Meteoren (l) Ik heb vanavond toch time to kill buiten, dus ik ga de hemel in de gaten houden (y)quote:Op donderdag 9 december 2004 15:56 schreef drelletje het volgende:
Ik heb al een 0.2 gehad wat het officeel is geworden moeten we vanavond maar even zien.. Ik heb ook een aantal meteorieten gezien. Maandag komen heeeeel veel dus dan moet e echt kijken
Die ik gisteren zag was denk ik een 'losse', geen onderdeel van een zwerm. Hij was wel erg groot in ieder geval.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:25 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Meteoren (l) Ik heb vanavond toch time to kill buiten, dus ik ga de hemel in de gaten houden (y)
ECWMF geeft al minstens een week lang 'kou' aan voor vandaag, morgen en zaterdag, zondag, maandag en dinsdag. Daarna is de onzekerheid te groot om een zinnige uitspraak te doen maar er is wel een aantal leden dat de 'kou' gewoon laat voort duren. En als het mistig is moet kun je zo 2-3 graden van de maximumtemperatuur in de tabellen afhalen. Overigens zijn dit vrij normale temperaturen voor December.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:22 schreef flugeltje het volgende:
Ik baal echt als een stekker!! Het zou 'zacht' blijven deze week. Nu kunnen ze de gevelbeplating nóg niet aanbrengen.... Maar volgende week wordt het weer zachter.... toch????
Iig dik na 12-en.... Was dacht ik 3 graden om 12 uur... Tenminste dat denk ik... 90% zeker.quote:Op donderdag 9 december 2004 15:57 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik denk het wel.Wanneer ging de temperatuur gisteren eigenlijk onder nul?
Ik weet dat het normale temperaturen zijn, maar ik hoopte dat de weergoden me gunstig gezind zouden zijn... Hoe langer het duurt voor ze de gevelbeplating aan kunnen brengen hoe langer het duurt voor er opgeleverd wordt. En dat kost mij natuurlijk weer een hoop geld...quote:Op donderdag 9 december 2004 16:41 schreef Steijn het volgende:
[..]
ECWMF geeft al minstens een week lang 'kou' aan voor vandaag, morgen en zaterdag, zondag, maandag en dinsdag. Daarna is de onzekerheid te groot om een zinnige uitspraak te doen maar er is wel een aantal leden dat de 'kou' gewoon laat voort duren. En als het mistig is moet kun je zo 2-3 graden van de maximumtemperatuur in de tabellen afhalen. Overigens zijn dit vrij normale temperaturen voor December.
3 graden is wel heel enthousiast. Om 1 uur vannacht was het er 0,9 graden. Dus een ijsdag zit er niet meer in helaas, maar wel een heel koude dag.quote:Op donderdag 9 december 2004 17:33 schreef drelletje het volgende:
[..]
Iig dik na 12-en.... Was dacht ik 3 graden om 12 uur... Tenminste dat denk ik... 90% zeker.
quote:Op donderdag 9 december 2004 19:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tact: -0.08
Gevoelenstemp: -1.5
Druk: 1029.7
@joekurr: Heb je mijn mailtje nog gehad?
quote:
Miss dat je een 0 te veel hebt?quote:Op donderdag 9 december 2004 19:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]wat is dermee?
P.S aan de website kom ik momenteel even niet aan toe...
Het is nu mistig hier.
quote:Op donderdag 9 december 2004 20:00 schreef drelletje het volgende:
[..]
Miss dat je een 0 te veel hebt?
Tact -1.4
Als je 'rond kerst' definieert als 25 december +- 40 dagen moet dat wel lukkenquote:Op vrijdag 10 december 2004 09:00 schreef JPM01 het volgende:
koud en zag er wittig uit![]()
trouwens Piet P voorspeld dat er rond de kerst sneeuwbuien vallen![]()
quote:Op vrijdag 10 december 2004 09:54 schreef Againzender het volgende:
[..]
Vooralsnog ziet het er naar uit dat het volgende week weer zachter wordt. We zien het wel.
quote:
Doet me denken aan die film: Groundhog Dayquote:Op vrijdag 10 december 2004 11:30 schreef Dromenvanger het volgende:
Het al dan niet gebeuren van een elfsteden-tocht is maar van 1 wezen afhankelijk
[afbeelding]
The Groundhog
Daarom zette ik hem ook erinquote:Op vrijdag 10 december 2004 12:00 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Doet me denken aan die film: Groundhog Day
Ik ook niet! maar het is wel een goeie filmquote:Op vrijdag 10 december 2004 12:56 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Daarom zette ik hem ook erin
De geschiedenis van die hele Groundhog weet ik niet
foto's iemand??quote:Op vrijdag 10 december 2004 12:53 schreef nozem het volgende:
Nijmegen meldt inderdaad al een tijdje motsneeuw en een prachtige witte wereld.
http://www.han.nl/restyle/nieuwbouwHAN/content/webcam.xmlquote:
Schaatsweer dus?quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:26 schreef Steijn het volgende:
Wat zou jullie favoriete winterweer zijn?
Dat van mij, -15 's nachts, -4 overdag, windkracht 2-3 uit het noordoosten, 30 % luchtvochtigheid en permanente zon (niet 's nachts natuurlijk). Geen sneeuw overigens.
Wel sneeuw! elke avond een nieuw dik pakquote:Op vrijdag 10 december 2004 13:26 schreef Steijn het volgende:
Dat van mij, -15 's nachts, -4 overdag, windkracht 2-3 uit het noordoosten, 30 % luchtvochtigheid en permanente zon (niet 's nachts natuurlijk). Geen sneeuw overigens.
Het zorgt wel voor een betere ijsaangroei en voorkomt bovendien smog enzo.quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:41 schreef SilentChaos het volgende:
Wel sneeuw! elke avond een nieuw dik pak
en geeeeeeeeeeeeeeeeeeen wind, totaal windstil! pleuruswind, of het nou warm of koud is, wind is altijd verrot!
Ben ik het wel mee eens, alleen mag die winter van mij beginnen met een flink pak sneeuw dat daarna lekker lang blijft liggen... Tussendoor geen extra sneeuw zodat de straten wel gewoon schoon blijven, maar je toch een superuitzicht hebt als je over een slootje glijd...quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:26 schreef Steijn het volgende:
Dan komt er wel een DASOOSM!!*quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:42 schreef Steijn het volgende:
[..]
Het zorgt wel voor een betere ijsaangroei en voorkomt bovendien smog enzo.
Ik zorg voor de erwtensoep...quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:53 schreef drelletje het volgende:
[..]
Dan komt er wel een DASOOSM!!*
De Atmosfeer Staat Op Ontploffen Schaats Meet
-3.9??quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tact:
Temp: +0.1
Druk: 1027.7 hPa
Luchtvochtigheid: 92%
Wind: 0.0
Laagste temp: 3.9
Schijnt dat Groundhog Day een diepere betekenis heeft. Maar goed, daar gaat het niet om hier.quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:19 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Ik ook niet! maar het is wel een goeie film
Klopt -3.9quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:23 schreef drelletje het volgende:
[..]
-3.9??
En mijn RV zit altijd op 98.. Lekker zo een weerhutje dat rot!
Oeh!!! Kan je er ook een voor de bilt maken???? Dat zou wel cool zijn! ICAO is dat Metar?? Want volgens mij zijn er geen meter van de bilt.. NOuja als het kanquote:Op vrijdag 10 december 2004 16:58 schreef JoeKurr het volgende:
Ik heb ff een nieuw usericon gemaakt.
Hierin staat altijd de meest actuele weersituatie, zoals die wordt gerapporteerd door de meteo op Gilze-Rijen.
[afbeelding]
In principe kan deze usericon het weer laten zien voor alle vliegvelden ter wereld, als je de ICAO code van het betreffende vliegveld weet.
Bijvoorbeeld:
Schiphol (EHAM)
[afbeelding]
http://sigs.dutch-flankers.net/weericon.php?icao=EHAM
Leeuwarden (EHLW)
[afbeelding]
http://sigs.dutch-flankers.net/weericon.php?icao=EHLW
Eindhoven (EHEH)
[afbeelding]
http://sigs.dutch-flankers.net/weericon.php?icao=EHEH
Een database met ICAO codes is hier te vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |