Klopt voor een niet-gelovige heeft het geen enkel waarde..quote:Op dinsdag 28 december 2004 23:59 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Ja, haha...maar die straf krijgt hij alleen als die God bestaat.En ik geloof in beide niet. Die redenatie ging natuurlijk mooi op in een tijd dat men alleen van doen had met de joden en christenen en andere stammen die toch al in de maangod geloofden en met kleine ruzies of oorlogen om te turnen waren naar de islam.
Nu met ongelovigen komt het probleem dat dit bewijs geen enkele waarde heeft.
Daarom zei ik ook overleveringen hequote:Op woensdag 29 december 2004 00:00 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
volgens de hadith vloog Mohammed ook op een vliegend paard en heeft hij de maan doen splijten. Dan klinkt veel van het andere voor mij ook redelijk ongeloofwaardig.
geen idee, maar er is meer keus dan de drie smaken die jij nu weergeeft en misschien kies ik wel fout. ieder heeft zo'n z'n argumenten voor en tegen in mijn ogen. vooralsnog vind ik geen van allen overtuigend.quote:Op woensdag 29 december 2004 00:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt voor een niet-gelovige heeft het geen enkel waarde..
Maar vat me niet verkeerd ( echt totaal geen bekeringsvraag en mits je het wel opvat als bekeringsvraag er niet op reageren)
Wat te doen als je echt uit je graf wordt ontwaakt tot Allah/jehova/God?
Wens je veel wijsheid toe, het maakt me eigenlijk niet uit wat mijn medemens gelooft Al zou ik het wel fijner vinden als je in een God zou geloven . En misschien zit ik wel fout en is het satan die me influisterd, maar denk dat je dan beter jezelf in anderen zou kunnen plaatsen qua verschillende discussies over religie.quote:Op woensdag 29 december 2004 00:07 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
geen idee, maar er is meer keus dan de drie smaken die jij nu weergeeft en misschien kies ik wel fout. ieder heeft zo'n z'n argumenten voor en tegen in mijn ogen. vooralsnog vind ik geen van allen overtuigend.
omdat je fout zit is het satan die je in je oor fluistertquote:Op woensdag 29 december 2004 00:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wens je veel wijsheid toe, het maakt me eigenlijk niet uit wat mijn medemens gelooft Al zou ik het wel fijner vinden als je in een God zou geloven . En misschien zit ik wel fout en is het satan die me influisterd, maar denk dat je dan beter jezelf in anderen zou kunnen plaatsen qua verschillende discussies over religie.
Hoogmoed en arrogantie komt van de satan, en wanneer ik er zeker van uit ga dat je fout bezig bent. Ben ik fout bezig.. Want ik weet niet hoe jij persoonlijk inelkaar zit.quote:Op woensdag 29 december 2004 00:20 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
omdat je fout zit is het satan die je in je oor fluistert
denk je nu ook dat ik met jou discussieer uit naam van Satan ?
quote:Op woensdag 29 december 2004 00:23 schreef Triggershot het volgende:
Hoogmoed en arrogantie komt van de satan, en wanneer ik er zeker van uit ga dat je fout bezig bent. Ben ik fout bezig.. Want ik weet niet hoe jij persoonlijk inelkaar zit.
in het geloof is geen dwang toch ?quote:Nee, natuurlijk niet.. Wanneer ik discusseer over Islam, en ik zou iets fouts zeggen over de islam (zonder volledig onderzocht te hebben) En jij van de Islam jezelf ver houdt "heb ik me aan satans afleiding gehouden" c my point ?
Satan kan je alleen influisteren heeft verder geen macht over je ( quote uit de mond van Satam himselfquote:Op woensdag 29 december 2004 00:33 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]als je dat leert in de koran is dat een goede les. alleen waarom dat satan gedeelte erbij moet. waarom kan men niet accepteren dat goede en slechte dingen uit de mens zelf komen.
[..]
in het geloof is geen dwang toch ?
Ok, maar satan fluistert je niets in. satan kan iedereen zijn met invloed in jouw leven of een gebeurtenis in je leven. satan is symbolisch voor het "kwaad" waar mensen een oplossing voor zoeken. veel mensen vinden zichzelf tot op zekere hoogte goed, maar zijn beducht voor het kwaad van anderen. de strijd tussen goed en kwaad. god en satan. het is een innerlijke strijd van mensen opgebouwd rond een boek. net als de joden dit deden door middel van de thora en de christenen met de bijbel.quote:Op woensdag 29 december 2004 00:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Satan kan je alleen influisteren heeft verder geen macht over je ( quote uit de mond van Satam himself)
Mensen zijn degenen die het doen en plegen. Aangezien iedereen een vrije wil heeft en kan kiezen tussen goed en kwaad..
dat lijkt me zeker een opgave, ook omdat je je geloof niet in een kwaad daglicht zou willen stellen in een omgeving die niet al te uitnodigend overkomt op de moslims.quote:In het geloof is er geen dwang. Klopt. Maar wanneer ik over islam praat, zal ik wel 100% op moeten letten hoe ik niet moslims- benader in een dialoog.
Moslims geloven wel degelijk in dat Satan ilnfluisterd ( buiten dat heeft het geen enkel macht ) Maar Satan kan je onjuiste dingen mooi laten zien en verleiden. In de islam gaat het over Iblies de vervloekte. Hij heeft uitstel gekregen van Allah tot de dag des oordeels. En Satan heeft gezweerd goede mensen van juiste pad af te laten dwalen.quote:Op woensdag 29 december 2004 00:47 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Ok, maar satan fluistert je niets in. satan kan iedereen zijn met invloed in jouw leven of een gebeurtenis in je leven. satan is symbolisch voor het "kwaad" waar mensen een oplossing voor zoeken. veel mensen vinden zichzelf tot op zekere hoogte goed, maar zijn beducht voor het kwaad van anderen. de strijd tussen goed en kwaad. god en satan. het is een innerlijke strijd van mensen opgebouwd rond een boek. net als de joden dit deden door middel van de thora en de christenen met de bijbel.
de één ziet het allemaal als letterlijk, de ander ziet het allemaal symbolisch en weer een ander een combinatie.
[..]
dat lijkt me zeker een opgave, ook omdat je je geloof niet in een kwaad daglicht zou willen stellen in een omgeving die niet al te uitnodigend overkomt op de moslims.
ik zeg ook niet dat moslims dat niet geloven. ik zeg alleen dat ik denk dat het niet zo is. ik geloof niet in god en ook niet in satan. ik geloof wel dat de mens het goede en het kwade beide in zich heeft en dat in veel situaties goed en kwaad door elkaar heen lopen. de grenzen zijn heel dun. een boek als de koran probeert m.i. deze grenzen te verduidelijken op basis van regionale en ook universele normen en waarden en bedoeld voor de tijd waarin deze geschreven is.quote:Op woensdag 29 december 2004 00:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Moslims geloven wel degelijk in dat Satan ilnfluisterd ( buiten dat heeft het geen enkel macht ) Maar Satan kan je onjuiste dingen mooi laten zien en verleiden. In de islam gaat het over Iblies de vervloekte. Hij heeft uitstel gekregen van Allah tot de dag des oordeels. En Satan heeft gezweerd goeide mensen van juiste pad af te laten dwalen.
Tjaahh.. Ik Kan helemaal niets tegen iemand anders mening inbrengen. Ik kan jje niet laten geloven in iets waar je niet in wilt geloven . En ben er ook van overtuigd dat je er volledig van op de hoogte van bent. Maar jij gelooft dus eigenlijk in niets boven natuurlijks?quote:Op woensdag 29 december 2004 00:59 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat moslims dat niet geloven. ik zeg alleen dat ik denk dat het niet zo is. ik geloof niet in god en ook niet in satan. ik geloof wel dat de mens het goede en het kwade beide in zich heeft en dat in veel situaties goed en kwaad door elkaar heen lopen. de grenzen zijn heel dun. een boek als de koran probeert m.i. deze grenzen te verduidelijken op basis van regionale en ook universele normen en waarden en bedoeld voor de tijd waarin deze geschreven is.
Ik denk ook niet dat ik iets tegen jouw mening kan inbrengen. Maar dat heb ik ook met vrienden van me wel eensquote:Op woensdag 29 december 2004 01:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tjaahh.. Ik Kan helemaal niets tegen iemand anders mening inbrengen. Ik kan jje niet laten geloven in iets waar je niet in wilt geloven . En ben er ook van overtuigd dat je er volledig van op de hoogte van bent. Maar jij gelooft dus eigenlijk in niets boven natuurlijks?
Hmm jij en ik verschillen totaal dan. Ik ben er totaal van overtuigend dat er wel iets machtigers dan mensen over ons waakt ( een schepper) . En leven een examen isquote:Op woensdag 29 december 2004 01:08 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ik iets tegen jouw mening kan inbrengen. Maar dat heb ik ook met vrienden van me wel eens
Ik geloof niet in iets bovennatuurlijks op dit moment. Heb alleen in sinterklaas geloofd totdat m'n moeder me vertelde dat deze niet bestond. En misschien heb ik als kind in God gelooft toen ik met m'n ouders naar de kerk ging.
mooi he die multiculturele samenlevingquote:Op woensdag 29 december 2004 01:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hmm jij en ik verschillen totaal dan. Ik ben er totaal van overtuigend dat er wel iets machtigers dan mensen over ons waakt ( een schepper) .
daar lijkt het hoe dan ook op. in het boedhisme is het meer een tentamen. omdat men daar over reincarnatie spreektquote:En leven een examen is
hee, ik ga weer eens slapen. bedankt voor je tijd. welterusten.quote:Op woensdag 29 december 2004 01:17 schreef Triggershot het volgende:
Juppzz.. Heeft mijn leven heel wat verrijkt.
Vrees dat het in ware geen tentamen zal zijn...![]()
dank is wederzijds .. Slaap zequote:Op woensdag 29 december 2004 01:19 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
hee, ik ga weer eens slapen. bedankt voor je tijd. welterusten.![]()
De "profeet" Mohammed voegde daar aan toe dat die "openbaringen" over de drie dochters van Allah door de duivel werden ingefluisterd omdat ook Jezus door de duivel op de proef zou zijn gesteld (dat verhaal dat de duivel Jezus op een hoge bergtop zette en alle koningrijken en steden liet zien ((off topic. een bewijs dat volgens de bijbel plat is dus)) en zei "als je mijn kant kiest, zult gij hier over heersen".quote:Op dinsdag 28 december 2004 23:38 schreef het_fokschaap het volgende:
Wat ik geloof is dat Mohammed geen visioenen binnenkreeg van de duivel maar dit argument wel gebruikte om niet goed uit de verf gekomen openbaringen te verwijderen uit de tekst. Redigeren van een onveranderlijke tekst op slinkse wijze
Cirkelredenatie.quote:Op dinsdag 28 december 2004 23:53 schreef Triggershot het volgende:
Wanneer Mohammed verzen van de Koran zou gewijzigd hebben over achterwege zou hebben gelaten zou hij volgens de Bijbel en Koran een goddelijke straf moeten ontvangen hebben.
Ja stel. Er zijn nog 10.000 andere dingen te verzinnen.quote:Op woensdag 29 december 2004 00:05 schreef Triggershot het volgende:
Wat te doen als je echt uit je graf wordt ontwaakt tot Allah/jehova/God?
Waarom is het geloof in welke God dan ook dan niet goed genoegquote:Op woensdag 29 december 2004 00:15 schreef Triggershot het volgende:
Al zou ik het wel fijner vinden als je in een God zou geloven .
Bron over Mohammed?quote:Op woensdag 29 december 2004 09:48 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
De "profeet" Mohammed voegde daar aan toe dat die "openbaringen" over de drie dochters van Allah door de duivel werden ingefluisterd omdat ook Jezus door de duivel op de proef zou zijn gesteld (dat verhaal dat de duivel Jezus op een hoge bergtop zette en alle koningrijken en steden liet zien ((off topic. een bewijs dat volgens de bijbel plat is dus)) en zei "als je mijn kant kiest, zult gij hier over heersen".
Buiten een feit dat het een stelling is geloven er ook circa 2 miljard mensen erinquote:Op woensdag 29 december 2004 10:01 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ja stel. Er zijn nog 10.000 andere dingen te verzinnen.
En stel dat je bij je dood rechtstreeks naar een God gaat.
Waar heb je het over?quote:Op woensdag 29 december 2004 10:04 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Waarom is het geloof in welke God dan ook dan niet goed genoeg
Ook een cirkelredenatie. Omdat er circa 1,2 miljard mensen in geloven geloven er ook die 1,2 miljard mensen er in.quote:Op woensdag 29 december 2004 11:20 schreef Triggershot het volgende:
Buiten een feit dat het een stelling is geloven er ook circa 2 miljard mensen erin
Heel simpel. Als je zegt dat je hoopt dat Fokschaap ook in een God gaat geloven waarom is een geloof in welke God dan niet goed genoeg. Bijvoorbeeld een God voor wie het geen donder uitmaakt of je wel of niet in Hem gelooft. Dan gelooft hij toch ook in een God. En daar ging het je toch om.quote:Op woensdag 29 december 2004 11:21 schreef Triggershot het volgende:
[Waarom is het geloof in welke God dan ook dan niet goed genoeg ]
Waar heb je het over?
Blijft het toch een cirkelredenatie.quote:Op woensdag 29 december 2004 11:20 schreef Triggershot het volgende:
Geldig argument voor mensen die geloven In OT en NT
Vergelijk wetenschap niet met geloof. Wetenschap zal altijd met de massa mee gaan, geloof is iets persoonlijks voor je.quote:Op woensdag 29 december 2004 11:34 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ook een cirkelredenatie. Omdat er circa 1,2 miljard mensen in geloven geloven er ook die 1,2 miljard mensen er in.
En verder. 400 jaar geleden geloofden men dat de zon om de aarde draaide. En draaide de zon om de aarde ?
Over woorden in de mond leggen gesproken??quote:Op woensdag 29 december 2004 11:39 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Heel simpel. Als je zegt dat je hoopt dat Fokschaap ook in een God gaat geloven waarom is een geloof in welke God dan niet goed genoeg. Bijvoorbeeld een God voor wie het geen donder uitmaakt of je wel of niet in Hem gelooft. Dan gelooft hij toch ook in een God. En daar ging het je toch om.
Of kan je niet voorstellen dat iemand in een andere God gelooft dan je Allah ?
Voor jou welquote:Op woensdag 29 december 2004 11:40 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Blijft het toch een cirkelredenatie.
Ja volgens mij staat dat profeten op de proef gesteld worden door de duivel in de koran. Ik ga even zoeken in het a-b-c register achterin in mijn koran.quote:Op woensdag 29 december 2004 11:19 schreef Triggershot het volgende:
Bron over Mohammed?
Eerlijk gezegd heb je wel wat argumenten van me genegeerd, maar discussieren dat kan je wel.quote:Op woensdag 29 december 2004 11:45 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
[off-topic] De moderators hier vinden dat ik niet kan discussieren en iedereen op de kast jaag, argumenten negeer enz enz. Vind je dat ik wel fatsoenlijk kan discussieren post dat a.u.b in de feedback van WFL. Ik vind in elk geval wel dat ik met jou wel kan discussieren [/off-topic]
De Satan tracht steeds de ingevingen van de profeten te beinvloeden 22:52quote:Op woensdag 29 december 2004 11:45 schreef Akkersloot het volgende:
Ja volgens mij staat dat profeten op de proef gesteld worden door de duivel in de koran. Ik ga even zoeken in het a-b-c register achterin in mijn koran.
Thanksquote:Op woensdag 29 december 2004 11:49 schreef Triggershot het volgende:
Eerlijk gezegd heb je wel wat argumenten van me genegeerd, maar discussieren dat kan je wel.
"Nimmer zonden Wij een boodschapper of een profeet vóór u of, wanneer hij (zijn boodschap) verkondigde, kwam de duivel er tussen. Doch Allah doet hetgeen Satan inblaast te niet. Dan bevestigt Allah Zijn woorden en Allah is Alwetend, Alwijs. "quote:Op woensdag 29 december 2004 11:51 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
De Satan tracht steeds de ingevingen van de profeten te beinvloeden 22:52
hmmm, als Satan er tussen kan komen met foute inblazingen, lijkt het me ook dat hij deze kan bevestigenquote:Op woensdag 29 december 2004 11:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"Nimmer zonden Wij een boodschapper of een profeet vóór u of, wanneer hij (zijn boodschap) verkondigde, kwam de duivel er tussen. Doch Allah doet hetgeen Satan inblaast te niet. Dan bevestigt Allah Zijn woorden en Allah is Alwetend, Alwijs. "
Referentie is naar de boodschappers voor Mohammed en Allah bevestigt in zelfde spreuk ook welk zijn woorden zijn door die van Satan te niet te doen.
Hij kan niet tussen Allah en Mohammed komen, je vergeet dat mohammed zijn openbaringen door Aartsengel Gabriel kreegquote:Op woensdag 29 december 2004 12:22 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
hmmm, als Satan er tussen kan komen met foute inblazingen, lijkt het me ook dat hij deze kan bevestigen
Vraag je het serieus?quote:Op woensdag 29 december 2004 12:25 schreef gr8w8 het volgende:
Hoe wist Mohammed dan dat Allah goed was en niet alleen mooi praatte met lelijke intenties?
nee, ik vergeet het niet. Ik geloof het nietquote:Op woensdag 29 december 2004 12:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij kan niet tussen Allah en Mohammed komen, je vergeet dat mohammed zijn openbaringen door Aartsengel Gabriel kreeg
Wat heeft het dan voor nut om over Mohammed te discussieren ?quote:Op woensdag 29 december 2004 12:28 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee, ik vergeet het niet. Ik geloof het niet
over de historische Mohammed wil ik best discussieren. En dan kunnen we bediscussieren wat hij zoal van plan was met de verschillende teksten die hij geopenbaard zei te krijgen.quote:Op woensdag 29 december 2004 12:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat heeft het dan voor nut om over Mohammed te discussieren ?
Ja. Hoe wist Mohammed dat toen Allah tot hem sprak, dit niet de duivel was?quote:
De Encyclopedie Brittannica noemt hem ‘de meest succesvolle van alle religieuze persoonlijkheden in de wereld’. Bernard Shaw zegt over hem dat als Mohammed (Allah's vrede en zegeningen zij met hem) vandaag de dag zou leven, hij zou slagen in het oplossen van alle problemen die de menselijke beschaving dreigen te vernietigen. Thomas Carlysle was gewoonweg verbaasd over het feit dat één man, eigenhandig in staat was rivaliserende stammen en rondtrekkende bedoeïen samen te smelten tot een krachtige en ontwikkelde natie in minder dan twee decennia. Napoleon en Ghandi konden slechts dromen van een soortgelijke samenleving die werd opgericht door deze man veertienhonderd jaar geledenquote:Op woensdag 29 december 2004 12:33 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
De historische Mohammed wil ik best discussieren. En dan kunnen we bediscussieren wat hij zoal van plan was met de verschillende teksten die hij geopenbaard zei te krijgen.
Aarstengel Gabriel, waarde n8w8quote:Op woensdag 29 december 2004 12:34 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Ja. Hoe wist Mohammed dat toen Allah tot hem sprak, dit niet de duivel was?
Dit slaat meer op een groot staatsman, dan op een groot religieus man nietwaar?quote:Op woensdag 29 december 2004 12:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Encyclopedie Brittannica noemt hem ‘de meest succesvolle van alle religieuze persoonlijkheden in de wereld’. Bernard Shaw zegt over hem dat als Mohammed (Allah's vrede en zegeningen zij met hem) vandaag de dag zou leven, hij zou slagen in het oplossen van alle problemen die de menselijke beschaving dreigen te vernietigen. Thomas Carlysle was gewoonweg verbaasd over het feit dat één man, eigenhandig in staat was rivaliserende stammen en rondtrekkende bedoeïen samen te smelten tot een krachtige en ontwikkelde natie in minder dan twee decennia. Napoleon en Ghandi konden slechts dromen van een soortgelijke samenleving die werd opgericht door deze man veertienhonderd jaar geleden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |