Mij lijkt het dat als een gehele groep mensen, zo groot als de aboriginals, besluiten geen kinderen meer te krijgen, dit toch echt wereldnieuws moet zijn. Ten eerste omdat het niet uit te voeren is, aboriginals zijn toch net gewone mensen, lekker verdeeld en er zijn er nogal wat van, en ten tweede omdat het toch wel een opmerkelijk feit zou zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:11 schreef Theuntje het volgende:
[..]
Het leek mij ook al sterk mja you never know.. (sommige mensen "bevolkingsgroepen" hebben vreemde gedachten).
Nog zoiets wat je toch niet kan geloven?quote:Verder stond ook in dat bericht dat op 2012 we van 2 strings DNA naar 12 strings DNA gaan veranderen maar dat er tegenwoordig al baby's worden geboren met 3 strings DNA.
Beide beweringen lijken mij ook sterk om te geloven en ik geloof het dan ook pas als het goed onderbouwd is of als ik het met mijn eigen ogen heb gezien.quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:23 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Mij lijkt het dat als een gehele groep mensen, zo groot als de aboriginals, besluiten geen kinderen meer te krijgen, dit toch echt wereldnieuws moet zijn. Ten eerste omdat het niet uit te voeren is, aboriginals zijn toch net gewone mensen, lekker verdeeld en er zijn er nogal wat van, en ten tweede omdat het toch wel een opmerkelijk feit zou zijn.
Er is nog nooit "een bevolkingsgroep" geweest die massaal iets besloten hebben, hoogstens dat de leider iets bedenkt.
[..]
Nog zoiets wat je toch niet kan geloven?
ELK mens heeft in principe 46/23 chromosomen, met daarin de dubbele helix aan DNA, bestaande uit twee strengen (vandaar de dubbele helix). Als er nu meerdere kinderen zijn met drie strengen, dan zijn dat zeer zeldzame uitzonderingen. Zijn dat ook nog eens levensvatbare, volledige productieve kinderen, dan is dat een ontdekking welke onderzoek naar de oorzaak praktisch garant staat voor een nobelprijs en andere inkomsten. Het feit dat jij dit "weet", betekent dat er dus meer mensen op de hoogte zijn. Echter is er geen enkel serieus nieuwsbericht over een echte ontdekking van een driestrengs DNA...
Waarom blijven er toch mensen geloven in totaal ongefundeerde claims? Geesten, paranormale dingen, aliens zijn per definitie moeilijk te bewijzen, maar 3 tot 12 strings DNA moet toch makkelijk te bewijzen zijn, zeker als er dus al kinderen zijn die er eigenaar van zijn. Dan geloof je dat toch niet zonder dat simpele bewijs? Als ik zeg dat van nature mijn hand doorzichtig is, dan geloof je dat toch ook niet voordat ik het heb laten zien?
Is het ook. Ten eerste, wat bedoelt men met die 5%, is het dat we slechts 5% van de fysieke hoeveelheid neuronen en hersencellen gebruiken? Of kunnen we 95% meer denken, maar doen we het niet?quote:Op donderdag 29 mei 2008 23:41 schreef Theuntje het volgende:
[..]
Een normaal mens gebruikt nu ongeveer 5% van zijn hersencapaciteit men zegt dat door de hogere energie / trillingsniveau rond 2012, ons DNA gaat veranderen naar: (schrik niet) 12 strings DNA en nu beschikken we over 2 strings DNA. Dit heeft als gevolg dat we dan bijna 100% van onze hersenen kunnen gebruiken. Misschien dat de trillingfrequentie al aan het veranderen is en daardoor er al kinderen worden geboren met 3 strings DNA? Nergens vind ik hier dan ook maar iets over terug dus misschien is het dan ook grote lulkoek..
De term aboriginals betekent zoiets als "de oorsprong" (latijns: ab origine). Op zich is het niet vreemd dat er voor de aboriginals niets was (qua mens). De huidige theorie is immers dat er vanuit Afrika een menssoort zich verspreid heeft over de aarde en uiteindelijk is er iemand in Australïe aangekomen.quote:Dan nog even een copy paste over de Aboriginals:
Door opgravingen is bekend geworden, dat de Aboriginal-cultuur in Australië er 52.000 jaar geleden (4 maal 13.000 jaar!) er zomaar ineens was. Er zijn nooit voorlopers van hen gevonden. Het zelfde geldt voor de Cro Magnon mens: 39.000 jaar geleden (3 maal 13.000 jaar!) was die er ineens. Zijn tijdgenoot, de Neanderthaler, stierf 26.000 jaar geleden (2 maal 13000 jaar!) plotseling uit. De laatste ijstijd hield 13.000 jaar geleden ineens op. Bovendien verschenen er op het zelfde moment in Egypte de Grote Piramide van Gizeh en in Teotihuacan in Mexico de Piramide van de Zon.
Ervan uitgaand dat je 13.000 jaar verhaal niet klopt (en op basis van jouw verhaal doet het dat dus ook niet), dan kun je niets over 2012 zeggen. Ook al hadden je data wel geklopt, dan nog staat niet vast dat het aan elkaar gelinkte feiten zijn en dus belang hebben op wat er mogelijk gaat gebeuren in 2012.quote:Het zou al heel toevallig zijn als er nu een keer niets zou gebeuren op dat gebied. Één ding is trouwens al begonnen: diverse Aboriginal-stammen geloven al jaren dat hun taak er op zit. Zij nemen bewust geen kinderen meer en zijn dus al aan het uitsterven.
Allemaal precies op die datum?? Dat geloof ik nietquote:Op zaterdag 31 mei 2008 23:59 schreef Theuntje het volgende:
Ook de kalender van de Inca's, de Hopi indianen, de Egyptenaren, de Tibetanen, de Essenen en de Kelten (de "Druïdenkalender") loopt dan af.
Toch schijnt het zo te zijnquote:Op zondag 1 juni 2008 00:12 schreef _stilte het volgende:
[..]
Allemaal precies op die datum?? Dat geloof ik niet
Ten eerste vind ik dit angstzaaierij zonder enig bewijs en ten tweede: hoe wou jij je voorbereiden als je straks niet eens meer weet wie je bent?quote:Op zondag 1 juni 2008 17:17 schreef addictivebeat het volgende:
magnetische velden zullen uit balans raken ,WAARDOOR JE NIET MEER WEET WIE
JE BENT!!!! waar je bent ...BEGIN je alvast voor te bereiden ...want we hebben minder dan 4 jaar te gaan..
Nee hoor, de (oude) Egyptenaren hadden geen lange telling als kalender, maar simpelweg een "12 maanden systeem, (zonder schrikkelcorrectie) gebaseerd op de overstroming van de Nijl, verdeeld in 3 seizoenen".quote:Op zondag 1 juni 2008 00:20 schreef Theuntje het volgende:
[..]
Toch schijnt het zo te zijn![]()
en de datum 21-12-2012 is ook door veel mensen voorspeld als "doomsday" einde van de wereld blabla maar sommige zeggen weer dat het geen einde is maar dat we in een nieuwe dimensie komen.
haha precies, dan moeten ze weer een nieuwe datum uitkiezenquote:Op woensdag 4 juni 2008 18:50 schreef _stilte het volgende:
Al geven ze het straks niet toe: de teleurstelling zal bij sommige mensen nog groter zijn dan de blijdschap dat alles nog bij het normale is gebleven op 22-12-'12
Wat een enorme sloot van bagger.....quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:10 schreef Theuntje het volgende:
Shuman Resonantie:
Er is nog iets aan de hand met energiefrequenties en dat is de "Shuman Resonantie". De Shuman Resonantie kun je het best beschrijven als de "hartslag" van onze aarde. Een oscillerend signaal dat heen en weer slingert tussen het aardoppervlak en onze ionosfeer. Deze frequentie was duizenden jaren lang 7,83 cycli per seconde en is daarom door het leger heel lang als een zeer nauwkeurige referentie gebruikt.
Sinds 1980 is deze frequentie stijgende en op dit moment zitten we op ca. 12 cycli per seconde. Een toename van ca. 50% dus, wat zou betekenen dat de werkelijke tijdstoename met 50% is gedaald. Ofwel: een dag duurt eigenlijk niet meer 24 uur, maar nog slechts 16 uur. Tijd is dus ook afhankelijk van de energie van de aarde. Als de aarde niet meer zou draaien, zou de Shuman Resonantie 13 zijn. Daar zitten we dus al heel dicht bij.
"Belachelijk", zul je zeggen. Een dag duurt nog steeds 24 uur, net als vroeger. Maar als wij de tijd meten met middelen die mee veranderen met onze omgeving, dan zien we het verschil niet. Hoe je de tijd ook meet, met een kristal of met een atoom, met gewichten en een slinger, altijd is die meetmethode afhankelijk van de materie. En als die verandert, meten wij dus niet absoluut, maar relatief. We horen al zo vaak om ons heen "Het leven lijkt steeds sneller te gaan", maar in feite proberen we al onze oude, vertrouwde patronen in een steeds kortere tijd te doen, met als gevolg een steeds gejaagder leven en dus ook steeds meer stress.
Inderdaad, belachelijke bagger....quote:"Belachelijk", zul je zeggen.
Geen van drieën denk ikquote:Op donderdag 5 juni 2008 10:33 schreef Enslaved het volgende:
Vergaat dan alleen de aarde, het hele universum, stopt de tijd?
Wees gerust, alleen de tijd stopt...quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:33 schreef Enslaved het volgende:
Nee, dan stopt de telling op de Maykalender. Dat kan 2 dingen betekenen: Of we gaan anders denken/doen (dat is nu al bezig dus dat denk ik) of we gaan niet anders denken en zagen ze dat we vanaf die datum onszelf verder naar de kloten gaan helpen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:33 schreef Enslaved het volgende:
Nee, dat doet 'ie niet.... Het enige wat je kunt zeggen is dat er een periode afloopt, en er weer een nieuwe begint. Echter de maya's zelf geven aan deze specifieke omvergang geen speciale betekenis, aangezien de (maya)datum niet valt op een herscheppingsdag.quote:Op donderdag 19 juni 2008 03:59 schreef Morwen het volgende:
[..]
Nee, dan stopt de telling op de Maykalender.
Heb je dan gewerkt aan je gramatica en spelliing?quote:Op donderdag 19 juni 2008 03:37 schreef mrfool het volgende:
en tot over een aantal jaren, dan post ik wel weer iets in dit forum.
In 2012 zal volgens elke wetenschapper die betrouwbare bronnen gebruikt niks vergaan. Dat neemt niet weg dat er ooit es een moment komen waarin dit universum praktisch verdwenen is.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:33 schreef Enslaved het volgende:
Toch wel. De Maya's gingen er van uit dat het de LAATSTE ronde was. Staat natuurlijk nog steeds open wat voor betekenis je daaraan kunt geven, maar zij hanteerden alleszins een laatste cyclus. Dat doen de Maya's die nog leven nog steeds. Ga naar Mexico en vraag het ze. Deed ik ook. Je kunt veel verklaringen verzinnen maar ik blijf bij de bron en afgeleiden en die vertellen al jaren hetzelfde. Alleen diegene die zijn verzand in het christendom (want van Maya's werd verlangd dat ze de kennis van de conquistadores overnamen) zijn geleidelijkaan anders gaan vertellen.quote:
En wat als dit forum niet meer bestaat tegen de tijd dat het 2012 is? Dan ga ik je post missen! Handig!quote:Op donderdag 19 juni 2008 03:37 schreef mrfool het volgende:
Al mijn hele leven aan het wachten tot het komt, toen ik 2 jaar was ongeveer, wist mijn instinct het al, kon het eerst niet plaatsen, maar het is me zelf duidelijker aan het worden, Als je gelooft of niet gelooft, boeit niet, opdat moment zal alles om je zelf draaien, ieder voorzich, Nu kun je lachen, maar het is er zo qua tijd en omgeving, het is er al maar we zien het niet, het hangt ieder dag boven je hoofd, en er zijn genoeg die in ons middenstaan om te zorgen dat er geen chaos komt, die is er natuurlijk wel, want die is er nu ook, en zal blijven. 3 dagen is lang met maanden naar sleep, gedraag je, en tot over een aantal jaren, dan post ik wel weer iets in dit forum.
Wat moet ik be precies voorstellen bij een evolutie upgradequote:Op zaterdag 20 november 2004 00:29 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
[..]
De Maya Kalender Loopt niet af in het jaar 2012, het loopt af in het jaar 5000
Voor ons is dit het jaar 2012, De Mayas geloven, dat na die 5000 jaar, wij Evolutie Upgrades ontvangen, Van de Helderste Ster in ons sterrenstelsel.
De Mayas hadden veel accuratere kennis, als wij, over hoe het heelal in elkaar stak.
Nee dat deden ze niet. Daar zijn enkele redenen voor aan te geven, bijvoorbeeld het feit dat er inscripties zijn gevonden die in de (huidige) toekomst liggen, nogal vreemd als dit de laatste cyclus is. Verder hadden de maya's ook nog termen voor periodes die langer zijn dan de periode die is verstreken sinds het begin van de maya telling. Ook dit zou inhouden dat er wel degelijk tijd na 2012 komt. Wat je wel kunt zeggen is dat er een cyclische beweging is, welke rond 2012 (ook nog afhankelijk van de eigenlijk onbekende startdatum van de telling) weer "opnieuw" begint. Echter er is voor zover ik weet geen aanwijzing dat de oude maya's deze omslag als apart beschouwden...quote:Op vrijdag 20 juni 2008 01:18 schreef GaylordF0kker het volgende:
[..]
Toch wel. De Maya's gingen er van uit dat het de LAATSTE ronde was. Staat natuurlijk nog steeds open wat voor betekenis je daaraan kunt geven, maar zij hanteerden alleszins een laatste cyclus. Dat doen de Maya's die nog leven nog steeds. Ga naar Mexico en vraag het ze. Deed ik ook. Je kunt veel verklaringen verzinnen maar ik blijf bij de bron en afgeleiden en die vertellen al jaren hetzelfde. Alleen diegene die zijn verzand in het christendom (want van Maya's werd verlangd dat ze de kennis van de conquistadores overnamen) zijn geleidelijk aan anders gaan vertellen.
Oh dat denk ik ook wel, als mensheid wel.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:12 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik geloof dat we 2013 gewoon zullen halen
Er gebeurt ook niks, concreet, direct, nee. Maar er zijn heel veel mensen nu al bezig (waaronder ik) om de ommeslag te maken. Geen sektegedoe, ik ben puur alleen bezig om mensen in te laten zien dat liefde de weg is. Ik ben totaal alleen daarin en het boeit me helemaal niks. Dat is wie ik ben en waarschijnlijk/misschien red ik het niet maar misschien wel mijn kinderen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 00:59 schreef MeneerSjon het volgende:
Het lijkt wel alsof mensen altijd een soort datum nodig hebben waarop er iets ergs gaat gebeuren. Wanneer deze datum dan komt en er gebeurd niks wordt de theorie aangepast en wordt er een nieuwe datum gevonden. Ik weet nog goed 8jaar geleden dat met het jaar 2000 er van alles zou gaan gebeuren. Er gebeurde niets, toen was er een houding van owja door een fout in de jaartelling van de Grieken gaat het in 2002 of 2003 gebeuren en weer gebeurde er niets. 2012 zal er weer niks gebeuren en zal er weer een andere datum gezocht worden.
Mee eensquote:Op zaterdag 28 juni 2008 09:46 schreef Nee het volgende:
Het zou goed uitkomen, een bewustzijnsverandering, want het is hard nodig. Het moet eens afgelopen zijn met dat hebzuchtig en egocentrisch gedrag. We vervallen constant in herhaling, we leven te verzadigd, we zijn compleet te weg kwijt wat betreft spiritualiteit.
Ik zie het zo: egocentrisme is een teken van kinderlijkheid en klaarstaan voor een ander is een teken van volwassenheid. Het 'probleem' is mijns inziens echter dat men tegenwoordig maar baat denkt te hebben bij een beperkte mate van 'klaarstaan voor een ander', en dan heb ik het niet alleen over de materiële zin, maar vooral ook over de spirituele zin van het woord. Vermoedelijk ligt de oorzaak bij een te hoog verwachtingspatroon over het leven als kind.quote:Op zondag 29 juni 2008 19:11 schreef MeneerSjon het volgende:
Zit een bepaald soort egocentrisme niet ingebakken in de nature van de mens? Wanneer peuters spelen en de een wilt een stuk speelgoed hebben wat de ander heeft dan bestaat best de kans dat de ander een klapje krijgt van de jaloerse peuter. Of wanneer de ene baby eten krijgt en de ander niet en begint te janken. Een bepaald soort van egocentrisme zit in de mens en heb je nodig om te overleven. Puur door het vergaren van welvaart krijgen we de tijd om ons druk te maken over bewustzijnsveranderingen. Mensen in China die 14uur per dag in een fabriek staan zullen niks merken van een komende verandering.
Egocentrisme heeft te maken met hoe je naar de wereld kijkt. Dat wil zeggen: Egocentrische personen bekijken de wereld vanuit hun eigen 'ik'. Een kind snapt niet dat anderen ook een eigen 'ik' hebben. Een mooi voorbeeld hiervan is:quote:Op zondag 29 juni 2008 23:16 schreef _stilte het volgende:
[..]
Ik zie het zo: egocentrisme is een teken van kinderlijkheid en klaarstaan voor een ander is een teken van volwassenheid. Het 'probleem' is mijns inziens echter dat men tegenwoordig maar baat denkt te hebben bij een beperkte mate van 'klaarstaan voor een ander', en dan heb ik het niet alleen over de materiële zin, maar vooral ook over de spirituele zin van het woord. Vermoedelijk ligt de oorzaak bij een te hoog verwachtingspatroon over het leven als kind.
Dat is gewoon oergedrag van de mensen. Ik denk dat de evolutie wel verder gaat. De mens is lang niet compleet. In de toekomst over misschien honderdenduizenden jaren zal de mens een compleet spiritueel denkend en handelend wezen zijn. We zijn nu nog te dierlijk en gaan onze instincten achterna, later zal dat allemaal vervagen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 02:21 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Egocentrisme heeft te maken met hoe je naar de wereld kijkt. Dat wil zeggen: Egocentrische personen bekijken de wereld vanuit hun eigen 'ik'. Een kind snapt niet dat anderen ook een eigen 'ik' hebben. Een mooi voorbeeld hiervan is:
Een kind zit aan tafel bij zijn oma en die verteld dat zijn moeder ooit ook zo oud was als hij en op dezelfde plek zat. Het kind reageert hierop door te zeggen; "Heette mamma ook Vincent?".
Een ander voorbeeld is dat, zodra een kind een object niet meer kan zien, dat het kind denkt dat het object niet meer bestaat (hij gaat er niet naar zoeken).
Ik heb het idee dat waar jij het over hebt meer te maken heeft met egoïsme. Dat wil zeggen; Het bewust een bepaald standpunt (of iets anders) kiezen, om er zelf beter van te worden. Ook dit doet iedereen wel eens door middel van leugens (of kleine leugentjes), zolang we denken ermee weg te kunnen komen
Het klaar staan voor anderen kan vele voordelen hebben, maar soms zijn mensen toch egoïstisch en kiezen ze puur voor henzelf.
Niet mee eens. Je krijgt nooit alle mensen aan het spirituele. Als er al geevolueerd wordt krijg je minstens twee groepen, wetende de spirituele en de rationele.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 02:39 schreef Dibble het volgende:
[..]
Dat is gewoon oergedrag van de mensen. Ik denk dat de evolutie wel verder gaat. De mens is lang niet compleet. In de toekomst over misschien honderdenduizenden jaren zal de mens een compleet spiritueel denkend en handelend wezen zijn. We zijn nu nog te dierlijk en gaan onze instincten achterna, later zal dat allemaal vervagen.
Een kind is tot z'n 4 ongv een zeer dierlijk wezen en kan goed en kwaad beter van elkaar opnderscheiden. Zet ook maar eens twee kinderen naast elkaar van 2 jaar oud en verplaats je in hun wereld, dan kom je tot het besef dat het daar veel harder aan toegaat dan bij volwassenen zeg maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |