quote:Moszkowicz eist verbod op vervolg film Submission
Uitgegeven: 2 december 2004 10:50
RIJSWIJK - Advocaat R. Moszkowicz eist namens een aantal islamitische cliënten een verbod op het uitbrengen van een vervolg op de film Submission van VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali en de vermoorde filmmaker Theo van Gogh. Ook willen deze moslims dat de rechter Hirsi Ali verbiedt om zich voortaan nog kwetsend, grievend of godslasterlijk uit te laten over de islam.
Vorige week werd bekend dat de ondergedoken VVD-politica werkt aan een vervolg op Submission. Deze film van haar en Van Gogh ging over de mishandeling van moslimvrouwen. Het thema van het tweede deel van Submission is de manier waarop volgens Hirsi Ali de islam het individu onderdrukt.
Het kort geding waarin het verbod wordt gevraagd, wordt naar verwachting bij de rechtbank in Den Haag behandeld, zegt Moszkowicz. Dat was volgens hem de laatste bekende woon- en verblijfplaats van Hirsi Ali. Een datum is nog niet bekend
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Lang leve de vrije kunstbeoefening.
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:25 schreef scanman01 het volgende:
Ikk an er nog steeds niet bij dat er nu al een rechtzaak tegen iets wordt aangespannen dat nog niet eens is gemaakt. Straks worden er nog mensen aangeklaagd wegens uitspraken die ze mogelijk in de toekomst gaan doen.... Het wordt steeds gekker hier
quote:
Ook willen deze moslims dat de rechter Hirsi Ali verbiedt om zich voortaan nog kwetsend, grievend of godslasterlijk uit te laten over de islam.
Ikk an er nog steeds niet bij dat er nu al een rechtzaak tegen iets wordt aangespannen dat nog niet eens is gemaakt. Straks worden er nog mensen aangeklaagd wegens uitspraken die ze mogelijk in de toekomst gaan doen.... Het wordt steeds gekker hier
beter een rechtzaak waarbij men duidelijk kan maken dat dit soort onzin niet kan dan dat ze voor eigen rechtertje gaan spelen, niet...?quote:
Laten we zeggen dat, als hier onze belastingcenten aan worden uitgegeven, ik het liever aan dit soort processen doe dan nu het geval is tegen Mohammed B.quote:Op donderdag 2 december 2004 15:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
En dat allemaal op onze belastingcenten die rechtszaak. Trouwens, wat kost al dat moslimgereutel wel niet, aan dit soort onzin, dat nog bovenop de kosten voor nationale veiligheidskwesties, staatsruif, subsidies, detentie etc komt?
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:05 schreef Re het volgende:
Laten we zeggen dat, als hier onze belastingcenten aan worden uitgegeven, ik het liever aan dit soort processen doe dan nu het geval is tegen Mohammed B.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:02 schreef Re het volgende:
[..]
beter een rechtzaak waarbij men duidelijk kan maken dat dit soort onzin niet kan dan dat ze voor eigen rechtertje gaan spelen, niet...?
je maakt een denkfout, als jij vanuit jezelf een zuiver geweten hebt en de overtuiging dat je goed bezig bent zou het je niet eens hoeven boeien om iemand zo af te schilderen. Waar in jouw zuiverheid is er plaats voor disresepct?quote:Op donderdag 2 december 2004 16:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb misschien vaak laten blijken en laten overkomen dat ik respect heb voor Ayaan Hirsi Ali, daar wil ik nu vanaf. Ik wil duidelijk maken dat ik, Bansheeboy, zo goed als iedereen respecteer, maar "mensen" als Hirsi Ali, die er alleen maar op uit is euro's vast te nagelen aan haar inmiddels grote portemonnee en wel over de ruggen van 1 miljoen bonafide inwoners, heb ik absoluut geen respect, en dan druk ik me nog degelijk uit
Een pluim voor de Jood Abraham Moskowitcz
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:14 schreef scanman01 het volgende:
Jij bent duidelijk alleen maar bezig om reacties uit te lokken door zo grof mogelijk je "mening" hier neer te zetten. Ik neem je helaas al een tijdje niet serieus meer.
Je vergeet dat in ons "vrije" westen iets al gauw extremistisch/fundamentalitisch wordt genoemd omdat het niet aan onze standaarden voldoetquote:Op donderdag 2 december 2004 16:15 schreef BiLaL het volgende:
~knip~
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoewel je standpunten vrij ridicuul zijn neem ik je uit respect-overwegingen je toch zo serieus mogelijk, respect is toch het uitgangspunt, en niet alleen in het geval van oppositie maar ook daarentegen
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:20 schreef Re het volgende:
[..]
Je vergeet dat in ons "vrije" westen iets al gauw extremistisch/fundamentalitisch wordt genoemd omdat het niet aan onze standaarden voldoet
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb misschien vaak laten blijken en laten overkomen dat ik respect heb voor Ayaan Hirsi Ali, daar wil ik nu vanaf. Ik wil duidelijk maken dat ik, Bansheeboy, zo goed als iedereen respecteer, maar "mensen" als Hirsi Ali, die er alleen maar op uit is euro's vast te nagelen aan haar inmiddels grote portemonnee en wel over de ruggen van 1 miljoen bonafide inwoners, heb ik absoluut geen respect, en dan druk ik me nog degelijk uit
zoals in het dagelijks leven wordt ervaren door diegene die dat vinden, en ieder heeft zijn eigen grens, de een vind een hoofddoekje al extremistisch een ander een burka, elk omdat ze een eigen beproeft referentie kader hebbenquote:Op donderdag 2 december 2004 16:21 schreef BiLaL het volgende:
[..]
Standaarden? Wat is dan de standaard? Iets wat de meerderheid doet? En wat is dan de grens?
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:17 schreef Re het volgende:
[..]
je maakt een denkfout, als jij vanuit jezelf een zuiver geweten hebt en de overtuiging dat je goed bezig bent zou het je niet eens hoeven boeien om iemand zo af te schilderen. Waar in jouw zuiverheid is er plaats voor disresepct?
waarom vergelijken met Mohammed B., dat heeft geen zin, is niet waar en stigmatiseerd en slaat de discussie dood.. en het is verdomd naief discussierenquote:Op donderdag 2 december 2004 16:23 schreef Cheese het volgende:
[..]
Toch jammer dat onze fok-moslim zich net zo gekwetst voelt als Bouyeri, als de Koran en zijn uitwassen wordt bekritiseerd, iets wat niet geheel onterecht is mijns inziens. Ik had gedacht dat je daar boven zou staan. En zie hier het "probleem" van de fanatieke moslims, het gebrek aan zelfkritiek en het overdreven aangekweekte morele superioriteitsgevoel dat alleen maar sterker wordt bij elke (terechte) kritiek.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:24 schreef Re het volgende:
[..]
zoals in het dagelijks leven wordt ervaren door diegene die dat vinden, en ieder heeft zijn eigen grens, de een vind een hoofddoekje al extremistisch een ander een burka, elk omdat ze een eigen beproeft referentie kader hebben
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Zo uniek is dat toch neit? Dat soort processen zijn er volgens mij wel vaker.
Maar het is toch prima dat mensen naar de rechter stappen. Dat is de enige juiste weg als je het ergens niet mee eens bent.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:23 schreef Cheese het volgende:
[..]
Toch jammer dat onze fok-moslim zich net zo gekwetst voelt als Bouyeri, als de Koran en zijn uitwassen wordt bekritiseerd, iets wat niet geheel onterecht is mijns inziens. Ik had gedacht dat je daar boven zou staan. En zie hier het "probleem" van de fanatieke moslims, het gebrek aan zelfkritiek en het overdreven aangekweekte morele superioriteitsgevoel dat alleen maar sterker wordt bij elke (terechte) kritiek.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:28 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Naar mijn idee KUN je niet naar een rechter stappen vanwege iets dat nog niet eens is gemaakt. Dat is toch te belachelijk voor woorden. Als Submission 2 af is, dan ga je die film bekijken... en als er dan zaken in voorkomen die je niet aanstaan kun je naar de rechter stappen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:23 schreef Cheese het volgende:
En zie hier het "probleem" van de fanatieke moslims, het gebrek aan zelfkritiek en het overdreven aangekweekte morele superioriteitsgevoel dat alleen maar sterker wordt bij elke (terechte) kritiek.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:28 schreef BiLaL het volgende:
[..]
Vroeger droegen christelijke vrouwen ook hoofddoeken. Omdat zij dat nu niet meer doen moeten de moslima's het ook maar niet meer doen? En wat als deze moslima's nou net zo Nederlander zijn als jou? Heb jij dan meer rechten?
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:34 schreef nikk het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden mochten homo's ook niet trouwen, nu wel. Wat langer gelden mochten vrouwen niet eens stemmen, nu wel. Tijden (en context) veranderen nu eenmaal.
[..]
Een paar jaar geleden mochten homo's ook niet trouwen, nu wel. Wat langer gelden mochten vrouwen niet eens stemmen, nu wel. Tijden (en context) veranderen nu eenmaal.
[..]
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Zou je hetzelfde niet over Hirsi Ali kunnen zeggen? Hoeveel zelfkritiek heeft zij eigenlijk? En is zij vrij van een moreel superioriteitsgevoel?
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies, rustig laten veranderen dus.
je begrijpt mij niet, ik zeg allleen dat men sneller een label extremitisch/fundamentalistisch oplegt omdat men het staaft aan de vrijheden alhier, iemand die die vrijheden niet wil gebruiken wordt als vreemd ervaren.. niets minder niets meerquote:Op donderdag 2 december 2004 16:28 schreef BiLaL het volgende:
[..]
Vroeger droegen christelijke vrouwen ook hoofddoeken. Omdat zij dat nu niet meer doen moeten de moslima's het ook maar niet meer doen? En wat als deze moslima's nou net zo Nederlander zijn als jou? Heb jij dan meer rechten?
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:17 schreef Drugshond het volgende:
BSB.... als het goed is heb je mail.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:41 schreef nikk het volgende:
Dat zou je eigenlijk aan haar moeten vragen. Maar als liberaal, en zeer bewust van het begrip 'individu', zal ze heus niet denken dat zij onfeilbaar is of denken de waarheid te kennen.
Een morele superioriteitsgevoel heeft ze naar alle waarschijnlijkheid wel. Maar dat heb ik ook. Ik acht de humanistische en liberale waarden moreel superieur aan welke godsdienst dan ook. Zeker de Islam.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:29 schreef SCH het volgende:
[..]
De rechter bepaalt wel of dat kan of niet.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:41 schreef nikk het volgende:
Dat zou je eigenlijk aan haar moeten vragen. Maar als liberaal, en zeer bewust van het begrip 'individu', zal ze heus niet denken dat zij onfeilbaar is of denken de waarheid te kennen.
quote:Een morele superioriteitsgevoel heeft ze naar alle waarschijnlijkheid wel. Maar dat heb ik ook. Ik acht de humanistische en liberale waarden moreel superieur aan welke godsdienst dan ook. Zeker de Islam.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Zo uniek is dat toch neit? Dat soort processen zijn er volgens mij wel vaker.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Zou je hetzelfde niet over Hirsi Ali kunnen zeggen? Hoeveel zelfkritiek heeft zij eigenlijk? En is zij vrij van een moreel superioriteitsgevoel?
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:41 schreef fayle het volgende:
Dit is wel opmerkelijk maar niet helemaal uniek.
Ook in het verleden zijn er groepen naar de rechter gestapt of naar de vertoning zelf om die te verhinderen. Denk aan Fassbinders stukken die antisemitisch zouden zijn.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:48 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ja, zullen we zo iedere discussie even omzeep helpen?
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:37 schreef BiLaL het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn. Maar ik zie wel een wezenlijk verschil tussen homoseksualiteit en zoiets als de sluier. Homoseksualiteit is namelijk tot op de dag van vandaag in alle 'monotheïstische' godsdiensten een verbod, terwijl de sluier voor zowel de moslima's als de joodse vrouwen een gebod is. Je kunt geboden niet vergelijken met verboden. Dus ik vind jouw vergelijking mank.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:51 schreef scanman01 het volgende:
[..]
WTF...? Hirsi Ali is gewoon een individu die het nodig vindt en die de mogelijkheden heeft haar mening te laten zien dmv film. Als je bij iedereen die een mening laat zien dmv een film, boek of lied je gaat afvragen hoeveel zelfkritiek die persoon heeft en of hij/zij wel vrij is van superioriteitsgevoel, dan ben je nog even bezig.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:51 schreef scanman01 het volgende:
[..]
WTF...? Hirsi Ali is gewoon een individu die het nodig vindt en die de mogelijkheden heeft haar mening te laten zien dmv film. Als je bij iedereen die een mening laat zien dmv een film, boek of lied je gaat afvragen hoeveel zelfkritiek die persoon heeft en of hij/zij wel vrij is van superioriteitsgevoel, dan ben je nog even bezig.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat snap ik niet? Het staat mensen toch vrij om naar de rechter te gaan? Ik vind dat een uitstekende manier, als moslims zich beledigd of wat dan ook voelen, gaan ze naar de rechter. Hadden ze al veel vaker en eerder moeten doen, bv. bij Van Gogh.
zie het positief, dat doen ze om de discussie aan te zwengelen joh...quote:Op donderdag 2 december 2004 16:57 schreef Sniper het volgende:
Goeie zet trouwens wel die rechtzaak, pr-wise. De betreffende bevolkingsgroep lijkt een bijzonder talent te hebben voor het nog dieper graven van het eigen graf. Petje af.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:54 schreef evert het volgende:
[..]
hoe kun je je beledigd voelen over iets dat er nog helemaal niet is?
Ik kan toch niet beledigd zijn als ik weet dat iemand, die een hekel aan me heeft, aankondigt een boek over mij te gaan schrijven? Ik weet toch niet wat hij gaat opschrijven?
[..]
Dat snap ik niet? Het staat mensen toch vrij om naar de rechter te gaan? Ik vind dat een uitstekende manier, als moslims zich beledigd of wat dan ook voelen, gaan ze naar de rechter. Hadden ze al veel vaker en eerder moeten doen, bv. bij Van Gogh.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:52 schreef Blessed het volgende:
[..]
Toch zou iedereen die een mening laat zien dmv wat dan ook zichzelf onder de loep moeten nemen, ja. Dan ben je inderdaad een hele tijd bezig, het is de moeilijke weg, maar wel vruchtbaarder.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:04 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Niet over iets dat nog niet eens is gemaakt. Je kunt naar mijn idee niet een film/boek/lied proberente verbieden als er nog niet eens een script/text van is. Dat is te belachelijk voor woorden. Laat ze dan naar de rechter stappen vanwege Submission 1 en eisen dat die nooit meer vertoond mag worden![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom zou je dat neit over haar mogen zeggen terwijl het de groep waartegen ze het opneemt wel verweten wordt.
Ik vind haar superioriteitsgevoel ("ik ga de verlichting brengën") stuitend en zie niet waarom dat haar niet verweten mag worden.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:54 schreef evert het volgende:
[..]
hoe kun je je beledigd voelen over iets dat er nog helemaal niet is?
Ik kan toch niet beledigd zijn als ik weet dat iemand, die een hekel aan me heeft, aankondigt een boek over mij te gaan schrijven? Ik weet toch niet wat hij gaat opschrijven?
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:28 schreef BiLaL het volgende:
[..]
quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:08 schreef scanman01 het volgende:
[..]
En wie zegt dat Hirsi Ali dat niet heeft gedaan? Daar kun je wel over speculeren natuurlijk, maar dus niet als argument aanvoeren. En verder staat iedereen vrij om een film te maken over welk onderwerp dan ook. Dat je dan vraagtekens zet bij bv iemands zelfkritiek vind ik zeer vreemd. Dat is het onderwerp niet en ook niet relevant denk ik.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:13 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Oh, waren dat christelijke vrouwen? Volgens mij haal je een modeverschijnsel uit vroegere tijden met een geloofsuiting doorelkaar. Ja, wijlen mijn moeder droeg ook weleens een hoofddoek vroeger op de fiets en ze geloofde niet eens.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:17 schreef Ruzbeh het volgende:
Waarom pakt ze gelijk niet de hele geloof aan. In my ogen heeft elke geloof een paar elementen waar het gewoon heel fout is en niet klopt. De islam heeft gewoon de meeste foute elementen zeg maar.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:19 schreef Blessed het volgende:
[..]
Soow, nou ik kan je vertellen dat in de Bijbel staat dat vrouwen hoofddoeken moeten dragen, ja. En ik wil best de passage voor je opzoeken, want ik heb het gister of eergister nog gelezen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:49 schreef SCH het volgende:
Prima, maar is het dan niet wat hypocriet als dat andersom als een verwijt geldt?
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En dat werd dan ook massaal binnen, buiten en vooral omdat het volgens de bijbel gedragen moest worden toch?
quote:De hoofdbedekking van de vrouw
1 Korintiërs 11,2-16
2 Ik prijs het in u dat u mij bij alles als voorbeeld neemt en u aan de voorschriften houdt die ik u gegeven heb. 3 Ik moet u echter nog het volgende zeggen.
Christus is het hoofd van de man, de man het hoofd van de vrouw en God het hoofd van Christus. 4 Iedere man die met bedekt hoofd bidt of profeteert, maakt zijn hoofd te schande. 5 Maar een vrouw maakt haar hoofd te schande wanneer ze met onbedekt hoofd bidt of profeteert, want ze is in dat geval precies hetzelfde als een kaalgeschoren vrouw. 6 Een vrouw die haar hoofd niet bedekt, kan zich maar beter laten kaalknippen. Wanneer ze dat een schande vindt, moet ze haar hoofd bedekken.
7 Een man mag zijn hoofd niet bedekken omdat hij Gods beeld en luister is. De vrouw is echter de luister van de man. 8 (De man is immers niet uit de vrouw voortgekomen, maar de vrouw uit de man; 9 en de man is niet omwille van de vrouw geschapen, maar de vrouw omwille van de man.) 10 Daarom, en omwille van de engelen, moet een vrouw zeggenschap over haar hoofd hebben. 11 Echter, in hun verbondenheid met de Heer is de vrouw niets zonder de man, en ook de man niets zonder de vrouw. 12 Want zoals de vrouw uit de man is voortgekomen, zo bestaat de man door de vrouw – en alles is ontstaan uit God. 13 Oordeelt u daarom zelf. Is het gepast dat een vrouw met onbedekt hoofd tot God bidt? 14 Leert de natuur zelf u niet dat lang haar een man te schande maakt, 15 terwijl het een vrouw tot eer strekt? Het haar van de vrouw is haar gegeven om een hoofdbedekking te dragen.
16 Iemand die meent zo eigenzinnig te moeten zijn af te wijken van wat ik zeg, dient te bedenken dat wij noch de gemeenten van God een ander gebruik kennen.
quote:De man is immers niet uit de vrouw voortgekomen, maar de vrouw uit de man
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:43 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Is iedere ongeboren baby in het begin niet een vrouw?
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Een pluim voor de Jood Abraham Moskowitcz
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:51 schreef evert het volgende:
[..]
ja, vertoning verhinderen is iets anders, het toneelstuk op zich was er al!
het is iets anders dat men, nadat de film af is, vertoning probeert te verhinderen!
quote:Alleen is dit wel aan de vroege kant - zelfs Hirsi Ali weet nog niet hoe het script eruit ziet
quote:De man is immers niet uit de vrouw voortgekomen, maar de vrouw uit de man; 9 en de man is niet omwille van de vrouw geschapen, maar de vrouw omwille van de man.
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:00 schreef fayle het volgende:
[..]
Of, zoals deze passage ook uit te leggen valt (net als genesis overigens) in een theologische traditie die afwijkt van de doorsnee:
God creeerde de aarde en alles wat daarbij hoort en creeerde telkens een trapje hoger met als klapstuk den mensch (tot zover nog geheel traditioneel uitgelegd).
Zijn laatste creatie was zijn ultieme: De vrouw
Niet vrouw is daarom ondergeschikt aan de man, maar eerder andersom als je consequent zou interpreteren (iets dat bijbelschrijvers destijds en tegenwoordig niet bepaald gewend zijn - zie naastenliefde en kruistocht etc)
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:48 schreef Meki het volgende:
[..]
Mooi gezegd
Laat die Hirsi Terug gaan naar Somalie
daar is ook vrijheid van Meningsuiting toch Koning Somalie
Jah zeker laat hirsi hierheen komen Gnaa Gnaa![]()
quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:13 schreef speedfreak1 het volgende:
Jij bent gewoon dom, meki, dat kun je zelf uiteraard niet helpen, je stond bij het uitreiken van verstand nou eenmaal achteraan.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:19 schreef Blessed het volgende:
[..]
Soow, nou ik kan je vertellen dat in de Bijbel staat dat vrouwen hoofddoeken moeten dragen, ja. En ik wil best de passage voor je opzoeken, want ik heb het gister of eergister nog gelezen.
quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:14 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Dat staat NIET in de Bijbel.
Vrouwen moeten alleen het hoofd bedekken tijdens de eredienst en mannen zijn verpicht hun hoofddeksel af te doen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:17 schreef Blessed het volgende:
[..]
Yepdat las ik net ook.
Ik sprak weer eens voor m'n beurt.
quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En, wat wil je ermee zeggen? Een nietszeggende citaat uit de bijbel waar massaal geen gehoor aan werd gegeven omdat het totaal irrelevant is/was. In het recente verleden werden door vrouwen hoofddoekjes gedragen als modeverschijnsel en niet uit geloofsovertuiging om zich te beschermen tegen geile blikken van de mannen. De hoofddoek werd diagonaal gevouwen en losjes onder de kin vastgeknoopt. In openbare gelegenheden zoals winkels werd bij het binnengaan de hoofddoek dan ook afgedaan.
Mijn moeder deed haar hoofddoek op als ze boodschappen op de fiets ging doen om haar permanentje niet uit te laten waaien en niet als stoffilter te dienen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:30 schreef Blessed het volgende:
[..]
Dr. Nikita, opperbitch, in de posts hierboven gaf ik aan dat ik het fout had.
quote:Grieken willen geen homofiele Alexander
'Oliver Stone maakt zich schuldig aan geschiedvervalsing'
Massamoordenaar, machtswellusteling, vreemdganger of psychiatrisch patiënt. Van Alexander de Grote mag je veel zeggen in Griekenland. Regisseur Oliver Stone heeft ervaren dat je over één ding maar beter kunt zwijgen: de vermeende biseksualiteit van de van oorsprong Macedonische krijgsheer.
Een groep van vijfentwintig Griekse advocaten dreigt filmproducent Warner Bros en regisseur Oliver Stone voor het gerecht te slepen vanwege de biseksualiteit van de hoofdpersoon in de film Alexander. In de film zoent hoofdrolspeler Colin Farrell tweemaal met iemand van het mannelijk geslacht. Een bedscène tussen hem en een andere man sneuvelde al in de montage. De advocaten eisen van Stone dat hij in de aftiteling vermeldt dat Alexander gaat om een gedramatiseerde versie van de werkelijkheid. Eerder verbood de Griekse regering de regisseur om de film in Griekenland op te nemen, waarna Stone uitweek naar Marokko en Tunesïe.
Volgens de advocaten maakt Stone zich schuldig aan geschiedvervalsing. Advocaat Yannis Varnakos: 'We maken bezwaar tegen zijn biseksualiteit. Het is wellicht beledigend voor sommige mensen maar seksualiteit was in die tijd iets heel anders. Er is geen historisch bewijs voor de biseksualiteit van Alexander.'
Diverse historici denken daar heel anders over. Algemeen wordt aangenomen dat Alexander de Grote er naast zijn huwelijk met Roxane ook een minnaar op nahield. De Grote zou een jarenlange relatie hebben gehad met zijn jeugdvriend Hephaistion. Het verhaal gaat dat Alexander de Grote zo verdrietig was na het overlijden van zijn minnaar dat hij een dag en een nacht bovenop het lijk heeft gelegen, om vervolgens drie dagen geen woord te spreken.
Wees blij dat de atheïsten de bijbel niet hebben laten verbieden wegens haat jegens ongelovigen en homo'squote:Op donderdag 2 december 2004 18:16 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik wou dat Christenen hetzelfde hadden gedaan t.a.v. de film Life of Brian.
quote:Op donderdag 2 december 2004 19:28 schreef R@b het volgende:
[..]
Wees blij dat de atheïsten de bijbel niet hebben laten verbieden wegens haat jegens ongelovigen en homo's![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 19:36 schreef Disorder het volgende:
Ik stel voor Moslims op een cursus 'omgaan met lange tenen' te sturen.
[..]
quote:Op donderdag 2 december 2004 19:36 schreef Disorder het volgende:
Ik stel voor Moslims op een cursus 'omgaan met lange tenen' te sturen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:00 schreef fayle het volgende:
Of, zoals deze passage ook uit te leggen valt (net als genesis overigens) in een theologische traditie die afwijkt van de doorsnee:
God creeerde de aarde en alles wat daarbij hoort en creeerde telkens een trapje hoger met als klapstuk den mensch (tot zover nog geheel traditioneel uitgelegd).
Zijn laatste creatie was zijn ultieme: De vrouw
Niet vrouw is daarom ondergeschikt aan de man, maar eerder andersom als je consequent zou interpreteren (iets dat bijbelschrijvers destijds en tegenwoordig niet bepaald gewend zijn - zie naastenliefde en kruistocht etc)
quote:Op donderdag 2 december 2004 19:56 schreef buzzer het volgende:
Ik luister net naar het Oslo Gospel Choir met Oh Happy Day op het momnet dat ik lees dat wij ons democratisch systeem volledig op de helling moeten gooien, en voortaan de rechter eerst een oordeel moet vellen over het uiten van je eigen mening, het schrijven van een boek, het maken van een film of whatever de manier is waarop je je wil uiten.
Nattuurlijk is het bijzonder provocerend van H.A. en ik vind ook dat ze een zeer onverstandig tijdstip uitkiest om het nieuws openbaar te maken, maar in mijn ogen is ze gewoon vrij om die film te maken. En laat dan na vertoning de moslims maar eens met steekhoudende argumenten het tegendeel van de film bewijzen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |