quote:Bron : Nu.nl
Hirsi Ali werkt aan vervolg Submission
ROTTERDAM - VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali werkt aan een vervolg op Submission, de film over de mishandeling van moslimvrouwen die ze eerder met de vermoorde cineast Theo van Gogh maakte.
Het ondergedoken Kamerlid zegt dat maandag in een interview met NRC/Handelsblad. Het is het eerste interview met het zwaar bedreigde Kamerlid sinds de moord op Van Gogh.
Dat was ook gelijk mijn eerste gedachte!quote:Op maandag 29 november 2004 11:13 schreef Echo99 het volgende:
Is ze nou echt zo dom? Of doet ze maar alsof?
Een eigenwijs kreng is t. Niks anders.quote:Op maandag 29 november 2004 11:18 schreef err het volgende:
Strijdbaar vrouwtje, gelukkig krijgt men haar er niet onder.
Respect voor haar.
voelde jij je soms ook al -naar 17e eeuws concept- beledigd door haar vorige film ofzo?quote:Op maandag 29 november 2004 11:19 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Een eigenwijs kreng is t. Niks anders.
quote:Hirsi Ali werkt aan vervolg op Submission
ROTTERDAM, 29 NOV. Het Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) werkt aan een vervolg op de film Submission. Dat zegt ze in een interview met NRC Handelsblad, dat de krant vandaag publiceert.
Het is het eerste interview met Hirsi Ali sinds de moord op cineast Theo van Gogh, met wie zij samen de film Submission part I maakte.
In het vraaggesprek gaat Hirsi Ali in op haar persoonlijke situatie, haar politieke toekomst en haar ideeën over de toestand in Nederland op dit moment. Ze zegt: ,,Het thema van Submission part II is: hoe de islam het individu onderdrukt. Met als uitgangspunt de positie van de vrouw. En daarnaast wil ik nog steeds het islamitisch onderwijs afschaffen. Niet afbranden dus! Dat is heel iets anders. De ondertitel is: Shortcut to enlightenment. Ik wil moslims de korte weg wijzen naar de Verlichting.''
Hirsi Ali zit sinds de moord op Theo van Gogh ondergedoken. NRC Handelsblad-redacteur Frank Vermeulen sprak uitgebreid met Hirsi Ali. De krant ging akkoord met de voorwaarde dat ,,de locatie van het gesprek en de tijd en de tijdszone'', in het belang van de veiligheid van het Kamerlid, niet bekend worden gemaakt.
Benieuwd hoeveel moskeeen er gaan als zij gaat.quote:Op maandag 29 november 2004 11:19 schreef paultjuhhh het volgende:
volgens mij wil ze gewoon dood![]()
Inderdaad, Kom op Ayaan , laat je niet de mond snoeren en strijd voor wat jij nodig vindt,quote:Op maandag 29 november 2004 11:18 schreef err het volgende:
Strijdbaar vrouwtje, gelukkig krijgt men haar er niet onder.
Respect voor haar.
Pertinent niet. En ze moet lekker doen wat ze niet laten kan. Alleen dan niet als een of andere derde rangs loser onderduiken omdat ze eigenlijk donders goed weet dat ze met vuur speelt.quote:Op maandag 29 november 2004 11:19 schreef err het volgende:
[..]
voelde jij je soms ook al -naar 17e eeuws concept- beledigd door haar vorige film ofzo?
nou zo klink je wel, iemand wordt - in haar plaats- ritueel afgeslacht en wat, moet zij vrolijk haar boodschappen op de Albert Cuijp blijven doen? Het enige laffe is de doodwens naar haar toe.quote:Op maandag 29 november 2004 11:24 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Pertinent niet. En ze moet lekker doen wat ze niet laten kan. Alleen dan niet als een of andere derde rangs loser onderduiken omdat ze eigenlijk donders goed weet dat ze met vuur speelt.
Erg strijdbaar trouwens. Dat onderduiken.
PS: Nee ik ben geen moslim en ook geen sympathisant.
Maar je bent wel lekker thuis blijven wonen toen je bedreigd werd?quote:Op maandag 29 november 2004 11:24 schreef Echo99 het volgende:
PS: Nee ik ben geen moslim en ook geen sympathisant.
Vraag het haar ipv hierquote:Op maandag 29 november 2004 11:35 schreef Loedertje het volgende:
Waarom neemt ze geen ontslag en zoekt ze een baan die beter bij haar past?
als we een tolerant land waren hoefde ze geen ontslag te nemen en kon ze gewoon haar 2e kamer werk blijven doen.quote:Op maandag 29 november 2004 11:35 schreef Loedertje het volgende:
Toen dat gebeurde had ze zich toch moeten realiseren dat ze zich een hoop problemen op de hals heeft gehaald. En nee, ik vind het niet laf dat ze ondergedoken is. Dat zou ik zelf ook gedaan hebben. Maar dat ze vanaf dat onderduik adres verder gaat met mensen beledigen, dat vind ik stronteigenwijs. Of kappen met die onzin, onderduiken en hopen dat t overgaat. Of je hebt echt schijt aann je vijanden en je gaat midden op de dam een toneelstukje a la submission opvoeren.quote:Op maandag 29 november 2004 11:25 schreef err het volgende:
[..]
nou zo klink je wel, iemand wordt - in haar plaats- ritueel afgeslacht en wat, moet zij vrolijk haar boodschappen op de Albert Cuijp blijven doen? Het enige laffe is de doodwens naar haar toe.
Dat heb ik steeds al gezegd, dit heeft niets met haar kamerwerk te maken.quote:Op maandag 29 november 2004 11:35 schreef Loedertje het volgende:
enquote:Is ze nou echt zo dom? Of doet ze maar alsof?
enquote:Een eigenwijs kreng is t. Niks anders.
Deze reakties zijn pas diep triest! Van jullie mogen we dus ook geen mening meer uiten. Bang voor de gevolgen hier van. Kom op zeg! Zijn jullie nu al uitgeschakeld? zitten jullie al in jullie bunkers?quote:volgens mij wil ze gewoon dood
Jij vindt dat ze zich maar door één van die laffe varkens moet af laten maken?quote:Op maandag 29 november 2004 11:24 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Pertinent niet. En ze moet lekker doen wat ze niet laten kan. Alleen dan niet als een of andere derde rangs loser onderduiken omdat ze eigenlijk donders goed weet dat ze met vuur speelt.
weet je wat nadat jij besneden bent als meisje en onderdrukt door een achterlijk geloof. en op het moment dat je er een film over maakt om de mensen te laten zien hoe achterlijk het is en je wordt met de dood bedreigd en moet tijden lang onderduiken omdat je anders ritueel geslacht wordt.quote:Op maandag 29 november 2004 11:35 schreef Loedertje het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |