en een al wat ouder relavant artikel:quote:Grote steden trekken meeste allochtonen
Uitgegeven: 29 november 2004 13:24
VOORBURG - Grote steden trekken allochtonen aan en stoten autochtonen af. Dat blijkt uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS), dat maandag is gepubliceerd. Volgens het onderzoek zijn tussen 2000 en 2003 in Amsterdam, Den Haag, Leiden, Rotterdam en Haarlem de meeste allochtonen komen wonen. Ook trekken juist uit die steden de autochtonen massaal weg. Als gevolg daarvan neemt in Haarlem het totale aantal inwoners af met 0,2 procent per jaar.
In Almere en Haarlemmermeer zijn in die drie jaren de meeste autochtonen komen wonen. Almere groeide jaarlijks met bijna 4,5 procent. Volgens het CBS als gevolg van het toenemend aantal autochtonen.
Verder blijkt uit het onderzoek dat grote steden sneller groeien dan kleine. Het aantal inwoners van de 25 grootste gemeenten van Nederland is tussen 2000 en 2003 jaarlijks met 1 procent gestegen. De bevolkingsgroei in kleine gemeenten was 0,4 procent. Het CBS wijt de groei van grote steden aan het groeiende aantal allochtonen.
Opvallend is dat Maastricht als enige grote gemeente een negatief geboortesaldo heeft. Daar gaan meer mensen dood dan er geboren worden.
Gaat lekker met deze multi-culti onzin.quote:Grote steden verkleuren in rap tempo
Van onze verslaggever
AMSTERDAM - De verkleuring van de vier grote steden (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht) zet zich in 'flink tempo' voort. De afgelopen negen jaar is het aandeel autochtone Nederlanders afgenomen van 64 procent naar 57 procent. Het percentage allochtone bewoners liep op tot 43, van wie meer dan tweederde afkomstig is uit niet-westerse landen (31 procent van de totale stadsbevolking).
43 Procent van stadsbevolking allochtoon
Dit berichtte het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag in het eigen kwartaalblad Bevolkingstrends.
Belangrijkste oorzaak van de verkleuring is dat steeds meer autochtonen uit de vier grote steden wegtrekken. In de periode 1995-2003 verhuisden 89 duizend autochtone bewoners naar kleinere gemeenten. Voor hen kwamen 63 duizend allochtonen, voornamelijk migranten uit het buitenland, in de plaats. Van hen zijn 54 duizend personen afkomstig uit niet-westerse landen uit bijvoorbeeld Afrika.
De autochtone bevolking is extra gekrompen doordat in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht de natuurlijke aanwas flink lager was. Terwijl onder autochtonen het aantal sterfgevallen het aantal geboorten met 40 duizend mensen overtrof, was onder allochtonen sprake van een geboorteoverschot van 85 duizend personen.
De totale bevolking van de vier grote steden is vooral toegenomen door de uitbreiding van het bebouwde gebied.
Tussen 1995 en 2003 nam het aantal bewoners met 66 duizend toe. Zonder die uitbreiding bedroeg de toename slechts 19 duizend personen.
Opvallend is dat in de oorspronkelijke stadsgebieden het aantal autochtonen met 129 duizend afnam, terwijl het aantal allochtonen met 139 duizend toenam.
Het CBS rekent alleen personen van de eerste twee generaties als allochtoon. In de definitie van het CBS zijn niet-westerse allochtonen afkomstig uit Afrika, Latijns-Amerika en Azië.(3e generatie allochtonen tellen dus niet mee!!!!!!!)
Japanners en mensen afkomstig uit Indonesië rekent het CBS echter op grond van sociaal-economische en culturele gronden tot westerse allochtonen.
nou dan voorkom je iig dat al die moslims een vrouw uit het vaderland halen omdat die nog nooit van rechten gehoord hebben en de vrouwen die hier nu wonen wel. dus die kunnen ze niet door de keet heen meppen als ze het "verdienen" en die andere wel.quote:Op maandag 29 november 2004 15:05 schreef sizzler het volgende:
De oorzaak ligt in een geboorteoverschot bij allochtonen en het wegtrekken van autochtonen. Hoe wil je dat "probleem" oplossen met het dichtzetten van de grenzen?
Sorry hoor, maar wat L*L je hier nou? Twee berichtjes over dat de steden 'verkleuren', en jij trekt daaruit de conclusie dat de multiculturele samenleving onzin is en nog niet eens goed verloopt ook. Zoals jij het nu hebt gepost is het alsof jij het feit DAT er buitenlanders in de grote steden wonen al genoeg vindt om de grenzen dicht te gooien. Niet meer dan xenofobie dus.quote:Op maandag 29 november 2004 14:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
en een al wat ouder relavant artikel:
[..]
Gaat lekker met deze multi-culti onzin.
Dus wat mij betreft gaan de grenzen nu echt dicht, anders blijft het dweilen met de kraan open
Juist, ik snap 'm ook niet helemaal.quote:Op maandag 29 november 2004 15:28 schreef RetepV het volgende:
Je zegt hier alleen maar: 'er wonen steeds meer buitenlanders in de grote steden, dus is de multiculturele samenleving mislukt en moeten de grenzen dicht'.
Kijk. Ik snap niet waarom dit dan niet op de gewone manier voorkomen kan worden, dwz. door *redelijke* wetswijzigingen. En volgens mij IS dat al gebeurd en praat je hier dus over oude koeien.quote:Op maandag 29 november 2004 15:22 schreef GewoneMan het volgende:
nou dan voorkom je iig dat al die moslims een vrouw uit het vaderland halen omdat die nog nooit van rechten gehoord hebben en de vrouwen die hier nu wonen wel. dus die kunnen ze niet door de keet heen meppen als ze het "verdienen" en die andere wel.
Als jij een oude kerel bent, zijn het die kinderen die jou gaan verzorgen. Ik hoop dat je je daar terdege van bewust bent. Nederlanders krijgen te weinig kinderen, en die worden allemaal hoog opgeleid. We hebben NUN al te weinig mensen voor de zorg. Ik hoop voor jou dat je niet oud wordtquote:dan kunnen we ons op de problematiek gaan vestigen door b.v. de kinderbijslag voor meer dan 3 kinderen af te schaffen. ik weet niet hoe jij het ziet maar ik wil liever niet bloeden voor die broedmachines die er weet ik veel hoeveel op aarde zetten.
Daar ben ik het mee eens. Als een Nederlander niet goed integreert gaat hij de gevangenis in. Als een allochtoon niet goed integreert vind ik het prima dat hij het land uit gezet wordt. Onder 'Nederlander' versta ik ook de 'Nederlander van allochtone afkomst', want je kunt niet net doen alsof DIE niet bestaan.quote:dan kunnen we de integratie gaan herstellen want de mensen die dat niet kunnen of willen moeten dit land uitgezet worden.
Ik denk dat je hier een doel stelt dat niet haalbaar is. Extremisten zullen er altijd zijn. En heb je er al eens aan gedacht hoevel NEDERLANDSE extremisten er zijn? Volkert v.d. Graaf is een ECHTE Nederlander, al zeker 15 generaties in Nederland. Volkert v.d. G. is simpelweg net zo'n extremist als Mohammed B.quote:en dan kunnen we ook meteen de extremisten dit land uitvegen, zodat de normale allochtoon die wel een plek heeft in deze maatschappij en zich wel aanpast in vrede en harmonie met ons kunnen samenleven
Je zou het ook realisme kunnen noemen.quote:Niet meer dan xenofobie dus.
Als ik op mijn oude dag verzorgt moet worden door Surinamers, Antilianen, Marokkanen of Turken word ik hopelijk ergens anders oud.quote:Als jij een oude kerel bent, zijn het die kinderen die jou gaan verzorgen. Ik hoop dat je je daar terdege van bewust bent. Nederlanders krijgen te weinig kinderen, en die worden allemaal hoog opgeleid. We hebben NUN al te weinig mensen voor de zorg. Ik hoop voor jou dat je niet oud wordt
De vraag blijft hoe jij erbij komt dat een relatief grote aanwezigheid van allochtonen dús duidt op het failliet van de (vermeende) multiculturele samenleving.quote:Op maandag 29 november 2004 17:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt me overigens een geslaagde integratie als meer dan de helft van de bevolking van een gemeente van niet westerse afkomst is![]()
Kun jij je bekrompen gedachtengang ook toelichten?quote:Op maandag 29 november 2004 17:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als ik op mijn oude dag verzorgt moet worden door Surinamers, Antilianen, Marokkanen of Turken word ik hopelijk ergens anders oud.
Of helemaal niet oud, ben je ook van het probleem af. Overigens moet ik je ook afraden kinderen te krijgen. Er lopen in NL nogal wat Surinaamse, Anitiliaanse, Marokkaanse en Turkse creche- en schooljuffen rond. Je wilt je kind natuurlijk niet toevertrouwen aanquote:Op maandag 29 november 2004 17:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als ik op mijn oude dag verzorgt moet worden door Surinamers, Antilianen, Marokkanen of Turken word ik hopelijk ergens anders oud.
Ik kom ze niet tegen en ik ken er toch 100% zeker heel wat meer garagebedrijven van binnen dan jij.quote:Misschien is het trouwens ook maar beter om je auto weg te doen. Ik zie steeds vaker Surinaamse, Anitiliaanse, Marokkaanse en Turkse garagemedewerkers. Stel je toch eens voor dat ze aan jouw auto zitten.
Als groenteboer zijnde kan je me vast wel het verschil vertellen tussen appels en peren?quote:Of helemaal niet oud, ben je ook van het probleem af. Overigens moet ik je ook afraden kinderen te krijgen. Er lopen in NL nogal wat Surinaamse, Anitiliaanse, Marokkaanse en Turkse creche- en schooljuffen rond. Je wilt je kind natuurlijk niet toevertrouwen aan
Misschien is het trouwens ook maar beter om je auto weg te doen. Ik zie steeds vaker Surinaamse, Anitiliaanse, Marokkaanse en Turkse garagemedewerkers. Stel je toch eens voor dat ze aan jouw auto zitten.
Oh, dat brengt me op een idee. Als je je zorgen nu eens zou uiten bij die lui van de garage, en je brengt dat op de voor jouw kenmerkende wijze. Als je dan een beetje geluk hebt, ben je gelijk van dat oudedagprobleem af
Ik woon liever met marokkanen, turken, hutu's en tutsi's in 1 gemeente dan dat ik mijn gemeente moet delen met mensen die anderen veroordelen op hun huidskleur, afkomst of geloof en hun eigen cultuur superieur stellen.quote:Op maandag 29 november 2004 17:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De naam multi-cultureel zegt het al, dat vele culturen samen moeten leven en dat is in Nederland in iedergeval niet of nauwelijks het geval.
Die autochtonen trekken niet voor Jan Lul naar de randgemeenten
Mijn eigen cultuur is ook superieur anders gingen alle Nederlanders wel in Marokko, Turkije, Suriname of de Antillen wonen.quote:Ik woon liever met marokkanen, turken, hutu's en tutsi's in 1 gemeente dan dat ik mijn gemeente moet delen met mensen die anderen veroordelen op hun huidskleur, afkomst of geloof en hun eigen cultuur superieur stellen.
Ik mijd Staphorst als ik ook bijv. de Diamantbuurt mijd. Hoezo xenofoob?quote:Op maandag 29 november 2004 19:58 schreef DionysuZ het volgende:
Ik vind verschillende culturen bij elkaar een verrijking van je leven.. je leert meer over hoe anderen denken en doen, in plaats van dat je alleen maar leert dat er stamppot met rookworst bestaat en dat iedereen zijn eten door elkaar prakt.
Ik vind bovendien TS erg kortzichtig en xenofoob. NOFI
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |