quote:Op donderdag 2 december 2004 17:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
[..]
Goh, wat een heerlijke berg informatie. Vooral de enorme hoeveelheid aan cijfers is heerlijk. Ik heb echt uren moeten lezen. Wat een argumentatie staat er in dat stuk.....
Nu graag een onderbouwde bron....svp
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:32 schreef JohnDope het volgende:
Exact my man, exact. Bush en ik hebben beide temperament, wij zijn ook beide God daar dankbaar voor. Amen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:23 schreef Snik het volgende:
[..]
Goed zeg. Uit 1 TV programma zo'n conclusie trekken
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:33 schreef Parabola het volgende:
[..]
Het verhaaltje van deze man is al wat langer bekend. Het is gebaseerd op een flink aantal onjuiste aannames en het doortrekken van trends die helemaal niet door te trekken zijn. Hij 'vergeet' voor het gemak dat veel moslims integreren en seculariseren, dat het kindertal bij immigranten ook terugloopt en de huewlijks leeftijd ook later komt te liggen.
Ach, en de revolutie in Iran aan zien komen was nou ook niet zo verrekte moeilijk. Ik kan ook voorspellen dat er de komende 10 jaar in Saudi Arabië 'iets' staat te gebeuren, ben ik dan over tien jaar ook niet zomaar de 1e de beste?
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:33 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Temperament wel, maar die blinddoek voor de ogen zit wel wat in de weg.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:33 schreef Snik het volgende:
[..]
Je vraagt om een bron, die geef ik. Kijk eens voor de gein, als het voor uwe heiligheid niet teveel moeite is, wie deze man is.
Een zeer respectabele bron, die man. Beter dan jouw uit het niets geblaat.
Trouwens zelfs op het CBS kan je vinden dat het aantal moslims in Nederland de laatste 10 jaar verdubbeld is van 500.000 naar 1.000.000. Als dat doorzet is het flink snel afgelopen hier.
Bijna één miljoen moslims in Nederland
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:35 schreef JohnDope het volgende:
Dan moet je die blinddoek even bij je afdoen.
Trouwens zelfs op het CBS kan je vinden dat het aantal moslims in Nederland de laatste 10 jaar verdubbeld is van 500.000 naar 1.000.000. Als dat doorzet is het flink snel afgelopen hier.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:34 schreef Ultravolt het volgende:
Tipje: kijk eens op de http://www.cbs.nl site.
Je kan verschillende methoden gebruiken: alleereerst de extrapolatie (als in 10 jaar het aantal moslims stijgt van 0,5 miljoen naar 1 miljoen, is het aannemelijk dat deze ontwikkeling zich doorzet in de komende tien jaar en dus zal stijgen van 1 miljoen naar twee miljoen).
quote:
ten tweede een analyse van de reden van de toename in aantallen moslims. Namelijk het vroege trouwen (waardoor de vrouwen eerder en vaker zwanger kunnen raken),
quote:
verbod op voorbehoedsmiddelen,
quote:
verbod op vrouwen om met een niet-moslim te trouwen (waardoor de vrouwen binnen de eigen gemeenschap blijven en vrouwen van niet-moslims worden ingelijfd en bevrucht).
quote:
En natuurlijk de doodstraf voor ex-moslims, die is voorgeschreven in de soennah.
quote:
Een zekere mevrouw A. Hirsi Ali kan je in geuren en kleuren vertellen over wat voor een leuk leven dat oplevert.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:37 schreef Ultravolt het volgende:
[..]
Mijn complimenten voor deze reactie, Snik. Die windbuil doorgeprikt met een minimum aan woorden en nog beleefd en correct bovendien ook.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:25 schreef Sidekick het volgende:
Toch jammer hoe een topic over immigranten zich toespitst op moslims.
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:14 schreef JohnDope het volgende:
jaja nog even mensen.....
Nog even en de moslims zijn in de meerderheid. De meerderheid zegt dat ze de Sharia willen invoeren, die extreme moslim wet
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:35 schreef Snik het volgende:
Maar ik krijg zo'n beetje het idee dat het toch niet uitmaakt hoeveel bronnen ik aanhaal maar dat het toch niet geaccepteerd wordt omdat jullie het niet willen zien.
[..]
Je vraagt om een bron, die geef ik. Kijk eens voor de gein, als het voor uwe heiligheid niet teveel moeite is, wie deze man is.
Een zeer respectabele bron, die man. Beter dan jouw uit het niets geblaat.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:35 schreef Snik het volgende:
[..]
Hij voorspelde wel iets nauwkeuriger dan dat. En nee, niemand had aan zien komen dat de Ayatollahs de macht zouden grijpen.
Maar ik krijg zo'n beetje het idee dat het toch niet uitmaakt hoeveel bronnen ik aanhaal maar dat het toch niet geaccepteerd wordt omdat jullie het niet willen zien.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:34 schreef Ultravolt het volgende:
Tipje: kijk eens op de http://www.cbs.nl site.
Je kan verschillende methoden gebruiken: alleereerst de extrapolatie (als in 10 jaar het aantal moslims stijgt van 0,5 miljoen naar 1 miljoen, is het aannemelijk dat deze ontwikkeling zich doorzet in de komende tien jaar en dus zal stijgen van 1 miljoen naar twee miljoen).
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:44 schreef Ultravolt het volgende:
[..]
Was het niet veel erger geweest als deze topic zich had toegespitst op zwarten
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:44 schreef Sidekick het volgende:
De tendens dat moslims met dezelfde groei doorgroeien is een aanname dat niets te maken heeft met deskundigheid, maar meer met een gebrek van inzicht voor verandering in de toekomst.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan moet je die blinddoek even bij je afdoen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:42 schreef Parabola het volgende:
[..]
Extrapoleren mag alleen bij ongewijzigde omstandigheden. Daar is hier zeker geen sprake van. Daarnaast is je verdubbleing een multiplicatieve extrapolatie. Waarom geen additieve?
[..]
Omdat de factoren die tot groei leiden multiplicatief en niet additief van aard zijn.
waarom veronderstel je dat dat zo blijft?
[..]
Omdat familiedruk en religieuze druk vanuit moskeegenootschappen gelijk blijft en de overheid het vertikt hier wat aan te doen.
Hebben de katholieken ook, wist je dat? Zie je die bevolkingsgroep zo explosief groeien?
[..]
Het verschil is dat de groepsdruk en de greep cvan de RK Kerk op de katholieken nu verdwenen is. Ook is er een vaticaans Concilie geweest dat de scherpte kantjes van het katholicisme af heeft gehaald.
Sorry, maar dit kan ik niet serieus nemen.
[..]
Ik weet meer van de islam dan jij. Dit is uiterst serieus.
en die aan de lopende band niet wordt uitgevoerd.
[..]
Op de door mij genoemde punten wel degelijk.
Die zekere mevrouw kan zeker leuk vertellen, maar om haar nu op te voeren als representatief voor ex-moslims.... neuh.
De verhalen van dere ex-moslims zijn gelijk. Daarom zijn ze ook erg bang om op TV te verschijnen. Ayaan is erg moedig, er zijn maar weinig mensen als zij.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:44 schreef Ultravolt het volgende:
[..]
Als je woprdt gediscrimineerd omdatr je zonodig met een burqa over straat wil: eigen schuld dikke bult.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:47 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Geen idee. Waarom je naar iets ergers wilt wijzen om schijnbaar dingen goed te praten snap ik nog minder.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:51 schreef Ultravolt het volgende:
Omdat de factoren die tot groei leiden multiplicatief en niet additief van aard zijn.
quote:
Omdat familiedruk en religieuze druk vanuit moskeegenootschappen gelijk blijft en de overheid het vertikt hier wat aan te doen.
quote:
Het verschil is dat de groepsdruk en de greep cvan de RK Kerk op de katholieken nu verdwenen is. Ook is er een vaticaans Concilie geweest dat de scherpte kantjes van het katholicisme af heeft gehaald.
quote:
Ik weet meer van de islam dan jij. Dit is uiterst serieus.
quote:
Op de door mij genoemde punten wel degelijk.
quote:
De verhalen van dere ex-moslims zijn gelijk. Daarom zijn ze ook erg bang om op TV te verschijnen. Ayaan is erg moedig, er zijn maar weinig mensen als zij.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:56 schreef Ultravolt het volgende:
[..]
Dat jammer vinden wekt de schijn dat voor jou racisme kennelijk minder erg is dan kritiek op de islam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |