abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23522559
Ik zag op tv Femke Halsema van GroenLinks zeggen dat ze het erg vond toen Ayaan Hirsi Ali niet aanwezig kon zijn in de 2e kamer, en dat ze het heel goed vond dat Geert Wilders wel aanwezig was. Soort van lofwoorden over Geert Wilders van GroenLinks. Hij heeft allerlei uitspraken gedaan over de Islam die GroenLinks voor 100% als extreem-rechts zou bestempelen, maar nu mist GroenLinks Hirsi Ali en likken bijna de kont van Geert Wilders. Is links soms rechtser geworden?
pi_23522596
Dat is gewoon het hele 'spel' dat er nou eenmaal bijhoort. Naar mijn idee is links juist linkser en nóg feller aan het worden dan dat ze voorheen al waren
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:02:05 #3
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_23522664
Ze zijn wel degelijk rechtser geworden, als je nu de houding van Groenlinks bekijkt tegenover de AIVD... dat had je 3 jaar geleden niet durven dromen. hehe, hypocrieten
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_23523197
als je alleen de migrantenkwestie bekijkt wel misschien, maar over het gehele spectrum van politieke onderwerpen gezien valt het allemaal nog wel mee.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_23523207
Helaas, ik voel me steeds minder thuis binnen GroenLinks. Was de oude PSP er nog maar... zucht....
pi_23523299
Nee. Maar wel net zo "populistisch" als alle andere partijen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_23523409
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:57 schreef pberends het volgende:
Ik zag op tv Femke Halsema van GroenLinks zeggen dat ze het erg vond toen Ayaan Hirsi Ali niet aanwezig kon zijn in de 2e kamer, en dat ze het heel goed vond dat Geert Wilders wel aanwezig was. Soort van lofwoorden over Geert Wilders van GroenLinks.
Ik hoop dat het inderdaad de lofwoorden, die jij niet gepost hebt,waren die GroenLinks zoveel rechtser deden lijken, want slechts betreuren dat een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger niet aanwezig kan zijn, lijkt mij niet het typisch rechts of links.
pi_23523498
Wat een onzin, TS. Ik denk dat iedereen die op een serieuze manier in de politiek zit, het verschrikkelijk vindt wat hier gebeurd is. Zeggen dat je het erg vindt, iemand niet in de kamer aan te treffen vanwege bedreigingen betekent nog bepaald niet dat je ook maar iets hoeft opgeschoven te zijn in zijn of haar richting (en idem voor blij zijn dat iemand er wel is, natuurlijk).

Hoe ééndimensionaal denk jij eigenlijk, pberends?
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:40:04 #9
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_23523623
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 19:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Helaas, ik voel me steeds minder thuis binnen GroenLinks. Was de oude PSP er nog maar... zucht....
eng ventje...
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:43:33 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_23523710
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 19:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Waarom niet tegelijk de CPN heroprichten?
idioot-->idioter-->idiootst

on-topic:
links blijft links: niet te vertrouwen en prekend voor eigen parochie.
Net zoals rechtse partijen overigens.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_23523784
Nee, ze zijn nog even links alleen hebben ze de oogklepjes wat afgedaan de laatste weken. Waarschijnlijk zal dat niet zo heel lang duren, dus geniet ervan zo lang het duurt
pi_23524066
als ik kon stemmen zou ik op groenlinks stemmen op Femke
ze wil gewoon extra stemmen krijgen van mensen van andere partijen
pi_23524102
quote:
Ik zag op tv Femke Halsema van GroenLinks zeggen dat ze het erg vond toen Ayaan Hirsi Ali niet aanwezig kon zijn in de 2e kamer, en dat ze het heel goed vond dat Geert Wilders wel aanwezig was.
Nou ja, daar kan rechts een puntje aan zuigen. Ik herinner me Paul Rosenmöller nog.
  † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 20:15:37 #14
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_23524525
Een tijdje terug was Wilders ook al complimenteus naar Femke toe. Omdat zij als enige ook vond dat Mohammed B. wel in de gaten had moeten worden gehouden.

Volgens mij bloeit er iets moois in Den Haag
pi_23524894
Misschien helpt het om een onderwerp als dit eens te benaderen zonder simplistische termen als links en rechts. Je kunt beter stellen dat een sociaal ingestelde milieupartij zich OOK zorgen maakt over toenemend extremisme in ons land. Dat is namelijk het enige wat hier aan de hand is.
  dinsdag 23 november 2004 @ 20:36:36 #16
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23525031
quote:
Ik zag op tv Femke Halsema van GroenLinks zeggen dat ze het erg vond toen Ayaan Hirsi Ali niet aanwezig kon zijn in de 2e kamer, en dat ze het heel goed vond dat Geert Wilders wel aanwezig was. Soort van lofwoorden over Geert Wilders van GroenLinks. Hij heeft allerlei uitspraken gedaan over de Islam die GroenLinks voor 100% als extreem-rechts zou bestempelen, maar nu mist GroenLinks Hirsi Ali en likken bijna de kont van Geert Wilders. Is links soms rechtser geworden?
Welnee. Waar bemoederd kan worden en slachtoffers kunnen worden gered, staat GroenLinks met moeder Femke vooraan. Al betreft het Geer Wilders en Ayaan Hirsi Ali. Een prijzenswaardige instelling, zij het dat deze nogal eens uitnodigt tot misbruik door gehaaide activisten die zich vlot van de slachtofferrol weten te bedienen. Zodra het sentiment wat geweken is, zullen naar mijn idee de bekende verhoudingen weer herstellen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_23526232
@ reacties. Topic was meer een vraag om meer informatie, niet echt een stelling.
pi_23527473
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 21:21 schreef pberends het volgende:
@ reacties. Topic was meer een vraag om meer informatie, niet echt een stelling.
Ga toch fietsen man. Vindt Femke je ook nog tof.
pi_23527774
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:01 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Ga toch fietsen man. Vindt Femke je ook nog tof.
@ deze reactie.
pi_23528165
Ik vind van wel .
Links is rechtser geworden.

En dan bedoel ik niet Groen links of de SP maar juist een partij als de PvdA die vroeger toch links van het midden zat en eigenlijk ook het CDA die een sterke sociale vleugel had.

Alle grote partijen zijn sinds fortuyn naar rechts opgeschoven, maar ook daarvoor was er al beweging.
Zo is Cohen onder paars verantwoordelijk geweest voor de slechte, onuitvoerbare en asociale vreemdelingenwet die ik een typisch rechts product vind.

Het CDA is sinds Balkenende's knuffel met Fortuyn en later LPF helemaal bezig haar eigen linkerhelft uit te roeien en een puur rechtse partij te worden.

Kortom, ik zie een duidelijke verschuiving naar rechts van de grotere partijen.

(sorry dat ik toch met links/rechts op kom draven, maar het is niet anders )
pi_23528512
GroenLinks is enkel een opportunische partij, niks van aantrekken.
pi_23528795
Ik denk niet dat je dit over 'links' of 'rechts' moet laten gaan. Halsema en Wilders, hoewel de ideeën misschien verschillen, zijn toch 'soortgenoten', zeg maar. Dat schept toch een band. Zelfde met Hirsi Ali.

Je hoeft het niet met iemand eens te zijn om bevriend te kunnen zijn. Goed, een communist kan geen vrienden worden met een nazi, maar over het algemeen gaat het redelijk goed samen.

Persoonlijk vind ik dat de verschillen in mening juist leuk zijn. Dan is het ook, vind ik, makkelijker om te discussieren, met vrienden dan. Je weet dat ze je toch respecteren om wie je bent, niet om je standpunten. Dat is toch een soort van 'hulp'. Het voelt 'reassuring', zeg maar. Zelfs al ga je af, dan kan je er zelf alsnog om lachen, je bent immers 'onder vrienden'.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  dinsdag 23 november 2004 @ 23:46:22 #23
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_23531142
Het erg vinden wanneer mensen met een mening die van de jouwe verschilt hun mening niet kunnen/durven uiten is links, pberends, niet rechts.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  dinsdag 23 november 2004 @ 23:50:44 #24
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_23531285
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 23:46 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Het erg vinden wanneer mensen met een mening die van de jouwe verschilt hun mening niet kunnen/durven uiten is links, pberends, niet rechts.
Ja, en G. W. Bush vond het mooie aan de VS dat Micheal Moore het recht had zijn film te laten zien. Links en rechts worden tegenwoordig vooral gedefinieerd op economisch vlak, niet meer op moreel of authoritair vlak. Het wordt imho tijd om van het links vs. rechts-concept af te stappen.
pi_23531554
Krijg meer de indruk dat rechts tegenwoordig rechtser is geworden, ik weet niet waarom...
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')