Daarom zei ik ook al dat als dit waar is Cohen's positie als burgermeester ter discussie moet komen te staan.quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:29 schreef Lod het volgende:
[..]
De geruchten van prins Bernhard waren ook erg hardnekkig...
De LPF, lekker belangrijkquote:Op vrijdag 12 november 2004 11:34 schreef Basp1 het volgende:
Toch typisch dat mensen op deze aantijgingen zo heftig reageren, maar ik deze reacties nogal mis van dezelfde users in dit topic : Voorzitter LPF bedreigde eigen partij
Gelukkig dat dat niet zo is. Zo'n smerige onderkruiper als hoofd van je organisatie is meestal niet echt bevorderlijk voor de daadkracht.quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:38 schreef Pikkebaas het volgende:
En straks weer de grootste partij
Deze man was bijna onze premier geweest notabene !
Appels met Peren vergelijken. Het beleid van de burgermeester van de grootste stad van Nederland waar autochtonen worden weggepest of afgeslacht en waar crimineel allochtoon tuig de dienst lijkt uit te maken is wat anders dan het zoveelste gerommel binnen een kleine partij.quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:34 schreef Basp1 het volgende:
Toch typisch dat mensen op deze aantijgingen zo heftig reageren, maar ik deze reacties nogal mis van dezelfde users in dit topic : Voorzitter LPF bedreigde eigen partij
quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:39 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
De LPF, lekker belangrijk. Van de LPF verwacht je niks anders, en die houden de schijn ook niet zo op.
daar reageerd ik hetzelfde als op ditquote:Op vrijdag 12 november 2004 11:34 schreef Basp1 het volgende:
Dat is waar, maar het is toch niet verboden om te discussieren over de toekomst als deze aantijgingen juist zijn?quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je eerst moet bewijzen dat ze kloppen voordat je hierover gaat discussieren en je mogelijk ..indien als conclusies gaat trekken. Stemmingmakerij heet dit.. laster en bashen.
En over die column van Pamela Hemelrijk...quote:Cohen wilde per se naar crematie
Burgemeester Cohen had aanvankelijk geen uitnodiging voor de crematie van Theo van Gogh. Omdat Cohen vond dat hij als burgemeester aanwezig zou moeten zijn, nam hij contact op met de familie. Toen is hij alsnog uitgenodigd.
Volgens een woordvoerster is verwarring ontstaan over de vraag wie, naast de burgemeester, zou spreken op de Dam.
In eerste instantie zou Theodor Holman spreken. Hij trok zich terug voor minister Verdonk. Cohen, die in deze zaak altijd gekoerst heeft op de wensen van de familie, is daarmee akkoord gegaan. De Telegraaf schrijft vrijdag dat Cohen niet wilde dat Verdonk zou spreken.
http://www.at5.nl/index.asp?newsid=2502
En de Telegraaf neemt het over.quote:Bij de begrafenis van Fortuyn waren de ereplaatsen in de kathedraal ingeruimd voor Fortuyns grootste aartsvijanden. En bij het strikt besloten crematiefeestje voor Theo van Gogh was het maandag weer hetzelfde laken een pak. Daar stonden waarachtig Rob Oudkerk, Bram Peper, Felix Rottenberg, Paul Witteman, en – geloof het of niet - Femke Halsema te klinken. Er was een optreden van Marokkaanse rappers, en er waren Turkse broodjes. How politiek correct can you get? “Je kunt ook nergens een poot zetten tegenwoordig, of de PvdA deelt er de lakens uit.
Zelfs hier”, brieste ik tegen een hoge beleidsambtenaar. “Zeg dat wel”, zei die ambtenaar. “Je moest eens weten hoe dat gegaan is met die bijeenkomst op de Dam!” “Laat me raaien”, zei ik. “Terstond na de moord is Cohen met zijn partijgenoten, de Nietnixers Erik van Bruggen en Lennaert Booij, voor crisisberaad bijeengekomen. Job, hebben die twee gezegd, we moeten ze vóór zijn! Neem onmiddellijk de leiding over het rouwbetoon, anders gaat het gepeupel het stadhuis bestormen, en dan kan de PvdA het voortaan wel schudden in Amsterdam. We moeten natuurlijk wel voorkomen dat je op de Dam door je eigen burgerij wordt stijfgescholden en uitgefloten. Weet je wat? Je roept gewoon ZELF de bevolking op om zoveel mogelijk kabaal te maken! Dan verzuipt de woede tegen jouw persoon daar volledig in!” “Goed geraaien”, zei de hoge beleidsambtenaar. “Zo is het exact gegaan. Ik kan het weten, want ik ben erbij geweest. Schrijf dat maar rustig op.”
Deze post zal ik voor het gemak vanaf nu verder maar gewoon negerenquote:Op vrijdag 12 november 2004 11:59 schreef Kozzmic het volgende:
Ach, de Telegraaf, wat een smerige stemmingmakende nazikrant is het toch.
Wat is er toch gebeurd met hoor en wederhoor?
Je kan het ook als volgt beschrijven, dan blijkt er weinig aan de hand te zijn:
[..]
En over die column van Pamela Hemelrijk...
[..]
En de Telegraaf neemt het over.![]()
Kom op zeg, dat is toch geen journalistiek meer? Hemelrijk kan het niet hebben dat Van Gogh het ook goed kon vinden met linkse personen als Halsema, Rottenberg, Peper (die zelfs op de crematie mocht spreken) en Lennaert Booij. De Telegraaf gaat Cohen maar weer eens onder vuur nemen. En dat noemen zich journalisten.
Wat ik al dacht.quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:59 schreef Kozzmic het volgende:
Tuurlijk joh. Huil maar lekker mee met de andere usual suspects.quote:Op vrijdag 12 november 2004 12:01 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Deze post zal ik voor het gemak vanaf nu verder maar gewoon negeren
Hier hak ik alweer af bij je verhaal.quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:59 schreef Kozzmic het volgende:
Je leest alleen zaken die in je eigen straatje passen? Of zijn het de oogkleppen?quote:Op vrijdag 12 november 2004 12:08 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Hier hak ik alweer af bij je verhaal.![]()
Telegraaf brengt misschien sommige zaken te sensationeel, maar ze durven wel misstanden met betrekking tot allochtonen te benoemen. Zaken als geweld, criminaliteit, treiteren van autochtonen en Joden en nu extremisten. Ik zie andere kranten als de Volkskrant en het NRC toch vooral bezig zijn met de boel sussen. Iets wat ik een taak vindt van de politiek, niet van journalisten.quote:Op vrijdag 12 november 2004 12:12 schreef Sidekick het volgende:
Je leest alleen zaken die in je eigen straatje passen? Of zijn het de oogkleppen?
Ik vind het namelijk ook maar een zeer suggestief verhaal van de Telegraaf. De dodenlijst-primeur was een flop, en nu zoeken ze iets anders?
... zijn antisemieten.quote:Op vrijdag 12 november 2004 12:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het is wel Cohen-bash maand of niet? Nu de telegraaf en de Metro, vorige week de HP/de Tijd. Waar rook is ....
Ik weet niet of AT5 betrouwbaarder is dan de Telegraaf, maar daar ga ik voor het gemak maar even vanuit dan.quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:59 schreef Kozzmic het volgende:
Wat is er toch gebeurd met hoor en wederhoor?
Je kan het ook als volgt beschrijven, dan blijkt er weinig aan de hand te zijn:
[..]
En over die column van Pamela Hemelrijk...
[..]
En de Telegraaf neemt het over.![]()
Kom op zeg, dat is toch geen journalistiek meer? Hemelrijk kan het niet hebben dat Van Gogh het ook goed kon vinden met linkse personen als Halsema, Rottenberg, Peper (die zelfs op de crematie mocht spreken) en Lennaert Booij. De Telegraaf gaat Cohen maar weer eens onder vuur nemen. En dat noemen zich journalisten.
Dus volgens Cohen had hij eerst geen uitnodiging, maar heeft hij op verzoek toch een uitnodiging gekregen. Lijkt me toch weinig mis mee.quote:Cohen had eerst geen uitnodiging voor crematie
Gepubliceerd op vrijdag 12 november 2004
AMSTERDAM (ANP) - Burgemeester Cohen had aanvankelijk geen uitnodiging voor de crematie van Theo Van Gogh. Omdat Cohen vond dat hij als burgemeester bij de crematie aanwezig zou moeten zijn, nam hij contact op met de familie, waarna hij alsnog werd uitgenodigd.
Dit heeft zijn woordvoerster vrijdag laten weten. Cohen en Van Gogh verschilden hartgrondig van mening over de aanwezigheid van allochtonen. Volgens de woordvoerster is er vorige week verwarring ontstaan over de vraag wie, naast Cohen, zou spreken op de manifestatie op de Dam op de dag van de moord op Van Gogh.
In eerste instantie zou Theodor Holman, een goede vriend van Van Gogh, spreken namens familie en vrienden. Hij trok zich terug voor minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie). Cohen, die in deze zaak altijd gekoerst heeft op de wensen van de familie, is daarmee akkoord gegaan, aldus zijn woordvoerster.
In de debatten naar aanleiding van de moord op Van Gogh zijn ook de contacten van Cohen met de AIVD aan de orde gekomen. De burgemeester van Amsterdam heeft verschillende malen bij de AIVD informatie over moslimfundamentalisten in de hoofdstad opgevraagd. Hij kreeg altijd informatie op hoofdpunten en nooit gedetailleerd over de aanwezigheid van een netwerk van mogelijke terroristen. Dat had volgens zijn woordvoerster te maken met de wettelijke beperkingen.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=524148/sc=06c8c4
Ik dacht dat er altijd kritiek was als W.O.II erbij gehaald werd.quote:Op vrijdag 12 november 2004 12:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waar rook is ....
... zijn antisemieten.
Volgens mij kom je teveel op de FP :')quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:59 schreef Kozzmic het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |