quote:Sjiitische leider veroordeelt moord Van Gogh
BEIROET - Een hoge sjiitische geestelijke heeft Nederlandse moslims opgeroepen geen geweld te gebruiken in reactie op de anti-islamitische aanslagen in Nederland sinds de dood van Theo van Gogh.
Volgens grootayatollah sjeik Hussein Fadlallah, geestelijk leider van 1,2 miljoen sjiitische moslims in Libanon en een belangrijke figuur binnen de extremistische Hezbollah-beweging, moeten moslims in Nederland de dialoog aangaan en afzien van geweld. Het oordeel van Fadlallah is vervat in een fatwa in antwoord op vragen van een Nederlands-sjiitische organisatie in het noorden van het land. Een kopie van de in het Arabisch geschreven uitspraak van Fadlallah is in het bezit van het persbureau Associated Press.
Fadlallah, een gezaghebbende figuur voor sjiitische moslims wereldwijd, zegt dat de moord op Van Gogh "een illegale daad" is met negatieve gevolgen voor de islamitische gemeenschap in Nederland. Hij roept zijn volgelingen op "de orde te bewaren in het goede land dat velen de kans heeft gegeven een bestaan op te bouwen". Ook de Nederlandse sjiitische leiders veroordelen in hun correspondentie met Fadlallah de aanslag op Van Gogh.
quote:"...een belangrijke figuur binnen de extremistische Hezbollah-beweging..."
quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:41 schreef harrie1 het volgende:
leuk voor ons dat er in het midden oosten nog iemand rond loopt die moord veroordeeld
maar wat hebben we er aan?
wie luistert er naar hem?
de radicale moslim niet !!
en de reljongeren al helemaal niet (die geloven niet (s)
dus wie luistert er wel?
een paar goede moslims die over blijven
quote:Op vrijdag 3 december 2004 06:43 schreef HarigeKerel het volgende:
Alleen denk ik niet dat de Soennieten in Nederland daar naar luisteren en het merendeel van de Marokkanen is dat nog altijd.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:49 schreef milagro het volgende:
[..]
En die hadden dit soort 'voorzetjes' toch al niet nodig.
"t is ergens toch te treurig voor woorden dat we iemand gaan prijzen als hij iets doodnormaals doet, namelijk een moord afkeuren?
Net zo goed als er in een ander topic gereageerd wordt " keurig dat ze naar de rechter stappen, zo hoort het!", alsof de keel doorsnijden al iets is wat we kunnen verwachten van deze mensen.
Is net zo als ik mijn 15 jarige zoon ga prijzen dat ie keurig op de wc schijt ipv in zijn broek
quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:56 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Meten met 2 maten. Ik hoorde volgens mij iedereen janken dat niemand de moord afkeurde en tevens dat de mensen uit het Midden-Oosten zoveel invloed hebben op de Westerse Wereld. Nu zie je het zelf, het zal wel WEER niet goed zijn...
"t is ergens toch te treurig voor woorden dat we iemand gaan prijzen als hij iets doodnormaals doet, namelijk een moord afkeuren?
quote:Net zo goed als er in een ander topic gereageerd wordt " keurig dat ze naar de rechter stappen, zo hoort het!",
quote:alsof de keel doorsnijden al iets is wat we kunnen verwachten van deze mensen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:53 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Ik hoor anders nu nog geen schaap mekkeren over het doodvonnis dat boven Salman Rushdi's hoofd hing ook werd uitgesproken door een Sji'iet. Maar dat zal dan wel weer anders zijn.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:56 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Meten met 2 maten. Ik hoorde volgens mij iedereen janken dat niemand de moord afkeurde en tevens dat de mensen uit het Midden-Oosten zoveel invloed hebben op de Westerse Wereld. Nu zie je het zelf, het zal wel WEER niet goed zijn...
quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:59 schreef milagro het volgende:
Het is de reactie van 1 man en we zijn , ook ik, als een kind zo blij.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:02 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Wie is hem aan het prijzen dan?
Hij doet overigens meer dan een moord afkeuren; hij roept moslims op geen geweld te gebruiken in reactie op de anti-islamitische aanslagen.
[..]
Dat roept niemand in het andere topic. (en wat heeft dat topic hier nu weer mee te maken?)
[..]
Wat heeft deze opmerking van doen met het oordeel van de Grootayatollah sjeik Hussein Fadlallah?
Reageer eens on-topic svp.
dus beter lezen, Cosma.quote:Deze mensen hebben gang naar de Rechter gekozen, vind ik een bewonderingswaardige geweldloze actie.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:02 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Hij doet overigens meer dan een moord afkeuren; hij roept moslims op geen geweld te gebruiken in reactie op de anti-islamitische aanslagen.
Dat zal wel komen omdat je dat schaap meteen ritueel slacht en niet de moeite neemt om een dialoog met het schaap te starten en haar vertrouwen te winnen.quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:53 schreef AbdelGhafied het volgende:
Ik hoor anders nu nog geen schaap mekkeren over het doodvonnis dat boven Salman Rushdi's hoofd hing ook werd uitgesproken door een Sji'iet. Maar dat zal dan wel weer anders zijn.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:06 schreef milagro het volgende:
Dat werd wel gezegd in dat andere topic
dus beter lezen, Cosma.
En ik reageer on topic, ik leg slechts even een link met dat andere topic, omdat het exact dezelfde reactie is.
quote:Blij zijn met iets dat feitelijk doodnormaal is, impliceert dus direct dat het blijkbaar helemaal niet normaal is dat moslims geweld afkeuren of naar de rechter stappen ipv geweld te gebruiken.
Hetgeen dus tegenstrijdig is met het eeuwige geroep dat Islam Vrede is
[..]
En die hadden dit soort 'voorzetjes' toch al niet nodig.
Net zo goed als er in een ander topic gereageerd wordt " keurig dat ze naar de rechter stappen, zo hoort het!", alsof de keel doorsnijden al iets is wat we kunnen verwachten van deze mensen.
Is net zo als ik mijn 15 jarige zoon ga prijzen dat ie keurig op de wc schijt ipv in zijn broek
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:18 schreef gargamel het volgende:
[..]
We gaan ook jengelen als er iets niet gezegd wordt. Het is toch fijn te weten dat mensen waarvan wij denken dat het een stelletje moordenaars zijn laten weten dat ze op moorden geen prijs stellen. Ik zie het probleem niet zo.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:06 schreef milagro het volgende:
Dat werd wel gezegd in dat andere topic
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:26 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Neen, je pakt 1 zin van 1 persoon en haalt hem uit (zijn verband) de rest van zijn reply terwijl je doet voorkomen alsof "men in het andere topic" blij was met een "doodnormale zaak".
Niemand in het andere topic was blij, en jij bent ook in dit topic de eerste die aangeeft blij te zijn.
Dagdag![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:28 schreef milagro het volgende:
Je snapt niet wat ik bedoel, dat is duidelijk.
Toch eens wat eerder naar bed gaan Cosma, ik zie dat je moe bent
quote:Ik blijf het niet uitleggen.
quote:Het werd een bewonderingswaardige actie genoemd.
quote:Ik zie gewoon niet in wat er bewonderingswaardig aan iets dat doodnormaal is, is.
quote:Ayatollah verbiedt geweld van moslims in Nederland
DEN HAAG - De belangrijke Libanese sjiitische geestelijke sjeik Mohammed Hoessein Fadlallah heeft in ongezouten bewoordingen de moslims in Nederland verboden om de Nederlandse staatsveiligheid in gevaar te brengen.
De in Beiroet wonende groot-ayatollah, die ook aanhang heeft onder Irakezen, deed zijn uitspraak in een fatwa, een uitleg van de islamitische wet. Hij reageerde op een verzoek van een sjiitische moskee in Assen, die hem een mening vroeg over de moord op Theo van Gogh en de gebeurtenissen daarna. Volgens de voorzitter van de Stichting Moskee Alhussein Noord Nederland, de heer Mustafa Abed Ali Lafte, is de fatwa bindend voor alle sjiitische moslims in Europa. In zijn verzoek om een fatwa beschrijft Lafte aan sjeik Fadllallah de situatie na de moord op Van Gogh. Hij keurt de moord af, maar maakt zich ook zorgen over de agressieve reactie in Nederland en schrijft dat de moord het beeld van de islam heeft misvormd. Hij zegt dat zijn stichting dat naar voren heeft gebracht in contacten met de media en de overheid en hoopt, dat de rechtsopinie van de sjeik de goede verstandhouding in Europa ten goede zal komen.
De reactie van Fadlallah luidt: ,,In de naam van de Barmhartige en Goedertierene: wij roepen al onze zonen en broeders op om te hoeden over de veiligheid van het goede land, dat hun alle faciliteiten heeft geboden voor een waardig leven en daarom verbieden we aan iedereen om welke daad dan ook te verrichten, die schade toebrengt aan de openbare orde van Nederland, door een overijverige, onbeheerste reactie. Laat de beschaafde dialoog, die de islam benadrukt in zijn geschillen met anderen, godsdienstig of seculier, in plaats van gewelddaden en terreur de methode zijn, waarmee wij onze geschillen benaderen, intern en extern. Vrede zij met u en de barmhartigheid van God en Zijn zegeningen.'' Bij het woord 'verbieden' gebruikt hij een uitdrukking met een zware godsdienstige lading, die betekent 'haraam verklaren'. Haraam is de zwaarste aanduiding van handelingen tegen Gods wil.
De aan de Nederlandse moslims gerichte fatwa van sjeik Fadlallah is bindend voor sjiitische moslims in Nederland. Je hebt het dan vooral over migranten van Libanese, Iraakse, Iraanse en Pakistaanse komaf. Marokkanen, onder wie van Goghs moordenaar, zijn soennieten. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze zich nooit iets aantrekken van een sjiitische groot-ayatollah. Toen in 1989 de Iraanse ayatollah Khomeini opriep de schrijver Salman Rushdie te vermoorden vanwege diens boek 'De Duivelsverzen', gingen in Europa ook soennitische moslims de straat op om te betogen tegen Rushdie.
De fatwa van sjeik Fadlallah zou aan kracht winnen als er van soennitische zijde een soortgelijke oproep zou komen. Het initiatief van de moskee in Assen is uniek. Ook andere moslimorganisaties keurden de moord op Van Gogh af, maar namen geen contact op met invloedrijke moslimgeestelijken in het Midden-Oosten. Die mogelijkheid is er wel, soennitische organisaties zouden bijvoorbeeld aan de sjeik van de Al-Azhar-universiteit in Cairo om een fatwa kunnen vragen. Voor Nederland zou een uitspraak van de Al-Azhar-universiteit veel effect kunnen hebben, omdat de meeste moslims in Nederland soennitisch zijn. Een andere mogelijkheid is de 'huis imam' van de tv-zender Al-Jazeera.
quote:Fatwa tegen geweld moslims in Nederland
ASSEN - De hoge Libanese sjiitische geestelijke Mohammed Hussein Fadlallah heeft in een fatwa de moslims in Nederland verboden om geschillen met geweld te beslechten. De grootayatollah vaardigde zijn fatwa, een uitleg van de islamitische wet, uit na een vraag van de sjiitische Stichting Moskee Al Hussein Noord-Nederland in Assen.
Om zijn veroordeling van de moord op Theo van Gogh kracht bij te zetten, had de imam van de moskee Fadlallah om een opinie over de recente gebeurtenissen in Nederland gevraagd, zei een woordvoerder vrijdag.
De fatwa verbiedt iedereen "om welke daad dan ook te verrichten die schade toebrengt aan de openbare orde van Nederland, door een overijverige, onbeheerste reactie". Niet geweld en terreur maar een 'beschaafde dialoog' is voor moslims de manier om geschillen met geloofsgenoten en anderen te benaderen, aldus Fadlallah.
Invloed
De grootayatollah, rond 1935 geboren in de Iraakse stad Najaf, woont sinds 1966 in Libanon. Hij geldt als een belangrijke sjiitische religieuze autoriteit, die ook grote invloed heeft op de radicale Libanese sjiitische beweging Hezbollah.
Fadlallah doet geregeld van zich spreken met fatwa's. Zo verbood hij moslims om mee te werken aan de Amerikaanse aanval op Irak en rechtvaardigde hij Palestijnse zelfmoordaanslagen als een geoorloofde vorm van verzet.
Sjiieten in Nederland zijn in meerderheid afkomstig uit Iran en Irak. Nederland telt ruim 40.000 Irakezen en bijna 30.000 Iraniërs.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:59 schreef milagro het volgende:
[..]
Jij kunt niet lezen, dat is duidelijk.
Ik zeg niet dat het niet goed is, ik zeg dat het ergens treurig is dat we nu al zover zijn dat wat feitelijk een doodnormale reactie is als iets bijzonders gaan beschouwen.
Dat impliceert dus dat dit soort reacties NIET de standaard reactie is, en dát is dus treurig.
quote:Snap je het nu?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:04 schreef milagro het volgende:
[..]geen schaap zul je horen ,nee, over dat boek.
Er is overal en dus ook hier genoeg gemekkerd door mensen over die achterlijke actie van destijds
Juist onlangs vanwege de moord op van Gogh en omdat die suffe Mohammed Rabbae kwam miepen over Femke Halsema's houding in deze.
(..)
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:10 schreef harrie1 het volgende:
[..]
en jij denk dat er geluistert wordt naar hem??
quote:zo ja dan geeft dat aan dat al die moslims iets van plan zijn (wat niet goed is)
quote:Op vrijdag 3 december 2004 06:45 schreef Dagonet het volgende:
Het is in ieder geval het soort geluid waar om gevraagd wordt harigekerel, en dan niet van een of andere imam van wie nooit iemand gehoord heeft maar een vooraanstaand leider.
Nee, dat is namelijk alleen maar tegengas voor mensen die elk goed inititatief meteen weer de kop indrukken, zoals jij.quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:59 schreef milagro het volgende:
[..]
Jij kunt niet lezen, dat is duidelijk.
Ik zeg niet dat het niet goed is, ik zeg dat het ergens treurig is dat we nu al zover zijn dat wat feitelijk een doodnormale reactie is als iets bijzonders gaan beschouwen.
Dat impliceert dus dat dit soort reacties NIET de standaard reactie is, en dát is dus treurig.
Snap je het nu?
Ik druk zijn initiatief de kop niet in.quote:Op zondag 5 december 2004 02:50 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, dat is namelijk alleen maar tegengas voor mensen die elk goed inititatief meteen weer de kop indrukken, zoals jij.
Het is helemaal niet zo dat iedereen de hemel in wordt geprezen omdat hij gewoon iets goeds doet, ook niet in de topics die je aanhaalt.
Maar ga lekker verder met het negatieve vereren.
Ach hou toch op. Figuren als jij krijsen constant dat moslims geen afstand zouden nemen of het zouden afkeuren en als het gebeurt "is het geen nieuws omdat het normaal zou moeten zijn". Weet je wat normaal zou moeten zijn ? De gemiddelde moslim niet aankijken op dit soort excessen, en niet van moslims verlangen dat ze het openlijk afkeuren.quote:Op zondag 5 december 2004 03:48 schreef DrWolffenstein het volgende:
Maar het feit dat zo'n statement op zich zo belicht word spreekt boekdelen over de situatie waar we in zijn beland.
Inderdaad. Als je een reden wilt om te bitchen, dan zal je er ook wel een vinden - en in dit geval een reden om de 'tegenpartij' koste wat kost geen credit te geven. Dat is simpelweg onrust stoken.quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:56 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Ik vond het wel leuk gevonden van mezelf.quote:Op zondag 5 december 2004 04:23 schreef Geertsema het volgende:
Een subpaus?
Ja das vervelend maar dan vind ik het alsnog een goed initiatief. We komen er op déze manier in ieder geval niet uit en het is altijd goed mensen tot kalmte te manen in tijden als deze.quote:Op zondag 5 december 2004 04:28 schreef Geertsema het volgende:
Het punt is dat men een fatwa van een sjeik uit Libanon hiero nodig heeft om tot inzicht te komen, althans de moslimgemeente uit het noorden van het land. Geeft toch feilloos an, dat men de Europese c.q. Nederlandse wetgeving ondergeschikt acht an de Islamitische wetgeving (de sharia). Hetzelfde geldt voor de zgn. Marokkaanse buurtvaders. Waarom accepteert men wel gezag van moslims (de buurtvaders) en niet van de Nederlandse overheid. Geeft te denken...
Dan moet je toch echt beter lezen.quote:Op zondag 5 december 2004 03:52 schreef gelly het volgende:
Ach hou toch op. Figuren als jij krijsen constant dat moslims geen afstand zouden nemen of het zouden afkeuren en als het gebeurt "is het geen nieuws omdat het normaal zou moeten zijn".
Waarom niet? De daders van terroristische aanslagen en politieke moorden hebben hetzelfde geloof als de moslim met de groentewinkel om de hoek. Voeg daarbij toe dat als je niet het bekende "het is geen moslim want van de Koran mag je niet moorden" aan moet horen, dan is het van "ja, ik vind het erg, maar ..... (vul hier je favoriete ontkenning in) ". Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te voorzien dat dat ergernis en wantrouwen opwekt.quote:Weet je wat normaal zou moeten zijn ? De gemiddelde moslim niet aankijken op dit soort excessen,
Dat hoeft ook niet hoor. Juigend de straat op gaan als ene Osama 2800 man kantoorpersoneel vermoord is wel wat er gebeurd.quote:en niet van moslims verlangen dat ze het openlijk afkeuren.
Mag ik (concreet) weten wat je bronnen zijn, ik wil die stukken/boeken/artikelen ook wel eens lezen of die mensen ook wel eens schrijven/spreken.quote:Op zondag 5 december 2004 04:45 schreef DrWolffenstein het volgende:
Verder is extremisme de regel binnen de islam, niet de uitzondering.
Osama bin Laden's aanslag had niets te maken met de islam, dat werd ervan gemaakt. Hij had andere redenen.quote:Op zondag 5 december 2004 04:45 schreef DrWolffenstein het volgende:
Dat hoeft ook niet hoor. Juigend de straat op gaan als ene Osama 2800 man kantoorpersoneel vermoord is wel wat er gebeurd.
Ergens anders heb ik gelezen (en dat kan ik niet meer achterhalen) dat de VS zo'n 90% van de opbrengst van de olie (daar) krijgt - en nog wat andere dingen maar die kan ik me niet meer goed herinneren. Ik zal op zoek gaan en laat 't wel weten als ik 't gevonden heb.quote:Usama bin Ladin appeared on Aljazeera on Friday, threatening new attacks on the United States.
Gesturing at the camera with a finger to stress points, Bin Ladin once again took responsibility for the September 11 attacks and said reasons to attack the United States remain.
He also accused US President George Bush of deceiving the American people.
"Despite the fact that we are into the fourth year after September 11, President Bush is still misleading you and hiding the real reason from you, which means that the reasons to repeat what happened remain," bin Ladin said.
In his address just four days ahead of the US presidential election, Bin Ladin also said the US administration resembled "corrupt" Arab governments.
Looking healthy
Apparently sitting or standing at a table against a neutral brown background, Bin Ladin wore a white head covering and white tunic under a light brown cloak.
Reading from a sheet of paper, his voice was strong and he appeared in fair health.
He accused Bush of reacting slowly to the September 11 attacks, saying: "I never thought that the supreme leader would leave 50,000 of his people in the two towers to face the terrifying events alone at the time they were in need for him."
Referring to next week's elections, he told Americans: "Your security is not in the hands of Kerry or Bush or al-Qaida. Your security is in your own hands.
"We decided to destroy towers in America," because "we want to regain the freedom of our nation," Bin Ladin said.
Bin Ladin also said the US considers "killing innocent people including children in Iraq" a legitimate act.
He said the US has dropped millions of tonnes of bombs on Iraqi children just to replace an old agent with a new one to plunder Iraqi oil wealth.
Bin Ladin said the September 11 attacks was in response to the injustices by the US.
Ik vind het treurig dat jij dit een feit noemt, er is nl helemaal geen sprake van een wij die dit bewonderenswaardig noemen.quote:Op zondag 5 december 2004 03:11 schreef milagro het volgende:
Het feit dat WIJ dit speciaal genoeg achten om het bewonderingswaardig te noemen, geeft aan dat het dus geen regel is blijkbaar.
Dát vind ik treurig.
Wahabitische moslims hebben (met financiële steun van de terroristenstaat Saoedi Arabië) jarenlang hun succesvolle verspreiding van deze fundamentalistische stroming vol weten te houden. Daarom zijn er in Indonesië, noord-Afrika, centraal-Azië en in het gebied ten zuiden van de Sahara vanaf midden jaren '90 zeer veel fundamentalistische moslims bijgekomen.quote:Op zondag 5 december 2004 04:53 schreef Blessed het volgende:
Mag ik (concreet) weten wat je bronnen zijn, ik wil die stukken/boeken/artikelen ook wel eens lezen of die mensen ook wel eens schrijven/spreken.
Natuurlijk had hij andere reden. Zijn werkelijke redenen om mensen te doden die geen moer moet de strijd van Bush of Osama te maken hebben worden verdraait door de CIA, Mossad en de AIVD. Deze ongelovige honden zullen al hun zionistische middelen aanwenden om Osama (vzmh) in een kwaad daglicht te stellenquote:Op zondag 5 december 2004 05:03 schreef Blessed het volgende:
Osama bin Laden's aanslag had niets te maken met de islam, dat werd ervan gemaakt. Hij had andere redenen.
quote:Ergens anders heb ik gelezen (en dat kan ik niet meer achterhalen) dat de VS zo'n 90% van de opbrengst van de olie (daar) krijgt - en nog wat andere dingen maar die kan ik me niet meer goed herinneren. Ik zal op zoek gaan en laat 't wel weten als ik 't gevonden heb.
Interesting..quote:Op vrijdag 3 december 2004 04:53 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
bron: Telegraaf.
Deze man staat echt voortdurend in de schijnwerpers, in dat opzicht is het niet verbazend dat hij ook van zich laat horen mbt de situatie in Nederland.
Vele interviews met Grootayatollah sjeik Hussein Fadlallah zijn middels Yahoo terug te vinden, met name MSNBC en Newsweek interviewen hem geregeld mbt de situatie in Irak.
Interessant antwoord op de vraag wat je bronnen zijn. Ondanks dat je Nederlands goed is, vind ik toch dat je nu een beetje in de ruimte zit te zwetsen. Niet omdat je ongelijk hebt, dat zal ik zo snel niet zeggen, maar omdat ik aangegeven heb dat ik het zèlf wil lezen. Dan kan je me nog meer vertellen, ik ga echt niet iets geloven omdat jij het zegt.quote:Op zondag 5 december 2004 06:03 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Wahabitische moslims hebben (met financiële steun van de terroristenstaat Saoedi Arabië) jarenlang hun succesvolle verspreiding van deze fundamentalistische stroming vol weten te houden. Daarom zijn er in Indonesië, noord-Afrika, centraal-Azië en in het gebied ten zuiden van de Sahara vanaf midden jaren '90 zeer veel fundamentalistische moslims bijgekomen.
Dat Europa met een redelijke moslimpopulatie de volgende is voor deze gekken kan een kind raden. Ook in Amerika voert de radicale 'Islam Nation' een (redelijk succesvolle) haatcampagne tegen amerikaanse christenen door afro-Amerikanen te bekeren tot de islam.
Ook in Nederland is de hand van de wahabitische variant van de islam te merken aan de bouw van verschillende achterlijk grote moskeeën zoals die o.a. in Rotterdam staan.
Dit alles in het kader van het verspreiden van de "ware" islam. Mijn bronnen zijn via google te vinden. Door de aanpak van de Saoedi's is de wahabitische variant overigens de hoofdstroming aan het worden. Het is exact dezelfde ontwikkeling als de groei van het christendom in de vroegere middeleeuwen van Europa.
Je kan geloven wat je wilt, Osama had àndere redenen dan de islam om het WTC te vernietigen. Het ging hem om de wereldeconomie, niet om de islam.quote:[..]
Natuurlijk had hij andere reden. Zijn werkelijke redenen om mensen te doden die geen moer moet de strijd van Bush of Osama te maken hebben worden verdraait door de CIA, Mossad en de AIVD. Deze ongelovige honden zullen al hun zionistische middelen aanwenden om Osama (vzmh) in een kwaad daglicht te stellen
heb je mij niks over horen zeggen.quote:Bovendien ben je geen moslim als je moord. Dan ben je namelijk tijdelijk een ongelovige. Om daarna gewoon weer verder te gaan met de schijnvertoning.
[..]
Als het over de rug van een ander moet, is er veel mis mee.quote:
Daar hebben we de olie weer. Mag ik ook meteen weten wat er mis is met het veiligstellen van economische belangen?
Ach ik compenseer mijn gebrek door de Nederlandse taal goed te kennen.quote:Op zondag 5 december 2004 06:22 schreef BansheeBoy het volgende:
LOL. Nog steeds weten mensen niet "fatwa" betekent
Aha dus het gedrag van 1 persoon heeft moslims geprovoceerd.quote:Iran bezorgd over antimoslimactie Nederland
Uitgegeven: 5 december 2004 14:22
Laatst gewijzigd: 5 december 2004 14:22
TEHERAN - Iran maakt zich zorgen over de antimoslimsentimenten in Nederland. De Iraanse woordvoerder van Buitenlandse Zaken Hamid Reza Asefi sprak zijn ongerustheid zondag uit tijdens een persconferentie.
Asefi reageerde op het officiële protest dat EU-voorzitter Nederland deze week namens de lidstaten indiende bij Iran. De Europese Unie stelde de behandeling in Iran van onder anderen journalisten, medewerkers van hulporganisaties en leden van religieuze minderheden aan de kaak.
Maatregelen
Asefi diende Nederland en de EU daarom van repliek. Hij zei dat Teheran verwacht dat de Europese landen maatregelen nemen om het schenden van rechten van moslims en andere minderheden te voorkomen.
Asefi repte ook over de moord op Theo van Gogh."In Nederland heeft het verschrikkelijke gedrag van een persoon moslims geprovoceerd'], aldus Asefi. Hij wees erop dat radicale maatregelen door tegenstanders van de islam het gevolg waren van de moord.
Hoe serieus wil je het bericht nemen? Gewoon een koekje van eigen deeg, netzoals Rusland laatst.quote:Op zondag 5 december 2004 16:53 schreef milagro het volgende:
crosspost en vrolijke aanvulling
[..]
Aha dus het gedrag van 1 persoon heeft moslims geprovoceerd.
Kunnen we dan ook stellen en logisch achten dat het gedrag van 1 persoon niet-moslims heeft geprovoceerd?
Wat een rare manier van denken. Je bent een Nederlander, in Nederland geboren, Nederland opgevoed en dan vind je dat het een bloemetje waard is voor het kennen van de Nederlanse Taalquote:Op zondag 5 december 2004 14:48 schreef Blessed het volgende:
[..]
Ach ik compenseer mijn gebrek door de Nederlandse taal goed te kennen.
Net zo serieus als het bericht in de openingspost lijkt mequote:Op zondag 5 december 2004 17:10 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Hoe serieus wil je het bericht nemen? Gewoon een koekje van eigen deeg, netzoals Rusland laatst.
Je legt me woorden in de mond.quote:Op zondag 5 december 2004 17:12 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Wat een rare manier van denken. Je bent een Nederlander, in Nederland geboren, Nederland opgevoed en dan vind je dat het een bloemetje waard is voor het kennen van de Nederlanse Taal
Dat wil niet zeggen dat men er geen kennis van neemt.quote:Op vrijdag 3 december 2004 21:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Daarom loopt dit topic ook storm zeker?
Er wordt inderdaad om gevraagd maar als het er dan is, wordt er nauwelijks aandacht aan besteedt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |