abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 november 2004 @ 21:08:18 #1
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_23653690
quote:
Ja, het was me inderdaad al niet opgevallen.

Magoed, een paar types zijn voor jou dus 'allemaal'.

[err-mode]
Dat verklaart dan waarom jouw slag alle allochtonen niet mag.
[/err-mode]
Je kan het natuurlijk ook heel letterlijk nemen en dan daar over gaan zaniken.
  maandag 29 november 2004 @ 21:11:15 #2
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 29 november 2004 @ 21:19:18 #3
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_23653999
Wat grappig dat de kunstvorm van Ali ineens nut moet hebben volgens sommige lieden hier.

Als alle kunstvormen nut zouden moeten hebben, dan zouden een hoop subsidies geschrapt kunnen worden. .
  maandag 29 november 2004 @ 21:20:36 #4
44699 err
pi_23654055
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:19 schreef Lithion het volgende:
Wat grappig dat de kunstvorm van Ali ineens nut moet hebben volgens sommige lieden hier.

Als alle kunstvormen nut zouden moeten hebben, dan zouden een hoop subsidies geschrapt kunnen worden. .
Je kunt je ook afvragen waarom zoveel mensen er aanstoot aan nemen, als het maar kunst is.
  maandag 29 november 2004 @ 21:22:00 #5
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23654100
Dit schreef Verbal in deel 1:

En gaat ze het dan weer uit laten zenden op de VPRO op zondagavond om een uur of elf? Het tijdstip waarop haar doelgroep massaal naar deze omroep kijkt?

V.
---------
beter idee: laten wij de NMO dwingen om deel 2 uit te zenden. Immers, NMO wordt betaald door de overheid en zij zullen ook het 'andere' geluid moeten laten horen.
Idee?
(ja, ik was weer terug)
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_23654281
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:19 schreef Lithion het volgende:

Het is Hirsi Ali zelf die nut en doel van haar documentaire wijst.
  maandag 29 november 2004 @ 21:27:39 #7
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_23654300
Overigens is het Verlichtingsdenken voor een groot deel te danken aan provocatieve uitingen in de kunsten. Wat dat betreft is het niet vreemd dat er zo weinig kunstvormen uit de fundamentalistische islamitische wereld komen. Mensen zouden namelijk eens aan het denken gezet kunnen worden... verschrikkelijk.

Wat nogal wat mensen placht te denken is dat met een bepaalde provocerende boodschap teneinde het debat gaande te houden de volledige groep bereikt dient te worden. Complete nonsens. Als Ali hier een aantal moslima's bereikt die juist op de grens staan om zich ook in het debat te roeren dan is er al een hoop gewonnen. Door een tweede deel te maken toont ze juist aan dat vrouwen niet onder het juk van de fundamentalistische Islam hoeven te blijven. Al is ze maar een stille inspiratiebron voor die vrouwen, dat is wél weer een stap verder in de richting van vrouwenemancipatie binnen de Islam.

Nogal kortzichtig om meteen duidelijke aantoonbare resultaten te verwachten van dergelijke films. Rome is ook niet in één dag gebouwd.
pi_23654343
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:22 schreef evert het volgende:

beter idee: laten wij de NMO dwingen om deel 2 uit te zenden. Immers, NMO wordt betaald door de overheid en zij zullen ook het 'andere' geluid moeten laten horen.
Idee?
(ja, ik was weer terug)
Mag ik vragen hoe vaak je al een uitzending van het NMO hebt gezien?
  maandag 29 november 2004 @ 21:30:36 #9
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23654386
nou, een middagje weg heeft de discussie niet echt helderder gemaakt.

Heb uit wanhoop ook Prem maar afgezet...
En van de Marokkaanse jongeren bij Paul de Leeuw werd ik ook niet blij, de reactie op 'homo's' was gewoon stuitend. Als ik dit over Marokkanen zou zeggen, zou ik gelijk de hoon van BansheeBoy over me heen krijgen.

De essentiele vraag is: mag Ayaan Submission 2 maken en zo ja, hoe kan ze er voor zorgen dat de discussie over de inhoud gaat en niet over de vorm, zonder dat ze 'ineens op eieren gaat lopen omdat ze anders op lange tenen trapt', kortom wel duidelijk kan en mag zeggen wat ze wil.
  maandag 29 november 2004 @ 21:31:23 #10
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23654403
quote:
Op maandag 29 november 2004 20:30 schreef schatje het volgende:
De enige groep die Hirsi Ali zal bereiken zijn de mensen die hun vooroordelen bevestigt willen zien.
Hirsi Ali bereikt mij wel degelijk. En vooroordelen heb ik al helemaal niet, dus wat mij betreft zit je hier enorm fout.
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 29 november 2004 @ 21:32:12 #11
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23654424
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe vaak je al een uitzending van het NMO hebt gezien?
gemiddeld 1 x per maand, de laatste 2 jaar. Dus een keer of 20 zeker. Zondagmiddag, zappend tussen ned 1 en ned 3.
Het gaat er overigens in de discussie van Verbal niet over of ik ermee bereikt wordt, maar de moslims.
pi_23654452
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:27 schreef Lithion het volgende:
Overigens is het Verlichtingsdenken voor een groot deel te danken aan provocatieve uitingen in de kunsten. Wat dat betreft is het niet vreemd dat er zo weinig kunstvormen uit de fundamentalistische islamitische wereld komen. Mensen zouden namelijk eens aan het denken gezet kunnen worden... verschrikkelijk.

Wat nogal wat mensen placht te denken is dat met een bepaalde provocerende boodschap teneinde het debat gaande te houden de volledige groep bereikt dient te worden. Complete nonsens. Als Ali hier een aantal moslima's bereikt die juist op de grens staan om zich ook in het debat te roeren dan is er al een hoop gewonnen. Door een tweede deel te maken toont ze juist aan dat vrouwen niet onder het juk van de fundamentalistische Islam hoeven te blijven. Al is ze maar een stille inspiratiebron voor die vrouwen, dat is wél weer een stap verder in de richting van vrouwenemancipatie binnen de Islam.

Nogal kortzichtig om meteen duidelijke aantoonbare resultaten te verwachten van dergelijke films. Rome is ook niet in één dag gebouwd.
Daar heb je helemaal gelijk in maar wederom: het is Hirsi Ali zelf die deze ambities en doelstellingen heeft verwoord. Zij suggereert hiermee direct iets te bewerkstelligen. Ze is politica en dat is ook haar taak. En natuurlijk doet ze dit niet in haar vrije tijd, ze doet dit met de macht en de bekendheid die ze als politica heeft verworven.
  maandag 29 november 2004 @ 21:35:41 #13
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23654542
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:27 schreef Lithion het volgende:

Dit kan ik helemaal onderschrijven! Hele mooie en juiste reactie wat mij betreft!
pi_23654560
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:32 schreef evert het volgende:

[..]

gemiddeld 1 x per maand, de laatste 2 jaar. Dus een keer of 20 zeker. Zondagmiddag, zappend tussen ned 1 en ned 3.
Het gaat er overigens in de discussie van Verbal niet over of ik ermee bereikt wordt, maar de moslims.
Het verbaast me dan een beetje dat je stelt dat 'de NMO ook eens de andere kant' moet laten zien. Ik vind dat juist de NMO erg divers is in gasten en onderwerpen en nauwelijks taboes lijkt te kennen.
  maandag 29 november 2004 @ 21:37:10 #15
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_23654580
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:32 schreef SCH het volgende:
Zij suggereert hiermee direct iets te bewerkstelligen.
Waar haal je dat direct vandaan? Ik heb haar nooit horen spreken over directe resultaten.
quote:
Ze is politica en dat is ook haar taak. En natuurlijk doet ze dit niet in haar vrije tijd, ze doet dit met de macht en de bekendheid die ze als politica heeft verworven.
.

Ook al wendt ze haar bekendheid aan om extra aandacht te vergaren voor deze film, dat sluit nog niet uit dat ze het in haar vrije tijd doet. Nogal rare opmerking weer.
  maandag 29 november 2004 @ 21:38:31 #16
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_23654633
Overigens wel een dat je het helemaal met me eens bent. .

(Pigs can fly!)
  maandag 29 november 2004 @ 21:42:19 #17
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23654773
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Het verbaast me dan een beetje dat je stelt dat 'de NMO ook eens de andere kant' moet laten zien. Ik vind dat juist de NMO erg divers is in gasten en onderwerpen en nauwelijks taboes lijkt te kennen.
nee, dan begrijp je me verkeert. de opmerking van Verbal was, dat je met het VPRO publiek niet de juiste mensen bereikt.
Waarop ik aangaf dat je dan altijd de NMO kan inschakelen, en omdat ze met publieke middelen gefinancierd worden en ze dat dan moeilijk kunnen weigeren.

Overigens ben ik bang dat de NMO door de 'die hards' als 'afvalligen' beschouwd worden. Ik denk dat door de focus op zenders uit oorspronkelijke landen (zie hoeveelheid schotels) de Nederlandse media weinig bereik hebben. Dit blijkt ook uit onderzoek naar mediaconsumptie onder allochtonen.
pi_23654906
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:37 schreef Lithion het volgende:

[..]

Waar haal je dat direct vandaan? Ik heb haar nooit horen spreken over directe resultaten.
Ze heeft dat in de uitzending bij de VPRO gezegd, dat ze islamitische vrouwen wil bereiken. Dat is een direct resultaat en de vraag is of dat gelukt is.

Een fragment uit Zomergasten: "Op het moment dat ik gezegd heb: “Ik ga in de politiek, en ik zal strijden tegen de onderdrukking van de vrouwen en mijn prioriteit zal tot 2007 zijn: de moslimvrouw, in beginsel in Nederland later daarbuiten”, dan vind ik dat ik niet heel erg ongelovig als ik goed mijn best doe. Eigenlijk, wat ik wil zeggen is: “Ik doe gewoon mijn werk.”"
quote:
Ook al wendt ze haar bekendheid aan om extra aandacht te vergaren voor deze film, dat sluit nog niet uit dat ze het in haar vrije tijd doet. Nogal rare opmerking weer.
Wat is er raar aan? Ze doet het als politica en dus niet, zoals sommigen reageren, als een individueel persoon. In die zin is vrije tijd niet aan de orde. Het is haar thema in de politiek, dus doet ze het als politica en is het een politiek statement.

Dan is nog de vraag of dat erg is maar als mensen er kritiek op hebben dat ze dit als politica doet, dan is dat terechte kritiek die hier onterecht wordt weggewoven.
  maandag 29 november 2004 @ 21:46:37 #19
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23654920
Ik heb gewoon veel respect voor Hirsi Ali en het zou maar zo kunnen dat zij dé manier heeft gevonden om dit onder de aandacht te brengen. Erzijn aardig wat zaken betreffende vrouwen gaande bij een aantal Moslims die niet in de haak zijn (volgens onze begrippen). Door er over te discussieren in programma's bereik je waarschijnlijk die mensen niet. Door een film als Submission breng je je bericht toch op een, voor sommigen, zeer shockerende manier. Daardoor krijg je wel degelijk mensen aan het praten en wellicht zet je sommigen ook nog aan het denken. Ze kunnen er gewoon niet meer omheen omdat het het gesprek van de dag is (op dit moment helemaal). En er zullen ook zeker veel blanke Nederlanders zijn die helemaal niet wisten hoe het er bij sommige Moslims aan toegaat en ook die zullen hopelijk een bijdrage aan de discussie en eventueel een ommekeer leveren.
  maandag 29 november 2004 @ 21:47:36 #20
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23654950
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:32 schreef SCH het volgende:

[..]

En natuurlijk doet ze dit niet in haar vrije tijd, ze doet dit met de macht en de bekendheid die ze als politica heeft verworven.
dat doet toch ieder 2e kamerlid met een nevenfunctie? In mijn voorbeeld Koenders (willekeurig gekozen), zijn functie 'Lid Frans-Nederlandse Samenwerkingsraad', daar zal hij ongetwijfeld ook gebruik maken van zijn macht, bekendheid en netwerk.
pi_23655036
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:38 schreef Lithion het volgende:
Overigens wel een dat je het helemaal met me eens bent. .

(Pigs can fly!)
Dat van dat varken is overdrachtelijk?

Maarreh, ik ben het zo vaak met je eens, voel alleen niet zo vaak de behoefte om dat te uiten

Ik begrijp je betoog over verlichting heel goed en ik denk ook wel dat Hirsi Ali dat voor ogen heeft uiteindelijk maar ze had daar misschien duidelijker in moeten zijn. Ze is allereerst politica op dit moment en door zo'n kunstuiting schept ze verwarring, en dat is een verwijt.
  maandag 29 november 2004 @ 21:51:51 #22
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23655088
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is er raar aan? Ze doet het als politica en dus niet, zoals sommigen reageren, als een individueel persoon. In die zin is vrije tijd niet aan de orde. Het is haar thema in de politiek, dus doet ze het als politica en is het een politiek statement.

Dan is nog de vraag of dat erg is maar als mensen er kritiek op hebben dat ze dit als politica doet, dan is dat terechte kritiek die hier onterecht wordt weggewoven.
waarom doet ze het als politica? haar 'missie' voert ze niet alleen in haar werktijd door, maar ook in haar 'hobby'.
is niets anders dan dat jij als journalist, ook je prive tijd gebruikt om verder te discussieren.
  maandag 29 november 2004 @ 21:53:41 #23
44699 err
pi_23655144
Ik heb nog eens even rondgevraagd, maar geen van de drie moslims in mijn omgeving nemen enige aanstoot aan de film van Hirsi Ali. Ik wil dus nu geen enkele autochtoon in deze thread vanachter zn computertje in zn huisje op de hei of in friesland horen roepen dat "de gehele moslimbevolking" beledigd is want dan scheert men net zo goed iedereen over één kam als dat men anderen daar van beschuldigt.
  maandag 29 november 2004 @ 21:55:00 #24
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23655181
Gaat het er nu al over of Hirsi Ali het in haar vrije tijd of tijdens haar werk heeft gemaakt?

Ze heeft het sceneario geschreven. Van Gogh heeft het meeste werk gedaan. Van Gogh heeft het ook allemaal betaald, dus NIET de VVD. Volgens mij is dit iets wat ze zelf heeft gemaakt in haar vrije tijd en het mooie is dat het toevallig ook goed aansluit bij haar werkzaamheden als politica.
  maandag 29 november 2004 @ 21:55:17 #25
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23655192
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik begrijp je betoog over verlichting heel goed en ik denk ook wel dat Hirsi Ali dat voor ogen heeft uiteindelijk maar ze had daar misschien duidelijker in moeten zijn. Ze is allereerst politica op dit moment en door zo'n kunstuiting schept ze verwarring, en dat is een verwijt.
dan is de essentiele vraag: welke kunstuiting zou dan wel werken? zou het gewerkt hebben als de teksten alleen in beeld kwamen en niet op een vrouwenlichaam?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')