quote:Op woensdag 1 december 2004 11:29 schreef Brighteyes het volgende:
NeoGenic? Hoe is het met jou inmiddels? Slaap je al weer wat beter?
quote:Op donderdag 2 december 2004 10:26 schreef NeoGenic1982 het volgende:
[..]
Het gaat beter, zolang ik maar bezig ben. Voel me vaak nog klote en zie dan die beelden voor me wat er die avond gebeurd is. Ik probeer het zoveel mogelijk te verdringen door bezig te blijven. De angst in de auto blijft, maar dat is wel fijner voor mijn rijgedrag, dat is een heel stuk verbeterd sinds die avond. Maar over het algemeen bekeken gaat het een stuk beter met mij.
Thnx voor het vragen![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 10:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet niet of het echt de juiste groep is, maar bel anders eens met iemand van Slachtofferhulp. Die kunnen je mss wel wat handvatten geven om er mee om te leren gaan.
quote:Op donderdag 2 december 2004 10:48 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Slachtofferhulp is zeker de juiste instantie in dit geval. Is er niet alleen voor het 'echte' slachtoffer, maar ook voor degene die eerste hulp heeft verleend. Meestal geeft ambulancepersoneel / brandweer / politie daar ook info over mee (als daar tijd voor is natuurlijk).
Idd, alsof ik in de derde m'n eigen was wasquote:Op dinsdag 30 november 2004 11:20 schreef releaze het volgende:
in plaats van leren hoe je het etiket in je kleren kan lezen,
Wat Brighteyes zegtquote:Op donderdag 2 december 2004 10:26 schreef NeoGenic1982 het volgende:
Het gaat beter, zolang ik maar bezig ben. Voel me vaak nog klote en zie dan die beelden voor me wat er die avond gebeurd is. Ik probeer het zoveel mogelijk te verdringen door bezig te blijven. De angst in de auto blijft, maar dat is wel fijner voor mijn rijgedrag, dat is een heel stuk verbeterd sinds die avond. Maar over het algemeen bekeken gaat het een stuk beter met mij.
Thnx voor het vragen![]()
Ben het helemaal met je eens!quote:Op vrijdag 26 november 2004 16:12 schreef Farao het volgende:
[..]
Ik vind echt dat daar veel meer aandacht aan besteed moet worden, want er zijn nog 'n heleboel scholen (basis en middelbaar) waar helemaal geen EHBO word gegeven.
Ik vind dat ze het een verplicht vak moeten maken op de middelbare school (brugklas), als ik zie wat voor onzin vakken de dochter van 'n collega allemaal krijgt in de brugklas (tekenen, handvaardigheid, toneel, dramalessen) dan kunnen ze toch echt veel beter ehbo leren.
En dan in 'n 2e en/of 3e jaar kan je de studenten de mogelijkheid geven om een opfriscursus te doen, dan kunnen ze dus zelf bepalen of ze er mee door willen gaan. Maar de basis in het 1e jaar zou gewoon verplicht moeten zijn.
Ja hoe is het? En heb je nieuws over de man?quote:Op donderdag 23 december 2004 00:59 schreef Guidoweb5 het volgende:
ts:
tis nu al een tijdje verder
Hoe gaat het met je?
Met mij gaat het goed, denk er elke dag nog wel aan. Maar ben niet meer bang in de auto. Heb nu wel zo'n Rameninslading in de autoquote:Op donderdag 23 december 2004 00:59 schreef Guidoweb5 het volgende:
ts:
tis nu al een tijdje verder
Hoe gaat het met je?
Ja laten we het verplichten. Als ik me niet vergis mag je weigeren om BV mond op mond te geven. Of als ik me niet vergis hulp bieden. Dus wat is het nut?quote:Op donderdag 23 december 2004 09:20 schreef Danielson het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens!Heb zelf helaas ook nooit EHBO gehad maar ik vind dat het verplicht moet worden, in Duitsland moet je toch je EHBO halen voordat je je rijbewijs mag halen
Het is pech dat je op je bek gaat, maar het is geluk bij een ongeluk dat je niet om die paal heengevouwen zat. Voor het zelfde geldt wordt je onderstel van je romp gescheiden doordat die paal zich ter hoogte van je middel door je lijf klieft.quote:Op donderdag 23 december 2004 11:07 schreef Rietvaerder het volgende:
Waar ik zo'n hekel aan heb, is aan mensen die zeggen hoeveel geluk je wel niet hebt gehad met een ongeval..... ik ben een keer gevallen en heb op 2 meter na een paal gemist.
Nou nou wat een geluk had ik.
Rot op! Ik vond het harstikke pech hebbenGeluk heb je als je overeind blijft....
Volgens mij ben je wettelijk verplicht te helpen, zolang je eigen leven niet in gevaar komt. En ik kan me niet voorstellen dat je langer dan een paar minuten verstijft van angst bent, de meeste mensen niet iig...quote:Op donderdag 23 december 2004 09:34 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ja laten we het verplichten. Als ik me niet vergis mag je weigeren om BV mond op mond te geven. Of als ik me niet vergis hulp bieden. Dus wat is het nut?
Oh en dan nog belangrijker. Weet je hoe veel mensen verstijfen door angst op zo een moment?
Yup, dat ben je inderdaad verplicht. Al bel je 112 maar.quote:Op donderdag 23 december 2004 11:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Volgens mij ben je wettelijk verplicht te helpen, zolang je eigen leven niet in gevaar komt. En ik kan me niet voorstellen dat je langer dan een paar minuten verstijft van angst bent, de meeste mensen niet iig...
Niet denk jij? Als er een ernstig ongeluk net gebeurd is. Waarom doet niemand dan wat maar blijven ze stom kijken? Precies verstijf door angs weten niet wat te doen. Dan heb je ook nog mensen die totaal door het lint gaan en als een triangeljostie gaan rond rennen.quote:Op donderdag 23 december 2004 11:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Volgens mij ben je wettelijk verplicht te helpen, zolang je eigen leven niet in gevaar komt. En ik kan me niet voorstellen dat je langer dan een paar minuten verstijft van angst bent, de meeste mensen niet iig...
Dat klopt, dat ben je inderdaad niet verplicht.quote:Op donderdag 23 december 2004 11:57 schreef ook_gek het volgende:
Oh en 1 ding weet ik zeker. Je bent niet per wet verplicht om mond op mond beademing te geven.
M,n vader heeft gewoon een wit bakje waar het in zit. Normaal gesproken heeft hij het altijd bij zich. Alleen 1X tijdens skiën was hij het vergeten. We zien voor ons een man vallen en ik denk wheheh de lul. En m,n vader zegt effe kijken dat is niet goed. En ja hoor hardstilstand. Gewoon mond op mond gegeven zonder kapje. De man heeft het helaas niet overleefd. Hij was ergens in de 80. Viel letterlijk tijdens het skiën dood.quote:Op donderdag 23 december 2004 12:17 schreef Farao het volgende:
[..]
Dat klopt, dat ben je inderdaad niet verplicht.
Als ik op straat langs een junk ofzo kom die bijv. een hartstilstand heeft en ik heb geen kapje bij me dan heeft die junk toch echt pech hoor, eigen veiligheid eerst.
Overigens heb ik in m'n jaszak altijd 'n "kiss of life sleutelhanger" ,dat is 'n klein tasje waar zo'n kapje in zit.
[afbeelding]
Niemand doet wat, omdat ze wachten tot een ander wat zal doen, heeft niets te maken met verstijft zijn van angst, maar met kuddegedrag. Personen die als een kip zonder kop in het rond gaan rennen zijn meestal zelf bij het ongeluk betrokken...quote:Op donderdag 23 december 2004 11:57 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Niet denk jij? Als er een ernstig ongeluk net gebeurd is. Waarom doet niemand dan wat maar blijven ze stom kijken? Precies verstijf door angs weten niet wat te doen. Dan heb je ook nog mensen die totaal door het lint gaan en als een triangeljostie gaan rond rennen.
En dat valt dus onder jezelf niet in gevaar hoeven te brengen. Je weet nooit wat voor aandoeningen een persoon kan hebben. Maar je moet wel degelijk hulp bieden door hulp in te roepen die wel dat soort handelingen kan uitvoeren...quote:Oh en 1 ding weet ik zeker. Je bent niet per wet verplicht om mond op mond beademing te geven. Toen mijn opa een hardstilstand kreeg wilde een agent geen mond op mond geven omdat hij z,n kapje niet bij zig had. M,n moeder heeft die agent tegen de muur gegooid en heeft het zelf gedaan.
Er bestaan kapjes die je op de mond van het slachtoffer kan leggen om op die manier mond op mond beademing te geven. En deze had de agent niet bij zich![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |