Dat klopt, de bak is nieuw en moet dus helemaal opnieuw ingericht worden. De maanvissen waren in de vorige bak ook al actief, maar inderdaad, ze reageren op een temperatuurswisseling.quote:Op woensdag 11 mei 2005 18:05 schreef idiotforaliving het volgende:
Je hebt je bak ook nog niet zo heel lang ingericht of niet? Maanvissen reageren er in elk geval heel sterk op zeg maar
Ik heb ook een 120 en heb er wel een achterwand in gezet, vond de tegeltjes een beetje uit de toon vallen bij mn visjesTrouwens, @ Dirkh, hoeveel water gaat er in je bak?
Ik las dat ze zelfs tot 30 cm kunnen worden, maar ik weet niet hoe ze dat meten. Als ik de voelsprieten mee zou meten komen ze daar nu wel overheen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:48 schreef idiotforaliving het volgende:
Ze zijn vet, worden ze nog groter?
Had ook een keer zo een kreeftje... heel mijn planten collectie naar de knoppenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:50 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ik las dat ze zelfs tot 30 cm kunnen worden, maar ik weet niet hoe ze dat meten. Als ik de voelsprieten mee zou meten komen ze daar nu wel overheen.
Maar het zijn inderdaad leuke beesten om naar te kijken. Ze zijn altijd wel ergens mee bezig. Als ze niet aan het graven, wassen of klimmen zijn, zijn ze wel aan het schijnvechten. Hoewel dat schijnvechten soms wel eens op echt vechten lijkt.
Ja, alle hobby's kosten geld. Als je kijkt wat je het uiteindelijk per dag kost, valt het wel weer mee.quote:Op zondag 22 mei 2005 21:15 schreef kwib het volgende:
Net de downside van een aquarium ondervonden dankzij Eneco. Mijn energieverbruik is met 20% gestegen. Of ik met mijn uitzendbaantje even een kleine 300 euro op mijn jaarnota wil leggen en komende boekjaar mijn maandtermijn met 25% wil verhogen. In één keer is de complete charme van die bak verdwenen.
Iemand interesse in een bak van 300 liter?
ja het is dom en naief om te verwachten dat zo'n grote bak weinig invloed heeft op mijn energierekening zou hebben maar om die guppen zijn me echt niet zoveel waard zeg![]()
Dat vroeg ik me dus af. Wie heeft er hier enige idee wat een aquarium (geschat) aan energie verbruikt als de kamer waar ie instaat zeg standaard 20 graden is. Ik ben dus naar schatting 15 euro per maand kwijt aan energie voor een bak van 300 liter op 27 graden.quote:Op maandag 23 mei 2005 19:56 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ja, alle hobby's kosten geld. Als je kijkt wat je het uiteindelijk per dag kost, valt het wel weer mee.
Maar ja, je moet het er voor over hebben.
Tja, ik heb geen idee, ik heb 2 aquaria een 240L en een 60L, beide op 25/26 graden. Ik heb het idee dat die aquaria niet zoveel energie trekkken, de computers en de combimagnetron trekken iig veel meer en worden dan ook regelmatig gebruikt. maar goed wij moeten ook maandelijks ¤ 151 betalen, neem aan dat je nog student bent dus dan zal dat minder moeten zijnquote:Op woensdag 25 mei 2005 19:13 schreef kwib het volgende:
Dat vroeg ik me dus af. Wie heeft er hier enige idee wat een aquarium (geschat) aan energie verbruikt als de kamer waar ie instaat zeg standaard 20 graden is. Ik ben dus naar schatting 15 euro per maand kwijt aan energie voor een bak van 300 liter op 27 graden.
Ligt het aan mij of is dat veel?
Persoonlijk geen ervaring met hun, maar wel veel goede berichten over hun gelezen. De prijs is goed en de levering/kwaliteit schijnt ook goed te zijn.quote:Op zondag 29 mei 2005 00:20 schreef merry77 het volgende:
Iemand hier trouwens ervaring met bestellen bij: aquarium-planten.com?
Ik kocht ze altijd in de winkel, maar als je ze online bestelt kan je twee keer zoveel planten krijgen voor hetzelfde geld. Ze verzenden al langer, dus ik neem aan dat het wel goed moet gaan met de planten. Ook al blijven die dan een dag in een zakje zitten.
Als er mensen zijn met ervaringen hoor ik dat graag voordat ik begin volgende week ga bestellen.
quote:Op zondag 29 mei 2005 09:29 schreef DrukVout het volgende:
aquarium-planten.com
Ja ik heb er een keer besteld. En het was gewoon goed. niks op aan te merken. Mijn nieuw aquarium ga ik daar ook mee vol zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |