abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 december 2004 @ 15:14:32 #1
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23714969
Eerst was er Submission, geschreven door Hirsi Ali en geregisseerd door Theo van Gogh.

(Voor mensen die de film willen zien: http://www.ifilm.com/ifilmdetail/2655656?htv=12 )
Er komt eerst even reklame, maar dan begint de film

Nu heeft Hirsi Ali dus bekend gemaakt dat ze bezig is aan Submission part 2. Met als gevolg:

quote:
Moszkowicz eist verbod op vervolg film Submission

Uitgegeven: 2 december 2004 10:50

RIJSWIJK - Advocaat R. Moszkowicz eist namens een aantal islamitische cliënten een verbod op het uitbrengen van een vervolg op de film Submission van VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali en de vermoorde filmmaker Theo van Gogh. Ook willen deze moslims dat de rechter Hirsi Ali verbiedt om zich voortaan nog kwetsend, grievend of godslasterlijk uit te laten over de islam.

Vorige week werd bekend dat de ondergedoken VVD-politica werkt aan een vervolg op Submission. Deze film van haar en Van Gogh ging over de mishandeling van moslimvrouwen. Het thema van het tweede deel van Submission is de manier waarop volgens Hirsi Ali de islam het individu onderdrukt.

Het kort geding waarin het verbod wordt gevraagd, wordt naar verwachting bij de rechtbank in Den Haag behandeld, zegt Moszkowicz. Dat was volgens hem de laatste bekende woon- en verblijfplaats van Hirsi Ali. Een datum is nog niet bekend

Dit topic is een vervolg op http://forum.fok.nl/topic/633527
My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 2 december 2004 @ 15:17:24 #2
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 2 december 2004 @ 15:18:23 #3
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_23715054
Lang leve de vrije kunstbeoefening.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 2 december 2004 @ 15:19:51 #4
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23715091
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Lang leve de vrije kunstbeoefening.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23715140
Deel 1 ging over de vrouw, deel 2 gaat over het individu. Ben benieuwd.
  donderdag 2 december 2004 @ 15:25:44 #6
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23715241
Ikk an er nog steeds niet bij dat er nu al een rechtzaak tegen iets wordt aangespannen dat nog niet eens is gemaakt. Straks worden er nog mensen aangeklaagd wegens uitspraken die ze mogelijk in de toekomst gaan doen .... Het wordt steeds gekker hier
pi_23715312
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:25 schreef scanman01 het volgende:
Ikk an er nog steeds niet bij dat er nu al een rechtzaak tegen iets wordt aangespannen dat nog niet eens is gemaakt. Straks worden er nog mensen aangeklaagd wegens uitspraken die ze mogelijk in de toekomst gaan doen .... Het wordt steeds gekker hier

quote:

Ook willen deze moslims dat de rechter Hirsi Ali verbiedt om zich voortaan nog kwetsend, grievend of godslasterlijk uit te laten over de islam.

donderdag 2 december 2004 @ 15:34:34 #8
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_23715453
En dat allemaal op onze belastingcenten die rechtszaak. Trouwens, wat kost al dat moslimgereutel wel niet, aan dit soort onzin, dat nog bovenop de kosten voor nationale veiligheidskwesties, staatsruif, subsidies, detentie etc komt?

Deze zaak moet direct NO (niet ontvankelijk) verklaard worden, vanwege de reden die scanman aangeeft. En mochten ze als de film eenmaal uit is weer bezig gaan, ach er is genoeg jurisprudentie om ze dan alsnog van een koude kermis thuis te laten komen. Is 'Life of Brian' ooit verboden in nederland? Of Spaan en Vermeegen met Popie Jopie?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_23715500
quote:

Je hebt een goed punt.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
  donderdag 2 december 2004 @ 16:02:48 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23716160
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:28 schreef nikk het volgende:

[..]

[..]

beter een rechtzaak waarbij men duidelijk kan maken dat dit soort onzin niet kan dan dat ze voor eigen rechtertje gaan spelen, niet...?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 2 december 2004 @ 16:05:49 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23716257
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
En dat allemaal op onze belastingcenten die rechtszaak. Trouwens, wat kost al dat moslimgereutel wel niet, aan dit soort onzin, dat nog bovenop de kosten voor nationale veiligheidskwesties, staatsruif, subsidies, detentie etc komt?

Laten we zeggen dat, als hier onze belastingcenten aan worden uitgegeven, ik het liever aan dit soort processen doe dan nu het geval is tegen Mohammed B.
  donderdag 2 december 2004 @ 16:07:44 #12
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23716303
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:05 schreef Re het volgende:
Laten we zeggen dat, als hier onze belastingcenten aan worden uitgegeven, ik het liever aan dit soort processen doe dan nu het geval is tegen Mohammed B.

Helaas denk ik niet dat de figuren die nu die rechtzaak willen aanspannen extremisten zijn
pi_23716384
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:02 schreef Re het volgende:

[..]

beter een rechtzaak waarbij men duidelijk kan maken dat dit soort onzin niet kan dan dat ze voor eigen rechtertje gaan spelen, niet...?

Natuurlijk, maar dat wil nog niet zeggen dat het iets positiefs moet zijn.
  donderdag 2 december 2004 @ 16:10:40 #14
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23716387
Ik heb misschien vaak laten blijken en laten overkomen dat ik respect heb voor Ayaan Hirsi Ali, daar wil ik nu vanaf. Ik wil duidelijk maken dat ik, Bansheeboy, zo goed als iedereen respecteer, maar "mensen" als Hirsi Ali, die er alleen maar op uit is euro's vast te nagelen aan haar inmiddels grote portemonnee en wel over de ruggen van 1 miljoen bonafide inwoners, heb ik absoluut geen respect, en dan druk ik me nog degelijk uit

Een pluim voor de Jood Abraham Moskowitcz

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 2 december 2004 @ 16:14:58 #15
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23716497
Jij bent duidelijk alleen maar bezig om reacties uit te lokken door zo grof mogelijk je "mening" hier neer te zetten. Ik neem je helaas al een tijdje niet serieus meer.
pi_23716505
Het inlevingsvermogen is een eigenschap die ieder mens zich eigen kan maken. Het hangt voor een deel van de aard van een persoon af in welke mate iemand zich kan overgeven aan het inlevingsvermogen. Dat komt omdat inlevingsvermogen afhankelijk is van een combinatie in intelligentie en ervaringen samen. Ook is het inlevingsvermogen op basis van het voorafgaande afhankelijk van de beeldvorming die zich afspeelt in een maatschappij. Zo kunnen er foutieve denkbeelden ontstaan wanneer deze herhaaldelijk naar buiten gebracht worden en er gering op geantwoord wordt.

Een mooi voorbeeld van een uiterst clichématige kenmerk die heden ten dage met de grootste regelmaat over de buizen verschijnt, is het te pas en on te pas radicaliseren van moslims door ze te bestempelen als extremisten dan wel fundamentalisten. Het feit dat er geen verschil wordt gemaakt in een extremistische daad en een fundamentalistische daad heeft te maken met egocentrisch gedrag. Egocentrisme heeft ieder mens in zich, alleen is niet ieder mens in dezelfde mate egocentrisch. Egocentrisme is het tegenovergestelde van inlevingsvermogen.

Als we de twee bekendste profeten uit het Chistendom en de Islam beschouwen, dan hebben we het over Jezus en Mohammed, vrede en zegeningen zij met hen. Ieder gelovig mens is overtuigt van de waarheid die de profeet aan de mens heeft verkondigt en ziet de profeet ook als een groot voorbeeld. Deze profeten worden in beide religies als uitgangspunt genomen voor de manier waarop men wenst te leven. Je kunt zeggen dat doordat deze profeten zich houden aan het Woord van God dat hun voorbeeld aan de mensheid het fundament is van het geloof volgens de Wil van God.

Het verwarren van een extremist met een fundamentalist is hetzelfde als het verwarren van de leugen met de waarheid. Wat voor de 1 als waarheid gezien wordt, hoeft natuurlijk door een ander niet als waarheid gezien te worden. Echter heeft een ander vanuit ethisch oogpunt het recht om d.m.v. criminaliserende vergelijkingen, immers een extremist is een crimineel, de lijn tussen een fundamentalist en een extremist gelijk te trekken? Het getuigt in ieder geval van geen respect voor andermans overtuiging, daar waar de gelovige fundamentalist dat vanuit zijn overtuiging wel heeft voor de ander. Waar is dan dat zogenaamde gelijkheidsbeginsel dat de basis vormt voor een liquide democratie?
  donderdag 2 december 2004 @ 16:16:59 #17
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23716544
lamaar..
  donderdag 2 december 2004 @ 16:17:59 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23716580
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb misschien vaak laten blijken en laten overkomen dat ik respect heb voor Ayaan Hirsi Ali, daar wil ik nu vanaf. Ik wil duidelijk maken dat ik, Bansheeboy, zo goed als iedereen respecteer, maar "mensen" als Hirsi Ali, die er alleen maar op uit is euro's vast te nagelen aan haar inmiddels grote portemonnee en wel over de ruggen van 1 miljoen bonafide inwoners, heb ik absoluut geen respect, en dan druk ik me nog degelijk uit

je maakt een denkfout, als jij vanuit jezelf een zuiver geweten hebt en de overtuiging dat je goed bezig bent zou het je niet eens hoeven boeien om iemand zo af te schilderen. Waar in jouw zuiverheid is er plaats voor disresepct?
  donderdag 2 december 2004 @ 16:19:17 #19
13462 BansheeBoy
pi_23716609
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:14 schreef scanman01 het volgende:
Jij bent duidelijk alleen maar bezig om reacties uit te lokken door zo grof mogelijk je "mening" hier neer te zetten. Ik neem je helaas al een tijdje niet serieus meer.

Hoewel je standpunten vrij ridicuul zijn neem ik je uit respect-overwegingen je toch zo serieus mogelijk, respect is toch het uitgangspunt, en niet alleen in het geval van oppositie maar ook daarentegen

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_23716626
..

[ Bericht 99% gewijzigd door BiLaL op 02-12-2004 16:20:41 ]
  donderdag 2 december 2004 @ 16:20:37 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23716648
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:15 schreef BiLaL het volgende:
~knip~
Je vergeet dat in ons "vrije" westen iets al gauw extremistisch/fundamentalitisch wordt genoemd omdat het niet aan onze standaarden voldoet
  donderdag 2 december 2004 @ 16:21:19 #22
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23716663
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hoewel je standpunten vrij ridicuul zijn neem ik je uit respect-overwegingen je toch zo serieus mogelijk, respect is toch het uitgangspunt, en niet alleen in het geval van oppositie maar ook daarentegen

Je komt over als een parodie op de extreem rechtse stemmer. Vandaar dat ik het niet meer serieus kan nemen. Je overdrijft je stellingen net iets te veel.
pi_23716674
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:20 schreef Re het volgende:

[..]

Je vergeet dat in ons "vrije" westen iets al gauw extremistisch/fundamentalitisch wordt genoemd omdat het niet aan onze standaarden voldoet

Standaarden? Wat is dan de standaard? Iets wat de meerderheid doet? En wat is dan de grens?
pi_23716709
Waarschijnlijk omdat het verschil tussen de fundamentalist en de extremist bijzonder klein is. Daarnaast, waarom zou fundamentalisme niet fout kunnen zijn? De Islam fundamentistisch belijden lijkt mij in ieder niet helemaal passen binnen bepaalde humanistische en liberale waarden van het 'moderne' Europa.
pi_23716717
quote:

Toch jammer dat onze fok-moslim zich net zo gekwetst voelt als Bouyeri, als de Koran en zijn uitwassen wordt bekritiseerd, iets wat niet geheel onterecht is mijns inziens. Ik had gedacht dat je daar boven zou staan. En zie hier het "probleem" van de fanatieke moslims, het gebrek aan zelfkritiek en het overdreven aangekweekte morele superioriteitsgevoel dat alleen maar sterker wordt bij elke (terechte) kritiek.

pi_23716736
quote:

Zo uniek is dat toch neit? Dat soort processen zijn er volgens mij wel vaker.

Maar het is toch prima dat mensen naar de rechter stappen. Dat is de enige juiste weg als je het ergens niet mee eens bent.
  donderdag 2 december 2004 @ 16:24:57 #27
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23716742
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:21 schreef BiLaL het volgende:

[..]

Standaarden? Wat is dan de standaard? Iets wat de meerderheid doet? En wat is dan de grens?
zoals in het dagelijks leven wordt ervaren door diegene die dat vinden, en ieder heeft zijn eigen grens, de een vind een hoofddoekje al extremistisch een ander een burka, elk omdat ze een eigen beproeft referentie kader hebben
  donderdag 2 december 2004 @ 16:25:23 #28
13462 BansheeBoy
pi_23716748
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:17 schreef Re het volgende:

[..]

je maakt een denkfout, als jij vanuit jezelf een zuiver geweten hebt en de overtuiging dat je goed bezig bent zou het je niet eens hoeven boeien om iemand zo af te schilderen. Waar in jouw zuiverheid is er plaats voor disresepct?

Het is inderdaad mogelijk dat ik een denkfout maak, ik ben de eerste die dat erkent, niets menselijks is mij vreemd, maar in dit geval, waar het dus Ayaan "ik betaal toch geen belasting over mijn smeergeld" Ali betreft, gun ik mezelf denkfouten te maken. Daar waar zij bezig is de Islamitische bevolking tot het uiterste te onminnen probeert ze dat met haat en agressie, weliswaar ingepakt in een voor veel mensen acceptabel jasje dat zij en anderen fans van ahar "kritiek" noemen. Mensen als ik prikken daar doorheen, ongeacht de geldbedragen die zij over de ruggen van Moslims probeert binnen te slijken

donderdag 2 december 2004 @ 16:27:20 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23716786
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:23 schreef Cheese het volgende:

[..]

Toch jammer dat onze fok-moslim zich net zo gekwetst voelt als Bouyeri, als de Koran en zijn uitwassen wordt bekritiseerd, iets wat niet geheel onterecht is mijns inziens. Ik had gedacht dat je daar boven zou staan. En zie hier het "probleem" van de fanatieke moslims, het gebrek aan zelfkritiek en het overdreven aangekweekte morele superioriteitsgevoel dat alleen maar sterker wordt bij elke (terechte) kritiek.

waarom vergelijken met Mohammed B., dat heeft geen zin, is niet waar en stigmatiseerd en slaat de discussie dood.. en het is verdomd naief discussieren
pi_23716812
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:24 schreef Re het volgende:

[..]

zoals in het dagelijks leven wordt ervaren door diegene die dat vinden, en ieder heeft zijn eigen grens, de een vind een hoofddoekje al extremistisch een ander een burka, elk omdat ze een eigen beproeft referentie kader hebben

Vroeger droegen christelijke vrouwen ook hoofddoeken. Omdat zij dat nu niet meer doen moeten de moslima's het ook maar niet meer doen? En wat als deze moslima's nou net zo Nederlander zijn als jou? Heb jij dan meer rechten?
  donderdag 2 december 2004 @ 16:28:43 #31
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23716817
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar het is toch prima dat mensen naar de rechter stappen. Dat is de enige juiste weg als je het ergens niet mee eens bent.

Naar mijn idee KUN je niet naar een rechter stappen vanwege iets dat nog niet eens is gemaakt. Dat is toch te belachelijk voor woorden. Als Submission 2 af is, dan ga je die film bekijken... en als er dan zaken in voorkomen die je niet aanstaan kun je naar de rechter stappen.
  donderdag 2 december 2004 @ 16:29:15 #32
13462 BansheeBoy
pi_23716830
quote:

[..]

Ondanks het feit dat je op slinkse wijze probeert mij in dezelfde hoek als Mohammed B. te plaatsen, wat dus heel ridicuul en onverstandig is, ga ik toch serieus in op je bericht. Met kritiek is niets mis, dat mag van mij, maar als je net als Akkkersloot, Ayaan "basterdsuiker" Hirsi Ali en wijlen Theo van G. er zo'n dagtaak van maakt ben je in mijn ogen niet meer serieus te nemen. Gelukkig ben ik niet de enige die daar zo over denkt, getuige de vele users die de postings van Akkkersloot negeren

pi_23716839
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:28 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Naar mijn idee KUN je niet naar een rechter stappen vanwege iets dat nog niet eens is gemaakt. Dat is toch te belachelijk voor woorden. Als Submission 2 af is, dan ga je die film bekijken... en als er dan zaken in voorkomen die je niet aanstaan kun je naar de rechter stappen.

De rechter bepaalt wel of dat kan of niet.
pi_23716909
quote:
En zie hier het "probleem" van de fanatieke moslims, het gebrek aan zelfkritiek en het overdreven aangekweekte morele superioriteitsgevoel dat alleen maar sterker wordt bij elke (terechte) kritiek.

Zou je hetzelfde niet over Hirsi Ali kunnen zeggen? Hoeveel zelfkritiek heeft zij eigenlijk? En is zij vrij van een moreel superioriteitsgevoel?
pi_23716925
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:28 schreef BiLaL het volgende:

[..]

Vroeger droegen christelijke vrouwen ook hoofddoeken. Omdat zij dat nu niet meer doen moeten de moslima's het ook maar niet meer doen? En wat als deze moslima's nou net zo Nederlander zijn als jou? Heb jij dan meer rechten?

Een paar jaar geleden mochten homo's ook niet trouwen, nu wel. Wat langer gelden mochten vrouwen niet eens stemmen, nu wel. Tijden (en context) veranderen nu eenmaal.
pi_23716968
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:34 schreef nikk het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden mochten homo's ook niet trouwen, nu wel. Wat langer gelden mochten vrouwen niet eens stemmen, nu wel. Tijden (en context) veranderen nu eenmaal.

Precies, rustig laten veranderen dus.
pi_23716984
quote:

[..]

Wil je daarmee het kritiek op de hoofddoeken rechtvaardigen?
Het is toch onzin dat iemand geen hoofddoek mag dragen als diegene goed Nederlands spreekt, een (goede) baan heeft en goed mee kan draaien in de Nederlandse maatschappij?
Wat maakt een hoofddoek dan uit?
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
Fotoboek
pi_23717009
quote:

[..]

Dat kan wel zo zijn. Maar ik zie wel een wezenlijk verschil tussen homoseksualiteit en zoiets als de sluier. Homoseksualiteit is namelijk tot op de dag van vandaag in alle 'monotheïstische' godsdiensten een verbod, terwijl de sluier voor zowel de moslima's als de joodse vrouwen een gebod is. Je kunt geboden niet vergelijken met verboden. Dus ik vind jouw vergelijking mank.
pi_23717071
Dit is wel opmerkelijk maar niet helemaal uniek.

Ook in het verleden zijn er groepen naar de rechter gestapt of naar de vertoning zelf om die te verhinderen. Denk aan Fassbinders stukken die antisemitisch zouden zijn.

Alleen is dit wel aan de vroege kant - zelfs Hirsi Ali weet nog niet hoe het script eruit ziet

Maar zoals al geschreven is: in nederland is de rechter inderdaad de gang die je moet maken als je iets wilt tegengaan.
Of die vervolgens ja of nee zegt, dat moeten we afwachten.

Overigens vind ik dit wel heel raar.
Ik vind dat kunst moet kunnen en vond de columns van Van Gogh zelf irritant en disrespectvol, terwijl ik de film interessant voer voor discussie vind.
pi_23717073
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Zou je hetzelfde niet over Hirsi Ali kunnen zeggen? Hoeveel zelfkritiek heeft zij eigenlijk? En is zij vrij van een moreel superioriteitsgevoel?

Dat zou je eigenlijk aan haar moeten vragen. Maar als liberaal, en zeer bewust van het begrip 'individu', zal ze heus niet denken dat zij onfeilbaar is of denken de waarheid te kennen.

Een morele superioriteitsgevoel heeft ze naar alle waarschijnlijkheid wel. Maar dat heb ik ook. Ik acht de humanistische en liberale waarden moreel superieur aan welke godsdienst dan ook. Zeker de Islam.
pi_23717109
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Precies, rustig laten veranderen dus.

Uit zichzelf zal er niets veranderen. Vrouwen kregen niet zomaar ineens stemrecht. Het homo-huwelijk is er niet zomaar ineens gekomen. Etc.

En rustig gaan dit soort bewegingen al helemaal niet...
  donderdag 2 december 2004 @ 16:45:02 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23717176
quote:

[..]

je begrijpt mij niet, ik zeg allleen dat men sneller een label extremitisch/fundamentalistisch oplegt omdat men het staaft aan de vrijheden alhier, iemand die die vrijheden niet wil gebruiken wordt als vreemd ervaren.. niets minder niets meer
  donderdag 2 december 2004 @ 16:45:38 #43
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23717189
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:17 schreef Drugshond het volgende:
BSB.... als het goed is heb je mail.

Heren, The Office is in een ander topic...
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_23717219
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:41 schreef nikk het volgende:

Dat zou je eigenlijk aan haar moeten vragen. Maar als liberaal, en zeer bewust van het begrip 'individu', zal ze heus niet denken dat zij onfeilbaar is of denken de waarheid te kennen.

Een morele superioriteitsgevoel heeft ze naar alle waarschijnlijkheid wel. Maar dat heb ik ook. Ik acht de humanistische en liberale waarden moreel superieur aan welke godsdienst dan ook. Zeker de Islam.

Ook ik vind dat ik gelijk heb
Vind mijn overtuigingen juister dan die van veel anderen. Kan dat vaak ook onderbouwen, maar het feit blijft dat er goed-geinformeerde mensen zijn die precies het omgekeerde vinden. Daar kan ik van balen, maar het is niet anders...
En ik accepteer dat mijn waarheid dus mijn waarheid is en dat anderen er een heel andere op na houden (bv Van Aartsen - ieks)

Ik geloof zeker dat H.A. zich daar ook van bewust is.

Maar... gelovigen (ik ben dat niet, en zie geloven vaak vooral als bron van arrogantie, onverdraagzaamheid) en vooral ook 'afvalligen' zijn vaak erg overtuigd van hun eigen waarheid.

Weinig nederlanders zo ánti-geloof als afvallige katholieken bv

H.A. past in dat plaatje wat mij betreft.
Dankzij haar eigen ervaringen is ze vrij onwrikbaar in haar standpunten waar beslist reeele punten in zitten, alleen haar aanpak en felheid leidt er neit toe dat ze díe mensen bereikt die ze wil bereiken. Die haken namelijk af door haar manier.
Dat is zonde, want als het gaat om de p ositie van vrouwen kan er veel verbeteren.
Alleen zul je die discussie zo moeten voeren dat je niet alleen Nederlandse (anti-islam) kritici aan je zijde vindt, maar juist ook de vrouwen bereikt die je wilt helpen veranderen...
  donderdag 2 december 2004 @ 16:48:04 #45
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23717252
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:29 schreef SCH het volgende:

[..]

De rechter bepaalt wel of dat kan of niet.

Ja, zullen we zo iedere discussie even omzeep helpen?
pi_23717272
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:41 schreef nikk het volgende:

Ze is een vrouw met een missie en een strijd en ik heb de indruk dat ze vindt dat alles daar voor moet wijken en dat kritiek op die strijd louter domheid en onbegrip is van mensen die of vastzitten in de islam of van de oude politiek zijn etc. De echte debatten die ik met haar heb meegemaakt en waarin ze inhoudelijke kritiek krijgt (nova met moslima's, radio met Albayrak), monden uit in dat ze hautain achterover gaat zitten of gaat schreeuwen, schelden, weglopen. Dus het verwijt dat anderen niet tegen kritiek kunnen mag best teruggekaatst worden.

Ik vind haar persoonlijk vaak net zo fundamentalistisch als degene tegen wie ze een strijd voert.

quote:

Prima, maar is het dan niet wat hypocriet als dat andersom als een verwijt geldt?
  donderdag 2 december 2004 @ 16:50:01 #47
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23717290
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:24 schreef SCH het volgende:

[..]

noem mij een voorbeeld dat het aankondigen van een kunstuiting in dit stadium al is verboden?

Als ik zeg dat ik een boek wil schrijven over de paus die homo erotische fantasieen heeft, kan niemand een verbod uitspreken op het feit dat ik dit aankondig....

(kortom, het is wel uniek, je lult uit je nek)
  donderdag 2 december 2004 @ 16:51:18 #48
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23717319
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:33 schreef SCH het volgende:

[..]

WTF...? Hirsi Ali is gewoon een individu die het nodig vindt en die de mogelijkheden heeft haar mening te laten zien dmv film. Als je bij iedereen die een mening laat zien dmv een film, boek of lied je gaat afvragen hoeveel zelfkritiek die persoon heeft en of hij/zij wel vrij is van superioriteitsgevoel, dan ben je nog even bezig.
  donderdag 2 december 2004 @ 16:51:27 #49
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23717325
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:41 schreef fayle het volgende:
Dit is wel opmerkelijk maar niet helemaal uniek.

Ook in het verleden zijn er groepen naar de rechter gestapt of naar de vertoning zelf om die te verhinderen. Denk aan Fassbinders stukken die antisemitisch zouden zijn.

ja, vertoning verhinderen is iets anders, het toneelstuk op zich was er al!
het is iets anders dat men, nadat de film af is, vertoning probeert te verhinderen!
pi_23717329
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:48 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ja, zullen we zo iedere discussie even omzeep helpen?

Dat snap ik niet? Het staat mensen toch vrij om naar de rechter te gaan? Ik vind dat een uitstekende manier, als moslims zich beledigd of wat dan ook voelen, gaan ze naar de rechter. Hadden ze al veel vaker en eerder moeten doen, bv. bij Van Gogh.
pi_23717337
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:37 schreef BiLaL het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn. Maar ik zie wel een wezenlijk verschil tussen homoseksualiteit en zoiets als de sluier. Homoseksualiteit is namelijk tot op de dag van vandaag in alle 'monotheïstische' godsdiensten een verbod, terwijl de sluier voor zowel de moslima's als de joodse vrouwen een gebod is. Je kunt geboden niet vergelijken met verboden. Dus ik vind jouw vergelijking mank.

Ik probeerde ook niets te vergelijken. Ik probeerde alleen maar aan te tonen dat de samenleving en rechtsstaat niet stilstaat.

Daarnaast, waarom zou je verboden en geboden niet kunnen vergelijken? Het gaat beide gevallen om regels die nageleefd dienen te worden. Maar dat is eigenlijk een andere discussie...
pi_23717362
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:51 schreef scanman01 het volgende:

[..]

WTF...? Hirsi Ali is gewoon een individu die het nodig vindt en die de mogelijkheden heeft haar mening te laten zien dmv film. Als je bij iedereen die een mening laat zien dmv een film, boek of lied je gaat afvragen hoeveel zelfkritiek die persoon heeft en of hij/zij wel vrij is van superioriteitsgevoel, dan ben je nog even bezig.

Toch zou iedereen die een mening laat zien dmv wat dan ook zichzelf onder de loep moeten nemen, ja. Dan ben je inderdaad een hele tijd bezig, het is de moeilijke weg, maar wel vruchtbaarder.
Fotoboek
pi_23717369
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:51 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Waarom zou je dat neit over haar mogen zeggen terwijl het de groep waartegen ze het opneemt wel verweten wordt.

Ik vind haar superioriteitsgevoel ("ik ga de verlichting brengën") stuitend en zie niet waarom dat haar niet verweten mag worden.
  donderdag 2 december 2004 @ 16:54:17 #54
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23717394
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat snap ik niet? Het staat mensen toch vrij om naar de rechter te gaan? Ik vind dat een uitstekende manier, als moslims zich beledigd of wat dan ook voelen, gaan ze naar de rechter. Hadden ze al veel vaker en eerder moeten doen, bv. bij Van Gogh.

hoe kun je je beledigd voelen over iets dat er nog helemaal niet is?
Ik kan toch niet beledigd zijn als ik weet dat iemand, die een hekel aan me heeft, aankondigt een boek over mij te gaan schrijven? Ik weet toch niet wat hij gaat opschrijven?
  donderdag 2 december 2004 @ 16:57:08 #55
572 Sniper
Gull Catcher
pi_23717460
Goeie zet trouwens wel die rechtzaak, pr-wise. De betreffende bevolkingsgroep lijkt een bijzonder talent te hebben voor het nog dieper graven van het eigen graf. Petje af.
  donderdag 2 december 2004 @ 17:01:07 #56
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23717567
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:57 schreef Sniper het volgende:
Goeie zet trouwens wel die rechtzaak, pr-wise. De betreffende bevolkingsgroep lijkt een bijzonder talent te hebben voor het nog dieper graven van het eigen graf. Petje af.
zie het positief, dat doen ze om de discussie aan te zwengelen joh...
pi_23717602
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:54 schreef evert het volgende:

[..]

Ik kan toch niet beledigd zijn als ik weet dat iemand, die een hekel aan me heeft, aankondigt een boek over mij te gaan schrijven? Ik weet toch niet wat hij gaat opschrijven?

Er is toch al een deel 1?
  donderdag 2 december 2004 @ 17:04:43 #58
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23717652
quote:

[..]

Niet over iets dat nog niet eens is gemaakt. Je kunt naar mijn idee niet een film/boek/lied proberente verbieden als er nog niet eens een script/text van is. Dat is te belachelijk voor woorden. Laat ze dan naar de rechter stappen vanwege Submission 1 en eisen dat die nooit meer vertoond mag worden
pi_23717674
Goeie zaak, een rechtzaak aanspannen. Beter dan de weg van moorden. Maar ik vraag me werkelijk af waartegen een rechtzaak wordt aangespannen. Er IS nog niet eens een daad gepleegd!

Vreemde situatie is dit. Het is echt het paard achter de wagen spannen.
  donderdag 2 december 2004 @ 17:08:45 #60
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23717749
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:52 schreef Blessed het volgende:

[..]

Toch zou iedereen die een mening laat zien dmv wat dan ook zichzelf onder de loep moeten nemen, ja. Dan ben je inderdaad een hele tijd bezig, het is de moeilijke weg, maar wel vruchtbaarder.

En wie zegt dat Hirsi Ali dat niet heeft gedaan? Daar kun je wel over speculeren natuurlijk, maar dus niet als argument aanvoeren. En verder staat iedereen vrij om een film te maken over welk onderwerp dan ook. Dat je dan vraagtekens zet bij bv iemands zelfkritiek vind ik zeer vreemd. Dat is het onderwerp niet en ook niet relevant denk ik.
pi_23717770
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:04 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Niet over iets dat nog niet eens is gemaakt. Je kunt naar mijn idee niet een film/boek/lied proberente verbieden als er nog niet eens een script/text van is. Dat is te belachelijk voor woorden. Laat ze dan naar de rechter stappen vanwege Submission 1 en eisen dat die nooit meer vertoond mag worden

Wat scanman denk ik bedoelt, is dat je niet weet of het een kwetsende film gaat worden voor je de film gezien hebt (of überhaupt gemaakt is). Voor hetzelfde geld laat Hirsi Ali juist allerlei verschillende visies op de islam zien. Quite unlikely, als je het mij vraagt, maar je weet het gewoon niet.
Fotoboek
  donderdag 2 december 2004 @ 17:10:24 #62
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23717793
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom zou je dat neit over haar mogen zeggen terwijl het de groep waartegen ze het opneemt wel verweten wordt.

Ik vind haar superioriteitsgevoel ("ik ga de verlichting brengën") stuitend en zie niet waarom dat haar niet verweten mag worden.

Omdat je naar mijn idee de film op zijn inhoud moet oordelen. Dat is waar het om gaat. Of Hirsi Ali dan wel of geen zelfkritiek heeft doet niet ter zake. Het gaat om het onderwerp van de film en of je het daar wel of niet mee eens bent.
  donderdag 2 december 2004 @ 17:12:06 #63
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23717839
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:54 schreef evert het volgende:

[..]

Exact. Het is gewoon te zot voor woorden. Onvoorstelbaar dat dit mogelijk is.
Maar het bezorgt de film nu al meer aandacht dan er sowieso al was, dus dat is dan wel weer een pluspunt en vast niet iets waar die "aanklagers" rekening mee hebben gehouden
pi_23717888
quote:

[..]

Oh, waren dat christelijke vrouwen? Volgens mij haal je een modeverschijnsel uit vroegere tijden met een geloofsuiting doorelkaar. Ja, wijlen mijn moeder droeg ook weleens een hoofddoek vroeger op de fiets en ze geloofde niet eens.
  donderdag 2 december 2004 @ 17:15:06 #65
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23717907
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Er is toch al een deel 1?

Dus? Wie zegt dat Hirsi Ali deel 2 weer op die manier gaat schrijven? Misschien pakt ze het dit keer wel heel anders aan. Zoals gezegd kun je dat pas beoordelen als de film af is. En als er in dit land nog steeds vrijheid van meningsuiting is, dan is deze rechtzaak wel het absolute dieptepunt naar mijn idee. Mocht ze over de grens gaan (als die er al is), dan kun je dat toch echt pas aanvechten als de film er eenmaal is!
pi_23717911
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:08 schreef scanman01 het volgende:

[..]

En wie zegt dat Hirsi Ali dat niet heeft gedaan? Daar kun je wel over speculeren natuurlijk, maar dus niet als argument aanvoeren. En verder staat iedereen vrij om een film te maken over welk onderwerp dan ook. Dat je dan vraagtekens zet bij bv iemands zelfkritiek vind ik zeer vreemd. Dat is het onderwerp niet en ook niet relevant denk ik.

Sja ík zeg niet dat Hirsi Ali dat niet heeft gedaan, ik zeg alleen dat het wel wijs is jezelf onder de loep te nemen voor je je mening verkondigt.
Fotoboek
  donderdag 2 december 2004 @ 17:17:34 #67
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23717959
Hirshi Ali is toch atheist?

Waarom pakt ze gelijk niet de hele geloof aan. In my ogen heeft elke geloof een paar elementen waar het gewoon heel fout is en niet klopt. De islam heeft gewoon de meeste foute elementen zeg maar.

Ik wens haar in ieder geval veel success!
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_23717994
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:13 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Oh, waren dat christelijke vrouwen? Volgens mij haal je een modeverschijnsel uit vroegere tijden met een geloofsuiting doorelkaar. Ja, wijlen mijn moeder droeg ook weleens een hoofddoek vroeger op de fiets en ze geloofde niet eens.

Soow, nou ik kan je vertellen dat in de Bijbel staat dat vrouwen hoofddoeken moeten dragen, ja. En ik wil best de passage voor je opzoeken, want ik heb het gister of eergister nog gelezen.
Fotoboek
  donderdag 2 december 2004 @ 17:20:56 #69
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23718041
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:17 schreef Ruzbeh het volgende:
Waarom pakt ze gelijk niet de hele geloof aan. In my ogen heeft elke geloof een paar elementen waar het gewoon heel fout is en niet klopt. De islam heeft gewoon de meeste foute elementen zeg maar.

Het staat iedereen godzijdank ( ) vrij om dat te doen. Maar roep niet vantevoren al dat je dat wilt gaan doen, want anders gaan ze je toekomstige boek of film of lied proberen te verbieden

(wat een tegenstrijdigheid in die twee zinnen )
pi_23718281
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:19 schreef Blessed het volgende:

[..]

Soow, nou ik kan je vertellen dat in de Bijbel staat dat vrouwen hoofddoeken moeten dragen, ja. En ik wil best de passage voor je opzoeken, want ik heb het gister of eergister nog gelezen.

En dat werd dan ook massaal binnen, buiten en vooral omdat het volgens de bijbel gedragen moest worden toch?
pi_23718287
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:49 schreef SCH het volgende:

Prima, maar is het dan niet wat hypocriet als dat andersom als een verwijt geldt?

Alleen wanneer je er heilig van overtuigd bent dat alle culturen en ideologieen gelijkwaardig zijn. Cliteur hierover:

“Ik heb nergens geschreven dat de westerse cultuur – in zijn algemeenheid – superieur is. Dat zou onzin zijn. (...) Maar ik beweer wèl dat onze politieke cultuur superieur is, in het bijzonder onze belangrijkste instituties: rechtsstaat en democratie. Wij hebben een systeem ontwikkeld dat de individuele vrijheden, mensenrechten en waardigheid van de burgers beter beschermt dan de politieke arrangementen die je in andere delen van de wereld vindt. Ik geef dus een waardeoordeel: culturen zijn niet per definitie gelijkwaardig.”
pi_23718536
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:31 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En dat werd dan ook massaal binnen, buiten en vooral omdat het volgens de bijbel gedragen moest worden toch?

quote:
De hoofdbedekking van de vrouw

1 Korintiërs 11,2-16

2 Ik prijs het in u dat u mij bij alles als voorbeeld neemt en u aan de voorschriften houdt die ik u gegeven heb. 3 Ik moet u echter nog het volgende zeggen.
Christus is het hoofd van de man, de man het hoofd van de vrouw en God het hoofd van Christus. 4 Iedere man die met bedekt hoofd bidt of profeteert, maakt zijn hoofd te schande. 5 Maar een vrouw maakt haar hoofd te schande wanneer ze met onbedekt hoofd bidt of profeteert, want ze is in dat geval precies hetzelfde als een kaalgeschoren vrouw. 6 Een vrouw die haar hoofd niet bedekt, kan zich maar beter laten kaalknippen. Wanneer ze dat een schande vindt, moet ze haar hoofd bedekken.
7 Een man mag zijn hoofd niet bedekken omdat hij Gods beeld en luister is. De vrouw is echter de luister van de man. 8 (De man is immers niet uit de vrouw voortgekomen, maar de vrouw uit de man; 9 en de man is niet omwille van de vrouw geschapen, maar de vrouw omwille van de man.) 10 Daarom, en omwille van de engelen, moet een vrouw zeggenschap over haar hoofd hebben. 11 Echter, in hun verbondenheid met de Heer is de vrouw niets zonder de man, en ook de man niets zonder de vrouw. 12 Want zoals de vrouw uit de man is voortgekomen, zo bestaat de man door de vrouw – en alles is ontstaan uit God. 13 Oordeelt u daarom zelf. Is het gepast dat een vrouw met onbedekt hoofd tot God bidt? 14 Leert de natuur zelf u niet dat lang haar een man te schande maakt, 15 terwijl het een vrouw tot eer strekt? Het haar van de vrouw is haar gegeven om een hoofdbedekking te dragen.
16 Iemand die meent zo eigenzinnig te moeten zijn af te wijken van wat ik zeg, dient te bedenken dat wij noch de gemeenten van God een ander gebruik kennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blessed op 02-12-2004 17:44:18 (sja) ]
Fotoboek
  donderdag 2 december 2004 @ 17:43:58 #73
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23718629
quote:
De man is immers niet uit de vrouw voortgekomen, maar de vrouw uit de man

Is iedere ongeboren baby in het begin niet een vrouw?
pi_23718652
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:43 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Is iedere ongeboren baby in het begin niet een vrouw?

ja ík heb het niet verzonnen
Fotoboek
pi_23718754
quote:

Mooi gezegd

Laat die Hirsi Terug gaan naar Somalie
daar is ook vrijheid van Meningsuiting toch Koning Somalie

Jah zeker laat hirsi hierheen komen Gnaa Gnaa
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_23718916
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:51 schreef evert het volgende:

[..]

ja, vertoning verhinderen is iets anders, het toneelstuk op zich was er al!
het is iets anders dat men, nadat de film af is, vertoning probeert te verhinderen!

Zoals ik in het zelfde stukje ook al schreef:

quote:
Alleen is dit wel aan de vroege kant - zelfs Hirsi Ali weet nog niet hoe het script eruit ziet
pi_23718976
quote:
De man is immers niet uit de vrouw voortgekomen, maar de vrouw uit de man; 9 en de man is niet omwille van de vrouw geschapen, maar de vrouw omwille van de man.

Of, zoals deze passage ook uit te leggen valt (net als genesis overigens) in een theologische traditie die afwijkt van de doorsnee:

God creeerde de aarde en alles wat daarbij hoort en creeerde telkens een trapje hoger met als klapstuk den mensch (tot zover nog geheel traditioneel uitgelegd).
Zijn laatste creatie was zijn ultieme: De vrouw

Niet vrouw is daarom ondergeschikt aan de man, maar eerder andersom als je consequent zou interpreteren (iets dat bijbelschrijvers destijds en tegenwoordig niet bepaald gewend zijn - zie naastenliefde en kruistocht etc)
pi_23719044
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:00 schreef fayle het volgende:

[..]

Of, zoals deze passage ook uit te leggen valt (net als genesis overigens) in een theologische traditie die afwijkt van de doorsnee:

God creeerde de aarde en alles wat daarbij hoort en creeerde telkens een trapje hoger met als klapstuk den mensch (tot zover nog geheel traditioneel uitgelegd).

Niet vrouw is daarom ondergeschikt aan de man, maar eerder andersom als je consequent zou interpreteren (iets dat bijbelschrijvers destijds en tegenwoordig niet bepaald gewend zijn - zie naastenliefde en kruistocht etc)

Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent !
pi_23719141
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:48 schreef Meki het volgende:

[..]

Mooi gezegd

Laat die Hirsi Terug gaan naar Somalie
daar is ook vrijheid van Meningsuiting toch Koning Somalie

Jah zeker laat hirsi hierheen komen Gnaa Gnaa

Goh, op dit domme geleuter zaten we nu echt te wachten zeg. Heb je trouwens al naar de resultaten van je poll gekeken? Een overgrote meerderheid zegt "FUCK YOU MEKI"

Zie: http://www.start4u.nl/service/poll/poll.pl?uid=1101983241&id=0
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_23719202
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:07 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

spam

Ben jij erweer
Hoe lang ga jij door

Dit is geen spamtopic he
pi_23719256
Jij bent gewoon dom, meki, dat kun je zelf uiteraard niet helpen, je stond bij het uitreiken van verstand nou eenmaal achteraan.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_23719270
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:13 schreef speedfreak1 het volgende:
Jij bent gewoon dom, meki, dat kun je zelf uiteraard niet helpen, je stond bij het uitreiken van verstand nou eenmaal achteraan.

dat vind jij en dat respecteer ik
pi_23719273
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:19 schreef Blessed het volgende:

[..]

Dat staat NIET in de Bijbel.
Vrouwen moeten alleen het hoofd bedekken tijdens de eredienst en mannen zijn verpicht hun hoofddeksel af te doen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_23719311
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:14 schreef Meki het volgende:

[..]

dat vind jij en dat respecteer ik

Fotoboek
pi_23719312
Dat moslims naar de rechter stappen met betrekking tot mogelijke belediging van hun geloof kan ik alleen maar toejuichen.
De moslims tonen ballen.
Ik wou dat Christenen hetzelfde hadden gedaan t.a.v. de film Life of Brian.
pi_23719328
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:14 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Dat staat NIET in de Bijbel.
Vrouwen moeten alleen het hoofd bedekken tijdens de eredienst en mannen zijn verpicht hun hoofddeksel af te doen.

Yep dat las ik net ook.
Ik sprak weer eens voor m'n beurt.
Fotoboek
pi_23719343
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:17 schreef Blessed het volgende:

[..]

Yep dat las ik net ook.
Ik sprak weer eens voor m'n beurt.

Ik voelde me geroepen om te reageren
pi_23719567
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:40 schreef Blessed het volgende:

[..]

[..]

En, wat wil je ermee zeggen? Een nietszeggende citaat uit de bijbel waar massaal geen gehoor aan werd gegeven omdat het totaal irrelevant is/was. In het recente verleden werden door vrouwen hoofddoekjes gedragen als modeverschijnsel en niet uit geloofsovertuiging om zich te beschermen tegen geile blikken van de mannen. De hoofddoek werd diagonaal gevouwen en losjes onder de kin vastgeknoopt. In openbare gelegenheden zoals winkels werd bij het binnengaan de hoofddoek dan ook afgedaan.
Mijn moeder deed haar hoofddoek op als ze boodschappen op de fiets ging doen om haar permanentje niet uit te laten waaien en niet als stoffilter te dienen.
pi_23719599
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En, wat wil je ermee zeggen? Een nietszeggende citaat uit de bijbel waar massaal geen gehoor aan werd gegeven omdat het totaal irrelevant is/was. In het recente verleden werden door vrouwen hoofddoekjes gedragen als modeverschijnsel en niet uit geloofsovertuiging om zich te beschermen tegen geile blikken van de mannen. De hoofddoek werd diagonaal gevouwen en losjes onder de kin vastgeknoopt. In openbare gelegenheden zoals winkels werd bij het binnengaan de hoofddoek dan ook afgedaan.
Mijn moeder deed haar hoofddoek op als ze boodschappen op de fiets ging doen om haar permanentje niet uit te laten waaien en niet als stoffilter te dienen.

Dr. Nikita, opperbitch, in de posts hierboven gaf ik aan dat ik het fout had.
Fotoboek
pi_23719681
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:30 schreef Blessed het volgende:

[..]

Dr. Nikita, opperbitch, in de posts hierboven gaf ik aan dat ik het fout had.

Die post had ik nog niet gezien omdat ik nog aan het tikken was.
pi_23720804
quote:
Grieken willen geen homofiele Alexander

'Oliver Stone maakt zich schuldig aan geschiedvervalsing'

Massamoordenaar, machtswellusteling, vreemdganger of psychiatrisch patiënt. Van Alexander de Grote mag je veel zeggen in Griekenland. Regisseur Oliver Stone heeft ervaren dat je over één ding maar beter kunt zwijgen: de vermeende biseksualiteit van de van oorsprong Macedonische krijgsheer.
Een groep van vijfentwintig Griekse advocaten dreigt filmproducent Warner Bros en regisseur Oliver Stone voor het gerecht te slepen vanwege de biseksualiteit van de hoofdpersoon in de film Alexander. In de film zoent hoofdrolspeler Colin Farrell tweemaal met iemand van het mannelijk geslacht. Een bedscène tussen hem en een andere man sneuvelde al in de montage. De advocaten eisen van Stone dat hij in de aftiteling vermeldt dat Alexander gaat om een gedramatiseerde versie van de werkelijkheid. Eerder verbood de Griekse regering de regisseur om de film in Griekenland op te nemen, waarna Stone uitweek naar Marokko en Tunesïe.

Volgens de advocaten maakt Stone zich schuldig aan geschiedvervalsing. Advocaat Yannis Varnakos: 'We maken bezwaar tegen zijn biseksualiteit. Het is wellicht beledigend voor sommige mensen maar seksualiteit was in die tijd iets heel anders. Er is geen historisch bewijs voor de biseksualiteit van Alexander.'

Diverse historici denken daar heel anders over. Algemeen wordt aangenomen dat Alexander de Grote er naast zijn huwelijk met Roxane ook een minnaar op nahield. De Grote zou een jarenlange relatie hebben gehad met zijn jeugdvriend Hephaistion. Het verhaal gaat dat Alexander de Grote zo verdrietig was na het overlijden van zijn minnaar dat hij een dag en een nacht bovenop het lijk heeft gelegen, om vervolgens drie dagen geen woord te spreken.

bron: (oa) RTL Nieuws
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  donderdag 2 december 2004 @ 19:28:42 #92
272 R@b
No-nonsens
pi_23720824
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:16 schreef lionsguy18 het volgende:

Ik wou dat Christenen hetzelfde hadden gedaan t.a.v. de film Life of Brian.
Wees blij dat de atheïsten de bijbel niet hebben laten verbieden wegens haat jegens ongelovigen en homo's
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_23721050
quote:
Op donderdag 2 december 2004 19:28 schreef R@b het volgende:

[..]

Wees blij dat de atheïsten de bijbel niet hebben laten verbieden wegens haat jegens ongelovigen en homo's

Wees blij dat je niet op de brandstapel terecht bent gekomen ongelovige hond
pi_23721101
quote:
Op donderdag 2 december 2004 19:36 schreef Disorder het volgende:
Ik stel voor Moslims op een cursus 'omgaan met lange tenen' te sturen.

Zodra attheisten eerst naar de psychiater gaan om hun ziekelijke geblaat jegens religies te staken praten we wel verder.
  donderdag 2 december 2004 @ 19:56:45 #96
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_23721494
quote:

[..]

Ik luister net naar het Oslo Gospel Choir met Oh Happy Day op het momnet dat ik lees dat wij ons democratisch systeem volledig op de helling moeten gooien, en voortaan de rechter eerst een oordeel moet vellen over het uiten van je eigen mening, het schrijven van een boek, het maken van een film of whatever de manier is waarop je je wil uiten.

Nattuurlijk is het bijzonder provocerend van H.A. en ik vind ook dat ze een zeer onverstandig tijdstip uitkiest om het nieuws openbaar te maken, maar in mijn ogen is ze gewoon vrij om die film te maken. En laat dan na vertoning de moslims maar eens met steekhoudende argumenten het tegendeel van de film bewijzen.

Het feit dat Mosc. zich voor deze rechtzaak leent stoort me uitermate, omdat hij m.i beperking van vrijheid van meningsuiting verdedigt. En het koor maar zingen Öh happy days.........
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_23721666
Als deze rechtzaak er echt komt en de rechter geeft ze gelijk dan stap ik ook naar de rechter om alle toekomstige albums van Britney Spears te weren...
pi_23721744
quote:
Op donderdag 2 december 2004 19:36 schreef Disorder het volgende:
Ik stel voor Moslims op een cursus 'omgaan met lange tenen' te sturen.

nou, dat lijken ze juist uitstekend te kunnen.

omgaan met beledigingen, lijkt mij een betere workshop om ze naar toe te sturen, gevolgd door :
omgaan met anders gelovigen
omgaan met ongelovigen
respect, dat eis je niet
vrijheid van meningsuiting for dummies
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 2 december 2004 @ 20:07:32 #99
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23721750
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:00 schreef fayle het volgende:

Maar waar hebben we het eigenlijk over? Het bijbel verhaal van Adam en Eva is toch al lang weerlegd!
  donderdag 2 december 2004 @ 20:09:06 #100
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_23721788
quote:
Op donderdag 2 december 2004 19:56 schreef buzzer het volgende:
Ik luister net naar het Oslo Gospel Choir met Oh Happy Day op het momnet dat ik lees dat wij ons democratisch systeem volledig op de helling moeten gooien, en voortaan de rechter eerst een oordeel moet vellen over het uiten van je eigen mening, het schrijven van een boek, het maken van een film of whatever de manier is waarop je je wil uiten.

Nattuurlijk is het bijzonder provocerend van H.A. en ik vind ook dat ze een zeer onverstandig tijdstip uitkiest om het nieuws openbaar te maken, maar in mijn ogen is ze gewoon vrij om die film te maken. En laat dan na vertoning de moslims maar eens met steekhoudende argumenten het tegendeel van de film bewijzen.

.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')