abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 december 2004 @ 20:18:32 #76
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23745617
Poemojn & Leah , ik weet niet hoe Danyel hierop zou reageren, ik heb me al die tijd braaf aan ALLE regels/bakerpraatjes gehouden. Geen uien, knoflook, prei, kool, kruiden, etc. etc.
Misschien een goed moment om het gewoon eens uit te proberen?

Voor de voorraad is het inderdaad niet nodig, de ziekenhuisvrieskist is inmiddels bijna vol

Lieve Poemojn, voor jou nog een extra vraagje, nu je je toch zo verdiept hebt in dat spenenverhaal : Danyel wil geen speen (de standaardspeentjes). Maar hij vindt het wel heerlijk om op pappa's pink te zuigen. Mijn pink soms ook wel, maar die vind-ie duidelijk minder fijn dan die van Jeroen. Zijn er misschien ook alternatief gevormde spenen die ik bij Danyel zou kunnen proberen?
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 3 december 2004 @ 20:23:06 #77
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_23745727
Ik heb begrepen dat je alles wat je in de zwangerschap at, ook tijdens de bv zonder problemen kunt eten.

Ik at alles, tot scherp indisch aan toe, Freek heeft nooit een darmkramp gehad...
Zal bij nr 2 wel genadeloos afgestraft worden, deze theorie .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_23745807
Ja.
Met standaardspenen bedoel je zeker de dentalspenen, met een platte kant? Kinderen die die niet pakken willen soms wel een kersvormige speen. Ziekenhuizen gebruiken ook wel een flessenspeen met een doekje erin, die heeft zelfs Myrthe een keer geaccepteerd tijdens dat weekendje ziekenhuis. Ook kun je een speciale speen van Nuby voor bv-kindjes proberen:

Te koop bij Het Rietje (Voeding & Verzorging / Nuby) voor 5,54 euro.
Ik heb er geen ervaring mee want Myrthe gebruikt geen speen, maar hij schijnt op zich wel goed te zijn
  vrijdag 3 december 2004 @ 20:28:42 #79
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23745872
Kijk, jij bent spenenderwijs goed bezig Poemojn !!
Dat met de flessenspeen en doekje ken ik, maar je ontkomt er niet aan dat ze dan toch best veel lucht naar binnen krijgen, met als resultaat de gevreesde krampjes.
Zij die u dankbaar zijn groeten u !
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 3 december 2004 @ 20:30:46 #80
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23745918
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 20:23 schreef Leah het volgende:
Ik heb begrepen dat je alles wat je in de zwangerschap at, ook tijdens de bv zonder problemen kunt eten.

Ik at alles, tot scherp indisch aan toe, Freek heeft nooit een darmkramp gehad...
Zal bij nr 2 wel genadeloos afgestraft worden, deze theorie .

Ik heb inmiddels ontdekt dat LUCHT een grotere boosdoener is voor krampjes dan wat je eet.... Als Danyel veel huilt, hapt hij veel lucht. Als het boeren niet lukt, krijgt hij "even" later krampjes, laat vreselijk veel windjes en voelt zich dan duidelijk opgelucht.
... ♥ ik mis je ♥
pi_23747682
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 20:26 schreef poemojn het volgende:
Ja.
Met standaardspenen bedoel je zeker de dentalspenen, met een platte kant? Kinderen die die niet pakken willen soms wel een kersvormige speen. Ziekenhuizen gebruiken ook wel een flessenspeen met een doekje erin, die heeft zelfs Myrthe een keer geaccepteerd tijdens dat weekendje ziekenhuis. Ook kun je een speciale speen van Nuby voor bv-kindjes proberen:
[afbeelding]
Te koop bij Het Rietje (Voeding & Verzorging / Nuby) voor 5,54 euro.
Ik heb er geen ervaring mee want Myrthe gebruikt geen speen, maar hij schijnt op zich wel goed te zijn

die heb jayden dus ook een tijdje gehad, inmiddels lukt het ook zonder foppie. Maar je ken de foppies ook kopen bij etos en kruidvat. Let wel op dat je de juiste koopt, die van 6mnd+ lijkt veel op die van 0mnd + en hangen helaas in hetzelfde schap.
pi_23802098
Knorretje, hoe gaat het er nu mee?
Heb je nog bruikbare tips gekregen?
pi_23821138
Bar, is het nog gelukt Thijs uit de fles te laten drinken?

Een serie tips op Ouders Online forum:
quote:
Bron
Deze lijst met tips is afkomstig van Ellen van Kooij, ook cantactpersoon van de VBN) en ik heb hem hier al vaker gepost. Kijk maar of er tips tussen zitten waar jij wat mee kunt.

Probeer alleen datgene uit waar je zelf iets in ziet!

Oefen met vers afgekolfde BV. Moedermelk uit de vriezer kan vreemd smaken. En soms uit de koelkast ook al. Je kan dus een half uurtje voor je hem verwacht zo'n 20 ml afkolven en daarmee oefenen.

Bij alles wat je probeert, moet je het een paar dagen volhouden. Een nieuw tijdstip, nieuwe speen, ander persoon.

* Probeer regelmatig een flesje te geven; elke of om de dag. Al is het maar 20 cc.
* Als hij honger heeft, als hij 1 borst gedronken heeft - dus tussendoor, als hij geen honger heeft.... het juiste moment is iets dat je moet uitproberen. Half slapend?
* Afgekolfde BV koud geven of juist iets warmer
* Andere fles en/of speen proberen. Of een (zachte) tuit.
Mijn middelste dochter leerde het uiteindelijk met de dodie 3 standen speen (>4 mnd). Deze is heel lang waardoor hij net zo diep in de mond kwam als de tepel en een pink.
Ook heb ik wel eens gehoord van een baby die wel uit een bruine, rubberen speen wilde drinken.
* Soms lukt het wel opeens als een ander de fles geeft: papa, oma, buurvrouw of die onbekende leidster op de crčche. En dan mag mama ook niet in de buurt zijn.
* Andere houding: in BV-houding of juist niet?
In wipstoeltje, geen oogcontact, lopend/wiegend, liggend op bed, voor de TV, in een draagzak of –doek.
* Aluminiumfolie om de fles wikkelen. Dat leidt de aandacht af en is leuk om mee te spelen. Of speeltjes of ballonnen.
* Niet dwingen: laat hem lekker een beetje op de speen kauwen. Als hij dan 'per ongeluk' een druppel melk proeft en hij wil meer, dan moet hij de tijd krijgen om iets te proberen.
* de speen in de BV dopen en/of voorverwarmen; liefst in mama's BH
* het kinnetje op en neer bewegen om zo het drinken te stimuleren
* beetje in de speen knijpen om de melkstroom te bevorderen.
* eerst even op je pink laten zuigen, de fles ernaast steken en dan je pink weghalen.
* kinnetje ondersteunen met je hand en dan met duim en wijsvinger de wangen ritmisch ietsje samendrukken.

Meer verhalen lezen:
http://www.borstvoeding.com/ervaringen/fles.html
http://www.vbn.borstvoeding.nl/ervaringen.html

Maar als het drinken uit de fles nog niet lukt, zijn er andere mogelijkheden:
• geven met een lepeltje (evt. iets dikker maken)
• met een spuitje (vingervoeden)
• uit een bekertje laten drinken (cupfeeding)

En voor als je BV blijft geven, maar ook werkt:
- baby meenemen naar je werk
- tussen werk en kind reizen zodat je live kan voeden
- kind op het werk laten brengen door de oppas
- langer verlof opnemen of ziektewet; overleg met de bedrijfsarts!
- ouderschapsverlof
- onbetaald verlof

Suc6 ermee.
Teddy Contactpersoon VBN
  dinsdag 7 december 2004 @ 15:34:03 #84
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23821344
Heb je ookal een platte speen geprobeerd Bar?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_23823325
Nou van het weekend (zondag) is het me even gelukt, Thijs dronk zowaar 2x 20cl uit een flesje (avent speen nr 3) hij zat zowaar niet bij me op schoot, maar zat voor me in zijn wipstoeltje.

Alle andere keren lukte het me weer niet helaas, maar ik wil Thijs al helemaal niet dwingen.

iig heel erg bedankt voor de tips ik zal er nog veel van proberen.

een platte speen heb ik ook liggen Dutchie, maar nog niet geprobeerd, kan ik ook wel es doen.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  Admin woensdag 8 december 2004 @ 08:56:28 #86
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_23827081
quote:
Op maandag 6 december 2004 17:17 schreef poemojn het volgende:
Knorretje, hoe gaat het er nu mee?
Heb je nog bruikbare tips gekregen?
niet echt, iedereen maakt het verband op met zijn nek en dat dat dus de oorzaak blijft van het vele drinken. Kon proberen andere houdingen aan te nemen, maar ik vrees dat ik de afgelopen maanden alle houdingen al gehad heb.

We blijven dus voorlopig nog op 11 voedingen en vestig mijn hoop als hij echt straks de rest erbij krijgt. dan heb hij 4 tussendoortjes dan zal er vast wel een voeding wegvallen, misschien wel 2
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_23842785
Thijs heeft zowaar 2x60 ml borstvoeding uit de fles gedronken...

ik heb nu een platte speen en een difrax fles en hij dronk zonder problemen
nu steeds wat meer in het flesje doen en dan maar hopen dat hij het blijft volhouden
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  woensdag 8 december 2004 @ 22:27:57 #88
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_23842991
goed zo Thijs!!!

Knor, wat balen Ik hoop dat 't snel beter voor je wordt!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_23843447
Gefeliciteerd Bar!

Wat vervelend, Knorretje/Danny
Helpt de osteopaat (of waar je naar toe gaat voor z;n nek) wel?
pi_23849042
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:42 schreef poemojn het volgende:
Gefeliciteerd Bar!

Wat vervelend, Knorretje/Danny
Helpt de osteopaat (of waar je naar toe gaat voor z;n nek) wel?
Ow zeker wel, zijn gil/krijs/huilgedrag is een stuk minder (lees: veel minder doordringend). Hij huilt nog wel, maar dit is dragelijk huilen en niet meer de hele dag door. Als hij nu gaat huilen weet je dat het ook weer stopt. Idem zijn slaapgedrag. Hij kan inmiddels in slaap vallen zonder zijn kussen en kan dat ook waar anderen bij zijn in bv een vreemde omgeving of een drukke omgeving. We masseren nog wel door en houden veel rekening met hoe we hem pakken/vasthouden en in de box heb hij nog een kussen maar hij iz al een compleet ander mannetje aan het worden. (is maar goed ook, want als hi begint te krijsen zegt zelfs alicia inmiddels met een diepe zucht: 'nee, niet huilen jochie' )

Nee hier komt het helemaal goed hoor, we zijn zelfs begonnen hem op de buik neer te leggen zodat hij kan oefenen om zijn hoofd hoog te houden en dat lukt hem inmiddels een paar seconden zonder hulp. Met kussenhulp denk ik alwel 10 minuten! Nu alleen zijn voeding en we kunnen verder genieten.
pi_23849363
Dat klinkt goed, fijn dat er verbetering is.
Hopelijk zie je dat dan binnenkort ook terug bij zijn voedingen.
pi_23849826
quote:
Op donderdag 9 december 2004 09:17 schreef Knorretje het volgende:

[..]
als hij begint te krijsen zegt zelfs alicia inmiddels met een diepe zucht: 'nee, niet huilen jochie' )
Hehehe, wat is ze goed opgevoed als jongste hier gaat huilen zucht de oudste ook, maar die zegt dan 'hou nou toch eens OP met dat gedrein want daar word ik zo MOE van, jankerd'. en dat zeggen wij dus nooit.
pi_23866059
Ik had gisteren een vlek in mijn (nieuwe) t-shirt... rechterborst had gelekt. Ik helemaal blij, ze doen 't !! stom he
pi_23910592
ik kolf momenteel erg onregelmatig eigenlijk wanneer het mij goed uitkomt en dat dat gaat steeds beter ik heb al een aardig vooraadje voor mijn pa liggen, maar aangezien ik nog steeds niet goed weet hoeveel mijn kleine kereltje binnenkrijgt zit ik met het volgende.

Aangezien je ontdooide melk niet 2 keer kan verwarmen is het denk ik onhandig voor mijn pa als Thijs zich meld voor een voeding en pa dus een flesje vol heeft en er dan achter komt dat Thijs al na 40 cl ermee stopt.. zodat pa dus de rest weg kan gooien, en dat is toch wel erg zonde van de rest van de melk.
kun je dan de melk gemakkelijk invriezen in ijsklontzakjes ofzo zodat pa gedeeltes kan ontdooien?
of hebben jullie andere tips.
  zondag 12 december 2004 @ 14:10:06 #95
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23918748
quote:
Op zondag 12 december 2004 00:26 schreef Bar_en_Mar het volgende:
........... ik heb al een aardig vooraadje voor mijn pa liggen ..........
Voor je pa??

Zonder gein. Ja, die diepvrieszakjes voor ijsblokjes kun je daarvoor gebruiken. Al zeggen sommigen dat de melk dan naar plastic gaat smaken. Heb er zelf eigenlijk geen ervaring mee. En anders gewoon kleinere hoeveelheden in de flesjes doen, maar dan heb je er wel meer nodig natuurlijk.
... ♥ ik mis je ♥
  Jubileum moderator zondag 12 december 2004 @ 18:23:20 #96
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_23924205
quote:
Op donderdag 9 december 2004 22:38 schreef Ladybos het volgende:
Ik had gisteren een vlek in mijn (nieuwe) t-shirt... rechterborst had gelekt. Ik helemaal blij, ze doen 't !! stom he
Nee joh niet stom, juist enorm herkenbaar
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_23931445
quote:
Op zondag 12 december 2004 00:26 schreef Bar_en_Mar het volgende:
kun je dan de melk gemakkelijk invriezen in ijsklontzakjes ofzo zodat pa gedeeltes kan ontdooien?
of hebben jullie andere tips.
van ijsklontjeszakjes en trouwens ook die invrieszakjes van Avent gaat mijn melk naar plastic smaken. Ik vroor het in in een ijsklontjesbakje en dan deed ik de klontjes in een diepvrieszakje of bakje met de datum erop. Overigens pasten de klontjes uit ons eerste bakje niet door de hals van normale flessen (alleen avent), en kreeg ik niet 100 ml aan klontjes in een 125 ml flesje gefrot (dus in een groter flesje). Ik vond het erg handig werken, ik gaf dan wel hele voedingen mee naar de creche maar 1 kolfbeurt leverde precies niet 1 voeding dus daar kon ik dan een of twee klontjes bij kieperen (die ik dan op een onbewaakt ogenblik weer moest aanvullen).
pi_23956540
Ik ben helemaal aan het op gang komen met borstvoeding, ik heb de stuwing nu achter de rug en nu beginnen de borstkloven ... (tja, je moet toch alles gehad hebben he).
In het ziekenhuis zeiden ze trouwens dat ik geen goede tepels had ofzo (lekkere opmerking als je net bevallen bent), en dat ik zeker teweten tepelhoedjes moest gebruiken. Nou, ik heb nu een week borstvoeding gegeven zonder tepelhoedjes dus ze lijken me niet nodig ...
De kraamverzorgster heeft me trouwens écht door de week heen geholpen ook met het borstvoeding geven. Zonder haar had ik het volgens mij opgegeven en was flesvoeding gaan geven...best erg eigenlijk. Vandaag is ze voor het laatst geweest maar ik ben er echt klaar voor om het alleen te gaan doen, ben goed voorbereid.

Mijn verloskundige wil trouwens niet dat ik ook maar iets op mijn borsten smeer, behalve de melk zelf. Van de kraamverzorgster heb ik (omdat ik er naar vroeg) PureLan gekregen (kennen jullie het?), ze zei dat de meeste verloskundigen dat juist geweldig vinden en erbij zweren. Alleen de mijne is een uitzondering. Herkenbaar?
Ik denk dat ik die zalf wel ga gebruiken overigens, ik ben m'n eigen baas lijkt me...
  maandag 13 december 2004 @ 23:53:18 #99
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_23956793
Fijn zeg, Suzanna, dat het al zo goed gaat!
Bij tepelkloven is moedermelk inderdaad wel goed. Ik gebruikte daarnaast Bepanthen-zalf. Dat hielp echt heel goed. PureLan heb ik wel van gehoord, maar nooit gebruikt, dus daar kan ik niets over zeggen.
Als het goed is worden de tepelkloven dan snel minder.
Met tepelkloven hoeft het voeden trouwens niet altijd pijnlijk te zijn. Als dat wel zo is, zou je kunnen proberen anders aan te leggen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_23962208
quote:
Op maandag 13 december 2004 23:42 schreef Suzanna het volgende:
Ik ben helemaal aan het op gang komen met borstvoeding, ik heb de stuwing nu achter de rug en nu beginnen de borstkloven

[..]
Mijn verloskundige wil trouwens niet dat ik ook maar iets op mijn borsten smeer, behalve de melk zelf. Van de kraamverzorgster heb ik (omdat ik er naar vroeg) PureLan gekregen (kennen jullie het?), ze zei dat de meeste verloskundigen dat juist geweldig vinden en erbij zweren. Alleen de mijne is een uitzondering. Herkenbaar?
Ik denk dat ik die zalf wel ga gebruiken overigens, ik ben m'n eigen baas lijkt me...
Ben je er ook al achter waarom je kloven krijgt? Het komt nl. ook voor bij verkeerd aanleggen (neemt beeb ook een groot deel tepelhof in de mond?). Purelan en ook Bepanthen zijn verder erg fijn, mits je het dun smeert. Op die manier krijg je geen korsten op de kloven en heelt het sneller. Als het echt erg (te) pijnlijk is, zou je nog kunnen overwegen een dag alles te kolven. Bij mij (ik heb erge kloven gehad door spruw) heelde het dan weer zo ver dat voeden weer min of meer dragelijk werd.
Sterkte ermee, en blijf er niet te lang mee rondlopen als het niet snel beter wordt. Kloven zijn heel erg naar, en voeden zonder kloven moet toch mogelijk zijn lijkt me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')