quote:Op zondag 28 november 2004 10:27 schreef Toyotomi het volgende:
Ik vindt dat mensen met dit soort rare ideen het stemrecht moet worden ontnomen.
Uitermate sterke argumentenquote:Op zondag 28 november 2004 10:26 schreef jpzegthallo het volgende:
Kerel, we leven nu in de 21ste eeuw. Niet de 18de.
Onder de 18 mag je ook niet stemmen. Dat is dus ook discriminerend.quote:Op zondag 28 november 2004 10:50 schreef FoXje het volgende:
Uitermate discriminerend, waarom zouden mensen met werk ' meer 'zijn dan mensen zonder werk? Werk is niet zaligmakend hoor, jezelf iedere dag afbeulen voor een of ander bedrijf wat niets om je geeft.
Yeah right, die werkenden denken: laat die invaliden maar verrekken, kunnen wij weer een nieuwe auto kopenquote:Op zondag 28 november 2004 10:56 schreef Landmass het volgende:
[..]
Verder vertrouw ik op de goedheid van de werkenden. Ze zullen echt niet zeggen dat invaliden in de goot mogen rollen, alleen wel dat het (terecht) wat minder kan allemaal.
"Kan" ja. Dat betekent niet dat we dat per se gaan doen.quote:Op zondag 28 november 2004 10:53 schreef RichardQuest het volgende:
Met jouw argumentatie zou je ook een gewicht aan stemmen kunnen hangen. Dat Roel Pieper 200x zoveel stem krijgt als ik.
Nee dank je. Dan krijg je binnen de kortste keren een bijna libertarisch systeem.
quote:Op zondag 28 november 2004 10:56 schreef Landmass het volgende:
[..]
Onder de 18 mag je ook niet stemmen. Dat is dus ook discriminerend.
Precies! Afschaffen die hap! Voortaan kan iedere baby stemmen door een rammelaar uit te kiezen die ie leuk vindt
Verder vertrouw ik op de goedheid van de werkenden. Ze zullen echt niet zeggen dat invaliden in de goot mogen rollen, alleen wel dat het (terecht) wat minder kan allemaal.
Denk je dat? Volgens mij vinden een hoop werkende mensen bijvoorbeeld dat uitkeringen afgeschaft mogen wordenDag sociale zekerheid!
Wat "kan"?quote:Op zondag 28 november 2004 10:58 schreef Landmass het volgende:
[..]
"Kan" ja. Dat betekent niet dat we dat per se gaan doen.
Op deze manier aangesproken worden vind ik wel leuk.quote:Op zondag 28 november 2004 10:53 schreef Maanvis het volgende:
Kom op landmass,
Niet helemaal. Wij als werkenden willen namelijk wel dat er ambtenaren, politiemensen en leraren zijn. We zullen daarom op een politieke partije stemmen die daarvoor zorgt.quote:als ambtenaren het stemrecht wordt ontnomen zit je binnen no-time zonder leraren, goede politici en politieagenten.
Je zou voor 65+ ers een regeling kunnen treffen. Als je als 65+ er hard genoeg hebt gewerkt (dus een ecte baan in de vrije markt sector) gedurende je hele leven mag je blijven stemmen, anders niet.quote:Op zich zie ik 1 deel van je idee wel zitten. Ouderen die niet meer werken hebben zo niks meer te vertellen. Dat vind ik wel goed, want iemand die niet meer werkt vanwege ouderdom is voor mij niet echt belangrijk meer voor de sameleving. Dergelijke mensen voegen niks eraan toe.
Het past wel in je visie. Roel pieper draagt 200x zoveel af als jij, dus hij heeft ook 200x meer stemrecht. Zijn stem telt 200x mee en die van jou maar 1xquote:Op zondag 28 november 2004 10:58 schreef Landmass het volgende:
[..]
"Kan" ja. Dat betekent niet dat we dat per se gaan doen.
Jij zou eens een maandje moeten doorbrengen in Communistisch Noor-Korea. Daar heeft helemaal niemand stemrecht. Wel zo makkelijk en niemand hoeft zich druk te maken over waar een ander het geld aan uit geeft. Maar laten we eens goed kijken naar het mooie Noord-Korea. Daar onderscheiden ze drie kasten van mensen; de arbeiders, de boeren en DE KUNSTENAARS. Dat zij namelijk de mensen die welvaart genereren. Zij zorgen voor nieuwe ideeën en nieuwe wegen van denken. Die uitsluiten zorgt voor een regelrechte gang naar de hel en de verdoemenis. Wil je het land naar de klote helpen zorg dan dat de kunstenaars uitgemoord worden. Heel slimme jongen ben jij.quote:Op zondag 28 november 2004 10:23 schreef Landmass het volgende:
Zij generen immers de welvaart in dit land en ik vind daarom ook dat zij het recht hebben om te bepalen wat er mee gebeurt, niet de steuntrekkers, "kunstenaars" (ze vinden zichzelf vaak heel wat) en ambtenaren, die willen namelijk alleen maar meer in deze Sinterklaasstaat.
Zo werkt dat echt niet....quote:Niet helemaal. Wij als werkenden willen namelijk wel dat er ambtenaren, politiemensen en leraren zijn. We zullen daarom op een politieke partije stemmen die daarvoor zorgt.
quote:Op zondag 28 november 2004 11:01 schreef Landmass het volgende:
[..]
Op deze manier aangesproken worden vind ik wel leuk.![]()
[..]
Niet helemaal. Wij als werkenden willen namelijk wel dat er ambtenaren, politiemensen en leraren zijn. We zullen daarom op een politieke partije stemmen die daarvoor zorgt.
[..]
Hoe zorg je voor politiemensen en ambtenaren als werken in die sector betekent dat je je stemrecht op moet geven? Het zijn geen robots of slaven die je zo even kan aan en uit zetten
Je zou voor 65+ ers een regeling kunnen treffen. Als je als 65+ er hard genoeg hebt gedurende je hele leven mag je blijven stemmen, anders niet.
Onzin. Als je zonder werk komt te zitten mag je niet meer stemmen, dus ook als dat is omdat je te oud bent. Anders zou het niet eerlijk zijn.
Je vergeet hun levenservaring en dus wijsheid, ook wel van belang..quote:Op zondag 28 november 2004 10:53 schreef Maanvis het volgende:
Ouderen die niet meer werken hebben zo niks meer te vertellen. Dat vind ik wel goed, want iemand die niet meer werkt vanwege ouderdom is voor mij niet echt belangrijk meer voor de sameleving. Dergelijke mensen voegen niks eraan toe.
Mensen die door een reorganisatie ontslagen zijn zitten tijdelijk zonder werk, dan mogen ze ineens niet meer stemmen? Mensen waarvan het bedrijf failliet is zitten tijdelijk zonder werk, mogen ze ineens niet meer stemmen?quote:Op zondag 28 november 2004 10:56 schreef Landmass het volgende:
[..]
Onder de 18 mag je ook niet stemmen. Dat is dus ook discriminerend.
Mensen met werk dragen aan de oevrheid geld af, mensen zonder werk niet. Daarom vind ik dat alleen de mensen met werk mogen stemmen en niet de steuntrekkers, die stemmen namelijk toch alleen maar op de partijen die beloven anderen te beroven en de buit aan hun te geven. Een kwalijke praktijk, ik hoop er met dit plan een einde aan te kunnen maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |