abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 november 2004 @ 16:10:28 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_23568182
quote:
Op donderdag 25 november 2004 16:01 schreef Savonarola het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar veel mensen hebben een ongezond eenzijdig eetgedrag en krijgen nu eenmaal teveel vetten binnen. Wat lang niet alleen door kaas veroorzaakt wordt waarschijnlijk. Maar als je last hebt van een groot overgwicht is het misschien handig om ook met kaas op te passen.

Ik eet zelf redelijk veelzijdig en genoeg vers fruit en groente. Maar snoep ook wel wat tussendoor en beweeg weinig. Dus als ik elke week, wat ik zou willen, rauwmelkse kazen zou veroberen zou het toch wel snel gaan met mijn gewicht.

Die schijf is meer een richtlijn om je bewust te worden van wat je eet, en waar je op kunt letten, begrijp ik. En je hoeft maar door een supermarkt te lopen om te zien dat veel mensen niet erg bewust zijn van wat ze eten, en waarvoor zo'n schijf best handig is.
Niemand verbiedt kaas of zegt dat het ongezond is omdat het niet op die schijf staat.

Maar ik vroeg me overigens gewoon af wat het alternatief is voor broodbeleg, ik kon even op niks komen. Nou ja, die kaas van hierboven dan
Minder snoepen?
Meer op de fiets boodschappen doen en naar je werk?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_23568546
Zoveel snoep ik nou ook weer niet, en ik kan niet eens autorijden.
Ik ben ook niet echt (veel) te zwaar, hoewel in deze tijden van gevulde speculaas een toename te bespeuren valt. Maar ik ben ook wel eens lichter en slanker geweest, dus af en toe mag ik best ergens rekening mee houden.
Maar ik blijf gewoon kaas op mijn brood eten hoor: Old Amsterdam of Leerdammer om precies te zijn.
vreugdevuur der ijdelheden
pi_23573914
Als ze nog even doorgaan met het onderzoeken van ál het voedsel, dan staat er over een paar jaar niets meer op die schijf. Het zal me namelijk niets verbazen als er in zowat al ons voedsel wel iets zit wat eigenlijk niet 'goed' voor ons is.
Zo kunnen we natuurlijk wel aan de gang blijven.

* Natalie werkt nog een broodje kaas naar binnen
(Un)masking for the greater good.
  donderdag 25 november 2004 @ 20:53:08 #154
45206 Pietverdriet
pi_23574756
Schijf van 5 volgens het voedingscentrum:
Unilever
Nestle
Sara Lee
Parmalat
Kraft
  vrijdag 26 november 2004 @ 11:10:37 #155
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_23584945
quote:
Op donderdag 25 november 2004 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

I Know
Vreselijk niet?
Is echt schandalig
Ik heb een mailtje gestuurd naar het Voedingscentrum , met een aantal vragen over deze nominaties, als ik antwoord krijg zal ik het hier posten.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  dinsdag 30 november 2004 @ 22:49:01 #156
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_23681952
Tada! De jaarprijs goede voeding is bekend gemaakt:
quote:
Fruit2day wint Jaarprijs Goede Voeding

30 november 2004

Het Voedingscentrum heeft vanmiddag de winnaar bekend gemaakt van de Jaarprijs Goede Voeding 2004. De prijs gaat dit jaar naar Hero Fruit2day. Volgens de onafhankelijke jury kan Fruit2day een bijdrage leveren aan het stimuleren van de fruitconsumptie. Zeker voor niet-fruiteters wordt het consumeren van de dagelijkse portie fruit gemakkelijker gemaakt. Het belang hiervan bleek onlangs weer uit de laatste voedselconsumptiepeiling, gehouden onder 19-30 jarigen. Slechts 7% van de twintigers haalt de aanbevolen 200 gram fruit per dag. Gemiddeld wordt slechts 100 gram fruit per dag gegeten. Het Voedingscentrum is het eens met de jury dat je op deze manier aan een deel van je dagelijks benodigde hoeveelheid fruit kunt komen.

Uit het juryrapport: ‘Door de creatieve verpakking wordt fruit eten ‘cool’ en kan het product een alternatief vormen voor frisdrank. Ook de out-of-home verkoop (onder andere benzinestations en treinstations) kan hieraan bijdragen. De inhoud van het flesje - fruitpulp met stukjes fruit - versterkt de beleving van het eten van vers fruit. Mede door de krachtige communicatie verwacht de jury dat de consumptie een grote vlucht kan nemen.’
bron:http://www.voedingscentrum.nl/mirakel/pageViewer.jsp?id=4839

Nou gefeliciteerd hoor Hero, prima marketingcampagne moet ik toegeven. Ongelooflijk hoeveel mensen met dit onsmakelijke spul ´ontbijten´.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  dinsdag 30 november 2004 @ 22:57:14 #157
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_23682264
ho ho ho, dit is het fris fruitige tussendoortje....geen fruitontbijt, nee dat is zo mogelijk nog ranziger.

"Door de creatieve verpakking wordt fruit eten 'cool'"

Persoonlijk vind ik een framboos veel cooler....echt vet !
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  Trouwste user 2022 woensdag 1 december 2004 @ 01:16:12 #158
7889 tong80
Spleenheup
pi_23685569
wat is een stukje oude kaas toch heerlijk.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_23730585
Vandaag in de Supermarkt de Nieuwe Revu gelezen waarin de full time onuitstaanbare zwakzinnige eikel Pierre Wind (die misschien, ondanks dat hij zich presenteerd als een ergelijk wrattenzwijn met ADHD, wel iets van voedsel weet - een idiot savant kortom) iets schrijft als:" Het Voedingscentrum is er ook achter dat kaas niet zulke gezonde vetten bevat".
MAW het Voedingscentrum staat niet alleen. MAW de zwakbegaafde imitatie van de al niet zo bijster intelligente Bart Chabot is het er mee eens.
Is dat nou ook een corrupte pygmee of weet hij waarover hij het heeft?
Ik gok het laatste.
Vroeger toen mensen nog de hele dag prei aan het steken waren als ze geen weilanden aan het omploegen waren bewogen mensen veel en genoeg om b.v. alles van een varken goed te kunnen eten.
Tegenwoordig vervetten we omdat de heerlijke smaak blijft maar de behoefte aan hoog-calorisch voedsel zeer sterk is afgenomen.Helaas. Tel daar bij op de voedingsindustrie die snel en goedkoop enorme hoeveelheden caloriën aan de consument aanbiedt en je hebt generaties die te zwaar zijn en daardoor allerlei gezondheidsproblemen hebben.. Bij zo'n dieet en een moderne levenswijze is ook kaas ongezond.

Er zijn genoeg serieuze klachten die door overgewicht worden veroorzaakt en het lijkt me evident dat dat een serieuze belasting op de maatschappij is. In dat licht lijkt mij het absoluut niet overantwoord dat het Voedingscentrum,wat daar ook allemaal mis mee mag zijn, daar de nadruk op legt.
Veel mensen die hier lezen weten vaak heus wel wat goed en slecht is en welke maat zij moeten betrachten lijkt me. Er zijn blijkbaar genoeg mensen die dat niet weten, en ik ga er maar vanuit dat het Voedingscentrum zich daar voornamelijk op richt.

Maar die jaarprijs goede voeding is echt een aanfluiting: wat een troep.
pi_23730682
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 04:01 schreef Savonarola het volgende:
Vandaag in de Supermarkt de Nieuwe Revu gelezen waarin de full time onuitstaanbare zwakzinnige eikel Pierre Wind (die misschien, ondanks dat hij zich presenteerd als een ergelijk wrattenzwijn met ADHD, wel iets van voedsel weet - een idiot savant kortom) iets schrijft als:" Het Voedingscentrum is er ook achter dat kaas niet zulke gezonde vetten bevat".
MAW het Voedingscentrum staat niet alleen. MAW de zwakbegaafde imitatie van de al niet zo bijster intelligente Bart Chabot is het er mee eens.
Is dat nou ook een corrupte pygmee of weet hij waarover hij het heeft?
Ik gok het laatste.

Ja las het vandaag ook en vooral dat ook in het zinnetje in: Het Voedingscentrum is er ook achter dat kaas niet zulke gezonde vetten bevat.
Verder had hij het over 'verkeerde' vetten in de kaas.
Dus hij staat impliciet achter dit standpunt.
  vrijdag 3 december 2004 @ 07:47:34 #161
45206 Pietverdriet
pi_23731030
Pierre Wind is kok, geen wetenschapper.
Er zijn geen verkeerde vetten, er is slechts verkeerd eetgedrag.
pi_23734789
Er zijn wel verkeerde vetten, maar die zitten niet in de kaas. Verkeerde vetten zijn margarines enzo..verharde plantaardige vetten etc. Maar goed, mensen worden niet te dik omdat ze te vet eten, want mensen eten helemaal niet zo vet. Mensen eten teveel snelle energie (uit koolhydraten) die ze helemaal niet gebruiken, aangezien de meeste mensen geen topsporters zijn. Dus dat kaas verhaal is grote bullshit.

[ Bericht 7% gewijzigd door nein op 03-12-2004 12:20:10 (even iets hergeformuleerd) ]
(:
pi_23736667
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:12 schreef nein het volgende:
Er zijn wel verkeerde vetten, maar die zitten niet in de kaas. Verkeerde vetten zijn margarines enzo..verharde plantaardige vetten etc. Maar goed, mensen worden niet te dik omdat ze te vet eten, want mensen eten helemaal niet zo vet. Mensen eten teveel snelle energie (uit koolhydraten) die ze helemaal niet gebruiken, aangezien de meeste mensen geen topsporters zijn. Dus dat kaas verhaal is grote bullshit.

Mee eens!
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:15:20 #164
45206 Pietverdriet
pi_23737631
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:12 schreef nein het volgende:

Euh, maakt niet uit waar je je "energie" uithaald, als je meer energie binnenkrijgt dan je verbrand dan wordt je dik.
pi_23737738
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Euh, maakt niet uit waar je je "energie" uithaalT, als je meer energie binnenkrijgt dan je verbrandT dan worD je dik.

Precies. En daarbij is vet een secundaire energiebron. De meeste energie haal je inderdaad uit koolhydraten en dat is niet alleen kristalsuiker.
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:26:10 #166
45206 Pietverdriet
pi_23737877
En meer Eiwitten in je dieet en minder koolhydraten geven je een meer "vol" gevoel, je hebt minder honger. Dit is trouwens het geheim van atkins, je eet weinig KCal, maar je hebt voor je gevoel goed gegeten, geen honger, en je bent niet obsessief met KCal tellen bezig
pi_23737909
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Euh, maakt niet uit waar je je "energie" uithaald, als je meer energie binnenkrijgt dan je verbrand dan wordt je dik.

Jep, maar ze waarschuwen niet voor de "gezonde" "koekje erbij?" en die "gezonde ontbijtkoek", terwijl die troep FUNEST is. Voor je bloedvaten EN je gewicht. Verder krijg je van kaas dus geen last van aanslibsel in je bloed, maar wel door de transvetzuren in verharde plant. vetten en ook door insuline die vrijkomt als je koolhydraten worden omgezet in energie (glucose) in je bloed.
En dat gebeurt niet bij verzadigde vetten.
(:
pi_23819283
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 07:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Pierre Wind is kok, geen wetenschapper.
Er zijn geen verkeerde vetten, er is slechts verkeerd eetgedrag.
Eens.
Maar dat is volgens mij niemand op deze pagina, althans niet in een relevante discipline, gezien andere discutabele en twijfelachtige uitspraken over vetten die te leZen zijn.
Maar ja, het staat op internet.
pi_23828192
Ach, er is nog nooit onomstotelijk vastgesteld welke eetgewoonten nu precies een hoog cholesterol veroorzaken. dus waarom doen alsof je de wijsheid in pacht hebt, tenzij er natuurlijk andere belangen spelen.
  woensdag 8 december 2004 @ 11:23:20 #170
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_23828998
Er zijn ook zoveel voedsel-imams die allemaal om het hardst schreeuwen wat nu het beste voor ons is.
Dat iets in de algemeenheid beter voor "ons" is wil niet meteen zeggen dat je dood gaat aan een kaas-overdosis.
Er zijn zat mensen die alle "slechte" gewoonten omarmen en daar nog verassend oud mee worden.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  Trouwste user 2022 woensdag 15 december 2004 @ 20:40:38 #171
7889 tong80
Spleenheup
pi_23997543
Gadverdamme kaas kan dus ook smerig zijn.

Die koop ik niet meer bij de Albert Hein

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 15 december 2004 @ 21:28:15 #172
7889 tong80
Spleenheup
pi_23998748
GVD ik zie het nu, er zit groene schimmel op.

woensdag 15 december 2004 @ 23:31:21 #173
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_24001939
quote:
Op woensdag 15 december 2004 21:28 schreef tong80 het volgende:

Bruine schimmel, dat is pas erg
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_24007804
quote:
Op woensdag 15 december 2004 21:28 schreef tong80 het volgende:

Gewoon een stukje vanaf snijden waar de schimmel zit
  Trouwste user 2022 donderdag 16 december 2004 @ 18:21:20 #175
7889 tong80
Spleenheup
pi_24017455
Kan je de rest dan gewoon eten

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')