Dat bleek vrijdag in Dallas waar bijna driehonderd Amerikaanse rooms-katholieke bisschoppen bijeen waren om te spreken over de recente seksschandalen. Van de aanwezigen stemden 239 voor en 13 tegen.
Geen harde lijn
De verwachting was eerder op de dag dat de bisschoppen voor een hardere lijn zouden kiezen. In het slotdocument kozen zij er echter voor om priesters in hun ambt te handhaven, ook al hebben ze zich in het verleden vergrepen aan minderjarigen.
Seksschandaal
Uit een eigen onderzoek van The Washington Post is gebleken dat de omvang van het seksschandaal groter is dan tot dusver bekend. De kerk heeft alleen al dit jaar 218 priesters uit hun functie ontheven op verdenking van seksueel misbruik van minderjarigen. Bovendien konden 34 priesters van wie bekend is dat zij zich aan kinderen hebben vergrepen, hun werk voortzetten.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat dit soort dingen gebeuren in het "superieure" westen, en dat ongestraft.
Het christendom en de kerk in het bijzonder staan al eeuwen bekend om de incestpraktijken die tot op de dag van vandaag getolereerd lijkt te worden, met name de celibate priesters (voorganger in de dienst) worden hier vaak op gepakt.
Het wordt tijd dat dit hier iets aan gedaan moet worden, en wel onder het mom van:"Incest ??? Weg er mee!!! "
Groeten,
Bansheeboy
Ps: Dat dit soort dingen nog gebeuren, en wel in een land dat zich voordoet als het grote voorbeeld van de wereld en zich gedraagt als de grootste onschenbare supermacht.
quote:Ik wist niet dat je grappig was
Op zaterdag 15 juni 2002 15:58 schreef Vampier het volgende:
Sommige profeten deden het ook(Maria was ook minderjarig, want maria was 32 (ofzow) toen jesus stierf)
Wat niet wegneemt dat ik het verwerpelijk vind, en een schandvlek bovendien.
Dus zo superieur zijn ze zeker niet.....
quote:Maar wat heeft het gegeven dat Amerika zich onmetelijk ver boven de mierenhoop verheven voelt, hiermee van doen?
Op zaterdag 15 juni 2002 16:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Mijn inziens is dit gewoon weer het voorbeeld van een westers land dat zich superieur voordoet maar achteraf toch te kampen heeft met dit soort kiezelsteentjes problemen.Dus zo superieur zijn ze zeker niet.....
quote:Daarom juist, daar ligt het probleem, dat zie ik wel in.
Op zaterdag 15 juni 2002 16:44 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Maar wat heeft het gegeven dat Amerika zich onmetelijk ver boven de mierenhoop verheven voelt, hiermee van doen?
De Amerikaanse regering heeft toch geen enkele zeggenschap over een stel bisschoppen?
Dan kun je net zo goed boos op Melkert worden, als blijkt dat er in Nederland kinderen worden misbruikt door katholieke priesters.
quote:Je bent vrij generaliserend. De incestpraktijken komen voornamelijk voor in de Room-Katholieke kerk en zijn enige malen aangetroffen. Bovendien staat het christendom en met name de kerk daar niet bekend om. Dat is volslagen onzin.
Op zaterdag 15 juni 2002 15:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[i]
Het christendom en de kerk in het bijzonder staan al eeuwen bekend om de incestpraktijken die tot op de dag van vandaag getolereerd lijkt te worden, met name de celibate priesters (voorganger in de dienst) worden hier vaak op gepakt.
Wel is het een feit dat kardinalen of andere ongetrouwde dienaars zich vergrijpen aan kinderen. Dit kan uiteraard niet ongestraft blijven. Logischerwijs is het niet in huwelijk treden de grooste aanwijsbare reden, maar dat mag geen excuus zijn!
WDV
Ps. De ongezondheid ervan zie ik wel in, het geloof wordt er werkelijk ingestampt...
quote:
Op zaterdag 15 juni 2002 16:53 schreef Tristitia_Ante het volgende:
Ps. De ongezondheid ervan zie ik wel in, het geloof wordt er werkelijk ingestampt...
quote:Ik dacht altijd dat in moslimtopics meestal 'machtswellust' als reden werd aangegeven.
Op zaterdag 15 juni 2002 16:53 schreef Tristitia_Ante het volgende:
Wel is het een feit dat kardinalen of andere ongetrouwde dienaars zich vergrijpen aan kinderen. Dit kan uiteraard niet ongestraft blijven. Logischerwijs is het niet in huwelijk treden de grooste aanwijsbare reden, maar dat mag geen excuus zijn!
quote:MUAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHA
Op zaterdag 15 juni 2002 16:53 schreef Tristitia_Ante het volgende:[..]
Blaat etc.
quote:Het schijnt dat Beatrix het dochtertje van Constantijn al te grazen heeft gehad...
Op zaterdag 15 juni 2002 16:55 schreef Youssef het volgende:[..]
Ik dacht altijd dat in moslimtopics meestal 'machtswellust' als reden werd aangegeven.
On topic: Ik denk niet dat het direct met 'machtswellust' te maken heeft, en het verband met moslimtopics snap ik niet helemaal. Het gaat, naar ik weet, voornamelijk om Rooms Katholieke dienaars. Zij leven niet meer uit dankbaarheid voor het geloof, maar uit dankbaarheid voor hun eigen eigen jonge medemens, zo lijkt het...
WDV
quote:Oh, met die moslimtopics heb ik het over topics die gaan over sluiering. Als ik dan wat zeg over seksueel misbruik en verkrachtingen komen 'ze' meestal op de proppen met het argument dat verkrachtingen plaatsvinden niet doordat mensen seksueel zijn opgewonden, maar omdat het hen om de macht gaat
Op zaterdag 15 juni 2002 16:59 schreef Tristitia_Ante het volgende:[..]
Het schijnt dat Beatrix het dochtertje van Constantijn al te grazen heeft gehad...
On topic: Ik denk niet dat het direct met 'machtswellust' te maken heeft, en het verband met moslimtopics snap ik niet helemaal. Het gaat, naar ik weet, voornamelijk om Rooms Katholieke dienaars. Zij leven niet meer uit dankbaarheid voor het geloof, maar uit dankbaarheid voor hun eigen eigen jonge medemens, zo lijkt het...
WDV
quote:Wel ja! En Jezus was 33.
Op zaterdag 15 juni 2002 15:58 schreef Vampier het volgende:
Sommige profeten deden het ook(Maria was ook minderjarig, want maria was 32 (ofzow) toen jesus stierf)
Waarschijnlijk heb je het over zijn vriendinnetje, die net als zijn moeder, ook Maria heette. En 32 is niet minderjarig, geloof ik....
quote:Incest is sex met je eigen kinderen, of kinderen van familie. Sexueel misbruik door een pastoor heeft dus niks met incest te maken.
Op zaterdag 15 juni 2002 15:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Het wordt tijd dat dit hier iets aan gedaan moet worden, en wel onder het mom van:"Incest ??? Weg er mee!!!"
Verder komt sexueel misbruik bij andere godsdiensten ook voor, alleen legaliseren die het door de huwbare leeftijd op 15 jaar te zetten.
quote:Lees onderstaande maar goed door:
Op zaterdag 15 juni 2002 18:52 schreef Gia het volgende:[..]
Incest is sex met je eigen kinderen, of kinderen van familie. Sexueel misbruik door een pastoor heeft dus niks met incest te maken.
Verder komt sexueel misbruik bij andere godsdiensten ook voor, alleen legaliseren die het door de huwbare leeftijd op 15 jaar te zetten.
Op de openingsdag van de conferentie betuigde bisschop Wilton Gregory spijt aan de slachtoffers van seksueel misbruik. Hij gaf toe dat de kerkleiding fouten had gemaakt door ontspoorde priesters soms jarenlang de hand boven het hoofd te houden.
Het schandaal kwam aan het rollen na de veroordeling van een priester in Boston en heeft al tot het gedwongen vertrek geleid van zo'n 250 van de in totaal 46.000 priesters. Honderden slachtoffers zijn naar de rechter gestapt en eisen schadevergoeding van de kerk. Ook justitie is in actie gekomen en heeft diverse strafrechtelijke onderzoeken geopend.
BTW, ik ken geen enkele religie die sex hebben met jongens en het legaliseren door de huwbare leeftijd op 15 te zetten, klinklare onzin, homo's worden in geen enkele religie geaccepteerd mijn inziens
quote:Laatst nog vroeg Marokko om de huwbare leeftijd naar 15 te mogen omzetten. Gelegaliseerde pedofilie
Op zaterdag 15 juni 2002 19:05 schreef BansheeBoy het volgende:en het legaliseren door de huwbare leeftijd op 15 te zetten,
Mohammed jongste vrouw was 9 jaar. Mohammed, de grondlegger van de islam, was dus zelf een rasechte pedo.
quote:Hoezo ongerstraft? Het is bij de wet verboden, als justitie het weet volgen, zeker in de VS, strenge veroordelingen. Op pedofilie staan in Amerika geen kinderachtige straffen
Op zaterdag 15 juni 2002 15:54 schreef BansheeBoy het volgende:Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat dit soort dingen gebeuren in het "superieure" westen, en dat ongestraft.
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=19212 -
quote:Al eeuwenlang bekend? Bron ??
quote:Incest is het hebben van seks met je eigen kind, dat kan in de katholieke kerk een geestelijke dus nooit
Het wordt tijd dat dit hier iets aan gedaan moet worden, en wel onder het mom van:"Incest ??? Weg er mee!!!"
quote:Wat heeft het een met het ander te maken
Ps: Dat dit soort dingen nog gebeuren, en wel in een land dat zich voordoet als het grote voorbeeld van de wereld en zich gedraagt als de grootste onschenbare supermacht.
quote:Moet je je ware ik weer eens laten zien? Moet je weer dit voor de zoveelste keer erbij halen? Wat heeft dit met de topic te maken. Je bent echt
Op zondag 16 juni 2002 03:52 schreef R@b het volgende:[..]
Laatst nog vroeg Marokko om de huwbare leeftijd naar 15 te mogen omzetten. Gelegaliseerde pedofilie
Mohammed jongste vrouw was 9 jaar. Mohammed, de grondlegger van de islam, was dus zelf een rasechte pedo.
quote:Dit klopt niet. Mohammed is niet de grondlegger van de Islam! Dat is Allah. Mohammed was enkel zijn boodschapper, meer niet!
Op zondag 16 juni 2002 03:52 schreef R@b het volgende:
quote:Een pedofiele boodschapper.
Op zondag 16 juni 2002 12:52 schreef onschuldig het volgende:Mohammed was enkel zijn boodschapper, meer niet!
quote:Dat zijn jouw woorden komende uit een bek van een rascist!
Op zondag 16 juni 2002 13:26 schreef R@b het volgende:[..]
Een pedofiele boodschapper.
quote:Leer eerst eens fatsoenlijk Nederlands voor je gaat schelden, koter!!.
Op zondag 16 juni 2002 13:39 schreef onschuldig het volgende:[..]
Dat zijn jouw woorden komende uit een bek van een rascist!
quote:Het christendom en de kerk in het bijzonder staan al eeuwen bekend om de incestpraktijken
Op zondag 16 juni 2002 13:39 schreef golfer het volgende:
Is het misschien mogelijk niet elk topic in AN&M richting Islam te sturen en het gewoon bij het topiconderwerp te houden?
Discussieer jij daar hier dan maar lekker verder over.
Mij zie je in dit topic niet meer terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |