abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23490734
De VVD heeft hoe dan ook een leiderschapsprobleem. Zalm heeft geen uitstraling en heeft zich lelijk vertild aan het het vice-permierschap. Van Aartsen is te elitair voor de massa en te populistisch voor de elite. Je ziet hem worstelen met het zetelverlies in de peilingen. Geconfronteerd met een rechtse inhaler stuurt hij naar rechts in een wanhopige pogiong zijn opponent van de weg te drukken. Het resultaat: deuken en verkeersonveilige situaties.

Wilders terug bij de VVD zou kunnen, maar een leidende rol lijkt me uitgesloten. Dan krijg je zeker een afsplitsing van minder rechtse VVD-ers. Bij de huidige naar-rechts koers van Van Aarsten bestaat die kans ook. En dan gaan we de volgende verkiezingen in met 4 rechtse partijen waarvan 1 met politieke nieuwkomers en gelukszoekers. Dat wordt smullen
Hoe je het terrorisme kunt verslaan? Door je niet te laten terroriseren. Laat angst je leven niet beheersen. Zelfs niet als je bang bent.
-Salman Rushdie-
pi_23490840
quote:
Op maandag 22 november 2004 13:53 schreef sizzler het volgende:
Daarnaast verliest de VVD steeds meer zetels in de peiling en ontbreekt het Van Aartsen aan ieder leiderschap.
Ligt eraan welke peilingen je neemt, VVD staat laatste weken volgens interview/NSS stabiel op 25 zetels.

Maar van Aartsen is de laatste tijd niet slim bezig ook al deel ik de mening van SCH in deze. Beetje verkeerde timing om met zulke uitspraken te komen.

Snap ook niet dat Zalm zo hoog scoort in de peiling om het leiderschap, Zalm is een prima minister maar ik vind hem niet geschikt als lijsttrekker. Verdonk lijkt mij wel een goede keus en die zou met een duidelijk richting van de VVD best wel eens de eerste vrouwelijke Minister-President kunnen worden.
pi_23490927
quote:
Op maandag 22 november 2004 14:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar als interviewer zou ik dan wel meteen vragen hoe het zit, tellen het Turkije verhaal en de fractiediscipline dan nog?
Idd.
quote:
In die zin vind ik het niet verstandig van Van Aartsen om uberhaupt nog over een terugkeer van Wilders te speculeren.
Het komt vrij wanhopig over imho. Ik weet ook niet of Zalm als fractieleider beter had opgetreden. Die zit veel beter op zijn plek als minister van financiėn. Maar bij de overige fractievoorzitters vergeleken is hji gewoon de mindere. Bos, Dittrich en Verhagen zijn veel beter in staat hun partijstandpunt te "verkopen" aan de kiezer. Daarnaast zijn ze veel sympathieker. Het maakt niet uit wat je aan hem vraagd, hij reageerd altijd "geėrgerd".
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_23491750
quote:
Op maandag 22 november 2004 14:09 schreef Chewie het volgende:
Verdonk zou met een duidelijk richting van de VVD best wel eens de eerste vrouwelijke Minister-President kunnen worden.
Ieks
pi_23491978
quote:
Op maandag 22 november 2004 14:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Ieks
Femofoob

Met haar optreden op de Dam heeft ze al wel een goede start gemaakt. Verdonk als MP zie ik wel zitten, eindelijk een MP met ballen
pi_23492217
maar wanneer ik Dijkstal zie, mis ik 'm enorm bij de VVD.

einde quote

dat kan alleen een niet vvd-er zeggen
pi_23492284
De rechtse Koers van van Aartsen ?
de man die het had over een fusie tussen VVD en D66
De sociaal liberale koers-discussie komt echt uit zijn pen.
pi_23493107
quote:
Op maandag 22 november 2004 15:05 schreef CANARIS het volgende:
De rechtse Koers van van Aartsen ?
de man die het had over een fusie tussen VVD en D66
De sociaal liberale koers-discussie komt echt uit zijn pen.
Je hebt gelijk. Het is nog een draaikont ook
Hoe je het terrorisme kunt verslaan? Door je niet te laten terroriseren. Laat angst je leven niet beheersen. Zelfs niet als je bang bent.
-Salman Rushdie-
pi_23493179
quote:
Op maandag 22 november 2004 14:54 schreef Chewie het volgende:
Met haar optreden op de Dam heeft ze al wel een goede start gemaakt. Verdonk als MP zie ik wel zitten, eindelijk een MP met ballen
Meen je dat nou.

Voorzover ze bij mij en veel mensen die ik ken al geen kwaad bloed had gezet heeft ze dat met haar volstrekt misplaatste optreden op de Dam wel gedaan.

Ik denk toch niet dat ze inhoudelijk capabel is voor MP, alleen een grote bek is niet genoeg
pi_23493198
Als ik Van Aartsen was zou ik maar oppassen, voor je het weet spreek je Frans.
pi_23493217
quote:
Op maandag 22 november 2004 15:43 schreef Monidique het volgende:
Als ik Van Aartsen was zou ik maar Oppassen!!!, voor je het weet spreek je Frans.
Goed programma.
  maandag 22 november 2004 @ 15:44:52 #38
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23493230
Ach, Hirsi Ali riep maanden geleden al dat er eens duidelijkheid moest komen wie nu de echte leider was. Dat werd afgedaan als niet belangrijk.

Maar het gebrek aan echte leiderschap breekt de VVD wel op. Van Aartsen heeft laten zien dat hij het niet kan, en Zalm is meer bezig met het kabinet, wat op zich logisch is natuurlijk.

Je weet ook niet wat je aan Van Aartsen hebt. Hij is voorstander van een brede sociaal-liberale partij, maar soms komt ie weer krampachtig met zwat "conservatieve" (loze) spierballentaal.

Zalm is ook niet echt geschikt als partijleider. Die man is alleen goed als minister. Nee, Verdonk lijkt mij de beste voor de VVD ondanks haar dramatische optreden op de dam, maar goed, je kan niet alles hebben.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23493265

Bea is veulste links Wimlex zal wel netzo blijken te zijn: Verdonk for prez!!!
pi_23493294
Zowel Wilders als die missellijke van Aartsen kun we missen
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_23493314
quote:
Op maandag 22 november 2004 15:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Meen je dat nou.

Voorzover ze bij mij en veel mensen die ik ken al geen kwaad bloed had gezet heeft ze dat met haar volstrekt misplaatste optreden op de Dam wel gedaan.
Gezien de reacties op de Dam werd haar toespraak meer gewaardeerd dan van de burgervader van die stad. Haar optreden was imo ook meer legitiem dan van Cohen (maar dat is een andere discussie die we ook al gevoerd hebben )
quote:
Ik denk toch niet dat ze inhoudelijk capabel is voor MP, alleen een grote bek is niet genoeg
Altijd afwachten natuurlijk, maar ik denk dat ze meer dan geschikt is voor deze functie en ze is zeker niet bang om minder populaire maatregelen te nemen en ze ook daadwerkelijk uit te voeren.

Maar ja als jij "zeggen waar het op staat" al een "grote bek" vind.
pi_23493431
Waar is die van Aartsen nou eigenlijk mee bezig?

Eerst dat populistische geflipflop over Remkes (eerst riep vA dat Remkes voor de zoveelste keer had gefaald en toen Remkes in het Kamerdebat met een verdediging van niks kwam beloonde vA hem desondanks met gewoon weer een nieuwe kans)

Nu is diezelfde Wilders die eerst te radicaal was weer van harte welkom, terwijl Wilders geen enkel standpunt gewijzigd heeft.

Maar van mij hoeven ze Van Aartsen niet de laan uit te sturen, laat hem maar lekker kiezers bij de VVD wegjagen.

om dezelfde reden hoop ik ook dat Wouter Bos binnenkort plaatsmaakt voor Aboutaleb als partijleider
pi_23494680
Dan zegt Van Aartsen dat Wouter Bos een draaikont is...wat wil deze man nou eigenlijk. Hij heeft vorige keer gezegd niet meer te kunnen samenwerken met Wilders, maar nu Wilders in de peilingen ineens groter is dan de VVD mag hij ineens weer terugkeren.
Van Aartsen heeft geen principes en laat zich louter beinvloeden door de peilingen. En laat Wilders maar wegblijven, dan kunnen ze bij de VVD hun wonden gaan likken.
pi_23494815
quote:
Op maandag 22 november 2004 11:42 schreef Posdnous het volgende:
Precies, ik kan me niet voorstellen dat VVD'ers hem aansprekend vinden.
Ik vind het altijd wel leuk zo'n relschopper. Hoe arroganter hoe beter.
  maandag 22 november 2004 @ 17:02:27 #45
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23495000
quote:
Op maandag 22 november 2004 16:54 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik vind het altijd wel leuk zo'n relschopper. Hoe arroganter hoe beter.
Tja, dat zie ik niet helemaal.

Over tienduizenden demonstranten reageren met: 'ik hoop dat ze een leuke dag hebben gehad' is voor mij reden genoeg hem voor altijd uit te lachen als hij eens iets serieus wil aankaarten.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 22 november 2004 @ 17:20:42 #46
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_23495435
quote:
Op maandag 22 november 2004 15:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Meen je dat nou.

Verdonk heeft als minister op het gebied van Vreemdelingenzaken en Integratie al meer voor elkaar gekregen dan haar voorgangers. Die moesten iedere keer bakzijl halen als de zielige verhaaltjes in de tweede kamer naar boven kwamen.

En zij was welkom op de Dam, zowel bij publiek, als bij de familie van Gogh. Cohen haaft haar op alle mogelijke manieren daar weg proberen te houden en het is hem niet gelukt. Ze heeft ballen, en krijgt iets gedaan.

Ze zal geen MP worden, maar met haar als partijleider zal de VVD weer een fatsoenlijk rechtse partij worden, ipv links-liberaal (whatever dat is)
  maandag 22 november 2004 @ 17:22:18 #47
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23495480
quote:
Op maandag 22 november 2004 17:02 schreef Posdnous het volgende:
Over tienduizenden demonstranten reageren met: 'ik hoop dat ze een leuke dag hebben gehad' is voor mij reden genoeg hem voor altijd uit te lachen als hij eens iets serieus wil aankaarten.
Het "circus in Amsterdam" vond ik zelf een meesterlijke opmerking.

Van Aartsen is een goed debater en doet het goed in talkshows. De zure draaikont Bos kan daar slecht mee omgaan; lijkt me een mooie pre voor een lijsttrekker. Verder is hij een waardeloze crisismanager en wil hij de koers van D66 overnemen, een koers die zo geslaagd is dat die partij hard op weg is naar de nul zetels.

Doe mij dan maar de rechte rug van Wilders, ook al ben ik voor toetreding van Turkije.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_23495662
Wilders en Van Aartsen zijn beide wel 2 goede politici
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_23495718
quote:
Op maandag 22 november 2004 15:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

Gezien de reacties op de Dam werd haar toespraak meer gewaardeerd dan van de burgervader van die stad. Haar optreden was imo ook meer legitiem dan van Cohen (maar dat is een andere discussie die we ook al gevoerd hebben )
Volgens de aanwezigen die ik gesproken heb werd Verdonk vierkant weggefloten itt Cohen.

Maar wat heeft deze minister meer in haar mars dan het niet uitvoeren van een beleid?

Ik denk dat je toch eerder in de richting van Kamp moet denken, of Rutten. En wat mij betreft halen jullie Jorritsma terug en het liefst nog Dijkstal, de enige echte liberaal
  maandag 22 november 2004 @ 17:38:30 #50
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23495871
quote:
Op maandag 22 november 2004 17:22 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het "circus in Amsterdam" vond ik zelf een meesterlijke opmerking.
Het volk niet serieus nemen noem jij meesterlijk..hmmm.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')