abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23735882
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:50 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dan kan ik iig blijven, want mijn opa kwam hier niet als gastarbeider, maar als bevrijder...

Hey maar Djenneke, jou zou ik ook niet kunnen missen natuurlijk . Maar serieus, het is niet waar ik voor sta, maar dat zou een perfecte oplossing zijn. Dan ben je in één keer van die problematiek af.
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:20:30 #252
109511 Ultravolt
Schokkend gaaf!
pi_23736347
Waarom het land uitzetten? Het is beter het leven hier voor fundamentalistjes zo onaangenaam te maken dat ze de eer aan zichzelf houden. Dan denk ik bijvoorbeeld aan verlagen van de uitkeringen, flink wat naaktposters op straat, hoofddoeken waar mogelijk verbieden, vrouwen met hoofddoek of burqa flink vaak door een harige mannelijke politieagent laten fouilleren etc. Zo raken we ook van die bekeerde sukkels als Abdul jabbar van de ven af.
Koran 9:5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. ...
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:22:05 #253
109511 Ultravolt
Schokkend gaaf!
pi_23736380
-edit-
Offtopic

[ Bericht 90% gewijzigd door Sidekick op 03-12-2004 15:17:37 ]
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. ...
pi_23736387
Ehm... ik vraag het me af... dan komen er wel weer nieuwe problemen, arbeidskrachten tekort enzo. Daarnaast zullen de landen van herkomst er niet bijster positief tegenover staan. En daarnaast natuurlijk volstrekt onhaalbaar. Daar nog bij: Wat moet mijn vriend nou in Hong Kong bijvoorbeeld? Hij is volledig Nederlander. Spreekt geen (nou ja, amper) Cantonees, kent de gebruiken amper, zou niet in de levensstijl van het dorp waar zijn ouders vandaan komen kunnen aarden, etc. Hij heeft er niet om gevraagd om hier geboren te worden, het is nou eenmaal zo gegaan.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_23736434
Wat een geweldige oplossing ultravolt. het belachelijk maken van normale mensen en lastigvallen van normale mensen om de fundamentalisten weg te jagen. Ja, dat gaat vast erg helpen.... En die fundamentalisten worden er minder fundamentalistisch van, en waarschijnlijk ook minder gevaarlijk.... uhuh...
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:24:36 #256
109511 Ultravolt
Schokkend gaaf!
pi_23736437
Precies. Die vriend van je en andere vrijdenkers overal ter wereld zijn van harte welkom, mits ze van aanpakken weten natuurlijk. Fundamentalisten, of ze nou allochtoon of autochtoon zijn moeten dit land uit worden gepest, bijvoorbeeld door ze flink te discrimineren.
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:26:25 #257
109511 Ultravolt
Schokkend gaaf!
pi_23736483
-edit-
Ongewenst

[ Bericht 93% gewijzigd door Sidekick op 03-12-2004 15:18:04 ]
pi_23736523
Ach, dan mag mijn vriend wel volledig westers zijn, discriminatie overkomt hem zo vaak. Of mensen die ons als stel zijnde raar aankijken. Of mensen die niet begrijpen hoe ik toch in hemelsnaam op een chinees kan vallen, en mensen die denken dat ik het okee vind als ze zeggen: ohhhh, maar hij heeft helemaal geen spleetogen, hij heeft gewoon grote ogen.

Fundamentalisten zijn niet aan uiterlijk te onderscheiden. Daarnaast heeft het weinig (zeg maar gerust geen enkel) nut om gewone huis en tuinmoslims lastig te vallen door ze te discimineren. Laat de boel alleen maar escaleren. Daar zitten we nou echt op te wachten.
pi_23736555
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:26 schreef Ultravolt het volgende:

-quote verwijderd-

Wat een onzin. Ja, er zijn fundamentalistische moslima's met hoofddoek. Ik ken en heb genoeg hele leuke normale moderne moslima's gekend die hoofddoeken droegen. Wat jij hier brengt zijn gewoon vooroordelen.

[ Bericht 29% gewijzigd door Sidekick op 03-12-2004 15:19:52 ]
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:30:11 #260
35279 Parabola
Sapere aude
pi_23736560
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:26 schreef Ultravolt het volgende:

-quote verwijderd-

Fijn dat je het zegt. Dit soort uitspraken helpt altijd prima om ook je andere uitspraken in het juiste perspectief te plaatsen.

[ Bericht 31% gewijzigd door Sidekick op 03-12-2004 15:20:30 ]
Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:31:30 #261
109511 Ultravolt
Schokkend gaaf!
pi_23737984
Nergens in de koran staat dat vrouwen hoofddoeken moeten dragen. De reden er achter is eveneens knap achterlijk, namelijk dat mannen beesten zijn en vrouwen de schuld zijn als ze te verleidelijk voor mannen zijn.
Vrouwen die hiervan overtuigd zijn, noem ik fundamentalisten met een schroefje los.
Als iemand met een KKK-muts mij de weg vraagt negeer ik die zak ook. Zo ook hoofddoeken, die mijn sekse als beesten zien.
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:33:01 #262
109511 Ultravolt
Schokkend gaaf!
pi_23738010
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:30 schreef djenneke het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ja, er zijn fundamentalistische moslima's met hoofddoek. Ik ken en heb genoeg hele leuke normale moderne moslima's gekend die hoofddoeken droegen. Wat jij hier brengt zijn gewoon vooroordelen.

Weet jij waarom die vrouwen een hoofddoek dragen? Ik wel. Dus wie heeft vooroordelen?
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:34:56 #263
109511 Ultravolt
Schokkend gaaf!
pi_23738054
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:30 schreef Parabola het volgende:

[..]

Fijn dat je het zegt. Dit soort uitspraken helpt altijd prima om ook je andere uitspraken in het juiste perspectief te plaatsen.

Je moet eens leren minder in hokjes te denken, dat eeuwig wijzende vingertje op te bergen en met meer kennis van zaken te discussiëren. Je niet-onderbouwde uitingen maken je voor andere forumdeelnemers wat vermoeiend.
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:44:14 #264
35279 Parabola
Sapere aude
pi_23738265
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 14:34 schreef Ultravolt het volgende:

[..]

Je moet eens leren minder in hokjes te denken, dat eeuwig wijzende vingertje op te bergen en met meer kennis van zaken te discussiëren. Je niet-onderbouwde uitingen maken je voor andere forumdeelnemers wat vermoeiend.

Dank je wel voor je verbetersuggesties en leuk dat je zo reageert. Het zegt veel over je manier van discussiëren en over wat je denkt dat ik bedoel. Terwijl ik gewoon bedoel wat ik opgegeschreven heb, namelijk: "Fijn dat je het zegt. Dit soort uitspraken helpt altijd prima om ook je andere uitspraken in het juiste perspectief te plaatsen."
Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:51:24 #265
109552 alain23
nieuwrechts
pi_23738391
multicultureelisme is een illusie
  vrijdag 3 december 2004 @ 16:34:11 #266
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_23740693
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 14:51 schreef alain23 het volgende:
multicultureelisme is een illusie

Sterk discours.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_23741637
We willen helemaal niet multicultureel zijn, maar dat hebben politici ons de strot ingeduwd de afgelopen decennia, omdat ze labiel en dom waren.
  vrijdag 3 december 2004 @ 17:20:16 #268
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23741816
quote:
Op donderdag 2 december 2004 17:56 schreef Sidekick het volgende:
Die utopie bestaat inderdaad niet. De manier waarop "men" het volk heeft geprobeerd te verkopen ken ik niet. Ik kan alleen voor mezelf spreken.

Doe niet zo schijnheilig. Je snapt best wat ik bedoel. Het woord multicultureel is door de Linkse Kerk altijd gebruikt om een soort van multi-etnische heilstaat te kenschetsen, als een soort Geuzennaam. 'Hartstikke leuk joh, al die culturen. Roti eten bij die vrolijke Surinaamse buurvrouw, nasi bij het Indonesische homostel en zelfgeslacht lamsvlees bij je gezellige Marokkaanse buren. Zie je nou wel dat we gezegend zijn met die multicultuur?'
quote:
Ik kan begrijpen dat je vanwege de huidige problemen argwanend tegenover culturen staat waarin meer problemen voortkomen. Maar als je al niet eens vreedzaam en gelukkig met andere volken wil samenleven, dan is er gewoon sprake van vreemdelingenhaat.

Lul toch niet zo slap, 'vanwege de huidige problemen' . Mij persoonlijk is nooit wat gevraagd, die hele 'multicultuur' is me gewoon door de strot geduwd.

Al vanaf de eerste dag dat ik met Marokkanen te maken kreeg, 20 jaar geleden ofzo, voorspelde ik al dat deze groep in de toekomst voor grote problemen zou gaan zorgen. Niet dat er iemand naar me wilde luisteren. Men luisterde liever naar Grote Linkse Zieners ā la Jan Pronk, Jacques Wallage, Paul Rosenmöller, Job Cohen, Hedy d'Ancona, Jeltje van Nieuwenhoven en noem ze allemaal maar op, al die PvdA- en GL-iconen, die vanuit hun ivoren toren in Wassenaar neerkeken op het domme volk en ons dicteerden wat we wel en niet leuk mochten vinden.

En nu ik achteraf bekeken gewoon gelijk heb gekregen, moet ik zeker ineens m'n mond houden? Fijn is dat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemmeb op 03-12-2004 17:29:29 ]
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 3 december 2004 @ 17:37:20 #269
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23742216
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:58 schreef maartena het volgende:
Dat is meteen ook een groot probleem in Nederland. De mensen die het hardste roepen dat Marokkanen moeten "integreren of oprotten" zijn zelf ook de mensen die nooit vrijwillig naast een Marokkaans gezin zouden gaan wonen.

Ah, je bedoelt zeker al die verfoeide linkse politici en andere hoogopgeleide leden van de Linkse Kerk, die nog nooit van hun leven een Marokkaan in levende lijve gezien hebben? Of bedoelde je toch wat anders ?
  vrijdag 3 december 2004 @ 17:47:45 #270
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23742402
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 17:20 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Doe niet zo schijnheilig. Je snapt best wat ik bedoel. Het woord multicultureel is door de Linkse Kerk altijd gebruikt om een soort van multi-etnische heilstaat te kenschetsen, als een soort Geuzennaam. 'Hartstikke leuk joh, al die culturen. Roti eten bij die vrolijke Surinaamse buurvrouw, nasi bij het Indonesische homostel en zelfgeslacht lamsvlees bij je vrolijke Marokkaanse buren. Zie je nou wel dat we gezegend zijn met die multicultuur?'
[..]

Lul toch niet zo slap, 'vanwege de huidige problemen' . Mij persoonlijk is nooit wat gevraagd, die hele 'multicultuur' is me gewoon door de strot geduwd.

Al vanaf de eerste dag dat ik met Marokkanen te maken kreeg, 20 jaar geleden ofzo, voorspelde ik al dat deze groep in de toekomst voor grote problemen zou gaan zorgen. Niet dat er iemand naar me wilde luisteren. Men luisterde liever naar Grote Linkse Zieners ā la Jan Pronk, Jacques Wallage, Paul Rosenmöller, Job Cohen, Hedy d'Ancona, Jeltje van Nieuwenhoven en noem ze allemaal maar op, al die PvdA- en GL-iconen, die vanuit hun ivoren toren in Wassenaar neerkeken op het domme volk en ons dicteerden wat we wel en niet leuk mochten vinden.

En nu ik achteraf bekeken gewoon gelijk heb gekregen, moet ik zeker ineens m'n mond houden? Fijn is dat.

Ik moet niet zo scheinheilig doen en niet zo slap lullen. Is dit een manier waarop je een discussie aan wil gaan? Je hoeft echt niet je mond te houden, maar dat mensen nooit naar je geluisterd hebben is niet vreemd.

Je onderschrijft trouwens mijn opmerking over de huidige problemen zonder dat je het doorhebt.

20 jaar geleden hadden we trouwens een CDA - VVD kabinet onder leiding van Ruud Lubbers. Jammer dat die (ook) niet wilde luisteren. Jammer dat het kabinet Marijnen (1963-1965; KVP, VVD, ARP en CHU) ook niet wilde luisteren en onder invloed van het bedrijfsleven begon met het importeren van gastarbeiders zonder plan voor terugkeer of integratie. Het is heel makkelijk om alleen de "Linkse Kerk" of de "linkse iconen" de schuld te geven, maar dat is niet terecht. Ik snap vooral niet hoe je GL ook maar enige schuld in de schoenen wilt schuiven aangezien die nog nooit regeringsverantwoordelijkheid heeft gedragen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 3 december 2004 @ 17:54:22 #271
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23742537
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 17:47 schreef Sidekick het volgende:
Ik moet niet zo scheinheilig doen en niet zo slap lullen. Is dit een manier waarop je een discussie aan wil gaan?

Ik word het eerlijk gezegd ont-zet-tend moe om continu beschuldigd te worden van xenofobie, islamofobie en nu weer door jou van 'vreemdelingenhaat', en daar vervolgens op een fatsoenlijke manier tegenin te gaan. Het is gewoon nog net als vroeger, het lijkt verdomme wel alsof er in dit land nog niks veranderd is. Vind je het gek dat mensen boos worden en gefrustreerd raken?
  vrijdag 3 december 2004 @ 18:00:52 #272
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23742669
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 17:54 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik word het eerlijk gezegd ont-zet-tend moe om continu beschuldigd te worden van xenofobie, islamofobie en nu weer door jou van 'vreemdelingenhaat', en daar vervolgens op een fatsoenlijke manier tegenin te gaan. Het is gewoon nog net als vroeger, het lijkt verdomme wel alsof er in dit land nog niks veranderd is. Vind je het gek dat mensen boos worden en gefrustreerd raken?

Ik kan me goed voorstellen dat je niet graag voor xenofoob wordt uitgemaakt. Maar jij wilt resoluut geen multiculturele samenleving, ook niet eentje zonder problemen. Tsja, dan kan ik maar tot 1 conclusie komen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 3 december 2004 @ 18:03:18 #273
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23742713
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 17:47 schreef Sidekick het volgende:
Je onderschrijft trouwens mijn opmerking over de huidige problemen zonder dat je het doorhebt.

Dat is onzin, want het woordje huidig is gewoon niet op z'n plaats. Die problemen zijn er al van begin af aan, alleen mocht je er vroeger niet over praten, want dan was je een 'racist'.
quote:
20 jaar geleden hadden we trouwens een CDA - VVD kabinet onder leiding van Ruud Lubbers. Jammer dat die (ook) niet wilde luisteren. Jammer dat het kabinet Marijnen (1963-1965; KVP, VVD, ARP en CHU) ook niet wilde luisteren en onder invloed van het bedrijfsleven begon met het importeren van gastarbeiders zonder plan voor terugkeer of integratie. Het is heel makkelijk om alleen de "Linkse Kerk" of de "linkse iconen" de schuld te geven, maar dat is niet terecht. Ik snap vooral niet hoe je GL ook maar enige schuld in de schoenen wilt schuiven aangezien die nog nooit regeringsverantwoordelijkheid heeft gedragen.

Met geen van de partijen die je hierboven op noemt heb ik ook maar iets, dus wat is je punt? Het zijn overigens vooral de door mij eerder genoemde PvdA- en GL-politici geweest die een fatsoenlijk debat over de problemen binnen de samenleving jarenlang in de kiem hebben gesmoord.
  vrijdag 3 december 2004 @ 18:07:45 #274
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23742804
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 18:00 schreef Sidekick het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat je niet graag voor xenofoob wordt uitgemaakt. Maar jij wilt resoluut geen multiculturele samenleving, ook niet eentje zonder problemen. Tsja, dan kan ik maar tot 1 conclusie komen.

Zoals ik gvd al eerder opmerkte in nota bene ditzelfde topic, toen ik door zo'n andere linkse kneus voor Bloemendaalse puber werd uitgemaakt (daarmee implicerend dat ik een simpel rich-kid-racistje zou zijn): ik wil gewoon geen achterlijke, hoofddoekdragende moslims in Nederland. Ik wilde ze 20 jaar geleden niet (en dat riep ik toen ook al net zo hard) en ik wil ze nu nog steeds niet. Met andere culturen heb ik in het algemeen geen enkel probleem.
  vrijdag 3 december 2004 @ 18:51:09 #275
92803 Bela
homo ludens
pi_23743670
Wie kan me uitleggen wat er eigenlijk mis is het vragen van aanpassing van nieuwkomers aan de gangbare cultuur en omgangsvormen in dit stukje wereld?
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')