abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 30 december 2004 @ 00:37:17 #126
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24289052
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:45 schreef bramiozo2002 het volgende:

[..]

Haha, ja bedankt alsof ik nog niet genoeg twijfelde .

met inachtneming van wat jij zegt is de minolta dimage a2 of a200 nu ook een optie.
De g5 is ook een aardig dingetje begrijp ik en de g6 ?

Wat mij opviel bij die G6-klasse was dat de beeldkwaliteit eigenlijk beter was dan bij de dimage a2 klasse, wat is de toegevoegde waarde dan precies want ze zijn toch net iets duurder dan eerstgenoemde ?
Ik kan alleen de verschillen van de G-serie van Canon ten opzichte van bijvoorbeeld de A-serie geven en die verschillen bestaan hoofdzakelijk in een betere controle over de diverse instelbaarheden. Daarnaast is mijn ervaring met de G5 dat ie een mooiere flitsautomatiek heeft dan bijvoorbeeld de S1IS.
Wat mij vooral aan de G5 bijzonder aanstaat is zijn ingehouden kleurweergave, alsof je nog met een ouwerwetse Vericolor film fotografeert. Die weergave is overigens indien gewenst wel op te vijzelen.

Als je in de G-serie gaat kiezen zou ik momenteel eigenlijk eerder nog de G6 nemen dan de G5, de G6 kwam bijzonder goed uit een review van dpreview. Optisch zijn de G5 en de G6en ook de G3identiek. In de G6 zit echter een nieuwere processor.

De Pro-1 is een juweel van een camera voor wat de handligging en bediening betreft, helaas heeft Canon inzake beeldkwaliteit en snelheid een paar puntjes laten liggen bij deze cameradie in ergonomisch opzicht heel veel van de G5 heeft meegekregen

Ronduit verslavend werkt het zwenkscherm van de Canon G-serie en de Pro-1, je fotografeert in en vanuit de meest onmogelijke hoeken
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  donderdag 30 december 2004 @ 11:36:11 #127
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_24294400
Ok bedankt, staat genoteerd, ik zie dat de coolpix 8800 ook wel ok is ....pfffrrrtt, ik wacht nog even denk ik, ik moet eerst mijn z3 nog verkopen.
if you assume nothing you assume you know everything
pi_24318178
Hallo kenners,

Mag ik hier jullie advies vragen wat voor camera ik het beste kan kopen?

Ik ben dus een echte nono op het gebied van camera's. Momenteel hebben we een minolta dimage E223, maar deze voldoet niet meer aan onze wensen. De beeldkwaliteit is vaak slecht, niet altijd even scherp (moet echt meerdere foto's maken voor 1 goede). Maar dat ligt dan gedeeltelijk wellicht ook wel aan mijn beperkte fotografiecapaciteiten. Maar toch...

En wat ik storend vind is dat ik zo lang moet wachten tot ik een volgende foto maak. Het laden duurt heel lang.

We gebruiken de camera voornamelijk voor het maken van foto's van onze zoon, nu anderhalf. En in februari komt de 2e. Leuk is het dan wel om meteen meerdere scherpe mooie foto's te kunnen maken.

Ik wilde ongeveer 300 euro uitgeven aan een nieuwe camera. Wie heeft er tips? Wat te kopen en waar ik op moet letten?

Als je nog tips hebt voor een videocamera, graag, want die willen we ook nog kopen...

groetjes,

Esther
pi_24353249
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 10:12 schreef Puckzzz het volgende:
gisteravond begon hij erover dat Sony ook digicams maakten. Ik wist dat niet dus ik ga ertegenin, maar toen liet hij me deze foto zien!

[afbeelding]

Shock!!

Ik denk dat hij nu dus deze heeft besteld voor mij.....aaaargh, ik zou helemaal gek worden als dat waar is....
Mijn schoonvader heeft die zelfde Sony camera. Eén groot nadeel --> als je de flitser gebruikt zie je op de foto's onderin een schaduw vlek van de lens .....beetje slordig van Sony

Hier twee voorbeelden:

[ Bericht 11% gewijzigd door Patrick_Zaandam op 02-01-2005 13:32:34 (foto) ]
Groeten,
Patrick
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 januari 2005 @ 14:32:48 #130
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24354448
Ik vraag me af of dat echt een schaduw is Het lijkt me eerder dat er iets voor de lens of eventueel op de chip heeft gezeten. De lens kan nooit zo'n enorme schaduw veroorzaken, en volgens mij is een schaduw ook niet zo onscherp.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24356297
quote:
Op zondag 2 januari 2005 14:32 schreef Rewimo het volgende:
Ik vraag me af of dat echt een schaduw is Het lijkt me eerder dat er iets voor de lens of eventueel op de chip heeft gezeten. De lens kan nooit zo'n enorme schaduw veroorzaken, en volgens mij is een schaduw ook niet zo onscherp.
Het is wel degelijk schaduw van de lens volgens mij. Ik heb hier nog twee voorbeelden onder staan. Ook is het zo als je gaat inzoomen dat dan de schaduw er buitenvalt en dan zie je het niet meer.

Jammer want het is verder een mooie camera, en het zou ook een paradepaartje van Sony zijn op dit moment ....daar is de prijs ook naar. Maar hier is minder over nagedacht door Sony.
Groeten,
Patrick
  zondag 2 januari 2005 @ 17:23:38 #132
54087 ModernTalking
Shooting Star
pi_24357035
Op dit moment heb ik de volgende camera's op het oog:

* HP Photosmart M307
* Kodak CX 7430
* Canon Powershot A400

Deze hebben allemaal ISO-waardes tot 400. Is dat echt nodig om in donkere ruimtes te kunnen fotograferen, of is 200 ook genoeg? Wil nl. ook foto's kunnen maken van het eindexamengala binnenkort...

Welke van deze 3 adviseren jullie?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 januari 2005 @ 17:48:53 #133
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24357191
quote:
Op zondag 2 januari 2005 16:33 schreef Patrick_Zaandam het volgende:

[..]

Het is wel degelijk schaduw van de lens volgens mij. Ik heb hier nog twee voorbeelden onder staan. Ook is het zo als je gaat inzoomen dat dan de schaduw er buitenvalt en dan zie je het niet meer.

[afbeelding]

[afbeelding]

Jammer want het is verder een mooie camera, en het zou ook een paradepaartje van Sony zijn op dit moment ....daar is de prijs ook naar. Maar hier is minder over nagedacht door Sony.
Het ziet er wel heel vreemd uit in elk geval. Heb je van meer mensen met dezelfde camera dezelfde klacht gehoord?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 2 januari 2005 @ 17:54:48 #134
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24357294
quote:
Op zondag 2 januari 2005 16:33 schreef Patrick_Zaandam het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het komt ook mij voor dat deze Sony even terug naar zijn schepper moet. Een afscherming van flitslicht ziet er namelijk heel anders uit, die worden naar achteren toe steeds minder scherp omrand. Deze afscherming is vlijmscherp waardoor zich de gedachte opdringt dat er iets in de weg zit voor de sensor. Wat datgene zou moeten zijn weet ik even niet, maar daar kunnen ze bij Sony veel meer zinnigs over zeggen .
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  donderdag 6 januari 2005 @ 17:09:17 #135
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_24435026
Hoi,

ik ben op het moment op zoek naar een digitale fotocamera, en ben aan budget gebonden.
Het budget is 200-300 euro, wie kan me vertellen of ik daar wat leuks voor kan krijgen (slechts nodig voor wat vakantiekiekjes etc..). Het liefst heb ik een camera waar een sd-card in past, daar ik die al een thuis heb liggen.

b.v.d.

de HP photosmart r707, is dat een redelijk in het gezochte prijssegment?
http://www.vergelijk.nl/cgi-bin/review.cgi?p_id=797
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_24435640
r707 wel goeie verhalen over gehoord.
doet et goed, lijkt me een mooie
  woensdag 12 januari 2005 @ 12:15:25 #137
51391 S4ndro
Nee echt? Nee! Oh.
pi_24530345
Welke digitale camera van ongeveer €200is nou de beste koop? Ik heb m'n ogen laten vallen op meerdere camera's die me allemaal wel aanspreken, ik twijfel tussen de:

- Canon PowerSHot A75
- Fuji Finepix E510
- Kodak CX 7430
- Sony DSC-P73

Of zijn er nog betere opties?

Wie o wie?
  woensdag 12 januari 2005 @ 12:46:54 #138
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_24530806
Ik zou iets meer uit geven, en gaan voor de Minolta Dimage g-600, heb ik ook gedaan, bevalt uitstekend!
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  zondag 16 januari 2005 @ 21:09:39 #139
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_24602347
Oe, grote stap Dago wil digitaal Beetje verliefd op de rode Ixus i5, maar stiekem lijkt de Ixus 40 beter en goedkoper Betaal ik dan alleen voor het estetische eraan?
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_24604256
quote:
Op zondag 16 januari 2005 21:09 schreef Dagobert het volgende:
Oe, grote stap Dago wil digitaal Beetje verliefd op de rode Ixus i5, maar stiekem lijkt de Ixus 40 beter en goedkoper Betaal ik dan alleen voor het estetische eraan?
ja, ik heb die i, en ook alleen maar gekocht vanwege drie dingen, canon, zwarte kleur, compactheid... maar hijijijijs zooo mooi
pi_24604467
Jah ik twijfel tussen de IXUSi de IXUS 40 en de Sony Cybershot T3??? is dit logisch?
pi_24604516
Ehhh Dago... ik heb een rode IXUSi gehad, maar die is gejat, twijfelde nu om de IXUS i5 te nemen, weer zelfde kleur, maar die IXUS 40 is ook opeens niet zo groot meer en heeft WEL optische zoom!!! Dat miste ik af en toe best wel op de IXUSi
  maandag 17 januari 2005 @ 13:41:41 #143
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_24612119
Ik heb mijn Minolta Z1 laten stuiteren en overweeg nu de Minolta Z3.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_24612380
quote:
Op maandag 17 januari 2005 13:41 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb mijn Minolta Z1 laten stuiteren en overweeg nu de Minolta Z3.
Kan die 3x stuiteren?

zonder gekheid: ik heb destijds ook even de Z3 overwogen ipv de Canon S1IS die ik uiteindelijk aangeschaft heb. Persoonlijk vind ik de Z3 breekbaar overkomen en niet erg lekker in de hand liggen. Wat uiteindelijk doorslaggevend is geweest voor de keus van toch de S1 weet ik niet meer, weet wel dat ik al erg veel plezier heb gehad van het draaibare LCD schermpje van de S1 en dat is eigenlijk nu al een vereiste geworden voor een opvolger van mijn S1.
Maar goed, je bent de Z1 gewend en daar blijkbaar erg tevreden over, dus kan ik je voorkeur begrijpen
  maandag 17 januari 2005 @ 14:33:40 #145
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_24612655
quote:
Op maandag 17 januari 2005 14:05 schreef Bowiefan het volgende:

[..]

Kan die 3x stuiteren?

zonder gekheid: ik heb destijds ook even de Z3 overwogen ipv de Canon S1IS die ik uiteindelijk aangeschaft heb. Persoonlijk vind ik de Z3 breekbaar overkomen en niet erg lekker in de hand liggen. Wat uiteindelijk doorslaggevend is geweest voor de keus van toch de S1 weet ik niet meer, weet wel dat ik al erg veel plezier heb gehad van het draaibare LCD schermpje van de S1 en dat is eigenlijk nu al een vereiste geworden voor een opvolger van mijn S1.
Maar goed, je bent de Z1 gewend en daar blijkbaar erg tevreden over, dus kan ik je voorkeur begrijpen

Eigenlijk heb ik maar een opmerking over de Z1 en dat is dat ik de foto's nogal donker vond.
Ik was vooral helemaal blij met die 10 x optische zoom en ook de macrofunctie vond ik heel oke voor die prijs.

De Z3 ... drie keer stuiteren
Ze zien er inderdaad breekbaar uit, maar in de praktijk zal waarschijnlijk geen enkele overleven na zo een stuit die mijn Z1 heeft moeten ondergaan

Ik heb er trouwens even aan gedacht om hem te laten repareren maar ik ben bang dat je zo een kleine 200 euro kwijt bent, dus ik zie daar maar van af. Misschien later nog eens zodat ik een reserve heb.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 18 januari 2005 @ 00:36:32 #146
51391 S4ndro
Nee echt? Nee! Oh.
pi_24617870
Ik heb vandaag een Olympus c-760 gekocht, wat een brute camera zeg! Echt super veel mogelijkheden waarmee je hele mooie foto's maakt.

Plaatje van de c-760:

Eigenschappen:

3,2 miljoen pixels
10 x optische zoom f2.8/3.7 (verg. met: 42 - 420mm bij 35mm camera)
Programma, sluitertijd voorkeur, diafragma voorkeur en volledig handmatige functies
4 scène programma's ( portret, sport, avondscène, landschap)
Super macro functie: fotograferen vanaf 3 cm dichtbij
Video opname functie met geluid
240.000 pixels elektronische zoeker
etc.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 13:59:31 #147
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_24624556
quote:
Op zondag 16 januari 2005 23:26 schreef jd1982 het volgende:
Ehhh Dago... ik heb een rode IXUSi gehad, maar die is gejat, twijfelde nu om de IXUS i5 te nemen, weer zelfde kleur, maar die IXUS 40 is ook opeens niet zo groot meer en heeft WEL optische zoom!!! Dat miste ik af en toe best wel op de IXUSi
Mn vader heeft de IXUSi. Geen zoom heeft soms wel zo z'n nadelen, maar mn hudige SLR heeft het ook niet en ik red me voorlopig prima zonder. Is wel rustig dat je niet ook daar nog rekening mee moet houden

Ik denk dat ondertussen het esthetische voordeel mij heeft doen besluiten om op jacht te gaan naar een rode ixusi5
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_24641044
ik wil de komende tijd een ultracompact kopen. ik was al bijna voor de konica minolta X31 gegaan toen ik zag dat de pentax S40 40 euro meer kost (190 ipv 150) en 4 ipv 3 megapixels heeft. Ook vind ik het design beter en schijnt de ergonomie beter te zijn (de X31 schijnt gevoelig te zijn voor dat je je vinger voor de lens houdt omdat de lensopening in een hoek zit).

zijn er mensen die deze cam (of de S30) kennen? ik ben erg benieuwd.
mn eisen zijn: ultracompact, liefst AA en weinig focus+shutterlag
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  FOK!fotograaf woensdag 19 januari 2005 @ 14:58:45 #149
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_24641657
quote:
Op donderdag 30 december 2004 00:37 schreef Ouwesok het volgende:

[.veel info over de G5 en G6.]

De Pro-1 is een juweel van een camera voor wat de handligging en bediening betreft, helaas heeft Canon inzake beeldkwaliteit en snelheid een paar puntjes laten liggen bij deze cameradie in ergonomisch opzicht heel veel van de G5 heeft meegekregen

Ronduit verslavend werkt het zwenkscherm van de Canon G-serie en de Pro-1, je fotografeert in en vanuit de meest onmogelijke hoeken
Ik heb zelf vanaf april 2004 de Pro1 in gebruik. Sinds kort is daar een firmware-update ingepomt en het apparaat is daardoor stukken sneller geworden m.b.t. scherpstellen en zoomen

Minder te spreken ben ik over de kwaliteit van de lens, ik had binnen 4 maanden stof tussen het glaswerk zitten (ondanks gebruik van lensflop en goede opbergtas)
Ik heb van Canon een verse gekregen (ze hadden wel ruim 5 weken nodig om die beslissing te nemen) maar de vervanger heeft hier inmiddels ook last van.

Bij minimaal -28mm- en maximaal -200mm- (optisch) zoombereik is er een (te) duidelijke aftekening van de beeldhoeken waarneembaar, ook geeft de interne flitser een pracht van een slagschaduw bij groothoekgebruik. Zelf heb ik het idee dat de flitser een fractie te veel naar beneden staat gericht.

Verder blijft het een fijn toestel om mee te werken, prettig van vorm, niet te licht en met een keur aan instelmogelijkheden. Het zwenkscherm is inderdaad ideaal bij het all-terrain fotoshootwerk.
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
  zaterdag 22 januari 2005 @ 01:50:10 #150
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_24682085
Heb vandaag een fantastische aanbieding gezien. De Sigma SD9 met 18-50 lens voor maar 699,- Euro
http://www.foto-oehling.c(...)ront/DE/Catalog/1987
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')