Graag gedaan.quote:Op woensdag 10 november 2004 17:14 schreef Againzender het volgende:
Dank je Speedy! Ik kon het document zo snel even niet vinden....
Wat maakt het nou uitquote:Op woensdag 10 november 2004 21:48 schreef flugeltje het volgende:
O fuck![]()
![]()
Ik zie nu pas dat ik vanochtend de laatste post in het oude topic had.... Dan moest ik eigenlijk een nieuwe openen. Sorry mensen, helemaal niet meer aangedacht..
Ik zag idd een paar hele mooie foto's... Hier alleen regen jammer genoeg.quote:Op woensdag 10 november 2004 21:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit
In het zuiden heeft er minstens 10 cm sneeuw gehad, stelletje mzzlaars!!!!!!!
Iddquote:Op woensdag 10 november 2004 21:56 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik zag idd een paar hele mooie foto's... Hier alleen regen jammer genoeg.
Hoogwater dus!quote:Bijzonderheden:
I.v.m. een vrij langdurige harde tot stormachtig NW wind over
de gehele Noordzee in combinatie met springtij wordt voor
vannacht (Vrijdag - Zaterdag) alarmpeil verwacht.
quote:Op vrijdag 12 november 2004 10:50 schreef Againzender het volgende:
Ja, het wordt straks ouderwets baggerweer!
Opmerkelijk stukje uit de guidance:
[..]
Hoogwater dus!
Het blijft in ieder geval aardig waaien de komende dagen. En de modellen berekenen een aardige kans op een NW storm boven de Noordzee voor halverwege komende week.quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Tja nu nog een paar dagen met vette storm en dan loopt alles onder
![]()
En ik moet met de bus naar leeuwarden om mijn vriendin op te halen, daarnaast krijgen we veel wind dus met een parapluu zal het wel niet gaan lukkenquote:Op vrijdag 12 november 2004 11:35 schreef RealKnuckles het volgende:
Och vanavond hoef ik toch maar 2 minuten te fietsen.
quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En ik moet met de bus naar leeuwarden om mijn vriendin op te halen, daarnaast krijgen we veel wind dus met een parapluu zal het wel niet gaan lukken
Ach jaquote:Op vrijdag 12 november 2004 11:48 schreef RealKnuckles het volgende:
[..].
Ik vind het zo al koud genoeg eerlijk gezegd... brrrrquote:Op vrijdag 12 november 2004 16:25 schreef dimage het volgende:
na aanstaande dinsdag grote kans op ( tijdelijke ?? ) kougolf .. ben benieuwd
quote:Op vrijdag 12 november 2004 17:30 schreef flugeltje het volgende:
Ik vind het zo al koud genoeg eerlijk gezegd... brrrr
Ben net de hond uit gaan laten en ik vind het dus écht fucking koud. Ik hoop wel dat over een week of drie de temperaturen een aantal dagen boven de vijf graden blijven. Anders komt de oplevering van m'n huisje in gevaar.
Ik ben in het begin van de winter nooit zo'n held met de kou... Moet ik weer helemaal acclimatiseren zeg maar.quote:Op vrijdag 12 november 2004 17:40 schreef Steijn het volgende:
[..]
Jij wilt dus geen vorst en sneeuw? Mij kan het niet koud genoeg zijn.
En dat is nou typisch voor de herfstquote:Op vrijdag 12 november 2004 20:11 schreef Impry het volgende:
Nu zit het net op zo'n grens. Niet lekker zacht en ook niet ijs/sneeuwkoud
quote:I.v.m. een vrij langdurige harde tot stormachtig NW wind over
de gehele Noordzee in combinatie met springtij wordt om 01 utc
voor Vlissingen waarschuwingspeil (waterstand 3.50 m NAP)
verwacht.
Zo ook in Oosterhout, niet veel te beleven. Het heeft niet eens geregend.quote:Op zondag 14 november 2004 22:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
't Weer in Maastricht was niet echt spannend vandaag.
quote:Op maandag 15 november 2004 00:11 schreef Poerkie het volgende:
Ik lees net op knmi.nl (opgesteld om 17:46 uur):
"Vrijdag toenemende kans op sneeuw bij maxima rond 4 graden"![]()
Wat denken de fok meteorologen ervan?
Nou de laatste GFS-uitvoer is huilen met de pet op.quote:Op maandag 15 november 2004 00:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]zou er best wel eens in kunnen zitten
This nog ver wegquote:Op maandag 15 november 2004 00:27 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nou de laatste GFS-uitvoer is huilen met de pet op.12 graden in het westen van het land zelfs.
Laten we het hopen. Maar het ensemble is niet echt gunstig. Het aantal koude members neemt de laatste dagen steeds verder af.quote:Op maandag 15 november 2004 00:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
This nog ver weg
Komt allemaal wel goed![]()
Jah wordt steeds minder, van mij hoeft die winter zooi niet echt meer.quote:Op maandag 15 november 2004 00:36 schreef Steijn het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Maar het ensemble is niet echt gunstig. Het aantal koude members neemt de laatste dagen steeds verder af.![]()
Of vorst met sneeuw, of storm.quote:Op maandag 15 november 2004 00:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Jah wordt steeds minder, van mij hoeft die winter zooi niet echt meer.
Ja, je hebt dan ineens zoveel tijd over voor andere dingen.quote:Op maandag 15 november 2004 11:28 schreef drelletje het volgende:
TVP Over een weekje ofzo heb ik denk ik weer internet. Ben er nu wel aan gewend aan geen internet, is wel lekker
Die gaat niet door. Er komt op z'n hoogst een windkracht 7 aan de kust te staan.quote:Op maandag 15 november 2004 12:46 schreef flugeltje het volgende:
Hoe zit het nu met die "storm" van a.s. woensdag? Gaat het nog door of hebben we pech?
Hè verdorie... en ik had nog wel zo'n goeie hoop.quote:Op maandag 15 november 2004 13:43 schreef Steijn het volgende:
[..]
Die gaat niet door. Er komt op z'n hoogst een windkracht 6 aan de kust te staan.![]()
Sorry, moet 7 zijn. Ik had verkeerd gekeken.quote:Op maandag 15 november 2004 13:45 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hè verdorie... en ik had nog wel zo'n goeie hoop.
dankjewel.quote:Op maandag 15 november 2004 13:52 schreef Steijn het volgende:
[..]
Sorry, moet 7 zijn. Ik had verkeerd gekeken.Maar dat is natuurlijk ook niets. Ik denk dat dit een tweede stormloos jaar wordt.
Je kunt het trouwens iedere 6 uur volgen op:
http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsavneur.html
Hier de legenda van die windvaantjes (wel bij die in knopen kijken):
http://home2.planetintern(...)eid_in_kn_en_bft.htm
Wat zit er aan te komen?quote:Op dinsdag 16 november 2004 15:48 schreef Poerkie het volgende:
Yes, zit het er dan aan te komen?
Knmi.nl: "Erg wisselvallig met vooral op donderdag veel regen en wind. Vanaf vrijdag winterse buien, dus soms met sneeuw, hagel en mogelijk ook onweer."
Gezien de temperaturen van 3-6 graden overdag / 0-3 's nachts en de neerslagkans van 90% lijkt het me mogelijk toch?
Ik hoop op sneeuwquote:Op dinsdag 16 november 2004 15:52 schreef Againzender het volgende:
[..]
Wat zit er aan te komen?
Als je pleurisweer bedoelt, dan heb je gelijk
Belangrijk is vooral dat de dauwpunten onder de 0 graden zitten. En wat dat betreft lijkt het erop dat we in Nederland van het weekend net aan de verkeerde kant van de 0 zitten. Duitsland, Belgie en Luxemburg zitten gebakken, alleen wij zitten met invloed van de nog warme Noordzee. Ik hou het op regen met af en toe een vlok.quote:Op dinsdag 16 november 2004 15:48 schreef Poerkie het volgende:
Yes, zit het er dan aan te komen?
Knmi.nl: "Erg wisselvallig met vooral op donderdag veel regen en wind. Vanaf vrijdag winterse buien, dus soms met sneeuw, hagel en mogelijk ook onweer."
Gezien de temperaturen van 3-6 graden overdag / 0-3 's nachts en de neerslagkans van 90% lijkt het me mogelijk toch?
Als je een donskussen boven het weerstation leegschudt misschien wel, maar anders is het gewoon regen.quote:Op dinsdag 16 november 2004 15:55 schreef Poerkie het volgende:
[..]
Ik hoop op sneeuw![]()
Volgens nu.nl (meteoplaza) zijn er vandaag al sneeuwbuien in Eelde, iemand die dit kan bevestigen?
http://www.nu.nl/rubriek.jsp?n=weer&c=74
Ok, dat weet ik dan weer nietquote:Op dinsdag 16 november 2004 15:58 schreef Steijn het volgende:
[..]
Belangrijk is vooral dat de dauwpunten onder de 0 graden zitten. En wat dat betreft lijkt het erop dat we in Nederland van het weekend net aan de verkeerde kant van de 0 zitten. Duitsland, Belgie en Luxemburg zitten gebakken, alleen wij zitten met invloed van de nog warme Noordzee. Ik hou het op regen met af en toe een vlok.
Sneeuw kan bij temperaturen boven nul vallen maar het is wel noodzakelijk dat het dauwpunt 0 graden of lager is. Het dauwpunt geeft namelijk aan bij welke temperatuur de lucht verzadigd (warme lucht kan meer vocht bevatten dan koude lucht) raakt, als het dauwpunt 0 graden of lager verdampt de sneeuwvlok tijdens zijn val iets. Verdamping kost energie zodat de sneeuwvlok kouder wordt, zolang dit proces door gaat blijft de sneeuwvlok onder de 0 graden en dus intact.quote:Op dinsdag 16 november 2004 16:00 schreef Poerkie het volgende:
Ok, dat weet ik dan weer niet. Zodra het koud wordt en de neerslagkans is hoog dan word ik alweer lyrisch, omdat er sneeuw kan komen
![]()
Dat klopt, laten we het hopen.quote:Op dinsdag 16 november 2004 16:12 schreef Poerkie het volgende:
Alles is nog mogelijk![]()
Vertrouw het weer nooit![]()
Voor jou misschien wel.quote:Op dinsdag 16 november 2004 16:29 schreef leviathanfd het volgende:
OK, het lijkt erop dat Limburg ook goed zit! Alweer!
Dat viel in Maastricht heel erg tegen. Natte sneeuw en regen... We zitten te laag hier.quote:Op dinsdag 16 november 2004 16:32 schreef Steijn het volgende:
[..]
Voor jou misschien wel.Jullie hadden vorige week ook al sneeuw.
Maar even op de fiets naar Vaalserberg en je zat in de sneeuw. Ik heb hele mooie foto's uit die omgeving gezien, er lag echt een pakje.quote:Op dinsdag 16 november 2004 16:59 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Dat viel in Maastricht heel erg tegen. Natte sneeuw en regen... We zitten te laag hier.
quote:Op woensdag 17 november 2004 18:48 schreef DemonRage het volgende:
Weeronline komt wel met een interessante voorspelling voor Eindhoven:
[afbeelding]
Lekker binnen-zit-weer
Als het met storm gepaard gaat ben ik ook tevredenquote:Op woensdag 17 november 2004 19:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
Aan het eind van volgendeweek kan je het weer vergeten, dan stormt de temp weer omhoog
Helaas zal het niet met storm gepaard gaanquote:Op woensdag 17 november 2004 19:33 schreef Againzender het volgende:
[..]
Als het met storm gepaard gaat ben ik ook tevreden
Daar ziet het niet naar uit voorlopig, maar er kan nog van alles gebeuren. De computers hebben het wel vaker fout, zeker op zo'n lange termijn.quote:Op woensdag 17 november 2004 19:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Helaas zal het niet met storm gepaard gaan
Nee, de modellen hebben het fout.quote:Op woensdag 17 november 2004 20:02 schreef Againzender het volgende:
Daar ziet het niet naar uit voorlopig, maar er kan nog van alles gebeuren. De computers hebben het wel vaker fout, zeker op zo'n lange termijn.
Klopt, computer maakt geen fouten, modellen hebben de foutenquote:Op woensdag 17 november 2004 20:22 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nee, de modellen hebben het fout.![]()
Hopelijk is het tijdelijk... ik haat die hogedrukgebieden in de winter die voor een schrale oost tot noordoosten wind zorgen en ook net te weinig vorst zat er geen natuurijs is om op te schaatsen.quote:
er staat dus eindhovenquote:Op woensdag 17 november 2004 20:45 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
en dus voor helmond
ja de winter moet of schaatsen zijn of gewoon warm maar zonder neerslagquote:Op woensdag 17 november 2004 23:02 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Hopelijk is het tijdelijk... ik haat die hogedrukgebieden in de winter die voor een schrale oost tot noordoosten wind zorgen en ook net te weinig vorst zat er geen natuurijs is om op te schaatsen.
Je zat zeker naar de ZDF te kijken.quote:Op woensdag 17 november 2004 23:21 schreef ondeugend het volgende:
Ik hoorde het woord sneeuw vallen in een weerbericht !![]()
[offtopic]quote:Op donderdag 18 november 2004 01:02 schreef Steijn het volgende:
[..]
Je zat zeker naar de ZDF te kijken.![]()
quote:Op donderdag 18 november 2004 01:04 schreef Allan24 het volgende:
[..]
[offtopic]
Daar zeggen ze 'schnee', niet 'sneeuw'
Nee... ik weet het alweer.quote:Op donderdag 18 november 2004 01:02 schreef Steijn het volgende:
[..]
Je zat zeker naar de ZDF te kijken.![]()
ZIe ik het nou goed in die handleiding, gebruiken ze geen normale anemometer?quote:Op donderdag 18 november 2004 14:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik wou de ene weerstation bestellen maar helaas stond ie er niet meer tussen.
Volgensmij is daar de opvolger van maar die is meer dan 300 euro (299 EX BTW)
Dus ben ik van plan om deze te gaan bestellen
Dus deze maand of de volgende maand heb ik em wel binnen
De watquote:Op donderdag 18 november 2004 14:36 schreef Steijn het volgende:
[..]
ZIe ik het nou goed in die handleiding, gebruiken ze geen normale anemometer?
Dit is een anemometer:quote:Op donderdag 18 november 2004 14:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
De wat
Aha, die is er wel hoorquote:Op donderdag 18 november 2004 14:39 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dit is een anemometer:
[afbeelding]
Maar er zitten niet van die cups aan... Volgens mij moet dat wel als je de standaardmeetmethode volgt. Voor de rest is het wel een chique ding.quote:Op donderdag 18 november 2004 14:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Aha, die is er wel hoor
Alleen die zit onderaan.
[afbeelding]
P.S mischien begrijp ik je wel verkeerd hoorlol
Maar nee ze gebruiken geen normale 1
ik denk het wel hoor.quote:Op donderdag 18 november 2004 14:46 schreef Steijn het volgende:
[..]
Maar er zitten niet van die cups aan... Volgens mij moet dat wel als je de standaardmeetmethode volgt. Voor de rest is het wel een chique ding.
Nee, die cups zitten er niet aan (zie filmpje). Er zit een soort windturbine op die meedraait met de windvaan. Nadeel hiervan is dat de windmeter niet direct op windstoten kan reageren omdat de windvaan dan nog wel eens pirouttes wil gaan draaien omdat windvlagen makkelijk uit verschillende richtingen kunnen komen. Bij een anemometer heb je daar geen last van omdat het daarbij niet uitmaakt uit welke hoek de wind komt.quote:Op donderdag 18 november 2004 14:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
ik denk het wel hoor.
Maar ik wil er wel gerust daarover mailen hoor
1: Filmpje werkt niet bij mijquote:Op donderdag 18 november 2004 14:55 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nee, die cups zitten er niet aan (zie filmpje). Er zit een soort windturbine op die meedraait met de windvaan. Nadeel hiervan is dat de windmeter niet direct op windstoten kan reageren omdat de windvaan dan nog wel eens pirouttes wil gaan draaien omdat windvlagen makkelijk uit verschillende richtingen kunnen komen. Bij een anemometer heb je daar geen last van omdat het daarbij niet uitmaakt uit welke hoek de wind komt.
Het is zo'n flashfilmpje.quote:Op donderdag 18 november 2004 14:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
1: Filmpje werkt niet bij mij
quote:Hmmz groot nadeel![]()
Damn Shit Happens.
Ik kan er ook geen losse aansluiten zeker?
Ja, inderdaad, Amsterdam zit ook alweer een tijdje in de zeikende regen.quote:Op donderdag 18 november 2004 15:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hopa, heel nederland krijg inekeer te maken met regen![]()
quote:Op donderdag 18 november 2004 15:46 schreef leviathanfd het volgende:
Er zijn trouwens geruchten over een mogelijk Polar Low!!!
Voor wanneer?quote:Op donderdag 18 november 2004 15:46 schreef leviathanfd het volgende:
Half januari zeker.quote:Op donderdag 18 november 2004 15:51 schreef leviathanfd het volgende:
ER zijn meerdere modellen die aangeven dat het mogelijk is. Waar het ontstaat of waar het heen gaat is nog onduidelijk. Misschien...
Wat houd dat in??quote:Op donderdag 18 november 2004 15:46 schreef leviathanfd het volgende:
Idd dat denk ik ook.quote:Op donderdag 18 november 2004 15:49 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, Amsterdam zit ook alweer een tijdje in de zeikende regen.
Die golf in het front is denk ik weer wat naar het noorden gekomen.
Nou als het maar een dag blijft liggen dan hoeft het echt niet voor mij hoor.quote:Op donderdag 18 november 2004 15:59 schreef Party_P het volgende:
zolang het er maar komt ,want sneeuw is tof
Op de site van Kees Floor:quote:Op donderdag 18 november 2004 16:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wat houd dat in??
Een klein, zeer venijnig lagedrukgebied uit de poolstreken dat (dus) gevuld is met erg koude lucht en vaak veel wind en sneeuw geeft. Vorig jaar kwam er eentje deze kant op en zorgde voor de nodige sneeuw.quote:Op donderdag 18 november 2004 16:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wat houd dat in??
Ik heb liever geen sneeuw. Alleen vorst.quote:Op donderdag 18 november 2004 16:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nou als het maar een dag blijft liggen dan hoeft het echt niet voor mij hoor.
Geef mij maar een paar weken sneeuw!
Das waarquote:Op donderdag 18 november 2004 16:19 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik heb liever geen sneeuw. Alleen vorst.Anders gaat de ijsvloer aan diggelen door de sneeuw.
Wees gerust hoor, er zal echt niet een sneeuwdek blijven liggenquote:Op donderdag 18 november 2004 17:52 schreef flugeltje het volgende:
NEEEEEEEEEEEEEEEE, geen sneeuw nu!!!!![]()
(ze gaan volgende week beginnen met het aanleggen van nuts/cai voor ons nieuwe huisje, en als het sneeuwt kunnen ze ook aan de buitenkant niet verder)
Als we nu gewoon afspreken dat het nu even een paar weken lekker zacht en rustig weer blijft dan mag vanaf half januari wat mij betreft de pleuris uitbreken...
Ga ik zelfs een regen en stomdansje voor jullie maken
Is hiero trouwens wel al de hele dag kloteweer hoor, regen is natuurlijk best leuk, maar niet als je er doorheen moet
Volgende week wordt het wel zachter, maar wel wisselvallig.quote:Op donderdag 18 november 2004 17:52 schreef flugeltje het volgende:
NEEEEEEEEEEEEEEEE, geen sneeuw nu!!!!![]()
(ze gaan volgende week beginnen met het aanleggen van nuts/cai voor ons nieuwe huisje, en als het sneeuwt kunnen ze ook aan de buitenkant niet verder)
Als we nu gewoon afspreken dat het nu even een paar weken lekker zacht en rustig weer blijft dan mag vanaf half januari wat mij betreft de pleuris uitbreken...
Ga ik zelfs een regen en stomdansje voor jullie maken
Is hiero trouwens wel al de hele dag kloteweer hoor, regen is natuurlijk best leuk, maar niet als je er doorheen moet
Dat die bouwlui een beetje nat worden zal mij een rotzorg zijn...quote:Op donderdag 18 november 2004 19:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Volgende week wordt het wel zachter, maar wel wisselvallig.
Hahahaha dan moet het minstens 5 dagen -5 graden gaan vriezen voor de grond hard is gewordenquote:Op donderdag 18 november 2004 19:52 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat die bouwlui een beetje nat worden zal mij een rotzorg zijn...Zolang de grond maar zacht genoeg blijft om in te graven...
Maar goed, morgen wordt het dus weer leuk??
quote:Op donderdag 18 november 2004 20:27 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]
Ja gaat ze gangetje he, ook leuk jullie weer te zien, en inderdaad wel druk.......quote:Op donderdag 18 november 2004 20:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]Er is heel veel regen gevallen
Dag Oom_Agent leuk je weer eens te zien
Hoe gaat het?
Druk zeker?
Aha ik snap hetquote:Op donderdag 18 november 2004 20:37 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ja gaat ze gangetje he, ook leuk jullie weer te zien, en inderdaad wel druk.......![]()
Wanneer er geen onweerscomplexen of stormen in aantocht zijn, vind ik er niet veel aan. Vannacht en morgen wel wat leuke buitjes en een scherpe temperatuursgrens, maar heb toch echt heimwee naar de zomerse MCS'en
Temperatuurcontrast in Engeland al duidelijk zichtbaar, de koude lucht, die straks ook ons land nadert veroverd het land. Op enkele plaatsen sneeuwt het in Engeland nadat het eerst flink geregend had.
[afbeelding]
Speedy.... je leeft ook niet echt mee...quote:Op donderdag 18 november 2004 20:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
-8omg dat mag hier wel komen
Hoezo??quote:Op donderdag 18 november 2004 20:51 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Speedy.... je leeft ook niet echt mee...![]()
* SpeedyGJ heeft nu al zin in morgen
-8 is geen goed plan nee...quote:Op donderdag 18 november 2004 20:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hoezo??
Niet goed dan??![]()
Waarom is -8 geen goed plan?quote:Op donderdag 18 november 2004 21:14 schreef flugeltje het volgende:
[..]
-8 is geen goed plan nee...
Maar morgen storm natuurlijk wel!!!![]()
Grote kans? Of klein kansje??quote:Op donderdag 18 november 2004 21:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Volle storm mag van mij ook wel komen
Die kans is klein voor morgen in elkgeval.quote:Op donderdag 18 november 2004 21:22 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Grote kans? Of klein kansje??
Wow vetquote:Op donderdag 18 november 2004 22:33 schreef Oom_Agent het volgende:
Spectaculaire temperatuursdaling in Engeland op het moment, noord Londen 1 graad, zuid Londen 11 graden. Ten noorden van Londen op vele plaatsen sneeuwval.
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op donderdag 18 november 2004 22:33 schreef Oom_Agent het volgende:
Spectaculaire temperatuursdaling in Engeland op het moment, noord Londen 1 graad, zuid Londen 11 graden. Ten noorden van Londen op vele plaatsen sneeuwval.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hmmz het regent hier nog steeds.quote:Op donderdag 18 november 2004 22:36 schreef Oom_Agent het volgende:
Bij ons begint het nu ook wel af te koelen in de koudere lucht.......
[afbeelding]
quote:Rain began turning into the first snow of the winter in parts of the UK as temperatures fell on Thursday evening.
Snow settled briefly in Birmingham, parts of the East Midlands and Milton Keynes and Cambridgeshire where drivers have been warned to take care.
It was the first snow of the winter for England and Wales but not for Scotland, according to Nicky Robertson of the PA Weather Centre.
She said it was possible that London would see a few flakes as well.
By Thursday night, temperatures has dropped to around 1C (34F) with parts of Yorkshire below freezing and expected to go as low as -5C (23F).
Cold temperatures forecast
Most of Scotland did not have snow although there were very low temperatures and heavy snow showers forecast for northern parts later.
Forecasters had warned Britain was set to experience its coldest night of the winter so far.
And the Highways Agency has issued a warning to drivers, with freezing temperatures expected to affect roads overnight and in the morning.
Gritters were on standby to treat motorways and other main roads.
Police in Cambridgeshire also urged drivers to be careful after the first centimetre or so of winter snow fell on the county.
A spokeswoman said there had been no major problems on the roads as a result of the snow, which began falling shortly after 1800 GMT.
Zal een checken.quote:Op vrijdag 19 november 2004 01:43 schreef Steijn het volgende:
Zijn de temperaturen zover gedaald dat er sneeuw zou kunnen vallen, is het droog hier.
Met de tempquote:Op vrijdag 19 november 2004 01:47 schreef Steijn het volgende:
[..]
![]()
Ik heb ook een thermometer hoor.quote:Op vrijdag 19 november 2004 01:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Met de temp
Oke dan, maar dat vroeg je af toch?quote:Op vrijdag 19 november 2004 01:54 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik heb ook een thermometer hoor.Op 40 meter boven NAP nu 1,5 graden.
Er staat een komma achter dat zinsdeel, geen vraagteken.quote:Op vrijdag 19 november 2004 01:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oke dan, maar dat vroeg je af toch?
Ja, inderdaad.quote:Maar bij deze temp kan de sneeuw wel blijfen liggen zolang het maar goed blijft door sneeuwen.
Reken wel, als het ophoud dat die cm's ook binnen uurtje weer weg is
Oke danquote:Op vrijdag 19 november 2004 01:59 schreef Steijn het volgende:
[..]
Er staat een komma achter dat zinsdeel, geen vraagteken.![]()
[..]
Ja, inderdaad.
Als je wilt dat je morgen met een witte landschap wakker wilt worden dan moet het nu gaan vriezen en door blijfen sneeuwen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 01:59 schreef nozem het volgende:
Ow, als het ophoudt is de sneeuw, dat spaarzame beetje dat er nu ligt, binnen no time weg. Daar is weinig voor nodig. Ik heb dan ook niet de illusie dat ik morgen in een wiit landschap wakker word.
Njah, vriezen hoeft niet direct. Een koude bovenlucht + koud aardoppervlak alsmede aanhoudende sneeuwval zorgen echt wel voor een witte wereld. De meeste sneeuw in Nederland, veruit de meeste sneeuw,valt bij temperaturen net boven het vriespunt.quote:Op vrijdag 19 november 2004 02:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als je wilt dat je morgen met een witte landschap wakker wilt worden dan moet het nu gaan vriezen en door blijfen sneeuwen.
Maar aangezien het alleen maar buien zijn zal het niet gebeuren.
Daar heb je wel weer gelijk in iddquote:Op vrijdag 19 november 2004 02:05 schreef nozem het volgende:
[..]
Njah, vriezen hoeft niet direct. Een koude bovenlucht + koud aardoppervlak alsmede aanhoudende sneeuwval zorgen echt wel voor een witte wereld. De meeste sneeuw in Nederland, veruit de meeste sneeuw,valt bij temperaturen net boven het vriespunt.
Vaak levert dat wel een paplaagje op dat binnen de kortste keren weer is weggedooid..
Inmiddels hebben we hier ook weer zon. Vreemd weer vandaagquote:Op vrijdag 19 november 2004 09:50 schreef Impry het volgende:
Hier in Sprang-Capelle (niet zo ver van Tilburg / Oosterhout) net ook een beetje fijne hagel, niets bijzonders. Verder waait het ook niet hard ofzo. Dus hier is het nogal rustig...
Ja, idd dichter bij Kaatsheuvelquote:Op vrijdag 19 november 2004 10:20 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Inmiddels hebben we hier ook weer zon. Vreemd weer vandaag
Ik dacht trouwens dat Sprang dichter bij Kaatsheuvel lag dan bij O'hout?
dan krijgt zwolle dat straks ook nog welquote:Op vrijdag 19 november 2004 11:47 schreef pfaf het volgende:
In Twente sneeuwt het nu al weer een flink half uur.
*kuch*quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:15 schreef Impry het volgende:
Dus wanneer er een waarneming geplaatst wordt door bijv. Impry dat het sneeuwt in Sprang-Capelle, weet flugeltje dat dat er bij hem ook aan kan komen i.v.m. de huidige windrichting.
quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:17 schreef flugeltje het volgende:
[..]
*kuch*
*flugeltje
*kuch*
* JoeKurr gaat ff wat proberenquote:Op vrijdag 19 november 2004 12:15 schreef Impry het volgende:
Het is dat ik er de komende weken echt geen tijd voor heb, maar is het geen idee om een kaartje van Nederland te maken waarin de meeste De-Atmosfeer-Staat-Op-Ontploffen-Users verwerkt staan.
Dus wanneer er een waarneming geplaatst wordt door bijv. Impry dat het sneeuwt in Sprang-Capelle, weet flugeltje dat dat er bij hem ook aan kan komen i.v.m. de huidige windrichting.
Het lijkt me dan het makkelijkste dat er een aparte topic gemaakt wordt met User + Woonplaats, dit moet de user zelf plaatsen, het is dus vrijwillig. Hierdoor ontstaat waarschijnlijk een mooi overzicht van het aantal 'weer-waarnemers' in Nederland
Net als bij de Fok!-stok gewoon met nummertjes werken:
[afbeelding]
In combinatie met de windrichting kun je dan mooi kijken wat voor weer er aan komt (gebaseerd op waarnemingen van Fok!-ers
Wil iemand het initiatief nemen? Ik heb er helaas geen tijd voor.
Klopt helemaalquote:Op vrijdag 19 november 2004 12:57 schreef flugeltje het volgende:
Volgens mij is het richting Sprang Capelle momenteel ook weer raak.... Lekker luchtje in ieder geval.
En dat komt nu mijn kant uit....quote:Op vrijdag 19 november 2004 13:00 schreef Impry het volgende:
[..]
Klopt helemaalnet een korte, maar redelijke hagelbui achter de rug...Foto's komen dalijk.
Ik heb hier vanmorgen nogal aarde korrels naar beneden zien vallen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 13:14 schreef Impry het volgende:
Zoals beloofd een aantal fotootjes van net
Dat was het dan weer
Jammer want ik spaar foto's van aarde korrelsquote:Op vrijdag 19 november 2004 13:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik heb hier vanmorgen nogal aarde korrels naar beneden zien vallen.
Helaas was ik nog te lui om even naar beneden te gaan om mijn camera te pakken
Die gaat ons morgen weer een dag brengen met buien.quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
ten W van Ierland zit een erg paarse pluk. Wat gaat dat doen?
die warme zooi hoef ik niet.. wel veel neerslag trouwens..quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
ten W van Ierland zit een erg paarse pluk. Wat gaat dat doen?
En is het nog wat geworden daar?quote:Op vrijdag 19 november 2004 13:01 schreef flugeltje het volgende:
[..]
En dat komt nu mijn kant uit....
waar? in Eindhoven was het niet wit vanochtend, maar wel veel restanten op auto's e.d.quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:24 schreef hellmondunited het volgende:
damn t heeft vannacht hier hard gesneeuwd
Foto's?quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:24 schreef hellmondunited het volgende:
damn t heeft vannacht hier hard gesneeuwd
helaas niet, ik moest vanochtend om 7 uur de deur uit en toen zag ik het pas.. het begon net flink te regenen dus de sneeuw was zo weg, maar kreeg dus ook de bevestiging van andere uit de regioquote:Op vrijdag 19 november 2004 14:27 schreef Impry het volgende:
[..]
Foto's?
Vanavond wordt het droger, alleen in de kust streken vallen er buien.quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:28 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
helaas niet, ik moest vanochtend om 7 uur de deur uit en toen zag ik het pas.. het begon net flink te regenen dus de sneeuw was zo weg, maar kreeg dus ook de bevestiging van andere uit de regio
vanavond zit ik in leeuwarden. gaat daar nog sneeuw vallen? (aangezien het daar altijd 5 graden kouder is)
dankuquote:Op vrijdag 19 november 2004 14:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Vanavond wordt het droger, alleen in de kust streken vallen er buien.
Finland is mooi!quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:27 schreef -Mk- het volgende:
Live sneeuw @ finland:
[afbeelding]
http://www.ylivieska.fi/index.php?menu=Web-kamera
Kun je wel zeggen jaquote:Op vrijdag 19 november 2004 14:40 schreef -Mk- het volgende:
Iddmaar wel vroeg donker daar
Ik heb een kaart van NL gevonden, deze maak ik klikbaar.quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:15 schreef SilentChaos het volgende:
FokStok!R.I.P.
![]()
Maar het is idd een goed idee!
Mooi ideequote:Op vrijdag 19 november 2004 14:54 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Ik heb een kaart van NL gevonden, deze maak ik klikbaar.
Klik op de plaats waar je woont (ongeveer), dan krijg je een venstertje waar je je nickname, woonplaats en eventueel je webcam kan invullen.
Je lokatie wordt dan op de kaart aangegeven met een blokje.
Als je op een blokje klikt, krijg je alle users te zien die in die woonplaats wonen.
Je kan ook een user kiezen uit een lijst, dan licht zijn / haar vierkantje op.
Ik hoop dit geheel van het weekend online te hebben.
quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:54 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Klik op de plaats waar je woont (ongeveer), dan krijg je een venstertje waar je je nickname, woonplaats en eventueel je webcam kan invullen.
Als je op een blokje klikt, krijg je alle users te zien die in die woonplaats wonen.
Er valt momenteel warme regen hier in leeuwardenquote:Op vrijdag 19 november 2004 14:28 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
helaas niet, ik moest vanochtend om 7 uur de deur uit en toen zag ik het pas.. het begon net flink te regenen dus de sneeuw was zo weg, maar kreeg dus ook de bevestiging van andere uit de regio
vanavond zit ik in leeuwarden. gaat daar nog sneeuw vallen? (aangezien het daar altijd 5 graden kouder is)
quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:54 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Same here, alleen nog een beetje witte wolken eroverheenquote:Op vrijdag 19 november 2004 15:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zon en mooi blauwe lucht hier in Venlo.
Dit is inderdaad een heel goed ideequote:Op vrijdag 19 november 2004 14:54 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
daar is 't natuurlijk nu al donkerquote:Op vrijdag 19 november 2004 14:27 schreef -Mk- het volgende:
Live sneeuw @ finland:
[afbeelding]
http://www.ylivieska.fi/index.php?menu=Web-kamera
Ten NW van Amsterdam ookquote:Op vrijdag 19 november 2004 16:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
ten NO van Venlo hangt een gigantisch donkere lucht.
waah.. dat belooft wat te worden. Helaas zal het binnenland wel alleen koud worden.quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zonet is hier ijzel gevallen
Nee geen hagel maar puur ijzen ik kon het zo horen
Waarschijnlijk gewoon korrelhagel. IJzel valt bij een warme bovenlucht en een koude plaklaag en daar is nu zeer zeker geen sprake van.quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zonet is hier ijzel gevallen
Nee geen hagel maar puur ijzen ik kon het zo horen
Dat koud lukt in Eindhoven al wel. 2.0° nog..quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:14 schreef nozem het volgende:
Nijmegen heeft vannacht wat sneeuw gehad waar auto's en GFT-bakken een beetje witjes van werden. Vandaag viel het alleszins behoorlijk tegen met de buiigheid en vannacht wordt het gewoon droog en koud vrees ik.
Vaag want ik hoorde het anders heel duidelijk dat het ijzel regendequote:Op vrijdag 19 november 2004 18:16 schreef nozem het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gewoon korrelhagel. IJzel valt bij een warme bovenlucht en een koude plaklaag en daar is nu zeer zeker geen sprake van.
Buien in de kuststreek en misschien het Noorden (Friesland/Groningen), landinwaarts afnemende buienactiviteit..quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:40 schreef fratsman het volgende:
Hoe staat het weer ervoor voor vanavond? moet ik de moonboots aan naar de kroeg? Of blijft het koud en droog?
bij ons in zwartsluis is het momenteel 2.7 graden, en een luchtvochtheid van 66% en de druk is 1015.4quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:40 schreef fratsman het volgende:
Hoe staat het weer ervoor voor vanavond? moet ik de moonboots aan naar de kroeg? Of blijft het koud en droog?
Eindhoven: 1.7°, 88% en 1015.7quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:43 schreef JPM01 het volgende:
[..]
bij ons in zwartsluis is het momenteel 2.7 graden, en een luchtvochtheid van 66% en de druk is 1015.4![]()
ja we zijn blij met ons eigenweer station![]()
Mooi!quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:43 schreef nozem het volgende:
[..]
Buien in de kuststreek en misschien het Noorden (Friesland/Groningen), landinwaarts afnemende buienactiviteit..
dát zijn tenminste temperaturenquote:Nearest road weather station:
ROAD 21; ENONTEKIÖ, SAARIKOSKI 19.11.2004 22:24
AIR -23.2 °C
ROAD SURF. -20.6 °C
PRECIPIT. NO RAIN
ROAD COND. SNOW ON THE ROAD
Weersverwachting is wel altijd "no rain" bij die temperaturen. Da's een voordeelquote:Op vrijdag 19 november 2004 21:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.tieh.fi/alk/english/kelikamerat/kamera-LR.html
[..]
dát zijn tenminste temperaturen.
quote:Op vrijdag 19 november 2004 21:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Weersverwachting is wel altijd "no rain" bij die temperaturen. Da's een voordeel
quote:Berlin - A storm accompanied by violent gusts of wind, heavy snowfalls and chilling temperatures knifed into the centre of Europe on Friday after earlier causing major disruption in Scandinavia and Poland.
Winds gusting up to 180km/h were recorded at Wendelstein in Bavaria. Fallen trees disrupted traffic in several regions, including Stuttgart in the southeast.
Heavy snow fell on Lower Saxony, obstructing traffic and cutting off domestic electricity supplies.
The snow was responsible for a multi-vehicle pile-up on the A3 highway near Westerwald, causing damage estimated at ¤150 000.
Police said a 49-year-old man was killed when his car hit a patch of black ice and skidded off the road in Saxony-Anhalt. Another man died of exposure in the Sauerland.
Austrian authorities said the driver of a small van was killed near Vienna when a gust of wind blew his vehicle into the path of a vehicle coming from the opposite direction. The driver of the other vehicle was reported to be seriously injured.
A worker was seriously injured when he was blown off scaffolding at Styria in southern Austria, and a pedestrian was hit by a flying tile in Salzburg.
Overturned trucks
The APA news agency said the high winds overturned five heavy trucks, caused numerous electricity cuts and resulted in blocked lines of traffic dozens of kilometres long.
In the Czech Republic, a 27-year-old man was crushed and killed when the gable of his house collapsed near Brno.
Road and rail services were seriously affected and hundreds of trees were uprooted.
The Czech-German border at Cinovec/Altenburg was closed for several hours Friday because of heavy snowfalls, police said.
Earlier, at least seven people including a six-month-old child were killed in Poland on Thursday in gales that widely disrupted road traffic and left tens of thousands of homes without electricity.
The massive storm also swept across Scandinavia on Thursday disrupting land, sea and air traffic.
quote:Sortierung: Nord - Süd A - Z Max - Min
Sonnblick (3105m) (Österreich) 125 cm
Wendelstein (1838m) (Deutschland) 60 cm
Zugspitze (2962m) (Deutschland) 55 cm
Fichtelberg (1215m) (Deutschland) 45 cm
Lomnicky Stit (2633m) (Slowakei) 40 cm
Sniezka (1603m) (Polen) 38 cm
Gaddede (Schweden) 37 cm
Hemavan (Schweden) 37 cm
Großer Arber (1446m) (Deutschland) 37 cm
Katterjakk (Schweden) 36 cm
Saentis (2490m) (Schweiz) 32 cm
Omu (2504m) (Rumänien) 30 cm
Fokstua Ii (972m) (Norwegen) 29 cm
Brocken (1142m) (Deutschland) 28 cm
Teriberka (Russland) 26 cm
Feuerkogel (1618m) (Österreich) 25 cm
Pljevlja(784m) (Serbien-Montenegro) 23 cm
Schmittenhöhe (1973m) (Österreich) 22 cm
Kasprowy Wierch (1991m) (Polen) 21 cm
Rena-Haugedalen (Norwegen) 21 cm
Lovozero (Russland) 18 cm
Bavariaquote:Op zaterdag 20 november 2004 00:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zie ook http://www.news24.com/New(...)1462_1624037,00.html
[..]
-10 's nacht'squote:Op zaterdag 20 november 2004 12:48 schreef Party_P het volgende:
zeer koud hoeft van mij niet (lees: -5 's nachts en overdag rond vriespunt), maar wel veeeeeeeeeel (ja veel ja) sneeuw.
Maak bij die kaart die zojuist postte van die -10 maar -20. Dat wordt dan makkelijk gehaald 's nachts zeker als er al een laagje sneeuw ligt en het opklaart.quote:Op zaterdag 20 november 2004 12:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
-10 's nacht's
-2 overdag.
Bewolkt.
Sneeuw.
Dan blijft de sneeuw mooi liggen
Ik ben van de harde lijn. Hoe extremer het weer is hoe beter.quote:Op zaterdag 20 november 2004 12:48 schreef Party_P het volgende:
zeer koud hoeft van mij niet (lees: -5 's nachts en overdag rond vriespunt), maar wel veeeeeeeeeel (ja veel ja) sneeuw.
wow wat een kaartquote:Op zaterdag 20 november 2004 12:45 schreef Steijn het volgende:
[afbeelding]
Er word serieuze winter (zeer koud en veel sneeuw) berekend begin december. Nu nog hopen dat het allemaal uitkomt.
Ja, ik moest mezelf ook even knijpen.quote:Op zaterdag 20 november 2004 13:23 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
wow wat een kaart![]()
quote:Op zaterdag 20 november 2004 12:45 schreef Steijn het volgende:
[afbeelding]
Er word serieuze winter (zeer koud en veel sneeuw) berekend begin december. Nu nog hopen dat het allemaal uitkomt.
quote:Op zaterdag 20 november 2004 12:45 schreef Steijn het volgende:
[afbeelding]
wat houdt deze kaart nu in? Is dat blauwe temp op grote hoogte of aan de grond? Ik zie dat het een verwachte waarde is voor 2 december... 12 dagen in de toekomst dus.quote:Op zaterdag 20 november 2004 12:45 schreef Steijn het volgende:
[afbeelding]
-40 aan de grond?? BEN JE GEK OF ZOWquote:Op zaterdag 20 november 2004 17:15 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
wat houdt deze kaart nu in? Is dat blauwe temp op grote hoogte of aan de grond? Ik zie dat het een verwachte waarde is voor 2 december... 12 dagen in de toekomst dus.
Pffffff nee dat hoeft van mij nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 20 november 2004 17:22 schreef Renesite het volgende:
-40 graden *nog gekker word*
ooh.. er staan nog meer getallen opquote:Op zaterdag 20 november 2004 17:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
-40 aan de grond?? BEN JE GEK OF ZOW![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lijkt me logisch op hoogte dus
quote:Nearest road weather station:
ROAD 21; ENONTEKIÖ, SAARIKOSKI 20.11.2004 18:04
AIR -29.5 °C
ROAD SURF. -25.5 °C
PRECIPIT. LIGHT
ROAD COND. FROST
nog altijd geen regen daarquote:Op zaterdag 20 november 2004 17:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
Voor de liefhebbers van lage temperaturen:
http://www.tieh.fi/alk/english/kelikamerat/kamera-LR.html
[..]
hehehe. Neequote:Op zaterdag 20 november 2004 17:29 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
nog altijd geen regen daar![]()
tja.. maar hier inmiddels ook alweer... word tijd dat ik de zon ga opzoekenquote:Op zaterdag 20 november 2004 17:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.wetteronline.d(...)ur&WMO=01047&LANG=de
brrr.
en hier was 't om 15.31 alweer donker
[afbeelding]
http://www.tieh.fi/alk/english/kelikamerat/kamera-LZ.html
Leuk leven heb je danquote:Op zaterdag 20 november 2004 17:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.wetteronline.d(...)ur&WMO=01047&LANG=de
brrr.
en hier was 't om 15.31 alweer donker
[afbeelding]
http://www.tieh.fi/alk/english/kelikamerat/kamera-LZ.html
Ja, ach. Volgens mij heeft dat ook wel 'wat'. En als je niet anders gewend bentquote:Op zaterdag 20 november 2004 17:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Leuk leven heb je dan
Hiet ben je het niet gewent maar daar heb je tenminste echte winter!quote:Op zaterdag 20 november 2004 18:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ja, ach. Volgens mij heeft dat ook wel 'wat'. En als je niet anders gewend bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |