wat denk je als er een granaat naar je wordt gegooid, en er wordt gemeld dat er 20 kilo explosieven in huis liggen...?quote:Op woensdag 10 november 2004 21:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb me de gehele dag afgevraagd wat er in hemelsnaam in zo'n huis kon zitten dat zo gevaarlijk kon zijn dat er zoveel drama voor nodig is...
Mensen die hun deuren 'beveiligen' met explosieven en die granaten gooien naar en schieten op politie.quote:Op woensdag 10 november 2004 21:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb me de gehele dag afgevraagd wat er in hemelsnaam in zo'n huis kon zitten dat zo gevaarlijk kon zijn dat er zoveel drama voor nodig is...
En (sorry als ik iets doms vraag) wat is je vader dat ie dit weet?quote:Op woensdag 10 november 2004 22:29 schreef ook_gek het volgende:
Dit is al een tijd aan de gang en wellicht zijn ze nu al klaar dat kan. Ik hoor het net pas omdat m,n vader net pas kon bellen.
Hij komt zo naar huis dan zal ik het even vragen.
Daarvoor hebben ze toch juist een robot?quote:Op woensdag 10 november 2004 22:29 schreef ook_gek het volgende:
Ze durven niet naar binnen met de robot omdat ze bang zijn dat de tering zooi de lucht in gaat.
Dat is volledig offtopic, lijkt me.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:33 schreef vdo28 het volgende:
Man doodgeschoten in Breda
de honden geven aan dat er een persoon binnen is die zijn er direct weer uit gehaald.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:33 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Daarvoor hebben ze toch juist een robot?
paranoia gasten wel erg in trek tegen inbrekersquote:Op woensdag 10 november 2004 21:34 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Dat was toch een granaat die als een boobytrap aan een deur zat?
Pap dusquote:Op woensdag 10 november 2004 22:34 schreef ondeugend het volgende:
Kippie, Wat is je bron ?
Mijn vader zit bij het simga team. Een team dat de eerste slachtoffers opvangt en behandeld bij een grote ramp. Denk aan de gas explosie in den haag toen.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:33 schreef Maggie het volgende:
[..]
En (sorry als ik iets doms vraag) wat is je vader dat ie dit weet?
oh je bedoelt het vriendje van die gast die zei dat vanacht kristalnacht zal beginnen met hem vooropquote:Op woensdag 10 november 2004 22:31 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Oh dat relletje op straat, met die donkere gozer met bloed, is me ook duidelijk.
Die is eventjes door een groepje laffe marokkaanse hyena's onder handen genomen. Hoe typerend.
Goed dat ie bleef staan.![]()
Die zal er al om 18:30 al zijnquote:Op woensdag 10 november 2004 22:36 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Pap dus
Om 23.00 zou er een persconferentie zijn.
Geen idee hoor je niks meer overquote:Op woensdag 10 november 2004 22:38 schreef Skyclad het volgende:
Zijn de Brabanders al uit Den Haag gekomen, of zijn die nog zoek?
Wat ie ook zei.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:39 schreef Re het volgende:
[..]
oh je bedoelt het vriendje van die gast die zei dat vanacht kristalnacht zal beginnen met hem voorop![]()
inderdaad! hulde voor het behaalde resultaat. er zijn geen doden gevallen en in het belang van verder onderzoek en de natioanle veiligheid/ terreurbestrijding is het natuurlijk wel zo prettig dat de verdachten levend en wel zijn opgepakt.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:32 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Mensen die hun deuren 'beveiligen' met explosieven en die granaten gooien naar en schieten op politie.
Reden genoeg om zo'n pand af te grendelen en eerst de veiligheid van buurtbewoners en ordediensten te garanderen.
Je mag toch in een topic wel iets tonen wat ook met nieuws te maken heeft en misschien interessant is voor mensenquote:Op woensdag 10 november 2004 22:35 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat is volledig offtopic, lijkt me.
Laatste bericht was volgens mij dat ze honger begonnen te krijgen en de weg niet wisten naar de HB. Of waren dat anderen?quote:Op woensdag 10 november 2004 22:40 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Geen idee hoor je niks meer over![]()
maar die marokkanen zijn hyena's niet...? En wat nou lynchquote:Op woensdag 10 november 2004 22:40 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Wat ie ook zei.
Rechtvaardigt geen publieke lynch.![]()
Wat ik in een eerdere aflevering al zei:quote:Op woensdag 10 november 2004 22:41 schreef don_quichot het volgende:
[..]
inderdaad! hulde voor het behaalde resultaat. er zijn geen doden gevallen en in het belang van verder onderzoek en de natioanle veiligheid/ terreurbestrijding is het natuurlijk wel zo prettig dat de verdachten levend en wel zijn opgepakt.
Kortom; profesionele aanpak.
Ze zeiden duidelijk:"Dus geen laakkade, maar laakweg".quote:Op woensdag 10 november 2004 22:30 schreef Maggie het volgende:
[..]
Of was het nou Laakkade 242?
Hoe vaak moeten ze iets zeggen zeg
Misschien hebben ze net het eten gevonden, wachten ze nu op iemand met een magnetronquote:Op woensdag 10 november 2004 22:42 schreef Maggie het volgende:
[..]
Laatste bericht was volgens mij dat ze honger begonnen te krijgen en de weg niet wisten naar de HB. Of waren dat anderen?![]()
*aansluitquote:Op woensdag 10 november 2004 22:44 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Wat ik in een eerdere aflevering al zei:
----
Overigens m.i. een juiste manier.
Er is n.a.v. onderzoek een inval gedaan in die woning. Daarbij is een misrekening of onderschatting gemaakt, de met explosieven beveiligde deur was totaal niet voorzien. Wanneer dan vervolgens ook nog geschoten wordt, en er een handgranaat naar de politie wordt gegooid kun je maar 1 ding doen: Het 'probleem' isoleren en de veiligheid van je mensen en de buurtbewoners garanderen.
De opschaling die dan volgt is volstrekt logisch. Men had namelijk al 1 misrekening gemaakt, en uiteraard geen zin in nog meer verrassingen. Dus moet je er wel van uitgaan dat de zich in het huis bevindende personen over springstoffen (al dan niet in de vorm van granaten) beschikken, en dat ze zwaar bewapend zijn.
Op dit soort situaties is dan maar 1 response mogelijk: Spierballen laten zien, en lduidelijk maken dat je niet te beroerd bent om ze te gebruiken. Het met explosieven beveiligen van een pand, het gooien van granaten naar en schieten op agenten is namelijk ver over de grens van het toelaatbare.
Ik vermoed dan ook dat er feitelijk weinig onderhandeld is. Er worden gewoon 2 opties aangeboden: Je loopt naar buiten met de handjes in de lucht, of je wordt tussen 6 planken naar buiten gedragen. Een andere weg is er na een dergelijke escalatie simpelweg niet.
Ik was eerderquote:Op woensdag 10 november 2004 22:46 schreef ondeugend het volgende:
Geruchten dat het huis vol explosieven zit
Bron: Nova
Ja, want die gozer verstond t eerst verkeerdquote:Op woensdag 10 november 2004 22:46 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Ze zeiden duidelijk:"Dus geen laakkade, maar laakweg".
ach kom op joh das echt de grootste crap die ik gehoord heb vandaagquote:Op woensdag 10 november 2004 22:49 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Overigens heb ik via een betrouwbare bron vernomen dat het gerucht dat er tanks ingezet zouden worden niet geheel uit de lucht gegrepen was. Er is tenminste 1 tankbataljon in paraatheid gebracht, en de tanks werden voor vervoer naar Den Haag gereed gemaakt.
Gelukkig is dat vandaag niet nodig gebleken.
Jij mag de eerquote:Op woensdag 10 november 2004 22:47 schreef My_Way het volgende:
[..]
Ik was eerder![]()
Ben toch wel benieuwd hoe dit verder afloopt dan...quote:Op woensdag 10 november 2004 22:50 schreef ook_gek het volgende:
m,n vader is thuis hij is afgelost.
Oke komt het.
Het is nog niet over hij komt er net vandaan en het is nog in volle gang.
Ze wachte net op bericht en toestemming van de regiring om het PAND binnen te trekken
Huis zit vol explosiefen ze zijn nog NIET binnen geweest een half uur geleden dan.
m,n vader moest op een gegeven moment naar binnen. NIEMAND zonder kogelvest mocht meer naarbuiten. Robot is NOOIT binnen geweest het gaat om een huis op de 2de etage. Honden zijn wel binnen geweest en geven aan door middel van blaffen dat er een persoon is ( in leven of niet ) En een andere hond geeft aan dat er explosiefen binnen zijn.
Net 15min geleden is het arrestatie team pas weg gegaan en werden ze afgelost door de techniese recherge.
Tot zo ver de update.
NIET bekend wat er nou wel en niet binnen zit of ligt.
Schei toch uit man, een compleet tkbat laten uitrukken om een huis te zuiveren.... Zelden zulke onzin gehoord...quote:Op woensdag 10 november 2004 22:49 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Overigens heb ik via een betrouwbare bron vernomen dat het gerucht dat er tanks ingezet zouden worden niet geheel uit de lucht gegrepen was. Er is tenminste 1 tankbataljon in paraatheid gebracht, en de tanks werden voor vervoer naar Den Haag gereed gemaakt.
Gelukkig is dat vandaag niet nodig gebleken.
Nee. Kijk nog maar eens na wat er in de jaren 70 bij de Molukse gijzelingen is gedaan. Als je gijzelnemers wil omleggen heb je natuurlijk wel een vrij schootsveld nodig. Mag jij raden hoe lang een gevel bestand is tegen een tank.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:51 schreef Papa_Eend het volgende:
[..]
ach kom op joh das echt de grootste crap die ik gehoord heb vandaagWeet je wat voor bestrating er is waar dat huis was? Zo'n tank heeft hier geen eens ruimte om z'n koepel te draaien, en dan nog dan sta je met een tank voor een huis, wat wil je dan? schieten ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |