De lange tenen tov van blasfemie onder sommige kringen in de islamitische wereld blijkt weer eens overduidelijk. Men reageert als wereldregenten zonder rekening te houden met de rechtsorde van andere landen. Hieruit blijkt nogmaals de hypocrisie als het westen zich in hun zaken mengt heeft men een grote smoel maar zelf zijn ze eender slag.quote:the British government hinted on Tuesday that police were considering special protection for Manouchehr Fouladvand in view of an increasing number of death threats.
But his broadcasts on the US-based Farsi-language Ma-TV, in which he frequently mocks the Prophet Muhammad and Islam's holy book the Quran, have upset many Iranians and spurred hardline commentators to call for his death.
"The firing of a bullet into his damned and blasphemous head is an incontestable necessity, and how cherished is the emissary of that bullet," Husain Shariatmadari, editor-in-chief of the official Kayhan daily, said in an editorial.
http://english.aljazeera.(...)9A0-39DC3E078E69.htm
Ja zeker, ik ben Moslim en ik straal vrede uit. Al zeker 4 jaar op Fok!quote:Op woensdag 1 december 2004 17:09 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Ach ja, leuk geloof hoor!!![]()
Erg menslievend!
Dan moet je je eigen postings is beter teruglezen!quote:Op woensdag 1 december 2004 17:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja zeker, ik ben Moslim en ik straal vrede uit. Al zeker 4 jaar op Fok! :')
Oh ja >>>
quote:Op woensdag 1 december 2004 18:58 schreef Meh7 het volgende:
Iedereen noemt zich tegenwoordig islamcriticaster terwijl ze alleen maar spotten met moslims/de islam en continu mensen beledigen.
Doe niet zo lomp zeg ! Denk je nou echt dat ik Mohammed B. bedoel, echt typisch weer een gevalletje dat de wens de vader van de gedachte is !quote:Op woensdag 1 december 2004 18:25 schreef ArieDeKnaller het volgende:
[..]
Dan moet je je eigen postings is beter teruglezen!![]()
Vrede![]()
Ik noem er 1: Moge Allah de daden van de Moslims in de heilige maand Ramadaan en daarbuiten accepteren.
Mohammed B??
Misschien is het eens interessant om er een topic over te openen,quote:Op woensdag 1 december 2004 19:08 schreef Disorder het volgende:
Het is een heel vredig geloof. Maar als je de Islam bekritiseert moet je dood.
We hebben het hier toch niet over van interpretatie verschillen over bepaaldse stukken binnen de Koran of daarover discussieren? Er zijn talloze (moslim) geleerden die zich daarmee bezig houden/hielden, die worden zelfs gerespecteerd.quote:Op woensdag 1 december 2004 19:12 schreef zhe-devilll het volgende:
Misschien is het eens interessant om er een topic over te openen,
nml dingen die
in de Bijbel staan
& in de Koran
om zo de betekenissen eens nader te onderzoeken.
Of is dit niet zo'n verstandig idee?
Altijd leuk. :')quote:Op woensdag 1 december 2004 19:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het is toch al bekent dat Shalman Rusdie ondergedoken zit omdat hij het waagde vraagtekens te zetten bij de Koran en vervolgens een fatwa over zich uitgesproken kreeg.
Tjah ik heb wel interesse in dit soort vraagstukken... maar het hoeft niet hoor?quote:Op woensdag 1 december 2004 19:53 schreef Meh7 het volgende:
[..]
We hebben het hier toch niet over van interpretatie verschillen over bepaaldse stukken binnen de Koran of daarover discussieren? Er zijn talloze (moslim) geleerden die zich daarmee bezig houden/hielden, die worden zelfs gerespecteerd.
Ik lees in het nieuwsbericht toch echt "frequently mocks the Prophet Muhammad and Islam's holy book the Quran"
Server crash alertquote:Op woensdag 1 december 2004 19:21 schreef heiden6 het volgende:
Tsja, moet er nu echt voor elke uiting van godsdienstwaanzinnigheid een nieuw topic komen?
quote:Op woensdag 1 december 2004 19:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Doe niet zo lomp zeg ! Denk je nou echt dat ik Mohammed B. bedoel, echt typisch weer een gevalletje dat de wens de vader van de gedachte is !
Met daden bedoelen wij:
- vasten
- bidden
- Koran reciteren
quote:Op woensdag 1 december 2004 18:58 schreef Meh7 het volgende:
Iedereen noemt zich tegenwoordig islamcriticaster terwijl ze alleen maar spotten met moslims/de islam en continu mensen beledigen.
quote:Op woensdag 1 december 2004 23:52 schreef evert het volgende:
[..]
kritiek is iets anders dan spotten. Maar dat begrijp je volgens mij nog steeds niet.
quote:Op donderdag 2 december 2004 00:53 schreef why het volgende:
mock
1. honen, spotten, bespotten
2. bespotten, zich vrolijk maken over
3. bespotten, de spot drijven met![]()
![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 00:53 schreef why het volgende:
mock
1. honen, spotten, bespotten
2. bespotten, zich vrolijk maken over
3. bespotten, de spot drijven met![]()
![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 00:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En dat is iets anders dan ergens kritiek op leveren.
Had je nog iets nuttigs te melden verder?
[knip]
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je kunt ook kritiek leveren op een komische manier.
[..]
Had je nog iets nuttigs te melden verder?
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:03 schreef evert het volgende:
[..]
bovendien, als je je beledigd voelt door spot, dan ga je naar de rechtbank. en stap je niet over op de primitieve doodsbedreing.
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:00 schreef evert het volgende:
Nogmaals, lees mijn eerdere posting. Het gaat mij om het feit dat poster m iedere vorm van kritiek als spot opvat. de beroemde lange tenen die hier dag weer bewezen worden....
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:04 schreef Meh7 het volgende:
[..]
![]()
Ik zet er nog bij dat discussieren over de inhoud/betekenis helemaal niet als probleem ervaren wordt.
Veel mensen halen kritiek en spotten/beledigen veels te vaak door elkaar. Mensen geiteneuker noemen is geen kritiek.
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:03 schreef evert het volgende:
bovendien, als je je beledigd voelt door spot, dan ga je naar de rechtbank. en stap je niet over op de primitieve doodsbedreing.
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:03 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
![]()
wat staat er bij je avatar?![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:04 schreef Meh7 het volgende:
[..]
![]()
Ik zet er nog bij dat discussieren over de inhoud/betekenis helemaal niet als probleem ervaren wordt.
Veel mensen halen kritiek en spotten/beledigen veels te vaak door elkaar. Mensen geiteneuker noemen is geen kritiek.
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:05 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zie je Dagonet of iemand anders de doodsbedreigingen goedkeuren dan hier?
quote:Op woensdag 1 december 2004 21:00 schreef ArieDeKnaller het volgende:
[..]
Er is altijd wel een manier om het uit te leggen.
Ik begin dat fascistische geloof een beetje zat te worden. Iedereen die maar een beetje anti is wordt met de dood bedreigd. Lekker vredelievend! Neem een voorbeeld aan het boehdisme!!
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:08 schreef evert het volgende:
ach, zolang je nog zaken als onderstaande post:
-----
------
lees ik toch echt dat je iedere islamcriticaster beschuldigt van uitsluitend spotten en continu beledidigen.
terwijl veel van deze criticasters juist het inhoudelijke debat in gaan.
Maar ja, jij gaat ook niet in om de problemen die in submission 1 aan de orde zijn gesteld maar uitsluitend in op de vorm die je als SPOT ervaart.
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:10 schreef evert het volgende:
ik zie je er ook niet echt afstand van nemen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:13 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Misschien een beetje onhandig taalgebruik van me, ik bedoel natuurlijk de mensen die zich ten onrechte islamcriticaster noemen of zo genoemd worden.
[off topic]Ten tweede zie ik submission niet als kritiek op de Islam aangezien die zaken die aan de kaak worden gesteld verboden zijn binnen de Islam, dus een link met de Islam niet zo voor de hand liggend is. Mishandeling komt overal voor, dat is niet iets specifieks voor moslims ofzo.[/off topic]
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hmm, een beetje warrig taalgebruik ben jij toch wel gewend?
'Ga eens dood', staat er dus.
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:13 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Misschien een beetje onhandig taalgebruik van me, ik bedoel natuurlijk de mensen die zich ten onrechte islamcriticaster noemen of zo genoemd worden.
[off topic]Ten tweede zie ik submission niet als kritiek op de Islam aangezien die zaken die aan de kaak worden gesteld verboden zijn binnen de Islam, dus een link met de Islam niet zo voor de hand liggend is. Mishandeling komt overal voor, dat is niet iets specifieks voor moslims ofzo.[/off topic]
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:16 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
WARRIG?
poetisch joh?Mah goed, tis tijd om de man zwanger te maken een kind te laten krijgen,..
dooh wat een opmerkingen overal en nergens over dood aan gij
slijmerij
kom op zeg de dood is meedogenloos wreed en pijnlijk voor nabestaanden...
dat wens je echt niemand toe..
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:19 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De dood is gewoon het einde van een leven, niets meer en niets minder. Iedereen gaat dood, daar is niets ergs aan. Ik wens niemand dood geloof ik, nu ik er zo over nadenk.
Wat ik pas echt eng vind is mensen die het verschil niet zien tussen wens en daad.
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:16 schreef evert het volgende:
het off topic point: er zijn dus toch stromingen binnen de islam die hier anders over denken. kijk naar de bewoners van blijf van me lijf huizen en de oververtegenwoordiging van mensen met een moslim achtergrond. waar blijft de 'interne' kritiek en stroming die dit duidelijk gaat maken?
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:16 schreef evert het volgende:
[..]
ok. point 1 taken.
het off topic point: er zijn dus toch stromingen binnen de islam die hier anders over denken. kijk naar de bewoners van blijf van me lijf huizen en de oververtegenwoordiging van mensen met een moslim achtergrond. waar blijft de 'interne' kritiek en stroming die dit duidelijk gaat maken?
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:26 schreef Meh7 het volgende:
GewoneManik merk dat jij vol zit met vooroordelen, de discussie met jou heeft geen zin is verspilling van mijn moeite.
quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:21 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik hoor altijd mensen zeggen dat het merendeel van die blijf vanmijn lijf huizen moslima is, maar bronnen zie ik nooit. Heb jij ze voor me?
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:34 schreef evert het volgende:
[..]
Het CBS geeft aan dat op dit moment 67% van de bewoonsters een islamitische achtergrond heeft, maar de blijf-van-mijn-lijfhuizen zelf melden inmiddels tussen de 75% en 80%.
Dus? toch een probleem?
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:26 schreef Meh7 het volgende:
GewoneManik merk dat jij vol zit met vooroordelen, de discussie met jou heeft geen zin is verspilling van mijn moeite.
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:29 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is volgens mij niet meer dan een hype, meid. Hetzelfde geldt voor het doorlopende gezeik tegen de islam en tegen moslims.
En ik vind het wel degelijk warrig.
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:47 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
je wordt er zo moe van...elke dag zelfde........
enkel omdat een mens zo gek werd dat hij een mens doodmaakte..
waar blijft de hetze tegen de moordernaar die de dame op de fok frontpage die 20 was en dood is gevonden in haar huis?
Snap je het kromme?
Ergens moet je er wel om lachen want tis ergens intens triest......
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:47 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
je wordt er zo moe van...elke dag zelfde........
enkel omdat een mens zo gek werd dat hij een mens doodmaakte..
waar blijft de hetze tegen de moordernaar die de dame op de fok frontpage die 20 was en dood is gevonden in haar huis?
Snap je het kromme?
Ergens moet je er wel om lachen want tis ergens intens triest......
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:58 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat is niet de enige reden hoor...
PKK trainingskamp in brabant
21.000 extremistische islamitische sites gehost door een moslim die in nederland woont
de moord op theo van gogh door een moslim
de bedreigingen naar wilders en hirsi ali door moslims
het bekladden en in brand steken van christelijke en islamitische gebouwen
moslim v/d ven met zijn extremistische uitingen
en alles wat ik vergeten ben
quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:32 schreef GewoneMan het volgende:
ellende die de islam teweeg brengt
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
PKK zou ik eerder nationalistisch dan islamitisch geweld noemen.
De dierenbescherming in Bahrein ook, wat is je punt?quote:Op donderdag 2 december 2004 14:38 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
is toch 100% een islamitsche organisatie hoor.
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:38 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
is toch 100% een islamitsche organisatie hoor.
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:40 schreef Posdnous het volgende:
[..]
De dierenbescherming in Bahrein ook, wat is je punt?
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, ongetwijfeld, maar de acties hebben ongeveer net zoveel met de Islam te maken als het hervormen van de verzorgingsstaat met het Christendom.
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:49 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
fout het is de islam die de mensen aanzet tot haat, oorlog en terrorisme.
quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:05 schreef GewoneMan het volgende:
posdnous is wel stilletjes ineens
hij is wel online, dus hij zal wel geen weerwoord hebben...
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:14 schreef Posdnous het volgende:
[..]
.
Psalmen 9:18: De Goddelozen zullen in de hel terecht komen, al de mensen die God vergeten.
Openbaring 21:8: Maar de lafhartigen, de ongelovigen, de verfoeilijken, de moordenaars, de hoereerders, de tovenaars, de afgodendienaars, en alle leugenaars; hun deel is in de poel, die brandt van vuur en zwavel: dit is de tweede dood.
1 Timoteus 2:9-15 Een vrouw moet zich rustig, in alle onderdanigheid, laten onderrichten, Maar ik sta niet toe, dat een vrouw onderricht geeft of gezag over de man heeft; zij moet zich rustig houden. Want eerst is Adam geformeerd, en daarna Eva. En Adam heeft zich niet laten verleiden, maar de vrouw is door de verleiding in overtreding gevallen;
Leviticus 20:13: "Als een man met een andere man omgang heeft zoals met een vrouw, begaan beiden een afschuwelijke daad. Zij moeten ter dood worden gebracht.".
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:26 schreef Posdnous het volgende:
Misschien moet je even doorgaan met conclusies die totaal geen hout snijden.![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:34 schreef evert het volgende:
[..]
Het CBS geeft aan dat op dit moment 67% van de bewoonsters een islamitische achtergrond heeft, maar de blijf-van-mijn-lijfhuizen zelf melden inmiddels tussen de 75% en 80%.
Dus? toch een probleem?
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:41 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
en als je dan even bedenkt dat we +/- 1 miljoen moslims hebben en +/- 15,5 miljoen andere mensen![]()
Christendom en Islam kunnen prima naast elkaar leven, Christendom heeft helemaal geen 'roots' in Nederland, aanslagen hebben te maken met achterlijke individuen en niet met een geloof, criminaliteit heeft al helemaal geen relatie met geloof. Moet ik nog verder gaanquote:Op donderdag 2 december 2004 15:27 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
vertel het eens wat klopt er niet en waarom ??? komt u maar![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 01:45 schreef evert het volgende:
Meh7, ineens mis ik nu wel je reactie....
Waar blijf je?
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:14 schreef Posdnous het volgende:
[..]
.
Psalmen 9:18: De Goddelozen zullen in de hel terecht komen, al de mensen die God vergeten.
Openbaring 21:8: Maar de lafhartigen, de ongelovigen, de verfoeilijken, de moordenaars, de hoereerders, de tovenaars, de afgodendienaars, en alle leugenaars; hun deel is in de poel, die brandt van vuur en zwavel: dit is de tweede dood.
1 Timoteus 2:9-15 Een vrouw moet zich rustig, in alle onderdanigheid, laten onderrichten, Maar ik sta niet toe, dat een vrouw onderricht geeft of gezag over de man heeft; zij moet zich rustig houden. Want eerst is Adam geformeerd, en daarna Eva. En Adam heeft zich niet laten verleiden, maar de vrouw is door de verleiding in overtreding gevallen;
Leviticus 20:13: "Als een man met een andere man omgang heeft zoals met een vrouw, begaan beiden een afschuwelijke daad. Zij moeten ter dood worden gebracht.".
Ah, weer iemand die het verschil tussen een moslim en een radicale fundamentalist niet begrijptquote:Op donderdag 2 december 2004 18:41 schreef ArieDeKnaller het volgende:
[..]
Dit zijn ook passages uit ook een sprookjesboek. Het enige verschil is dat de aanhangers van dit boek het niet uitvoeren. De aanhangers van dat andere boek voeren de opdrachten maar al te lief uit.
quote:Op donderdag 2 december 2004 19:08 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ah, weer iemand die het verschil tussen een moslim en een radicale fundamentalist niet begrijpt![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 19:16 schreef ArieDeKnaller het volgende:
[..]
Het verschil ligt akelig dicht bij elkaar!![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:50 schreef ArieDeKnaller het volgende:
[..]
Tussen een moslim en een radicale fundamentalist.![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:52 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
niet iedereen wist/weet dat fundamentalist een synoniem is voor moslim![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 23:54 schreef Posdnous het volgende:
Leefden we allemaal maar in zo'n makkelijk zwart-wit sprookjeswereldje als jullie
Wekom in NWSquote:Op donderdag 2 december 2004 23:58 schreef zonnedauw het volgende:
Ik denk dat als we de wereld geschiedenis bekijken er veel meer moorden zijn gepleegd uit naam van God en het christendom dan vanuit de Islam, dus ik zou voorzichtig zijn de islam te kwalificeren als een fouter geloof dan het christendom. Je superieur voelen aan een ander op basis van je geloof is altijd verkeerd hoe dan ook
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:01 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Wekom in NWS![]()
Hier is het al een normale geaccepteerde mening dat sommige geloven en culturen een stuk minder zijn dan andere..
quote:Op donderdag 2 december 2004 23:58 schreef zonnedauw het volgende:
Ik denk dat als we de wereld geschiedenis bekijken er veel meer moorden zijn gepleegd uit naam van God en het christendom dan vanuit de Islam, dus ik zou voorzichtig zijn de islam te kwalificeren als een fouter geloof dan het christendom. Je superieur voelen aan een ander op basis van je geloof is altijd verkeerd hoe dan ook
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:15 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Een mens moet slapen weet je wel.![]()
Heb je directe links van je bronnen? Ik kan t niet zo makkrlijk vinden.
quote:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:06 schreef GewoneMan het volgende:
30 jaar knuffel politiek en positieve discriminatie en wat zijn we ermee opgeschoten ?????????????????????????????????? NIETS
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:15 schreef zonnedauw het volgende:
[..]
Ik dacht dat het verlede je niet boeide mbt tot dit onderwerp??
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:06 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik vind ze beiden fout en het verleden boeit me in dit onderwerp niet zo veel, het gaat mij om het HEDEN en wel in NEDERLAND en dan is de enige juiste conclusie dat de islam hier NIET past!!! dat ik het christendom doet in het heden IN nederland niets verkeerds. dat is iets dat je van de islam niet kan zeggen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:10 schreef fayle het volgende:
[..]
JIJ leeft in een sprookje.
Waarin alles helder onder te verdelen is in Goed en Fout.
Het echte leven is een stuk complexer - zou je je visie niet eens aanpassen aan de realiteit?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:17 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
het verleden van het christendom vs islam...
hoe dan ook doet de islam absoluut niet onder voor het christendom als het gaat om geweld, oorlog en dat soort specialiteiten van die 2 geloven. bekijk maar eens hoe de islam tot stand is gekomen...
hint: het was zeer bloedig
[..]
het verleden van het christendom vs islam...
hoe dan ook doet de islam absoluut niet onder voor het christendom als het gaat om geweld, oorlog en dat soort specialiteiten van die 2 geloven. bekijk maar eens hoe de islam tot stand is gekomen...
quote:Het CBS geeft aan dat op dit moment 67% van de bewoonsters een islamitische achtergrond heeft, maar de blijf-van-mijn-lijfhuizen zelf melden inmiddels tussen de 75% en 80%.
bekijk maar eens hoe de islam tot stand is gekomen...
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:19 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat kan ik beter aan jou vragen!
ik heb met niets en niemand problemen BEHALVE de islam, heb ookal in VELE posts aangegeven waarom
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:18 schreef fayle het volgende:
[..]
Mij boeit het verleden wel en het eerdere geheugensteuntje lijkt me wel op zijn plek.
Wat het HEDEN (niet zo schreeeuwen trouwens) aangaat:
Christenen zijn momenteel niet aan het doden in Nederland, maar met de Paus voorop hebben ze wel anno nu doden op hun geweten in Afrika waar sexuele voorlichting structureel wordt tegengehouden.
quote:
Daarbij krijgen homo's en lesbo's regelmatig christelijke bagger over zich heen wat ik toch beslist 'verkeerd' vind.
Het is niet erg snugger om dit soort mensen als ijkpunt voor de hele moslimgemeenschap te nemen, vind je ook niet?quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:23 schreef GewoneMan het volgende:
ik herinner mij een imaam (je weet wel een moslim die een voorbeeld functie heeft en vele moslims toespreekt en zeer veel respect krijgen van de moslims) die riep dat het zieke honden waren en dat ze van een flat afgegooid dienden te worden (of iets in die strekking)
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:23 schreef GewoneMan het volgende:
ben ik ook met je eens, maar ik wil wel even benadrukken dat de islam hetzelfde doet alleen nog een slagje erger. ik herinner mij een imaam (je weet wel een moslim die een voorbeeld functie heeft en vele moslims toespreekt en zeer veel respect krijgen van de moslims) die riep dat het zieke honden waren en dat ze van een flat afgegooid dienden te worden (of iets in die strekking)
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:24 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het is niet erg snugger om dit soort mensen als ijkpunt voor de hele moslimgemeenschap te nemen, vind je ook niet?![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:22 schreef fayle het volgende:
[..]
Vraag maar hoor:
Antwoord: Nou, mijn visie is realistisch hoor. Ik ben niet zo van de zwart-wit sprookjeswereld.
Ik bekijk mensen als individuen en niet als exponent van hun achtergrond, kleur ed.
Met niemand problemen behalve met islam? (moslims dus in algemeen?)
Tja...
lees eens een boek zou ik zeggen ipv de sprookjes van Wilders voor waar aan te nemen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:21 schreef thoth het volgende:
[..]
Dat begrijp ik niet helemaal.
De Islam is hoe precies bloederig tot stand gekomen?
Nee tochquote:Op vrijdag 3 december 2004 00:33 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
zucht zal nog een hint geven, oorlog
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:34 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee toch
Net zoals vrijwel elk land, cultuur, afscheidingsbeweging en whatever tot stand is gekomen 'oorlog' bedoel je?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:21 schreef Meh7 het volgende:
Noem me blind maar ik zie echt niet:
[..]
Ik zie ook niet dat het merendeel moslimas zouden zijn. Ik zie juist dat wanneer ik de Marokkanen en Turken bij elkaar optel het lager is dan de autochtonen. Verder is het kijken naar de afkomst om problemen aan te pakken verre van voldoende. Pas als je er ook andere factoren bij meetelt krijg je een beter beeld (bijvoorbeeld werk,scholing en leefsituatie) en kan je het probleem beter aanpakken.
Dit lukt niet door de Islam als oorzaak te geven voor zaken die de Islam juist verbiedt. Dit lukt niet door alle moslims af te schilderen als verkrachters en als reden daarvoor hun heilige boek geven.
[..]
Ik zie ook niet dat het merendeel moslimas zouden zijn. Ik zie juist dat wanneer ik de Marokkanen en Turken bij elkaar optel het lager is dan de autochtonen. Verder is het kijken naar de afkomst om problemen aan te pakken verre van voldoende. Pas als je er ook andere factoren bij meetelt krijg je een beter beeld (bijvoorbeeld werk,scholing en leefsituatie) en kan je het probleem beter aanpakken.
Dit lukt niet door de Islam als oorzaak te geven voor zaken die de Islam juist verbiedt. Dit lukt niet door alle moslims af te schilderen als verkrachters en als reden daarvoor hun heilige boek geven.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:53 schreef evert het volgende:
[..]
ja, je bent blind.
letterlijke kopie:
In de instellingen voor vrouwenopvang verblijven relatief veel cliënten van allochtone
herkomst: ongeveer zes van de tien. Marokkaanse vrouwen vormen de grootste categorie
onder hen, dit was in eerdere jaren ook steeds de grootste groep.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 01:39 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik heb gekeken naar die tabellen, jij ook? De grootste groep onder de allochtonen kan ook zijn 1.5 marokkaanse vrouwen per 10 vrouwen he, zegt niet zoveel, de tabellen zijn duidelijker.
[..]
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:20 schreef fayle het volgende:
[..]
Indeed. Ze doen niet voor elkaar onder.
Geen reden dus tot algemene moslim bashing.
Wat dacht je trouwen van de kruistochten? De inquisitie? Vervolging van hugenoten door katholieken? Heksenprocessen en pogroms tegen joden?
Hint: het was zeer bloedig
quote:Op vrijdag 3 december 2004 01:40 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nee, ze passen beter in jouw plaatje.
quote:evert
ik zie dat 39% autochtoon is. 15% Marokkaan en 11% Turks. Dus procentaal zwaar overtegenwoordigd. En binnen de overige groep van 24% zullen ongetwijfeld ook moslima's zijn.
Zelfs als dat er 0 zijn, is er sprake van een grote oververtegenwoordiging.
Dus focus je daar maar op, ipv rechtzaken tegen iets dat nog niet eens gemaakt is.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 17:31 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee zeggen dat 6vd10 allochtoon is, en de van die allochtonen het meeste Marokkanen zijn schetst een verkeerde beeld van de realiteit, als je die tabellen bekijkt met alle procenten zie je dat het meevalt.
[..]
Je krabbelt terug, de eerste cijfers die je mij gaf die zijn heel anders dan wat je nu zegt. En als je het zo wil bekijken zal er binnen de groep Marokkanen en Turken ook mensen zijn die geen moslim zijn of een groep die zich wel moslim noemt maar niet leeft volgens de regels van de Islam.
Zoals ik zei met alleen de afkomst/geloof ben je er nog lang niet, zonder ook maar iets te weten over de leefsituatie (werkeloosheid%, scholing etc) kan je niet zomaar zeggen het komt omdat ze moslims zijn en alle moslims daarvoor verantwoordelijk stellen
(en dat doe je met: "Zelfs als dat er 0 zijn, is er sprake van een grote oververtegenwoordiging.
Dus focus je daar maar op, ipv rechtzaken tegen iets dat nog niet eens gemaakt is")
[..]
Nee zeggen dat 6vd10 allochtoon is, en de van die allochtonen het meeste Marokkanen zijn schetst een verkeerde beeld van de realiteit, als je die tabellen bekijkt met alle procenten zie je dat het meevalt.
[..]
quote:Op zaterdag 4 december 2004 02:52 schreef evert het volgende:
ik krabbel niet terug. jijwilde een bron van de cijfers. ik heb even niet de 2004 cijfers bij de hand, maar kan je al wel de 2002 cijfers geven. 2004 cijfers van oa het Trimbos instituut zijn op het net te vinden en werden bijv. ook vanavond door Frits Barend aangehaald.
ik heb het over allochtone vrouwen gehad en niet over islamitische vrouwen.
JIJ WILT DAT IK HET OVER ISLAMITISCHE VROUWEN HEB MAAR DAT HEB IK NERGENS GEZEGD.
Dus ik krabbel niet terug, jij legt mij woorden in de mond die ik niet gezegd heb.
quote:
Britse islam-criticus bij BBC besmeurd met smurrie
MANCHESTER (ANP) - De Britse europarlementariër en islam-criticus Robert Kilroy-Silk is vrijdagavond tijdens opnames van een BBC-programma. in Manchester besmeurd met een stinkende smurrie. De dader schreeuwde: ,,U heeft mijn religie beledigd. Ik doe dit in de naam van de islam.''
Kilroy-Silk was in de Noord-Engelse stad voor de opnames van een BBC-discussieprogramma. Kilroy-Silk had jarenlang zelf de leiding van een discussieprogramma op de BBC-televisie, maar werd begin januari ontslagen nadat hij Arabieren had omschreven als 'zelfmoordterroristen'. Ook had hij Arabieren aangeduid als 'ledematen-amputators' en 'vrouwenonderdrukkers'.
Kilroy-Silk zat volgens ooggetuigen ,,van top tot teen'' onder de stinkende smurrie. Hij zei tegen journalisten ,,zeer kwaad'' te zijn en wil zeker aangifte doen als de dader wordt gepakt.
http://spitsnet.nl/anp.php?rid=16&id=347591
[..]
[..]
Je krabbelt terug, de eerste cijfers die je mij gaf die zijn heel anders dan wat je nu zegt. En als je het zo wil bekijken zal er binnen de groep Marokkanen en Turken ook mensen zijn die geen moslim zijn of een groep die zich wel moslim noemt maar niet leeft volgens de regels van de Islam.
Zoals ik zei met alleen de afkomst/geloof ben je er nog lang niet, zonder ook maar iets te weten over de leefsituatie (werkeloosheid%, scholing etc) kan je niet zomaar zeggen het komt omdat ze moslims zijn en alle moslims daarvoor verantwoordelijk stellen
(en dat doe je met: "Zelfs als dat er 0 zijn, is er sprake van een grote oververtegenwoordiging.
Dus focus je daar maar op, ipv rechtzaken tegen iets dat nog niet eens gemaakt is")
quote:Op zaterdag 4 december 2004 10:57 schreef digitaLL het volgende:
[..]
The clash of cultures vindt nu ook in de UK overduidelijk plaats. In de UK zijn de pers en bladen over het algemeen nog veel provocerender en feller als die in Nederland, dat gaat zonder twijfel tot verdere escalaties leiden.
lees ff het donker gekleurde gedeelte voor je gaat gillen!quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:40 schreef fayle het volgende:
@Snik
Je kunt wel wat losse artikelen plaatsen met persoonlijke verhalen, maar die kan ik je ook geven van vrouwen die verkracht zijn door een witte man, kinderen die misbruikt zijn door hun eigen familie, mishandeling of bedreiging op straat/winkel etc door witte mensen.
Een voorbeeld is geen overtuigend argument.
Ga eens echt in op de reactie die je met een knipsel afdoet (bron?) en kom met argumenten die breder zijn.
ik vond het stukje vrij duidelijk maar blijkbaar hebben anderen daar meer moeite mee misschien dat ze het nu wel begrijpen ??? de cijfers zijn trouwens uit 2001 zoals in het artikel is aangegeven.quote:wat nog opgemerkt moet worden is dat deze cijfers enigzins geflatteerd zijn uit onderzoek is gebleken dat nederlandse vrouwen sneller aangifte doen dan islamitische vrouwen, het is dus aannemelijk dat het werkelijke aantal gevallen van huiselijk geweld bij de moslims hoger ligt
Zeg, als het je niet aanstaat doe je maar gewoon alsof het er niet staat? Het gaat helemaal niet om de verhalen rechts, het gaat om de cijfers in de kolom links!quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:40 schreef fayle het volgende:
@Snik
Je kunt wel wat losse artikelen plaatsen met persoonlijke verhalen, maar die kan ik je ook geven van vrouwen die verkracht zijn door een witte man, kinderen die misbruikt zijn door hun eigen familie, mishandeling of bedreiging op straat/winkel etc door witte mensen.
Een voorbeeld is geen overtuigend argument.
Ga eens echt in op de reactie die je met een knipsel afdoet (bron?) en kom met argumenten die breder zijn.
jij vind die cijfers niet bizar hoog ???quote:Op zaterdag 4 december 2004 18:48 schreef Meh7 het volgende:
Snik, die cijfers staan ook in het CBS-rapport, zie vorige pagina.
zwart wit? wil je zwart wit?quote:Op donderdag 2 december 2004 23:54 schreef Posdnous het volgende:
Leefden we allemaal maar in zo'n makkelijk zwart-wit sprookjeswereldje als jullie
goh toch wakker geworden? ja dit is nou die religie die je zo erg verdedigd!quote:Op donderdag 2 december 2004 15:14 schreef Posdnous het volgende:
[..]
.
quote:Op zondag 5 december 2004 02:39 schreef VEGAN het volgende:
[..]
zwart wit? wil je zwart wit?
oke
je gaat naar de hemel of de hel volgens die neuk religies
dat is pas zwart wit denken
raar joh!!!!!!!! dat mohammed zelf wel een massamoordende kinderverkrachtende sul was!quote:Op donderdag 2 december 2004 15:32 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Christendom en Islam kunnen prima naast elkaar leven, Christendom heeft helemaal geen 'roots' in Nederland, aanslagen hebben te maken met achterlijke individuen en niet met een geloof, criminaliteit heeft al helemaal geen relatie met geloof. Moet ik nog verder gaan![]()
Sinds wanneer verdedig ik religiequote:Op zondag 5 december 2004 02:41 schreef VEGAN het volgende:
[..]
goh toch wakker geworden? ja dit is nou die religie die je zo erg verdedigd!
ja ik weet dat het uit de bijbel komt
en ik weet dat de koran de bijbel is plus de teksten van ali baba
quote:Op zondag 5 december 2004 02:42 schreef VEGAN het volgende:
[..]
raar joh!!!!!!!! dat mohammed zelf wel een massamoordende kinderverkrachtende sul was!
was hij niet de rolmodel moslim!
ah, dus alle christenen en moesliems zijn dus niet snugger, want die geloven erin en nemen het letterlijkquote:Op zondag 5 december 2004 02:42 schreef Posdnous het volgende:
[..]
.
Klopt, als je niet zo snugger bent en ze naar het woord letterlijk neemt.
Wat heeft dat precies met een rationele voorstelling van zaken te maken die men hier pretendeert te doen?
Nou nee, hier ga je al de mist inquote:Op zondag 5 december 2004 02:47 schreef VEGAN het volgende:
[..]
ah, dus alle christenen en moesliems zijn dus niet snugger, want die geloven erin en nemen het letterlijk
asjeblieft zegquote:Op zondag 5 december 2004 02:51 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou nee, hier ga je al de mist in.
In het hemelgedeelte geloven de meeste gelovigen inderdaad (hoewel soms slechts onbewust) wel ja.quote:Op zondag 5 december 2004 02:54 schreef VEGAN het volgende:
[..]
asjeblieft zeg
wat dan? waar gaan de 2 soorten mensen volgends de biebel en de knoran dan heen ?
mee genomen door een ufo ?!
snorry hoor schat maar in de biebel en de knoran staat toch wel DUIDELIJK overal dat als je niet in hun godje gelooft dat je naar de hel gaatquote:Op zondag 5 december 2004 02:57 schreef Posdnous het volgende:
[..]
In het hemelgedeelte geloven de meeste gelovigen inderdaad (hoewel soms slechts onbewust) wel ja.
Iets volkomen onschuldigs overigens, heeft ten eerste niets met andere mensen te maken (en die implicatie dat anderen dan zogenaamd in de hel komen is alleen voor enorme extremisten boeiend) en ten tweede is er niet gewelddadigs, negatiefs of te vrezen aan.
gewoon een hoopvol gegeven, zoals meestal met geloven.
Nou en, er staat zoveel in die boeken. Dat zijn metaforen en dergelijke, wel eens van gehoord?quote:Op zondag 5 december 2004 02:59 schreef VEGAN het volgende:
[..]
snorry hoor schat maar in de biebel en de knoran staat toch wel DUIDELIJK overal dat als je niet in hun godje gelooft dat je naar de hel gaat
ik moet de eerste ggggghristen of moesliem nog tegenkomen die niet in de hemel en de hel gelooftquote:Op zondag 5 december 2004 03:02 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou en, er staat zoveel in die boeken. Dat zijn metaforen en dergelijke, wel eens van gehoord?
Maar ik ga nu pitten, ik lees morgen wel verder![]()
quote:
Is de maker van het filmpje al vermoord? Dat zou volgens sommigen namelijk volstrekt logisch zijn.quote:
ach het geeft indirect toch aan dat hij het met ons eens isquote:Op woensdag 8 december 2004 02:12 schreef evert het volgende:
goh, meh7 is eindelijk op feiten tegengesproken en gelijk verdwenen uit een topic......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |