quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:50 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dan kan ik iig blijven, want mijn opa kwam hier niet als gastarbeider, maar als bevrijder...![]()
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:30 schreef djenneke het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ja, er zijn fundamentalistische moslima's met hoofddoek. Ik ken en heb genoeg hele leuke normale moderne moslima's gekend die hoofddoeken droegen. Wat jij hier brengt zijn gewoon vooroordelen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:30 schreef Parabola het volgende:
[..]
Fijn dat je het zegt. Dit soort uitspraken helpt altijd prima om ook je andere uitspraken in het juiste perspectief te plaatsen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:34 schreef Ultravolt het volgende:
[..]
Je moet eens leren minder in hokjes te denken, dat eeuwig wijzende vingertje op te bergen en met meer kennis van zaken te discussiëren. Je niet-onderbouwde uitingen maken je voor andere forumdeelnemers wat vermoeiend.
quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:56 schreef Sidekick het volgende:
Die utopie bestaat inderdaad niet. De manier waarop "men" het volk heeft geprobeerd te verkopen ken ik niet. Ik kan alleen voor mezelf spreken.
quote:Ik kan begrijpen dat je vanwege de huidige problemen argwanend tegenover culturen staat waarin meer problemen voortkomen. Maar als je al niet eens vreedzaam en gelukkig met andere volken wil samenleven, dan is er gewoon sprake van vreemdelingenhaat.
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:58 schreef maartena het volgende:
Dat is meteen ook een groot probleem in Nederland. De mensen die het hardste roepen dat Marokkanen moeten "integreren of oprotten" zijn zelf ook de mensen die nooit vrijwillig naast een Marokkaans gezin zouden gaan wonen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 17:20 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Doe niet zo schijnheilig. Je snapt best wat ik bedoel. Het woord multicultureel is door de Linkse Kerk altijd gebruikt om een soort van multi-etnische heilstaat te kenschetsen, als een soort Geuzennaam. 'Hartstikke leuk joh, al die culturen. Roti eten bij die vrolijke Surinaamse buurvrouw, nasi bij het Indonesische homostel en zelfgeslacht lamsvlees bij je vrolijke Marokkaanse buren. Zie je nou wel dat we gezegend zijn met die multicultuur?'
[..]
Lul toch niet zo slap, 'vanwege de huidige problemen'. Mij persoonlijk is nooit wat gevraagd, die hele 'multicultuur' is me gewoon door de strot geduwd.
Al vanaf de eerste dag dat ik met Marokkanen te maken kreeg, 20 jaar geleden ofzo, voorspelde ik al dat deze groep in de toekomst voor grote problemen zou gaan zorgen. Niet dat er iemand naar me wilde luisteren. Men luisterde liever naar Grote Linkse Zieners ā la Jan Pronk, Jacques Wallage, Paul Rosenmöller, Job Cohen, Hedy d'Ancona, Jeltje van Nieuwenhoven en noem ze allemaal maar op, al die PvdA- en GL-iconen, die vanuit hun ivoren toren in Wassenaar neerkeken op het domme volk en ons dicteerden wat we wel en niet leuk mochten vinden.
En nu ik achteraf bekeken gewoon gelijk heb gekregen, moet ik zeker ineens m'n mond houden? Fijn is dat.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 17:47 schreef Sidekick het volgende:
Ik moet niet zo scheinheilig doen en niet zo slap lullen. Is dit een manier waarop je een discussie aan wil gaan?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 17:54 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik word het eerlijk gezegd ont-zet-tend moe om continu beschuldigd te worden van xenofobie, islamofobie en nu weer door jou van 'vreemdelingenhaat', en daar vervolgens op een fatsoenlijke manier tegenin te gaan. Het is gewoon nog net als vroeger, het lijkt verdomme wel alsof er in dit land nog niks veranderd is. Vind je het gek dat mensen boos worden en gefrustreerd raken?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 17:47 schreef Sidekick het volgende:
Je onderschrijft trouwens mijn opmerking over de huidige problemen zonder dat je het doorhebt.
quote:20 jaar geleden hadden we trouwens een CDA - VVD kabinet onder leiding van Ruud Lubbers. Jammer dat die (ook) niet wilde luisteren. Jammer dat het kabinet Marijnen (1963-1965; KVP, VVD, ARP en CHU) ook niet wilde luisteren en onder invloed van het bedrijfsleven begon met het importeren van gastarbeiders zonder plan voor terugkeer of integratie. Het is heel makkelijk om alleen de "Linkse Kerk" of de "linkse iconen" de schuld te geven, maar dat is niet terecht. Ik snap vooral niet hoe je GL ook maar enige schuld in de schoenen wilt schuiven aangezien die nog nooit regeringsverantwoordelijkheid heeft gedragen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:00 schreef Sidekick het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat je niet graag voor xenofoob wordt uitgemaakt. Maar jij wilt resoluut geen multiculturele samenleving, ook niet eentje zonder problemen. Tsja, dan kan ik maar tot 1 conclusie komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |