abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24266835
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:59 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Ja, haha...maar die straf krijgt hij alleen als die God bestaat. En ik geloof in beide niet. Die redenatie ging natuurlijk mooi op in een tijd dat men alleen van doen had met de joden en christenen en andere stammen die toch al in de maangod geloofden en met kleine ruzies of oorlogen om te turnen waren naar de islam.

Nu met ongelovigen komt het probleem dat dit bewijs geen enkele waarde heeft.
Klopt voor een niet-gelovige heeft het geen enkel waarde..
Maar vat me niet verkeerd ( echt totaal geen bekeringsvraag en mits je het wel opvat als bekeringsvraag er niet op reageren)

Wat te doen als je echt uit je graf wordt ontwaakt tot Allah/jehova/God?
pi_24266871
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:00 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

volgens de hadith vloog Mohammed ook op een vliegend paard en heeft hij de maan doen splijten. Dan klinkt veel van het andere voor mij ook redelijk ongeloofwaardig.
Daarom zei ik ook overleveringen he Geen wetenschappelijk of archeologisch te bewijzen argumenten.
pi_24266887
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Klopt voor een niet-gelovige heeft het geen enkel waarde..
Maar vat me niet verkeerd ( echt totaal geen bekeringsvraag en mits je het wel opvat als bekeringsvraag er niet op reageren)

geen idee, maar er is meer keus dan de drie smaken die jij nu weergeeft en misschien kies ik wel fout. ieder heeft zo'n z'n argumenten voor en tegen in mijn ogen. vooralsnog vind ik geen van allen overtuigend.
pi_24267053
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:07 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

geen idee, maar er is meer keus dan de drie smaken die jij nu weergeeft en misschien kies ik wel fout. ieder heeft zo'n z'n argumenten voor en tegen in mijn ogen. vooralsnog vind ik geen van allen overtuigend.
Wens je veel wijsheid toe, het maakt me eigenlijk niet uit wat mijn medemens gelooft Al zou ik het wel fijner vinden als je in een God zou geloven . En misschien zit ik wel fout en is het satan die me influisterd, maar denk dat je dan beter jezelf in anderen zou kunnen plaatsen qua verschillende discussies over religie.
pi_24267157
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wens je veel wijsheid toe, het maakt me eigenlijk niet uit wat mijn medemens gelooft Al zou ik het wel fijner vinden als je in een God zou geloven . En misschien zit ik wel fout en is het satan die me influisterd, maar denk dat je dan beter jezelf in anderen zou kunnen plaatsen qua verschillende discussies over religie.
omdat je fout zit is het satan die je in je oor fluistert
denk je nu ook dat ik met jou discussieer uit naam van Satan ?
pi_24267236
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:20 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

omdat je fout zit is het satan die je in je oor fluistert
denk je nu ook dat ik met jou discussieer uit naam van Satan ?
Hoogmoed en arrogantie komt van de satan, en wanneer ik er zeker van uit ga dat je fout bezig bent. Ben ik fout bezig.. Want ik weet niet hoe jij persoonlijk inelkaar zit.

Nee, natuurlijk niet.. Wanneer ik discusseer over Islam, en ik zou iets fouts zeggen over de islam (zonder volledig onderzocht te hebben) En jij van de Islam jezelf ver houdt "heb ik me aan satans afleiding gehouden" c my point ?
pi_24267440
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:23 schreef Triggershot het volgende:

Hoogmoed en arrogantie komt van de satan, en wanneer ik er zeker van uit ga dat je fout bezig bent. Ben ik fout bezig.. Want ik weet niet hoe jij persoonlijk inelkaar zit.
als je dat leert in de koran is dat een goede les. alleen waarom dat satan gedeelte erbij moet. waarom kan men niet accepteren dat goede en slechte dingen uit de mens zelf komen.
quote:
Nee, natuurlijk niet.. Wanneer ik discusseer over Islam, en ik zou iets fouts zeggen over de islam (zonder volledig onderzocht te hebben) En jij van de Islam jezelf ver houdt "heb ik me aan satans afleiding gehouden" c my point ?
in het geloof is geen dwang toch ?
pi_24267553
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:33 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

als je dat leert in de koran is dat een goede les. alleen waarom dat satan gedeelte erbij moet. waarom kan men niet accepteren dat goede en slechte dingen uit de mens zelf komen.
[..]

in het geloof is geen dwang toch ?
Satan kan je alleen influisteren heeft verder geen macht over je ( quote uit de mond van Satam himself ) Mensen zijn degenen die het doen en plegen. Aangezien iedereen een vrije wil heeft en kan kiezen tussen goed en kwaad..

In het geloof is er geen dwang. Klopt. Maar wanneer ik over islam praat, zal ik wel 100% op moeten letten hoe ik niet moslims- benader in een dialoog.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2004 00:41:04 ]
pi_24267746
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Satan kan je alleen influisteren heeft verder geen macht over je ( quote uit de mond van Satam himself )
Mensen zijn degenen die het doen en plegen. Aangezien iedereen een vrije wil heeft en kan kiezen tussen goed en kwaad..
Ok, maar satan fluistert je niets in. satan kan iedereen zijn met invloed in jouw leven of een gebeurtenis in je leven. satan is symbolisch voor het "kwaad" waar mensen een oplossing voor zoeken. veel mensen vinden zichzelf tot op zekere hoogte goed, maar zijn beducht voor het kwaad van anderen. de strijd tussen goed en kwaad. god en satan. het is een innerlijke strijd van mensen opgebouwd rond een boek. net als de joden dit deden door middel van de thora en de christenen met de bijbel.
de één ziet het allemaal als letterlijk, de ander ziet het allemaal symbolisch en weer een ander een combinatie.

dergelijke verhalen vond je ook bij de indianen in noord- en zuid-amerika, de aboriginals, de indiers etc.. allemaal spelen ze met de grote vragen waarmee mensen in het leven staan en ze doen het allemaal net even anders. eerder waren er de noren, de grieken, de romeinen , de egyptenaren en de babyloniers met hun geloofssystemen en bijbehorende mythen. ik zal er ongetwijfeld nog vele vergeten zijn.
quote:
In het geloof is er geen dwang. Klopt. Maar wanneer ik over islam praat, zal ik wel 100% op moeten letten hoe ik niet moslims- benader in een dialoog.
dat lijkt me zeker een opgave, ook omdat je je geloof niet in een kwaad daglicht zou willen stellen in een omgeving die niet al te uitnodigend overkomt op de moslims.
pi_24267836
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:47 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Ok, maar satan fluistert je niets in. satan kan iedereen zijn met invloed in jouw leven of een gebeurtenis in je leven. satan is symbolisch voor het "kwaad" waar mensen een oplossing voor zoeken. veel mensen vinden zichzelf tot op zekere hoogte goed, maar zijn beducht voor het kwaad van anderen. de strijd tussen goed en kwaad. god en satan. het is een innerlijke strijd van mensen opgebouwd rond een boek. net als de joden dit deden door middel van de thora en de christenen met de bijbel.
de één ziet het allemaal als letterlijk, de ander ziet het allemaal symbolisch en weer een ander een combinatie.
[..]

dat lijkt me zeker een opgave, ook omdat je je geloof niet in een kwaad daglicht zou willen stellen in een omgeving die niet al te uitnodigend overkomt op de moslims.
Moslims geloven wel degelijk in dat Satan ilnfluisterd ( buiten dat heeft het geen enkel macht ) Maar Satan kan je onjuiste dingen mooi laten zien en verleiden. In de islam gaat het over Iblies de vervloekte. Hij heeft uitstel gekregen van Allah tot de dag des oordeels. En Satan heeft gezweerd goede mensen van juiste pad af te laten dwalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2004 00:55:06 ]
pi_24267913

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2004 00:54:48 ]
pi_24268026
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Moslims geloven wel degelijk in dat Satan ilnfluisterd ( buiten dat heeft het geen enkel macht ) Maar Satan kan je onjuiste dingen mooi laten zien en verleiden. In de islam gaat het over Iblies de vervloekte. Hij heeft uitstel gekregen van Allah tot de dag des oordeels. En Satan heeft gezweerd goeide mensen van juiste pad af te laten dwalen.
ik zeg ook niet dat moslims dat niet geloven. ik zeg alleen dat ik denk dat het niet zo is. ik geloof niet in god en ook niet in satan. ik geloof wel dat de mens het goede en het kwade beide in zich heeft en dat in veel situaties goed en kwaad door elkaar heen lopen. de grenzen zijn heel dun. een boek als de koran probeert m.i. deze grenzen te verduidelijken op basis van regionale en ook universele normen en waarden en bedoeld voor de tijd waarin deze geschreven is.
pi_24268140
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:59 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ik zeg ook niet dat moslims dat niet geloven. ik zeg alleen dat ik denk dat het niet zo is. ik geloof niet in god en ook niet in satan. ik geloof wel dat de mens het goede en het kwade beide in zich heeft en dat in veel situaties goed en kwaad door elkaar heen lopen. de grenzen zijn heel dun. een boek als de koran probeert m.i. deze grenzen te verduidelijken op basis van regionale en ook universele normen en waarden en bedoeld voor de tijd waarin deze geschreven is.
Tjaahh.. Ik Kan helemaal niets tegen iemand anders mening inbrengen. Ik kan jje niet laten geloven in iets waar je niet in wilt geloven . En ben er ook van overtuigd dat je er volledig van op de hoogte van bent. Maar jij gelooft dus eigenlijk in niets boven natuurlijks?
pi_24268214
quote:
Op woensdag 29 december 2004 01:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tjaahh.. Ik Kan helemaal niets tegen iemand anders mening inbrengen. Ik kan jje niet laten geloven in iets waar je niet in wilt geloven . En ben er ook van overtuigd dat je er volledig van op de hoogte van bent. Maar jij gelooft dus eigenlijk in niets boven natuurlijks?
Ik denk ook niet dat ik iets tegen jouw mening kan inbrengen. Maar dat heb ik ook met vrienden van me wel eens

Ik geloof niet in iets bovennatuurlijks op dit moment. Heb alleen in sinterklaas geloofd totdat m'n moeder me vertelde dat deze niet bestond. En misschien heb ik als kind in God gelooft toen ik met m'n ouders naar de kerk ging.
pi_24268261
quote:
Op woensdag 29 december 2004 01:08 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat ik iets tegen jouw mening kan inbrengen. Maar dat heb ik ook met vrienden van me wel eens

Ik geloof niet in iets bovennatuurlijks op dit moment. Heb alleen in sinterklaas geloofd totdat m'n moeder me vertelde dat deze niet bestond. En misschien heb ik als kind in God gelooft toen ik met m'n ouders naar de kerk ging.
Hmm jij en ik verschillen totaal dan. Ik ben er totaal van overtuigend dat er wel iets machtigers dan mensen over ons waakt ( een schepper) . En leven een examen is
pi_24268338
quote:
Op woensdag 29 december 2004 01:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hmm jij en ik verschillen totaal dan. Ik ben er totaal van overtuigend dat er wel iets machtigers dan mensen over ons waakt ( een schepper) .
mooi he die multiculturele samenleving
quote:
En leven een examen is
daar lijkt het hoe dan ook op. in het boedhisme is het meer een tentamen. omdat men daar over reincarnatie spreekt
pi_24268397
[quote]Op woensdag 29 december 2004 01:14 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mooi he die multiculturele samenleving
[..]

daar lijkt het hoe dan ook op. in het boedhisme is het meer een tentamen. omdat men daar over reincarnatie spreekt
[/quote

Juppzz.. Heeft mijn leven heel wat verrijkt.

Vrees dat het in ware geen tentamen zal zijn...
pi_24268441
quote:
Op woensdag 29 december 2004 01:17 schreef Triggershot het volgende:

Juppzz.. Heeft mijn leven heel wat verrijkt.

Vrees dat het in ware geen tentamen zal zijn...
hee, ik ga weer eens slapen. bedankt voor je tijd. welterusten.
pi_24268495
quote:
Op woensdag 29 december 2004 01:19 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

hee, ik ga weer eens slapen. bedankt voor je tijd. welterusten.
dank is wederzijds .. Slaap ze
  woensdag 29 december 2004 @ 09:48:29 #220
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_24271603
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:38 schreef het_fokschaap het volgende:
Wat ik geloof is dat Mohammed geen visioenen binnenkreeg van de duivel maar dit argument wel gebruikte om niet goed uit de verf gekomen openbaringen te verwijderen uit de tekst. Redigeren van een onveranderlijke tekst op slinkse wijze
De "profeet" Mohammed voegde daar aan toe dat die "openbaringen" over de drie dochters van Allah door de duivel werden ingefluisterd omdat ook Jezus door de duivel op de proef zou zijn gesteld (dat verhaal dat de duivel Jezus op een hoge bergtop zette en alle koningrijken en steden liet zien ((off topic. een bewijs dat volgens de bijbel plat is dus)) en zei "als je mijn kant kiest, zult gij hier over heersen".
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  woensdag 29 december 2004 @ 09:56:51 #221
60090 Akkersloot
pi_24271675
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:53 schreef Triggershot het volgende:

Wanneer Mohammed verzen van de Koran zou gewijzigd hebben over achterwege zou hebben gelaten zou hij volgens de Bijbel en Koran een goddelijke straf moeten ontvangen hebben.
Cirkelredenatie.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  woensdag 29 december 2004 @ 10:01:37 #222
60090 Akkersloot
pi_24271732
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:05 schreef Triggershot het volgende:
Ja stel. Er zijn nog 10.000 andere dingen te verzinnen.

En stel dat je bij je dood rechtstreeks naar een God gaat.
  woensdag 29 december 2004 @ 10:04:18 #223
60090 Akkersloot
pi_24271772
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:15 schreef Triggershot het volgende:

Al zou ik het wel fijner vinden als je in een God zou geloven .
Waarom is het geloof in welke God dan ook dan niet goed genoeg
pi_24272886
quote:
Op woensdag 29 december 2004 09:48 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

De "profeet" Mohammed voegde daar aan toe dat die "openbaringen" over de drie dochters van Allah door de duivel werden ingefluisterd omdat ook Jezus door de duivel op de proef zou zijn gesteld (dat verhaal dat de duivel Jezus op een hoge bergtop zette en alle koningrijken en steden liet zien ((off topic. een bewijs dat volgens de bijbel plat is dus)) en zei "als je mijn kant kiest, zult gij hier over heersen".
Bron over Mohammed?
pi_24272913
quote:
Op woensdag 29 december 2004 09:56 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Cirkelredenatie.
Geldig argument voor mensen die geloven In OT en NT
pi_24272922
quote:
Op woensdag 29 december 2004 10:01 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ja stel. Er zijn nog 10.000 andere dingen te verzinnen.

En stel dat je bij je dood rechtstreeks naar een God gaat.
Buiten een feit dat het een stelling is geloven er ook circa 2 miljard mensen erin
pi_24272928
quote:
Op woensdag 29 december 2004 10:04 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Waarom is het geloof in welke God dan ook dan niet goed genoeg
Waar heb je het over?
  woensdag 29 december 2004 @ 11:34:53 #228
60090 Akkersloot
pi_24273137
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:20 schreef Triggershot het volgende:
Buiten een feit dat het een stelling is geloven er ook circa 2 miljard mensen erin
Ook een cirkelredenatie. Omdat er circa 1,2 miljard mensen in geloven geloven er ook die 1,2 miljard mensen er in.

En verder. 400 jaar geleden geloofden men dat de zon om de aarde draaide. En draaide de zon om de aarde ?
  woensdag 29 december 2004 @ 11:39:11 #229
60090 Akkersloot
pi_24273203
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:21 schreef Triggershot het volgende:

[Waarom is het geloof in welke God dan ook dan niet goed genoeg ]

Waar heb je het over?
Heel simpel. Als je zegt dat je hoopt dat Fokschaap ook in een God gaat geloven waarom is een geloof in welke God dan niet goed genoeg. Bijvoorbeeld een God voor wie het geen donder uitmaakt of je wel of niet in Hem gelooft. Dan gelooft hij toch ook in een God. En daar ging het je toch om.

Of kan je niet voorstellen dat iemand in een andere God gelooft dan je Allah ?
  woensdag 29 december 2004 @ 11:40:04 #230
60090 Akkersloot
pi_24273223
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:20 schreef Triggershot het volgende:
Geldig argument voor mensen die geloven In OT en NT
Blijft het toch een cirkelredenatie.
pi_24273255
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:34 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ook een cirkelredenatie. Omdat er circa 1,2 miljard mensen in geloven geloven er ook die 1,2 miljard mensen er in.

En verder. 400 jaar geleden geloofden men dat de zon om de aarde draaide. En draaide de zon om de aarde ?
Vergelijk wetenschap niet met geloof. Wetenschap zal altijd met de massa mee gaan, geloof is iets persoonlijks voor je.

Of jij gelooft niet. En kom jij met een argument dat het een cirkel redenatie is om je punt te onderbouwen?
pi_24273280
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:39 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Heel simpel. Als je zegt dat je hoopt dat Fokschaap ook in een God gaat geloven waarom is een geloof in welke God dan niet goed genoeg. Bijvoorbeeld een God voor wie het geen donder uitmaakt of je wel of niet in Hem gelooft. Dan gelooft hij toch ook in een God. En daar ging het je toch om.

Of kan je niet voorstellen dat iemand in een andere God gelooft dan je Allah ?
Over woorden in de mond leggen gesproken??

Ik zei gewoon in een god, en ik vermelde er boven ook bij dat het persoonlijk is.. dus wie had het bij fokschaap over mijn beeld naar god--- Allah?
pi_24273292
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:40 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Blijft het toch een cirkelredenatie.
Voor jou wel
  woensdag 29 december 2004 @ 11:45:41 #234
60090 Akkersloot
pi_24273310
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:19 schreef Triggershot het volgende:
Bron over Mohammed?
Ja volgens mij staat dat profeten op de proef gesteld worden door de duivel in de koran. Ik ga even zoeken in het a-b-c register achterin in mijn koran.

[off-topic] De moderators hier vinden dat ik niet kan discussieren en iedereen op de kast jaag, argumenten negeer enz enz. Vind je dat ik wel fatsoenlijk kan discussieren post dat a.u.b in de feedback van WFL. Ik vind in elk geval wel dat ik met jou wel kan discussieren [/off-topic]

WFL Feedback deel 4
pi_24273357
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:45 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

[off-topic] De moderators hier vinden dat ik niet kan discussieren en iedereen op de kast jaag, argumenten negeer enz enz. Vind je dat ik wel fatsoenlijk kan discussieren post dat a.u.b in de feedback van WFL. Ik vind in elk geval wel dat ik met jou wel kan discussieren [/off-topic]
Eerlijk gezegd heb je wel wat argumenten van me genegeerd, maar discussieren dat kan je wel.
  woensdag 29 december 2004 @ 11:51:25 #236
60090 Akkersloot
pi_24273396
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:45 schreef Akkersloot het volgende:
Ja volgens mij staat dat profeten op de proef gesteld worden door de duivel in de koran. Ik ga even zoeken in het a-b-c register achterin in mijn koran.
De Satan tracht steeds de ingevingen van de profeten te beinvloeden 22:52
  woensdag 29 december 2004 @ 11:52:56 #237
60090 Akkersloot
pi_24273425
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:49 schreef Triggershot het volgende:
Eerlijk gezegd heb je wel wat argumenten van me genegeerd, maar discussieren dat kan je wel.
Thanks
pi_24273464
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:51 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

De Satan tracht steeds de ingevingen van de profeten te beinvloeden 22:52
"Nimmer zonden Wij een boodschapper of een profeet vóór u of, wanneer hij (zijn boodschap) verkondigde, kwam de duivel er tussen. Doch Allah doet hetgeen Satan inblaast te niet. Dan bevestigt Allah Zijn woorden en Allah is Alwetend, Alwijs. "

Referentie is naar de boodschappers voor Mohammed en Allah bevestigt in zelfde spreuk ook welk zijn woorden zijn door die van Satan te niet te doen.
pi_24273484
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:52 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Thanks
pi_24273858
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

"Nimmer zonden Wij een boodschapper of een profeet vóór u of, wanneer hij (zijn boodschap) verkondigde, kwam de duivel er tussen. Doch Allah doet hetgeen Satan inblaast te niet. Dan bevestigt Allah Zijn woorden en Allah is Alwetend, Alwijs. "

Referentie is naar de boodschappers voor Mohammed en Allah bevestigt in zelfde spreuk ook welk zijn woorden zijn door die van Satan te niet te doen.
hmmm, als Satan er tussen kan komen met foute inblazingen, lijkt het me ook dat hij deze kan bevestigen
pi_24273891
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:22 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

hmmm, als Satan er tussen kan komen met foute inblazingen, lijkt het me ook dat hij deze kan bevestigen
Hij kan niet tussen Allah en Mohammed komen, je vergeet dat mohammed zijn openbaringen door Aartsengel Gabriel kreeg
  woensdag 29 december 2004 @ 12:25:53 #242
15869 gr8w8
Better by design.
pi_24273900
Hoe wist Mohammed dan dat Allah goed was en niet alleen mooi praatte met lelijke intenties?
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_24273938
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:25 schreef gr8w8 het volgende:
Hoe wist Mohammed dan dat Allah goed was en niet alleen mooi praatte met lelijke intenties?
Vraag je het serieus?
pi_24273939
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hij kan niet tussen Allah en Mohammed komen, je vergeet dat mohammed zijn openbaringen door Aartsengel Gabriel kreeg
nee, ik vergeet het niet. Ik geloof het niet
pi_24273960
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:28 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

nee, ik vergeet het niet. Ik geloof het niet
Wat heeft het dan voor nut om over Mohammed te discussieren ?
pi_24274016
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat heeft het dan voor nut om over Mohammed te discussieren ?
over de historische Mohammed wil ik best discussieren. En dan kunnen we bediscussieren wat hij zoal van plan was met de verschillende teksten die hij geopenbaard zei te krijgen.

het islamitische beeld van Mohammed is moeilijk te bediscussieren voor ongelovigen omdat dit beeld geheel vertroebeld is met dogma's.
  woensdag 29 december 2004 @ 12:34:50 #247
15869 gr8w8
Better by design.
pi_24274036
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vraag je het serieus?
Ja. Hoe wist Mohammed dat toen Allah tot hem sprak, dit niet de duivel was?
pi_24274038
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:33 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

De historische Mohammed wil ik best discussieren. En dan kunnen we bediscussieren wat hij zoal van plan was met de verschillende teksten die hij geopenbaard zei te krijgen.
De Encyclopedie Brittannica noemt hem ‘de meest succesvolle van alle religieuze persoonlijkheden in de wereld’. Bernard Shaw zegt over hem dat als Mohammed (Allah's vrede en zegeningen zij met hem) vandaag de dag zou leven, hij zou slagen in het oplossen van alle problemen die de menselijke beschaving dreigen te vernietigen. Thomas Carlysle was gewoonweg verbaasd over het feit dat één man, eigenhandig in staat was rivaliserende stammen en rondtrekkende bedoeïen samen te smelten tot een krachtige en ontwikkelde natie in minder dan twee decennia. Napoleon en Ghandi konden slechts dromen van een soortgelijke samenleving die werd opgericht door deze man veertienhonderd jaar geleden
pi_24274060
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:34 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Ja. Hoe wist Mohammed dat toen Allah tot hem sprak, dit niet de duivel was?
Aarstengel Gabriel, waarde n8w8
  woensdag 29 december 2004 @ 12:36:03 #250
15869 gr8w8
Better by design.
pi_24274061
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Encyclopedie Brittannica noemt hem ‘de meest succesvolle van alle religieuze persoonlijkheden in de wereld’. Bernard Shaw zegt over hem dat als Mohammed (Allah's vrede en zegeningen zij met hem) vandaag de dag zou leven, hij zou slagen in het oplossen van alle problemen die de menselijke beschaving dreigen te vernietigen. Thomas Carlysle was gewoonweg verbaasd over het feit dat één man, eigenhandig in staat was rivaliserende stammen en rondtrekkende bedoeïen samen te smelten tot een krachtige en ontwikkelde natie in minder dan twee decennia. Napoleon en Ghandi konden slechts dromen van een soortgelijke samenleving die werd opgericht door deze man veertienhonderd jaar geleden
Dit slaat meer op een groot staatsman, dan op een groot religieus man nietwaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')