abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25253076
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 17:43 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Van deze twee zou ik absoluut de Olympus nemen om zijn zoomtoetertje en algehele kwaliteit.

Een printer of een scanner van HP zou ik zonder meer aandurven. Een fotocamera is een heel ander verhaal.
nou ik heb hem werkend in mijn handen gehad en voelde erg goed aan en zag er mooi uit met degelijke functies enzo.

wat ik heeeeeel mooi vond was als je overgaat van optisch zoomen naar digitaal dat hij dat aangeeft in het display (ok dat doen ze allemaal) maar hij geeft ook aan hoeveel MP je overhoudt (hoe meer je digitaal zoomt hoe meer verlies je hebt) en dat zie je dus direct

de Olympus heb ik nog niet in werking gezien. (zat in tijdnood) maar morgen zeker even terug
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_25253326
hmzzz, dat is weer een vreselijk verkooppraatje...
Regel1 bij het kopen van een digitale camera: Digitale zoom is niet interessant
dat kun je thuis ook nog wel doen met de pc. het staat bij mij dan ook standaard uit.
Verder sluit ik me bij Guruh Sok aan: als trouwe gebruiker van een 2-tal HP printers; een camera koop ik van een camera merk.
en Olympus is een prima merk, wat je aan deze echter gaat missen is een stabilisator.
Als het dan toch iets meer mag kosten; kijk dan eens eindje terug in dit topic waarin de Canon S1IS en de Minolta Z3 worden besproken.
pi_25254690
de olympus UZ's zijn zeer compact in verhouding tot de zoom die je krijgt. Ook staat olympus bekend om de beldkwaliteit. Heb zelf de c-740 en die bevalt super. De HP's zijn een heel stuk groter en de beeldkwaliteit laat vaak te wensen over. Wat wel leuk is is de digital flash-functie. Je kan het natuurlijk ook met PS doen, maar praktisch is het wel.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_25255529
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 18:08 schreef Bowiefan het volgende:
hmzzz, dat is weer een vreselijk verkooppraatje...
Regel1 bij het kopen van een digitale camera: Digitale zoom is niet interessant
dat kun je thuis ook nog wel doen met de pc. het staat bij mij dan ook standaard uit.
Verder sluit ik me bij Guruh Sok aan: als trouwe gebruiker van een 2-tal HP printers; een camera koop ik van een camera merk.
en Olympus is een prima merk, wat je aan deze echter gaat missen is een stabilisator.
Als het dan toch iets meer mag kosten; kijk dan eens eindje terug in dit topic waarin de Canon S1IS en de Minolta Z3 worden besproken.
dat zei de verkoper al (en ik wist het ook al en ja ik zet het uit) maar toch vond ik het een mooie optie nutteloos maar mooi zeg maar.

die 2 cameras die jij noemt heb ik net bekeken maar die zijn maar 4 en 3,2 MP en de specs zien er IMO niet echt beter uit ofzo... ik geef toe HP is geen camera merk maar ja sinds het digitale tijdperk komt het steeds dichterbij de PC markt dus niet verwonderlijk dat HP ook verschuift naar de cameras. een thrust zou ik iig nooit kopen (zag wel een hele goedkope 5MP camera maar nee dank je) het mooie van die HP is dat hij niet al te groot is itt die andere 2

maar damn het wordt wel moeilijk zo, maar ik wil eigenlijk niet over de 300¤ want ik heb door die HP en Olympus mijn max al opgeschroeft en wil het daarbij houden. die minolta Z3 kost 285¤ dus die zou kunnen en die 12x optische zoom is natuurlijk geweldig maar het formaat van die camera staat me dan weer tegen...

al met al vind ik het ongeloofelijk moeilijk, maar ik hoor van jullie niet echt een gegronde reden waarom HP slecht zou zijn. dat vind ik wel weer jammer als je de review eens leest zou je anders oordelen??? http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/hp945.html nogmaals een linkje
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_25257304
Ik heb een HP gehad (ik heb'm nog steeds eigenlijk, maar m'n zoon gebruikt hem), en ik vond het eigenlijk maar een zwak toestel.

" TTL electronic viewfinder with features eye-start and diopter correction "
Dit stoorde me enorm, die zoeker is zo snel als je lens is, en dat is niet bijzonder in iets donkerdere omstandigheden. je beeld is niet je echte beeld maar er zit een vertraging op die me echt stoorde. Als je foto's maakt die niet voortkomen uit een manipulatie van je onderwerp, heb je te maken met omstandigheden. Als je onder zo een voorwaarden nog eens op je beeld door je zoeker mag wachten is het moment waarop je de foto gemaakt zou hebben voorbij.
Voor de rest was ik tevreden van m'n HP, de kwaliteit van de lens is natuurlijk niet zo goed als van de lenzen die je bij een spiegelreflex koopt, maar dat verwacht je er ook niet van. De foto's die er uit komen zijn niet slecht (ik denk niet dat je tegenwoordig een echt slechte camera kan kopen).
Knappe foto's maak je met eender welk toestel, het hangt af van de fotograaf en soms het toeval.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_25261283
die HP waar ik het over heb is een nieuwe lijn, ik veracht er veel van (na hem en de specs gezien te hebben) ik heb al afgesproken dat ik hem na het testen indien hij niet bevalt mag omruilen. dus ik koop hem morgen waarschijnelijk.

is er iemand die mijn fotos wil bekijken om te vergelijken cq proffesionele mening te geven?
pi_25262202
Ik heb de Canon S1 in het echt bekeken en ik moet zeggen hij ligt erg goed in de hand. Goede grip en alle knoppen op logische en makkelijk te bereiken plaatsen. Wel is het jammer dat er maar een 1.5 inch schermpje op zit, er is plek genoeg voor een groter(1.8 bvb) scherm. Het roterende scherm is dan weer een plus, bevalt me nu al erg goed. vraag me alleen af of er niet binnenkort een opvolger aankomt? Mijn A80 (4MP) is ondertussen alweer opgevolgd door de A95 (zelfde functies alleen nu met 5 MP) en aangezien de S1 'maar' 3.2 MP heeft...

Ik heb vandaag wat foto's met de A80 gemaakt op de hoogste resolutie en eens gekeken hoe ver ik achteraf digitaal kon inzoomen. Op zich kun je zonder al te veel kwaliteitsverlies toch zeker 8x inzoomen. Op zich zou ik dus ook voor de Casio EX-P700 kunnen gaan. Die heeft 4x optische zoom en 7MP en als ik dan digitale zoom gebruik moet ik de 10x wel kunnen halen (en dan nog 3.2 MP over houden). Camera's zijn allebei even duur en ze hebben allebei zo hun voor en nadelen (Casio heeft bvb 2 inch scherm maar geen roterende). Twijfel, twijfel, twijfel ...

Gelukkig kan ik m'n vaders A80 tot Juli houden dus ik heb nog even de tijd om een keuze te maken.
pi_25263006
dan is het geen digitale zoom meer, dan eet het croppen.
Digizoom is croppen en dan toch de afbeelding vergroten door een pixels bij te verzinnen, en dat kun je nou beter niet doen, itt croppen, dat doet iedere fotograaf.
ik heb eigk geen id of canon nog met een S2 komt ofzo... Ik zou in ieder geval niet gaan proberen om minder dan 50 euro te gaan besparen op je cam, over een maand kan je je dat niet meer herinneren en heb je wel een mooie camera waar je veel meer plezier van hebt...

ik blijf echt (vanwege de reviews) een lichte afkeer van de HP houden, maar goed: it's your choice. Welke review-sites heb je al bekeken?
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_25263573
Ik wil voor mijn vakantie liefst nog een digitale camera kopen, er is echter zoveel mogelijk dat ik niet kan kiezen. Wat ik wil:

Een niet als te grote camera waarmee ik op vakanties leuke plaatjes (landschap, cultuur, mensen) kan schieten en af en toe beetje hobbiën, waarbij ik een leuke foto graag vergroot wil kunnen afdrukken. Ook zou ik graag meer ‘zoom’ willen hebben als dat ik op mijn huidige ‘Canon Prima Super105’-rolletjescamera heb (105 mm zoom). Aangezien ik half maart op vakantie ga is het ook handig als ik er snel mooie plaatjes kan schieten.

Samengevat:
· 3-5 Megapixel (is 3 MP genoeg om een leuke foto serieus (A3/A2) te kunnen vergroten?)
· >4x optische zoom;
· mooie kleuren;
· goede lens;
· budget tot ca. ¤ 400 - 450 (incl. 512 mb-kaart)

opties:
Canon Powershot S1 IS (met 3.2 MP, 10x zoom (=380mm), goed merk); ¤ 325,-
(prima reviews & veel zoom, genoeg MP?)

Canon Powershot A520 (met 4 MP, 4x zoom (=140 mm), goed merk, ¤ 235,-
(iets meer MP, genoeg zoom?)

Fujifilm finepix S5500 (met 4.2 MP, 10x zoom (=370 mm), merk??, ¤ 299,-
(meer MP, veel zoom, kwaliteit?)

Konika Minolta Z3 (met 4 MP, 12x zoom (=420mm), goed merk, ¤ 285,-
(redelijk MP, veel zoom, redelijke/goede reviews)

Kodak DX7590 (5MP, 10x zoom (=380 mm), goed merk ¤ 362,-
(veel MP, veel zoom, prijzig)

Kodak DX6490 (4MP, 10x zoom (=380 mm), goed merk ¤ 287,-
(redelijk MP, veel zoom)

Ik moet wel gaan opschieten want Java komt snel dichterbij!!
Wie helpt?
pi_25263718
@Bud: als je echt veel haast hebt kun je beter beetje terug bladeren in dit topic / deze topic reeks met name de S1IS en de Z3 zijn veelvuldig aan de orde geweest hier.
Het is duidelijk dat je veel optische zoom wilt, let op dat je met een dergelijke telestand ook veel bewegingsgevoeliger bent en dat niet alle camera's daar een ingebouwde oplossing voor hebben.
Verder zou ik je aanraden de lijst wat in te korten door een willekeurige fotozaak in te lopen en ze allemaal even lekker te bevoelen, valt er waarschijnlijk wel weer wat af. (mediamarkt in de buurt? daar wordt je meestal niet zo lastig gevallen door verkopers)
  zaterdag 26 februari 2005 @ 13:55:47 #261
101026 ceteetje
The Devil Got My Number
pi_25265310
Nou, vandaag een nieuwe camera gekocht. Het is geen spiegelreflex geworden, maar een Canon G5. Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.
Jump on a freighttrain roll on down the tracks
Leavin' town never comin' back
-J. Sas-
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 26 februari 2005 @ 14:04:31 #262
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25265424
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 13:55 schreef ceteetje het volgende:
Nou, vandaag een nieuwe camera gekocht. Het is geen spiegelreflex geworden, maar een Canon G5. Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.

Ik heb de mijne inmiddels al een slordige anderhalf jaar, en ik blijf er versteld van staan wat er allemaal aan mogelijkheden en kwaliteit in zit.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:12:32 #263
101026 ceteetje
The Devil Got My Number
pi_25269129
Hmmm, ga vanavond naar een concert ... op goed geluk schieten, want ik ben er nog niet aan toegekomen om de handleiding te lezen Had ik toch eens moeten doen.
Jump on a freighttrain roll on down the tracks
Leavin' town never comin' back
-J. Sas-
pi_25269319
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:12 schreef ceteetje het volgende:
Hmmm, ga vanavond naar een concert ... op goed geluk schieten, want ik ben er nog niet aan toegekomen om de handleiding te lezen Had ik toch eens moeten doen.
Wel zo handig dat je niet vermeldt welke camera je meeneemt
Probeer de sluitertijd rond 1/100 te houden, dan heb je iig geen beweging op je foto's.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  FOK!fotograaf zaterdag 26 februari 2005 @ 20:01:35 #265
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_25269891
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:26 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Wel zo handig dat je niet vermeldt welke camera je meeneemt
Probeer de sluitertijd rond 1/100 te houden, dan heb je iig geen beweging op je foto's.
even er boven lezen leert ons dat er net een mooie Canon G5 is aangeschaft
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_25270353
Beetje vreemd dat m'n topic gesloten is over de digitale Pentaxen. Ik heb in principe al al gekozen voor de *Ist Ds en daarmee m'n keuze gevonden. Mijn probleem lag eerder bij het probleem het apparaat fysiek te vinden. Ik wil hier ook wel verder bomen over het feit waarom Pentax tegenwoordig zo ondervertegenwoordigd is op de Nederlandse markt, maar daar lijkt mij dit toch niet het juiste topic voor........
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 februari 2005 @ 21:06:16 #267
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25270915
Zoals gezegd bij Foto Engel in de Cronjé in Haarlem (1099 inclusief lens).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!fotograaf zaterdag 26 februari 2005 @ 21:10:17 #268
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_25270976
Er wordt in het topic Pentax spiegelreflex camera (tot nu toe) voornamelijk gepraat over analoge toestellen. Wellicht is dat topic om te zetten naar een [centraal] Pentax (D)SLR versie...
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_25271024
Okay, ik zal het nog één keer uitspellen:

Waarom hebben veel Pentax dealers het merk Pentax laten vallen?!

@Rewimo: bedankt voor de tip, die staat voor aankomende zaterdag op de route ;-).
  FOK!fotograaf zaterdag 26 februari 2005 @ 21:20:06 #270
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_25271157
Hohoho, rustig, je bent duidelijk genoeg, het is geen aanval ofzo!
Het is alleen een vraag die de dealers zelf het beste kunnen beantwoorden.

Overigens is die *Ist Ds op de naam na dan een prachtige camera!
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_25271254
Het was ook geen aanval van mijn kant hoor, ik voelde me alleen wat onbegrepen .

Ik stelde de vraag eigenlijk hier, omdat hier kennelijk toch wat mensen rondlopen die al een tijdje meelopen in de wereld die fotografie heet. Misschien dat die wat meer licht konden schijnen op het feit dat er fotowinkels zijn waar het Pentax-logo op de gevel prijkt, maar waar geen Pentax te bekennen is. Ze leggen kennelijk nog liever een Olympus E-300 dan een *Ist Ds in de vitrine .
pi_25271415
mensen ik heb vandaag de knoop doorgehakt en heb de Olympus C-765 gekocht... moet nog ff spelen en testen enzo. maar tot nu toe indrukwekkend
pi_25272235
Welke cameras zijn nou de opvolgers van welke cameras?
De Conon poweshot a510 en a520 de opvolger van de Canon powershot a85 en a95 of andersom?

Want de a510 en a520 zijn beide mooie toestellen, alleen ik wil geen verouderd model kopen..
pi_25272634
dubbel
pi_25272687
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 22:26 schreef Fuxl het volgende:
Welke cameras zijn nou de opvolgers van welke cameras?
De Conon poweshot a510 en a520 de opvolger van de Canon powershot a85 en a95 of andersom?

Want de a510 en a520 zijn beide mooie toestellen, alleen ik wil geen verouderd model kopen..
A520 is de opvolger van de A85 (die weer de opvolger was van de A70) en A95 is opvolger van de A80. De A520 en A95 zijn aan elkaar gewaagd qua prestaties. De A95 heeft het roterende scherm wat erg handig is 1MP meer, terwij De A520 iets compacter is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')