Minder snoepen?quote:Op donderdag 25 november 2004 16:01 schreef Savonarola het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar veel mensen hebben een ongezond eenzijdig eetgedrag en krijgen nu eenmaal teveel vetten binnen. Wat lang niet alleen door kaas veroorzaakt wordt waarschijnlijk. Maar als je last hebt van een groot overgwicht is het misschien handig om ook met kaas op te passen.
Ik eet zelf redelijk veelzijdig en genoeg vers fruit en groente. Maar snoep ook wel wat tussendoor en beweeg weinig. Dus als ik elke week, wat ik zou willen, rauwmelkse kazen zou veroberen zou het toch wel snel gaan met mijn gewicht.
Die schijf is meer een richtlijn om je bewust te worden van wat je eet, en waar je op kunt letten, begrijp ik. En je hoeft maar door een supermarkt te lopen om te zien dat veel mensen niet erg bewust zijn van wat ze eten, en waarvoor zo'n schijf best handig is.
Niemand verbiedt kaas of zegt dat het ongezond is omdat het niet op die schijf staat.
Maar ik vroeg me overigens gewoon af wat het alternatief is voor broodbeleg, ik kon even op niks komen. Nou ja, die kaas van hierboven dan![]()
Ik heb een mailtje gestuurd naar het Voedingscentrum , met een aantal vragen over deze nominaties, als ik antwoord krijg zal ik het hier posten.quote:Op donderdag 25 november 2004 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
I Know
Vreselijk niet?
Is echt schandalig
bron:http://www.voedingscentrum.nl/mirakel/pageViewer.jsp?id=4839quote:Fruit2day wint Jaarprijs Goede Voeding
30 november 2004
Het Voedingscentrum heeft vanmiddag de winnaar bekend gemaakt van de Jaarprijs Goede Voeding 2004. De prijs gaat dit jaar naar Hero Fruit2day. Volgens de onafhankelijke jury kan Fruit2day een bijdrage leveren aan het stimuleren van de fruitconsumptie. Zeker voor niet-fruiteters wordt het consumeren van de dagelijkse portie fruit gemakkelijker gemaakt. Het belang hiervan bleek onlangs weer uit de laatste voedselconsumptiepeiling, gehouden onder 19-30 jarigen. Slechts 7% van de twintigers haalt de aanbevolen 200 gram fruit per dag. Gemiddeld wordt slechts 100 gram fruit per dag gegeten. Het Voedingscentrum is het eens met de jury dat je op deze manier aan een deel van je dagelijks benodigde hoeveelheid fruit kunt komen.
Uit het juryrapport: ‘Door de creatieve verpakking wordt fruit eten ‘cool’ en kan het product een alternatief vormen voor frisdrank. Ook de out-of-home verkoop (onder andere benzinestations en treinstations) kan hieraan bijdragen. De inhoud van het flesje - fruitpulp met stukjes fruit - versterkt de beleving van het eten van vers fruit. Mede door de krachtige communicatie verwacht de jury dat de consumptie een grote vlucht kan nemen.’
quote:Op vrijdag 3 december 2004 04:01 schreef Savonarola het volgende:
Vandaag in de Supermarkt de Nieuwe Revu gelezen waarin de full time onuitstaanbare zwakzinnige eikel Pierre Wind (die misschien, ondanks dat hij zich presenteerd als een ergelijk wrattenzwijn met ADHD, wel iets van voedsel weet - een idiot savant kortom) iets schrijft als:" Het Voedingscentrum is er ook achter dat kaas niet zulke gezonde vetten bevat".
MAW het Voedingscentrum staat niet alleen. MAW de zwakbegaafde imitatie van de al niet zo bijster intelligente Bart Chabot is het er mee eens.
Is dat nou ook een corrupte pygmee of weet hij waarover hij het heeft?
Ik gok het laatste.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:12 schreef nein het volgende:
Er zijn wel verkeerde vetten, maar die zitten niet in de kaas. Verkeerde vetten zijn margarines enzo..verharde plantaardige vetten etc. Maar goed, mensen worden niet te dik omdat ze te vet eten, want mensen eten helemaal niet zo vet. Mensen eten teveel snelle energie (uit koolhydraten) die ze helemaal niet gebruiken, aangezien de meeste mensen geen topsporters zijn. Dus dat kaas verhaal is grote bullshit.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:12 schreef nein het volgende:
Er zijn wel verkeerde vetten, maar die zitten niet in de kaas. Verkeerde vetten zijn margarines enzo..verharde plantaardige vetten etc. Maar goed, mensen worden niet te dik omdat ze te vet eten, want mensen eten helemaal niet zo vet. Mensen eten teveel snelle energie (uit koolhydraten) die ze helemaal niet gebruiken, aangezien de meeste mensen geen topsporters zijn. Dus dat kaas verhaal is grote bullshit.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Euh, maakt niet uit waar je je "energie" uithaalT, als je meer energie binnenkrijgt dan je verbrandT dan worD je dik.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Euh, maakt niet uit waar je je "energie" uithaald, als je meer energie binnenkrijgt dan je verbrand dan wordt je dik.
Eens.quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Pierre Wind is kok, geen wetenschapper.
Er zijn geen verkeerde vetten, er is slechts verkeerd eetgedrag.
Bruine schimmel, dat is pas ergquote:Op woensdag 15 december 2004 21:28 schreef tong80 het volgende:
GVD ik zie het nu, er zit groene schimmel op.
Gewoon een stukje vanaf snijden waar de schimmel zitquote:Op woensdag 15 december 2004 21:28 schreef tong80 het volgende:
GVD ik zie het nu, er zit groene schimmel op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |