abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23660426
quote:
Ligt dat aan die gekleurde mensen of aan de Nederlanders die daar een vooroordeel over hebben?
Boeit dat? Je huis wordt er in ieder geval niet meer waard op.
quote:
Nee, nu je het zegt. Niet achter de vuilniswagen, niet in de schoonmaakbranche, niet bij Hoogovens, niet in de slachthuizen
Daar wil je zo nog wel eens tegen komen ja, maar ken jij veel allochtonen bouvakkers of (onderhoud) monteurs. Misschien geeft die 0,1% mij wel ongelijk.
quote:
Praktisch wel ja, dat is echter een gevolg van het feit dat allochtonen meestal behoren tot lagere sociale en economische klasses, met alle problemen van dien. Net zoals autochtonen met een lagere opleiding, minder kansen op de arbeidsmarkt (vanwege vooroordelen op basis van hun huidskleur oa) en het verdere (hopelijk) bekende praatje. Die hebben net zoveel kans om het criminele pad op te gaan en die veroorzaken net zoveel problemen en onrust......
Ik wil graag horen hoe je de moord op Van Gogh goed praat. Mag dat?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 30 november 2004 @ 02:35:09 #52
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_23661172
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 01:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Boeit dat? Je huis wordt er in ieder geval niet meer waard op.
[..]

Daar wil je zo nog wel eens tegen komen ja, maar ken jij veel allochtonen bouvakkers of (onderhoud) monteurs. Misschien geeft die 0,1% mij wel ongelijk.
[..]

De moord op pim fortuyn was gepleegd door een rasechte nederlander, moeten we daarom maar alle nederlanders als slecht bestempelen? Ik walg van mensen die 'de allochtonen' de schuld van alle ellende geven.. ik dacht dat we het in hokjes plaatsen wel af hadden geleerd door WOII, schijnbaar sommige mensen niet.

Ik ken allochtonen in alle beroepen, van bouwvakker tot informaticus. Wat boeit het wat voor kleur iemand heeft, of waar hij vandaan komt? Criminaliteit wordt niet bepaald door de kleur van je huid of het geloof dat je aanhangt. Denk maar zo, voor hetzelfde geld was JIJ geboren uit marokkaanse ouders hier in Nederland en waren er nu mensen die op JOU zouden afgeven juist omdat je marokkaans bent, ook al heb je een goede baan, betaal je belasting en prak je je eten.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_23661232
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 02:35 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

De moord op pim fortuyn was gepleegd door een rasechte nederlander, moeten we daarom maar alle nederlanders als slecht bestempelen? Ik walg van mensen die 'de allochtonen' de schuld van alle ellende geven.. ik dacht dat we het in hokjes plaatsen wel af hadden geleerd door WOII, schijnbaar sommige mensen niet.

Ik ken allochtonen in alle beroepen, van bouwvakker tot informaticus. Wat boeit het wat voor kleur iemand heeft, of waar hij vandaan komt? Criminaliteit wordt niet bepaald door de kleur van je huid of het geloof dat je aanhangt. Denk maar zo, voor hetzelfde geld was JIJ geboren uit marokkaanse ouders hier in Nederland en waren er nu mensen die op JOU zouden afgeven juist omdat je marokkaans bent, ook al heb je een goede baan, betaal je belasting en prak je je eten.
ben het in grote lijnen met je eens, rasicme is iets waar ik absoluut tegen ben. maar de islam is toch echt iets dat ik ASAP uit nederland wil hebben!

wel grappig dat je JUIST de marokkaan als voorbeeld neemt denk je nou echt dat ze de term kutmarokkaan voor niks hebben gekregen ??? check de cijfers eens dude! ze staan samen met de antilianen statistische gezien HOOG aan de top van misdaad en aanraking met justitie.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 30 november 2004 @ 02:48:08 #54
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_23661271
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 02:41 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ben het in grote lijnen met je eens, rasicme is iets waar ik absoluut tegen ben. maar de islam is toch echt iets dat ik ASAP uit nederland wil hebben!

wel grappig dat je JUIST de marokkaan als voorbeeld neemt denk je nou echt dat ze de term kutmarokkaan voor niks hebben gekregen ??? check de cijfers eens dude! ze staan samen met de antilianen statistische gezien HOOG aan de top van misdaad en aanraking met justitie.
jah dus? dat wil helemaal niks zeggen over de individuele marokkaan. En het is niet de afkomst waardoor die criminaliteitscijfers zo hoog liggen, maar eerder opleidingsniveau van die individuen, die van de ouders die hun opvoeden, intelligentie en de buurt waarin ze opgegroeid zijn.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_23661419
Ik zit me wel eens af te vragen en laten we het beestje bij de naam noemen,de Turken en Marokkanen.
Het is gewoon een feit dat in die kringen veel meer geboortes plaats vinden dan bij zeg maar de westerse mensen.
Er worden dus kinderen geboren en het zal niet veel verschil uit maken tussen jongentjes en meisjes,laten we er maar van uit gaan 50% en 50%.
Nou lees ik dat veel jongens hun bruid halen , zoals dat wel eens gezegd word,uit het Rifgebergte.
Hier in het westen loopt toch ook een 50 % Turkse en Marokkaanse meisjes rond.
Wat mankeert er aan deze meisjes?
Kan het zijn dat over het algemeen de meisjes meer onderwijs met goed gevolg hebben genoten
en zo doende een stukje vrijheid hebben leren kennen.
Om kort te zijn,wellicht te mondig zijn?
  dinsdag 30 november 2004 @ 03:22:44 #56
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_23661499
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 03:11 schreef saladito het volgende:
Ik zit me wel eens af te vragen en laten we het beestje bij de naam noemen,de Turken en Marokkanen.
Het is gewoon een feit dat in die kringen veel meer geboortes plaats vinden dan bij zeg maar de westerse mensen.
Er worden dus kinderen geboren en het zal niet veel verschil uit maken tussen jongentjes en meisjes,laten we er maar van uit gaan 50% en 50%.
Nou lees ik dat veel jongens hun bruid halen , zoals dat wel eens gezegd word,uit het Rifgebergte.
Hier in het westen loopt toch ook een 50 % Turkse en Marokkaanse meisjes rond.
Wat mankeert er aan deze meisjes?
Kan het zijn dat over het algemeen de meisjes meer onderwijs met goed gevolg hebben genoten
Volgens het CBS zijn slechts 1% van alle ontmoetingsplaatsen van partners in de periode van 1960-2002 via uithuwelijking of bemiddeling via de ouders. In de periode 2000-2002 is dit zelfs 0% van alle ontmoetingsplaatsen. Dus zoveel uithuwelijking is er niet
  dinsdag 30 november 2004 @ 09:59:52 #57
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23663305
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 01:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Dit moet wel het meest trieste topic ever zijn
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 30 november 2004 @ 11:31:31 #58
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23664850
quote:
Op maandag 29 november 2004 19:58 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Ik woon liever met marokkanen, turken, hutu's en tutsi's in 1 gemeente dan dat ik mijn gemeente moet delen met mensen die anderen veroordelen op hun huidskleur, afkomst of geloof en hun eigen cultuur superieur stellen.

Ik vind verschillende culturen bij elkaar een verrijking van je leven.. je leert meer over hoe anderen denken en doen, in plaats van dat je alleen maar leert dat er stamppot met rookworst bestaat en dat iedereen zijn eten door elkaar prakt.

Ik vind bovendien TS erg kortzichtig en xenofoob. NOFI
Dit is wel heel erg naief politiek correct gelul. Op dit moment begrijp je in ieder geval nog niet waar de irritatie van sommige nederlanders zit. Daar zou ik eens mee beginnen met je naieve "verrijking van je leven". Wat een onzin dat meerdere culturen bij elkaar sec daarom al een verrijking van je leven zullen zijn.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  dinsdag 30 november 2004 @ 11:35:48 #59
94405 Tarak
pi_23664920
quote:
Op maandag 29 november 2004 20:31 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

[..]

wat moet ik hier dan uit afleiden DiegoArmandoMaradona? Alsof meer kleur in een stad automatisch betekent dat er meer criminaliteit is
Ik denk inderdaad dat er een grote positieve correlatie bestaat. Het zou echter niet de oorzaak zijn. De oorzaak zit meer in cultuurverschillen, maar jij ziet cultuurverschillen als een verrijking, hieruit volgt dat je een hogere criminaliteit ontstaan door een cultuurverschil als een culturele verrijking zult zien.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  dinsdag 30 november 2004 @ 11:49:46 #60
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23665180
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 11:35 schreef Tarak het volgende:

De oorzaak zit meer in cultuurverschillen
Eerder in sociale-en inkomensverschillen en zaken als opleidingsniveau.
pi_23667375
quote:
Op maandag 29 november 2004 22:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Wacht maar tot je huis gaat verkopen, dan praten we verder
Je luistert niet echt he? Verbaast me ook niet trouwens. Mijn Marokkaanse buren wonen hier al langer dan ik. Ongeveer tegelijkertijd met mijn komst zijn er in dezelfde buurt verschillende vergelijkbare huizen verkocht voor vergelijkbare prijzen. Daarom weet ik dat mijn huis niet minder waard is dan vergelijkbare huizen. Zo veel effect heeft één enkel Marokkaans gezinnetje niet op huizenprijzen. Dat is een fabel die alleen stand kan houden als mensen zonder kennis van zaken elkaar een beetje lopen na te wauwelen.
Slaapt winter
en zomer
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:32:14 #62
94405 Tarak
pi_23668751
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 11:49 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Eerder in sociale-en inkomensverschillen en zaken als opleidingsniveau.
In de eerste plaats leiden inkomensverschillen en verschillen in opleidingsniveau niet automatisch tot criminaliteit.
Daarnaast bestaat een oververtegenwoordiging tot meerderheid van de gevangenispopulatie uit ethnische minderheden Als opleidingsniveau en inkomensverschil hierbij de cruciale factoren zouden zijn dan zouden de autochtonen veruit in de meerderheid moeten zijn in gevangenissen.

Wat je bedoelt met sociale verschillen is niet helder, waarschijnlijk iets wat ook onder culturele verschillen zou kunnen vallen.
pi_23668915
quote:
Precies en dan beginnen de problemen van de integratie weer opnieuw wat de bruid is niet of amper opgeleid, is de Nederlandse taal niet machtig, is traditioneel en kinderen die uit dat huwelijk beginnen weer met een achterstand
quote:
Ongeveer tegelijkertijd met mijn komst zijn er in dezelfde buurt verschillende vergelijkbare huizen verkocht voor vergelijkbare prijzen. Daarom weet ik dat mijn huis niet minder waard is dan vergelijkbare huizen.
Misschien heb jij wel teveel betaalt
Misschien zijn al die huizen over de hele linie wel minder waard door dat Marokkaanse gezin.
Misschien staan die huizen wel op een veel minder mooie plaats.

Bullshit dus...

Maar jij denkt dat de moord op Van Gogh goed zal doen voor je prijs va je huis?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_23668955
quote:
In de eerste plaats leiden inkomensverschillen en verschillen in opleidingsniveau niet automatisch tot criminaliteit.
Daarnaast bestaat een oververtegenwoordiging tot meerderheid van de gevangenispopulatie uit ethnische minderheden Als opleidingsniveau en inkomensverschil hierbij de cruciale factoren zouden zijn dan zouden de autochtonen veruit in de meerderheid moeten zijn in gevangenissen.
pi_23669014
quote:
Volgens het CBS zijn slechts 1% van alle ontmoetingsplaatsen van partners in de periode van 1960-2002 via uithuwelijking of bemiddeling via de ouders. In de periode 2000-2002 is dit zelfs 0% van alle ontmoetingsplaatsen. Dus zoveel uithuwelijking is er niet
Hoe denkt het CBS dat bepalen?

Maar een nieuwe taak, zoek een uit hoe vaak huiselijk geweld voorkomt bij autochtonen en allochtonen huwelijken.

dinsdag 30 november 2004 @ 14:43:19 #66
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23669027
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:32 schreef Tarak het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet? Maar in ieder geval sneller dan dat het door cultuur komt, zoals jij zegt.
quote:
Hoe kom je daar nu bij? Lagere opleiding en sociale achterstand is onder allochtonen relatief een hoger hoor.
pi_23669132
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:32 schreef Tarak het volgende:
Impliceerd dit dat de gemiddelde allochtoon dus een hogere opleiding en een hoger inkomen zou hebben dan een gemiddelde allochtoon ?
pi_23669240
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:47 schreef Basp1 het volgende:
Impliceerd dit dat de gemiddelde allochtoon dus een hogere opleiding en een hoger inkomen zou hebben dan een gemiddelde allochtoon ?
Nee... dat het absolute aantal laagopgeleide autochtonen groter is dan het aantal laagopgeleide allochtonen.
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:55:12 #69
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23669306
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:52 schreef P-Style het volgende:

[..]

Nee... dat het absolute aantal laagopgeleide autochtonen groter is dan het aantal laagopgeleide allochtonen.
Dat zou vreemd zijn, aangezien het om de relatieve vertegenwoordiging in gevangenissen ging.
pi_23669506
quote:
Dat zou vreemd zijn, aangezien het om de relatieve vertegenwoordiging in gevangenissen ging.
Misschien ligt het dus wel aan de allochtoon en is dat allochtonenknuffelen van links volkomen misplaatst
pi_23669706
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Misschien heb jij wel teveel betaalt
Misschien zijn al die huizen over de hele linie wel minder waard door dat Marokkaanse gezin.
Misschien staan die huizen wel op een veel minder mooie plaats.

Bullshit dus...
Je bedoelt dat je er erg veel bullshit bij moet halen om iets weg te verklaren dat je simpelweg weigert te begrijpen? Ja, dat wel.
quote:
Maar jij denkt dat de moord op Van Gogh goed zal doen voor je prijs va je huis?
Je bent echt hilarisch Vooral die omgekeerde interpretaties van je. De moord op Van Gogh doet he-le-maal niets met de prijs van mijn huis. De vraag naar huizen is er niet door afgenomen, evenmin als de kwaliteit van mijn buurt of de kwaliteit van het huis zelf. Maar goed, dat wil je natuurlijk niet horen. En geloven zul je het ongetwijfeld al helemaal niet. Geeft niet hoor, leef jij maar lekker in je eigen werkelijkheid. Dat heeft namelijk een groot voordeel. Zolang ik Marokkaanse buren heb, ben ik er vrij zeker van dat jij niet aan de andere kant komt wonen. En dat is zowel goed voor mijn woonplezier als voor de waarde van mijn huis.
Slaapt winter
en zomer
pi_23669801
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:52 schreef P-Style het volgende:

[..]

Het is volslagen zinloos om absolute aantallen met relatieve (als in 'oververtegenwoordiging') te vergelijken. Iedereen die daar conclusies uit trekt, welke dan ook, heeft het niet begrepen.
Slaapt winter
en zomer
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:29:50 #73
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23670079
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Misschien ligt het dus wel aan de allochtoon en is dat allochtonenknuffelen van links volkomen misplaatst

Volgens mij zien jullie door je allochtonenhaat niet eens dat je eigen bronnen je tegenspreken.
pi_23670144
idd, het is weer bijna sinterklaas en daarna carnaval!
pi_23670364
quote:
Het is volslagen zinloos om absolute aantallen met relatieve (als in 'oververtegenwoordiging') te vergelijken. Iedereen die daar conclusies uit trekt, welke dan ook, heeft het niet begrepen.
Waarom niet, logica zou zijn als criminaliteit komt doordat mensen in de lagere klassen zitten dat autochtonen veel vaker in de gevangenis zouden zitten dan allochtonen en dat is niet zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')