abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 november 2004 @ 16:12:11 #151
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_23589157
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 13:55 schreef RiDo78 het volgende:

Maar ook voor mij is het alweer een vreselijk lange tijd geleden (ook groep 7/8). Dus kan zijn dat ik er naast zit. Misschien idd. maar eens aan een opfriscursus gaan denken. (Goede tip Farao!)
Ik vind echt dat daar veel meer aandacht aan besteed moet worden, want er zijn nog 'n heleboel scholen (basis en middelbaar) waar helemaal geen EHBO word gegeven.

Ik vind dat ze het een verplicht vak moeten maken op de middelbare school (brugklas), als ik zie wat voor onzin vakken de dochter van 'n collega allemaal krijgt in de brugklas (tekenen, handvaardigheid, toneel, dramalessen) dan kunnen ze toch echt veel beter ehbo leren.

En dan in 'n 2e en/of 3e jaar kan je de studenten de mogelijkheid geven om een opfriscursus te doen, dan kunnen ze dus zelf bepalen of ze er mee door willen gaan. Maar de basis in het 1e jaar zou gewoon verplicht moeten zijn.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  vrijdag 26 november 2004 @ 16:13:52 #152
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_23589191
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 16:08 schreef Farao het volgende:

Ik ben blij dat jij wat meer weet over die man, maar ik weet niet of die persoon het zelf prettig vind dat ie met voor en achternaam op een internetforum genoemd word, misschien dat je dat beter voor zelf kan houden.
Ik wilde het net gaan zeggen. TS (of een MOD), maak er aub even een man van 24 of zo van.
  vrijdag 26 november 2004 @ 16:14:39 #153
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_23589208
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 16:13 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik wilde het net gaan zeggen. TS (of een MOD), maak er aub even een man van 24 of zo van.
Heb hetzelf al verwijderd.
pi_23589256
Mee eens... Maar jah, het zal wel weer te duur zijn heh...
Don't hurry, be crappy!
pi_23613730
Ik vind dat EHBO gewoon bij lichamelijke opvoeding hoort.......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_23613845
Ik zit even te denken hoe je die auto uit kan/kon krijgen.

Is de uitlaat verstoppen een optie?
The gum you like, is coming back in style.
pi_23616241
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 19:59 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik zit even te denken hoe je die auto uit kan/kon krijgen.

Is de uitlaat verstoppen een optie?
In mijn geval: Sleuteltje terugdraaien....
Don't hurry, be crappy!
pi_23617409
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 21:39 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

In mijn geval: Sleuteltje terugdraaien....
Als je daar nou net niet bij kan.

Maar Neo inderdaad klasse hoe je hebt gehandeld
Ik ben ooit ook eens als eerste bij een ongeval terplaatse geweest had net 2 dagen me rijbewijs even in me vaders auto een rondje met mijn zusje rijden. Hiervlakbij in het bosgebied op een weg me nieuwe splitlaag ineens allemaal sporen ik kijken ligt er ongeveer 1 meter vanaf de weg een auto totaal inelkaar gedrukt tussen 2 of drie bomen. Ik zat ook zo van zal ik wel gaan kijken of toch maar niet. Toch maar wel gedaan. Men was met het hoofd op de vooruit gekomen omdat ze geen gordel droegen. 112 gebeld politie enzo erbij. toen ben ik maar vertrokken. later bleek het met het SO allemaal mee te vallen.
pi_23626747
Ik was vrijdag ook als eerste ter plaatse bij een ongeval, maar deze was niet ernstig. Alleen een hoofdwond, geschrokken mensen en veel materiele schade.
Heb de nodige eerste hulp verleend, 112 gebeld, verkeer geregeld en me ontfermd over de betrokkenen.
pi_23626896
quote:
Op zondag 28 november 2004 13:17 schreef _Denker het volgende:
Heb de nodige eerste hulp verleend, 112 gebeld, verkeer geregeld en me ontfermd over de betrokkenen.
Klinkt als de actie van een 'doener'.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_23632106
quote:
Op zondag 28 november 2004 13:26 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Klinkt als de actie van een 'doener'.
D'r was een jongen, die stond toe te kijken, want hi wist niet wat ie moest doen.
Daar kan ik niet tegen, als die mensen daar in paniek zijn, met een gewonde, bijna midden op het kruispunt met kapotte auto's en troep.
Dan ga ik niet blijven toekijken, maar juist doen wat je kunt doen.

't klinkt wel stoer allemaal, zo bedoel ik het niet
pi_23638345
Ik denk dat Frits een woordgrapje met je nick maakte
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_23640131
Het lijkt me heel lastig om zo'n ervaring te verwerken. Put er maar kracht uit dat je heel goed gehandeld hebt. Met gevaar voor eigen leven ben je bij de man gebleven. Hulde!!!
Never underestimate the predictability of stupidity.
  maandag 29 november 2004 @ 12:14:48 #164
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_23640446
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 09:08:42 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_23655256
Ik heb ook alleen maar jeugd EHBO gehad. Die verbandjes ben ik allang vergeten, maar niet dat het belangrijk is om de hulp te geven die je zonder risico's kan doen. Al is het maar je jas over iemand leggen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_23655561
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 16:12 schreef Farao het volgende:

Ik vind echt dat daar veel meer aandacht aan besteed moet worden, want er zijn nog 'n heleboel scholen (basis en middelbaar) waar helemaal geen EHBO word gegeven.
* ChrisJX is de trotse bezitter van een EHBO A diploma

Maar die heb ik in groep 8 (zo'n tien jaar geleden) gehaald, dus ik weet er echt niets meer van Het zou idd een stuk handiger zijn als je in de vierde ofzo met bijv. biologie een (opfris)cursus kreeg.
  maandag 29 november 2004 @ 22:45:24 #167
48645 Farao
pi_23656723
quote:
Op maandag 29 november 2004 12:14 schreef Mikkie het volgende:

Verschil is alleen dat jij bij de Brandweer zit (maak ik op uit je avatar?) en dat je getraind bent in hoe te handelen bij zo'n situatie. Voor de doorsnee burger is dit een stresssituatie waarbij een grote mate van paniek ontstaat.
Die paniek is vaak ook een reden waarom mensen niet reageren als ze getuige zijn van 'n zwaar ongeval. Sommige staan echt helemaal verstard te kijken en als ze dan even (15 min) later worden aangesproken door bijv. een agent hebben ze het gevoel dat het ongeluk echt net gebeurd is en dat ze nog 112 moeten gaan bellen.

Overigens zit _Denker zelf niet bij de brandweer meen ik me ter herinneren maar is ie gewoon student en onderhoudt ie daarnaast een brandweerwebsite.
  maandag 29 november 2004 @ 22:50:28 #168
48645 Farao
pi_23656886
quote:
Op maandag 29 november 2004 22:08 schreef ChrisJX het volgende:

Maar die heb ik in groep 8 (zo'n tien jaar geleden) gehaald, dus ik weet er echt niets meer van Het zou idd een stuk handiger zijn als je in de vierde ofzo met bijv. biologie een (opfris)cursus kreeg.
Precies. En als de school het niet doet zou de overheid het eigenlijk moeten "regelen".

Gewoon wat meer subsidie voor de plaatselijke ehbo-verenigingen zodat die (tegen goedkoop tarief) herhalings/opfris cursussen kunnen aanbieden.
pi_23664242
quote:
Op maandag 29 november 2004 12:14 schreef Mikkie het volgende:
Verschil is alleen dat jij bij de Brandweer zit (maak ik op uit je avatar?) en dat je getraind bent in hoe te handelen bij zo'n situatie. Voor de doorsnee burger is dit een stresssituatie waarbij een grote mate van paniek ontstaat.
quote:
Op maandag 29 november 2004 22:45 schreef Farao het volgende:
Overigens zit _Denker zelf niet bij de brandweer meen ik me ter herinneren maar is ie gewoon student en onderhoudt ie daarnaast een brandweerwebsite.
Inderdaad, zoals Farao zegt. Ben gewoon student met een bijbaantje, maar was wel fanatiek met meeluisteren politie/brandweer en maakte ook foto's e.d. Dus ben ook gewoon een burger, maar wel met pieper op zak om mee te luisteren met de brandweer
  dinsdag 30 november 2004 @ 11:20:22 #170
81237 releaze
best of both worlds
pi_23664624
ik heb nog nooit een ehbo cursus gehad.. vind overigens ook dat dat standaard op school gegeven moet worden. in plaats van leren hoe je het etiket in je kleren kan lezen, een ehbo cursus bij verzorging. het is echt heel handig als je weet wat je moet doen.

nogzoiets, op bedrijven enzo, op afdelingen, is er altijd maar een iemand die EHBO weet. Wat is dat nou?

M'n vader werkt in een buurthuis, en hij is geloof ik de enige die EHBO kent, omdat er maar een iemand is die het hoeft te kennen. Ik snap dat niet.
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:11:26 #171
48645 Farao
pi_23682773
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 11:20 schreef releaze het volgende:

nogzoiets, op bedrijven enzo, op afdelingen, is er altijd maar een iemand die EHBO weet. Wat is dat
Dat is afhankelijk van de grootte van het bedrijf (personeel).

Per zowel mensen moet er iemand met ehbo kennis zijn (een BHV-er, BedrijfsHulpVerlener), dus hoe meer mensen er werken hoe meer bhv'ers er moeten zijn.

Ook bij bijv. een evacuatie behoord een bhv'er te zorgen dat alles in goede lijnen verloopt.
  woensdag 1 december 2004 @ 11:21:59 #172
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_23689804
quote:
nogzoiets, op bedrijven enzo, op afdelingen, is er altijd maar een iemand die EHBO weet. Wat is dat nou?
Da's inderdaad afhankelijk van het bedrijf. Hier heb ik behoorlijk wat stennis moeten schoppen om BHV'er te worden, want 'we hadden er al een'. Die dus meer dan 50% op locatie aan het werk is ... leuk als er dan net hier wat gebeurt hè.

Nou, eindelijk dan die cursus gedaan (voor mij redelijk wat herhaling omdat ik tot een jaar of 4 geleden EHBO heb gedaan), ik vol met nieuwe ideetjes teruggekomen. Maar ik mag nog geen blusdeken aanschaffen, want we hebben wel genoeg brandblussers. Da's waar, maar blus een prullenbak toch liever met een deken dan met een blusser met alle zooi van dien en hervullen en zo, maar ja ... bezuinigen (op een blusdeken van 10 - 25 euro ...). Zo krom als een hoepel dus ...
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  woensdag 1 december 2004 @ 11:29:58 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23689993
NeoGenic? Hoe is het met jou inmiddels? Slaap je al weer wat beter?
pi_23700117
quote:
Op woensdag 1 december 2004 11:21 schreef kleinmeiske het volgende:

Maar ik mag nog geen blusdeken aanschaffen, want we hebben wel genoeg brandblussers. Da's waar, maar blus een prullenbak toch liever met een deken dan met een blusser met alle zooi van dien en hervullen en zo, maar ja ... bezuinigen (op een blusdeken van 10 - 25 euro ...). Zo krom als een hoepel dus ...
Dan ga je toch eens kijken hoe geschikt die brandblussers zijn voor het blussen van kledingbrandjes? Poederblussers zijn daarvoor zwaar ongeschikt (sowieso vind je dat spul overal terug, en echt gezond lijkt het me ook niet, zeker niet om daarmee in de richting van mensen te werken). Hoe dat bij schuimblussers zit weet ik zo niet, maar da's vast na te zoeken. Water is wel geschikt, maar dan moet je eerst op de brandweer wachten waarschijnlijk. En een blusdeken is dan heel handig. Of, beter nog, een paar blusdekens op verschillende plekken.
  donderdag 2 december 2004 @ 09:57:19 #175
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_23708411
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:14 schreef Light het volgende:

[..]

Dan ga je toch eens kijken hoe geschikt die brandblussers zijn voor het blussen van kledingbrandjes? Poederblussers zijn daarvoor zwaar ongeschikt (sowieso vind je dat spul overal terug, en echt gezond lijkt het me ook niet, zeker niet om daarmee in de richting van mensen te werken). Hoe dat bij schuimblussers zit weet ik zo niet, maar da's vast na te zoeken. Water is wel geschikt, maar dan moet je eerst op de brandweer wachten waarschijnlijk. En een blusdeken is dan heel handig. Of, beter nog, een paar blusdekens op verschillende plekken.

I know, is allemaal al gedaan. Ivm apparatuur hebben we helemaal geen poederblussers in huis, alleen schuim, CO2 en brandslanghaspels. Het gaat mij erom dat ze hier willen besparen op een paar euro, terwijl een blusdeken heel handig is voor kleinere brandjes zoals een prullenbak en bovendien hoeven ze niet gekeurd te worden en een nieuwe kost minder dan het hervullen / herkeuren van de brandblussers.

Maar goed, als ze willen dat ik met een schuimblusser aan de gang ga als de prullenbak in de fik vliegt, no problemo hoor. Mag een ander de troep opruimen
  donderdag 2 december 2004 @ 10:26:32 #176
74737 NeoGenic1982
pi_23708893
quote:
Op woensdag 1 december 2004 11:29 schreef Brighteyes het volgende:
NeoGenic? Hoe is het met jou inmiddels? Slaap je al weer wat beter?

Het gaat beter, zolang ik maar bezig ben. Voel me vaak nog klote en zie dan die beelden voor me wat er die avond gebeurd is. Ik probeer het zoveel mogelijk te verdringen door bezig te blijven. De angst in de auto blijft, maar dat is wel fijner voor mijn rijgedrag, dat is een heel stuk verbeterd sinds die avond. Maar over het algemeen bekeken gaat het een stuk beter met mij.

Thnx voor het vragen
  donderdag 2 december 2004 @ 10:30:11 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23708955
quote:
Op donderdag 2 december 2004 10:26 schreef NeoGenic1982 het volgende:

[..]

Het gaat beter, zolang ik maar bezig ben. Voel me vaak nog klote en zie dan die beelden voor me wat er die avond gebeurd is. Ik probeer het zoveel mogelijk te verdringen door bezig te blijven. De angst in de auto blijft, maar dat is wel fijner voor mijn rijgedrag, dat is een heel stuk verbeterd sinds die avond. Maar over het algemeen bekeken gaat het een stuk beter met mij.

Thnx voor het vragen

Verdringen is niet altijd goed hè! Kijk alsjeblieft uit, want het kan je nog heel lang 'achtervolgen'. Ik weet niet of het echt de juiste groep is, maar bel anders eens met iemand van Slachtofferhulp. Die kunnen je mss wel wat handvatten geven om er mee om te leren gaan.
  donderdag 2 december 2004 @ 10:48:11 #178
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_23709265
quote:
Op donderdag 2 december 2004 10:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet niet of het echt de juiste groep is, maar bel anders eens met iemand van Slachtofferhulp. Die kunnen je mss wel wat handvatten geven om er mee om te leren gaan.

Slachtofferhulp is zeker de juiste instantie in dit geval. Is er niet alleen voor het 'echte' slachtoffer, maar ook voor degene die eerste hulp heeft verleend. Meestal geeft ambulancepersoneel / brandweer / politie daar ook info over mee (als daar tijd voor is natuurlijk).
  donderdag 2 december 2004 @ 16:03:55 #179
48645 Farao
pi_23716188
quote:
Op donderdag 2 december 2004 10:48 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Slachtofferhulp is zeker de juiste instantie in dit geval. Is er niet alleen voor het 'echte' slachtoffer, maar ook voor degene die eerste hulp heeft verleend. Meestal geeft ambulancepersoneel / brandweer / politie daar ook info over mee (als daar tijd voor is natuurlijk).

Dat is voornamelijk de taak van de politie, 't geven van informatie over slachtofferhulp enzo (dus het informeren en doorsturen).

Overigens hebben de hulpverleners (dus brandweer, ambulance enz.) allemaal 'n eigen BOT-team (Bedrijfs Opvang Team) op 't werk dus wij zullen niet naar slachtofferhulp toestappen, die zijn er meer voor de "gewone toevallige bijstander/getuige".
pi_23722812
quote:
in plaats van leren hoe je het etiket in je kleren kan lezen,
Idd, alsof ik in de derde m'n eigen was was Daar heb ik een moeder voor Of van die toevoegmiddelen op potjes. D'r zijn nuttigere dingen.
pi_23722864
quote:
Op donderdag 2 december 2004 10:26 schreef NeoGenic1982 het volgende:

Thnx voor het vragen
Wat Brighteyes zegt
  donderdag 9 december 2004 @ 15:28:36 #182
103793 kozakken
Living the life
pi_23855819
*schopje*
Neo??
Hoe gaat het met je. ('t is al weer bijna een week stil. Dus maar even vragen)
pi_23868979
Hm, ik heb zoiets nog nooit meegemaakt, maar ik kan me enigzins voorstellen hoe je je voelt:

Ik heb enkele maanden geleden een ongeluk gehad met mn scooter, op het eerste gezicht niet ernstig, maar ik heb ontzettend veel geluk gehad.
IIk kwam aanrijden richting een kruispunt op een paralelweg, ongeveer 30km/h, toen er vanaf de provinciale weg (ligt ernaast) een auto met 70 de hoek om kwam en mij vol schepte aan de zijkant.
Ik weet niet veel meer van het moment dat ik geraakt ben, ik weet alleen nog dat ik "wakker" werd op de weg, vlak naast een lantaarnpaal en boom (met m'n hoofd), hoewel ik een helm ophad was het een stuk slechter met me afgelopen als ik daartegenaan geknald was, mischien zat ik hier dan wel helemaal niet meer.
(Voor de mensen die het willen weten, ja ik had mijn scooter opgevoerd, nee ik ben geen "scooter-binkie", ik rij rustig, hou me aan de verkeersregels en draag altijd mn helm, juist om dit soort dingen te voorkomen.)
Ik heb sinds dat ongeluk geen scooter meer aangeraakt, ik ben er doodsbang voor, de eerste dagen durfde ik zelfs het huis helemaal niet meer uit, omdat ik bijna doodgereden was.
Toen ik eindelijk weer naar buiten durfde, en naar utrecht moest fietsen voor mn school, was ik "bang" bij elk kruispunt, en elke keer dat een auto me inhaalde, een soort totale paniek die je onder controle houd, waar je niks tegen kan doen.
Als ik nu bijvoorbeeld in een auto zit, en ik rij over een snelweg (als passagier), zelfs dan ben ik iets van "bang".

Wat ik heb, en waar jij waarschijnlijk ook last van hebt, is post traumatisch stress syndroom (ptss), enkele symptomen hiervan zijn herbeleving van het trauma, het mijden van situaties waarin er iets vergelijkends kan gebeuren, nachtmerrie's over het trauma etc.. (Dit is uit m'n hoofd, dus quote me er niet op).
Ik wil je echt aanraden om er met mensen over te praten, om alles eruit te gooien, praat met een goede vriend/vriendin en als je het gevoel hebt dat dat het niet echt oplost, praat met een psycholoog, het is echt niet niks wat je meegemaakt hebt, en het stomste wat je kunt doen is het wegstoppen, het komt toch altijd terug, maar dan wel 2x zo hard.
Vergeten kan je het nooit, afsluiten waarschijnlijk ook niet, je kan het wel accepteren, aanvaarden dat je gedaan hebt wat je kon.

Je kan me altijd een mailtje sturen of me toevoegen op msn als je iets meer wilt weten of als ik iets anders voor je kan doen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt,

birdy
pi_23869087
Schitterend verhaal.
Goeie actie
Nothing to see here, carry on
  vrijdag 10 december 2004 @ 00:48:44 #185
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_23869419
Je hebt idd gedaan wat je kon. Soms kom je in een situatie waarin je machteloos bent. Toch heb je gedaan met de situatie wat er maximaal mogelijk was. Pure klasse.

Sterkte gewenst.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  donderdag 23 december 2004 @ 00:59:03 #186
53272 Guidoweb5
Twent om ûtens
pi_24151195
ts:

tis nu al een tijdje verder
Hoe gaat het met je?
Me geile wijf moest van Cynix weg..... :'(
.::. Join het FOK! pulse team! And lets beat GOT .::.
http://forum.fok.nl/topic/602257
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2004 @ 03:11:22 #187
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_24152446
Wow
Ondanks het gevoel dat je je machteloos voelde nadien heb ik diep respect voor je handelswijze en snap ik heel goed dat je last hebt van allerlei nare beelden op momenten dat je alleen bent.

Klinkt cliché maar verwerken kost tijd..

donderdag 23 december 2004 @ 03:36:46 #188
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_24152546
Tjonge, ik lees dit nu pas. Ik heb echt respect voor je manier van handelen TS!
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_24153641
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 16:12 schreef Farao het volgende:

[..]

Ik vind dat ze het een verplicht vak moeten maken op de middelbare school (brugklas), als ik zie wat voor onzin vakken de dochter van 'n collega allemaal krijgt in de brugklas (tekenen, handvaardigheid, toneel, dramalessen) dan kunnen ze toch echt veel beter ehbo leren.

En dan in 'n 2e en/of 3e jaar kan je de studenten de mogelijkheid geven om een opfriscursus te doen, dan kunnen ze dus zelf bepalen of ze er mee door willen gaan. Maar de basis in het 1e jaar zou gewoon verplicht moeten zijn.
Ben het helemaal met je eens! Heb zelf helaas ook nooit EHBO gehad maar ik vind dat het verplicht moet worden, in Duitsland moet je toch je EHBO halen voordat je je rijbewijs mag halen
  donderdag 23 december 2004 @ 09:31:28 #190
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24153772
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:59 schreef Guidoweb5 het volgende:
ts:

Hoe gaat het met je?
Ja hoe is het? En heb je nieuws over de man?
  donderdag 23 december 2004 @ 09:33:38 #191
74737 NeoGenic1982
pi_24153808
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:59 schreef Guidoweb5 het volgende:
ts:

Hoe gaat het met je?
Met mij gaat het goed, denk er elke dag nog wel aan. Maar ben niet meer bang in de auto. Heb nu wel zo'n Rameninslading in de auto een brandblusser en een EHBO kit, voor de zekerheid.

Over die man kan ik niets meer mededelen. Ik weet niet hoe het met hem gaat. Ik heb niks meer gehoord, en de politie gaf de laatste keer al niks meer vrij. Dus ik weet niet of hij nog in het ziekenhuis ligt of eruit is. Het laatste wat ik van hem wist is dat hij uit de coma kwam en om zich heen begon te slaan, daarop hebben ze hem weer in een coma gebracht.

Thnx alweer voor jullie intresse en support
  donderdag 23 december 2004 @ 09:34:17 #192
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_24153815
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:20 schreef Danielson het volgende:

[..]

Ben het helemaal met je eens! Heb zelf helaas ook nooit EHBO gehad maar ik vind dat het verplicht moet worden, in Duitsland moet je toch je EHBO halen voordat je je rijbewijs mag halen
Ja laten we het verplichten. Als ik me niet vergis mag je weigeren om BV mond op mond te geven. Of als ik me niet vergis hulp bieden. Dus wat is het nut?

Oh en dan nog belangrijker. Weet je hoe veel mensen verstijfen door angst op zo een moment?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_24155070
Waar ik zo'n hekel aan heb, is aan mensen die zeggen hoeveel geluk je wel niet hebt gehad met een ongeval..... ik ben een keer gevallen en heb op 2 meter na een paal gemist.

Nou nou wat een geluk had ik.

Rot op! Ik vond het harstikke pech hebben Geluk heb je als je overeind blijft....
pi_24155602
quote:
Op donderdag 23 december 2004 11:07 schreef Rietvaerder het volgende:
Waar ik zo'n hekel aan heb, is aan mensen die zeggen hoeveel geluk je wel niet hebt gehad met een ongeval..... ik ben een keer gevallen en heb op 2 meter na een paal gemist.

Nou nou wat een geluk had ik.

Rot op! Ik vond het harstikke pech hebben Geluk heb je als je overeind blijft....
Het is pech dat je op je bek gaat, maar het is geluk bij een ongeluk dat je niet om die paal heengevouwen zat. Voor het zelfde geldt wordt je onderstel van je romp gescheiden doordat die paal zich ter hoogte van je middel door je lijf klieft.

Dus als jij niet in staat bent om overeind te blijven heb je geluk dat het niet erger afgelopen is.
Don't hurry, be crappy!
  donderdag 23 december 2004 @ 11:43:50 #195
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_24155629
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:34 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ja laten we het verplichten. Als ik me niet vergis mag je weigeren om BV mond op mond te geven. Of als ik me niet vergis hulp bieden. Dus wat is het nut?

Oh en dan nog belangrijker. Weet je hoe veel mensen verstijfen door angst op zo een moment?
Volgens mij ben je wettelijk verplicht te helpen, zolang je eigen leven niet in gevaar komt. En ik kan me niet voorstellen dat je langer dan een paar minuten verstijft van angst bent, de meeste mensen niet iig...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 23 december 2004 @ 11:45:35 #196
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_24155674
quote:
Op donderdag 23 december 2004 11:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Volgens mij ben je wettelijk verplicht te helpen, zolang je eigen leven niet in gevaar komt. En ik kan me niet voorstellen dat je langer dan een paar minuten verstijft van angst bent, de meeste mensen niet iig...
Yup, dat ben je inderdaad verplicht. Al bel je 112 maar.
De grootste oorzaak van het 'niets doen' is overigens het denken dat een ander al wel wat gedaan zal hebben ...
  donderdag 23 december 2004 @ 11:57:28 #197
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_24155915
quote:
Op donderdag 23 december 2004 11:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Niet denk jij? Als er een ernstig ongeluk net gebeurd is. Waarom doet niemand dan wat maar blijven ze stom kijken? Precies verstijf door angs weten niet wat te doen. Dan heb je ook nog mensen die totaal door het lint gaan en als een triangeljostie gaan rond rennen.

Oh en 1 ding weet ik zeker. Je bent niet per wet verplicht om mond op mond beademing te geven. Toen mijn opa een hardstilstand kreeg wilde een agent geen mond op mond geven omdat hij z,n kapje niet bij zig had. M,n moeder heeft die agent tegen de muur gegooid en heeft het zelf gedaan.

Er bestaan kapjes die je op de mond van het slachtoffer kan leggen om op die manier mond op mond beademing te geven. En deze had de agent niet bij zich
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  donderdag 23 december 2004 @ 12:17:59 #198
48645 Farao
pi_24156238
quote:
Op donderdag 23 december 2004 11:57 schreef ook_gek het volgende:

Oh en 1 ding weet ik zeker. Je bent niet per wet verplicht om mond op mond beademing te geven.
Dat klopt, dat ben je inderdaad niet verplicht.

Als ik op straat langs een junk ofzo kom die bijv. een hartstilstand heeft en ik heb geen kapje bij me dan heeft die junk toch echt pech hoor, eigen veiligheid eerst.

Overigens heb ik in m'n jaszak altijd 'n "kiss of life sleutelhanger" ,dat is 'n klein tasje waar zo'n kapje in zit.

donderdag 23 december 2004 @ 12:21:53 #199
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_24156300
quote:
Op donderdag 23 december 2004 12:17 schreef Farao het volgende:

[..]

Dat klopt, dat ben je inderdaad niet verplicht.

Als ik op straat langs een junk ofzo kom die bijv. een hartstilstand heeft en ik heb geen kapje bij me dan heeft die junk toch echt pech hoor, eigen veiligheid eerst.

Overigens heb ik in m'n jaszak altijd 'n "kiss of life sleutelhanger" ,dat is 'n klein tasje waar zo'n kapje in zit.

[afbeelding]
M,n vader heeft gewoon een wit bakje waar het in zit. Normaal gesproken heeft hij het altijd bij zich. Alleen 1X tijdens skiën was hij het vergeten. We zien voor ons een man vallen en ik denk wheheh de lul. En m,n vader zegt effe kijken dat is niet goed. En ja hoor hardstilstand. Gewoon mond op mond gegeven zonder kapje. De man heeft het helaas niet overleefd. Hij was ergens in de 80. Viel letterlijk tijdens het skiën dood.
  donderdag 23 december 2004 @ 12:27:06 #200
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_24156393
quote:
Op donderdag 23 december 2004 11:57 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Niet denk jij? Als er een ernstig ongeluk net gebeurd is. Waarom doet niemand dan wat maar blijven ze stom kijken? Precies verstijf door angs weten niet wat te doen. Dan heb je ook nog mensen die totaal door het lint gaan en als een triangeljostie gaan rond rennen.
Niemand doet wat, omdat ze wachten tot een ander wat zal doen, heeft niets te maken met verstijft zijn van angst, maar met kuddegedrag. Personen die als een kip zonder kop in het rond gaan rennen zijn meestal zelf bij het ongeluk betrokken...
quote:
Oh en 1 ding weet ik zeker. Je bent niet per wet verplicht om mond op mond beademing te geven. Toen mijn opa een hardstilstand kreeg wilde een agent geen mond op mond geven omdat hij z,n kapje niet bij zig had. M,n moeder heeft die agent tegen de muur gegooid en heeft het zelf gedaan.

Er bestaan kapjes die je op de mond van het slachtoffer kan leggen om op die manier mond op mond beademing te geven. En deze had de agent niet bij zich
En dat valt dus onder jezelf niet in gevaar hoeven te brengen. Je weet nooit wat voor aandoeningen een persoon kan hebben. Maar je moet wel degelijk hulp bieden door hulp in te roepen die wel dat soort handelingen kan uitvoeren...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')