quote:Het wordt ook wel het mooiste circuit ter wereld genoemd: de Nordschleife van de Nürburgring. Niet alleen het mooiste, maar wellicht ook het gevaarlijkste. De Nordschleife is een voormalig circuit waar Formule 1 gereden werd totdat Niki Lauda bijna levend verbrandde in zijn auto. Vanaf dat moment was het over met de F1-races op de Nordschleife. De Nordschleife is thans op vele tijden beschikbaar voor publiek. Een ieder kan er met zijn motor of auto na betaling van 14 Euro een ronde rijden. Volgens de wet is het een éénrichtings tolweg zonder snelheidslimiet. Met zijn tientallen bochten, hoogteverschillen en zeer beperkte uitloopstroken is een ongeluk echter zo gebeurd. Helaas zijn daar uit het verleden vele bewijzen van. Motoren en auto's rijden door elkaar heen. Op een gemiddelde Ringdag in het weekend worden er zo'n vijf tot tien auto's of motoren van het circuit gesleept.....
Indien je jezelf echter beheerst en voldoende het achteropkomend verkeer in de gaten houdt dan kun je zonder noemenswaardig gevaar een ronde met je eigen auto of motor over dit meer dan 20 km lange circuit rijden. Ga echter niet forceren aangezien je toch echt zo’n 30 tot 40 rondes nodig hebt om het circuit een beetje te leren kennen. Er zijn talloze dagen waarop je vrij kunt rijden op de Nordschleife. Voor de exacte data en tijden kijk bij openingstijden.
Als je bij de Nordschleife aan komt moet je een kaartje kopen om een ronde te mogen rijden. Meer informatie over de diverse kaartjes en prijzen vind je bij kosten. Voordat je een kaartje gaat kopen wil ik je adviseren om eerst één of meerdere rondes mee te rijden met iemand die vaker op de Ring geweest is. Zodoende weet je wat je ongeveer te wachten staat en kun je zelf bepalen of een ronde rijden voor jou zinvol is of niet. Mocht je mij treffen op de parkeeplaats in mijn rode 205 of blauwe 911, vraag me dan gerust om een passagiersronde. Ik neem je met alle plezier een keer mee.
Heb je besloten om een aantal rondes te rijden doe het dan in deze eerste rondes rustig aan. Kijk goed in je spiegels en ga naar de rechter zijde van de baan en geef met je richtingaanwijzer de richting aan waar je naartoe gaat. Dit wordt door de achteropkomende rijder zeer gewaardeerd aangezien dit een teken is dat je hem gezien hebt. Ga, indien mogelijk, op een rustige tijd je eerste rondes rijden. Zorg dat je er bent zodra de Ring open gaat (in het weekend veelal om 8.00u) of kom tegen het einde van de dag. Het beste is om je eerste rondes op een door deweekse dag te rijden aangezien het dan veruit het rustigst is. Rij je eerste ronde van de dag altijd rustig omdat de baan op sommige onverwachte lokaties nog glad kan zijn door natte plekken of bladeren.
Filmen en foto's maken vanuit de auto op de Nordschleife is sinds eind 2002 verboden. Rij je toch naar de slagboom met een filmcamera in het zicht dan zullen de marshalls bij de slagboom je camera in beslag nemen. Je kunt hem dan aan het einde van de ronde weer ophalen bij het kaartverkoophuisje. De bijrijdster op onderstaande foto overkwam hetzelfde. Wordt je een aantal malen betrapt met een camera of fototoestel in de auto dan volgt een jaarverbod. Omdat de touristenfahrten steeds verder worden bedreigd wil ik een ieder verzoeken om aan het niet filmen en foto's maken op de baan gehoor te geven.
Ga niet met een stopwatch je rondetijden meten want dat heeft totaal geen zin. Ongemerkt ga je toch stiekem wat harder rijden dan eigenlijk mogelijk is. Er valt op de Ring niks te winnen. Je kunt alleen maar verliezen in de vorm van een gecrashte auto en eventueel persoonlijk letsel. Zorg gewoon dat je plezier hebt en laat de tijden voor wat het is.
Via het menu aan de linkerzijde van deze pagina kun je allerlei informatie met betrekking tot de Nordschleife van de Nürburgring vinden. Als je al deze info een keer hebt doorgenomen en je volgt de gegeven adviezen op, dan ga je goed voorbereid de Ring op. Mocht je vinden dat er wat ontbreekt of iets niet juist is, mail mij dat gerust.
In Koblenz is vast wel een Macquote:Op woensdag 1 december 2004 19:50 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ik weet wel zeker van nietmaar daar komen we de dag wel mee door
Donequote:Op woensdag 1 december 2004 19:58 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
doe maar nummer 11
maar wel een OP met nuttige tipsquote:Zorg dat je er bent zodra de Ring open gaat (in het weekend veelal om 8.00u) of kom tegen het einde van de dag. Het beste is om je eerste rondes op een door deweekse dag te rijden aangezien het dan veruit het rustigst is.
Hallo schat hoe was je werkdag vandaag.quote:Op woensdag 1 december 2004 20:07 schreef Makster het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 1 december 2004 20:07 schreef Makster het volgende:
Zo ben er weer. Best donker zo in de Polder maar alles weer overleefd.
nah, toch maar niet na het lezen van je OP...quote:Op woensdag 1 december 2004 20:23 schreef Rietvaerder het volgende:
Wou je de Ring op OPM?
quote:Op woensdag 1 december 2004 20:23 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Hallo schat hoe was je werkdag vandaag.![]()
Toch geen ruzie gemaakt he op je werk..
[..]
Wat doe jij na werktijd in de polder -je gaat toch niet vreemd he!
![]()
quote:Op woensdag 1 december 2004 20:29 schreef Makster het volgende:![]()
![]()
![]()
quote:Tijdens een zeer spannende finale race in Finestrat (Spanje) is het kampioenschap beslist in de Supermoto S2 klasse. De 24 jarige Fransoos Jerome Giraudo, rijdend voor Aprilia, heeft voor het Italiaanse merk het wereldkampioenschap binnen gehaald.
Jerome Giraudo begon aan de race met een achterstand van 26 punten op zijn directe concurrent Massimo Verderosa, die voor Honda uitkomt in het kampioenschap. Door beide heats te winnen kon Jerome zijn achterstand in een voorsprong ombuigen en mede daardoor het kampioenschap binnen halen.
Deze titel heeft grote gevolgen voor Aprilia. Niet alleen is Aprilia in haar debuutjaar kampioen geworden maar ook vanwege hun innovatieve twee-cilinder motor in deze klasse, een keuze die tot nu toe als technisch onmogelijk werd beschouwd.
Eerlijk gezegd had ik nooit gedacht dat ik zo'n achterstand kon goedmaken, hier door geeft de overwinning nog meer voldoening. Een seizoen zo zegevieren, zo strak vanaf het begin is gewoon een verbazend resultaat. Toen Aprilia de beslissing nam om het roer om te gooien en het seizoen aan de start te verschijnen met een 2 cilinder motor, die ook nog is met een elektronische ontsteking werkt, dacht ik dat we minimaal een jaar ontwikkelingswerk zouden hebben. In plaats daarvan werkte alles perfect en werd met de tijd alles alleen maar beter. Ik moet zeggen dat de technische staf een geweldige prestatie heeft geleverd dit seizoen.
Voor Aprilia betekent deze wereldtitel de 26ste in hun bestaan, tevens is dit hun derde offroad kampioenschapstitel. De laatste keer dat Aprilia een offroad titel won was in 1992 met trail wedstrijden.
quote:Op woensdag 1 december 2004 20:38 schreef Makster het volgende:
Maar goed ik heb wel zin in Ringen, en Pep
quote:Op woensdag 1 december 2004 20:38 schreef Makster het volgende:
, en Pep. Zodra je een SM hebt dan wil ik weer met je knuffelen
quote:
Kwam de bocht uit en (met de Honda) moet daar helemaal plat voorover gaan liggen omdat ik geen stuurdemper heb (genoeg druk op mijn voorwiel te houden tijdens het uitaccelereren) en het asfalt daar ERG hobbelig is. Ik lette dus even niet genoeg op en mn stuur begon gigantisch te slaan. Zo heftig dat hij echt van aanslag tot aanslag kwam. Na een keer of 5 van links naar rechts te zijn geslingerd nog een keer vol aan het gas gedraaid om dr druk op mn wiel te verminderen in de hoop daarmee het slaan van het wiel te kunnen verhelpen. T werd even iets minder maar ging weer net zo heftig door....inmiddels was ik al bijna op de brug en nam mezelf voor om maar te springen...ben gaan staan en net voordat ik eigenlijk van mn bike willen springen had ik de controle weer Rolling Eyes Paar keer hard in mn rem moeten knijpen om weer remdruk op te bouwen (jaja, je moet er maar even aan denken na zon moment dat de zuigers door de kracht weer worden teruggeduwd in in remtang Wink ).
Er zullen nog wel een paar momentjes zijn geweest, maar ja...die horen er bij. Vorige week nog in Ex-Muhle toen ineens mn achterwiel een cm of 30 opzij stapte bij het uitkomen. Ik voelde de high-sider aankomen, het ging allemaal in slow-motion voor me. IK voelde de grip weer komen, zag aan de binnekant van mn oogjes de achterveer inveren en wachtte op het moment dat de klap terug kwam....en die kwam dus niet Laughing Heerlijk zon vette powerslide Cool
quote:Op woensdag 1 december 2004 21:57 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van een Tueno?
Vind het echt een stoere naked..... en twin natuurlijk
Echt?quote:
quote:Op woensdag 1 december 2004 21:14 schreef Makster het volgende:
Kut FOK is er niet beter op geworden de laatste tijd
quote:Op woensdag 1 december 2004 22:40 schreef Patrick281 het volgende:
Ik ga ook mee naar de ring ..
..en volgens mij snappen 9 van de 10 mensen niet waarom de ring zo moeilijk is.![]()
Ik heb hier namelijk nog niet echt een goede persoonlijke verklaring gelezen waarom de Nordschleife zo verraderlijk is.Meesten weten niet waar ze aan beginnen.
Ik weet het namelijk wel ..
quote:Met zijn tientallen bochten, hoogteverschillen en zeer beperkte uitloopstroken is een ongeluk echter zo gebeurd. Helaas zijn daar uit het verleden vele bewijzen van.
Zoals eerder gezegd bevat de Nordschleife vele tientallen bochten. Deze bochten zorgen in combinatie met de enorme hoogteverschillen voor diverse ononverzichtelijke lokaties op de baan. Ga je op deze lokaties te hard en je gaat er af dan heb je een serieus probleem. In de meeste gevallen bevindt zich tussen de baan en de dure vangrail slechts een paar meter gras. De klap tegen de vangrail zal erg hard aankomen. Helaas hebben de afgelopen jaren bewezen dat deze klap voor vele mensen al fataal is geweest. Er valt niets te winnen tijdens een rondje op de Ring. Je kunt alleen maar verliezen. Dit verlies kan bestaan uit materiële schade, maar ook uit lichamelijke schade. Doe dus voorzichtig!
Ik heb het over een persoonlijke eigen mening waarom het zo moeilijk is. Niet meer en niets minder.quote:Op donderdag 2 december 2004 07:41 schreef Rietvaerder het volgende:
Komt ie weer met zn altijd passende antwoord.....
Staat toch duidelijk op de site uitgelegd, lijkt mij....
Visie.quote:Op donderdag 2 december 2004 08:17 schreef Rietvaerder het volgende:
Jij neemt toch ook aan dat SM's funbikes zijn? Terwijl je er nog nooit op heb gereden....
En dat is wat hele tijd zeg..... de bochten zijn idd verradelijk, spreek je jezelf nu weer tegenNet zeg je nog dat de Ring niet zo gevaarlijk is als dat iedereen zegt......
1 verschilletje is dat hun de Ring gereden heb en jij niet.
quote:Op woensdag 1 december 2004 22:37 schreef Patrick281 het volgende:
Ik zag trouwens op de Aprilia site ook nog een leuke wegrace dame:
[afbeelding]
Martina Colombari.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |