Artikel 1 is er alleen gekomen doordat een communist (Joop Wolff, geen familie van ondergetekende) het nodig vond rechts de mond te snoeren. M.a.w. dat artikel heeft geen waarde, behalve dat het haaks op artikel 7 staat.quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:14 schreef maartena het volgende:
[..]
-onzin-
Zoiets dus.....![]()
Joop Wolffquote:Op dinsdag 30 november 2004 19:55 schreef DrWolffenstein het volgende:
Artikel 1 is er alleen gekomen doordat een communist (Jaap Wolff, geen familie van ondergetekende) het nodig vond rechts de mond te snoeren. M.a.w. dat artikel heeft geen waarde, behalve dat het haaks op artikel 7 staat.
Nee, artikel 1 is er gekomen omdat we niet meer in een hol leven en met knuppels rondlopen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:55 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Artikel 1 is er alleen gekomen doordat een communist (Joop Wolff, geen familie van ondergetekende) het nodig vond rechts de mond te snoeren. M.a.w. dat artikel heeft geen waarde, behalve dat het haaks op artikel 7 staat.
Als alleen de kleur anders was, had hij (ik overigens ook) er niet zo'n probleem mee, maar het is niet de huidskleur van die gasten wat het probleem is.quote:Op maandag 29 november 2004 19:58 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ik woon liever met marokkanen, turken, hutu's en tutsi's in 1 gemeente dan dat ik mijn gemeente moet delen met mensen die anderen veroordelen op hun huidskleur, afkomst of geloof en hun eigen cultuur superieur stellen.
Ik vind verschillende culturen bij elkaar een verrijking van je leven.. je leert meer over hoe anderen denken en doen, in plaats van dat je alleen maar leert dat er stamppot met rookworst bestaat en dat iedereen zijn eten door elkaar prakt.
Ik vind bovendien TS erg kortzichtig en xenofoob. NOFI
Bedoel je met "die gasten" een hele bevolkinsgroep of slechts een aantal individuen?quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:11 schreef more het volgende:
[..]
Als alleen de kleur anders was, had hij (ik overigens ook) er niet zo'n probleem mee, maar het is niet de huidskleur van die gasten wat het probleem is.
Artikel 1 in combinatie met de slappe wetgeving op het gebied van de vrije meningsuiting is voldoende om mensen de mond te snoeren. Je kunt dit oplossen door artikel 1 te vervangen met een artikel over gelijke behandeling van overheidswege en de absolute vrijheid van meningsuiting, zoals het 1ste amendement van de grondwet van de VS.quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:40 schreef scanman01 het volgende:
Nee, artikel 1 is er gekomen omdat we niet meer in een hol leven en met knuppels rondlopen.
Iedere moslim die er terroristische activiteiten op na houdt, en/of iedereen die denkt dat hij nog steeds in een land als Marokko, Iran e.d. woont, en geen rekening houdt met ons land.quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:31 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Bedoel je met "die gasten" een hele bevolkinsgroep of slechts een aantal individuen?
En het gevolg is dat mensen voortaan met beveiliging over straat moeten gaan of zichzelf maar dienen te bewapenen??? O, hee maar wacht even, jij was toch al voor de beapeningswedloop onder burgers hè...?quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Artikel 1 in combinatie met de slappe wetgeving op het gebied van de vrije meningsuiting is voldoende om mensen de mond te snoeren. Je kunt dit oplossen door artikel 1 te vervangen met een artikel over gelijke behandeling van overheidswege en de absolute vrijheid van meningsuiting, zoals het 1ste amendement van de grondwet van de VS.
in het kort zo goed als allemaal dusquote:Op woensdag 1 december 2004 09:53 schreef more het volgende:
[..]
Iedere moslim die er terroristische activiteiten op na houdt, en/of iedereen die denkt dat hij nog steeds in een land als Marokko, Iran e.d. woont, en geen rekening houdt met ons land.
quote:Op woensdag 1 december 2004 12:57 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
in het kort zo goed als allemaal dus![]()
VS wederom als gidslandquote:Artikel 1 in combinatie met de slappe wetgeving op het gebied van de vrije meningsuiting is voldoende om mensen de mond te snoeren. Je kunt dit oplossen door artikel 1 te vervangen met een artikel over gelijke behandeling van overheidswege en de absolute vrijheid van meningsuiting, zoals het 1ste amendement van de grondwet van de VS.
quote:Op maandag 29 november 2004 19:58 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ik woon liever met marokkanen, turken, hutu's en tutsi's in 1 gemeente dan dat ik mijn gemeente moet delen met mensen die anderen veroordelen op hun huidskleur, afkomst of geloof en hun eigen cultuur superieur stellen.
Ik vind verschillende culturen bij elkaar een verrijking van je leven.. je leert meer over hoe anderen denken en doen, in plaats van dat je alleen maar leert dat er stamppot met rookworst bestaat en dat iedereen zijn eten door elkaar prakt.
Ik vind bovendien TS erg kortzichtig en xenofoob. NOFI
quote:Op dinsdag 30 november 2004 02:35 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
De moord op pim fortuyn was gepleegd door een rasechte nederlander, moeten we daarom maar alle nederlanders als slecht bestempelen? Ik walg van mensen die 'de allochtonen' de schuld van alle ellende geven.. ik dacht dat we het in hokjes plaatsen wel af hadden geleerd door WOII, schijnbaar sommige mensen niet.
Ik ken allochtonen in alle beroepen, van bouwvakker tot informaticus. Wat boeit het wat voor kleur iemand heeft, of waar hij vandaan komt? Criminaliteit wordt niet bepaald door de kleur van je huid of het geloof dat je aanhangt. Denk maar zo, voor hetzelfde geld was JIJ geboren uit marokkaanse ouders hier in Nederland en waren er nu mensen die op JOU zouden afgeven juist omdat je marokkaans bent, ook al heb je een goede baan, betaal je belasting en prak je je eten.
quote:Op maandag 29 november 2004 20:32 schreef Avani het volgende:
[..]
Autochtonen vertrekken al veel langer naar randgemeenten. Meestal omdat ze kinderen krijgen of rijker zijn geworden en daar gewoon beter kunnen wonen. Dit is al heel lang zo en heeft in feite weinig te maken met steeds meer allochtonen in de steden.
Begint er wel op te lijken ja.quote:Op donderdag 2 december 2004 02:13 schreef OllieA het volgende:
Wat een in-triest baggerforum is POL toch geworden. De putlucht van bedorven meningen slaat je tegemoet.
quote:Op donderdag 2 december 2004 04:54 schreef Stratos het volgende:
Bravo. Ik ook! Ik woon zelf in centrum rotterdam met een aardig mix van alles en we hebben het harstikke gezellig ook de autochtonen.
quote:Op maandag 29 november 2004 20:25 schreef schatje het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb eigenlijk geen klagen.
En nee, ik woon niet op platteland. Ik heb in Utrecht Kanaleneiland gewoond en tegenwoordig ben ik woonachtig in A'dam.
quote:
Nee, slechts een constatering van het feit dat mensen met drogredeneringen aankomen, die door verschillende users (inclusief hun bronnen) binnen drie posts keihard onderuit gehaald worden en vervolgens dan maar terugvallen op uitspraken als: 'maar, toch is het zo' en vooral allerlei niet terzake doende voorbeelden aanhalen om hun gelijk te halen.quote:Op donderdag 2 december 2004 12:06 schreef aryan8 het volgende:
[..]
Zo worden andere meningen hautain afgeserveerd terwijl mensen elkaar hun broodnodige bevestiging verlenen. Aanschouw ik hier een gedeelde opinieverstolling? Een verzuchting naar weimariaans klimaat van goede bedoelingen waarin het gewone volk vervreemd mocht ronddolen?
quote:Op donderdag 2 december 2004 12:06 schreef aryan8 het volgende:
[..]
Zo worden andere meningen hautain afgeserveerd terwijl mensen elkaar hun broodnodige bevestiging verlenen. Aanschouw ik hier een gedeelde opinieverstolling? Een verzuchting naar weimariaans klimaat van goede bedoelingen waarin het gewone volk vervreemd mocht ronddolen?
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:20 schreef Parabola het volgende:
[..]
ZieAanschouw ik hier, na sjun en lucida, weerwederom een user die zijn mening opinie meent te moeten verwoorden in exotische vormen van onze vaderlandse taal? Een verzuchting naar de lange zinnen en complexe plotten van de Russische literatuur, die welhaast zo welluidend is dat de inhoud van het draadje, zo zij al te bevatten is voor de gemiddelde aardappeleter, ondergeschikt wordt aan de schapenvachtigheid van de estethisch verantwoorde verwoording? En dat zonder een enkele tangconstructie of andere gruwel van het Nederlandse spraakgebruik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |