Hoezo niet? Heeft ie dat jou verteld ofzo?quote:Op maandag 15 november 2004 19:37 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
God zal toch geen Kinderverkrachter als zijn boodschapper hebben uitgekozen? Of wel dan.
Ja, maar de islamitische wereld neemt dat aan uit een Boek waar ze in geloven. Jij noemt dat boek een sprookjesboek, dus geloof je er niet in. Maar je gelooft wel in dat ene feitje? Daar moet je dan een andere bron voor hebben.quote:Op maandag 15 november 2004 19:38 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Waarom een niet islam-gerelateerde bron als in de islamitische wereld zelf breed wordt aangenomen dat Aisha 9 was toen ze werd ontmaagd? Waarom zou ik zoiets betwisten![]()
Maar incest wel als ik jou moet geloven. Propageert de Islam pedofilie, of staat het alleen maar in de Koran ? Ik zie moslims pedofilie afkeuren, dus kennelijk vinden ze dat van Mohammed niet echt ok. Ze zien echter ook dat je het in het juiste tijdsperspectief moet plaatsen, itt jij.quote:Op maandag 15 november 2004 19:37 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En die pedofilie wordt niet door de katholieke kerk gepropageerd.
Lees jij eigenlijk wel eens wat andersn schrijven?quote:Op maandag 15 november 2004 19:37 schreef Gallo het volgende:
[..]
Dus "Hitler had gelijk" mag ook ? Het past prima in deze discussie lijkt me.
quote:Op maandag 15 november 2004 19:34 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik zei dat de politie de vrijheid van meningsuiting niet hoeft aan te tasten vanwege een historisch feit. Jouw extreme mening over Hitler is geen historisch feit.
Hang maar fijn een pamfletje daarmee op jongen. Ik zal er niet mee zitten.quote:Op maandag 15 november 2004 19:37 schreef Gallo het volgende:
[..]
Dus "Hitler had gelijk" mag ook ? Het past prima in deze discussie lijkt me.
Ik noem dat boek helemaal geen sprookjesboek. Ik geloof best dat mohammed echt bestaan heeft. Ik geloof ook dat veel beschreven gebeurtenissen echt gebeurd zijn. Ik geloof alleen niet in Allah/God laat staan dat Mohammed gezonden of wat dan ook is.quote:Op maandag 15 november 2004 19:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar de islamitische wereld neemt dat aan uit een Boek waar ze in geloven. Jij noemt dat boek een sprookjesboek, dus geloof je er niet in. Maar je gelooft wel in dat ene feitje? Daar moet je dan een andere bron voor hebben.
Het is niet mijn mening hoor, ik illustreer slechts wat. Een mening hoeft niet historisch correct te zijn zeg je net, "Hitler had gelijk" is dan ook 'gewoon' een mening (hoewel je historici hebt die het onderschrijven), dus waarom zou ik die niet mogen uiten ?quote:Op maandag 15 november 2004 19:40 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Lees jij eigenlijk wel eens wat andersn schrijven?
[..]
En waarom verwijdert de politie dan die poster als moslims gewoon toegeven dat Mohammed een pedofiel was.quote:Op maandag 15 november 2004 14:55 schreef Mutant01 het volgende:
Eeuwen geleden was dat normaal dus puhleaaaaze![]()
Context.quote:Op maandag 15 november 2004 19:37 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
God zal toch geen kinderverkrachter als zijn boodschapper hebben uitgekozen? Of wel dan.
Precies.quote:En die pedofilie wordt niet door de katholieke kerk gepropageerd.
Pedofielen zoeken elkaar nu eenmaal op om elkaars hand boven het hoofd te houden.
Goed, we komen ergens. Op basis waarvan geloof jij dat bepaalde gebeurtenissen echt gebeurd zijn en wat overtuigt jou ervan, dat dit nou net één van die gebeurtenissen is?quote:Op maandag 15 november 2004 19:43 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik noem dat boek helemaal geen sprookjesboek. Ik geloof best dat mohammed echt bestaan heeft. Ik geloof ook dat veel beschreven gebeurtenissen echt gebeurd zijn. Ik geloof alleen niet in Allah/God laat staan dat Mohammed gezonden of wat dan ook is.
Dus je gelooft selectief. Waarom zou het 1 wel geloofwaardig zijn, en het ander niet ? De Koran is door Allah geschreven, dus je zou de gehele Koran niet moeten geloven lijkt me.quote:Op maandag 15 november 2004 19:43 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik noem dat boek helemaal geen sprookjesboek. Ik geloof best dat mohammed echt bestaan heeft. Ik geloof ook dat veel beschreven gebeurtenissen echt gebeurd zijn. Ik geloof alleen niet in Allah/God laat staan dat Mohammed gezonden of wat dan ook is.
wees blij met de openheid die de christelijke kerk wel kent loederquote:Op maandag 15 november 2004 19:44 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Context.
Het is nu 2004, geen moslim die zal prediken dat je minderjarigen sexueel mag/moet gaan benaderen.
[..]
Precies.
Duizenden priesters schuldig aan misbruik
"Pedofiele priesters VS niet uit ambt gezet"
Misbruik door priesters in doofpot
wat mensen geloven moeten ze zelf weten, maar dat iets door een god geschreven is vind ik erg hooghartig en gaat er in mijn denkwereld niet in. geldt ook voor de bijbel overigens.quote:Op maandag 15 november 2004 19:46 schreef Gallo het volgende:
[..]
Dus je gelooft selectief. Waarom zou het 1 wel geloofwaardig zijn, en het ander niet ? De Koran is door Allah geschreven, dus je zou de gehele Koran niet moeten geloven lijkt me.
* Doofpot* en *niet uit ambt zetten* vallen bij mij niet onder openheid zoalshetisquote:Op maandag 15 november 2004 19:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wees blij met de openheid die de christelijke kerk wel kent loeder![]()
quote:Op maandag 15 november 2004 19:47 schreef zoalshetis het volgende:
Er wordt gesproken over slaven en niet dat je het af moet schaffen. Je mag bijvoorbeeld als man sex hebben met je slavinnen.quote:Op maandag 15 november 2004 15:38 schreef HarryP het volgende:
Oke maar wat staat er in de Koran over slavernij..??..
Dat lijkt mij uiterst lekker, maar goed, als jij van sex moet kotsen ...quote:Op maandag 15 november 2004 19:51 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je mag bijvoorbeeld als man sex hebben met je slavinnen.![]()
Jij bent dus voor naleving van de wet op "gods"lastering ?quote:Op maandag 15 november 2004 15:45 schreef Loedertje het volgende:
Ik heb geen zin om te lezen wat Mohammed vroeger heeft gedaan.
Onderwerp is volgens mij "een stel stumpers die het nodig vinden om dit soort opruiende pamfletten te verspreiden" .
In zulke kleine gemeenschappen als Enkhuizen/Andijk/Hoogkarspel moet het toch een hele gemakkelijke opdracht zijn om de makers van die pamfletten op te sporen?
Ik heb mij daar nog niet in verdiept akkersloot.quote:Op maandag 15 november 2004 19:54 schreef Akkersloot het volgende:
Jij bent dus voor naleving van de wet op "gods"lastering ?
Dat wordt toch niet gesuggereerd in dat pamflet.quote:Op maandag 15 november 2004 17:45 schreef Gallo het volgende:
Nogal nutteloos zo'n pamflet of discussie. Het zijn niet moslims die massaal hun kinderen misbruiken.
Intellectueel clubje lijkt het me, erg indrukwekkend (en topicwaardig ook)quote:In totaal waren er volgens de politie drie of vier verschillende versies. Zo was er ook de versie 'Hoeveel moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan?' en een tekst als 'Wanneer een moslim iets zegt, is het geloofsovertuiging, wanneer een blanke iets zegt, is hij een racist en wordt hij vermoord'.
quote:De pamfletten zijn afkomstig van 'Het Westfries Legioen'.
Als je niet mag zeggen dat Mohammed een pedofiel was, valt dat onder het verbod op godslastering "het kwetsen van een grote groep gelovige mensen ".quote:Op maandag 15 november 2004 19:56 schreef Loedertje het volgende:
Ik heb mij daar nog niet in verdiept akkersloot.
Kom nu toch eens een keer met feiten in plaats van verzinnen dat dat soort verwerpelijke handelingen ook in de moskee 'zou' gebeurenquote:Op maandag 15 november 2004 19:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Er wordt al jarenlang op last van christenen en joden van alles en nogwat verwijderd. Dingen waar iemand met gezond verstand in de verste verte geen belediging in kan vinden.quote:Op maandag 15 november 2004 20:02 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dat wordt toch niet gesuggereerd in dat pamflet.
Ze hebben er blijkbaar echt problemen mee dat Mohammed een pedofiel genoemd wordt.
Dat zei ik niet, ik zei:quote:Op maandag 15 november 2004 19:43 schreef Gallo het volgende:
[..]
Een mening hoeft niet historisch correct te zijn zeg je net, "Hitler had gelijk" is dan ook 'gewoon' een mening (hoewel je historici hebt die het onderschrijven), dus waarom zou ik die niet mogen uiten ?
Daarmee zeg ik niet dat alleen historische feiten genoemd mogen worden.quote:Op maandag 15 november 2004 19:34 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik zei dat de politie de vrijheid van meningsuiting niet hoeft aan te tasten vanwege een historisch feit. Jouw extreme mening over Hitler is geen historisch feit.
Ook door de politie ?quote:Op maandag 15 november 2004 20:06 schreef NorthernStar het volgende:
Er wordt al jarenlang op last van christenen en joden van alles en nogwat verwijderd. Dingen waar iemand met gezond verstand in de verste verte geen belediging in kan vinden.
En nu ineens drukmaken omdat de politie een pamfletje weghaald. Erg geloofwaardig.![]()
Op overgeleverde ooggetuigeverklaringen en het woord van ik weet niet hoeveel theologen. Bovendien is het menselijk gedrag en komt het heden ten dage ook nog geregeld voor.quote:Op maandag 15 november 2004 19:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Goed, we komen ergens. Op basis waarvan geloof jij dat bepaalde gebeurtenissen echt gebeurd zijn en wat overtuigt jou ervan, dat dit nou net één van die gebeurtenissen is?
Zie je niet het verschil tussen die twee uitspraken ?quote:Op maandag 15 november 2004 18:06 schreef Gallo het volgende:
D'r ontgaat je wel meer. Denk je dat posters met "God is dood en Jezus is een homo !" lang blijven zitten op een kerk ? "Hitler had gelijk !" op een synagoge ? Denk eens na zeg pubertje.
Oh ja. Van 1400 jaar oud. Nee, die zijn geloofwaardigquote:Op maandag 15 november 2004 20:12 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Op overgeleverde ooggetuigeverklaringen
En die zijn onfeilbaar? Volgens mij is alleen de Paus dat. En welke theologen? En waar baseren zij zich op? Aan praatjes heb ik niks. Namen en rugnummers moet ik hebben.quote:en het woord van ik weet niet hoeveel theologen.
Ah, oke. Nee, dat is natuurlijk de ultieme overtuiger. Goh, en daar hebben we zoveel posts voor nodig? had dat dan gelijk gezegd, man.quote:Bovendien is het menselijk gedrag en komt het heden ten dage ook nog geregeld voor.
Ha Abraham heeft helemaal niet bestaan. Zie het door Yvonne gesloten topic.quote:Op maandag 15 november 2004 18:56 schreef NorthernStar het volgende:
Abraham trouwde met zijn halfzuster.
De koran is een bron. De moslims bestaan bij de gratie van de koran. Als daar breed wordt aangenomen dat Mohammed het met een minderjarige deed en mij dat niet onmogelijk lijkt omdat dat vaak voorkomend menselijk gedrag is, waarom zou ik daar aan moeten twijfelen?quote:Op maandag 15 november 2004 20:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En domme ik. Tijdens mijn studie steeds maar overal bronnen bijzoeken, terwijl ik gewoon dit soort kreten had kunnen opschrijven.
Ja dat is een mening. En dat was hij volgens maatstaven van 600 ook.quote:Op maandag 15 november 2004 19:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oh, net als roepen 'Mohammed was een pedofiel' omdat hij dat volgens hedendaagse maatstaven zou zijn? Dat bedoel je toch? Een mening?
De woordjes "zal" en "toch". En ook het vraagtekentje.quote:Op maandag 15 november 2004 19:39 schreef NorthernStar het volgende:
[God zal toch geen Kinderverkrachter als zijn boodschapper hebben uitgekozen? Of wel dan]
Hoezo niet? Heeft ie dat jou verteld ofzo?
Omdat je zelf zegt dat je niet alles in de Koran gelooft. Ik ben dus uitermate benieuwd waarom je nou net dit deeltje wel gelooft. daar moet je een reden voor hebben..quote:Op maandag 15 november 2004 20:27 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De koran is een bron. De moslims bestaan bij de gratie van de koran. Als daar breed wordt aangenomen dat Mohammed het met een minderjarige deed en mij dat niet onmogelijk lijkt omdat dat vaak voorkomend menselijk gedrag is, waarom zou ik daar aan moeten twijfelen?
zohee, das een flinke reeks smiletjes. wel leuk!quote:Op maandag 15 november 2004 19:50 schreef robh het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als in de koran staat "Mohammed vloog op een paard naar Jeruzalem en Mohammed is een pedofiel" en je gelooft alleen dat Mohammed een pedofiel is ja dan ben je wel erg dom.quote:Op maandag 15 november 2004 20:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Omdat je zelf zegt dat je niet alles in de Koran gelooft. Ik ben dus uitermate benieuwd waarom je nou net dit deeltje wel gelooft. daar moet je een reden voor hebben..
kijk, nu kan ik het gaan hebben over jouw profeet, maar zo diep ga ik niet. ik ken idd jongens die misbruikt zijn door imams, maar als ze dat tegen hun ouders zouden zeggen weten ze zeker dat ze naast hun pijn en schaamte ook een flinke portie rammel gaan krijgen en verstoten zullen worden. maar geef me nog een paar jaar moslimemancipatie en we zullen zien dat het argument dat het alleen in christelijke overtuigingen plaatsvindt onzin is. dat was waar ik het over had, geen plaatsvervangende schaamte please alleen omdat het nog niet zover is. overal waar gewerkt wordt met kinderen zal zulks plaatsvinden.quote:Op maandag 15 november 2004 20:06 schreef Youssef het volgende:
[..]
Kom nu toch eens een keer met feiten in plaats van verzinnen dat dat soort verwerpelijke handelingen ook in de moskee 'zou' gebeuren![]()
Omdat het menselijk gedrag is. Bovendien lijkt het mij niet iets om trots op te zijn. Als het niet gebeurd zou zijn schrijf je zoiets natuurlijk niet zomaar op.quote:Op maandag 15 november 2004 20:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat je zelf zegt dat je niet alles in de Koran gelooft. Ik ben dus uitermate benieuwd waarom je nou net dit deeltje wel gelooft. daar moet je een reden voor hebben.
Dus zou het zeer wel mogelijk kunnen zijn dat het er later ingefriemeld is tijdens de chaotische periode na de dood van Mohammed.quote:Op maandag 15 november 2004 20:48 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Omdat het menselijk gedrag is. Bovendien lijkt het mij niet iets om trots op te zijn. Als het niet gebeurd zou zijn schrijf je zoiets natuurlijk niet zomaar op.
Ja dat weet ik niet. Ik dacht dat je wellicht een lijntje naar de schepper zelf had. Aangezien je altijd zo stellig bent over allerhande geloofszaken. Maar goed, je geeft geen antwoord, dus dat blijft nog even geheim.quote:Op maandag 15 november 2004 20:33 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
De woordjes "zal" en "toch". En ook het vraagtekentje.
Nee, dat lijkt mij sterk. Hoe zou zoiets moeten gebeuren?quote:Op maandag 15 november 2004 20:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dus zou het zeer wel mogelijk kunnen zijn dat het er later ingefriemeld is tijdens de chaotische periode na de dood van Mohammed.
Kom, kom. De Koran is echt niet in 1 keer achter elkaar opgeschreven hoor. Er is een paar jaar van mondelinge overlevering overheen gegaan. En als er in die overlevering een foutje is gemaakt (bijvoorbeeld iemand zei '6' maar bedoelde '16'), dan heb je al een onwaarheid.quote:Op maandag 15 november 2004 20:52 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt mij sterk. Hoe zou zoiets moeten gebeuren?
Zonder tegenbewijzen is het net zo geloofwaardig als dat het wel gebeurd zou zijn lijkt me.quote:Op maandag 15 november 2004 20:52 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt mij sterk. Hoe zou zoiets moeten gebeuren?
Ach zit jou dat dwars? Het was ineens niet mijn topic met de vraag waar de bewijslast ligt. De gene die zegt dat iemand een boodschapper van God is of bij de gene die dat niet erkent.quote:Op maandag 15 november 2004 20:51 schreef NorthernStar het volgende:
Ja dat weet ik niet. Ik dacht dat je wellicht een lijntje naar de schepper zelf had. Aangezien je altijd zo stellig bent over allerhande geloofszaken.
Even je mond houden modje. Als er staat "zal" "toch" en een vraagtekentje blijkt er nergens uit dat ik meen een lijntje te hebben met de "schepper".quote:Maar goed, je geeft geen antwoord, dus dat blijft nog even geheim.
En welke godsdienststichters zou ik dan wel willen verdedigen ?quote:Overigens ben ik blij dat je over Donner begon want het zou wel heel hypocriet zijn om alleen zo geëngangeerd te zijn nu het de islam betreft.
Dat is een achterlijke redeneringquote:Op maandag 15 november 2004 20:55 schreef Gallo het volgende:
[..]
Zonder tegenbewijzen is het net zo geloofwaardig als dat het wel gebeurd zou zijn lijkt me.
quote:Op maandag 15 november 2004 20:57 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat is een achterlijke redenering
Daarom lijkt het mij ook sterk. Als alles in een keer was geschreven door een persoon had zo'n foutje natuurlijk makkelijk kunnen gebeuren. Maar het lijkt mij sterk dat zo'n foutje tegelijkertijd bij honderdduizenden mensen voorkomt.quote:Op maandag 15 november 2004 20:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Kom, kom. De Koran is echt niet in 1 keer achter elkaar opgeschreven hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |