abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23241755
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:52 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Wat denk je niet? Een simpel optelsommetje is genoeg hoor....
Als je het totaalplaatje bekijkt, dan zie je twee kleine groepjes die elkaar aan het pesten zijn met brandstichting. Er zijn net zoveel moskees en moslimscholen in de fik gezet als katholieke kerken en katholieke scholen. Alleen maar omdat het in Uden beter gelukt was, betekent niet dat alle moslimsgebouwen bewaakt moeten worden van ons geld. Dat is discriminatie. Bewaak de kerken enzo dan ook.
Maar wat zou het ook, ik ben niet gelovig, dus in theorie ruimt het lekker op .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_23241853
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:06 schreef Steeven het volgende:

[..]

Als je het totaalplaatje bekijkt, dan zie je twee kleine groepjes die elkaar aan het pesten zijn met brandstichting. Er zijn net zoveel moskees en moslimscholen in de fik gezet als katholieke kerken en katholieke scholen. Alleen maar omdat het in Uden beter gelukt was, betekent niet dat alle moslimsgebouwen bewaakt moeten worden van ons geld. Dat is discriminatie. Bewaak de kerken enzo dan ook.
Maar wat zou het ook, ik ben niet gelovig, dus in theorie ruimt het lekker op .
Discriminatie is in dit geval best te verdedigen, kerken lopen nou eenmaal minder risico, volgens mij is er maar eentje aangevallen. Nu al 2 islamitische scholen en ik weet niet hoeveel moskeeën.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_23241919
1 kerk? Al veel meer hoor...
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  donderdag 11 november 2004 @ 14:13:45 #104
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_23241946
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:30 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Tuurlijk, je wordt niet zomaar genomineerd
Ik ben u beide zeer dankbaar!

Hierbij plaats ik nog een oproep!

Stem op mij voor de grootste Fok!slet van het jaar 2004 Award!
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_23241949
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:12 schreef Steeven het volgende:
1 kerk? Al veel meer hoor...
Welke dan?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_23242080
quote:
Aanslag moskee Venray verijdeld

In Venray heeft de politie vannacht na een tip twee mannen aangehouden die van plan waren een aanslag te plegen op de moskee aan de Kiosk. De politie werd getipt dat er een aanslag op de moskee in voorbereiding was en patrouilleerde daarom ter plaatse.

De twee aangehouden mannen, 20 en 23 jaar oud, hadden molotovcocktails in hun auto liggen. Ze zijn bekenden van de politie en vaker betrokken geweest bij geweldsdelicten. Meer aanhoudingen worden niet uitgesloten.

Op 7 november werden in Huizen al drie mannen aangehouden van 19, 25 en 26 jaar oud die van plan waren de An-Nasr moskee in de brand te steken. En in Rotterdam werd een 19-jarige inwoner opgepakt die een brandend voorwerp naar een moskee gooide. Die laatste verklaarde onder invloed van drank tot zijn daad te zijn gekomen.

Hulp van kerken
Algemeen secretaris dr. B. Plaisier van de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) vindt dat als de golf van aanslagen op moskeeën en moslimscholen voortduurt, kerkleden zich geroepen moeten voelen om mee te helpen met de beveiliging van islamitische gebedshuizen en scholen. ''Dat zou een ongelooflijk belangrijk teken zijn'', zei hij vandaag. Volgens Plaisier moeten plaatselijke kerken zich er verantwoordelijk voor voelen dat moslims in Nederland in vrede kunnen leven: ''Daarom moeten christenen moslims te hulp komen en omgekeerd.''

De recente aanslagen op kerken zouden volgens Plaisier wel eens wraakacties kunnen zijn voor die op islamitische doelen. ''Sommige moslims vereenzelvigen het Westen met het christendom. Het idee dat Europa christelijk is, is niet uit de hoofden van sommige mensen te krijgen'', aldus Plaisier.

Utrecht
In Utrecht werd vannacht een brandje ontdekt in de Blijde Boodschapkerk. Agenten ontdekten het vuur nadat ze tijdens hun surveillance een stil alarm zagen afgaan. Aan de achterzijde van de kerk was een ruit ingeslagen en binnen woedde een klein brandje. De politie vermoedt opzet maar kan nog niets zeggen over daders en motieven.

In Veendam hebben onbekenden vannacht een moskee en het gemeentehuis beklad met racistische leuzen en tekens. Op beide gebouwen zijn onder meer hakenkruisen en white-power-tekens aangebracht.
pi_23242112
Ik wil even iedereen die het niet met mij eens is hiervan beschuldigen.
pi_23242141
Ik denk dat er zeker wel 5-6 kerken iets brandends naar binnen hebben gekregen. Dat heb ik iig gelezen in de kranten de afgelopen dagen en op fok.nl.
Misschien heb je gelijk op het punt dat moskees e.d. sowieso beveiliging nodig hebben, maar dat geeft wel een verkeerd beeld af naar de nog woedende bevolking als datzelfde niet met kerken gebeurd. Die lezen ook dat kerken het slachtoffer worden van geweld, en vragen zich weer af: zij wel en wij niet, wtf. Dat is niet echt positief om weer stabiliteit terug te krijgen in dit land.
pi_23242208
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:22 schreef Steeven het volgende:
Ik denk dat er zeker wel 5-6 kerken iets brandends naar binnen hebben gekregen. Dat heb ik iig gelezen in de kranten de afgelopen dagen en op fok.nl.
Misschien heb je gelijk op het punt dat moskees e.d. sowieso beveiliging nodig hebben, maar dat geeft wel een verkeerd beeld af naar de nog woedende bevolking als datzelfde niet met kerken gebeurd. Die lezen ook dat kerken het slachtoffer worden van geweld, en vragen zich weer af: zij wel en wij niet, wtf. Dat is niet echt positief om weer stabiliteit terug te krijgen in dit land.
Het lijkt me best uit te leggen, er zijn ook minder Islamitische dan Christelijke gebouwen, elk Christelijk gebouw beveiligen is niet te doen.
pi_23242241
Ik denk niet dat het uit te leggen valt op dit moment. Het doet gewoon de beeldvorming niet ten goede. Maar ja, ik denk niet dat wij twee het eens worden op dit punt .
pi_23242293
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:26 schreef Steeven het volgende:
Ik denk niet dat het uit te leggen valt op dit moment. Het doet gewoon de beeldvorming niet ten goede.
Als je zegt waarom je het doet, dan kan het die beeldvorming verbeteren. Maar ja, Balkie, Donner en Remkes zijn niet echt verbale sterren .
pi_23242313
pi_23242359

pi_23242849
quote:
Donner: meer bevoegdheden tegen terrorisme

DEN HAAG (ANP) - Minister Donner van Justitie maakt het opsporingsambtenaren gemakkelijker om op te treden tegen terrorisme. Hij heeft donderdag bekendgemaakt dat agenten voortaan sneller mogen infiltreren, observeren en telefoons afluisteren.

De opsporingsdiensten kunnen de bijzondere bevoegdheden toepassen als er aanwijzingen zijn dat terroristische acties worden voorbereid. Tot nu toe moest er een redelijk vermoeden zijn dat een strafbaar feit werd gepleegd. Donner heeft de verruiming van de bevoegheden in september al aangekondigd.

De officier van justitie moet toestemming geven voor gebruik van de bevoegdheden. De officier van justitie mag van Donner voortaan verdachte personen preventief laten fouilleren of voertuigen onderzoeken. Als gevaar dreigt in zogenoemde veiligheidsrisicogebieden zoals luchthavens, industriegebieden, stations en overheidsgebouwen mag de politie zonder toestemming van de officier preventief fouilleren en auto's onderzoeken.

Toestemming rechter-commissaris

Donner verruimt ook de mogelijkheden om informatie te verzamelen over mensen die mogelijk een aanslag voorbereiden. Agenten mogen eerder namen, bankrekeningnummers en andere schriftelijke informatie over verdachten opvragen. De officier moet hierbij echter eerst toestemming vragen aan de rechter-commissaris.

Tenslotte kunnen verdachten eerder achter slot en grendel worden gezet als er een redelijk vermoeden van schuld is. Donner wil hiermee voorkomen dat een verdachte niet kan worden opgepakt omdat er aan het begin van een onderzoek nog te weinig bewijs is. De betrokken persoon zou dan alsnog de kans hebben om slachtoffers te maken. Donner vraagt diverse partijen advies over zijn wetsontwerp. Daarna stuurt hij zijn plannen naar de Tweede Kamer.
Donner
pi_23242873
quote:
Gretta Duisenberg: ,,Wat nu?''

AMSTERDAM (ANP) - Intens verdrietig en toch nog verrast reageerde activiste Gretta Duisenberg donderdag op het overlijden van Yasser Arafat. Met stijgende verbazing heeft zij in de laatste dagen de ,,macabere klucht'' over de ziekte van de Palestijnse leider gevolgd. ,,Maar wat nu?'', vraagt ze zich af.

Israël heeft Arafat jarenlang vernederd door hem gevangen te houden in een somber, donker, vochtig hoofdkwartier in Ramallah, meent Duisenberg. Ze bezocht hem daar voor het laatst in april. ,,Zijn historische betekenis zal na zijn overlijden alleen maar groeien en ooit zal hij terugkeren in Jeruzalem'', is haar overtuiging.

Duisenberg sprak Arafat het laatst toen hij haar belde over de uitspraak van het het Internationaal Gerechtshof (ICJ) in juli. Het hof oordeelde dat de bouw van de muur die Israël scheidt van de Westelijke Jordaanoever in strijd is met het volkenrecht en daarom illegaal. Duisenberg condoleert het Palestijnse volk met het overlijden van de leider. De Israëlische premier Sharon moet vrije verkiezingen toestaan, meent ze.

Palestina Komitee

,,Arafat heeft het Palestijnse volk een gezicht gegeven'', zegt W. Lankamp van het Nederlands Palestina Komitee in reactie op Arafats dood. Lankamp benadrukt de grote historische rol die de Palestijnse leider heeft gespeeld.

,,Die rol had heeft hij alleen maar kunnen spelen door zijn tomeloze inzet, zijn indrukwekkende werkkracht. Als hij de corrupte slappeling was geweest, waarvoor hij vaak versleten is, was hem dat niet gelukt. Het prestige dat hij aan deze rol overhield, is altijd slecht begrepen in Nederland'', zo luidt de verklaring van het comité.

Centraal Joods Overleg

Het Centraal Joods Overleg (CJO) beschouwt de dood van de Palestijnse president Arafat als een mogelijkheid voor het Palestijnse volk een leider te krijgen die ver blijft van geweld. ,,Daarvan heeft Arafat nooit afstand kunnen of willen doen'', stelde de organisatie donderdag in een verklaring.

Arafat zal volgens het CJO weliswaar blijvend geassocieerd worden met het vredesproces. Maar een ,,echte duurzame vrede heeft hij niet bereikt, geweld heeft hij nooit werkelijk afgezworen''. Volgens de organisatie verdienen de Palestijnen een leiderschap ,,dat met dat van de staat Israël werkelijke, duurzame vrede nastreeft''. Het CJO is het platform van joodse kerkgenootschappen en organisaties in Nederland.

R. Naftaniel, directeur van het Centrum voor Informatie en Documentatie Israël (CIDI), voelt weinig emoties bij het overlijden van Arafat. ,,Hij was een historisch symbool en ik zal hem zeker missen als een van de spelers in het Midden-Oosten, maar politiek gezien was hij al dood.'' Naftaniel vond Arafat een besluiteloos leider, die geen duidelijke koers voer.
Gretta Duisenberg .
pi_23242880
Shit, zit vanavond op de eerste rij bij Arie & Sylvester
  donderdag 11 november 2004 @ 14:53:46 #117
92803 Bela
homo ludens
pi_23242914
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:28 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Als je zegt waarom je het doet, dan kan het die beeldvorming verbeteren. Maar ja, Balkie, Donner en Remkes zijn niet echt verbale sterren .
De PvdA communiceert wat slimmer
quote:
Onze overheid vreest en wantrouwt haar eigen bevolking het meest.
Wat moet je nog in een land waar je de politie op je dak krijgt als je het gebod ‘Gij zult niet doden’ op een muur schildert? En wel omdat de moskee om de hoek over deze ‘opruiende’ tekst heeft geklaagd? Met de verwijdering van die Rotterdamse muurschildering, op last van de burgemeester, is onze rechtsstaat definitief ten grave gedragen. Onze politie fungeert thans als de inquisitie van de muzelmannen.

Het mag duidelijk zijn: onze overheid vreest en wantrouwt haar eigen bevolking het meest. Twintig jaar lang heeft zij het moslimextremisme in dit land gecultiveerd en gesubsidieerd. Met ons belastinggeld. Wie daar bezwaar tegen maakte werd verketterd als neonazi (Fortuyn) of veroordeeld tot 6 maanden voorwaardelijk (Janmaat). En nu Theo van Gogh met doorgesneden keel in het lijkenhuis ligt zijn het de islamitische gebouwen en de Fatima Elatiks die dag en nacht bewaking krijgen. Niet het kind van Theo van Gogh. Sterker nog: dankzij de gedienstige media weet nu elke moslimfundamentalist waar dat kind woont, waar hij op school zit, van welke sportclub hij lid is etc. (Wat denkt u, zouden de media het expres doen? Na de mislukte aanslag op Hans Smolders, de chauffeur van Pim Fortuyn, brachten ze ook pontificaal zijn woning in beeld, inclusief straatnaambordje en huisnummer. Alsof ze wilden zeggen: “Mocht er nog iemand naar hem op zoek zijn; HIER woont ie hoor, die rechtse rakker!?).

De kinderen van Paul Rosenmöller daarentegen hebben indertijd wekenlang lijfwachten gekregen. En hun vader was niet eens vermoord! Maar ja, hij was bedreigd door witte Nederlanders, en die vreest onze overheid het meest. Bij de begrafenis van Fortuyn waren de ereplaatsen in de kathedraal ingeruimd voor Fortuyns grootste aartsvijanden. En bij het strikt besloten crematiefeestje voor Theo van Gogh was het maandag weer hetzelfde laken een pak. Daar stonden waarachtig Rob Oudkerk, Bram Peper, Felix Rottenberg, Paul Witteman, en - geloof het of niet - Femke Halsema te klinken. Er was een optreden van Marokkaanse rappers, en er waren Turkse broodjes. How politiek correct can you get? ?

Je kunt ook nergens een poot zetten tegenwoordig, of de PvdA deelt er de lakens uit. “Zelfs hier", brieste ik tegen een hoge beleidsambtenaar. “Zeg dat wel", zei die ambtenaar. ” Je moest eens weten hoe dat gegaan is met die bijeenkomst op de Dam!” “Laat me raaien", zei ik. “Terstond na de moord is Cohen met zijn partijgenoten, de Nietnixers Erik van Bruggen en Lennaert Booij, voor crisisberaad bijeengekomen. Job, hebben die twee gezegd, we moeten ze vóór zijn! Neem onmiddellijk de leiding over het rouwbetoon, anders gaat het gepeupel het stadhuis bestormen, en dan kan de PvdA het voortaan wel schudden in Amsterdam. We moeten natuurlijk wel voorkomen dat je op de Dam door je eigen burgerij wordt stijfgescholden en uitgefloten. Weet je wat? Je roept gewoon ZELF de bevolking op om zoveel mogelijk kabaal te maken! Dan verzuipt de woede tegen jouw persoon daar volledig in!” “Goed geraaien", zei de hoge beleidsambtenaar. “Zo is het exact gegaan. Ik kan het weten, want ik ben erbij geweest. Schrijf dat maar rustig op.”
Bron: Metro 10 november 2004, column, P. Hemelrijk
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_23242921
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:52 schreef Chewie het volgende:
Shit, zit vanavond op de eerste rij bij Arie & Sylvester
Ik heb die nooit grappig gevonden. Beetje...ja...té ingestudeerd.
pi_23243022
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:53 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik heb die nooit grappig gevonden. Beetje...ja...té ingestudeerd.
Vond de eerste show van ze slecht, de tweede zaten wel goede grappen in (beide op tv gezien)
Geen idee of deze leuk is, bij mij op het werk hebben ze waarschijnlijk de overgebleven kaarten gekocht want echt niemand zit op dezelfde rij. Arie vond ik ook nog wel grappig bij de Lama's

Voorste rij bij Arie & Sylvester en ook nog een keer in Theater Zuidplein, denk dat ik mijn testament maar eens op ga stellen.
pi_23243029
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:53 schreef Bela het volgende:

[..]

De PvdA communiceert wat slimmer
[..]

Bron: Metro 10 november 2004, column, P. Hemelrijk
Ze haalt even alle cliché's waarin Theo van Gogh ook zo "goed" was weer even omhoog. Het land wordt geleid door muzelmannen, Rosenmuller, Rob Oudkerk, Bram Peper, Felix Rottenberg, Paul Witteman, Job Cohen. Hans Smolders en Pim Fortuyn zijn helden.

Nou nog de NOS en de Volkskrant erbij en het standaard rechtse gezever is compleet. Dat dit nog interessant gevonden wordt .

[ Bericht 5% gewijzigd door RichardQuest op 11-11-2004 15:08:00 ]
pi_23243102
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:57 schreef Chewie het volgende:

[..]

Vond de eerste show van ze slecht, de tweede zaten wel goede grappen in (beide op tv gezien)
Geen idee of deze leuk is, bij mij op het werk hebben ze waarschijnlijk de overgebleven kaarten gekocht want echt niemand zit op dezelfde rij. Arie vond ik ook nog wel grappig bij de Lama's

Voorste rij bij Arie & Sylvester en ook nog een keer in Theater Zuidplein, denk dat ik mijn testament maar eens op ga stellen.
. Zie je wel op tv .
pi_23243126
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:57 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ze haalt even alle cliché's waarin Theo van Gogh ook zo "goed" was weer even omhoog. Het land wordt geleid door muzelmannen, Rosenmuller, Rob Oudkerk, Bram Peper, Felix Rottenberg, Paul Witteman, Job Cohen. Hans Smolders en Pim Fortuyn zijn helden.

Nou nog de NOS en de Volkskrant erbij en het standaard rechtse gezever is compleet.
Ik mis Wallage in dat rijtje maar om dat te compenseren hier wat geweldige PvdA retoriek van deze socialistische mastodont
quote:
Wallage: Jaag moslims niet de moskee in

Sjoerd Jansen

groningen - Na de twee aanslagen op moskeeën in de stad Groningen heerst er angst in de plaatselijke moslimgemeenschap. Vertegenwoordigers van de moslimorganisaties lieten dat dinsdag weten tijdens een bijeenkomst met burgemeester Jacques Wallage en wethouder José van Schie.

''Mensen vertelden me dat ze hun kinderen niet meer alleen naar school durfden laten gaan, omdat ze bang zijn dat hen iets overkomt'', zegt Wallage.

Moslimvrouwen zeiden dat ze na de moord op filmer en columnist Theo van Gogh anders bekeken worden. ''Deze vrouwen dragen allemaal een hoofddoek. Voorheen keek niemand daarvan op, maar nu worden ze er door andere Groningers op aangesproken. Ze moeten zich verantwoorden voor wat er in Amsterdam met Van Gogh is gebeurd, terwijl ze daar niets mee te maken hebben. De moslims hebben het idee dat zij de schuld krijgen, omdat ze moslims zijn. Er heerst angst onder hen. Maar we moeten goed beseffen dat Theo van Gogh door een waanzinnige, een extremist is vermoord. Daar moet de gemiddelde moslim, net als andere Nederlanders, niets van hebben.''

Verontschuldigingen

Ooit wilde een moslim de burgemeester zijn verontschuldigingen aanbieden voor de aanslagen op 11 september. ''Ik heb gezegd dat hij dat niet hoeft te doen'', zegt Wallage. ''Datzelfde heb ik een veertigjarige Duitser in Oldenburg verteld, die zich excuseerde voor de nazi-misdaden. Mensen moeten zich niet verontschuldigen voor zaken waar ze part noch deel aan hebben.''

Volgens Wallage heerst er een hoop angst in de samenleving, zowel onder moslims als onder overige Nederlanders. Mensen moeten zo veel mogelijk gerustgesteld worden.

''Dat doe je niet door de dialoog tussen de bevolkingsgroepen te verengen tot een discussie over terreur. Hanteer een brede agenda. Zorg dat allochtonen de Nederlandse taal leren en toegang krijgen tot de arbeidsmarkt. En pak jongeren, zoals de Marokkanen die lopen te pesten in de Diamantbuurt in Amsterdam, aan. Zo voorkom je dat moslims afglijden en vatbaar worden voor een extreme vorm van de islam. Dat sluipende proces moeten we voorkomen.''

De burgemeester pleit er voor om het onnodig kwetsen wegens iemands religie achterwege te laten. ''Er is vrijheid van meningsuiting, maar ga daar behoedzaam mee om. En behoedzaamheid was niet Van Gogh's bekendste eigenschap. Ook tegen Ayaan Hirsi Ali zeg ik dat het niet nodig is om te beledigen. Zo kom je niet met de moslims in gesprek en jaag je de mensen alleen maar de moskee in.''
pi_23243325
quote:
Op donderdag 11 november 2004 15:02 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik mis Wallage in dat rijtje maar om dat te compenseren hier wat geweldige PvdA retoriek van deze socialistische mastodont
[..]
Wat is er mis met deze uitspraken? Alleen dat van Hirsi Ali had 'ie wat mij betreft achterwege mogen laten....
quote:
Mensen moeten zich niet verontschuldigen voor zaken waar ze part noch deel aan hebben.
Hier heeft 'ie natuurlijk helemaal gelijk in.
pi_23243668
quote:
Op donderdag 11 november 2004 15:11 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Wat is er mis met deze uitspraken? Alleen dat van Hirsi Ali had 'ie wat mij betreft achterwege mogen laten....
[..]

Hier heeft 'ie natuurlijk helemaal gelijk in.
Op zich zijn die uitspraken niet verkeerd maar het is wel weer typische PvdA retoriek zoals
quote:
''Mensen vertelden me"
en
quote:
"Ooit wilde een moslim de burgemeester zijn verontschuldigingen aanbieden voor de aanslagen op 11 september. ''Ik heb gezegd dat hij dat niet hoeft te doen'', zegt Wallage. ''Datzelfde heb ik een veertigjarige Duitser in Oldenburg verteld, die zich excuseerde voor de nazi-misdaden.''
Deze vind ik trouwens wel het ergst
quote:
''Deze vrouwen dragen allemaal een hoofddoek. Voorheen keek niemand daarvan op, maar nu worden ze er door andere Groningers op aangesproken. Ze moeten zich verantwoorden voor wat er in Amsterdam met Van Gogh is gebeurd, terwijl ze daar niets mee te maken hebben. De moslims hebben het idee dat zij de schuld krijgen, omdat ze moslims zijn. Er heerst angst onder hen. Maar we moeten goed beseffen dat Theo van Gogh door een waanzinnige, een extremist is vermoord. Daar moet de gemiddelde moslim, net als andere Nederlanders, niets van hebben.''
Voorheen werden ze er ook niet op aangesproken omdat veel moslima's nog niet zo heel lang geleden geen hoofddoek droegen, zeker niet in Groningen.

Wallage heeft natuurlijk ook al een aardige geschiedenis in DenHaag en als Burgermeester van Groningen om (discussie over) intergratieproblemen onder het vloerkleed te vegen.
pi_23243878
Ik heb eerlijk gezegd geen zin in yet another islamdiscussie...
pi_23244067
quote:
Op donderdag 11 november 2004 15:37 schreef RichardQuest het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd geen zin in yet another islamdiscussie...
Ik ook niet maar dit ging toch meer over Wallage.
pi_23244116
Over de geschiedenis van Wallage weet ik niet veel, maar ik heb geen problemen met deze uitspraken.
pi_23244177
Echt socialistisch geneuzel hoorde ik afgelopen zondag tijdens een Kristallnachtherdenking. Waar echt duidelijke lijnen getrokken werden tussen de nazi-Duitsland met de Joden en Nederland met de moslims/allochtonen. .
pi_23245552
Nee, Nederland bestaat uit euthenasie, Haarlem, softdrugs, alcohol, Hergé en overspel. Trek het je niet aan.
pi_23246164
Aloha!

.

Nog steeds gezever over moslims .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_23246326
Dit moet wel een kloon van Sidekick zijn !

Mijn vriendin is stuk.

Fries redelijk opgeleid en fabrieksarbeider.
pi_23246439
quote:
Op donderdag 11 november 2004 16:57 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nee, Nederland bestaat uit euthenasie, Haarlem, softdrugs, alcohol, Hergé en overspel. Trek het je niet aan.
En Fok!hunk DrWolffenstein .
pi_23246479
Wolffenstein, wat een kutnickname btw
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
pi_23246491
quote:
Uitvaart Arafat rechtstreeks uitgezonden

HILVERSUM (ANP) - De uitvaart van de Palestijnse president Yasser Arafat wordt vrijdag rechtstreeks uitgezonden op Nederland 2. Vanaf 09.45 uur is de plechtigheid in de Egyptische hoofdstad Caïro op de televisie te volgen.

Later op de dag zal op Nederland 2 ook de begrafenis in Ramallah op de Westelijke Jordaanoever te zien zijn.
pi_23246576
Wordt het tijd voor een nationale begraveniszender?

Was Koefnoen laatst toch wel erg actueel .
pi_23246761
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:19 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik voel me haast niet meer veilig, op een christelijke school.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_23246816
Ik zit op een rijksuniversiteit zijn die nog wel veilig?
pi_23246842
De VVD .
quote:
VVD neemt kabinet onder vuur
Uitgegeven op 11 november 2004 om 17:26 uur

VVD-fractievoorzitter Jozias van Aartsen noemt het 'buitengewoon kwalijk' dat het kabinet pas woensdag heeft ingezien dat het 'naïef' is geweest ten opzichte van moslimextremisme in Nederland. Dat heeft hij gezegd tijdens het debat in de Tweede Kamer over de moord op Theo van Gogh. De liberalen hebben in het verleden al herhaaldelijk aangedrongen op een hardere aanpak, maar het kabinet is daar te slap mee omgegaan, aldus Van Aartsen.

De fractievoorzitter heeft ook forse kritiek op de Amsterdamse burgemeester Job Cohen. Deze riep vorige week nog 'op hoge toon' dat hij een onafhankelijk onderzoek wilde over het feit dat de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) de gemeente niet voldoende informatie zou hebben gegeven. Uit de brief van de ministers Joham Remkes (binnenlandse Zaken) en Piet Hein Donner (Justitie) aan de Kamer blijkt dat er wel degelijk regelmatig contact is geweest tussen de verschillende diensten.

De VVD meent dat de politiek harder moet optreden tegen het toenemende geweld. "Dialoog is belangrijk, maar niet nummer één. Extremisten bereik je echt niet met een Postbus-51 spotje", aldus Van Aartsen. Hij meent dat de moord op Theo van Gogh niet valt te herleiden tot 'verharding of verruwing in Nederland'. "Jihadisten zijn geen Hells Angels met baarden." Radicale imams en moskeeën moeten keihard worden aangepakt, menen de liberalen.

De partij pleit voor een voorwaardelijke verblijfsvergunning voor imams, die te allen tijde moet kunnen worden afgenomen. De salafistische moskeeën (moskeeën die een zeer orthodoxe vorm van de islam prediken) moeten worden gesloten als het aan Van Aartsen ligt.

De fractievoorzitter noemde het ook 'buitengewoon kwalijk' dat informatie van de AIVD is uitgelekt, waardoor lopende onderzoeken schade hebben opgelopen. "Dat was een heel ernstige zaak, want de kwestie is ook gerelateerd aan Mohammed B."

Je krijgt bijna medelijden met die partij.
pi_23246855
Vandaag een gesprek gehad met het hoofd personeelszaken van het VU Academisch Ziekenhuis.

De medische sector zit maar raar in elkaar.

Van tevoren worden er afspraken gemaakt met de overheid en zorgverzekeraars voor een bepaald aantal behandelingen, zeg 30 knie-operaties per jaar, en alles wat daar overheenkomt, zeg 5 operaties meer, wordt niet betaald.

Nee, dat is lekker als je nummer 35 bent. Zo motiveer je het personeel toch niet?
pi_23246882
quote:
Op donderdag 11 november 2004 17:48 schreef du_ke het volgende:
De VVD .
[..]

Ze doen erg hun best om een rechtse partij te zin ja.
pi_23246949
En de SGP lukt het helaas niet meer om de TV en het internet te verbieden dus dan maar de schotel .
quote:
SGP: Optreden tegen antiwesterse taal
Uitgegeven op 11 november 2004 om 17:43 uur

Het kabinet moet harder optreden tegen 'opruiende antiwesterse taal die uit Arabische landen via de schotelantenne ons land binnenkomt'. Dat stelt SGP-fractievoorzitter Bas van der Vlies. Verder moeten geldstromen vanuit deze landen naar 'dubieuze stichtingen' worden bevroren. Dat geldt ook voor haatzaaiende websites, aldus Van der Vlies tijdens het debat in de Tweede Kamer over de moord op Theo van Gogh.

De SGP wil dat haast wordt gemaakt met hardere maatregelen om moslimextremisme aan te pakken. "Waarom duurt het zo tergend lang voordat bekend wordt of wordt opgetreden tegen boeken waarin wordt opgeroepen om homo's van hoge gebouwen te gooien?", vraagt Van der Vlies zich af.

De overheid moet op zijn minst financieel bijdragen aan de bescherming van publieke personen zoals opinieleiders, stelt de partij. Van der Vlies plaatst vraagtekens bij de huidige maximumstraf voor 'terroristische moordenaars'. "Het is moeilijk voorstelbaar dat plegers van zulke delicten ooit weer gewoon op straat kunnen rondlopen."
pi_23246966
quote:
Op donderdag 11 november 2004 17:49 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ze doen erg hun best om een rechtse partij te zin ja.
Volgens mij doen ze meer hun best de populisten uit te hangen .
  donderdag 11 november 2004 @ 17:56:40 #143
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23247035
Van Aartsen is helemaal in zijn element. Zie hem eens harde taal uitslaan.

Wat een farce.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23247247
quote:
Op donderdag 11 november 2004 17:48 schreef du_ke het volgende:
De VVD .
[..]

Hoezo? van Aartsen zegt weinig anders dan Bolkestijn een paar jaar geleden met als verschil dat er nu wel een discussie over mogelijk is.
pi_23247330
quote:
Op donderdag 11 november 2004 18:05 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hoezo? van Aartsen zegt weinig anders dan Bolkestijn een paar jaar geleden met als verschil dat er nu wel een discussie over mogelijk is.
Ach het is echt weer zo'n -wij zijn voor hard aanpakken (als enige) maar niemand luisterd en praten is eng stukje-
pi_23247569
Eén van de terroristen die in den Haag gearresteerd is is een Amerikaan
pi_23247894
quote:
Op donderdag 11 november 2004 18:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach het is echt weer zo'n -wij zijn voor hard aanpakken (als enige) maar niemand luisterd en praten is eng stukje-
Vind ik nog wel meevallen. Ok dat stukje over postbus51 had hij weg kunnen laten, alhoewel ik bang ben dat we binnenkort wel zo'n wanstaltig stukje overheids propaganda kunnen verwachten
pi_23247924
quote:
Op donderdag 11 november 2004 18:21 schreef kLowJow het volgende:
Eén van de terroristen die in den Haag gearresteerd is is een Amerikaan
Die dikke zeker?
pi_23248045
quote:
Op donderdag 11 november 2004 18:39 schreef sizzler het volgende:

[..]

Die dikke zeker?
Geen idee, hoorde het net op ned2 journaal. Hij zou zich 5 jaar geleden bekeerd hebben. Over de achtergrond van de andere arrestant was niks bekend.
  donderdag 11 november 2004 @ 18:58:16 #150
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_23248300
Waarschuw me even wanneer dit moslim gedooe weer over is en een ander onderwerp het gesprek van de dag is...

Tot dan Tabee!
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')