Je kan het natuurlijk ook heel letterlijk nemen en dan daar over gaan zaniken.quote:Ja, het was me inderdaad al niet opgevallen.
Magoed, een paar types zijn voor jou dus 'allemaal'.
[err-mode]
Dat verklaart dan waarom jouw slag alle allochtonen niet mag.
[/err-mode]
Je kunt je ook afvragen waarom zoveel mensen er aanstoot aan nemen, als het maar kunst is.quote:Op maandag 29 november 2004 21:19 schreef Lithion het volgende:
Wat grappig dat de kunstvorm van Ali ineens nut moet hebben volgens sommige lieden hier.
Als alle kunstvormen nut zouden moeten hebben, dan zouden een hoop subsidies geschrapt kunnen worden..
Het is Hirsi Ali zelf die nut en doel van haar documentaire wijst.quote:Op maandag 29 november 2004 21:19 schreef Lithion het volgende:
Wat grappig dat de kunstvorm van Ali ineens nut moet hebben volgens sommige lieden hier.
Als alle kunstvormen nut zouden moeten hebben, dan zouden een hoop subsidies geschrapt kunnen worden..
Mag ik vragen hoe vaak je al een uitzending van het NMO hebt gezien?quote:Op maandag 29 november 2004 21:22 schreef evert het volgende:
beter idee: laten wij de NMO dwingen om deel 2 uit te zenden. Immers, NMO wordt betaald door de overheid en zij zullen ook het 'andere' geluid moeten laten horen.
Idee?
(ja, ik was weer terug)
Hirsi Ali bereikt mij wel degelijk. En vooroordelen heb ik al helemaal niet, dus wat mij betreft zit je hier enorm fout.quote:Op maandag 29 november 2004 20:30 schreef schatje het volgende:
De enige groep die Hirsi Ali zal bereiken zijn de mensen die hun vooroordelen bevestigt willen zien.
gemiddeld 1 x per maand, de laatste 2 jaar. Dus een keer of 20 zeker. Zondagmiddag, zappend tussen ned 1 en ned 3.quote:Op maandag 29 november 2004 21:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe vaak je al een uitzending van het NMO hebt gezien?
Daar heb je helemaal gelijk in maar wederom: het is Hirsi Ali zelf die deze ambities en doelstellingen heeft verwoord. Zij suggereert hiermee direct iets te bewerkstelligen. Ze is politica en dat is ook haar taak. En natuurlijk doet ze dit niet in haar vrije tijd, ze doet dit met de macht en de bekendheid die ze als politica heeft verworven.quote:Op maandag 29 november 2004 21:27 schreef Lithion het volgende:
Overigens is het Verlichtingsdenken voor een groot deel te danken aan provocatieve uitingen in de kunsten. Wat dat betreft is het niet vreemd dat er zo weinig kunstvormen uit de fundamentalistische islamitische wereld komen. Mensen zouden namelijk eens aan het denken gezet kunnen worden... verschrikkelijk.
Wat nogal wat mensen placht te denken is dat met een bepaalde provocerende boodschap teneinde het debat gaande te houden de volledige groep bereikt dient te worden. Complete nonsens. Als Ali hier een aantal moslima's bereikt die juist op de grens staan om zich ook in het debat te roeren dan is er al een hoop gewonnen. Door een tweede deel te maken toont ze juist aan dat vrouwen niet onder het juk van de fundamentalistische Islam hoeven te blijven. Al is ze maar een stille inspiratiebron voor die vrouwen, dat is wél weer een stap verder in de richting van vrouwenemancipatie binnen de Islam.
Nogal kortzichtig om meteen duidelijke aantoonbare resultaten te verwachten van dergelijke films. Rome is ook niet in één dag gebouwd.
Dit kan ik helemaal onderschrijven! Hele mooie en juiste reactie wat mij betreft!quote:Op maandag 29 november 2004 21:27 schreef Lithion het volgende:
Overigens is het Verlichtingsdenken voor een groot deel te danken aan provocatieve uitingen in de kunsten. Wat dat betreft is het niet vreemd dat er zo weinig kunstvormen uit de fundamentalistische islamitische wereld komen. Mensen zouden namelijk eens aan het denken gezet kunnen worden... verschrikkelijk.
Wat nogal wat mensen placht te denken is dat met een bepaalde provocerende boodschap teneinde het debat gaande te houden de volledige groep bereikt dient te worden. Complete nonsens. Als Ali hier een aantal moslima's bereikt die juist op de grens staan om zich ook in het debat te roeren dan is er al een hoop gewonnen. Door een tweede deel te maken toont ze juist aan dat vrouwen niet onder het juk van de fundamentalistische Islam hoeven te blijven. Al is ze maar een stille inspiratiebron voor die vrouwen, dat is wél weer een stap verder in de richting van vrouwenemancipatie binnen de Islam.
Nogal kortzichtig om meteen duidelijke aantoonbare resultaten te verwachten van dergelijke films. Rome is ook niet in één dag gebouwd.
Het verbaast me dan een beetje dat je stelt dat 'de NMO ook eens de andere kant' moet laten zien. Ik vind dat juist de NMO erg divers is in gasten en onderwerpen en nauwelijks taboes lijkt te kennen.quote:Op maandag 29 november 2004 21:32 schreef evert het volgende:
[..]
gemiddeld 1 x per maand, de laatste 2 jaar. Dus een keer of 20 zeker. Zondagmiddag, zappend tussen ned 1 en ned 3.
Het gaat er overigens in de discussie van Verbal niet over of ik ermee bereikt wordt, maar de moslims.
Waar haal je dat direct vandaan? Ik heb haar nooit horen spreken over directe resultaten.quote:Op maandag 29 november 2004 21:32 schreef SCH het volgende:
Zij suggereert hiermee direct iets te bewerkstelligen.
quote:Ze is politica en dat is ook haar taak. En natuurlijk doet ze dit niet in haar vrije tijd, ze doet dit met de macht en de bekendheid die ze als politica heeft verworven.
nee, dan begrijp je me verkeert. de opmerking van Verbal was, dat je met het VPRO publiek niet de juiste mensen bereikt.quote:Op maandag 29 november 2004 21:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Het verbaast me dan een beetje dat je stelt dat 'de NMO ook eens de andere kant' moet laten zien. Ik vind dat juist de NMO erg divers is in gasten en onderwerpen en nauwelijks taboes lijkt te kennen.
Ze heeft dat in de uitzending bij de VPRO gezegd, dat ze islamitische vrouwen wil bereiken. Dat is een direct resultaat en de vraag is of dat gelukt is.quote:Op maandag 29 november 2004 21:37 schreef Lithion het volgende:
[..]
Waar haal je dat direct vandaan? Ik heb haar nooit horen spreken over directe resultaten.
Wat is er raar aan? Ze doet het als politica en dus niet, zoals sommigen reageren, als een individueel persoon. In die zin is vrije tijd niet aan de orde. Het is haar thema in de politiek, dus doet ze het als politica en is het een politiek statement.quote:Ook al wendt ze haar bekendheid aan om extra aandacht te vergaren voor deze film, dat sluit nog niet uit dat ze het in haar vrije tijd doet. Nogal rare opmerking weer.
dat doet toch ieder 2e kamerlid met een nevenfunctie? In mijn voorbeeld Koenders (willekeurig gekozen), zijn functie 'Lid Frans-Nederlandse Samenwerkingsraad', daar zal hij ongetwijfeld ook gebruik maken van zijn macht, bekendheid en netwerk.quote:Op maandag 29 november 2004 21:32 schreef SCH het volgende:
[..]
En natuurlijk doet ze dit niet in haar vrije tijd, ze doet dit met de macht en de bekendheid die ze als politica heeft verworven.
Dat van dat varken is overdrachtelijk?quote:Op maandag 29 november 2004 21:38 schreef Lithion het volgende:
Overigens wel eendat je het helemaal met me eens bent.
.
(Pigs can fly!)
waarom doet ze het als politica? haar 'missie' voert ze niet alleen in haar werktijd door, maar ook in haar 'hobby'.quote:Op maandag 29 november 2004 21:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is er raar aan? Ze doet het als politica en dus niet, zoals sommigen reageren, als een individueel persoon. In die zin is vrije tijd niet aan de orde. Het is haar thema in de politiek, dus doet ze het als politica en is het een politiek statement.
Dan is nog de vraag of dat erg is maar als mensen er kritiek op hebben dat ze dit als politica doet, dan is dat terechte kritiek die hier onterecht wordt weggewoven.
dan is de essentiele vraag: welke kunstuiting zou dan wel werken? zou het gewerkt hebben als de teksten alleen in beeld kwamen en niet op een vrouwenlichaam?quote:Op maandag 29 november 2004 21:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik begrijp je betoog over verlichting heel goed en ik denk ook wel dat Hirsi Ali dat voor ogen heeft uiteindelijk maar ze had daar misschien duidelijker in moeten zijn. Ze is allereerst politica op dit moment en door zo'n kunstuiting schept ze verwarring, en dat is een verwijt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |