Heeft hij er ook bij verteld waarom dat beter zou zijn of moet men het hiermee doen?quote:Het is beter voor u wanneer u met een ijzeren naald in het hoofd wordt gestoken dan wanneer u een vrouw aanraakt die niet uw eigen vrouw is of een nabij familielid
Joden zijn reeds vele eeuwen Nederlanders, daarmee vervalt het argument dat wij in Nederland zijn..quote:Op maandag 22 november 2004 01:27 schreef erikkll het volgende:
maar we zijn hier in nederland en hier geven we gewoon een hand
't kan me niet schelen wat die joden denken eerlijk gezegd, bovendien zijn de meeste (de enige) vrouwelijke joden wel zo geintegreerd dat ze 't niet erg vindenquote:Op maandag 22 november 2004 01:31 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:
[..]
Joden zijn reeds vele eeuwen Nederlanders, daarmee vervalt het argument dat wij in Nederland zijn..
Met andere woorden het verbod en de sanctie op het ongewenst aanraken van een vrouw is vele malen erger dan een ijzeren naald die bij wijze van spreken in het hoofd wordt ingestoken.quote:Op maandag 22 november 2004 01:27 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Heeft hij er ook bij verteld waarom dat beter zou zijn of moet men het hiermee doen?
Sommige hebben voor die naald gekozen gezien hun uitspraken..quote:Op maandag 22 november 2004 01:27 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Heeft hij er ook bij verteld waarom dat beter zou zijn of moet men het hiermee doen?
sanctie? ik heb al vele vrouwen de hand geschud en er is nog niks met mij gebeurdquote:Op maandag 22 november 2004 01:35 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:
[..]
Met andere woorden het verbod en de sanctie op het ongewenst aanraken van een vrouw is vele malen erger dan een ijzeren naald die bij wijze van spreken in het hoofd wordt ingestoken.
nee, maar het geen hand schudden in nederland getuigt in de nederlandse cultuur van onfatsoenquote:Op maandag 22 november 2004 01:35 schreef HeyFreak het volgende:
we hoeven ook alweer niet overdreven panisch te gaan doen over een imam die een vrouw geen hand wil schudden. Sommige nederlandse mannen zoenen elkaar ook op de wang als ze elkaar ontmoeten. Moeten ze dat dan ook maar niet meer doen omdat de meeste mannen dit niet doen?
Even concluderend:quote:Op maandag 22 november 2004 01:23 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:
Ja dus, omdat jij het normaal vind moet iedereen doen wat jij zegt ?quote:Op maandag 22 november 2004 01:37 schreef erikkll het volgende:
[..]
nee, maar het geen hand schudden in nederland getuigt in de nederlandse cultuur van onfatsoen
hij heeft zich toch verontschuldigd? hij heeft uitgelegd dat hij het niet mag, niet dat hij het niet wil...quote:Op maandag 22 november 2004 01:37 schreef erikkll het volgende:
[..]
nee, maar het geen hand schudden in nederland getuigt in de nederlandse cultuur van onfatsoen
Donder opquote:Op maandag 22 november 2004 01:35 schreef HeyFreak het volgende:
we hoeven ook alweer niet overdreven panisch te gaan doen over een imam die een vrouw geen hand wil schudden. Sommige nederlandse mannen zoenen elkaar ook op de wang als ze elkaar ontmoeten. Moeten ze dat dan ook maar niet meer doen omdat de meeste mannen dit niet doen?
Nederland heeft nooit een echte handdrukcultuur gekendquote:Op maandag 22 november 2004 01:27 schreef erikkll het volgende:
maar we zijn hier in nederland en hier geven we gewoon een hand
maar het getuigt niet bepaald van fatsoen om een hand te weigeren. nou ja, ik weet niet of die beste man het heeft uitgelegd zoals hier beweerd wordt, maar toch. mijn werkgever is overigens ook moslim en heeft gewoon mijn zus een hand gegeven (en zelfs omhelsd, how bad is that?)quote:Op maandag 22 november 2004 01:39 schreef Linz het volgende:
Het klopt dus dat tegelijkertijd óók vrouwen een man eigenlijk geen hand behoren te geven om dezelfde redenen? Omdat de islam een erg kuis geloof is? Minderwaardigheid van de vrouw heeft er dus niks mee te maken.
Als dat zo is dan vind ik het eigenlijk hele mooie karaktertrek van de islam. Des te meer vind ik het dan schandelijker en ook onbegrijpelijk dat veel moslimsjongeren vrouwen voor hoer uitmaken of op een andere wijze lastigvallen. Zijn ze niet bekend met deze vers uit de koran of zo?quote:Op maandag 22 november 2004 01:35 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:
[..]
Met andere woorden het verbod en de sanctie op het ongewenst aanraken van een vrouw is vele malen erger dan een ijzeren naald die bij wijze van spreken in het hoofd wordt ingestoken.
Absoluut wel.quote:Op maandag 22 november 2004 01:39 schreef Linz het volgende:
Het klopt dus dat tegelijkertijd óók vrouwen een man eigenlijk geen hand behoren te geven om dezelfde redenen? Omdat de islam een erg kuis geloof is? Minderwaardigheid van de vrouw heeft er dus niks mee te maken.
Beste Abdullah, dat geldt alleen voor ultra-orthodoxe Joden en zeker niet binnen de gematigde liberaal-Joodse gemeenschap.quote:Op maandag 22 november 2004 01:23 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:
[
Nederlands Joodse Traditie
Zo is in de Nederlands-Joodse cultuur het geven van een hand aan iemand van de andere sekse ongepast en zondig voor een jood of jodin. Daarom geeft onder andere de bekende rabbijn Evers aan vrouwen geen hand. (Voor meer achtergronden hierover: http://ohr.edu/ask/ask222.htm#Q2)
Ja ik begrijp de strekking van wat er gezegd wordt, ik mis echter het waarom.quote:Op maandag 22 november 2004 01:35 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:
[..]
maar vrouwen mogen mannen toch ook geen hand geven? zijn de mannen dan weer minderwaardig? of nee, dan zal jij weer zeggen, de onreinen mogen niksquote:Op maandag 22 november 2004 01:42 schreef Cheese het volgende:
De oogkleppenbrigade in Nederlands is wel EXTREEM hardnekkig zeg.
Gadverdamme.
Onrein?quote:Op maandag 22 november 2004 01:42 schreef Cheese het volgende:
[..]
Absoluut wel.
De vrouw wordt als onrein beschouwd. Ik weet niet wat je daaraan niet "minderwaardig" vindt?
De oogkleppenbrigade in Nederlands is wel EXTREEM hardnekkig zeg.
Gadverdamme.
vanuit jouw perspectief wel, vanuit hun perspectief heeft fatsoen er niks mee te maken, het is meer een cultureel verschil lijkt hetquote:Op maandag 22 november 2004 01:42 schreef erikkll het volgende:
[..]
maar het getuigt niet bepaald van fatsoen om een hand te weigeren.
of je pleurt zelf een eind opquote:Op maandag 22 november 2004 01:38 schreef Cheese het volgende:
[..]
Donder op
De meeste van die 50 spraken geen Nederlands, en in vrijwel de gehele Westerse wereld is handen schudden, tussen man en vrouw, man en man, kind en man, kind en vrouw, etc, etc, de normaalste zaak van de wereld.
Je stelt jezelf buiten de samenleving door dit uit achterljke geloofsovertuigingen te negeren, en gewoon te doen alsof je in je thuisland bent.
Flikker dan maar mooi op naar je eigen land, of waar dan ook waar men je feodale kutcultuur wel normaal vindt.
Of genegeerdquote:Op maandag 22 november 2004 01:43 schreef NorthernStar het volgende:
Dat is in dik duizend jaar islam nooit aan de orde geweest?
Hollanders?quote:Op maandag 22 november 2004 01:44 schreef Deadre het volgende:
Onrein?![]()
Sommige Hollanders hebben wel humor
Zolang iemand zich daarvoor verontschuldigd vind ik het heel fatsoenlijk hoor...quote:Op maandag 22 november 2004 01:48 schreef erikkll het volgende:
goths geven gewoon een hand hoor!
maar ik zeg ook niet dat ze 't moeten hoor, alleen dat 't van onfatsoen getuigt om 't niet te doen in nederland. gelukkig hebben alle moslims die ik ken het beter begrepen (en dat zijn er heel wat want ik werk in een pizzeria)
Mijn baas' vrouw die 3 maand geleden hierheen is gekomen zal nooit wat met nederlanders te maken hoeven hebben, toch neemt zij nu wel een nederlands cursus (à 5000 euro). dat vindt zij normaal, en dat is 't ook (overigens spreekt zij al engels)quote:Op maandag 22 november 2004 01:46 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Daarnaast is Nederlands een kolere-moeilijke taal om te leren (kijk maar naar de gemiddelde Fok!ker). Met Nederlanders hebben ook toch niets te maken dus zij zien niet direct het nut van Nederlands leren. Begrijpelijk...
Er is in feite ook geen probleem tenzij men zich er aan stoort.quote:Op maandag 22 november 2004 01:34 schreef erikkll het volgende:
[..]
't kan me niet schelen wat die joden denken eerlijk gezegd, bovendien zijn de meeste (de enige) vrouwelijke joden wel zo geintegreerd dat ze 't niet erg vindennet als de (enkele) moslim vrouwen die ik ken overigens! dus ik weet niet wat het probleem nu is, we wonen hier gewoon in nederland, en no matter what je geloof ook zegt, het is hier gewoon normaal om het andere geslacht een hand te schudden en het kan ook helemaal geen kwaad.
dat kanquote:Op maandag 22 november 2004 01:49 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Zolang iemand zich daarvoor verontschuldigt vind ik het heel fatsoenlijk hoor...
tjah, mensen verschillen....quote:Op maandag 22 november 2004 01:49 schreef erikkll het volgende:
[..]
Mijn baas' vrouw die 3 maand geleden hierheen is gekomen zal nooit wat met nederlanders te maken hoeven hebben, toch neemt zij nu wel een nederlands cursus (à 5000 euro). dat vindt zij normaal, en dat is 't ook (overigens spreekt zij al engels)
schud jij een vrouw de hand?quote:Op maandag 22 november 2004 01:50 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:
[..]
Er is in feite ook geen probleem tenzij men zich er aan stoort.
Ja kan ook. Trouwens dat was eigenlijk mijn vraag niet.quote:Op maandag 22 november 2004 01:46 schreef mvt het volgende:
[..]
Of genegeerd
Handenschudden is de meeste geaccepteerde vorm van beleefde kennismaking, en zo gauw, jij, als vertegenwoordiger van een cultuur, daar je niet aan wenst te houden, zeg jij, als vertegenwoordiger van die cultuur in wezen:quote:Op maandag 22 november 2004 01:46 schreef HeyFreak het volgende:
of je pleurt zelf een eind op
En die imam die geen hand kon geven sprak wel nederlands. De meeste imams zijn hier voor een paar jaar en dan gaan ze weer weg. Daarnaast is Nederlands een kolere-moeilijke taal om te leren (kijk maar naar de gemiddelde Fok!ker). Met Nederlanders hebben ook toch niets te maken dus zij zien niet direct het nut van Nederlands leren. Begrijpelijk...
even terug naar het handje geven:
Je kan niet iemand dwingen om op een bepaalde manier te gedragen omdat de meesten dit ook doen. Ik vind het gewoon triest om met kreten als "rot maar op naar je eigen land" te komen alleen maar omdat iemand geen handen kan schudden met een vrouw. Zullen we dan ook maar alle goths de bak in gooien? Zij zijn eigenlijk ook wel apart. Elke nederlander weer op klompen!
maar zo hoort 't wel! als ik naar turkije zou verhuizen zou ik me ook aanpassen! turks leren, geen moslim worden (dat hoeft niet, zij hoeven ook geen christen te worden hier) en gewoon mee doen in de maatschappij zoals het daar hoort, niet als een zotte het christendom lopen verkondigen!quote:Op maandag 22 november 2004 01:50 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
tjah, mensen verschillen....
Ach, in Turkije kun je dat nog maken, in Marokko is het al een heel ander verhaalquote:Op maandag 22 november 2004 01:52 schreef erikkll het volgende:
[..]
maar zo hoort 't wel! als ik naar turkije zou verhuizen zou ik me ook aanpassen! turks leren, geen moslim worden (dat hoeft niet, zij hoeven ook geen christen te worden hier) en gewoon mee doen in de maatschappij zoals het daar hoort, niet als een zotte het christendom lopen verkondigen!
geweldige dooddoener trouwens.quote:Op maandag 22 november 2004 01:50 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
tjah, mensen verschillen....
Dat klopt moslimvrouwen met een hoofddoek zullen over het algemeen het willen vermijden om een man een hand te geven. Terwijl zij vrouwen een hand geven en vaak ook nog elkaar op de wang zoenen.quote:Op maandag 22 november 2004 01:39 schreef Linz het volgende:
turkije is beter te vergelijken met nederland, daarom. in turkije speelt de islam alleen wel een grotere rol dan hier (ben er geweest, in 't noorden, niet toeristisch gebied) daar geven ze 't alleen een veel betere plaats in de maatschappij dan de mensen die hier heen komen, naar mijn mening.quote:Op maandag 22 november 2004 01:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ach, in Turkije kun je dat nog maken, in Marokko is het al een heel ander verhaal
de joden in nederland zijn een stuk minder vasthoudend aan de regeltjes die hun godsdienst hen oplegt dan de moslims. de moslims kunnen hier nog wel eens wat van leren!quote:Op maandag 22 november 2004 01:56 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:
[..]
Dat klopt moslimvrouwen met een hoofddoek zullen over het algemeen het willen vermijden om een man een hand te geven. Terwijl zij vrouwen een hand geven en vaak ook nog elkaar op de wang zoenen.
In de link in het artikel zie je de Joodse uitleg over het zelfde fenomeen. En zoals deze reeds eeuwen in de Nederlandse cultuur door de Joden werd toegepast.
Ach er is zoveel mis met die cultuur/godsdienst, waar moeten we beginnen?quote:Op maandag 22 november 2004 01:56 schreef Skinkie het volgende:
als moslims inclusief jongeren het consequent zouden toepassing (lees: van nederlandse meisjes afzouden blijven voordat ze getrouwd zijn) is dit een heel ok iets, maar het is dus erg selectief... en blijkt dus alleen gebruikt te worden wanneer het hen uitkomt.
Je leest bewust over mijn post over gematigde moslims en Joden heen?quote:Op maandag 22 november 2004 01:56 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:
In de link in het artikel zie je de Joodse uitleg over het zelfde fenomeen. En zoals deze reeds eeuwen in de Nederlandse cultuur door de Joden werd toegepast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |