hoe duur en hoeveel MP??quote:Op maandag 20 december 2004 11:12 schreef Faithz het volgende:
Heb een Z2 gekocht! Had geen betere keuze kunnen maken voor dat geld.
Super camera, zoomt goed in (10x) en maakt glasheldere, scherpe foto's! Hij is ook stevig, heb niet het idee dat ie zwak is o.i.d.
Ik zal eens informeren bij ze. Mischien moet 'ie dan toch maar die ¤100-150quote:Op donderdag 23 december 2004 09:01 schreef Oceanonix het volgende:
Informeer dat eens bij de leverancier van de D70. Ik ben bang dat het import is. Dat betekent geen nederlandse handleiding en als je problemen krijgt met de camera krijg je gezeik met Inca.......
De nederlandse handleiding is wel te koop (ze vragen er maar 25 euro voor.................)
Het gezeik met Inca (Nikon importeur voor NL) is irritanter.........
Suc 6 ermee![]()
Je kan altijd op www.kieskeurig.nl kijken of op www.dcresoure.comquote:Op donderdag 23 december 2004 11:54 schreef Yorout het volgende:
Iemand ervaring met de kodak DX7590?
www.dpreview.com is ook een aardige site staan goed uitgebreide revieuws van nagenoeg alle camera's. Ook veel achtergrondinfo over de techniek, als je daar interesse in hebt.quote:Op vrijdag 24 december 2004 15:23 schreef Robertje het volgende:
[..]
Je kan altijd op www.kieskeurig.nl kijken of op www.dcresoure.com
Voor een beetje advies is het wellicht aan te raden om naast het budget ook een gebruiksgebied van de camera aan te geven, oftewel met welk doel koop je de camerahobbygebruik, huis/tuin/keuken etc....quote:Op zondag 26 december 2004 23:35 schreef TwztId het volgende:
Ik kan bij Electric City (V&D) een camera van ongveveer tussen de 350-399 euro uitzoeken, ik wil iets gelijkswaardigs of beter als mijn inmiddels kapotte Canon Powershot A80.
Kan iemand mij wat aanraden ? ik zou ook gewoon dezelfde weer kunne halen maar die verkopen ze daar niet meet zover ik weet..
Ja ik was ook van plan de A95 te halen, mits die in die prijscategorie valt en of ze hem uberhaupt hebben.. maar mocht dat niet zo zijn dan zou ik echt niet weten wat voor camera een beetje dezelfde kwaliteit leverd als me oude A80..quote:Op maandag 27 december 2004 11:16 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Voor een beetje advies is het wellicht aan te raden om naast het budget ook een gebruiksgebied van de camera aan te geven, oftewel met welk doel koop je de camerahobbygebruik, huis/tuin/keuken etc....
Als je al flink tevreden was over een A80 is het misschien een goeie zaak om in die A-serie van Canon te blijven.
Kijk eens naar de Olympus C-8080 Wide Zoom. Ik heb deze camera sinds een paar weken in mijn bezit en ben er zeer tevreden over ook al heb ik nog veel meer tijd nodig om alle mogelijkheden van deze camera te doorgronden en toe te passen hoor Tis een zeer robuuste camera (built like a tank) met heel veel mogelijkheden.quote:Op woensdag 29 december 2004 12:42 schreef bramiozo2002 het volgende:
Voor de mensen die denken aan een Z2, ik verkoop mijn Z3, hij staat op dit moment op ebay. Geen problemen maar inherent aan de ultrazoom is de lage lichtgevoeligheid, ik wil de utrlazoom nu opofferen voor meer lichtgevoeligheid.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=48537&item=3862726288&rd=1&ssPageName=WDVW
Daaropvolgend, ik zoek een nieuwe camera, meer lichtgevoeligheid, meer manuele mogelijkheden en misschien iets zwaarder, suggesties ?
Wat is de non-slr met de grootste lichtgevoeligheid, dus met het grootste ccd-oppervlak ?
Echte handmatige zoom op een compactcamera is er eigenlijk niet. Wat lijkt op een zoomring is meer een soort ringvormige zoomschakelaar. Mits goed gebouwd is zo'n ding wel net zo fraai te doseren als een echte zoomring.quote:Op woensdag 29 december 2004 15:53 schreef bramiozo2002 het volgende:
Bedankt voor de tip, ik zie dat de
nikon coolpix 8700
canon powershot pro1
minolta dimage a2
olympus c-8080 wz
sony dsc-f828
tot dezelfde klasse behoren en uitgebreid met elkaar worden vergeleken.
De batterijlevensduur van de olympus is zeer goed en de kleuren zouden uitstekend zijn, ik vind de zoom wat aan de magere kant en de zoom heeft een motor, heb liever een handmatige zoom.
De c-8080 en de a2 zouden de minste ruis hebben.
http://www.dpreview.com/reviews/olympusc8080wz/page15.asp
Haha, ja bedankt alsof ik nog niet genoeg twijfeldequote:die Olympus is echter wel bijzonder bekwijlenswaardig
Ik kan alleen de verschillen van de G-serie van Canon ten opzichte van bijvoorbeeld de A-serie geven en die verschillen bestaan hoofdzakelijk in een betere controle over de diverse instelbaarheden. Daarnaast is mijn ervaring met de G5 dat ie een mooiere flitsautomatiek heeft dan bijvoorbeeld de S1IS.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:45 schreef bramiozo2002 het volgende:
[..]
Haha, ja bedankt alsof ik nog niet genoeg twijfelde.
met inachtneming van wat jij zegt is de minolta dimage a2 of a200 nu ook een optie.
De g5 is ook een aardig dingetje begrijp ik en de g6 ?
Wat mij opviel bij die G6-klasse was dat de beeldkwaliteit eigenlijk beter was dan bij de dimage a2 klasse, wat is de toegevoegde waarde dan precies want ze zijn toch net iets duurder dan eerstgenoemde ?
Mijn schoonvader heeft die zelfde Sony camera. Eén groot nadeel --> als je de flitser gebruikt zie je op de foto's onderin een schaduw vlek van de lensquote:Op vrijdag 10 december 2004 10:12 schreef Puckzzz het volgende:
gisteravond begon hij erover dat Sony ook digicams maakten. Ik wist dat niet dus ik ga ertegenin, maar toen liet hij me deze foto zien!
[afbeelding]
Shock!!
Ik denk dat hij nu dus deze heeft besteld voor mij.....aaaargh, ik zou helemaal gek worden als dat waar is....
Het is wel degelijk schaduw van de lens volgens mij. Ik heb hier nog twee voorbeelden onder staan. Ook is het zo als je gaat inzoomen dat dan de schaduw er buitenvalt en dan zie je het niet meer.quote:Op zondag 2 januari 2005 14:32 schreef Rewimo het volgende:
Ik vraag me af of dat echt een schaduw isHet lijkt me eerder dat er iets voor de lens of eventueel op de chip heeft gezeten. De lens kan nooit zo'n enorme schaduw veroorzaken, en volgens mij is een schaduw ook niet zo onscherp.
Het ziet er wel heel vreemd uit in elk geval. Heb je van meer mensen met dezelfde camera dezelfde klacht gehoord?quote:Op zondag 2 januari 2005 16:33 schreef Patrick_Zaandam het volgende:
[..]
Het is wel degelijk schaduw van de lens volgens mij. Ik heb hier nog twee voorbeelden onder staan. Ook is het zo als je gaat inzoomen dat dan de schaduw er buitenvalt en dan zie je het niet meer.
[afbeelding]
[afbeelding]
Jammer want het is verder een mooie camera, en het zou ook een paradepaartje van Sony zijn op dit moment ....daar is de prijs ook naar. Maar hier is minder over nagedacht door Sony.
Het komt ook mij voor dat deze Sony even terug naar zijn schepper moet. Een afscherming van flitslicht ziet er namelijk heel anders uit, die worden naar achteren toe steeds minder scherp omrand. Deze afscherming is vlijmscherp waardoor zich de gedachte opdringt dat er iets in de weg zit voor de sensor. Wat datgene zou moeten zijn weet ik even niet, maar daar kunnen ze bij Sony veel meer zinnigs over zeggenquote:Op zondag 2 januari 2005 16:33 schreef Patrick_Zaandam het volgende:
[..]
Het is wel degelijk schaduw van de lens volgens mij. Ik heb hier nog twee voorbeelden onder staan. Ook is het zo als je gaat inzoomen dat dan de schaduw er buitenvalt en dan zie je het niet meer.
[afbeelding]
[afbeelding]
Jammer want het is verder een mooie camera, en het zou ook een paradepaartje van Sony zijn op dit moment ....daar is de prijs ook naar. Maar hier is minder over nagedacht door Sony.
ja, ik heb die i, en ook alleen maar gekocht vanwege drie dingen, canon, zwarte kleur, compactheid... maar hijijijijs zooo mooiquote:Op zondag 16 januari 2005 21:09 schreef Dagobert het volgende:
Oe, grote stapDago wil digitaal
Beetje verliefd op de rode Ixus i5, maar stiekem lijkt de Ixus 40 beter en goedkoper
Betaal ik dan alleen voor het estetische eraan?
Kan die 3x stuiteren?quote:Op maandag 17 januari 2005 13:41 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb mijn Minolta Z1 laten stuiteren en overweeg nu de Minolta Z3.
quote:Op maandag 17 januari 2005 14:05 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
Kan die 3x stuiteren?
zonder gekheid: ik heb destijds ook even de Z3 overwogen ipv de Canon S1IS die ik uiteindelijk aangeschaft heb. Persoonlijk vind ik de Z3 breekbaar overkomen en niet erg lekker in de hand liggen. Wat uiteindelijk doorslaggevend is geweest voor de keus van toch de S1 weet ik niet meer, weet wel dat ik al erg veel plezier heb gehad van het draaibare LCD schermpje van de S1 en dat is eigenlijk nu al een vereiste geworden voor een opvolger van mijn S1.
Maar goed, je bent de Z1 gewend en daar blijkbaar erg tevreden over, dus kan ik je voorkeur begrijpen
Mn vader heeft de IXUSi. Geen zoom heeft soms wel zo z'n nadelen, maar mn hudige SLR heeft het ook niet en ik red me voorlopig prima zonder. Is wel rustig dat je niet ook daar nog rekening mee moet houdenquote:Op zondag 16 januari 2005 23:26 schreef jd1982 het volgende:
Ehhh Dago... ik heb een rode IXUSi gehad, maar die is gejat, twijfelde nu om de IXUS i5 te nemen, weer zelfde kleur, maar die IXUS 40 is ook opeens niet zo groot meer en heeft WEL optische zoom!!! Dat miste ik af en toe best wel op de IXUSi
Ik heb zelf vanaf april 2004 de Pro1 in gebruik. Sinds kort is daar een firmware-update ingepomt en het apparaat is daardoor stukken sneller geworden m.b.t. scherpstellen en zoomenquote:Op donderdag 30 december 2004 00:37 schreef Ouwesok het volgende:
[.veel info over de G5 en G6.]
De Pro-1 is een juweel van een camera voor wat de handligging en bediening betreft, helaas heeft Canon inzake beeldkwaliteit en snelheid een paar puntjes laten liggen bij deze cameradie in ergonomisch opzicht heel veel van de G5 heeft meegekregen
Ronduit verslavend werkt het zwenkscherm van de Canon G-serie en de Pro-1, je fotografeert in en vanuit de meest onmogelijke hoeken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |