abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 november 2004 @ 16:29:25 #1
107409 DaringDave
Listen to Jack Johnson
pi_23646732
Ik de laatste tijd zeer geinteresseerd geraakt in spirituele groei in dat van mijzelf en anderen.
Nou wilde ik vragen of er hier mensen zijn die daar ook mee bezig zijn en misschien wat tips hebben waar ik het beste mee kan beginnen. Wat voor boeken ik moet lezen of sites ik moet bekijken.
Want hoewel er best veel keus is heb ik het idee dat ze niet allemaal helemaal kloppen.
-Made Made Dane
  maandag 29 november 2004 @ 16:31:30 #2
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_23646786
Er zijn natuurlijk HEEL veel boeken die 'niet kloppen'. Ik zou beginnen bij de onderwerpen die je interesseren, ga de bieb in en bekijk het aanbod, ga desnoods een boekhandel in koop wat boeken.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_23647009
Pindakaas

Daar wordt je spirituele kant groot en sterk van
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_23647050
Op welke manier zie je spirituele groei? Misschien heb je wat voorbeelden?

Iedereen bedoelt er namelijk iets anders mee.
  maandag 29 november 2004 @ 16:46:25 #5
107409 DaringDave
Listen to Jack Johnson
pi_23647146
Mediteren, chakra's leren te beinvloeden, aura's kunnen zien.
-Made Made Dane
pi_23647231
Ok.

Ik zwiep hem dan even naar TRU, denk dat je daar meer bruikbare reacties zult krijgen.

WFL >>> TRU
pi_23647311
Paddo's!!!
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_23647484
quote:
Op maandag 29 november 2004 16:53 schreef wonko het volgende:
Paddo's!!!
of LSD
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 29 november 2004 @ 17:06:29 #9
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_23647561
Weet je wat ik wazig vind en wat ik me echt niet voor kan stellen. Dat er mensen zijn die aura's zien. Dan wordt je toch helemaal flipped..als je al die kleuren op je af ziet komen..1 keer is leuk.

Misschien is het leuk om tarot te leren leggen daringdave..? Is meestal een goede opstap..verder raad ik aan:verdiep je in de geschiedenis van mythen enne..paddo's drugs kunnen wel bepaalde deurtjes openen, maar je kunt er ook geestelijk afhankelijk van worden al zal dat volgens mij met paddo's niet zo snel gebeuren omdat de ervaringen meestal ook hevig en voldoende zijn.

Verder raad ik je ook aan veel surfen en onder de knie krijgen hoe je bepaalde dingen kan voorspellen.

Dat is mijn pretpakket.

[ Bericht 2% gewijzigd door displission op 29-11-2004 17:07:22 (1 word extraz) ]
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  maandag 29 november 2004 @ 17:13:13 #10
107409 DaringDave
Listen to Jack Johnson
pi_23647713
Wat ik ervan begrepen heb is dat mensen die aura's kunnen zien ze niet contenu zien maar alleen als zij dat willen.
-Made Made Dane
  maandag 29 november 2004 @ 17:14:40 #11
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_23647748
Ga op zoek naar je innerlijk onderbewustzijn.
Daar zul je al de antwoorden vinden.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  maandag 29 november 2004 @ 17:16:17 #12
91333 displission
pi_23647786
das een hele goede
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_23647905
Kijk naar buiten, dat is al spirituele groei.
That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
pi_23647994
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:14 schreef type_29 het volgende:
Schitterend. En waar vind ik dat? Links naast mijn telekinetische gaven? Of onder de onbewuste krachten?
Vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van !!
Nee, dat is geen gezwel!
Dat van die rode roos had ze er niet bij hoeven te vertellen.. goh wat was dat mens dik!
  maandag 29 november 2004 @ 17:25:45 #15
91333 displission
pi_23648023
laat maar, verkeerd gelezen

[ Bericht 75% gewijzigd door displission op 29-11-2004 17:27:06 (laat maar) ]
  maandag 29 november 2004 @ 17:41:26 #16
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_23648459
Ik zou zeggen: struin het FOK!-forum af en struin de rest van internet af. Oftewel Google'en
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  maandag 29 november 2004 @ 18:49:59 #17
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_23650111
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:24 schreef King_Nothing het volgende:

[..]

Schitterend. En waar vind ik dat? Links naast mijn telekinetische gaven? Of onder de onbewuste krachten?
Je kan bv. beginnen met het opschrijven van je dromen.
De rest komt vanzelf wel, zodra je er klaar voor bent.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_23650178
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:21 schreef neliz123 het volgende:
Een eenvoudige zin met een kern van waarheid. Er zijn juist in de natuur zoveel mooie inspirerende dingen te vinden. Verwonder je eens op een winderige dag over de schoonheid van de schuimende golven die op het strand beuken of de lucht van dennebomen na een lentebuitje. Juist die dingen maken dat ik dieper na ga denken over het "leven" [insert]diepzinnig muziekje[/insert].

Tuurlijk kan je ook informatie uit boeken of van het internet halen of curcussen volgen, maar de echte spiritualiteit zit m.i. toch echt in de dagelijkse schoonheden. Een tijdje geleden werd ik middenin de nacht wakker en kon de slaap niet meer vatten. Ik besloot om me aan te kleden en een stuk te gaan wandelen, de dingen die je dan ontdekt zijn weer zo anders dan overdags. Het was op het "inbrekers-tijdstip", zeg maar, tussen 4 en 5 uur. Ik liep door de donkere straten in mijn buurt en rilde van genot en spanning, de stilte was bijna tastbaar. Op dat soort momenten besef ik me hoe groot en tegelijk hoe klein ik eigenlijk ben. Kwetsbaar maar tegelijkertijd zo sterk. Op dat soort momenten besef ik dat ik leef en deel uit maak van iets veel groters. Zucht.......de mooie kant van het leven

Maar goed, ik laat me wat meeslepen door mijn eigen zoektocht die uiteraard voor iedereen anders is. Spiritualiteit, inspiratie is in zoveel dingen te vinden, het is de kunstuit te zoeken wat dat voor jou is, maar juist die zoektocht is zo leuk. Ik zou het maar saai vinden als ik "er" al was in elk geval
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_23650251
"Een Ongewoon Gesprek met God" - Donald Neale Walsh. Er staat een hoop onzin in (vond ik) maar ook een hoop 'wijze' dingen. Laat je niet misleiden door de titel van het boek. Toen ik er voor 't eerst van hoorde, dacht ik "dat ga ik nooit lezen, God is bullshit", maar ik heb het nu twee keer gelezen en het is een echte aanrader.

Voor de rest moet je gewoon alle boeken lezen die je interessant lijken. "Foute informatie" bestaat niet, wat spiritualiteit betreft, alleen subjectieve waarheid. Dus gewoon alles lezen wat je wilt lezen en je gevoel laten beslissen of het wel of niet waarheid is voor jou.
Laat een ander je niet vertellen wat wel of niet 'goed' is.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_23650268
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:49 schreef type_29 het volgende:

[..]

Mooi, dan wacht ik het nog wel even af.
Vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van !!
Nee, dat is geen gezwel!
Dat van die rode roos had ze er niet bij hoeven te vertellen.. goh wat was dat mens dik!
pi_23650280
Daar komt bij, 'spiritualiteit' is niet iets van 'zo doe je dat', of 'dit moet je doen om spiritueel te zijn'. Er zijn niet eens dingen die je erbij kunnen helpen. Het feit alleen al dat jij aan je spirituele groei wilt werken, is spiritueel.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
Fotoboek
pi_23651570
Ga ik nou weer even wat eigenwijs doen.
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:21 schreef neliz123 het volgende:
En naar binnen.

En volgens mij is je spirituele groei allang begonnen hoor, zodra je als baby'tje ter wereld kwam, begon het al, sterker, misschien wel nog eerder . Nu wil je alleen beginnen, en juist daardoor al zegt het genoeg . Wie weet dus hoever je al bent, hoever de meeste mensen allemaal al zijn.

Zoek en gij zult misschien vinden, maar voel, hoor en geniet en gij heeft het misschien al.
Ik kwam nog iets zo moois tegen, wat ik even moet delen.

Sioux Wijsheid

De Schepper verzamelde al zijn schepselen om zich heen en zei:
Ik wil iets verstoppen voor de mensen tot ze er klaar voor zijn.
Het is het besef dat zij hun eigen werkelijkheid creëren.

De Adelaar zei: Geef het aan mij, ik breng het naar de maan.
De Schepper zei: Nee, er komt een dag dat ze daar komen en het dan zullen vinden.

De Zalm zei: Ik zal het naar de bodem van de oceaan brengen.
Nee, ook daar zullen zij heen gaan.

De Buffel zei: Ik zal het begraven op de wijde vlaktes.
De Schepper zei: Ze zullen de huid van de aarde opensnijden en het zelfs daar vinden.

Grootmoeder Mol, die in de schoot van de aarde leeft en geen fysieke, maar spirituele ogen heeft, zei: Stop het in henzelf. Daar zullen ze nooit zoeken.

En de Schepper zei: Gedaan!!

nu weer genoeg gebabbeld voor vandaag
pi_23651660
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:14 schreef type_29 het volgende:
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:49 schreef type_29 het volgende:

[..]

Vaag mannetje ben je..
Wat een gelul zeg...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_23652313
Trouwens, wat waarschijnlijk nog 't meest effectief zal zijn, is niet de boeken te lezen maar te praten met mensen die zich bezighouden met wat jou interesseert.

Maar natuurlijk, 't leven is de beste leermeester.
Fotoboek
  dinsdag 30 november 2004 @ 01:59:27 #25
107409 DaringDave
Listen to Jack Johnson
pi_23660838
Eigenlijk ben ik altijd al een vrij rustig persoon geweest die van kleine dingen kan genieten. 's nachts over straat lopen wat Norwen zei, heb ik ook al meerdere keren gedaan. En kreeg ik altijd het gevoel dat er meer achter dingen school dan je op het eerste gezicht kon zien. Maar ook overdag in het zonnetje zitten, genieten van het zuchtje wind dat door de bomen waait vind ik heerlijk.

Daarom voel ik me ook gereed om verder te gaan.
Ik heb daarom ook op veel sites gekeken en meerdere boeken gelezen. Maar eerlijk gezegd vind ik dat in de meeste boeken de schrijver zichzelf zo geweldig vind omdat hij zogenaamd "verlicht" is.
En als ik op internet lees: "Hier kan je jezelf spiritueel laten groeien maar dat kost je dan wel 70 euro per les." Dan valt het voor mij ook al af, want het voelt gewoon vreemd om voor dat soort dingen geld te vragen.
-Made Made Dane
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')