abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juni 2008 @ 03:37:06 #276
191838 mrfool
Why so serious?
pi_59508254
Al mijn hele leven aan het wachten tot het komt, toen ik 2 jaar was ongeveer, wist mijn instinct het al, kon het eerst niet plaatsen, maar het is me zelf duidelijker aan het worden, Als je gelooft of niet gelooft, boeit niet, opdat moment zal alles om je zelf draaien, ieder voorzich, Nu kun je lachen, maar het is er zo qua tijd en omgeving, het is er al maar we zien het niet, het hangt ieder dag boven je hoofd, en er zijn genoeg die in ons middenstaan om te zorgen dat er geen chaos komt, die is er natuurlijk wel, want die is er nu ook, en zal blijven. 3 dagen is lang met maanden naar sleep, gedraag je, en tot over een aantal jaren, dan post ik wel weer iets in dit forum.
  donderdag 19 juni 2008 @ 03:59:22 #277
84524 Morwen
I got life
pi_59508311
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:33 schreef Enslaved het volgende:
Vergaat dan alleen de aarde, het hele universum, stopt de tijd?
Nee, dan stopt de telling op de Maykalender. Dat kan 2 dingen betekenen: Of we gaan anders denken/doen (dat is nu al bezig dus dat denk ik) of we gaan niet anders denken en zagen ze dat we vanaf die datum onszelf verder naar de kloten gaan helpen.

Ik denk dus het eerste, een ommeslag (geleidelijk) in het denken/doen van de mens, dat zie je nu al en Nederland is daar zeker niet onbelangrijk in qua millieu. Amerika die eindelijk verstandig gaat worden door democratisch te gaan denken. Ik zie het in een hoop dingen (kleine dingen, maar Rome was ook niet in 1 dag gebouwd) en ik ben positief. Meestal wel, maar in dit opzicht zeker, ik ben in mijn 39 jaar nog nooit bang geweest voor de aarde. Daarvoor zijn er teveel hele goede wetenschappers bezig en die hebben we net zo hard nodig als mensen die niet gaan roepen dat de wereld vergaat maar roepen dat het wel goed komt puur omdat ze dat voelen (en nee dat is niet te verklaren/bewijzen, vertrouw er maar gewoon op )
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_59511510
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 03:59 schreef Morwen het volgende:

[..]

Nee, dan stopt de telling op de Maykalender.
Nee, dat doet 'ie niet.... Het enige wat je kunt zeggen is dat er een periode afloopt, en er weer een nieuwe begint. Echter de maya's zelf geven aan deze specifieke omvergang geen speciale betekenis, aangezien de (maya)datum niet valt op een herscheppingsdag.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_59511943
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 03:37 schreef mrfool het volgende:
en tot over een aantal jaren, dan post ik wel weer iets in dit forum.
Heb je dan gewerkt aan je gramatica en spelliing?
pi_59521230
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:33 schreef Enslaved het volgende:
Vergaat dan alleen de aarde, het hele universum, stopt de tijd?
In 2012 zal volgens elke wetenschapper die betrouwbare bronnen gebruikt niks vergaan. Dat neemt niet weg dat er ooit es een moment komen waarin dit universum praktisch verdwenen is.

Ik zag een tijdje geleden een documentaire op tv (volgens mij National Geographic) en die beweerde dat het voor ons waarneembare universum er over zo'n 100 miljard jaar er niet meer is. De sterren en planeten zijn sinds de oerknal niet vermindert qua vaart, maar bewegen steeds sneller van het beginpunt af. Op het laatst beweegt alles zo snel van elkaar af dat sterren, planeten en op het laatst ook atomen van elkaar afbreken, waarna er opnieuw een leegte ontstaat zonder waarneembaar materie. Ik denk dat we misschien dan weer ongeveer een googolplex aan jaren moeten wachten op een nieuwe oerknal waaruit materie met leven kan ontstaan.
pi_59539375
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:21 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nee, dat doet 'ie niet....
Toch wel. De Maya's gingen er van uit dat het de LAATSTE ronde was. Staat natuurlijk nog steeds open wat voor betekenis je daaraan kunt geven, maar zij hanteerden alleszins een laatste cyclus. Dat doen de Maya's die nog leven nog steeds. Ga naar Mexico en vraag het ze. Deed ik ook. Je kunt veel verklaringen verzinnen maar ik blijf bij de bron en afgeleiden en die vertellen al jaren hetzelfde. Alleen diegene die zijn verzand in het christendom (want van Maya's werd verlangd dat ze de kennis van de conquistadores overnamen) zijn geleidelijkaan anders gaan vertellen.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 07:40:00 #282
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_59540988
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 03:37 schreef mrfool het volgende:
Al mijn hele leven aan het wachten tot het komt, toen ik 2 jaar was ongeveer, wist mijn instinct het al, kon het eerst niet plaatsen, maar het is me zelf duidelijker aan het worden, Als je gelooft of niet gelooft, boeit niet, opdat moment zal alles om je zelf draaien, ieder voorzich, Nu kun je lachen, maar het is er zo qua tijd en omgeving, het is er al maar we zien het niet, het hangt ieder dag boven je hoofd, en er zijn genoeg die in ons middenstaan om te zorgen dat er geen chaos komt, die is er natuurlijk wel, want die is er nu ook, en zal blijven. 3 dagen is lang met maanden naar sleep, gedraag je, en tot over een aantal jaren, dan post ik wel weer iets in dit forum.
En wat als dit forum niet meer bestaat tegen de tijd dat het 2012 is? Dan ga ik je post missen! Handig!
Dus waarom zou je nu niet alvast wat duidelijk kunnen zijn betreft de volgende vragen:
Waarom zou ik mij moeten "gedragen" tot 2012 (in welk opzicht)?
Wat hangt er dan boven mijn hoofd precies (wat er nu ook al schijnt te zijn)?
Wat zien wij zogenaamd niet volgens jouw?
Wat bedoel je met "ieder voorzich"?
Wat bedoel je met 3 dagen is lang met maanden na(ar)? sleep?
pi_59605337
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 00:29 schreef ExtremeKnowledge het volgende:

[..]

De Maya Kalender Loopt niet af in het jaar 2012, het loopt af in het jaar 5000

Voor ons is dit het jaar 2012, De Mayas geloven, dat na die 5000 jaar, wij Evolutie Upgrades ontvangen, Van de Helderste Ster in ons sterrenstelsel.

De Mayas hadden veel accuratere kennis, als wij, over hoe het heelal in elkaar stak.

Wat moet ik be precies voorstellen bij een evolutie upgrade
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
pi_59628921
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 01:18 schreef GaylordF0kker het volgende:

[..]

Toch wel. De Maya's gingen er van uit dat het de LAATSTE ronde was. Staat natuurlijk nog steeds open wat voor betekenis je daaraan kunt geven, maar zij hanteerden alleszins een laatste cyclus. Dat doen de Maya's die nog leven nog steeds. Ga naar Mexico en vraag het ze. Deed ik ook. Je kunt veel verklaringen verzinnen maar ik blijf bij de bron en afgeleiden en die vertellen al jaren hetzelfde. Alleen diegene die zijn verzand in het christendom (want van Maya's werd verlangd dat ze de kennis van de conquistadores overnamen) zijn geleidelijk aan anders gaan vertellen.
Nee dat deden ze niet. Daar zijn enkele redenen voor aan te geven, bijvoorbeeld het feit dat er inscripties zijn gevonden die in de (huidige) toekomst liggen, nogal vreemd als dit de laatste cyclus is. Verder hadden de maya's ook nog termen voor periodes die langer zijn dan de periode die is verstreken sinds het begin van de maya telling. Ook dit zou inhouden dat er wel degelijk tijd na 2012 komt. Wat je wel kunt zeggen is dat er een cyclische beweging is, welke rond 2012 (ook nog afhankelijk van de eigenlijk onbekende startdatum van de telling) weer "opnieuw" begint. Echter er is voor zover ik weet geen aanwijzing dat de oude maya's deze omslag als apart beschouwden...

Wat ze nu geloven is eigenlijk irrelevant voor wat betreft het oude maya geloof. Elk geloof, en zeker geloven uit een periode waaruit nagenoeg geen schriftelijke bronnen bewaard zijn en waarin het oorspronkelijke geloof hevig tegengewerkt is, verandert met de tijd, dus ook dat van die hedendaagse maya's. Dus al zullen er absoluut aspecten uit het oorspronkelijke geloof terug te vinden zijn, er is wel degelijk aangepast, weggelaten en bijverzonnen....

Waar het op neer komt is dat er geen enkel archeologisch bewijs is dat er geen 14de baktun aankomt. Ook is er geen enkel archeologisch bewijs dat er naast het voorbijgaan van de 13de baktun en de daarmee gekoppelde vieringen er iets significants te gebeuren staat.
Wat je wel kan zeggen is dat er voor de creatie van de mens, er volgens het oude maya geloof, drie andere pogingen zijn gedaan, elk resettend na de 13de baktun. Er is echter geen bewijs dat de oude mayay's dachten dat deze poging ook opnieuw gereset zal worden.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 24 juni 2008 @ 14:12:10 #285
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59651334
ik geloof dat we 2013 gewoon zullen halen
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 24 juni 2008 @ 14:22:08 #286
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59651603
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 14:12 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik geloof dat we 2013 gewoon zullen halen
Oh dat denk ik ook wel, als mensheid wel.
Hoe we er dan voorstaan is op zich alleen maar speculatie.. resultaten behaald in verleden geven geen garantie op de toekomst enzo
Toch heb ik stiekem wel hoop dat het einde ook zo is zoals de mayakalender het aangeeft net als dat ze het verleden ook juist verteld heeft.. transformatie van het menselijk bewustzijn, whoehooo
The truth was in here.
pi_59652945
Gaan we dan opeens anders denken? Hahaha? Dat kan toch nooit? Nu denken van heaumeau's zijn vies en dan denken van ja ze zijn goed want ze adopteren kinderen waardoor de adoptiehuisjes weer leeg raken.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_59673303
Als het om de zoveel 1000 jaar gebeurd, zouden er toch ook sporen van moeten zijn dat het eerder gebeurd is ?
pi_59745843
Het lijkt wel alsof mensen altijd een soort datum nodig hebben waarop er iets ergs gaat gebeuren. Wanneer deze datum dan komt en er gebeurd niks wordt de theorie aangepast en wordt er een nieuwe datum gevonden. Ik weet nog goed 8jaar geleden dat met het jaar 2000 er van alles zou gaan gebeuren. Er gebeurde niets, toen was er een houding van owja door een fout in de jaartelling van de Grieken gaat het in 2002 of 2003 gebeuren en weer gebeurde er niets. 2012 zal er weer niks gebeuren en zal er weer een andere datum gezocht worden.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 06:16:55 #290
84524 Morwen
I got life
pi_59747547
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 00:59 schreef MeneerSjon het volgende:
Het lijkt wel alsof mensen altijd een soort datum nodig hebben waarop er iets ergs gaat gebeuren. Wanneer deze datum dan komt en er gebeurd niks wordt de theorie aangepast en wordt er een nieuwe datum gevonden. Ik weet nog goed 8jaar geleden dat met het jaar 2000 er van alles zou gaan gebeuren. Er gebeurde niets, toen was er een houding van owja door een fout in de jaartelling van de Grieken gaat het in 2002 of 2003 gebeuren en weer gebeurde er niets. 2012 zal er weer niks gebeuren en zal er weer een andere datum gezocht worden.
Er gebeurt ook niks, concreet, direct, nee. Maar er zijn heel veel mensen nu al bezig (waaronder ik) om de ommeslag te maken. Geen sektegedoe, ik ben puur alleen bezig om mensen in te laten zien dat liefde de weg is. Ik ben totaal alleen daarin en het boeit me helemaal niks. Dat is wie ik ben en waarschijnlijk/misschien red ik het niet maar misschien wel mijn kinderen.

Ik zal altijd tegen de verharding vechten en ik denk dat mijn kinderen daar nog veel verder in zijn dan ik
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_59748253
Het zou goed uitkomen, een bewustzijnsverandering, want het is hard nodig. Het moet eens afgelopen zijn met dat hebzuchtig en egocentrisch gedrag. We vervallen constant in herhaling, we leven te verzadigd, we zijn compleet te weg kwijt wat betreft spiritualiteit.
pi_59763816
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 09:46 schreef Nee het volgende:
Het zou goed uitkomen, een bewustzijnsverandering, want het is hard nodig. Het moet eens afgelopen zijn met dat hebzuchtig en egocentrisch gedrag. We vervallen constant in herhaling, we leven te verzadigd, we zijn compleet te weg kwijt wat betreft spiritualiteit.
Mee eens
Dat inhalige naieve gedrag moet nodig eens veranderen, mensen doen tegenwoordig niet eens meer hun best om te verbergen dat ze egocentrisch zijn
pi_59776487
Zit een bepaald soort egocentrisme niet ingebakken in de nature van de mens? Wanneer peuters spelen en de een wilt een stuk speelgoed hebben wat de ander heeft dan bestaat best de kans dat de ander een klapje krijgt van de jaloerse peuter. Of wanneer de ene baby eten krijgt en de ander niet en begint te janken. Een bepaald soort van egocentrisme zit in de mens en heb je nodig om te overleven. Puur door het vergaren van welvaart krijgen we de tijd om ons druk te maken over bewustzijnsveranderingen. Mensen in China die 14uur per dag in een fabriek staan zullen niks merken van een komende verandering.
  zondag 29 juni 2008 @ 20:01:09 #294
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59777436
De voorbeelden die jij noemt zijn wel typisch dingen die peuters en baby's leren op die leeftijd hoor
Dat heeft niks met egocentrisme te maken maar meer met opgroeien.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_59782882
quote:
Op zondag 29 juni 2008 19:11 schreef MeneerSjon het volgende:
Zit een bepaald soort egocentrisme niet ingebakken in de nature van de mens? Wanneer peuters spelen en de een wilt een stuk speelgoed hebben wat de ander heeft dan bestaat best de kans dat de ander een klapje krijgt van de jaloerse peuter. Of wanneer de ene baby eten krijgt en de ander niet en begint te janken. Een bepaald soort van egocentrisme zit in de mens en heb je nodig om te overleven. Puur door het vergaren van welvaart krijgen we de tijd om ons druk te maken over bewustzijnsveranderingen. Mensen in China die 14uur per dag in een fabriek staan zullen niks merken van een komende verandering.
Ik zie het zo: egocentrisme is een teken van kinderlijkheid en klaarstaan voor een ander is een teken van volwassenheid. Het 'probleem' is mijns inziens echter dat men tegenwoordig maar baat denkt te hebben bij een beperkte mate van 'klaarstaan voor een ander', en dan heb ik het niet alleen over de materiële zin, maar vooral ook over de spirituele zin van het woord. Vermoedelijk ligt de oorzaak bij een te hoog verwachtingspatroon over het leven als kind.
pi_59880394
Mooi dat ik dit topic nu tegen kom, want ik had tijd teveel en heb de lezing gezien van Ian Xel Lungold. Deze kun je hier vinden:
The Mayan Calendar Comes North 01
The Mayan Calendar Comes North 02
(ik heb dit topic nog niet helemaal gelezen en wellicht is deze lezing al voorbij gekomen)

Hij praat ietwat irritant, maar is wel helder in zijn uitleg. Vooral het gedeelte over de kalender zelf (het hele schema met opvolgende gebeurtenissen) is zeer interessant. Helaas slaat hij aan het einde de plank schijnbaar helemaal mis met zijn voorspellingen. We zouden nu al aan het teleporteren zijn etc. Jammer dan Ian, helaas.

De vraag die dan het eerste bij mij opkomt: In hoeverre heeft hij (en de rest van 'zijn' groep) de kalender geinterpreteerd, zodat het allemaal zo mooi uitkomt? Hij geeft aan dat het wetenschappelijk onderbouwd is (wat ook zo is, want die zaken zijn nu eenmaal gebeurd), maar volgens mij hebben ze gewoon gebeurtenissen uitgekozen die er wel leuk bij pasten.

Iemand een ander idee?
pi_59880443
quote:
Op zondag 29 juni 2008 23:16 schreef _stilte het volgende:

[..]

Ik zie het zo: egocentrisme is een teken van kinderlijkheid en klaarstaan voor een ander is een teken van volwassenheid. Het 'probleem' is mijns inziens echter dat men tegenwoordig maar baat denkt te hebben bij een beperkte mate van 'klaarstaan voor een ander', en dan heb ik het niet alleen over de materiële zin, maar vooral ook over de spirituele zin van het woord. Vermoedelijk ligt de oorzaak bij een te hoog verwachtingspatroon over het leven als kind.
Egocentrisme heeft te maken met hoe je naar de wereld kijkt. Dat wil zeggen: Egocentrische personen bekijken de wereld vanuit hun eigen 'ik'. Een kind snapt niet dat anderen ook een eigen 'ik' hebben. Een mooi voorbeeld hiervan is:
Een kind zit aan tafel bij zijn oma en die verteld dat zijn moeder ooit ook zo oud was als hij en op dezelfde plek zat. Het kind reageert hierop door te zeggen; "Heette mamma ook Vincent?".
Een ander voorbeeld is dat, zodra een kind een object niet meer kan zien, dat het kind denkt dat het object niet meer bestaat (hij gaat er niet naar zoeken).

Ik heb het idee dat waar jij het over hebt meer te maken heeft met egoïsme. Dat wil zeggen; Het bewust een bepaald standpunt (of iets anders) kiezen, om er zelf beter van te worden. Ook dit doet iedereen wel eens door middel van leugens (of kleine leugentjes), zolang we denken ermee weg te kunnen komen
Het klaar staan voor anderen kan vele voordelen hebben, maar soms zijn mensen toch egoïstisch en kiezen ze puur voor henzelf.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 02:39:58 #298
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_59880520
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 02:21 schreef CoiLive het volgende:

[..]

Egocentrisme heeft te maken met hoe je naar de wereld kijkt. Dat wil zeggen: Egocentrische personen bekijken de wereld vanuit hun eigen 'ik'. Een kind snapt niet dat anderen ook een eigen 'ik' hebben. Een mooi voorbeeld hiervan is:
Een kind zit aan tafel bij zijn oma en die verteld dat zijn moeder ooit ook zo oud was als hij en op dezelfde plek zat. Het kind reageert hierop door te zeggen; "Heette mamma ook Vincent?".
Een ander voorbeeld is dat, zodra een kind een object niet meer kan zien, dat het kind denkt dat het object niet meer bestaat (hij gaat er niet naar zoeken).

Ik heb het idee dat waar jij het over hebt meer te maken heeft met egoïsme. Dat wil zeggen; Het bewust een bepaald standpunt (of iets anders) kiezen, om er zelf beter van te worden. Ook dit doet iedereen wel eens door middel van leugens (of kleine leugentjes), zolang we denken ermee weg te kunnen komen
Het klaar staan voor anderen kan vele voordelen hebben, maar soms zijn mensen toch egoïstisch en kiezen ze puur voor henzelf.
Dat is gewoon oergedrag van de mensen. Ik denk dat de evolutie wel verder gaat. De mens is lang niet compleet. In de toekomst over misschien honderdenduizenden jaren zal de mens een compleet spiritueel denkend en handelend wezen zijn. We zijn nu nog te dierlijk en gaan onze instincten achterna, later zal dat allemaal vervagen.
Een kind is tot z'n 4 ongv een zeer dierlijk wezen en kan goed en kwaad beter van elkaar opnderscheiden. Zet ook maar eens twee kinderen naast elkaar van 2 jaar oud en verplaats je in hun wereld, dan kom je tot het besef dat het daar veel harder aan toegaat dan bij volwassenen zeg maar.
*Hosselcopter*
  vrijdag 4 juli 2008 @ 10:45:35 #299
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_59883505
Kunnen we even een definitie geven van "de wereld vergaat". Anders komen er straks weer van die droeftoeters die beweren dat de aardbeving in kagkagkagztan oid de voorspelde ramp is....

Dus waar hebben we het over? Het uitsterven van de mensheid? De volledige vernietiging van de planeet? Uitsterven van (bijna) alle leven? Of slechts het ineenstorten van de menselijke beschaving?

Roept u maar!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_59940963
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 02:39 schreef Dibble het volgende:

[..]

Dat is gewoon oergedrag van de mensen. Ik denk dat de evolutie wel verder gaat. De mens is lang niet compleet. In de toekomst over misschien honderdenduizenden jaren zal de mens een compleet spiritueel denkend en handelend wezen zijn. We zijn nu nog te dierlijk en gaan onze instincten achterna, later zal dat allemaal vervagen.
Een kind is tot z'n 4 ongv een zeer dierlijk wezen en kan goed en kwaad beter van elkaar opnderscheiden. Zet ook maar eens twee kinderen naast elkaar van 2 jaar oud en verplaats je in hun wereld, dan kom je tot het besef dat het daar veel harder aan toegaat dan bij volwassenen zeg maar.
Niet mee eens. Je krijgt nooit alle mensen aan het spirituele. Als er al geevolueerd wordt krijg je minstens twee groepen, wetende de spirituele en de rationele.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')