abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1621311
Marokkaanse gemeenschap veroordeelt gedrag feestende Marokkaanse jongeren

De Marokkaanse gemeenschap in Ede heeft zich gedistantieerd van de uitlatingen van een kleine groep Marokkaanse jongeren die dinsdagavond feest vierden naar aanleiding van de gebeurtenissen in de Verenigde Staten. In een gezamenlijke bijeenkomst hebben de onder meer de voorzitter van de moskee Mohammed Zoehri en Said El Bachrioui van de adviesgroep Irshad, namens de Marokkaanse gemeenschap hun afschuw uitgesproken over het in hun ogen provocerende gedrag van de jongeren.

Irshadvoorzitter Said El Bachrioui noemt het gedrag van de jongeren ,,puur provocatie.'' ,,De Marokkaanse gemeenschap staat hier niet achter. We hoorden het zelf pas vanochtend uit de pers. We keuren het ten zeerste af.''
De politie werd dinsdagavond rond half acht door verschillende wijkbewoners van de Luynhorst gebeld die zich stoorden aan een feestje dat gaande was. Zij vonden dit niet passen in het kader van de gebeurtenissen in Amerika. Ter plekke bleek dat de jongeren feest vierden naar aanleiding van de aanslag. De politie kon echter niet optreden tegen de jongeren. Wijkagent Dirk Klein legt uit: ,,Een feest is geen strafbaar feit. We hebben een half uur met de jongeren gepraat, maar konden niet optreden. Ook in onze ogen is het gedrag schandalig. Maar feest vieren is niet verboden. Ze hebben geen beledigende opmerkingen gemaakt of enig ander iets waardoor we hadden kunnen optreden. Hadden ze dat wel gedaan, dan waren ze onmiddellijk gearresteerd.'' Klein denkt dat de jongeren heel goed wisten waar ze mee bezig waren: ,,Een groot gedeelte van de groep weet precies hoever ze kunnen gaan zonder strafbaar te worden.''

,,We veroordelen het"

Bachrioui is bang dat krantenkoppen als ''Marokkanen vieren feest in Ede'' de beeldvorming bij de Nederlandse bevolking over Marokkanen opnieuw zal schaden. ,,Het gaat maar om een heel kleine groep jongeren. De Marokkaanse gemeenschap heeft hier niets mee te maken. Zulk gedrag is barbaars. Wij veroordelen het. Ook vanuit ons geloof kan dit niet. Wij hebben eveneens familieleden in Amerika en leven mee met het Amerikaanse volk. Ik heb er geen woorden voor om te beschrijven hoe erg we getroffen zijn door de ramp.'' Wij zullen blijven vechten om te laten zien dat we anders zijn.''

Het bestuur van de Moskee en Irshad gaan vanavond een gesprek aan met de ouders van de betrokken jongeren, wiens namen bekend zijn bij de politie. ,,We kunnen hier echter niet direct een oplossing voor vinden. We willen alleen proberen in de toekomst zulke dingen te voorkomen,'' aldus Bachrioui.
Wijkagent Klein benadrukt dat een reprimande weinig zin zal hebben tegenover de groep. ,,Een wijzend vingertje of een terechtwijzing dat helpt bij die groep niet. We zullen samen met Irshad zoeken naar een oplossing.''
De provocerende jongeren maken waarschijnlijk deel uit van een kleine harde kern die de afgelopen jaren voor problemen heeft gezorgd in de wijk Veldhuizen. Klein betreurt het dat juist, nu het het afgelopen half jaar zo goed leek te gaan, weer een dergelijk incident plaatsvindt. ,,Maar ik denk dat het een incident is en blijft. Deze gebeurtenis zal naar mijn idee geen gevolgen hebben voor de criminaliteit in de wijk.

Gelderlander
================

Islamieten veroordelen aanval op VS

Met uitzondering van Irak

In de islamitische wereld hebben gisteren alle regeringen, behalve die van Irak, de terreuraanvallen in de Verenigde Staten vol afgrijzen veroordeeld.

Irak maakte gisteren geen geheim van zijn tevredenheid over de aanslagen. De Iraakse televisie toonde beelden van de brandende torens van het World Trade Center met de woorden `Weg met Amerika' op het scherm, terwijl patriottische liederen ten gehore werden gebracht. ,,De Amerikaanse cowboys oogsten de vruchten van hun misdrijven tegen de menselijkheid'', aldus de televisie. ,,De vernietiging van de centra van de Amerikaanse macht is de vernietiging van de Amerikaanse politiek, die van de menselijke waarden is afgeweken om zich aan de kant van de zionisten te scharen.''

Overal elders werden, althans van officiële zijde, de aanslagen veroordeeld. De Libische leider Gaddafi omschreef ze als ,,verschrikkelijk'' en bood, ,,ondanks de politieke meningsverschillen'' met de VS, humanitaire hulp aan. De Palestijnse leider Arafat toonde zich ,,compleet geschokt'' en de Iraanse president Khatami gaf uiting aan zijn ,,diepe spijt'' en zijn gevoelens van sympathie voor de slachtoffers.

Ook het Talibaan-regime in Afghanistan kwam met een veroordeling; het stelde tevens vast dat Osama bin Laden – die zich in Afghanistan schuilhoudt – niet de dader van de terreuracties kan zijn geweest, omdat ze daarvoor ,,te gecompliceerd'' zouden zijn geweest. ,,Wat in de VS is gebeurd was niet het werk van gewone mensen. Het was mogelijk het werk van regeringen.''

Sjeik Ahmed Yassin, wiens radicale Palestijnse organisatie Hamas een reeks zelfmoordaanslagen op Israëlische doelen heeft uitgevoerd, veroordeelde de aanslagen eveneens. Hamas, zei hij, ,,is niet bereid de strijd buiten Palestijns gebied te voeren. We willen geen internationaal front openen, hoezeer we ook het oneerlijke Amerikaanse standpunt kritiseren.''

Desondanks gingen gistermiddag in Nablus op de Westelijke Jordaanoever enkele duizenden Palestijnen de straat op om uiting te geven aan hun vreugde. De Palestijnse politie maakte echter duidelijk dat vreugde-uitingen niet op prijs werden gesteld. Ze confisqueerde filmmateriaal met het argument dat vertoning van de beelden de Palestijnse zaak schaadt.

In de Noord-Nigeriaanse deelstaat Zamfara organiseerde de Islamic Youth Organisation voor vanmiddag een `jubelmars' om de aanvallen te vieren. Zamfara introduceerde bijna twee jaar geleden als eerste Nigeriaanse staat het islamitische recht. (Reuters, AFP, AP)

© NRC Handelsblad

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1621330
Verstandige uitspraken van Said El Bachrioui.

Hopelijk waren de ouders van dat tuig bij de bijeenkomst aanwezig, misschien valt er nog wat van de opvoeding te redden. Ijdele hoop waarschijnlijk.

woensdag 12 september 2001 @ 19:45:22 #3
4086 4]-[ Highlander
Zie jij ook dubbel? :P
pi_1621347
Niemand durft ook maar de aanslagen op te eisen, omdat ze domweg bang zijn voor de Amerikanen.
pi_1621393
Deze berichten zijn op waarheid berust !
Echter trek ik de oprechtheid in twijfel.
pi_1621401
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:42 schreef Sniper het volgende:
Verstandige uitspraken van Said El Bachrioui.

Hopelijk waren de ouders van dat tuig bij de bijeenkomst aanwezig, misschien valt er nog wat van de opvoeding te redden. Ijdele hoop waarschijnlijk.

inderdaad... TUIG!!!
als ik erbij was had ik ze eigenhandig opgeknoopt aan de hoogste boom maar dat maakt me dan niet beter dan die terroristen... en daar ga ik me niet toe verlagen..
wat mij betreft mogen ze die etters in een kamp flikkeren, beetje discipline en respect in rammen enzo

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_1621409
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:53 schreef Ener-G het volgende:

[..]

inderdaad... TUIG!!!
als ik erbij was had ik ze eigenhandig opgeknoopt aan de hoogste boom maar dat maakt me dan niet beter dan die terroristen... en daar ga ik me niet toe verlagen..
wat mij betreft mogen ze die etters in een kamp flikkeren, beetje discipline en respect in rammen enzo

Gewoon een paar ettertjes die nadoen wat ze op tv hebben gezien om de buurt te treiteren, verder niks.
pi_1621423
Deze marrokaans kereltjes moeten ZEER HARD aangepakt worden. En wee de linkse bal die deze aktie weer met een politiek correct LULVERHAAL probeerd goed te praten hier.
Het moslimfundamentalisme is gevaarlijk,LEVENSGEVAARLIJK!
zo is gisteren maar weer eens bewezen.
  woensdag 12 september 2001 @ 19:58:06 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_1621432
Leuk dat ze het veroordelen. Doen ze er nou ook nog wat aan of niet?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1621464
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:57 schreef Raaf het volgende:
Deze marrokaans kereltjes moeten ZEER HARD aangepakt worden. En wee de linkse bal die deze aktie weer met een politiek correct LULVERHAAL probeerd goed te praten hier.
Het moslimfundamentalisme is gevaarlijk,LEVENSGEVAARLIJK!
zo is gisteren maar weer eens bewezen.
Tussen een paar vervelende pubers en moslimfundamentalismen bestaat nogal een verschil. En die ventjes zijn echt niet levensgevaarlijk.

Paniek zaaien om niets da's pas gevaarlijk.

Hoogachtend:
Uw linkse bal.

pi_1621486
Een politiewoordvoeder vond de uitlatingen van die Marrokanen: "Vrijheid van meningsuiting" en zei niks te zullen doen.

Wat een ongelovelijke KNEUS zeg!!!!!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door zeddie op 12-09-2001 20:31]

† In Memoriam † woensdag 12 september 2001 @ 20:08:22 #11
10849 Hagelslag

pi_1621508
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:51 schreef Flexer het volgende:
Deze berichten zijn op waarheid berust !
Echter trek ik de oprechtheid in twijfel.
U bedoelt? Welke berichten en waarom trek jij de oprechtheid in twijfel?
Deze tekst is (c) 2001 en (c) 2002 by Hagelslag.[br]
pi_1621562
quote:
Op woensdag 12 september 2001 20:06 schreef zeddie het volgende:
Een politiewoordvoeder vond de uitlatingen van die Marrokanen: "Vrijheid van meningsuiting" en zei niks te zullen doen.

Kijk; da's nou het verschil tussen democratie en fundamentalisme.
In een democratie mag je zeggen wat je wilt zonder dat je daarvoor opgepakt wordt en bij de fundamentalisten niet.
En omdat wij democraten vinden dat dat recht aan iedereen ter wereld toekomt zijn wij tegen fundamentalisme.
pi_1621649
Aha op die manier....

Dus als er tientallen mensen in de omgeving bellen naar de politie omdat ze zich terecht storen aan zulk vreselijk ongepast gedrag de politie maar niks mag doen.....
EN Juichen om de dood van vele tienduizenden mensen.....Lekkere democratie dan.....

Niet eens zeggen: of jullie houden hier mee op of gaan een dagje de cel in als jullie doorgaan........

[Dit bericht is gewijzigd door zeddie op 12-09-2001 20:42]

pi_1621840
Toch best zuur dat al jarenlang diezelfde groep in Ede het hele uitgaansleven en dergelijke verpest, en je er nu pas iets van hoort. Ede had het eerste uitgaanscentrum (het museumplein) waar camera's geplaatst werden. En nu is het ineens een schande. Sja.. Ik weet het, je mag het de onwetenden niet kwalijk nemen.

Over die Palestijnen die feest hebben zitten vieren, heb ik mijn mening enigszins bijgesteld. Gister kon ik pas rond 21:00 uur rustig voor de tv gaan zitten om te ontdekken wat er nu gebeurd was. Ik had vaag gehoord wat er gebeurd was, maar het drong niet echt tot me door. We maakten er wat cynische grapjes over en de omvang werd met de informatieverstrekking en de beelden pas echt duidelijk. Met de lui die de straat opgegaan zijn aldaar is het (behalve een extremistische groep) precies zo. Laat ze het witte zakdoekje zien, de mensen die uit de ramen springen, de apathische man onder het stof, al wandelend met zijn koffertje (!) een vluchtweg volgend.. Zie hoe ze dan reageren.

Het is bovendien geen uiting van plezier, maar een uiting van "nu weten zij ook eens hoe het voelt". Het is toch opmerkelijk dat Amerika vrij veel oorlogen heeft gevoerd en dat dit (voor zover ik zo snel kan overzien) de eerste is (op de burgeroorlog na) die zich op hun grondgebied afspeelt. De joden hielden er geen andere mening op na. De toespraak van Netanjahoe vond ik stuitender dan de Palestijnen in kwestie. Brr.

Ik word overigens door een signature van iemand hier toch maar weer fijntjes eraan herinnerd waarom ik niet stem op iemand als Pim Fortuyn. Het is niet erg om uitingen uit emotionaliteit te doen, zolang je dat zelf maar inziet.

Jarenlange principes gooi je niet zomaar overboord.

Nog even 1 ding eraan toevoegen: Ik ben het eens met topic. Ik begrijp de emotionele uitlatingen, maar daar baseer je beleid niet op. Als je een bepaalde groep de vrijheid van meningsuiting afneemt, dan maak je je inderdaad precies vuil aan datgene wat die 'schurkenstaten' doen.

Weet uit welk motief je je keuzes maakt..

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_1621929
nou dit gebeurt dus niet alleen in Ede, in mijn woonplaats werd het gisteravond ook door een koppel Marokkanen gevierd in een kroeg in de stad, en dat waren heus niet alleen pubers! Ik ben absoluut niet anti-moslim of anti-wat dan ook, maar dit vind ik *niet* kunnen.
Hail to the King, Baby
pi_1621983
Hopen dat die de politie, de Irshad en nog wat van die islamitische/marrokaanse bewegegingen eens goed gaan samenwerken om deze toch wel overduidelijke probleempubers in toom te houden. Een beetje een harde aanpak kan hierbij geen kwaad.
This is this. This ain't something else, this is this!
  woensdag 12 september 2001 @ 21:09:02 #17
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1622083
quote:
Op woensdag 12 september 2001 20:06 schreef zeddie het volgende:

Mijn mening is dat je 200 KM/U op de snelweg mag rijden, kijken wat er gebeurd als ik mijn mening uit .................................

Mijn mening is ook dat dit Marokkaanse tuig *de hersens* in geslagen moet worden, ik weet zeker dat er vrijwilligers te over zijn.....................

Hevig kunne kwatsu is een gave
pi_1622123
Dit groepje en soortgelijken graven hun eigen graf. Is slechts een kwestie van tijd.
pi_1622386
quote:
Op woensdag 12 september 2001 21:09 schreef Midioot het volgende:

[..]

Mijn mening is dat je 200 KM/U op de snelweg mag rijden, kijken wat er gebeurd als ik mijn mening uit .................................

Mijn mening is ook dat dit Marokkaanse tuig *de hersens* in geslagen moet worden, ik weet zeker dat er vrijwilligers te over zijn.....................

Er is altijd nog wel een verschil tussen iets zeggen en iets doen. Niemand zal je tegenhouden om te vinden dat je 200 mag rijden op de snelweg, dat is jou mening en jou recht. Maar vrijheid van meningsuiting betekent nog niet dat je je niet meer aan de wet hoeft te houden.

Trouwens, ik vind dat er nogal een verschil zit tussen zootje tuig dat op de straten gaat dansen alleen maar om te provoceren en die extremistische fundamentalistische moslims.

This is this. This ain't something else, this is this!
pi_1622534
Ik ga denk ik maar op 4 mei 2000 uur een feestje bouwen op straat....eens kijken hoe lang het duurt voordat ik opgepakt wordt.......Reken maar dat er dan wel ingegrepen wordt.
pi_1622594
quote:
Op woensdag 12 september 2001 21:53 schreef AchJa het volgende:
Ik ga denk ik maar op 4 mei 2000 uur een feestje bouwen op straat....eens kijken hoe lang het duurt voordat ik opgepakt wordt.......Reken maar dat er dan wel ingegrepen wordt.
Straks als Afganistan platgebombardeerd is dan stoort niemand zich aan je feest.
Voor mij zijn alle onschuldige slachtoffers gelijk. Ook dan feest ik niet.
pi_1622635
Mag ik de grote schreeuwers er even aan herinneren hoe de sfeer in het westen was toen de golfoorlog uitbrak? Dat was geweldig, nog nooit zo'n spannende tijd gehad. Radio's mee naar school: En maar juichen als er weer tientallen gebouwen in Irak plat gingen. Geweldig hoor, al die gore Iraqi's dood!! Denk je dat daar geen 1000en onschuldige mensen gestorven zijn? Wij hebben toen dus EXACT hetzelfde gereageerd, dus al die hypocriete moraalriddertjes moeten eerst maar eens de hand in eigen boezem steken voordat ze die paar marokkaanse opstandige pubertjes naar de hel wensen! Ik weet zeker dat jullie ook niet hebben lopen treuren toen de grondoorlog in Irak begon, en toch was 90% van de slachtoffers daar ook onschuldig. Maar nee, dat waren gore islamieten dus dat was niet erg

Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen!!!

Unox, the worst operating system.
pi_1622649
Ik kan mij herinneren dat er een amsterdamse gemeenteraadslid is geweest die van mening was dat meningsvrijheid ook zijn grenzen heeft.

Uit welk land kwam zij nou nog maar vandaan ?

pi_1622652
quote:
Op woensdag 12 september 2001 21:58 schreef Topic het volgende:

[..]

Straks als Afganistan platgebombardeerd is dan stoort niemand zich aan je feest.
Voor mij zijn alle onschuldige slachtoffers gelijk. Ook dan feest ik niet.

Hmmm, ff goed lezen Topic......ik heb het niet zozeer over het feestje.....het gaat mij erom dat er dan wel ingegrepen wordt........of weet je niet wat voor dag 4 mei is???
pi_1622654
Hoe weet jij hoe iemand anders op een gebeurtenis heeft gereageerd?
pi_1622659
quote:
Op woensdag 12 september 2001 21:58 schreef Topic het volgende:

[..]

Je one-liners zijn vandaag zeer treffend. De opmerkingen erna waren in deze post geheel overbodig.

Aan de anderen: hoe zat jij achter de tv bij dat vuurwerk in Irak?

pi_1622667
quote:
Op woensdag 12 september 2001 22:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je one-liners zijn vandaag zeer treffend. De opmerkingen erna waren in deze post geheel overbodig.

Aan de anderen: hoe zat jij achter de tv bij dat vuurwerk in Irak?

Niet juichend in elk geval. Dat doe ik als Feyenoord wint niet als ik een bom zie vallen.
pi_1622679
quote:
Op woensdag 12 september 2001 22:03 schreef Flexer het volgende:
Ik kan mij herinneren dat er een amsterdamse gemeenteraadslid is geweest die van mening was dat meningsvrijheid ook zijn grenzen heeft.

Dan moet je bij haar gaan klagen, ik ben geen amsterdams gemeenteraads lid en bovendien vindt ik niet dat meningsvrijheid grenzen heeft.
pi_1622735
quote:
Op woensdag 12 september 2001 22:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hmmm, ff goed lezen Topic......ik heb het niet zozeer over het feestje.....het gaat mij erom dat er dan wel ingegrepen wordt........of weet je niet wat voor dag 4 mei is???

Zolang je je grenzen maar weet kun je gerust je gang gaan las ik.
Zelfs op 20 april kun je verjaardagsfeesten geven in Nederland. Weet je wat voor een dag dat is ??
pi_1622908
quote:
Zelfs op 20 april kun je verjaardagsfeesten geven in Nederland. Weet je wat voor een dag dat is ??
NEE.
pi_1622953
quote:
Op woensdag 12 september 2001 20:13 schreef Topic het volgende:

[..]

Kijk; da's nou het verschil tussen democratie en fundamentalisme.
In een democratie mag je zeggen wat je wilt zonder dat je daarvoor opgepakt wordt en bij de fundamentalisten niet.
En omdat wij democraten vinden dat dat recht aan iedereen ter wereld toekomt zijn wij tegen fundamentalisme.

als (veel) mensen zich aan dit gedrag ergeren, zouden ze in principe opgepakt kunnen worden voor verstoring van de openbare orde. toch?
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_1623007
quote:
Op woensdag 12 september 2001 22:31 schreef Vision het volgende:

[..]

als (veel) mensen zich aan dit gedrag ergeren, zouden ze in principe opgepakt kunnen worden voor verstoring van de openbare orde. toch?

Als ze de openbare orde verstoord hadden of opruiende of beledigende teksten geuit wel. Blijkbaar hebben ze dat niet gedaan dus kan de politie niet optreden. De politie kan geen mensen oppakken omdat er anderen zijn die zich aan hen "ergeren". Er moet wel een strafbaar feit geleegd zijn.
pi_1623074
Als mijn hele familie is uitgemoord, en mijn buren hebben een luidruchtig feest, dan kan ik de politie bellen wat ik wil maar die kunnen die gasten niet oppakken, hoogstens vragen om rustig aan te doen. Het is maar goed dat de politie die macht niet heeft want zulke macht kan maar al te makkelijk misbruikt worden. Eerst zijn het de marokkaantjes zonder respect die opgepakt worden, zometeen ben jij het die iets zegt dat het bewind niet aan staat die in de cel geflikkerd wordt.
Wees niet te happig om rechten weg te geven in gevallen als deze (want dat is wat je doet als je deze pubers laat oppakken voor feestvieren!! gelijke monniken gelijke kappen!) want als je ze eenmaal kwijt bent kunnen ze ook in JOUW nadeel gebruikt worden.
pi_1623088
quote:
Op woensdag 12 september 2001 22:13 schreef Topic het volgende:

[..]

Zolang je je grenzen maar weet kun je gerust je gang gaan las ik.

Nee.........vertel.....
pi_1623110
Er lopen joden op straat... "Sharon heeft een kans gemist"...
  woensdag 12 september 2001 @ 22:55:16 #36
15655 RexMundi
Herr Doktor bitte...
pi_1623247
Over feestende moslims bij zo'n tragische gebeurtenis vraag ik mij iets af. De haat van moslims tegen de V.S. en het westen in het algemeen, vertaald die zich ook in een afkeer van westerse technologie enzo? Mobieltjes, BMW's, Ray Ban's, CD spelers, scooters enzo... da's toch allemaal westerse cultuur? En laten we de jeans en de sportschoenen en de gel voor in het haar niet vergeten...

Zien ze daar allemaal van af?

Anders zijn het hypocrieten en lach ik ze uit.

Homo Sapiens non urinat in Ventum
pi_1623299
quote:
Op woensdag 12 september 2001 22:55 schreef RexMundi het volgende:

Ze zijn niet minder hypocriet dan wij. Wij zijn echt geen haar beter.
pi_1623302
quote:
Over feestende moslims bij zo'n tragische gebeurtenis vraag ik mij iets af. De haat van moslims tegen de V.S. en het westen in het algemeen, vertaald die zich ook in een afkeer van westerse technologie enzo? Mobieltjes, BMW's, Ray Ban's, CD spelers, scooters enzo... da's toch allemaal westerse cultuur? En laten we de jeans en de sportschoenen en de gel voor in het haar niet vergeten...

Deze zienswijze is nieuw voor mij. Ik vind het wel een hele goede!
  † In Memoriam † woensdag 12 september 2001 @ 22:59:55 #39
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1623308
quote:

En ik lach jou nu uit, wat een belachelijke vergelijking.
Heb jij gesproken met AL die moslims? Weet jij of AL die Amerikanen de geschiedenis niet een tikkie vervalsen als zij hun kinderen lesgeven? Ben jij erbij als een Fransman stiekum in een steegje geniet van zijn broodje shoarma?
Ben je vergeten waar de industrie al deze "vieze"(in mijn ogen besmette) kleding laat maken?
Hoeveel "wij"verdienen aan kinderarbeid? (--< hypocriet!)
pi_1623329
quote:
Op woensdag 12 september 2001 22:59 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

"Wij" plegen niet dit soort waanzinnige acties. Het moedwillig doden van zoveel mogelijk burgers ......
pi_1623350
quote:
Op woensdag 12 september 2001 22:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee.........vertel.....

Heb ut al gezien. Op 20 april is de verjaardag van Adolf Hitler vandaar. Is het eigenlijk zo vreemd dat veel mensen dat niet weten?? Ik bedoel, dat was nou niet echt iemand waarvan je z'n verjaardag wil onthouden!!
pi_1623461
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:01 schreef WarriorNL het volgende:

[..]

"Wij" plegen niet dit soort waanzinnige acties. Het moedwillig doden van zoveel mogelijk burgers ......

"Wij" hebben Irak platgegooid, waarbij minstens evenveel onschuldige slachtoffers die er niks mee te maken hadden zijn gestorven. Acties die grotendeels geen enkel positief effect hebben gehad, maar alleen de anti westerse haat verder hebben doen oplaaien.
"Wij" hebben Irak economische sancties opgelegd, waar Saddam niet van wakker van lag maar alleen de bevolking zwaar de dupe van werd. Iets dat je op je sloffen kon zien aankomen, maar we hebben toch doorgezet, zelfs toen we donders goed wisten dat het alleen averechts werkte.
"Wij" genieten ook van broodjes shoarma.
"Wij" pleuren massaal benzine in onze auto's afkomstig van olie uit Irak, waar Saddam zijn wapens mee betaalt.

Wij denken alleen dat onze daden goed zijn, omdat onze standpunten "goed" zijn. Aan de andere kant denkt men precies hetzelfde... Daar zijn wij fout en zij goed.
Het ligt maar aan je standpunt. Goed en fout zijn geen absolute begrippen.

woensdag 12 september 2001 @ 23:13:52 #43
15655 RexMundi
Herr Doktor bitte...
pi_1623485
quote:
Op woensdag 12 september 2001 22:59 schreef Loedertje het volgende:

[..]

En ik lach jou nu uit, wat een belachelijke vergelijking.
Heb jij gesproken met AL die moslims? Weet jij of AL die Amerikanen de geschiedenis niet een tikkie vervalsen als zij hun kinderen lesgeven? Ben jij erbij als een Fransman stiekum in een steegje geniet van zijn broodje shoarma?
Ben je vergeten waar de industrie al deze "vieze"(in mijn ogen besmette) kleding laat maken?
Hoeveel "wij"verdienen aan kinderarbeid? (--< hypocriet!)

Eh, ik doe niet aan kinderarbeid. En dat is ook verboden hier in het westen van de vrije markt. Die westerlingen, die hebben 150 jaar geleden al slavernij wettelijk verboden, het blijft modderen natuurlijk, maar in Soedan, daar kun je ze nog kopen. Oh ja, in Afghanistan zijn de burgerrechten afgeschaft en vrouwen bestaan niet meer. Waar was het ook alweer beter dan onder de WESTERSE PARAPLU?
En die shoarma komt van de Makro en niet uit Marokko.
pi_1623497
quote:
Op woensdag 12 september 2001 20:02 schreef Topic het volgende:

[..]

Tussen een paar vervelende pubers en moslimfundamentalismen bestaat nogal een verschil. En die ventjes zijn echt niet levensgevaarlijk.

Paniek zaaien om niets da's pas gevaarlijk.

Hoogachtend:
Uw linkse bal.

En wederom snapt topic er niets van, maar volgens mij doet hij het er gewoon om. Zal ik jouw geile tiefusharses ff op de grill leggen bij de barbeknoei jochie? Je vraagt er wel een beetje om met je domme reacties heh? Dit soort mensen zijn wel degelijk levensgevaarlijk. Maar goed, jij dacht ook dat het allemaal wel meeviel heh. En dan gebeurt er dit. Een ongelooflijke drol! Dat ben je!
pi_1623519
quote:
Op woensdag 12 september 2001 22:06 schreef Topic het volgende:

[..]

Dan moet je bij haar gaan klagen, ik ben geen amsterdams gemeenteraads lid en bovendien vindt ik niet dat meningsvrijheid grenzen heeft.

Dus dan moet je je gore rotkop houden als iemand zijn mening uit. Ook als die mening jou niet aanstaat stuk snot. Een mening als: Alle buitenlanders/moslims moeten dood bijvoorbeeld. Ben ik het niet mee eens, noch keur ik het goed, maar dan moet je vanaf nu, naar aanleiding van je eigen uitspraak voortaan je misselijke rotsmoel houden.
pi_1623520
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:15 schreef HartSlag het volgende:

[..]

En wederom snapt topic er niets van, maar volgens mij doet hij het er gewoon om. Zal ik jouw geile tiefusharses ff op de grill leggen bij de barbeknoei jochie? Je vraagt er wel een beetje om met je domme reacties heh? Dit soort mensen zijn wel degelijk levensgevaarlijk. Maar goed, jij dacht ook dat het allemaal wel meeviel heh. En dan gebeurt er dit. Een ongelooflijke drol! Dat ben je!

Wederom een superargument. Hulde
pi_1623526
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:16 schreef HartSlag het volgende:

[..]

Dus dan moet je je gore rotkop houden als iemand zijn mening uit. Ook als die mening jou niet aanstaat stuk snot. Een mening als: Alle buitenlanders/moslims moeten dood bijvoorbeeld. Ben ik het niet mee eens, noch keur ik het goed, maar dan moet je vanaf nu, naar aanleiding van je eigen uitspraak voortaan je misselijke rotsmoel houden.

Dubbelhulde zelfs.
pi_1623541
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:17 schreef Topic het volgende:

[..]

Dubbelhulde zelfs.

Je weet niks anders meer heh? Had ook niets anders van je verwacht....
  woensdag 12 september 2001 @ 23:20:26 #49
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1623553
quote:

[..]

ik ben minder bang van die Marokkaanse jongetjes dan van jouw.. nou ja bang.. ik vind jou een grotere sukkel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_1623562
quote:

[..]

Een ongelooflijke drol! Dat ben je!

Moet ik op zoiets reageren dan ?? Dat is het reageren toch niet waard.
pi_1623566
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:20 schreef Re het volgende:

[..]

ik ben minder bang van die Marokkaanse jongetjes dan van jouw.. nou ja bang.. ik vind jou een grotere sukkel

Dat is je goed recht.
pi_1623591
Ophouden met flamen naar elkaar en weer inhoudelijk reageren, s.v.p.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1623593
quote:

[..]

Ff rustig hartslag......Topic bekijkt het van een andere kant.....en niet iedereen is gelijk. Maar dat is geen reden om iemand maar richting de brandstapel te verbannen.....Je klinkt nu best wel als een 1 of andere fundamentelist, die reageren precies zo op amerikanen......
pi_1623597
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:21 schreef Topic het volgende:

[..]

Moet ik op zoiets reageren dan ?? Dat is het reageren toch niet waard.

Is het ook niet, maar je lult altijd alles goed zodra het met buitenlanders/allochtonen/moslims te maken heeft. Waar komt dat overdreven beschermgedrag vandaan? Ik zeg niet dat alles en iedereen op de brandstapel moet maar het geitenwollensokkengelul wat ik bedoel stuit mij en vele anderen erg tegen de borst en is ook niet reeel. Je doet net alsof die groep nooit schuldig is. Leg dat nou eens uit dan?
pi_1623600
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:11 schreef Schorpioen het volgende:
"Wij" hebben Irak platgegooid, waarbij minstens evenveel onschuldige slachtoffers die er niks mee te maken hadden zijn gestorven.
____
Dat is nog steeds geen terrorisme

____
Acties die grotendeels geen enkel positief effect hebben gehad, maar alleen de anti westerse haat verder hebben doen oplaaien.
___
Die gedachtengang hadden ze toch al en werd en word voornamelijk gevoed door de religieuze leiders (hersenspoeling!)

___
"Wij" hebben Irak economische sancties opgelegd, waar Saddam niet van wakker van lag maar alleen de bevolking zwaar de dupe van werd. Iets dat je op je sloffen kon zien aankomen, maar we hebben toch doorgezet, zelfs toen we donders goed wisten dat het alleen averechts werkte.
___
Dus ..... vreemde vergelijking!
___

"Wij" pleuren massaal benzine in onze auto's afkomstig van olie uit Irak, waar Saddam zijn wapens mee betaalt.

Wij denken alleen dat onze daden goed zijn, omdat onze standpunten "goed" zijn. Aan de andere kant denkt men precies hetzelfde... Daar zijn wij fout en zij goed.
Het ligt maar aan je standpunt. Goed en fout zijn geen absolute begrippen.
___
Terrorisme is ten alle tijden fout! Geen discussie over mogelijk.

pi_1623604
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ff rustig hartslag......Topic bekijkt het van een andere kant.....en niet iedereen is gelijk. Maar dat is geen reden om iemand maar richting de brandstapel te verbannen.....Je klinkt nu best wel als een 1 of andere fundamentelist, die reageren precies zo op amerikanen......

Correct.
  † In Memoriam † woensdag 12 september 2001 @ 23:29:27 #57
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1623660
quote:

[..]

Als ik je lieflijke reactie lees kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je de persoon waar je nu zo tegen uitvalt irl kent.
Maar omdat ik verstandelijk weet dat dit waarschijnlijk niet het geval is, even een adviesje mijnerzijds.
Ik wil je hier niet kwijt en vrees voor een "ban" als je zo uit blijft vallen. Laat je niet verleiden en let asjeblieft op je woorden..negeren is ook een optie, iets subtieler je mening verkondigen ook..

[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 12-09-2001 23:30]

pi_1623668
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:16 schreef HartSlag het volgende:

[..]

Jij begrijpt er echt geen fuck van he.
Meningsvrijheid betekent niet dat je het overal mee eens moet zijn. Het betekent alleen dat je niet strafrechtelijk vervolgd mag worden door het uiten van een mening. En een mening is alleen een mening als je het kan onderbouwen. Roepen dat alle buitenlanders dood moeten is geen mening dus. Onderbouw dat maar eens. Het is een regelrechte aansporing tot haat en moord, eentje die absoluut NOOIT goed te praten is.
Blij zijn met 10000 onschuldige doden is wel een mening. Een zeer verachtelijke mening, dat is waar, maar niet strafbaar. Neemt niet weg dat je daar tegenin mag (moet) gaan, maar alleen met woorden en argumenten, je mag iemand niet in de cel flikkeren om een mening, hoe verrot die mening ook is. Doe je dat wel dan verlaag je jezelf tot hetzelfde lage niveau, en ben je geen haar beter.
Zodra die pubertjes hadden geschreeuwd dat alle westerlingen overhoop geknald moeten worden, mogen ze in hun kraag gevat worden. Dat hebben ze echter niet gedaan: er was geen sprake van een strafbaar feit dus mogen ze niet vervolgd worden. Daar kan jij het niet mee eens zijn, maar godzijdank zit onze democratie zo in elkaar.
  woensdag 12 september 2001 @ 23:30:24 #59
15655 RexMundi
Herr Doktor bitte...
pi_1623672
De statistieken zeggen: 30% van de slachtoffers is moslim.
Of hadden die zich ziek gemeld?
pi_1623687
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:24 schreef HartSlag het volgende:

[..]

Is het ook niet, maar je lult altijd alles goed zodra het met buitenlanders/allochtonen/moslims te maken heeft. Waar komt dat overdreven beschermgedrag vandaan? Ik zeg niet dat alles en iedereen op de brandstapel moet maar het geitenwollensokkengelul wat ik bedoel stuit mij en vele anderen erg tegen de borst en is ook niet reeel. Je doet net alsof die groep nooit schuldig is. Leg dat nou eens uit dan?

Ik heb nergens gezegd "ik juich het toe dat marrokanen feest vieren vanwege de aanslagen". Ik heb gezegd dat we in een democratie leven en ze het volste recht hebben om er een andere menig er op na te houden ook al is er verder niemand die het er mee eens.
Als we dat grondprincipe van de democratie gaan afschaffen kunnen we net zo goed Bin Laden tot koning kronen.
pi_1623721
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:30 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Jij begrijpt er echt geen fuck van he.
Meningsvrijheid betekent niet dat je het overal mee eens moet zijn. Het betekent alleen dat je niet strafrechtelijk vervolgd mag worden door het uiten van een mening. En een mening is alleen een mening als je het kan onderbouwen. Roepen dat alle buitenlanders dood moeten is geen mening dus. Onderbouw dat maar eens. Het is een regelrechte aansporing tot haat en moord, eentje die absoluut NOOIT goed te praten is.
Blij zijn met 10000 onschuldige doden is wel een mening. Een zeer verachtelijke mening, dat is waar, maar niet strafbaar. Neemt niet weg dat je daar tegenin mag (moet) gaan, maar alleen met woorden en argumenten, je mag iemand niet in de cel flikkeren om een mening, hoe verrot die mening ook is. Doe je dat wel dan verlaag je jezelf tot hetzelfde lage niveau, en ben je geen haar beter.
Zodra die pubertjes hadden geschreeuwd dat alle westerlingen overhoop geknald moeten worden, mogen ze in hun kraag gevat worden. Dat hebben ze echter niet gedaan: er was geen sprake van een strafbaar feit dus mogen ze niet vervolgd worden. Daar kan jij het niet mee eens zijn, maar godzijdank zit onze democratie zo in elkaar.

Ik begrijp het prima schorpioen en ben het met bovenstaande ook helemaal eens. Ik kots alleen van figuren zoals topic die altijd alles goed proberen te praten of excuses zoeken op niets af. Maw de schuld in de schoenen van een ander schuiven en de veroorzaker vrij proberen te pleiten. Vaak omdat die zgn "minderheden" zijn. Een andere kijk ergens tegen is prima, maar altijd en alleen maar in elke situatie goed proberen te praten wordt ik des duivels van.
pi_1623742
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:32 schreef Topic het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd "ik juich het toe dat marrokanen feest vieren vanwege de aanslagen". Ik heb gezegd dat we in een democratie leven en ze het volste recht hebben om er een andere menig er op na te houden ook al is er verder niemand die het er mee eens.
Als we dat grondprincipe van de democratie gaan afschaffen kunnen we net zo goed Bin Laden tot koning kronen.

Dit vind je dus acceptabel, maar als er mensen zijn die het niet erg vinden dat er een bootje met marokkaanse vluchtelingen ergens omslaat en er een x aantal verdrinkt en die mensen hebben het lef om te zeggen dat ze dat niet erg vinden DAN roep je wel moord en brand. Zo'n figuur ben je. En dat vind ik niet kunnen.
pi_1623750
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:29 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Als ik je lieflijke reactie lees kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je de persoon waar je nu zo tegen uitvalt irl kent.
Maar omdat ik verstandelijk weet dat dit waarschijnlijk niet het geval is, even een adviesje mijnerzijds.
Ik wil je hier niet kwijt en vrees voor een "ban" als je zo uit blijft vallen. Laat je niet verleiden en let asjeblieft op je woorden..negeren is ook een optie, iets subtieler je mening verkondigen ook..

Yep is ook zo...
pi_1623765
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:24 schreef WarriorNL het volgende:

[..]

"Wij" hebben Irak platgegooid, waarbij minstens evenveel onschuldige slachtoffers die er niks mee te maken hadden zijn gestorven.
____
Dat is nog steeds geen terrorisme

Dat maakt geen verschil, welk etiketje je ook erop plakt, het is allebei fout.
quote:
Die gedachtengang hadden ze toch al en werd en word voornamelijk gevoed door de religieuze leiders (hersenspoeling!)
Niet alleen. Verdiep je eens in de achtergronden. Er zijn heel wat meer redenen voor haat tegen het westen aanwezig behalve hersenspoeling. Denk je dat die mensen allemaal stom zijn en zelf niet na kunnen denken? Bekijk de wereld eens door hun ogen, probeer je in te leven in hun wereld. Hun houding tegenover het westen is niet geheel onbegrijpelijk.
quote:
___
___
Dus ..... vreemde vergelijking!
Dat was een analogie met de opmerking dat de mensen in het MO ook van kapitalistische dingen gebruik maken.
quote:
Terrorisme is ten alle tijden fout! Geen discussie over mogelijk.
Lezen man!! Dat ontken ik niet!!

Landen platgooien waar onschuldigen sneuvelen is ook te allen tijde fout. Ik hoop niet dat daar bij jou twijfel over is!!
Oorlog is per definitie fout en nooit goed te praten, al proberen we dat wel elke keer. Al is er misschien een aanleiding, al lijkt het soms de enige uitweg, ZELFS al zijn we misschien in het gelijk, dat kan geen rechtvaardiging zijn om een land te bombarderen. Dit geldt zeker voor de bombardementen op Irak.

pi_1623805
quote:
Op woensdag 12 september 2001 22:03 schreef Flexer het volgende:
Fatima Elatik
quote:
Marokko

Maar zij schijnt alleen te doelen op beledigende opmerkingen jegens de Islam.

pi_1623823
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:35 schreef HartSlag het volgende:

[..]

Ik begrijp het prima schorpioen en ben het met bovenstaande ook helemaal eens. Ik kots alleen van figuren zoals topic die altijd alles goed proberen te praten of excuses zoeken op niets af. Maw de schuld in de schoenen van een ander schuiven en de veroorzaker vrij proberen te pleiten. Vaak omdat die zgn "minderheden" zijn. Een andere kijk ergens tegen is prima, maar altijd en alleen maar in elke situatie goed proberen te praten wordt ik des duivels van.

Topic praat helemaal niks goed, en zeker de feestende marokkanen niet. Hij zoekt geen excuses. Er is een wereld van verschil tussen goedpraten en vasthouden aan democratische principes. Je mag het absoluut niet met iemand eens zijn, je (misschien terecht) kapot ergeren aan zijn mening, maar dat betekent niet dat je diegene maar moet oppakken. En dat is het enige dat topic bedoelde. Zodra je mensen gaat oppakken die er een andere mening dan jij op nahouden dan verlaat je de democratie en ga je het fascisme of de totalitaire dictatuur in.
pi_1623835
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:39 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Dat maakt geen verschil, welk etiketje je ook erop plakt, het is allebei fout.
[..]

Niet alleen. Verdiep je eens in de achtergronden. Er zijn heel wat meer redenen voor haat tegen het westen aanwezig behalve hersenspoeling. Denk je dat die mensen allemaal stom zijn en zelf niet na kunnen denken? Bekijk de wereld eens door hun ogen, probeer je in te leven in hun wereld. Hun houding tegenover het westen is niet geheel onbegrijpelijk.
[..]

Dat was een analogie met de opmerking dat de mensen in het MO ook van kapitalistische dingen gebruik maken.
[..]

Lezen man!! Dat ontken ik niet!!

Landen platgooien waar onschuldigen sneuvelen is ook te allen tijde fout. Ik hoop niet dat daar bij jou twijfel over is!!
Oorlog is per definitie fout en nooit goed te praten, al proberen we dat wel elke keer. Al is er misschien een aanleiding, al lijkt het soms de enige uitweg, ZELFS al zijn we misschien in het gelijk, dat kan geen rechtvaardiging zijn om een land te bombarderen. Dit geldt zeker voor de bombardementen op Irak.

Precies, Irak was gewoon een militaire speeltuin voor amerika. Proefterrein. Alleen hebben we het hier over rijke, gevaarlijke mafketels zoals bin laden en consorten. En die moet je wel hard aanpakken, ik denk dat we het daar met zijn allen wel over eens zijn. De kans dat daar onschuldigen bij omkomen is wel degelijk aanwezig. Jammer, maar waar. En zijn wij dan schuldig of degene die zo'n misdaad als in amerika begaat en zo'n reactie provoceert?
pi_1623856
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:45 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Topic praat helemaal niks goed, en zeker de feestende marokkanen niet. Hij zoekt geen excuses. Er is een wereld van verschil tussen goedpraten en vasthouden aan democratische principes. Je mag het absoluut niet met iemand eens zijn, je (misschien terecht) kapot ergeren aan zijn mening, maar dat betekent niet dat je diegene maar moet oppakken. En dat is het enige dat topic bedoelde. Zodra je mensen gaat oppakken die er een andere mening dan jij op nahouden dan verlaat je de democratie en ga je het fascisme of de totalitaire dictatuur in.

Is ook zo, en dat moet dan maar. Dit soort mensen hebben een mentaliteit die diezelfde democratie in gevaar brengt. Hoe democratisch en vrij wil je zijn? Zo vrij dat je jezelf uiteindelijk voorbijstreeft? Nee, vooral laten begaan dit soort jongens, dan komt het wel goed.
pi_1623874
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:39 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

[..]

Ben ik het mee eens dat oorlog niet goed is.......maar mijn volgende vraag is, wat zou er met Koeweit gebeurd zijn als we Sadam zijn gang hadden laten gaan. Ik denk niet dat de wereld er dan beter had uitgezien, Sadam waant zich plotseling de koning van het midden oosten, vervolgens breidt hij zijn hele wapenarsenaal uit, verklaart de oorlog aan alles wat maar westers is, en dan??? Denk je dat we dan zo'n geweldig leven hier gehad hadden??? Die vent bulkt nu al van de chemische/ bacteriologische wapens....het zou alleen maar erger geworden zijn.
pi_1623904
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:43 schreef R@b het volgende:

Maar zij schijnt alleen te doelen op beledigende opmerkingen jegens de Islam.

Net zoiets als Pim Fortuyn dus. Er bestaat een vrijheid van meningsuiting "tenzij hij oproept tot fysiek geweld. In dit geval komt dat er dicht bij" (toen hij het over de kwestie rondom de imam had).

[Dit bericht is gewijzigd door Claudia_x op 12-09-2001 23:54]

pi_1623905
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens dat oorlog niet goed is.......maar mijn volgende vraag is, wat zou er met Koeweit gebeurd zijn als we Sadam zijn gang hadden laten gaan.

Sadam Hoessein is een moderne Hitler. Groot gelijk dat de westerse wereld hem gestopt heeft. Het is wel zo dat we eerder in actie zijn gekomen omdat hij de oliemarkt in handen probeerde te krijgen, maar dan nog. Had niemand tegen Sadam opgetreden had Israël nu misschien niet eens meer bestaan.
pi_1623927
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:53 schreef R@b het volgende:

[..]

Sadam Hoessein is een moderne Hitler. Groot gelijk dat de westerse wereld hem gestopt heeft.

Gestopt heeft? Bombardementen zijn er nog aan de orde van de dag. De bevolking wordt getroffen en zij staat meer dan ooit achter Saddam. Er worden nog steeds geen adviseurs binnengelaten. Wie weet wat Saddam uitspookt.
pi_1623928
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Net zoiets als Pim Fortuyn dus. Er bestaat een vrijheid van meningsuiting "tenzij hij oproept tot fysiek geweld. In dit
geval komt dat er dicht bij" (toen hij het over de kwestie rondom de imam had).

Pim Fortuyn?????? Elatik had het indertijd over een beledigend toneelstuk voor de profeet Mohammed (Islam).

Leg eens uit wat je met Fortuyn bedoeld?. Er is overigens een apart Fortuyn topic, mag je het ook in posten. Fortuyn in de nederlandse politiek?

pi_1623938
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:46 schreef HartSlag het volgende:

[..]

Precies, Irak was gewoon een militaire speeltuin voor amerika. Proefterrein. Alleen hebben we het hier over rijke, gevaarlijke mafketels zoals bin laden en consorten. En die moet je wel hard aanpakken, ik denk dat we het daar met zijn allen wel over eens zijn. De kans dat daar onschuldigen bij omkomen is wel degelijk aanwezig. Jammer, maar waar. En zijn wij dan schuldig of degene die zo'n misdaad als in amerika begaat en zo'n reactie provoceert?

Ik heb het niet over schuld, dat is een heel andere kwestie.
Persoonlijk denk ik niet dat de actie tegen Irak ook maar 1 positief gevolg heeft gehad. Het was niks anders dan een enorme verkiezingsstunt en inderdaad een militaire speeltuin. Ik vind dus wel degelijk dat er voor niets onschuldige mensen gestorven zijn, het was het absoluut niet waard, want juist door de golfoorlog is de situatie alleen maar instabieler geworden. Het westen mag absoluut niet trots zijn op hun daden daar, en moet dus ook niet te snel roepen dat we per definitie goed bezig zijn. We zijn gewoon net zo fout, alleen in onze ogen is het goed omdat je jezelf gewoon vrijwel automatisch aan de goede kant wil zien staan, omdat je de wereld door westerse ogen ziet en dus ook jouw belangen het belangrijkst en meest edel in jouw ogen zijn.
Het zit echter niet zo eenvoudig in elkaar, dat wil ik maar zeggen.
pi_1623949
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:35 schreef HartSlag het volgende:

[..]

Marrokanen worden niet als crimineel geboren, de oorzaak van hun crmininaliteit ligt ook voor een deel in hoe nederlanders met buitenlanders omgaan. Maar dat gaat gaat er bij jou niet in.

Waarom zouden die knapen er plezier in hebben om de nederlanders te treiteren met hun feestje ? Om de simpele reden omdat ze hier niet als volwaardig burger worden geaccepteerd. Als ze belangen in de nederlandse maatschappij hadden die hun wat waard waren zoals scholing, werk enz dan zouden ze het wel laten.

Hoe ze zich opstellen zal best voor een deel hun in hun eigen cultuur zitten, maar als nederland een leefbaar land wil worden/blijven dan moet de nederlandse samenleving maar meer geld en moeite in die jongens investeren. Terugsturen is geen oplossing want ze komen zo weer terug, en afschieten doen we in een beschaafd land niet.
En nee, je hoeft ze niet in de watten te leggen, je kunt ze best op hun verantwoordelijkheden aanspreken maar dan moet nederland ook zorgen dat ze iets hebben dat ze aan nederland bind.

Nederland heeft de buitenlanders vanaf hun komst in de jaren 60 links laten liggen en ze zoet gehouden met een wao uitkeringtje een een goedkoop huisje tussen andere buitenlanders en zich op geen enkele wijze om hun toekomst bekommerd.
Vanaf het begin zijn ze hier behandeld als tweederangs burgers en zelfs na bijna 40 jaar zijn ze nog niet geintergreerd. De problemen die er nu met oa marrokanen zijn voor een groot deel aan de nederlandse samenleving zelf te wijten en ik vind het wat al te makkelijk om alleen maar te schreeuwen van aanpassen of oprotten.
Waarom zouden ze zich aanpassen als nederland ze niks te bieden heeft ?

pi_1623966
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:48 schreef HartSlag het volgende:

[..]

Is ook zo, en dat moet dan maar. Dit soort mensen hebben een mentaliteit die diezelfde democratie in gevaar brengt. Hoe democratisch en vrij wil je zijn? Zo vrij dat je jezelf uiteindelijk voorbijstreeft? Nee, vooral laten begaan dit soort jongens, dan komt het wel goed.

Nee! Niet voorbij laten gaan. Je hoeft het niet goed te keuren! Maar er zijn zoveel alternatieven behalve oorlog en geweld en mensen in de cel pleuren. Er zijn betere manieren om andere meningen te bestrijden behalve strafrechtelijke stappen.
pi_1623990
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens dat oorlog niet goed is.......maar mijn volgende vraag is, wat zou er met Koeweit gebeurd zijn als we Sadam zijn gang hadden laten gaan. Ik denk niet dat de wereld er dan beter had uitgezien, Sadam waant zich plotseling de koning van het midden oosten, vervolgens breidt hij zijn hele wapenarsenaal uit, verklaart de oorlog aan alles wat maar westers is, en dan??? Denk je dat we dan zo'n geweldig leven hier gehad hadden??? Die vent bulkt nu al van de chemische/ bacteriologische wapens....het zou alleen maar erger geworden zijn.

Saddam heeft de westerse interventie heel handig weten te gebruiken om zichzelf sterker in het zadel te zetten. Het is nog maar de vraag of de wereld er slechter uit had gezien als we niet militair ingegrepen hadden. Als we de diplomatieke weg bewandeld hadden was het wellicht wel heel anders afgelopen.
pi_1623991
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:57 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ik heb het niet over schuld, dat is een heel andere kwestie.
Persoonlijk denk ik niet dat de actie tegen Irak ook maar 1 positief gevolg heeft gehad. Het was niks anders dan een enorme verkiezingsstunt en inderdaad een militaire speeltuin. Ik vind dus wel degelijk dat er voor niets onschuldige mensen gestorven zijn, het was het absoluut niet waard, want juist door de golfoorlog is de situatie alleen maar instabieler geworden. Het westen mag absoluut niet trots zijn op hun daden daar, en moet dus ook niet te snel roepen dat we per definitie goed bezig zijn. We zijn gewoon net zo fout, alleen in onze ogen is het goed omdat je jezelf gewoon vrijwel automatisch aan de goede kant wil zien staan, omdat je de wereld door westerse ogen ziet en dus ook jouw belangen het belangrijkst en meest edel in jouw ogen zijn.
Het zit echter niet zo eenvoudig in elkaar, dat wil ik maar zeggen.

Geen enkel positief gevolg??????? Dan denk ik dat er iets mis is met jou.........Door dit soort opmerkingen/lieden heeft Hitler dus een prima basis kunnen leggen. Als we hem hadden laten gaan, was de ellende niet te overzien geweest. (met hem, bedoel ik Sadam)

[Dit bericht is gewijzigd door AchJa op 13-09-2001 00:05]

pi_1624001
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:58 schreef Topic het volgende:

[..]

Marrokanen worden niet als crimineel geboren, de oorzaak van hun crmininaliteit ligt ook voor een deel in hoe nederlanders met buitenlanders omgaan. Maar dat gaat gaat er bij jou niet in.

KNIP GEBLAAT VAN DE MULTIKUL

Wel gek dat er ook Marokkanen zijn die het wel redden dan. Wanneer je weigert om te integreren kun je ook geen respect verwachten.

Wanneer Marokkaanse vaders wel 5 keer per dag naar de moskee kunnen om te bidden maar geen tijd hebben om hun jongens op te voeden moeten ze het geloof eens een tijdje overboort kieperen. Bij een westerse samenleving hoort een westerse visie. Geen primitief geloofs gedoe uit het moederland. En de taal leren hoort ook bij integreren.

donderdag 13 september 2001 @ 00:09:25 #81
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_1624054
Zit ook wat in.

Ik ben oerhollands, inclusief een achterhoeks accent. Alleen mijn huidskleur verraadt mij dat ik uit indonesie kom. Sterk staaltje integratie dus omdat ik geadopteerd ben. Ben altijd nog geaccepteerd dan wel gewaardeerd in gezelschap, ben nooit tegen racisme/discriminatie-problemen aangelopen.

Helaas, integratie werkt dus. Culturele verschillen... tjah, in verschillen ligt nu juist de narigheid

*voordat ik alle allochtonen over mij heen krijg, dit is niet als een beschuldiging bedoelt, het is allemaal een kwestie van tijd en wederzijds besef/respect. Het besef dat het anders moet en respect voor elkaars culturen *

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_1624099
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:03 schreef R@b het volgende:

[..]

Wanneer Marokkaanse vaders wel 5 keer per dag naar de moskee kunnen om te bidden maar geen tijd hebben om hun jongens op te voeden moeten ze het geloof eens een tijdje overboort kieperen. Bij een westerse samenleving hoort een westerse visie. Geen primitief geloofs gedoe uit het moederland. En de taal leren hoort ook bij integreren.

Dan had de regering ze dat eerder duidelijk moeten maken en wel meteen begin jaren 70 toen het duidelijk werd dat de gastarbeiders helemaal niet terug gingen maar hier zouden blijven. Dan hadden ze die mensen toendertijd de mogelijkheidheid moeten bieden of verplichten om zich het nederlands bekwaam te maken en hoe je in de nederlandse samenleving vooruit komt net zoals nu met de verplichte inburgeringcursus.
De overheid had een ACTIEF intergratiebeleid moeten voeren en dat hebben ze nagelaten, de overheid heeft toegestaan dat ze zich in hun eigen cultuur terugtrokken in hun eigen ghetto en nou zitten we met de problemen.
pi_1624138
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:13 schreef Topic het volgende:

[..]

Dan had de regering ze dat eerder duidelijk moeten maken en wel meteen begin jaren 70 toen het duidelijk werd dat de gastarbeiders helemaal niet terug gingen maar hier zouden blijven. Dan hadden ze die mensen toendertijd de mogelijkheidheid moeten bieden of verplichten om zich het nederlands bekwaam te maken en hoe je in de nederlandse samenleving vooruit komt net zoals nu met de verplichte inburgeringcursus.
De overheid had een ACTIEF intergratiebeleid moeten voeren en dat hebben ze nagelaten, de overheid heeft toegestaan dat ze zich in hun eigen cultuur terugtrokken in hun eigen ghetto en nou zitten we met de problemen.

Hoho, van die mensen heb je dus helemaal geen last. Het gaat juist om de latere generaties die hier gekomen zijn.
pi_1624163
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoho, van die mensen heb je dus helemaal geen last. Het gaat juist om de latere generaties die hier gekomen zijn.

Jah, hallo. De problemen komen dus wél uit die eerste generatie voort.
pi_1624175
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja en wie heeft ze opgevoed ??

De meeste mensen intergreren niet vanzelf, ze moeten wel de mogelijk krijgen. En dat hebben ze niet als ze met een ww of wao uitkering afsgeschoven worden en er verder niet naar om word gezien.

Nederland moet niet nu met krokodillentranen gaan staan huilen en met de vinger wijzen naar die zgn luie en criminele buitenlanders. Nederland is er als gastland voor een heel groot zelf verantwoordelijk voor dat het zover gekomen is.

pi_1624288
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:21 schreef Topic het volgende:

[..]

Ja en wie heeft ze opgevoed ??

De meeste mensen intergreren niet vanzelf, ze moeten wel de mogelijk krijgen. En dat hebben ze niet als ze met een ww of wao uitkering afsgeschoven worden en er verder niet naar om word gezien.

Nederland moet niet nu met krokodillentranen gaan staan huilen en met de vinger wijzen naar die zgn luie en criminele buitenlanders. Nederland is er als gastland voor een heel groot zelf verantwoordelijk voor dat het zover gekomen is.

Wederom....LEZEN!!!!! De generatie van de 70'er jaren zit hier al ff.....van hen heb je geen last.........de nakomelingen van hun ook niet........Het gaat om de figuren die hier de laatste 10 jaar gekomen zijn.......dat zijn de zogenaamde randgroep figuren........
pi_1624397
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wederom....LEZEN!!!!! De generatie van de 70'er jaren zit hier al ff.....van hen heb je geen last.........de nakomelingen van hun ook niet........Het gaat om de figuren die hier de laatste 10 jaar gekomen zijn.......dat zijn de zogenaamde randgroep figuren........

Ook actieve begeleiding. Dat lijkt me toch wel duidelijk.

Voor economische vluchtelingen: meer geld/investeringen daar waar het nodig is nl daar waar ze vandaan komen zodat ze daar een fatsoenlijk leven kunnen leiden.

En voor de paar asielzoekers die er dan nog overblijven: niet jaren in onzekerheid laten zitten en ook actieve begeleiding.

Dan maar een paar F16's minder. Bovendien helpen ze toch niet tegen dit soort terroristische aanslagen.
Nog afgezien van het feit dat we een hoop geld uitsparen omdat we minder problemen hebben.

pi_1624434
quote:
Op woensdag 12 september 2001 19:54 schreef Topic het volgende:

[..]

Gewoon een paar ettertjes die nadoen wat ze op tv hebben gezien om de buurt te treiteren, verder niks.

Dat mag ik hopen.. als je dit echt meent mag je van mij afgemaakt worden Ok.. natuurlijk is het provocatie.. dat snap ik ook wel.

Dat de islamieten het afkeuren is misschien leuk om door te geven in de officele bladen enzo. Ik stond vandaag in de tram en ook daar hoorde ik islamieten (marrokanen) tegen elkaar praten over de aanslag en dat het "goed was voor de amerikanen". Ook heb ik vandaat op AT5 wat reacties gezien van Islamieten. Het eerste wat ze zeiden was "ja het is wel erg, maar we mogen de amerikanen niet". Ook zeiden ze: "wij islamieten willen geen problemen, we doen niemand kwaad".

Natuurlijk moet je een scheiding maken tussen extremisten en normale islamieten. Mijn vriendin is ook islamitisch maar doet niets aan haar geloof. Ze vind het heel erg wat er is gebeurd (ze is Turks).

pi_1624439
Gaat dit nog over de openingspost of is dit het zoveelste topic om even alle zetten te herhalen over pro en anti-Marokkanen?

Er zijn zat topics waar je daarover in het algemeen kunt discussiëren op AN&M te vinden.

Dit topic gaat over de reaktie van de Marokkaanse gemeenschap op het gedrag van een groepje Marokkaanse jongeren van gisteren.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1624481
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:46 schreef golfer het volgende:
Gaat dit nog over de openingspost of is dit het zoveelste topic om even alle zetten te herhalen over pro en anti-Marokkanen?

Er zijn zat topics waar je daarover in het algemeen kunt discussiëren op AN&M te vinden.

Dit topic gaat over de reaktie van de Marokkaanse gemeenschap op het gedrag van een groepje Marokkaanse jongeren van gisteren.

En ik heb proberen duidelijk te maken waarom ze dat doen.
Nl omdat ze door een falend intergratie beleid geen binding met de nederlandse maatschapij hebben.
pi_1624522
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:51 schreef Topic het volgende:

[..]

En ik heb proberen duidelijk te maken waarom ze dat doen.
Nl omdat ze door een falend intergratie beleid geen binding met de nederlandse maatschapij hebben.

De binding gaat plotseling wel heel goed als het om scooters en Nederlandse vrouwen enz. gaat, maar als het niet in hun straatje past is het plotseling onze schuld. Ze draaien alles gewoon zo dat het allemaal de schuld van nederland is, en dat wij er iets aan hadden moeten doen........En kom dus niet aan met binding aan NL enz.
pi_1624525
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:46 schreef cyberjoy het volgende:
Ik stond vandaag in de tram en ook daar hoorde ik islamieten (marrokanen) tegen elkaar praten over de aanslag en dat het "goed was voor de amerikanen". Ook heb ik vandaat op AT5 wat reacties gezien van Islamieten. Het eerste wat ze zeiden was "ja het is wel erg, maar we mogen de amerikanen niet".
Dat is een groot probleem. Islamieten zijn over het algemeen anti-Amerikaans en anti-joods. Lees maar eens een forum als Maghreb.

Vanavond werd er op Nederland 2 ook verteld dat allochtonen in de Rotterdamse metro liepen te juichen dat Amerika ''plat'' gebombardeerd was. Werd vertelt door 2 Hollandse meiden die zich daar mateloos aan gestoord hadden.

Hier wonende islamieten zouden eens goed moeten begrijpen dat Nederland deel uit maakt van de NAVO en zodoende bondgenoot is van Amerika. (zal wel weer ijdele hoop zijn dat ze daar begrip voor krijgen).

donderdag 13 september 2001 @ 00:58:25 #93
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1624533
Godskolere, Nederland is bijna in oorlog en nog zeikt men over een paar pubers in Ede.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1624544
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

De binding gaat plotseling wel heel goed als het om scooters en Nederlandse vrouwen enz. gaat, maar als het niet in hun straatje past is het plotseling onze schuld. Ze draaien alles gewoon zo dat het allemaal de schuld van nederland is, en dat wij er iets aan hadden moeten doen........En kom dus niet aan met binding aan NL enz.

Tja, ik geef het op.
pi_1624579
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:59 schreef Topic het volgende:

[..]

Tja, ik geef het op.

De betekenis van binding ofwel zich verbonden voelen is idd blijkbaar te moeilijk.
pi_1624591
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:57 schreef R@b het volgende:

[..]

Hier wonende islamieten zouden eens goed moeten begrijpen dat Nederland deel uit maakt van de NAVO en zodoende bondgenoot is van Amerika. (zal wel weer ijdele hoop zijn dat ze daar begrip voor krijgen).

Dus moet iedereen maar zonder zelf na te denken lijnrecht achter het moederland staan?
pi_1624592
quote:
Op donderdag 13 september 2001 00:58 schreef links234 het volgende:
Godskolere, Nederland is bijna in oorlog en nog zeikt men over een paar pubers in Ede.
Was het maar bij een paar pubers in Ede gebleven.

Nederland bijna in oorlog

pi_1624601
quote:
Op donderdag 13 september 2001 01:06 schreef HighPriority het volgende:

[..]

Dus moet iedereen maar zonder zelf na te denken lijnrecht achter het moederland staan?

Nee je moet je er lekker tegen gaan verzetten en daarna zeiken dat je geen respect krijgt. Lekker schijten op de westerse samenleving en haar normen en waarden.

Och och die arme islamietjes.

pi_1624604
quote:
Op donderdag 13 september 2001 01:06 schreef R@b het volgende:

[..]

Was het maar bij een paar pubers in Ede gebleven.

Nederland bijna in oorlog [afbeelding]

Veel plezier: ik hoop dat jullie je vermaken, Islamitische en Nederlandse fundamentalisten
pi_1624642
quote:
Op donderdag 13 september 2001 01:09 schreef R@b het volgende:

[..]

Nee je moet je er lekker tegen gaan verzetten en daarna zeiken dat je geen respect krijgt. Lekker schijten op de westerse samenleving en haar normen en waarden.

Och och die arme islamietjes.

Er zijn overigens al veel Islamitische websites offline gehaald i.v.m. hatemail. Ik denk dat de tolerantie t.o.v. Islamitische geloof snel daalt of is gedaalt...
pi_1624690
quote:
Op donderdag 13 september 2001 01:16 schreef cyberjoy het volgende:

[..]

Er zijn overigens al veel Islamitische websites offline gehaald i.v.m. hatemail. Ik denk dat de tolerantie t.o.v. Islamitische geloof snel daalt of is gedaalt...

Verbaast me niks. In tijd van oorlog leert men zijn vrienden (dus ook zijn vijanden) kennen.
pi_1625334
quote:

[..]

Waarom zouden die knapen er plezier in hebben om de nederlanders te treiteren met hun feestje ? Om de simpele reden omdat ze hier niet als volwaardig burger worden geaccepteerd. Als ze belangen in de nederlandse maatschappij hadden die hun wat waard waren zoals scholing, werk enz dan zouden ze het wel laten.

Hoe ze zich opstellen zal best voor een deel hun in hun eigen cultuur zitten, maar als nederland een leefbaar land wil worden/blijven dan moet de nederlandse samenleving maar meer geld en moeite in die jongens investeren. Terugsturen is geen oplossing want ze komen zo weer terug, en afschieten doen we in een beschaafd land niet.
En nee, je hoeft ze niet in de watten te leggen, je kunt ze best op hun verantwoordelijkheden aanspreken maar dan moet nederland ook zorgen dat ze iets hebben dat ze aan nederland bind.

Nederland heeft de buitenlanders vanaf hun komst in de jaren 60 links laten liggen en ze zoet gehouden met een wao uitkeringtje een een goedkoop huisje tussen andere buitenlanders en zich op geen enkele wijze om hun toekomst bekommerd.
Vanaf het begin zijn ze hier behandeld als tweederangs burgers en zelfs na bijna 40 jaar zijn ze nog niet geintergreerd. De problemen die er nu met oa marrokanen zijn voor een groot deel aan de nederlandse samenleving zelf te wijten en ik vind het wat al te makkelijk om alleen maar te schreeuwen van aanpassen of oprotten.

Jij lult zo ongelooflijk stom uit je nek. Integreren en voor jezelf zorgen is GEEN TAAK VAN DE OVERHEID MAAR VAN DE PERSOON ZELF. De overheid kan daarin een ondersteunende rol spelen, meer niet. En me dunkt dat dat gedaan is en nog steeds gedaan wordt. Maar dat willen mensen zoals jij niet zien en daardoor zijn dit soort taferelen mogelijk. Anders zou het allang de kop ingedrukt zijn. Als ik hier rond ga rijden en roepen dat het oooooo zo fijn is dat er een bootje marokkanen verzopen is, dan ben ik echt wel de lul. Maar als marokkanen het doen dan is het opeens te tolereren. Nee, dan spoor je helemaal....
pi_1625444
quote:
Op woensdag 12 september 2001 23:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gestopt heeft? Bombardementen zijn er nog aan de orde van de dag. De bevolking wordt getroffen en zij staat meer dan ooit achter Saddam. Er worden nog steeds geen adviseurs binnengelaten. Wie weet wat Saddam uitspookt.

Nou, je hebt zomaar eens kans dat ALS amerika het nog een keer in zijn hoofd haalt om daar echt iets uit te vreten dat dan het hele westen het onderspit delft... Never leave unfinished business. En dat hebben de Amerikanen WEL gedaan.
  donderdag 13 september 2001 @ 10:31:20 #104
11800 Tazzie
Geschokt...:(
pi_1625486
quote:
Als ze belangen in de nederlandse maatschappij hadden die hun wat waard waren zoals scholing, werk enz dan zouden ze het wel laten.
Hallo Topic, kan me op zich we een beetje vinden in je betoog, maar wel reeel blijven he. Ze krijgen hier scholing aangeboden, ze krijgen hier werk aangeboden. Het is aan hun wat ze ervan maken. Als ze liever spijbelen, omdat dat "stoer" is, en vervolgens om die reden moelijk werk krijgen, dan moeten ze niet met de vinger naar de overheid gaan wijzen. Hetzelfde geldt ook voor alle autochtonen.

De mogelijkheden zijn aanwezig. De overheid gaat het alleen niet uitkauwen voor je en je handje vasthouden.

When that small wonder looks into your eyes, it's all worth it...
pi_1625539
quote:

[..]

Dom geblaat, de meeste "Nederlanders" die ik ken gaan heel normaal om met andere "Nederlanders". Dus ik weet niet waar jou geblaat weg komt, ik en anderen met mij hebben nog nooit iemand een strobreed in de weg gelegd.
quote:
Je maakt je eigen kanzen, doe ik en velen met mij. Mij wordt ook niets gegeven, maar moet overal zelf voor zorgen.
Dat mag ik dus ook van anderen verwachten.
quote:
Waarom extra investeren in mensen die hier hun hele leven al wonen en waar je van kunt verwachten dat ze echt wel een beetje de weg kennen. Iedereen moet zijn eigen leven inrichten en het zelf doen. Je kunt niet alles toegereikt krijgen.
quote:
Integratie moet toch in eerste plaats komen van het individu wat hier komt wonen. Als ik emigreer naar een ander land zal ik ook het grootste deel zelf moeten doen. Dan zal ik heus niet in een gespreid bedje terecht komen.
En Nederland heeft voor iedereen, die bereid is ervoor te werken, van alles te bieden. Ken genoeg "nederlanders" die gewoon hard werken en alles bereiken. Maar als je dat verdomd ja dan blijf je in een verdom hoekje, geldt niet voor iedereen want er zijn genoeg die het wel goed doen. Kijk daar eerst eens naar.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_1627240
Ik ken anders niemand die heeft staat juichen op straat toen de golfoorlog uitbrak, wat een bullshit! Een moderne oorlog met al dat wapentuig en hitech beelden, dat vind iedereen interessant in al zijn gruwelijkheid. Maar een juichstemming? Hoe kom je erbij!

Het is aan de marokkaanse gemeenschap hier wat aan te doen, en inderdaad niet aan de geitewolensokken die de boel weer gaan sussen. De opvoeding is aan de ouders, maar thuis worden deze jongens vaak erg kort gehouden, op straat mogen ze alles. Vooral als ze met elkaar zijn. Ik denk dat dat binnenkort is afgelopen.. Natuurlijk was het pure provocatie van een stel randdebielen.... hebben ze straks weer een reden om zich gediscrimeerd te voelen (en daarom dus geen opleiding afronden?). NB: ik heb het nog steeds over die lui, en niet over alle Islamieten. Ik vraag me af of deze idioten uberhaupt wel hun geloof practiseren. Jeweetwel: "wij heben eigenlijk het meest tolerante geloof" en "vrouwen worden met veel respect behandeld" hoor ik elke keer als je vraagt naar hun geloof. Geldt dat dan ook voor de behandeling en respect voor andersdenkenden? Waarom moet de alleen 'westerse' gemeenschap nadenkend zijn en tolereren? Moeten we ze als folklore beschouwen? In veel landen brengt de Islam de mensen terug naar de middeleeuwen.. maar dan wel met moderne wapens.

Wie is gast van wie? Wat is democratie? Als het aan mij lag stuurde ik die marokkaanse jongeren linea recta naar Marocco. Ga daar maar buiten spelen.

ojeeeeee: T-man 10-Geeeee
pi_1627657
Ik ben geen racist. Ik hou er niet van om mensen te veroordelen alleen vanwege hun herkomst.

maarrrrrrrrrr

Als we een grote schoonmaak gaan houden, dan mogen wat mij betreft die ^(*&@&*(#$ m*rr*k*n*n oprotten!

donderdag 13 september 2001 @ 15:25:25 #108
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1627675
quote:
Op donderdag 13 september 2001 15:22 schreef FokSpy het volgende:
Ik ben geen racist. Ik hou er niet van om mensen te veroordelen alleen vanwege hun herkomst.

maarrrrrrrrrr

Als we een grote schoonmaak gaan houden, dan mogen wat mij betreft die ^(*&@&*(#$ m*rr*k*n*n oprotten!

Marokkanen zijn inderdaad geen ras dus racist ben je niet hoor.. wees gerust
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 13 september 2001 @ 15:49:38 #109
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_1627871
quote:
Op woensdag 12 september 2001 22:59 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Speak for yourself, en knoop alsjeblieft snel een hoofddoek om, Ben je tenminste te herkennen als iemand die er dol op is om in die Marrokanen hun hol te glijen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_1628962
quote:
Op donderdag 13 september 2001 15:49 schreef Vivi het volgende:

[..]

Speak for yourself, en knoop alsjeblieft snel een hoofddoek om, Ben je tenminste te herkennen als iemand die er dol op is om in die Marrokanen hun hol te glijen.

donderdag 13 september 2001 @ 17:51:57 #111
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_1628982
quote:

[..]

Kijk kijk... daar spreekt alweer zo'n verstandig persoon.
Dat zien we graag!
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_1629021
FUCK
pi_1629062
quote:

[..]

Het niveau stijgt met de dag zie ik wel.
pi_1629102
quote:
Op donderdag 13 september 2001 18:06 schreef Topic het volgende:

[..]

Het niveau stijgt met de dag zie ik wel.

Hoor wie het zegt Open brief aan R@b

Ik ben het zat dat asielzoekers er van uit gaan dat ik rascist ben omdat toevallig ik blank ben.

Nederland is een tolerant land en als je dat niet bevalt pleur dan op.

En ik ben het zat dat ik dat aan jullie te danken heb, dus pak alsjeblieft de boot en rot op naar australie. Dan maak je daar maar een fijn arisch ubermenschenland ver van de bewoonde wereld.

pi_1629122
quote:
Op donderdag 13 september 2001 18:11 schreef R@b het volgende:

[..]

Ik ben het zat dat asielzoekers er van uit gaan dat ik rascist ben omdat toevallig ik blank ben.

En ik ben het zat dat ik dat aan jullie te danken heb, dus pak alsjeblieft de boot en rot op naar australie. Dan maak je daar maar een fijn arisch ubermenschenland ver van de bewoonde wereld.

En ???? Weet je het ook eens hoe het is om zo toegesproken te worden .
pi_1629143
quote:
Op donderdag 13 september 2001 18:11 schreef R@b het volgende:

[..]

Maak je niet druk joh. Doe ik ook niet meer om hem. Hoop alleen dat als er ooit stront komt dat Topic de eerste is die de gevolgen daarvan zal ondervinden.
  donderdag 13 september 2001 @ 18:24:51 #117
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1629193
Wat betreft die jongeren, waar het uiteindelijk nog steeds om gaat in deze topic:

Van mij mogen die twintig, en degenen die met hen eens zijn maar eens naar New York gaan en voor al die getroffen familieleden gaan dansen en feesten. Kijken of ze dan nog zo vrolijk zijn. *****lijers!

Oh ja, ik zou niet op hen schelden.

The Internets, I needs it..
pi_1629205
Zo weer even on-topic gooien

Bin Laden heeft ook aanhang in Ede

Islamitische jongens her en der in Nederland hebben de aanslagen in de VS aangegrepen om uiting te geven aan hun anti-Amerikanisme. In Ede vierden ze feest. ,,Osama bin Laden is mijn leider.''

EDE, 13 SEPT. ,,Daar komt onze leider'', roepen enkele van de ongeveer twintig jongens die op de brug voor de flat Luynhorst in Ede hangen. Zij doelen op Mohammed, die zijn scooter met piepende banden tot stilstand brengt op de smalle brug. Hij stapt zo stoer mogelijk af, en deelt enthousiast kopieën uit van een van het internet gehaalde foto van Osama bin Laden. ,,Dít is onze leider'', zegt hij.

Enkele jongens scanderen de naam van de zonder twijfel meest gehate man van de wereld op dit moment. Armen gaan de lucht in, ze maken een V-teken en dan beginnen ze de foto's vast te maken aan boomstammen en takken.

Deze jongens, allen van Marokkaanse afkomst, hebben met hun straatfeest dinsdagavond het landelijke nieuws gehaald. Uit vreugde over de aanslagen in de VS reden zij rondjes door de wijk. Daarbij zwaaiden zij met vlaggen en riepen anti-Amerikaanse leuzen.

Geheel volgens de instructies van wijkagent Dirk Klein, die de jongens hier nog maar enkele minuten geleden op het hart heeft gedrukt vooral niet met journalisten te praten, weigeren de jongens aanvankelijk vragen te beantwoorden. ,,Jullie schrijven toch wat je wilt, ga toch weg, man'', wuift Moustapha, schijnbaar de oudste, met de achterkant van zijn hand. Hij begint zich zichtbaar op te winden. Hij glijdt van de brugleuning en loopt met grote stappen weg van de groep.

De jongens, geen namen, zeggen allemaal dat ze op school zitten of werken. Ze verdienen na schooltijd geld door met de scooter eten te bezorgen. En nee, ze hebben geen problemen met de politie of de buurtbewoners. Alles normaal hier in Veldhuizen.

Dan kan een van de jongens zich niet meer inhouden: ,,Israël moordt onschuldige Palestijnen, al vijftig jaar, met Amerikaanse raketten en bommen.'' Maar wat gaat dat hun aan? ,,Wij zijn allemaal moslims, broeders van elkaar'', zegt een jongen, die misschien vijftien is.

Moustapha sluit zich toch weer aan bij de groep. ,,De tweede heilige plaats, Jeruzalem, is in handen van de joden gevallen. Dat kunnen wij moslims toch niet pikken man'', brult hij.

,,Misschien heeft Allah Amerika ook wel gestraft'', zegt een jonge jongen zittend op de brugleuning. ,,Allahuakbar (Allah is de grootste)'', klinkt uit een paar kelen tegelijk. Weer de armen in de lucht, weer het V-teken. ,,Wij leven met onze Palestijnse broeders mee'', verklaart een van hen.

Moustapha raakt opeens niet uitgepraat over zijn held. ,,Osama bin Laden is mijn leider, al een jaar of twee.'' Waarom? ,,Hij durft het op te nemen tegen Amerika, daarom. Hij en Gaddafi. De rest: allemaal slaafjes van Amerika.''

En de duizenden slachtoffers die in New York zijn gevallen? ,,Vinden wij ook erg, maar elke dag vallen er doden in Palestina, dus.'' En nu is het echt uit met vragen, verzekert Moustapha.

De politie en de stichting Irshad, namens de Marokkaanse gemeenschap, hebben inmiddels hun ,,gezamenlijke afschuw'' uitgesproken over het ,,onbezonnen feestje'' van de twintig jongeren. Burgemeester Blanken van Ede vindt dat we moeten ,,oppassen voor overtrokken reacties''.

Dirk Klein is inmiddels vijf jaar wijkagent in de wijk Veldhuizen. Hij kent alle `feestbeesten' persoonlijk en beweert dat ,,zij niet politiek onderlegd'' zijn. ,,Dit was geen politiek statement. Daar zijn ze te dom voor. Vorig jaar hebben ze het winkelcentrum Lindenhorst vernield. Zat ook geen politiek achter. Pure verveling, denk ik.'' Voorzitter Saïd El Bachrioui van Irshad zegt: ,,Zij wilden provoceren, en het is ze gelukt ook.''

Directeur Ahmed Aboutaleb van Forum, instituut voor multiculturele ontwikkeling, die de actie van de jongens direct in zeer scherpe bewoordingen veroordeelde, zegt dat de actie van de twintig wel voortvloeit uit meer voorkomende solidariteitsgevoelens met de Palestijnen. Die saamhorigheid is ongekend groot, ook in Marokko, weet Aboutaleb. Legio voorbeelden: tijdens de Golfoorlog heeft de toenmalige koning niet kunnen verhinderen dat duizenden mensen deelnamen aan een demonstratie voor Saddam Hussein en de Palestijnse zaak.

Aboutaleb: ,,Het gaat hier om jongeren zonder scholing en werk. Zij zorgen al langer voor overlast in Ede. Ze voelen zich gemarginaliseerd en vergelijken hun situatie met die van de stenengooiers in de Palestijnse gebieden.''

© NRC Door onze redacteur Ahmet Olgun
==================================================================

,,Dit was geen politiek statement. Daar zijn ze te dom voor"

Mwha, ik zou tegen de wijkagent zeggen: Onderschat nooit iemand. En extremisme komt voort uit domheid, dus wel zeker in de gaten houden dit soort wangedrochten.

pi_1629243
"Moustapha raakt opeens niet uitgepraat over zijn held. ,,Osama bin Laden is mijn leider, al een jaar of twee.'' Waarom? ,,Hij durft het op te nemen tegen Amerika, daarom. Hij en Gaddafi. De rest: allemaal slaafjes van Amerika.''

Nou direct op het vliegtuig richting Afghanistan of Libie dan lijkt mij. Ik kan mij zo voorstellen dat deze lobotomie kandidaten het toch wel heel erg vinden zo ver van hun helden te leven. Zullen we allemaal even met de pet rond om enkele one way tickets aan te schaffen? Ik ben bereid mijn halve maandsalaris te doneren.

pi_1630602
quote:
Op donderdag 13 september 2001 18:32 schreef Sniper het volgende:
"Moustapha raakt opeens niet uitgepraat over zijn held. ,,Osama bin Laden is mijn leider, al een jaar of twee.'' Waarom? ,,Hij durft het op te nemen tegen Amerika, daarom. Hij en Gaddafi. De rest: allemaal slaafjes van Amerika.''

Nou direct op het vliegtuig richting Afghanistan of Libie dan lijkt mij. Ik kan mij zo voorstellen dat deze lobotomie kandidaten het toch wel heel erg vinden zo ver van hun helden te leven. Zullen we allemaal even met de pet rond om enkele one way tickets aan te schaffen? Ik ben bereid mijn halve maandsalaris te doneren.

ik doneer m`n 13e maand wel dan.

en ik ben zeer benieuwd in wat voor problemen ik zou gaan komen als we het verhaaltje eens omdraaiden en ik met 20 van m`n maten de straat op ga,als we onze auto`s volhangen met amerikaanse vlaggen en vervolgens juichend en zingend rondjes gaan rijden op het moment dat de amerikanen Varken Bin Laden door z`n kop hebben weten te schieten.

Denk niet dat ik er met een vermanend woordje van oom de wijkagent ervanaf kom.

pi_1631774
quote:
Op donderdag 13 september 2001 21:18 schreef crackmonkey het volgende:

en ik ben zeer benieuwd in wat voor problemen ik zou gaan komen als we het verhaaltje eens omdraaiden en ik met 20 van m`n maten de straat op ga,als we onze auto`s volhangen met amerikaanse vlaggen en vervolgens juichend en zingend rondjes gaan rijden op het moment dat de amerikanen Varken Bin Laden door z`n kop hebben weten te schieten.

Denk niet dat ik er met een vermanend woordje van oom de wijkagent ervanaf kom.

Dan zal je geen vermanend woordje krijgen hoor.

Je moet het anders stellen. Dat jij toeterend en juichend rondjes gaat rijden langs dat groepje Marokkaanse zwijntjes uit Ede, als rat bin Laden door zijn kop is geknald. Dan haalt de politie je zo van de weg wegens provocatie.

pi_1632086
Persoonlijk vind ik deze aandacht te veel eer voor deze crimineeltjes.
Ik heb een tijdlang in die wijk gewoond (ik ben er met veel plezier vertrokken) en ken de situatie daar dus redelijk goed.
Die Marrokaantjes (en anderen) zijn alleen moslim in naam, voor de rest doen ze alles wat Allah verboden heeft. Ze zijn niet bijster intelligent en verdrijven het tijd o.a. met vandalisme en het lastig vallen van mensen. Zoals al eerder gezegd hebben ze voor heel veel overlast gezord (en wellicht nog steeds) op het nabijgelegen buurtwinkelcentrum Lindenhorst zowel bij winkeliers als klanten.
Voor een groot deel dankzij deze groep was Ede de eerste plaats in Nederland met kameratoezicht door de politie in het centrum.
Het probleem van de hang-Marrokanen bij die flat speelt al vele jaren zonder dat de situatie verandert.
pi_1632244
quote:
Op donderdag 13 september 2001 23:19 schreef R@b het volgende:

[..]

Je moet het anders stellen. Dat jij toeterend en juichend rondjes gaat rijden langs dat groepje Marokkaanse zwijntjes uit Ede, als rat bin Laden door zijn kop is geknald. Dan haalt de politie je zo van de weg wegens provocatie.

Ik merk uit de vele reacties dat over het algemeen de mening heerst dat als Nederlandsers iets dergelijks zouden doen, ze meteen opgepakt zullen worden.
Volgens mij is het gewoon zo dat Nederlanders zoiets niet doen. Intelligentie en fatsoen?
credo in un dio crudel
  vrijdag 14 september 2001 @ 02:55:36 #124
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1632774
quote:

Ben bang dat je misschien nog gelijk hebt ook.
The Internets, I needs it..
pi_1633091
quote:
Op donderdag 13 september 2001 23:59 schreef Halinalle het volgende:
................... Het probleem van de hang-Marrokanen bij die flat speelt al vele jaren zonder dat de situatie verandert.
Kunnen we ze niet ergens anders laten rondhangen.
pi_1633100
quote:

[..]

En wat deden de marrokaantjes dan? Niet provoceren? Waarom werden zij niet opgepakt. Oh ja sorry.. natuurlijk.. dan zou de politie racistisch zijn en gaan de werkloze marrokaanse vaders weer klagen.
  zaterdag 15 september 2001 @ 03:25:05 #127
272 R@b
No-nonsens
pi_1641048
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 09:34 schreef cyberjoy het volgende:

[..]

En wat deden de marrokaantjes dan? Niet provoceren? Waarom werden zij niet opgepakt.

Ja interessante vraagstelling.

Ik zat vanmiddag te luisteren naar een discussie op Radio 1 omtrent deze Marokkaanse zwijntjes uit Ede, en een tweede kamerlid (ben helaas zijn naam kwijt) vertelde dat wat hem betreft deze schoften onmiddellijk opgepakt hadden moeten worden. Dan had volgens hem later maar bekeken moeten worden of ze wel of niet wettelijk strafbaar waren. De mening van de burgervader van Ede, dat er geen strafbare feiten waren geconstateerd, wierp hij linea-recta in de prullenbak.

Benieuwd of de kranten daar nog wat over schrijven........

pi_1641052
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 03:25 schreef R@b het volgende:

[..]

Ik zat vanmiddag te luisteren naar een discussie op Radio 1 omtrent deze Marokkaanse zwijntjes uit Ede, en een tweede kamerlid (ben helaas zijn naam kwijt) vertelde dat wat hem betreft deze schoften onmiddellijk opgepakt hadden moeten worden. Dan had volgens hem later maar bekeken moeten worden of ze wel of niet wettelijk strafbaar waren. De mening van de burgervader van Ede, dat er geen strafbare feiten waren geconstateerd, wierp hij linea-recta in de prullenbak.

Het was in nova. Dus morgen in de krant.
  zaterdag 15 september 2001 @ 03:30:59 #129
272 R@b
No-nonsens
pi_1641059
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 03:26 schreef Topic het volgende:

[..]

Het was in nova. Dus morgen in de krant.

Deze Marokkaanse hufters hebben allang in de krant gestaan

Bin Laden heeft ook aanhang in Ede

Islamitische jongens her en der in Nederland hebben de aanslagen in de VS aangegrepen om uiting te geven aan hun anti-Amerikanisme. In Ede vierden ze feest. ,,Osama bin Laden is mijn leider.''

Door onze redacteur Ahmet Olgun

EDE, 13 SEPT. ,,Daar komt onze leider'', roepen enkele van de ongeveer twintig jongens die op de brug voor de flat Luynhorst in Ede hangen. Zij doelen op Mohammed, die zijn scooter met piepende banden tot stilstand brengt op de smalle brug. Hij stapt zo stoer mogelijk af, en deelt enthousiast kopieën uit van een van het internet gehaalde foto van Osama bin Laden. ,,Dít is onze leider'', zegt hij.

Enkele jongens scanderen de naam van de zonder twijfel meest gehate man van de wereld op dit moment. Armen gaan de lucht in, ze maken een V-teken en dan beginnen ze de foto's vast te maken aan boomstammen en takken.

Deze jongens, allen van Marokkaanse afkomst, hebben met hun straatfeest dinsdagavond het landelijke nieuws gehaald. Uit vreugde over de aanslagen in de VS reden zij rondjes door de wijk. Daarbij zwaaiden zij met vlaggen en riepen anti-Amerikaanse leuzen.

Geheel volgens de instructies van wijkagent Dirk Klein, die de jongens hier nog maar enkele minuten geleden op het hart heeft gedrukt vooral niet met journalisten te praten, weigeren de jongens aanvankelijk vragen te beantwoorden. ,,Jullie schrijven toch wat je wilt, ga toch weg, man'', wuift Moustapha, schijnbaar de oudste, met de achterkant van zijn hand. Hij begint zich zichtbaar op te winden. Hij glijdt van de brugleuning en loopt met grote stappen weg van de groep.

De jongens, geen namen, zeggen allemaal dat ze op school zitten of werken. Ze verdienen na schooltijd geld door met de scooter eten te bezorgen. En nee, ze hebben geen problemen met de politie of de buurtbewoners. Alles normaal hier in Veldhuizen.

Dan kan een van de jongens zich niet meer inhouden: ,,Israël moordt onschuldige Palestijnen, al vijftig jaar, met Amerikaanse raketten en bommen.'' Maar wat gaat dat hun aan? ,,Wij zijn allemaal moslims, broeders van elkaar'', zegt een jongen, die misschien vijftien is.

Moustapha sluit zich toch weer aan bij de groep. ,,De tweede heilige plaats, Jeruzalem, is in handen van de joden gevallen. Dat kunnen wij moslims toch niet pikken man'', brult hij.

,,Misschien heeft Allah Amerika ook wel gestraft'', zegt een jonge jongen zittend op de brugleuning. ,,Allahuakbar (Allah is de grootste)'', klinkt uit een paar kelen tegelijk. Weer de armen in de lucht, weer het V-teken. ,,Wij leven met onze Palestijnse broeders mee'', verklaart een van hen.

Moustapha raakt opeens niet uitgepraat over zijn held. ,,Osama bin Laden is mijn leider, al een jaar of twee.'' Waarom? ,,Hij durft het op te nemen tegen Amerika, daarom. Hij en Gaddafi. De rest: allemaal slaafjes van Amerika.''

En de duizenden slachtoffers die in New York zijn gevallen? ,,Vinden wij ook erg, maar elke dag vallen er doden in Palestina, dus.'' En nu is het echt uit met vragen, verzekert Moustapha.

De politie en de stichting Irshad, namens de Marokkaanse gemeenschap, hebben inmiddels hun ,,gezamenlijke afschuw'' uitgesproken over het ,,onbezonnen feestje'' van de twintig jongeren. Burgemeester Blanken van Ede vindt dat we moeten ,,oppassen voor overtrokken reacties''.

Dirk Klein is inmiddels vijf jaar wijkagent in de wijk Veldhuizen. Hij kent alle `feestbeesten' persoonlijk en beweert dat ,,zij niet politiek onderlegd'' zijn. ,,Dit was geen politiek statement. Daar zijn ze te dom voor. Vorig jaar hebben ze het winkelcentrum Lindenhorst vernield. Zat ook geen politiek achter. Pure verveling, denk ik.'' Voorzitter Saïd El Bachrioui van Irshad zegt: ,,Zij wilden provoceren, en het is ze gelukt ook.''

Directeur Ahmed Aboutaleb van Forum, instituut voor multiculturele ontwikkeling, die de actie van de jongens direct in zeer scherpe bewoordingen veroordeelde, zegt dat de actie van de twintig wel voortvloeit uit meer voorkomende solidariteitsgevoelens met de Palestijnen. Die saamhorigheid is ongekend groot, ook in Marokko, weet Aboutaleb. Legio voorbeelden: tijdens de Golfoorlog heeft de toenmalige koning niet kunnen verhinderen dat duizenden mensen deelnamen aan een demonstratie voor Saddam Hussein en de Palestijnse zaak.

Aboutaleb: ,,Het gaat hier om jongeren zonder scholing en werk. Zij zorgen al langer voor overlast in Ede. Ze voelen zich gemarginaliseerd en vergelijken hun situatie met die van de stenengooiers in de Palestijnse gebieden.''

http://www.nrc.nl/nieuws/buitenland/1000381468855.html

pi_1641073
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 03:30 schreef R@b het volgende:

[..]

Deze Marokkaanse hufters hebben allang in de krant gestaan

Oud nieuws . Hebben we al gehad.
  zaterdag 15 september 2001 @ 03:38:32 #131
272 R@b
No-nonsens
pi_1641079
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 03:36 schreef Topic het volgende:

[..]

Oud nieuws . Hebben we al gehad.

De tweede heilige plaats, Jeruzalem, is in handen van de joden gevallen. Dat kunnen wij moslims toch niet pikken man'', brult hij.

Verzinnen die jonge moslims helemaal uitzichzelf zeker????

pi_1641088
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 03:38 schreef R@b het volgende:

[..]

De tweede heilige plaats, Jeruzalem, is in handen van de joden gevallen. Dat kunnen wij moslims toch niet pikken man'', brult hij.

Verzinnen die jonge moslims helemaal uitzichzelf zeker????

Deze was beter geweest:

pi_1641472
bij mijn moeder op school waren er ook Afganen die gingen feestvieren, die zijn naar huis gestuurd
  zaterdag 15 september 2001 @ 11:11:51 #134
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1641491
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 03:30 schreef R@b het volgende:

http://www.nrc.nl/nieuws/buitenland/1000381468855.html

En met dit soort acties marginaliseren zij zichzelf nog wat meer. Ik zou zeggen 'Vooral blijven graven'.
pi_1641510
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 03:25 schreef R@b het volgende:

[..]

De burgervader was gewoon bang voor eventuele vergeldingsacties. Zo simpel is het.
  zaterdag 15 september 2001 @ 11:16:36 #136
272 R@b
No-nonsens
pi_1641511
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 11:06 schreef Lynch het volgende:
bij mijn moeder op school waren er ook Afganen die gingen feestvieren, die zijn naar huis gestuurd
Liever had ik in dit geval dat ze echt naar huis waren gestuurd. Zeg het niet vaak, maar in een geval van Afghanen, die wij hier notabene een fatsoenlijk bestaan aanbieden, zou je gezien de omstandigheden in hun terroristische thuisland toch wel meer fatsoen en realiteitszin mogen verwachten.
pi_1641523
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 11:06 schreef Lynch het volgende:
En waarom hebben de mensen op die school niet even een paar blauwe ogen gemaakt? Als ik het tegenkom dan liggen ze voor zeer lange tijd in het ziekenhuis. Dat garandeer ik je. Als ze willen feesten gaan ze maar ff naar afghanistan. Niet hier. Een beetje op ons schijten zeker? In ons huis? Nooit niet.
  zaterdag 15 september 2001 @ 11:22:05 #138
272 R@b
No-nonsens
pi_1641535
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 11:19 schreef HartSlag het volgende:

[..]

En waarom hebben de mensen op die school niet even een paar blauwe ogen gemaakt? Als ik het tegenkom dan liggen ze voor zeer lange tijd in het ziekenhuis. Dat garandeer ik je. Als ze willen feesten gaan ze maar ff naar afghanistan. Niet hier. Een beetje op ons schijten zeker? In ons huis? Nooit niet.

Je moet je nooit verlagen tot het gedrag van dat soort mensen. Geweld onderling lost niets op. Zolang zij niet handtastelijk worden moet jij het ook niet doen.
  zaterdag 15 september 2001 @ 12:11:54 #139
272 R@b
No-nonsens
pi_1641832
Moslims in Nederland / 'Je probeert met elkaar om te gaan en dan gebeurt zoiets'

2001-09-15

AMSTERDAM - ,,Toen mijn zoontje hoorde over de terreuraanslag in de Verenigde Staten, zei hij: 'Goed dat Amerika eens aan de beurt is'. Mijn dochter vertelde hem geschrokken dat je zoiets nooit mag zeggen. Ze zei hem dat er veel onschuldige mensen waren gestorven. Ze zag de gevolgen van deze ramp en vond dat je zo'n terreurdaad nooit mag goedkeuren.''

Seyma Halici, zelf moslim, zit op haar kantoor van het pand van de Ayasofya-moskee aan de Amsterdamse Baarsjesweg. Het is tijd voor het vrijdagmiddaggebed. Vijftienhonderd mannen zijn toegestroomd.

Vond imam Hamza Zeid Kailani in het televisieprogramma Rondom Tien 's avonds tevoren de aanslag op het Pentagon verdedigbaar, imam M. Hulusi Ünye wijst 'de grootste terreuraanslag in de geschiedenis van de mensheid' onomwonden af. ,,Als moslim en als mens zeggen we dat zulke gruwelijkheden onacceptabel zijn.'' De geestelijke, verantwoordelijk voor de imams van de Turks-islamitische organisatie Milli Görüs in Nederland, hoopt dat 'zoiets nooit meer zal plaatsvinden. De Koran zegt dat als je een mens vermoordt, je de hele mensheid vermoordt.''

Aansluitend wordt er een begrafenisdienst gehouden ter herdenking van de slachtoffers van de aanslagen in de Verenigde Staten. De dienst is niet georganiseerd omdat de moslims bang zijn voor represailles, verzekert Hulusi Ünye. ,,We hebben niks met die aanslagen te maken. Dat we de slachtoffers herdenken, is daar het bewijs van. Echte moslims zouden nooit zo'n aanslag plegen. Er zullen altijd mensen zijn die een link willen leggen tussen ons en de daders, maar daar kunnen wij niets aan doen.''

Volgens Halici houdt het gebeurde nog steeds haar kinderen bezig: ,,Mijn zoon vroeg of moslims in Nederland zouden worden aangevallen. Het komt allemaal zo dichtbij.''

Is ze bang voor oorlog? ,,Je hebt twee machten die tegenover elkaar staan. Is iemand bereid zich terug te trekken of zijn ze dan al te ver gegaan, ten koste van veel slachtoffers?'' ,,Amerika is niet onze held, het systeem klopt niet. Je kunt de democratie ten goede en ten kwade gebruiken. Maar hier gaat het om burgers. Ook al heb je nog zoveel wraakgevoelens, het rechtvaardigt zo'n daad niet.''

Berichten over feestende moslims doet de al gespannen situatie niet goed, vindt Halici. ,,Je voelt je aangesproken; je bent tenslotte ook moslim. Het frustrerende is dat je probeert met elkaar om te gaan, als moslim en niet-moslim. En dan gebeurt er zoiets. We zijn helemaal tegen die aanslag, maar het is dan net alsof moslims nooit iets goeds kunnen doen, alsof 'het wéér die moslims zijn'. Alsof wij dit dagelijks doen.''

Halici begrijpt de aversie tegen het Amerikaanse systeem wel. ,,Palestijnen en Irakezen hebben zoveel wreedheden meegemaakt van Amerikaanse zijde. Je kijkt niet naar de feiten, naar de slachtoffers, maar naar je eigen emotie.''

Aan de andere kant: ,,Als mensen zelf drama's hebben meegemaakt, intens verdriet hebben gekend -dan moeten ze toch meeleven met andere slachtoffers? Maar de woede overheerst weer.''

© Trouw door Hester Haars
==============================================================

pi_1642221
Ik heb 4 jaar lang op een MBO school (doe nu al een tijdje HBO) gezeten in Amsterdam West. Amsterdam West kan gezien worden als de plek waar de meeste marrokanen wonen. Het is ook niet gek dat op mijn school ongelofelijk veel marrokanen zaten. Na 4 jaar op zo'n school te hebben gezeten kan ik denk ik wel zeggen dat ik weet hoe deze marrokaanse jongens en meisjes zich gedragen.

Toevallig zat ik gisteren AT5 te kijken (Amsterdamse nieuwszender) en zag daar een stuk over mijn school en de herdenking. Je ziet daar de directeur van de school (blanke man) die in de aula met een microfoon vraagt of ze alsjeblieft 3 minuten stil willen zijn om te herdenken. Er word door de directeur heen gepraat en geschreeuwd. Als de 3 minuten beginnen word er gelachen en lopen er mensen rond. Er zijn in de hele aula 2 groepen die zich wel stil houden. Dit zijn de blanken en de zwarten. De marrokanen worden hierna geinterviewed en er word gevraagd wat ze dachten. Ze zeiden "ja de pallestijnen hebben we herdacht".

Dit is natuurlijk hun goedrecht. Maar ze moeten wel begrijpen dat het merendeel van Nederland het verschrikkelijk vinden.

Als ik marrokanen hoor praten en juichen over het feit dat die aanslag is gepleegd dan word ik aggressief. Ik kan daar niet tegen. Ik ben benieuwd of de marrokanen en afghanen rotzooi zullen trappen mocht er een aanval komen op afghanistan. Ook ben ik benieuwd of de Nederlanders dit zullen pikken. Ik merk toch onder mijn vriendenkring dat er een grote haat begint te komen tegen marrokanen.

Er word ook gezegd dat niet alle islamieten zo zijn. Dit wil ik graag geloven, maar diep in mijn hart kan ik dit niet.

pi_1644953
Geld geven aan Marocco, en dan die VARKENS deporteren.
pi_1644984
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 09:31 schreef Flexer het volgende:

[..]

Kunnen we ze niet ergens anders laten rondhangen.

In Marroco
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')