Ik heb het ook niet over de speler zelf, maar over aanslagen van de tegenstander.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:48 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik heb nog nooit iemand geblesseerd het veld afgedragen zien worden na een dubbele schaar.
De voetbalbonden proberen steeds meer de attractieve spelers te beschermen. Volgens mij lukt dat aardig: bv Zidane, Henry, Ronaldinho redden het aardig zonder zware blessures door toedoen van tegenstanders.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:50 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over de speler zelf, maar over aanslagen van de tegenstander.
Als iemand voor mij zulke capriolen gaat uithalen, gaat hij toch over de railing hoor.
Zoals Zidane het uitvoert vind ik behoorlijk effectief. Vanuit vrijwel elke situatie met de bal aan de voet en een tegenstander in z'n nek (of twee) is hij in staat de bal vrij te maken.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:51 schreef zjroentje het volgende:
En dan gaat het natuurlijk niet over de scharen, maar over dat gekap en gedraai op de vierkante millimeter. Compleet ineffectief.
Maar dat zijn dan ook nuttige bewegingen, om een man te passeren. Niet dat gekap en gedraai van die jongetjes, want daar boek je geen 'terreinwinst' mee.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:55 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
De voetbalbonden proberen steeds meer de attractieve spelers te beschermen. Volgens mij lukt dat aardig: bv Zidane, Henry, Ronaldinho redden het aardig zonder zware blessures door toedoen van tegenstanders.
Maar dat is niet volgens het evangelie van Coerver. Die heeft het alleen over een man passeren met een actie, daar is het allemaal op gebasseerd.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:56 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Zoals Zidane het uitvoert vind ik behoorlijk effectief. Vanuit vrijwel elke situatie met de bal aan de voet en een tegenstander in z'n nek (of twee) is hij in staat de bal vrij te maken.![]()
Nee, het is gebaseerd op ultieme balcontrole door oefening: kappen, draaien én passeren.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:57 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar dat is niet volgens het evangelie van Coerver. Die heeft het alleen over een man passeren met een actie, daar is het allemaal op gebasseerd.
Gisteren had hij het alleen maar over het creeren van balgevoel met als doel een man te passeren.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:00 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Nee, het is gebaseerd op ultieme balcontrole door oefening: kappen, draaien én passeren.
Hij sprak ook over 'het domineren van de één tegen één'.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:01 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Gisteren had hij het alleen maar over het creeren van balgevoel met als doel een man te passeren.
Zelfingenomen vind ik hem niet op basis van gisteren. Hij verdedigde zichzelf fel tegen zelfingenomen critici, zoals hij ze zelf ook bestempelde.quote:Maar goed, het is wel een leuke man om naar te luisteren, alleen een beetje zelfingenomen.
Klopt ja.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:06 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Hij sprak ook over 'het domineren van de één tegen één'.
[..]
Hij is natuurlijk exact hetzelfde als Van Gaal, omdat hij vind dat zijn methode de enige goede is. Een ook bij het verhaal over Van Hanegem moest ik wel ff lachen. Natuurlijk wordt je al snel het lachertje als je toppers die alles hebben gewonnen elke dag laat kappen en draaien.quote:Zelfingenomen vind ik hem niet op basis van gisteren. Hij verdedigde zichzelf fel tegen zelfingenomen critici, zoals hij ze zelf ook bestempelde.
Vind ik niet. Van Gaal heeft geen eigen methode.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:09 schreef zjroentje het volgende:
Hij is natuurlijk exact hetzelfde als Van Gaal, omdat hij vind dat zijn methode de enige goede is.
Van Hanegem was dus de volgevreten vedette die hij al jaren door de mangel haalt bij Canal+.quote:Een ook bij het verhaal over Van Hanegem moest ik wel ff lachen. Natuurlijk wordt je al snel het lachertje als je toppers die alles hebben gewonnen elke dag laat kappen en draaien.
zou ook terecht zijn... schaar, schaar en dan valt ie of hij is de bal kwijtquote:Op zaterdag 4 december 2004 17:11 schreef methodmich het volgende:
Zjroentje, zo te lezen ben je dan geen fan van Cristiano Ronaldo.
Het is mooi om naar te kijken, maar niet (altijd) effectief.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:11 schreef methodmich het volgende:
Zjroentje, zo te lezen ben je dan geen fan van Cristiano Ronaldo.
Is niet direct zo. Als je vaak oefent, wordt iets een automatisme. Denk jij nog na bij het schakelen in de auto?quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:33 schreef zjroentje het volgende:
Wat er volgens mij ook nog speelt, is dat spelers die dat natuurtalent qua passeren niet hebben (zoals Robben en Cristiano Ronaldo dat wel hebben), en deze dingen in een wedstrijd willen toepassen, moeten nadenken voordat ze een beweging maken. En dan ga je daar volgens mij al de fout in.
Dat lijkt me toch wel wat anders, dat is altijd dezelfde beweging onder dezelfde omstandigheden. Bij een passeerbeweging in een wedstrijd is dat natuurlijk niet zo.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:40 schreef methodmich het volgende:
[..]
Is niet direct zo. Als je vaak oefent, wordt iets een automatisme. Denk jij nog na bij het schakelen in de auto?
Rene van der Gijp ook.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:44 schreef methodmich het volgende:
Marc Overmars werd miljonair met één beweging en een hoop snelheid.
Waren de gebroeders Lumiere toen al geboren?quote:Op zaterdag 4 december 2004 18:09 schreef tong80 het volgende:
zjroentje heeft duidelijk Jan van Deinsen, Jan Peters en Frans Thijssen niet zien voetballen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |