abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23554325
Ik heb een enorme afkeer van het Nederlandse politieke bestel. Het is een stelsel van huichelachtige lippendienst aan de democratie, maar in werkelijkheid is het niet meer dan een bouwsel van achterkamertjes waarin regenteske regeerders elkaar baantjes toebedelen.

Ik heb een wellicht nog grotere afkeer van G. Wilders. Ik vind hem een vreselijke proleet, met de geestelijke vermogens van een gehandicapte baviaan. Maar nu hij zo mooi in de peilingen stijgt zie ik toch ongekende mogelijkheden om mijn afkeer voor het Nederlandse bestel weer eens te uiten.

De voorlaatste keer kreeg ik de uitmuntende gelegenheid dat te doen door op een lijk te stemmen. En ik werd bijna op mijn wenken bediend; een grote graaipartij ontspon zich waarin tot mijn grote genoegen een flink aantal van de oude regenten hun ambities gesneefd zagen. Helaas was het stelsel nog wel sterk genoeg om ze stilletjes af te laten gaan naar goedbetaalde sinecures.

Iemand met de beperkte geestelijke vermogens van Geert Wilders zou mijns inziens in staat moeten zijn om een groep van 25 lawaaischoppers bijelkaar te brengen die de volgende ronde van schade toebrengen aan het parlementaire stelsel goed aan zouden moeten kunnen. Bij gebrek aan beter zou ik volgende keer mijn stem wel eens kunnen geven aan de Groep Wilders. Natuurlijk alleen als die Groep groot genoeg wordt. Om vervolgens met genoegen de ontreddering van het systeem te zien toenemen. Hopelijk komt het er nog een keer vandaan dat het hele corrupte zooitje instort en er een begin kan worden gemaakt met iets dat meer lijkt op een echte democratie, en niet alleen een graaibak voor een zelfbenoemde elite.
pi_23554843
Mag ik jou wat vragen,

Ben jij een alto?
pi_23554867
Dream on, grow up en probeer wat aan je intelligentie te doen. Je komt niet slim over. En je hoort ook nog tot de groep die alleen maar klaagt en zeurt maar zelf niets wil doen. Kansloos.
pi_23554935
quote:
Op woensdag 24 november 2004 23:11 schreef thajaxxer het volgende:
Dream on, grow up en probeer wat aan je intelligentie te doen. Je komt niet slim over. En je hoort ook nog tot de groep die alleen maar klaagt en zeurt maar zelf niets wil doen. Kansloos.
Heb je het nou over wilders?
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_23554989
Er zijn bosjes kiezers zoals jou. Daarom staat ie ook zo hoog in de peilingen, en zal Wilders nog wel ff doorstijgen.
pi_23555008
Good one, zou ook mijn reden zijn om op dat aftreksel te stemmen. Partij voor de dieren deed het vorige keer ook niet slecht, lijkt me wel funny als die met een paar zetels de kamer komen verzieken. Maar eigenlijk hoop ik dat Abu Jah-jah hier nog iets op gaat richten, misschien samen met vd Ven, dan stem ik daar op.
GIRO 800800
  woensdag 24 november 2004 @ 23:16:21 #7
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_23555011
quote:
Op woensdag 24 november 2004 22:53 schreef HiZ het volgende:
een vreselijke proleet, met de geestelijke vermogens van een gehandicapte baviaan.
Moet dat nou weer zo. :'(.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_23555023
Wilders is echt niet dom, je kan het niet eens zijn met zijn denkbeelden, maar je komt echt niet op zijn plek zonder een goede intelligentie...
pi_23555026
Wilders doet het goed in de peilingen, maar wat belooft hij dat anderen niet beloven? Hij zegt dat hij zich alleen keert tegen de uitwassen van de Islam. Maar welke partij is daar nu niet tegen? Jarenlang was de SP de "tegenpartij". Waarom zie je die nauwelijks meer terwijl de populariteit van het Kabinet steeds verder afneemt? Kijken mensen niet meer naar de inhoud, maar alleen naar het poppetje? Zijn we van het strategisch stemmen zoals bij de vorige verkiezingen overgestapt op symbolisch stemmen? Wat trekt het electoraat dat goed is voor die 26 zetels zo aan aan Wilders?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_23555030
quote:
Op woensdag 24 november 2004 23:10 schreef pimpin het volgende:
Mag ik jou wat vragen,

Ben jij een alto?
Dat is ie vast. En hij loopt de hele dag "Fuck the SYSTEM!" te roepen.

Dan schijn je namelijk cool te zijn
pi_23555052
quote:
Mag ik jou wat vragen,

Ben jij een alto?
Niet echt, ik heb alleen een totale afkeer van het parlementaire stelsel.
pi_23555111
quote:
Op woensdag 24 november 2004 22:53 schreef HiZ het volgende:
Zou je ook niet overwegen om Peter R. de Vries te stemmen trouwens?
pi_23555133
quote:
Op woensdag 24 november 2004 23:16 schreef sizzler het volgende:
Wilders doet het goed in de peilingen, maar wat belooft hij dat anderen niet beloven? Hij zegt dat hij zich alleen keert tegen de uitwassen van de Islam. Maar welke partij is daar nu niet tegen? Jarenlang was de SP de "tegenpartij". Waarom zie je die nauwelijks meer terwijl de populariteit van het Kabinet steeds verder afneemt? Kijken mensen niet meer naar de inhoud, maar alleen naar het poppetje? Zijn we van het strategisch stemmen zoals bij de vorige verkiezingen overgestapt op symbolisch stemmen? Wat trekt het electoraat dat goed is voor die 26 zetels zo aan aan Wilders?
Ik wilde dit type reactie net gaan voorspellen

Je denkt kennelijk helemaal vanuit het systeem en daarom kun je je niet voorstellen waarom iemand zo 'dom' is om op een halvegare als Wilders te stemmen. Maar het punt is gewoon dat Wilders het ideale middel is om het systeem kapot te maken. Veel effectiever in ieder geval dan zo'n klein rood partijtje dat eigenlijk ook alleen maar mee wil doen met de grote jongens.
pi_23555271
quote:
Op woensdag 24 november 2004 23:19 schreef pberends het volgende:

[..]

Zou je ook niet overwegen om Peter R. de Vries te stemmen trouwens?
Dan heb je tenminste...altijd...een...alibi
pi_23555276
quote:
Op woensdag 24 november 2004 23:20 schreef HiZ het volgende:

[..]
Met de SP kan je het systeem ook behoorlijk kapot maken hoor.

Maar denk je niet dat de Groep Wilders in drie jaar tijd een redelijk stabiele partij op kan richten die samen met de wat conservatievere VVD en CDA een meerderheid vormt?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_23555277
De Wilders-aanhang is gewoon de club Fortuyn van destijds. Kans is dus groot dat ze 2 keer achter elkaar op een dooie gaan stemmen, dan ben je best sneu. Sla dan liever met een knuppel die stemmachine aan diggelen.
GIRO 800800
pi_23555321
quote:
Op woensdag 24 november 2004 23:16 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Moet dat nou weer zo. .
Mijn nederige excuses aan de bavianen van deze wereld.
pi_23555339
quote:
Op woensdag 24 november 2004 23:24 schreef Notoire_Gek het volgende:
De Wilders-aanhang is gewoon de club Fortuyn van destijds. Kans is dus groot dat ze 2 keer achter elkaar op een dooie gaan stemmen, dan ben je best sneu. Sla dan liever met een knuppel die stemmachine aan diggelen.
Leuk dat je Wilders nu al als dood ziet en dat je daarom bij voorbaat al niet op hem stemt
pi_23555359
quote:
Op woensdag 24 november 2004 23:24 schreef sizzler het volgende:

[..]

Met de SP kan je het systeem ook behoorlijk kapot maken hoor.

Maar denk je niet dat de Groep Wilders in drie jaar tijd een redelijk stabiele partij op kan richten die samen met de wat conservatievere VVD en CDA een meerderheid vormt?
Als dat gebeurt stem ik natuurlijk niet op 'm. Maar ik denk niet dat ie drie jaar de tijd gaat krijgen
pi_23555366
quote:
Mag ik jou wat vragen,

Ben jij een alto?
Ik gok op een ernstig gebrek aan seks.
  woensdag 24 november 2004 @ 23:29:40 #21
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_23555395
Wat voor alternatief zie jij dan? De politiek werkt nu eenmaal 'huigelachtig'. En dat zie je overal, het kan blijkbaar niet anders.
  woensdag 24 november 2004 @ 23:33:43 #22
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_23555480
Wat is dat toch iedere keer met die "fuck the system"-attitude? Als het je niet aanstaat ben je toch vrij om op te rotten, of niet?

Dat ben ik in elk geval van plan... Fuck Wilders, Fuck Balkie en fuck dit zooitje ongeregeld. Als ik de kans krijg, pak ik m'n biezen.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_23555729
quote:
Op woensdag 24 november 2004 23:27 schreef pberends het volgende:

Leuk dat je Wilders nu al als dood ziet en dat je daarom bij voorbaat al niet op hem stemt
Jij moet bij de EO gaan werken, daar trekken ze ook van die achterlijke conclusies
GIRO 800800
pi_23555751
quote:
Hopelijk komt het er nog een keer vandaan dat het hele corrupte zooitje instort en er een begin kan worden gemaakt met iets dat meer lijkt op een echte democratie, en niet alleen een graaibak voor een zelfbenoemde elite.
Interessante gedachte. Maar wat is in jouw ogen dan een 'echte democratie', als je dit geen democratie noemt?
quote:
Dream on, grow up en probeer wat aan je intelligentie te doen. Je komt niet slim over.
wat is dat nou voor een zaadantwoord. "je komt niet slim over", kan hier 'idem' op zeggen. Heeft er helemaal niks mee te maken, dit is gewoon iemand die nadenkt over het systeem en zijn ongenoegen daarover uit. Of hij wel of niet tot de groep behoort die er wat aan doet... mja, hij stemt in ieder geval. Er zijn er veel die bitchen en te beroerd zijn om te gaan stemmen.
quote:
Wilders is echt niet dom, je kan het niet eens zijn met zijn denkbeelden, maar je komt echt niet op zijn plek zonder een goede intelligentie...
Dat je goed kan leren als je op 'zijn plek' komt, allez, maar om nou te zeggen dat je dan maar meteen intelligent bent...
quote:
De SP is nog volop in actie. Overal hebben ze bijeenkomsten en informatieve bijeenkomsten, en zo. Wat die uitspraken van Wilders over de 'uitwassen van de islam'... mja, het overgrote deel dat op hem stemt, is gewoon tegen moslims (en/of allochtonen). Die mensen die op Pim stemden waren ook van die white trash- / nazi-mensen... die waren er volop bij toen de niet-zo-stille-tocht van PF gelopen werd door Rotterdam. Misschien worden we wel langzaam Amerika in 't klein... hoe meer balonnen bij het debatteren, hoe meer stemmen.
quote:
wow, dat moet ik echt niet hebben
quote:
Wat voor alternatief zie jij dan? De politiek werkt nu eenmaal 'huigelachtig'. En dat zie je overal, het kan blijkbaar niet anders.
makkelijk excuus. Vooral blijven roepen dat het niet anders kan, dan zal het ook niet anders gaan.
quote:
Wat is dat toch iedere keer met die "fuck the system"-attitude? Als het je niet aanstaat ben je toch vrij om op te rotten, of niet?

Dat ben ik in elk geval van plan... Fuck Wilders, Fuck Balkie en fuck dit zooitje ongeregeld. Als ik de kans krijg, pak ik m'n biezen.
Daar hadden ze nog een discussie over in Rondom 10, een paar weken geleden. Dat het zo makkelijk en egoïstisch was om je land te verlaten en 't niet proberen (opnieuw) op te bouwen of te helpen. Sja. Kweenie. Ieder zijn eigen manier, denk ik.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
  woensdag 24 november 2004 @ 23:50:26 #25
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_23555784
kan je je nog herinneren wat er gebeurde toen ook iedereen zijn afkeur van de politiek wou laten blijken? De lpf kwam aan de macht, gevolg: half jaar geen regering.

enig idee hoe slecht dat is voor de economie?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')