nou ik heb hem werkend in mijn handen gehad en voelde erg goed aan en zag er mooi uit met degelijke functies enzo.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 17:43 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Van deze twee zou ik absoluut de Olympus nemen om zijn zoomtoetertje en algehele kwaliteit.
Een printer of een scanner van HP zou ik zonder meer aandurven. Een fotocamera is een heel ander verhaal.
dat zei de verkoper al (en ik wist het ook al en ja ik zet het uit) maar toch vond ik het een mooie optiequote:Op vrijdag 25 februari 2005 18:08 schreef Bowiefan het volgende:
hmzzz, dat is weer een vreselijk verkooppraatje...
Regel1 bij het kopen van een digitale camera: Digitale zoom is niet interessant
dat kun je thuis ook nog wel doen met de pc. het staat bij mij dan ook standaard uit.
Verder sluit ik me bij Guruh Sok aan: als trouwe gebruiker van een 2-tal HP printers; een camera koop ik van een camera merk.
en Olympus is een prima merk, wat je aan deze echter gaat missen is een stabilisator.
Als het dan toch iets meer mag kosten; kijk dan eens eindje terug in dit topic waarin de Canon S1IS en de Minolta Z3 worden besproken.
quote:Op zaterdag 26 februari 2005 13:55 schreef ceteetje het volgende:
Nou, vandaag een nieuwe camera gekocht. Het is geen spiegelreflex geworden, maar een Canon G5. Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.
Wel zo handig dat je niet vermeldt welke camera je meeneemtquote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:12 schreef ceteetje het volgende:
Hmmm, ga vanavond naar een concert ... op goed geluk schieten, want ik ben er nog niet aan toegekomen om de handleiding te lezenHad ik toch eens moeten doen.
even er boven lezen leert ons dat er net een mooie Canon G5 is aangeschaftquote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:26 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Wel zo handig dat je niet vermeldt welke camera je meeneemt
Probeer de sluitertijd rond 1/100 te houden, dan heb je iig geen beweging op je foto's.
A520 is de opvolger van de A85 (die weer de opvolger was van de A70) en A95 is opvolger van de A80. De A520 en A95 zijn aan elkaar gewaagd qua prestaties. De A95 heeft het roterende scherm wat erg handig is 1MP meer, terwij De A520 iets compacter is.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 22:26 schreef Fuxl het volgende:
Welke cameras zijn nou de opvolgers van welke cameras?
De Conon poweshot a510 en a520 de opvolger van de Canon powershot a85 en a95 of andersom?
Want de a510 en a520 zijn beide mooie toestellen, alleen ik wil geen verouderd model kopen..
de A510 en A520 zijn de opvolgers...quote:Op zaterdag 26 februari 2005 22:26 schreef Fuxl het volgende:
Welke cameras zijn nou de opvolgers van welke cameras?
De Conon poweshot a510 en a520 de opvolger van de Canon powershot a85 en a95 of andersom?
Want de a510 en a520 zijn beide mooie toestellen, alleen ik wil geen verouderd model kopen..
je vergeet te vermelden dat de A520 maar 2 batterijen gebruikt ipv 4 en 4x optische zoom heeft ipv 3xquote:Op zaterdag 26 februari 2005 22:52 schreef Powderfinger het volgende:
[..]
A520 is de opvolger van de A85 (die weer de opvolger was van de A70) en A95 is opvolger van de A80. De A520 en A95 zijn aan elkaar gewaagd qua prestaties. De A95 heeft het roterende scherm wat erg handig is 1MP meer, terwij De A520 iets compacter is.
A520 om diverse redenenquote:Op zondag 27 februari 2005 01:24 schreef Fuxl het volgende:
Als jij mocht kiezen? A520 of A95?
nee, de reden dat die A95 4 batt heeft zal eerder liggen aan het feit dat hij meer stroom verbruikt.quote:Op zondag 27 februari 2005 07:30 schreef Xilantof het volgende:
Ik zou juist voor de A95 gaan.
voor dat Scherpje laat mij voor die gaan.
de ene zoom minder is op te lossen met die 1 mp meer.
hij is compact zat naar mijn idee.
4 batterijen is geen punt, beetje gewicht in je hand is lekker, bovendien lijkt het me dat je langer kan fotograferen op 1 set batterijen.
ok ik weet er (nog) niet zoveel vanaf maar in mijn zoektocht heb ik een mooie gevonden en het een en ander opgestoken. wat ik zonder specs al kan melden:quote:Op zondag 27 februari 2005 16:57 schreef danni het volgende:
Ik wil ook een cameratje aanschaffen en heb me oog laten vallen op
de konica-minolta x31 (vanwege kosten overweging) of de iets duurdere modellen
(dus resp. "x31", "z10" en "Xg") tot 200,-
Mijn vraag is dus, wie heeft ervaring met deze camera's van minolta
En kan me iets vertellen over de kwaliteit ervan?
The canon powershot a75 is een tukkie godkoper, maar weet niet of ie beter is.
Hij is iig. een stuk groter dacht ik. En hij gebruikt 3-4 batterijen.
minolta x31
[afbeelding]
vs.
canon powershot a75
[afbeelding]
help please..
dat zei ik als leek ook al zonder een review gelezen te hebbenquote:Op zondag 27 februari 2005 17:38 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Geen ervaring met de camera, maar als ik een paar reviews lees zou ik voor de Canon gaan.
De Canon is iets groter en zwaarder door de 4 baterijen. Dit is niet altijd een nadeel, omdat een zwaardere camera over het algemeen beter in de hand ligt. Eigenlijk is het nogal afhankelijk waar je hem voor wil gebruiken. De minolta schijnt nogal last te hebben met scherpstelling in lichtslechte omstandigheden.
Canon
Minolta
Ok. dankje wel jullie beidenquote:Op zondag 27 februari 2005 17:38 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Geen ervaring met de camera, maar als ik een paar reviews lees zou ik voor de Canon gaan.
De Canon is iets groter en zwaarder door de 4 baterijen. Dit is niet altijd een nadeel, omdat een zwaardere camera over het algemeen beter in de hand ligt. Eigenlijk is het nogal afhankelijk waar je hem voor wil gebruiken. De minolta schijnt nogal last te hebben met scherpstelling in lichtslechte omstandigheden.
Canon
Minolta
Heb ik net gekocht alleen ik vindt de bediening nogals ingewikkeld...Maar ik was dan ook een klikklkak kamera gewend...quote:Op zondag 12 december 2004 20:57 schreef coolbabe het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuwe camera om foto`s van (voornamelijk) mijn kinderen te maken. Optische zoom vind ik erg handig, ook zou ik graag filmpjes (met geluid) kunnen maken. Ik wil de foto`s af laten drukken om in het fotoalbum te kunnen plakken.
Ik zit te twijfelen over de fuji finepix S5500 maar misschien is dat wat de hoog gegrepen. Ik weet het niet :-/
als je terugleest zie je dat ik al een Olympus C0765 heb gekocht en die bevaltquote:Op dinsdag 1 maart 2005 16:34 schreef Klonk het volgende:
@gewone man, weet niet of het mag van de mods, maar ik heb als je intresse hebt een powershot 75a te koop, ongeveer 9 maanden oud, om te voorkomen dat ik als spammerd word gezien, kijk maar even in V&A naar het topic van mij wat daarover gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |