quote:
Hopelijk komt het er nog een keer vandaan dat het hele corrupte zooitje instort en er een begin kan worden gemaakt met iets dat meer lijkt op een echte democratie, en niet alleen een graaibak voor een zelfbenoemde elite.
Interessante gedachte. Maar wat is in jouw ogen dan een 'echte democratie', als je dit geen democratie noemt?
quote:
Dream on, grow up en probeer wat aan je intelligentie te doen. Je komt niet slim over.
wat is dat nou voor een zaadantwoord. "je komt niet slim over", kan hier 'idem' op zeggen. Heeft er helemaal niks mee te maken, dit is gewoon iemand die nadenkt over het systeem en zijn ongenoegen daarover uit. Of hij wel of niet tot de groep behoort die er wat aan doet... mja, hij stemt in ieder geval. Er zijn er veel die bitchen en te beroerd zijn om te gaan stemmen.
quote:
Wilders is echt niet dom, je kan het niet eens zijn met zijn denkbeelden, maar je komt echt niet op zijn plek zonder een goede intelligentie...
Dat je goed kan leren als je op 'zijn plek' komt, allez, maar om nou te zeggen dat je dan maar meteen intelligent bent...
quote:
Wilders doet het goed in de peilingen, maar wat belooft hij dat anderen niet beloven? Hij zegt dat hij zich alleen keert tegen de uitwassen van de Islam. Maar welke partij is daar nu niet tegen? Jarenlang was de SP de "tegenpartij". Waarom zie je die nauwelijks meer terwijl de populariteit van het Kabinet steeds verder afneemt? Kijken mensen niet meer naar de inhoud, maar alleen naar het poppetje? Zijn we van het strategisch stemmen zoals bij de vorige verkiezingen overgestapt op symbolisch stemmen? Wat trekt het electoraat dat goed is voor die 26 zetels zo aan aan Wilders?
De SP is nog volop in actie. Overal hebben ze bijeenkomsten en informatieve bijeenkomsten, en zo. Wat die uitspraken van Wilders over de 'uitwassen van de islam'... mja, het overgrote deel dat op hem stemt, is gewoon tegen moslims (en/of allochtonen). Die mensen die op Pim stemden waren ook van die white trash- / nazi-mensen... die waren er volop bij toen de niet-zo-stille-tocht van PF gelopen werd door Rotterdam. Misschien worden we wel langzaam Amerika in 't klein... hoe meer balonnen bij het debatteren, hoe meer stemmen.
![]()
quote:
Maar denk je niet dat de Groep Wilders in drie jaar tijd een redelijk stabiele partij op kan richten die samen met de wat conservatievere VVD en CDA een meerderheid vormt?
wow, dat moet ik echt niet hebben
quote:
Wat voor alternatief zie jij dan? De politiek werkt nu eenmaal 'huigelachtig'. En dat zie je overal, het kan blijkbaar niet anders.
makkelijk excuus. Vooral blijven roepen dat het niet anders kan, dan zal het ook niet anders gaan.
quote:
Wat is dat toch iedere keer met die "fuck the system"-attitude? Als het je niet aanstaat ben je toch vrij om op te rotten, of niet?
Dat ben ik in elk geval van plan... Fuck Wilders, Fuck Balkie en fuck dit zooitje ongeregeld. Als ik de kans krijg, pak ik m'n biezen.
Daar hadden ze nog een discussie over in Rondom 10, een paar weken geleden. Dat het zo makkelijk en egoïstisch was om je land te verlaten en 't niet proberen (opnieuw) op te bouwen of te helpen. Sja. Kweenie. Ieder zijn eigen manier, denk ik.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek