Want...?quote:Op zaterdag 13 november 2004 11:02 schreef Cheese het volgende:
@ Verbal: Als je niet wil bijdragen moet je weg blijven. Dit is een constructief topic.
Ja, boodschaploze kritiek-opmerkingen als van jou zijn precies wat dit topic probeert te vermijden.quote:Op zaterdag 13 november 2004 11:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Waar zie jij het constructieve?
Bovendien: Zegt de naam Pim Fortuyn je iets? Als er iemand liep te blaten zonder wol te geven, was het die wannabe politicus wel
Hij was al dood geschoten voordat ie echt iets kon doen als politicus. Dus wat lul je nu domquote:Op zaterdag 13 november 2004 11:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want...?
Waar zie jij het constructieve?
Bovendien: Zegt de naam Pim Fortuyn je iets? Als er iemand liep te blaten zonder wol te geven, was het die wannabe politicus wel
Dat zou wel een hele grote verassing zijn omdat je de bovengenoemde begrippen helemaal niet kunt afdwingen maar da's typerend voor jouw gedachtengoed dat jij meent dat 'afdwingen' tot de mogelijkheden behoort.quote:Op zaterdag 13 november 2004 02:54 schreef Cheese het volgende:
En dan niet aankomen met abstracte termen als "respect en vriendelijkheid", daar ben ik ook voor, maar hoe wil je dat afdwingen dan? Iets concreter graag.
Verras me!
11:43quote:Op zaterdag 13 november 2004 13:20 schreef Sidekick het volgende:
Nou, ok. Ik geef het topic een kans. Probeer het inhoudelijk te houden.
Jij bent niet links.quote:Op zaterdag 13 november 2004 13:36 schreef PJORourke het volgende:
-Koningshuis afschaffen, republiek invoeren.
Het zou een links thema moeten zijn, net zoals de aanpak van de instroom van analfabeten via het importhuwelijk.quote:Op zaterdag 13 november 2004 13:43 schreef FritsVanEgters het volgende:
Jij bent niet links.
SPquote:slamitische scholen moeten ontmoedigd worden omdat ze per definitie ‘zwart’ zijn. Eigenlijk zouden we helemaal moeten stoppen met het bijzonder onderwijs.
bron: http://www.groenlinks.nl/(...)icht.2004-11-11.3207quote:Steun is er bij GL al langer voor:
- het aanpakken van moskeeën die een dekmantel zijn voor terroristische, extremistische activiteiten.
- het weigeren van imams die worden gefinancierd door Islamitische regimes, die geen ander doel hebben dan het prediken van de politiek Islam
- de noodzaak van een NL’se Imamopleiding.
Vanzelfsprekend vinden wij dat,
als de harde kern van extremistische jongeren groter is dan werd aangenomen,
de AIVD en andere opsporingsdiensten zich moeten kunnen uitbreiden.
Uitbreiding van bevoegdheden van de AIVD zal door ons vooral getoetst worden aan het intact blijven van waarborgen voor verdachten in het strafproces: AIVD-informatie moet uiteindelijk door de verdediging kunnen worden getoetst.
Kritisch zijn wij op dit moment over:
- Het ontnemen van nationaliteiten als doel op zich. Wij hebben moeite hiervan de effectiviteit te zien.
- Verdere verregaande aanscherpingen van het vreemdelingenbeleid zonder dat een duidelijke relatie wordt gelegd met terrorismebestrijding.
- Verruiming van de strafbaarstelling van belediging en godslastering.
Grote bezwaren hebben wij tegen de blijvende terughoudendheid
(die wij al ruim twee jaar bestrijden)
om publieke personen die zich met grote persoonlijke risico’s vrijelijk uiten
en die een ‘soft target’ zijn voor politiek geweld,
direct onder te brengen in het rijksdomein van beveiliging en bewaking.
Onterecht blijft bedekt dat de lokale autoriteiten zelden tot nooit overgaan
tot de persoonsbeveiliging,
zoals politici die - helaas - al te goed hebben leren kennen.
Hier gaat het niet alleen om een formele verdeling van verantwoordelijkheden,
maar ook om een verschillende behandeling,
een verschil in beveiligingsniveau (lokaal en landelijk)
van mensen die worden bedreigd.
Lees de OP nog een keer.quote:Op zaterdag 13 november 2004 13:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het zou een links thema moeten zijn, net zoals de aanpak van de instroom van analfabeten via het importhuwelijk.
Noem dit dan maar mijn linkse kantquote:Op zaterdag 13 november 2004 13:53 schreef FritsVanEgters het volgende:
Lees de OP nog een keer.![]()
quote:Verkeer en vervoer
Ook op het gebied van verkeer en vervoer moeten duidelijke keuzes worden gemaakt. We willen een kilometerheffing om de groei van het autoverkeer af te remmen. In de spits en in de Randstad is deze heffing hoger dan op het platteland. In de Randstad is er immers veel vaker een alternatief voor de auto. Op het platteland ontbreekt openbaar vervoer vaak, velen zijn daar op de auto aangewezen. Er zal wel veel meer moeten worden geinvesteerd in beter openbaar vervoer.
Kilometerheffing
De kern van het mobiliteitsbeleid moet zijn dat op zo kort mogelijke termijn alle externe kosten van de mobiliteit in de prijs van de mobiliteit worden doorberekend. Dat kan door een kilometerheffing in te voeren, waarbij de rekening varieert afhankelijk van de plaats, de tijd en de veroorzaakte milieuvervuiling.
Belangrijke programmapunten
Waar mogelijk worden geplande wegen geschrapt. Bijvoorbeeld de plannen om de A6 en de A9 te verbinden die een ernstige bedreiging vormen voor het natuurgebied rondom het Naardermeer, de A4 Midden Delfland en de geplande A73 op de oostelijke Maasoever in Limburg.
Voor Schiphol gaan strikte en controleerbare milieugrenzen gelden. Schiphol wordt niet geprivatiseerd. Zolang het vliegverkeer vrijgesteld is van BTW en er geen accijns wordt betaald voor vliegtuigbrandstof, komt er een heffing op vliegtickets.
Er komen extra middelen voor de aanleg van vrije busbanen, lightrailsystemen en (snel-)fietspaden en voor de uitbreiding en modernisering van fietsenstallingen en fietsparkeervoorzieningen.
Toelichting en argumentatie op http://www.groenlinks.nl/standpunten/Thema.2004-03-29.4213quote:Belangrijkste programmapunten (asielbeleid)
* Asielzoekers krijgen meer mogelijkheden voor het volgen van scholing en het verrichten van betaalde arbeid.
* De versnelde procedure in aanmeldcentra wordt afgeschaft. Asielprocedures horen vooral zorgvuldig te zijn.
* Er wordt ingezet op een ruimhartiger ondersteuning van de UNHCR bij de opvang en terugkeer van vluchtelingen.
* Het Europees Vluchtelingenfonds wordt aanzienlijk uitgebreid, met voorwaarden voor een zorgvuldige procedure en humane opvang.
* De uiterste beslistermijn wordt teruggebracht naar een halfjaar, de totale procedure duurt in geen geval langer dan anderhalf jaar. Als er dan nog geen definitief uitsluitsel is gegeven, krijgt de asielzoeker een status.
* Er komen twee statussen: een tijdelijke voor asielzoekers die vanwege de algemene (oorlogs)situatie op de vlucht zijn geslagen en een permanente voor erkende vluchtelingen en getraumatiseerde asielzoekers.
* Asielzoekers die op dit moment langer dan drie jaar in de opvang verblijven, krijgen een status.
* Ook als hun asielverzoek is afgewezen krijgen AMA's recht op verblijf als in het herkomstland adequate opvang ontbreekt (en ze dan nog minderjarig zijn).
SPquote:Eerlijker belastingstelsel
We willen voor de toekomst een meer nivellerend belastingstelsel. We stellen voor dat boven op het huidige toptarief van 52% weer een belastingschijf van 72% komt, in ieder geval voor inkomens boven 226.890 euro (500.000 gulden).
Onderzocht dient te worden hoe de huidige lokale belastingheffing (waaronder de onroerend zaakbelasting) omgezet kan worden in een inkomensafhankelijke belasting. De overheden moeten bij verhoging van tarieven ervoor zorgen dat alleenstaanden niet onevenredig zwaar getroffen worden.
Tegengaan graaimentaliteit
De financiële schandalen in de Verenigde Staten en in eigen land tonen aan dat opties bestuurders een perverse stimulans geven om de winsten op de korte termijn, kunstmatig of zelfs frauduleus, op te krikken. Dat is de kat op het spek binden. Daarom moeten opties in het eigen bedrijf verboden worden.
Herinvoering vermogensbelasting
Herinvoering van de sinds kort verdwenen vermogensbelasting met een tarief van 0,7% is wenselijk, omdat vermogen een zelfstandige bron van rijkdom en macht is en daarom belast dient te worden.
Vermogenswinstbelasting
De vermogensrendementsheffing dient omgebouwd te worden tot een vermogenswinstbelasting. Deze heffing kan, met een tarief van 35%, op een meer rechtvaardige manier vermogensinkomsten belasten, doordat alleen over de daadwerkelijk gerealiseerde vermogenswinsten belasting verschuldigd is. Ook met opties behaalde winsten vallen onder deze heffing. Een dergelijke vermogenswinstbelasting is ook internationaal veel gebruikelijker dan de wereldwijd unieke Nederlandse vermogens-rendements-heffing.
zie http://www.groenlinks.nl/standpunten/Thema.2004-03-29.0811quote:Belangrijkste programmapunten (onderwijs)
* Het ontstaan van zogenaamde zwarte en witte scholen wordt actief bestreden. Zo krijgen ouders van driejarigen in eerste instantie een uitnodiging voor scholen in de eigen buurt. De buurtfunctie van basisscholen (Brede School, Vensterschool) wordt versterkt.
* In alle steden met veel niet-Nederlandstalige ouders, komen "schakelklassen" voor zes- en zevenjarigen waar leerlingen gericht achterstanden kunnen wegwerken.
* Iedere burger krijgt het recht om, afgezien van een eigen bijdrage naar inkomen, kosteloos onderwijs te genieten tot en met vwo/mbo-niveau.
* De studiefinanciering wordt vervangen door een studietax. Een deel van studiekosten wordt later terugbetaald, afhankelijk van het inkomen. De studieduur is niet langer beperkt.
* Het beroep van leraar wordt aantrekkelijk gemaakt door meer onderwijsondersteunend personeel (waardoor de werkdruk daalt), meer en beter lesmateriaal, betere arbeidsvoorwaarden en mogelijkheden om verder te leren en door te stromen.
* Instanties als de jeugdzorg, het maatschappelijk werk en de politie werken nadrukkelijk samen met scholen, waardoor de scholen zich beter op hun kerntaak kunnen richten.
* Bijzondere scholen mogen niet zomaar leerlingen afwijzen. Hiervoor moeten dezelfde regels gelden als bij openbare scholen.
* Er komen gezamenlijke raden van leerlingen/studenten en personeel. Scholen met meer dan 35 personeelsleden krijgen de mogelijkheid om een ondernemingsraad in te voeren.
* Het aantal peuterspeelzaalplaatsen wordt fors uitgebreid. Voorscholen worden gestimuleerd, evenals weekend- en zomerscholen.
* Basisschoolleerlingen gaan in principe pas van groep drie naar groep vier als zij de Nederlandse taal voldoende machtig zijn.
* Sponsoring in het onderwijs is niet toegestaan. De onafhankelijkheid van het wetenschappelijke onderzoek wordt gewaarborgd door toezicht (visitatiecommissies) en door verplichte melding van commerciële nevenactiviteiten van wetenschappers.
Ik.quote:Op zaterdag 13 november 2004 13:58 schreef sizzler het volgende:
Misschien dat iemand het hier mee eens is:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |