quote:Aan radiomakers moet je het Vlaamse Sweet Coffee niet meer voorstellen. Een reeks sterke singles ('Don't need you', 'Holdin' on') en nu ook het debuutalbum 'Memory lane' maken hun enthousiasme begrijpelijk. Zelfs internationaal vallen de barrières weg voor deze zwoele mix van soul, dance en jazz.
Twee deejays en een zangeres. De toverformule van Sweet Coffee werd al eerder gebruikt, maar leidde in veel gevallen tot steriele computermuziek. Bij Sweet Coffee is dat anders. Dit trio - Patrick Bruyndonckx, Raf Brecia en Samia Verdeyen - mag de basis van zijn muziek dan in de studio leggen, daarna wordt een forse scheut soul toegevoegd.
Hun muziek wordt wel eens vergeleken met die van St. Germain. Een compliment, en we kunnen het een beetje begrijpen. Er is diezelfde jazzy feel, die funky groove, er wordt ook bij Sweet Coffee creatief getoverd met samples. En ook Sweet Coffee wil een live-groep zijn. Op het podium wordt het drietal een zeskoppig collectief dat moeiteloos de juiste 'vibe' vindt.
"Wij maken muziek voor alle omstandigheden", vertellen de groepsleden aan al wie het horen wil. "En voor alle landen", voegen wij daaraan toe. Want die debuut-cd is straks ook te koop in Groot-Brittannië, Australië, Zuid-Afrika, Griekenland, Israël, Zwitserland, Polen, Nieuw-Zeeland, Italië en Portugal. Het gaat zo snel, dat de groepsleden zelf nog nauwelijks kunnen volgen. Zangeres Samia: "En zeggen dat ik tot nu toe alleen maar in de badkamer had gezongen!"
Warm is de beste omschrijving waar ik tot dusver op kom. Grotendeels wel erg rustige zondagmiddagmuziek, maar met een erg mooie stemquote:Op woensdag 15 december 2004 20:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
Heb je die al beluisterd? Ben wel benieuwd hoe die klinkt.
Ik voel een nieuwe aanwinst in mijn muziekcollectie aankomenquote:Op woensdag 15 december 2004 21:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Warm is de beste omschrijving waar ik tot dusver op kom. Grotendeels wel erg rustige zondagmiddagmuziek, maar met een erg mooie stem.
17 canadese dollar, dat zal zo'n 10-12 euro worden. Bij dvdsoon.quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:14 schreef bukgeit het volgende:
Wat was je kwijt, en hoe bevalt ie?
Woah!quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:58 schreef mr_cucumber het volgende:
[afbeelding]
Envy - A Dead Sinking Story 2 LP
[afbeelding]
Isis - Panopticon 2 LP
[afbeelding]
Isis - Oceanic Remixes Vol. 3 LP
[afbeelding]
Converge - You Fail Me LP
Proficiat zwareshag!quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:41 schreef zwareshag het volgende:
[afbeelding]
Zen - Hair+Aquarius LP
Gewonnen op Ebay.
quote:YEAR: 1993
COUNTRY: UK
SIZE: 24 cm x 28,5 cm
REMARKS: This programme contains a detailed Jethro Tull Family Tree + a detailed tour schedule from 1969 to 1993.
Oeh, die moet ik als zelfverklaard Front242 adept en beetje Ministry liefhebber toch eigenlijk ook gaan halen ...quote:Op zaterdag 18 december 2004 23:29 schreef bartrid het volgende:
...
revolting cocks - beers steers & queers rerelease
...
kijk hier wordt ik nu jaloers van!quote:
Zeker, hoewel de goede geluidskwaliteit nou niet bepaald het opvallendste is aan dit album. Het valt niet mee om 11 mensen die dwars door elkaar heen toeteren goed te laten klinkenquote:Op woensdag 22 december 2004 18:25 schreef politrix het volgende:
is het een mooie (geluidkwalitiet) uitgave?
Dit is zelfs naar Coltrane normen tamelijk extreem, maar weer niet zo extreem als sommige live-cd's uit die tijd.quote:Literally and figuratively, the biggest piece here is of course "Ascension," the album-length, 11-piece free improvisation that finally picked up the gauntlet thrown down by the release of Ornette Coleman's Free Jazz four years earlier. Present in both of its two takes, it's among the most frightening jazz performances ever committed to tape, pairing Coltrane's search for spiritual transcendence with a screeching ferocity (courtesy of five saxophones) that never lets up. Ascension was far more abrasive and visceral than Free Jazz, benefiting from four years of development in jazz's avant-garde, which helped make each individual player's voice more suited to this kind of chaotic, textural music. Not all of Coltrane's free work was this consistently extreme, but it did come close in isolated moments.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |