abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23758689
Wiel heeft natuurlijk wel een beetje de realiteit uit het oog verloren vind ik. Met dat soort bewegingen in een wedstrijd wordt je op je 20ste met twee kapotte knieen en enkels afgekeurd.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_23758720
Ik heb nog nooit iemand geblesseerd het veld afgedragen zien worden na een dubbele schaar.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 4 december 2004 @ 15:50:29 #63
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_23758751
Lee maakt elke wedstrijd minstens 4 scharen en hij is zelden geblesseerd
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_23758757
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:48 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik heb nog nooit iemand geblesseerd het veld afgedragen zien worden na een dubbele schaar.
Ik heb het ook niet over de speler zelf, maar over aanslagen van de tegenstander.

Als iemand voor mij zulke capriolen gaat uithalen, gaat hij toch over de railing hoor.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_23758776
En dan gaat het natuurlijk niet over de scharen, maar over dat gekap en gedraai op de vierkante millimeter. Compleet ineffectief.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 4 december 2004 @ 15:53:08 #66
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_23758799
t gaat om het principe dat geen enkele voetballer meer zn man voorbij komt door een actie, alleen nog de supertallenten als Robben. Een dribbel met actie mag niet en dat is jammer
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_23758836
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:50 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over de speler zelf, maar over aanslagen van de tegenstander.

Als iemand voor mij zulke capriolen gaat uithalen, gaat hij toch over de railing hoor.
De voetbalbonden proberen steeds meer de attractieve spelers te beschermen. Volgens mij lukt dat aardig: bv Zidane, Henry, Ronaldinho redden het aardig zonder zware blessures door toedoen van tegenstanders.
pi_23758842
Ach, dat het niet mag is ook zo'n onzinnig cliche. Slaat helemaal nergens op. Alleen door een man te passeren krijg je een man-meer situatie.
pi_23758858
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:51 schreef zjroentje het volgende:
En dan gaat het natuurlijk niet over de scharen, maar over dat gekap en gedraai op de vierkante millimeter. Compleet ineffectief.
Zoals Zidane het uitvoert vind ik behoorlijk effectief. Vanuit vrijwel elke situatie met de bal aan de voet en een tegenstander in z'n nek (of twee) is hij in staat de bal vrij te maken.
pi_23758859
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:55 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

De voetbalbonden proberen steeds meer de attractieve spelers te beschermen. Volgens mij lukt dat aardig: bv Zidane, Henry, Ronaldinho redden het aardig zonder zware blessures door toedoen van tegenstanders.
Maar dat zijn dan ook nuttige bewegingen, om een man te passeren. Niet dat gekap en gedraai van die jongetjes, want daar boek je geen 'terreinwinst' mee.
pi_23758871
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:56 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Zoals Zidane het uitvoert vind ik behoorlijk effectief. Vanuit vrijwel elke situatie met de bal aan de voet en een tegenstander in z'n nek (of twee) is hij in staat de bal vrij te maken.
Maar dat is niet volgens het evangelie van Coerver. Die heeft het alleen over een man passeren met een actie, daar is het allemaal op gebasseerd.
pi_23758907
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:57 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Maar dat is niet volgens het evangelie van Coerver. Die heeft het alleen over een man passeren met een actie, daar is het allemaal op gebasseerd.
Nee, het is gebaseerd op ultieme balcontrole door oefening: kappen, draaien én passeren.
pi_23758930
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 16:00 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Nee, het is gebaseerd op ultieme balcontrole door oefening: kappen, draaien én passeren.
Gisteren had hij het alleen maar over het creeren van balgevoel met als doel een man te passeren.

Maar goed, het is wel een leuke man om naar te luisteren, alleen een beetje zelfingenomen.
pi_23759005
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 16:01 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Gisteren had hij het alleen maar over het creeren van balgevoel met als doel een man te passeren.
Hij sprak ook over 'het domineren van de één tegen één'.
quote:
Maar goed, het is wel een leuke man om naar te luisteren, alleen een beetje zelfingenomen.
Zelfingenomen vind ik hem niet op basis van gisteren. Hij verdedigde zichzelf fel tegen zelfingenomen critici, zoals hij ze zelf ook bestempelde.
pi_23759022
Waar het omgaat is dat het oneindig herhalen het automatisme in de techniek en het balgevoel erin slijpt. Veel oefeningen zijn wel degelijk in allerlei spelsituatie's functioneel, bijvoorbeeld als een speler zich uit een benarde situatie moet redden, wat vaak voorkomt.

Ik denk dat de waarheid in het midden ligt, het collectief-voetbal van van Gaal en bv. Adriaanse is toch zeker niet verkeerd te noemen. En als je dat kan doen met extreem technische spelers komt het beter tot zijn recht. Dat een hele hoop spelers niet extreem talentvol zijn, maar dit met veel training wel bijgeslijpt kan worden lijkt mij ook waar. De Coerver-methode moet dus gewoon als aanvulling op tactische training gezien worden. Die spelers vooral in hun eigen tijd moeten trainen. Bij Man United komt trouwens maar weinig door aan talenten. Eens kijken of bij PSV wat door gaat komen.
pi_23759056
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 16:06 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Hij sprak ook over 'het domineren van de één tegen één'.
[..]
Klopt ja.
quote:
Zelfingenomen vind ik hem niet op basis van gisteren. Hij verdedigde zichzelf fel tegen zelfingenomen critici, zoals hij ze zelf ook bestempelde.
Hij is natuurlijk exact hetzelfde als Van Gaal, omdat hij vind dat zijn methode de enige goede is. Een ook bij het verhaal over Van Hanegem moest ik wel ff lachen. Natuurlijk wordt je al snel het lachertje als je toppers die alles hebben gewonnen elke dag laat kappen en draaien.
pi_23759191
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 16:09 schreef zjroentje het volgende:
Hij is natuurlijk exact hetzelfde als Van Gaal, omdat hij vind dat zijn methode de enige goede is.
Vind ik niet. Van Gaal heeft geen eigen methode.
quote:
Een ook bij het verhaal over Van Hanegem moest ik wel ff lachen. Natuurlijk wordt je al snel het lachertje als je toppers die alles hebben gewonnen elke dag laat kappen en draaien.
Van Hanegem was dus de volgevreten vedette die hij al jaren door de mangel haalt bij Canal+.
pi_23760244
Zjroentje, zo te lezen ben je dan geen fan van Cristiano Ronaldo.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 4 december 2004 @ 17:16:36 #79
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_23760374
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 17:11 schreef methodmich het volgende:
zou ook terecht zijn... schaar, schaar en dan valt ie of hij is de bal kwijt
DeLuna vindt me dik ;(
pi_23760622
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 17:11 schreef methodmich het volgende:
Het is mooi om naar te kijken, maar niet (altijd) effectief.
  zaterdag 4 december 2004 @ 17:31:13 #81
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_23760654
ik ga met zjroentje mee. Kan het niet beter verwoorden .

Zijn methode is een goede aanvulling op het geheel.

-edit- ik heb het niet over Ronaldo
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_23760710
Wat er volgens mij ook nog speelt, is dat spelers die dat natuurtalent qua passeren niet hebben (zoals Robben en Cristiano Ronaldo dat wel hebben), en deze dingen in een wedstrijd willen toepassen, moeten nadenken voordat ze een beweging maken. En dan ga je daar volgens mij al de fout in.
pi_23760801
heb de uitzending gemist
pi_23760880
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 17:33 schreef zjroentje het volgende:
Wat er volgens mij ook nog speelt, is dat spelers die dat natuurtalent qua passeren niet hebben (zoals Robben en Cristiano Ronaldo dat wel hebben), en deze dingen in een wedstrijd willen toepassen, moeten nadenken voordat ze een beweging maken. En dan ga je daar volgens mij al de fout in.
Is niet direct zo. Als je vaak oefent, wordt iets een automatisme. Denk jij nog na bij het schakelen in de auto?
www.thuisuiteten.nl
pi_23760920
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 17:40 schreef methodmich het volgende:

[..]

Is niet direct zo. Als je vaak oefent, wordt iets een automatisme. Denk jij nog na bij het schakelen in de auto?
Dat lijkt me toch wel wat anders, dat is altijd dezelfde beweging onder dezelfde omstandigheden. Bij een passeerbeweging in een wedstrijd is dat natuurlijk niet zo.

Maar het kan misschien ook gewoon zo zijn dat ik me dat moeilijk voor kan stellen, omdat ik zelf nog geen pion met een beweging kan omspelen.
pi_23760958
Marc Overmars werd miljonair met één beweging en een hoop snelheid.
www.thuisuiteten.nl
pi_23760992
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 17:44 schreef methodmich het volgende:
Marc Overmars werd miljonair met één beweging en een hoop snelheid.
Rene van der Gijp ook.

Maar die 'beweging' is al met al toch de effectiefste.
pi_23761243
Staan dr nergens beelden van die videobanden op internet?
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 december 2004 @ 18:09:48 #89
7889 tong80
Spleenheup
pi_23761561
zjroentje heeft duidelijk Jan van Deinsen, Jan Peters en Frans Thijssen niet zien voetballen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_23761644
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 18:09 schreef tong80 het volgende:
zjroentje heeft duidelijk Jan van Deinsen, Jan Peters en Frans Thijssen niet zien voetballen.

Waren de gebroeders Lumiere toen al geboren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')