abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23683492
opruimslotje
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_23683837
Topic weer open. Nu weer ontopic aub.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:46:18 #153
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23683898
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alleen de oorzaak ligt heel anders. Zwarten zijn daar gewoon echt stelselmatig achtergesteld vroeger (en nu soms ook). Hier in NL hebben we analfabeten geimporteerd voor zwaar werk.
alsof de 'n....' niet geimporteerd zijn....
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_23684425
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:46 schreef evert het volgende:

[..]

alsof de 'n....' niet geimporteerd zijn....
da's wel aardig wat langer geleden dan de immigratiegolf in Nederland. Ik betwijfel dat er nog ex-slaven in leven zijn...
  woensdag 1 december 2004 @ 00:06:05 #155
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23684433
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:25 schreef clowncloon het volgende:
@zanderrr; geen kwaad woord over Cosby zal ik hier schrijven, hij is een echte self-made man maar om nou specifiek de zwarte amerikanen aan te vallen dat ze lazy o.i.d. zijn vind ik raar, het percentage white trash groeit net zo hard. En daarnaast denk ik ook dat ondanks allerlei positieve discriminatie (wat bullshit is) de zwarte amerikanen gewoon minder kansen krijgen in het bedrijfsleven, wat al meerdere keren is aangetoond.
wat natuurlijk geen excuus is om op je 14de met high school te stoppen en tha gang boven alles te zetten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_23684557
Ik vind dat zo'n onzin, in welke sociale laag mensen ook zitten, ze kijken altijd naar de kleur van een ander. Blanken voelen zich aangetrokken tot andere blanken en zwarten tot andere zwarten.

Als je nadenkt, het slaat toch helemaal nergens op...
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 1 december 2004 @ 00:50:00 #157
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23685258
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:11 schreef RichardQuest het volgende:
Ik vind dat zo'n onzin, in welke sociale laag mensen ook zitten, ze kijken altijd naar de kleur van een ander. Blanken voelen zich aangetrokken tot andere blanken en zwarten tot andere zwarten.

Als je nadenkt, het slaat toch helemaal nergens op...
Inderdaad het slaat nergens op dat deze aanname voor waarheid verkondigd wordt. Straks wordt het nog een zichzelf vervullende voorspelling...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_23685294
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:50 schreef sjun het volgende:

[..]

Inderdaad het slaat nergens op dat deze aanname voor waarheid verkondigd wordt. Straks wordt het nog een zichzelf vervullende voorspelling...
Nu wordt deze aanname weer als waarheid verkondigd.....Hè toch.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 1 december 2004 @ 00:55:22 #159
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23685316
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:59 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Sjun, je best een beste kerel, maar het is me echt een raadsel wat dit met mijn post die je quote van doen heeft.
Zowel Ahmed als Bill zou eenzelfde rolmodel kunnen vervullen van succesvolle, afkomstig uit een wat gemarginaliseerde bevolkingsgroep.
  woensdag 1 december 2004 @ 00:56:14 #160
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23685329
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:53 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Nu wordt deze aanname weer als waarheid verkondigd.....Hè toch.
Deze wordt ter beoordeling aangeboden
de schaamte reeds voorbij?
  woensdag 1 december 2004 @ 00:58:17 #161
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23685350
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:05 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

da's wel aardig wat langer geleden dan de immigratiegolf in Nederland. Ik betwijfel dat er nog ex-slaven in leven zijn...
leuk om ff te vermelden. weten jullie door wie de negers (want toen heten ze zo) verkocht werden?
de blanken hebben er in eerste instantie nooit om gevraagd, maar zagen het fenomeen slaven. iets dat al eeuwenlang een gebruik was van de...roffel, roffel.... arabieren. wie dat wist steke zijn hand op, of trekke de schoen aan.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23685358
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:56 schreef sjun het volgende:

[..]

Deze wordt ter beoordeling aangeboden
de schaamte reeds voorbij?
Welke schaamte?

Als je wil ontkennen dat mensen in dit soort hokjes denken ben of wereldvreemd, of je zit de hele dag in de coffeeshop.

Het feit dat dit topic uberhaupt bestaat geeft mij al gelijk.
  woensdag 1 december 2004 @ 01:00:55 #163
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23685378
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:58 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Welke schaamte?

Als je wil ontkennen dat mensen in dit soort hokjes denken ben of wereldvreemd, of je zit de hele dag in de coffeeshop.

je moet de samensmelting van white and black niet onderschatten. heeft ff wat tijd gekost, maar we zijn haast homogeen aan het worden.
pi_23685394
quote:
Op woensdag 1 december 2004 01:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je moet de samensmelting van white and black niet onderschatten. heeft ff wat tijd gekost, maar we zijn haast homogeen aan het worden.
Het begint een beetje te komen...dat klopt. Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar echptaren zie je 9 van de 10x mensen met dezelfde kleur. Op z'n minst typisch toch?
pi_23685464
Lijkt me geen slechte actie van Bill Cosby, al moet ik niets hebben van die kwijlserie onder zijn naam. Het enige goede wat daaruit voortkwam was de geniale tegenhanger Married With Children.

Neemt niet weg dat hij een bekend figuur is en dat het goed is als hij zch uitspreekt over dit soort zaken, Vooral omdat de Amerikaanse politiek er amper belang bij heeft.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 1 december 2004 @ 01:11:18 #166
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23685507
quote:
Op woensdag 1 december 2004 01:02 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Het begint een beetje te komen...dat klopt. Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar echptaren zie je 9 van de 10x mensen met dezelfde kleur. Op z'n minst typisch toch?
typisch is een juiste benadering. neemt niet weg dat er na eeuwen een samensmelting op gang begint te komen. dat juich ik vanuit mijn hart toe. iggy pop 'american caesar'. 'mixing the colors'.
pi_23685524
quote:
Op woensdag 1 december 2004 01:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

typisch is een juiste benadering. neemt niet weg dat er na eeuwen een samensmelting op gang begint te komen. dat juig ik vanuit mijn hart toe. iggy pop 'american ceasar'. 'melting the colors'.
Iggy Pop . Verder juich ik met je mee!
  woensdag 1 december 2004 @ 01:13:46 #168
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23685541
quote:
Op woensdag 1 december 2004 01:12 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

ja daar was ik al bang voor. sorry voor de typo's
  woensdag 1 december 2004 @ 01:17:00 #169
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23685576
quote:
Op woensdag 1 december 2004 01:12 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

download de cd american caesar maar eens.
pi_23687555
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

leuk om ff te vermelden. weten jullie door wie de negers (want toen heten ze zo) verkocht werden?
de blanken hebben er in eerste instantie nooit om gevraagd, maar zagen het fenomeen slaven. iets dat al eeuwenlang een gebruik was van de...roffel, roffel.... arabieren. wie dat wist steke zijn hand op, of trekke de schoen aan.
Er is geen enkel volk op aarde dat tijdens haar geschiedenis nooit te maken heeft gehad met slavernij.

De Afrikaanse stammen voerden oorlog met elkaar en verkochten hun krijgsgevangenen aan de blanken.
pi_23694541
quote:
Op woensdag 1 december 2004 08:38 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Er is geen enkel volk op aarde dat tijdens haar geschiedenis nooit te maken heeft gehad met slavernij.

De Afrikaanse stammen voerden oorlog met elkaar en verkochten hun krijgsgevangenen aan de blanken.
Die stammen verkochten net zo goed hun slaven aan andere stammen, maar ook aan Arabieren, Joden enz.
  woensdag 1 december 2004 @ 15:14:01 #172
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23694897
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:58 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Welke schaamte?

Wie slechts het eigen gelijk zoekt sluit zich af voor een behoorlijk verbreed spectrum op de werkelijkheid. Taboes worden zelden doorbroken als oog voor nuance tegen de stroom in, verloren raakt.
pi_23694920
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:58 schreef zoalshetis het volgende:
de blanken hebben er in eerste instantie nooit om gevraagd, maar zagen het fenomeen slaven.
Renaissance.
pi_23694944
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:14 schreef sjun het volgende:

[..]

Wie slechts het eigen gelijk zoekt sluit zich af voor een behoorlijk verbreed spectrum op de werkelijkheid.
Iedereen hier zoekt z'n eigen gelijk, jij ook. Dat blijkt ook uit je posts hier. Projectie is nergens voor nodig, sjun.
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:14 schreef sjun het volgende:
Taboes worden zelden doorbroken als oog voor nuance tegen de stroom in, verloren raakt.
Als ik daar geen oog voor had, dan postte ik hier niet.

En heb je ook wat toe te voegen aan dit topic of kom je alleen op mij zeiken?
pi_23695287
quote:
Op woensdag 1 december 2004 14:55 schreef vanvugh het volgende:

[..]

Die stammen verkochten net zo goed hun slaven aan andere stammen, maar ook aan Arabieren, Joden enz.
Het is dus foutief om de Arabieren uit te zonderen als de bevolkingsgroep die slaven kocht en dan weer doorverkocht aan de blanken.
  woensdag 1 december 2004 @ 16:22:23 #176
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23696290
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:16 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Iedereen hier zoekt z'n eigen gelijk, jij ook. Dat blijkt ook uit je posts hier. Projectie is nergens voor nodig, sjun.
[..]
Ik verspreid dat evangelie slechts
quote:
Als ik daar geen oog voor had, dan postte ik hier niet.
Waarom niet?
quote:
En heb je ook wat toe te voegen aan dit topic of kom je alleen op mij zeiken?
Ik voeg wat bewustwording toe. Dat dit mogelijk ook tot bewustwording over jouwlaatste bijdragen leidt kan ik niet helpen.
pi_23696432
quote:
Op woensdag 1 december 2004 16:22 schreef sjun het volgende:
Waarom niet?
Omdat ik benieuwd ben naar andersmans meningen en die af en toe bekritiseren, ik kom hier niet om mijn mening te veranderen. Ik kom hier om wellicht wat te leren, daar kan uit voortkomen dat mijn mening veranderd wordt. Tot nu toe heb jij in ieder geval niets van dit kaliber toegevoegd.
quote:
Op woensdag 1 december 2004 16:22 schreef sjun het volgende:
Ik voeg wat bewustwording toe. Dat dit mogelijk ook tot bewustwording over jouw laatste bijdragen leidt kan ik niet helpen.
Je kunt misschien een keer inhoudelijk reageren...
  woensdag 1 december 2004 @ 16:43:36 #178
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23696795
quote:
Op woensdag 1 december 2004 16:28 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Omdat ik benieuwd ben naar andersmans meningen en die af en toe bekritiseren, ik kom hier niet om mijn mening te veranderen. Ik kom hier om wellicht wat te leren, daar kan uit voortkomen dat mijn mening veranderd wordt. Tot nu toe heb jij in ieder geval niets van dit kaliber toegevoegd.
[..]
Dat zal het wel zijn dan. Een blik in mijn postgeschiedenis zou je op andere gedachten kunnen brengen, gesteld dat je op zoek was naar nuancering van je aannames..
quote:
Je kunt misschien een keer inhoudelijk reageren...
Dat kan. Het komt zelfs meer dan eens voor.
pi_23696861
quote:
Op woensdag 1 december 2004 16:43 schreef sjun het volgende:

[..]

Dat zal het wel zijn dan. Een blik in mijn postgeschiedenis zou je op andere gedachten kunnen brengen, gesteld dat je op zoek was naar nuancering van je aannames..
[..]

Dat kan. Het komt zelfs meer dan eens voor.
Ik heb het over je reacties op mij, in dit topic. Je speelt constant op de man.
  woensdag 1 december 2004 @ 16:50:29 #180
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23696975
quote:
Op woensdag 1 december 2004 16:46 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik heb het over je reacties op mij, in dit topic. Je speelt constant op de man.
Ik weiger als redder op te treden maar zou op andere wijze kunnen pareren.
pi_23700885
Nu volg ik je niet...punt is dat je nog geen inhoudelijk weerwoord op mijn posts hebt geboden.
  woensdag 1 december 2004 @ 20:02:11 #182
99593 aryan8
gnani mahdi kalki
pi_23701149
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:52 schreef RichardQuest het volgende:
Nu volg ik je niet...punt is dat je nog geen inhoudelijk weerwoord op mijn posts hebt geboden.
Een aardig punt vind ik dat je huilt over op de man spelen tegen Sjun terwijl je je er zèlf aan bezondigt. Je verwijt Sjun gebrek aan inhoudelijkheid terwijl je zelf nauwelijks waarneembare inhoudelijke bijdragen aan dit deelforum leverde.

Een aanval is nog wel eens de beste verdediging maar in dit geval komt het op mij over als pathetische relnichterij.
pi_23701313
quote:
Op woensdag 1 december 2004 20:02 schreef aryan8 het volgende:

[..]

Een aardig punt vind ik dat je huilt over op de man spelen tegen Sjun terwijl je je er zèlf aan bezondigt. Je verwijt Sjun gebrek aan inhoudelijkheid terwijl je zelf nauwelijks waarneembare inhoudelijke bijdragen aan dit deelforum leverde.

Een aanval is nog wel eens de beste verdediging maar in dit geval komt het op mij over als pathetische relnichterij.
Waar slaat dit nou op? Gisteren verbaasde DrWolffenstein zich er over dat hij de Glimmerveen-award (voor xenofobie) niet kreeg, toen ik hem vroeg of hij zelf dan vond dat hij een xenofoob was antwoorde hij ontkennend. Toen vroeg ik hem wat hem geen xenofoob maakte, zei hij dat hij er vandaag op zou antwoorden, dus stel ik de vraag opnieuw. Zonder belediging, zonder vooringenomen mening, gewoon een vraag. Iemand een vraag stellen over hemzelf, is dat op de man spelen?

Vraag eerst wat er aan de hand is voordat je je oordeel (pathetische relnichterij) velt alsjeblieft. Het is gewoon een vraag.
pi_23701364
Tevens reageer ik buiten SC altijd inhoudelijk, maar post er zelden, omdat er weinig interessante topics zijn.
  woensdag 1 december 2004 @ 20:14:02 #185
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23701467
quote:
Op woensdag 1 december 2004 20:09 schreef RichardQuest het volgende:
Tevens reageer ik buiten SC altijd inhoudelijk, maar post er zelden, omdat er weinig interessante topics zijn.
'altijd' is een gevaarlijk statement.
pi_23705173
"In de regel" dan .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')