abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 november 2004 @ 10:23:59 #1
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_23624459
Elke vier jaar kunnen we over andermans portemenee bepalen wat er mee gebeurt. Het gevolg is een gigantisch subsidieparadijs waarvan iedereen probeert te profiteren. Vervelende gevolgen zijn o.a. fraude (huursubsidies) en lage kwaliteit (gezondheidszorg) en dat je niet meer baas bent in eigen portomenee en dus minder welvarend bent geworden. Motiverend om te werken moet het ook niet zijn als je het eerste half jaar voor de overheid aan het werken bent (om o.a. de allochtonen en de ontwikkelingshulp te financieren waar je ook al op tegen was).

Daarom vind ik dat alleen mensen die een baan hebben in de vrije markt sector mogen stemmen (ambtenaren, "kunstenaars" en steuntrekkers hebben dus geen stemrecht meer).
Zij generen immers de welvaart in dit land en ik vind daarom ook dat zij het recht hebben om te bepalen wat er mee gebeurt, niet de steuntrekkers, "kunstenaars" (ze vinden zichzelf vaak heel wat) en ambtenaren, die willen namelijk alleen maar meer in deze Sinterklaasstaat.

Mensen met een baan in de vrije markt sector zullen naar verwachting veel kritischer kijken naar wat partijen met hun geld doen.

Ik zou het eigenlijk nog verder willen trekken. Wie meer betaald wie meer betaald. Wel zo eerlijk.

Het is zo makkelijk kom andermans geld over de balk te smijten en het is ook zo moeilijk om je er tegen te verzetten, er zijn namelijk zoveel mensen die parasiteren op de arbeid van mensen in de vrije markt sector die een echte baan hebben, een baan waar andere mensen om vragen.

edit (ik had verwacht dat mensen het zelf konden bedenken maar ik kauw het dan maar weer voor):
Natuurlijk mag je wel je stemrecht behouden als je een maandje werkloos bent. Echter Voor mensen die structureel geen baan in de vrije markt sector hebben zit er idd geen gang naar de stembus in.

edit2: 65+ers die hun leven lang genoeg hebben gewerkt mogen ook blijven stemmen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Landmass op 28-11-2004 11:31:45 ]
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_23624476
Kerel, we leven nu in de 21ste eeuw. Niet de 18de.

zondag 28 november 2004 @ 10:27:09 #3
106056 Landmass
pi_23624481
En dat ik als student dan eventjes niet mag stemmen boeit me echt niet. Ik heb vertrouwen in het stemgedrag van mensen met een echte baan en bovendien ga ik in de toekomst ook een echte baan krijgen.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_23624484
Ik vindt dat mensen met dit soort rare ideen het stemrecht moet worden ontnomen.
Okuninushi
  zondag 28 november 2004 @ 10:28:25 #5
106056 Landmass
pi_23624487
quote:
Op zondag 28 november 2004 10:27 schreef Toyotomi het volgende:
Ik vindt dat mensen met dit soort rare ideen het stemrecht moet worden ontnomen.
quote:
Op zondag 28 november 2004 10:26 schreef jpzegthallo het volgende:
Kerel, we leven nu in de 21ste eeuw. Niet de 18de.

Uitermate sterke argumenten . Haal SCH er effe bij, kunnen jullie samen gezellig dit topic om zeep helpen.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zondag 28 november 2004 @ 10:50:41 #6
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_23624665
Uitermate discriminerend, waarom zouden mensen met werk ' meer 'zijn dan mensen zonder werk? Werk is niet zaligmakend hoor, jezelf iedere dag afbeulen voor een of ander bedrijf wat niets om je geeft.
opgezegd@fok.nl
pi_23624672
Haha, dit is zo belachelijk en ononderbouwd, eigenlijk heeft dit geen nut om er op in te gaan....
En mensen die gehandicapt geraakt zijn en niet kunnen werken moeten die dan ook maar niet stemmen?
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_23624679
Mensen die in dit land wonen en geen werk hebben zijn net zo goed burger en verdienen een stem. Met jouw argumentatie zou je ook een gewicht aan stemmen kunnen hangen. Dat Roel Pieper 200x zoveel stem krijgt als ik.

Nee dank je . Dan krijg je binnen de kortste keren een bijna libertarisch systeem.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zondag 28 november 2004 @ 10:53:27 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_23624683
Kom op landmass, als ambtenaren het stemrecht wordt ontnomen zit je binnen no-time zonder leraren, goede politici en politieagenten.

Op zich zie ik 1 deel van je idee wel zitten. Ouderen die niet meer werken hebben zo niks meer te vertellen. Dat vind ik wel goed, want iemand die niet meer werkt vanwege ouderdom is voor mij niet echt belangrijk meer voor de sameleving. Dergelijke mensen voegen niks eraan toe.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_23624684
ik vind dat alleen mensen met havo of vwo zouden mogen stemmen. Al dat domme nederlandse volk dat om de meest banale redenen op een partij stemt.

"The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter."
-- Winston Churchill
  zondag 28 november 2004 @ 10:55:49 #11
8949 Nijntjuh
..:: Nynke! ::..
pi_23624712
Politiek is meer dan alleen economie. We stemmen dus om meer dingen dan alleen economie. Zaken die te maken hebben met ethiek, verantwoordelijkheid en menselijkheid, de toekomst van het millieu etc. De inbreng van mensen die hun leven door meer laten leiden dan economisch gewin is daarbij buitengewoon hard nodig. Bovendien, het kabinet zou een afspiegeling moeten zijn van onze maatschappij. Onze totale maatschappij en daar horen nu eenmaal (Goddank) ook bejaarden, kunstenaars, ambtenaren, werkzoekenden, invaliden, etc bij.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods.
..................The cats have never forgotten this.
  zondag 28 november 2004 @ 10:56:04 #12
106056 Landmass
pi_23624713
quote:
Op zondag 28 november 2004 10:50 schreef FoXje het volgende:
Uitermate discriminerend, waarom zouden mensen met werk ' meer 'zijn dan mensen zonder werk? Werk is niet zaligmakend hoor, jezelf iedere dag afbeulen voor een of ander bedrijf wat niets om je geeft.
Onder de 18 mag je ook niet stemmen. Dat is dus ook discriminerend.

Mensen met werk dragen aan de overheid geld af, mensen zonder werk niet. Daarom vind ik dat alleen de mensen met werk mogen stemmen en niet de steuntrekkers, die stemmen namelijk toch alleen maar op de partijen die beloven anderen te beroven en de buit aan hun te geven. Een kwalijke praktijk, ik hoop er met dit plan een einde aan te kunnen maken.

Verder vertrouw ik op de goedheid van de werkenden. Ze zullen echt niet zeggen dat invaliden in de goot mogen rollen, alleen wel dat het (terecht) wat minder kan allemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Landmass op 28-11-2004 17:44:28 ]
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_23624731
Tip aan topicstarter. Als je het zo duidelijk oneens bent met het regeringsbeleid, stem met je portemonnee en ga in een land wat je beter bevalt belasting betalen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 28 november 2004 @ 10:57:56 #14
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_23624733
quote:
Op zondag 28 november 2004 10:56 schreef Landmass het volgende:

[..]

Verder vertrouw ik op de goedheid van de werkenden. Ze zullen echt niet zeggen dat invaliden in de goot mogen rollen, alleen wel dat het (terecht) wat minder kan allemaal.
Yeah right, die werkenden denken: laat die invaliden maar verrekken, kunnen wij weer een nieuwe auto kopen
opgezegd@fok.nl
  zondag 28 november 2004 @ 10:58:36 #15
106056 Landmass
pi_23624738
quote:
Op zondag 28 november 2004 10:53 schreef RichardQuest het volgende:
Met jouw argumentatie zou je ook een gewicht aan stemmen kunnen hangen. Dat Roel Pieper 200x zoveel stem krijgt als ik.

Nee dank je . Dan krijg je binnen de kortste keren een bijna libertarisch systeem.
"Kan" ja. Dat betekent niet dat we dat per se gaan doen.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zondag 28 november 2004 @ 10:59:01 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_23624742
quote:

[..]

Precies! Afschaffen die hap! Voortaan kan iedere baby stemmen door een rammelaar uit te kiezen die ie leuk vindt

Denk je dat? Volgens mij vinden een hoop werkende mensen bijvoorbeeld dat uitkeringen afgeschaft mogen worden Dag sociale zekerheid!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_23624749
quote:
Op zondag 28 november 2004 10:58 schreef Landmass het volgende:

[..]

Wat "kan"?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zondag 28 november 2004 @ 11:01:17 #18
106056 Landmass
pi_23624763
quote:
Op zondag 28 november 2004 10:53 schreef Maanvis het volgende:
Kom op landmass,
Op deze manier aangesproken worden vind ik wel leuk.
quote:
als ambtenaren het stemrecht wordt ontnomen zit je binnen no-time zonder leraren, goede politici en politieagenten.
Niet helemaal. Wij als werkenden willen namelijk wel dat er ambtenaren, politiemensen en leraren zijn. We zullen daarom op een politieke partije stemmen die daarvoor zorgt.
quote:
Op zich zie ik 1 deel van je idee wel zitten. Ouderen die niet meer werken hebben zo niks meer te vertellen. Dat vind ik wel goed, want iemand die niet meer werkt vanwege ouderdom is voor mij niet echt belangrijk meer voor de sameleving. Dergelijke mensen voegen niks eraan toe.
Je zou voor 65+ ers een regeling kunnen treffen. Als je als 65+ er hard genoeg hebt gewerkt (dus een ecte baan in de vrije markt sector) gedurende je hele leven mag je blijven stemmen, anders niet.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zondag 28 november 2004 @ 11:01:25 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_23624764
quote:
Op zondag 28 november 2004 10:58 schreef Landmass het volgende:

[..]

Het past wel in je visie. Roel pieper draagt 200x zoveel af als jij, dus hij heeft ook 200x meer stemrecht. Zijn stem telt 200x mee en die van jou maar 1x
Een gedicht over Maanvis
  zondag 28 november 2004 @ 11:01:34 #20
106601 God-Pipo
Wijsgear ende Propheat
pi_23624768
quote:
Op zondag 28 november 2004 10:23 schreef Landmass het volgende:
Zij generen immers de welvaart in dit land en ik vind daarom ook dat zij het recht hebben om te bepalen wat er mee gebeurt, niet de steuntrekkers, "kunstenaars" (ze vinden zichzelf vaak heel wat) en ambtenaren, die willen namelijk alleen maar meer in deze Sinterklaasstaat.
Jij zou eens een maandje moeten doorbrengen in Communistisch Noor-Korea. Daar heeft helemaal niemand stemrecht. Wel zo makkelijk en niemand hoeft zich druk te maken over waar een ander het geld aan uit geeft. Maar laten we eens goed kijken naar het mooie Noord-Korea. Daar onderscheiden ze drie kasten van mensen; de arbeiders, de boeren en DE KUNSTENAARS. Dat zij namelijk de mensen die welvaart genereren. Zij zorgen voor nieuwe ideeën en nieuwe wegen van denken. Die uitsluiten zorgt voor een regelrechte gang naar de hel en de verdoemenis. Wil je het land naar de klote helpen zorg dan dat de kunstenaars uitgemoord worden. Heel slimme jongen ben jij.

Ik feliciteer je hierbij met het meest domme idee van het jaar. Zelf Pim Fortuyn en Mat Herben halen het niet bij jou. Volgens mij is Hans Janmaat en Leon deWinter (uit België) niet met dit briljante idee op de proppen gekomen.
Moge Pipo je levenspad verlichten op weg naar de Eeuwige Avonturen.
pi_23624774
quote:
Niet helemaal. Wij als werkenden willen namelijk wel dat er ambtenaren, politiemensen en leraren zijn. We zullen daarom op een politieke partije stemmen die daarvoor zorgt.
Zo werkt dat echt niet....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  zondag 28 november 2004 @ 11:03:28 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_23624783
quote:
Op zondag 28 november 2004 11:01 schreef Landmass het volgende:

[..]

Op deze manier aangesproken worden vind ik wel leuk.
[..]

[..]

Hoe zorg je voor politiemensen en ambtenaren als werken in die sector betekent dat je je stemrecht op moet geven? Het zijn geen robots of slaven die je zo even kan aan en uit zetten

Je zou voor 65+ ers een regeling kunnen treffen. Als je als 65+ er hard genoeg hebt gedurende je hele leven mag je blijven stemmen, anders niet.

Onzin. Als je zonder werk komt te zitten mag je niet meer stemmen, dus ook als dat is omdat je te oud bent. Anders zou het niet eerlijk zijn.
Een gedicht over Maanvis
  zondag 28 november 2004 @ 11:04:14 #23
106056 Landmass
pi_23624790
Links FOK is wakker geworden. Holy fuck.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_23624793
quote:
Op zondag 28 november 2004 10:53 schreef Maanvis het volgende:
Ouderen die niet meer werken hebben zo niks meer te vertellen. Dat vind ik wel goed, want iemand die niet meer werkt vanwege ouderdom is voor mij niet echt belangrijk meer voor de sameleving. Dergelijke mensen voegen niks eraan toe.
Je vergeet hun levenservaring en dus wijsheid, ook wel van belang..

Verder is het idee van de TS natuurlijk belachelijk, je moet maar net werkloos zijn rond de verkiezingen terwijl je de voorgaande 4 jaar hard heb gewerkt..
  zondag 28 november 2004 @ 11:04:47 #25
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_23624799
quote:

[..]

Mensen met werk dragen aan de oevrheid geld af, mensen zonder werk niet. Daarom vind ik dat alleen de mensen met werk mogen stemmen en niet de steuntrekkers, die stemmen namelijk toch alleen maar op de partijen die beloven anderen te beroven en de buit aan hun te geven. Een kwalijke praktijk, ik hoop er met dit plan een einde aan te kunnen maken.

Mensen die door een reorganisatie ontslagen zijn zitten tijdelijk zonder werk, dan mogen ze ineens niet meer stemmen? Mensen waarvan het bedrijf failliet is zitten tijdelijk zonder werk, mogen ze ineens niet meer stemmen?

Je doet net alsof iedereen die geen werk heeft steun wil trekken bij de overheid, grote onzin dus. Iedereen hoort een stem te hebben, of wil je weer terug naar de middeleeuwen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')