Dit is niet mogelijk. Het is diplomatiek gezien verboden om iemand een nationaliteit af te namen als deze persoon slechts 1 nationaliteit bezit. De persoon zou dan namelijk staatsloos worden. Het voorstel dat Minister Verdonk momenteel op de tafel heeft gegooid is dat de Nederlandse nationaliteit kan worden afgepakt indien iemand met twee nationaliteiten een ernstig delict pleegd. Heeft iemand 1 nationaliteit, en is dit de Nederlandse, dan kan deze niet worden afgenomen door de Nederlandse staat.quote:De plannen zijn dus ook om de Nederlandse nationaliteit af te pakken, dat is namelijk de enige nationaliteit die de Nederlandse overheid wel kan afpakken en dan blijf je hier dus met een verblijfsvergunning zitten en is de integratie definitief een mislukking.
Iemand met de dubbele nationaliteit betaald gewoon mee aan het sociale stelsel, belastingen, ziekenzorg etc..... Jij zegt dat dubbele nationaliteit een rechtsongelijkheid creeerd, en als je zo redeneerd dan is dat inderdaad zo!quote:Prima, maar dat is dan jouw keuze. Voor jou geen recht op het sociale stelsel, wat mij betreft.
De wetgevingen van landen zullen elkaar altijd blijven doorkruisen wat betrefd de nationaliteit. De garantie die een nationaliteit geeft is al zo oud als de eerste ambassades en diplomatieke overeenkomsten, als een soeverijne staat heb je niet het recht te beslissen over de nationaliteit van onderdanen van een andere nationaliteit. Het enige wat je kan verlangen is dat de nationaliteit vrijwillig kan worden afgestaan als een burger met de andere nationaliteit wil naturalizeren tot Nederlander. De persoon gaat hiervoor naar het Consulaat van het land, en kan hier een verklaring krijgen waarin afstand wordt gedaan van de nationaliteit van dat land, of een verklaring dat er geen afstand kan worden gedaan van de nationaliteit totdat de Nederlandse is afgegeven in welk geval het vervallen van de nationaliteit naderhand gebeurd.quote:Waar jij het over hebt is een zeker vorm van schijn-soevereiniteit. Door de uitzonderlijke Marokkaanse wetgeving - het hoegenaamd niet kunnen opgeven van de Marokkaanse nationaliteit - frustreert en doorkruist zij nu eenmaal wel de wetgeving dienaangaande van andere landen.
Het probleem is dat het afstaan van de Marokkaanse nationaliteit een misdaad is. Ten eerste werken de Marokkaanse nationaliteiten op geen enkele manier mee, en als er al een wijze bestaat om afstand te doen van de Marokkaanse nationaliteit dan is die persoon voor de rest van zijn leven niet meer welkom in Marokko. Dit kun je menselijkerwijs niet verwachten van een Marokkaan die nog familie heeft in Marokko en zo af en toe op bezoek wil. Deze persoon loopt namelijk kans in Marokko opgepakt te worden.quote:Nogmaals het is een verkeerde voorstelling van zaken te menen dat een Marokkaan geen afstand kan doen van zijn nationaliteit. Het heeft zoals ik al schreef wel nogal wat diplomatieke voeten in de aarde, maar uiteindelijk kan het.
Ja, dat is zoiets als hopen dat alle Amerikanen de straat op gaan en massaal gaan eissen dat het homohuwelijk wordt goedgekeurd voor alle 50 staten. Zoiets is ijdele hoop en zal niet gebeuren.quote:En als bovendien alle (niet meer in Marokko woonachtige) Marokkanen zich zouden verenigen, en druk op de Marokkaanse overheid zouden uitoefen, zou er ook van hun kant nadere afstemming van de Marokkaanse wetgeving kunnen worden bewerkstelligd - waar een wil is is een weg zullen we maar zegggen...
Zeggen de moeders dat of jij?quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:35 schreef Gia het volgende:
Als zelfs de moeders al zeggen dat hun kinderen zich nergens thuisvoelen met zo'n dubbele nationaliteit, dan lijkt het mij duidelijk dat dit niet goed is.
quote:En in Nederland werden ze ook gezien als buitenlander omdat ze Marokkaans zijn.
Ja, dat zei een marokkaanse moeder op tv. Haar zoon voelde zich nergens thuis, niet in Marokko en niet in Nederland.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:58 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Zeggen de moeders dat of jij?
Ze worden imho in Nederland gezien als Marokkaan, maakt voor dat beeld weinig uit of ze een of twee paspoorten hebben...
[..]
Hoe bedoel je dat? [off topic]quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:43 schreef maartena het volgende:
Het enige voordeel wat ik aan de Amerikaanse nationaliteit heb is dat ik dan mag stemmen in de VS, en me geen zorgen hoef te maken over immigratieprocedures.
Ik ben getrouwd met een Amerikaanse. Zij heeft familie in Amerika. Ik heb familie in Nederland. Als we weer terug zouden gaan naar Europa, en er gebeurd iets in haar familie dat ons weer doet besluiten naar de VS te verhuizen dan hoef ik niet wederom die hele immigratiehandel te doorlopen. Daar ben ik met het staatsburgerschap vanaf.quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:42 schreef ScienceFriction het volgende:
Hoe bedoel je dat? [off topic]
Er is ook niemand tegen het hebben van een dubbele nationaliteit in gevallen zoals het jouwe.quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:24 schreef maartena het volgende:
Ja, doei, tief nou maar eens op met dat gehuil over die "rechtsongelijkheid", die hypocrisie ben ik nu echt spuugzat!quote:Op woensdag 10 november 2004 07:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is ook niemand tegen het hebben van een dubbele nationaliteit in gevallen zoals het jouwe.
Het gaat eigenlijk meer om de rechtsongelijkheid dat bijvoorbeeld Marokkanen het Nederlanderschap kunnen krijgen zonder hun eigen nationaliteit op te geven en dit voor de meeste andere nationaliteiten niet geldt.
Zoals mijn Amerikaanse vrouw die de Nederlandse nationaliteit kon aannemen bijvoorbeeld? In hoeverre is er sprake van rechtsongelijkheid in Nederland? Met wat mijn vrouw nog aan rechten heeft in de VS, of wat een Marokkaan nog aan rechten heeft in Marokko daar hebben wij in Nederland toch niets mee te schaften?quote:Op woensdag 10 november 2004 07:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is ook niemand tegen het hebben van een dubbele nationaliteit in gevallen zoals het jouwe.
Het gaat eigenlijk meer om de rechtsongelijkheid dat bijvoorbeeld Marokkanen het Nederlanderschap kunnen krijgen zonder hun eigen nationaliteit op te geven en dit voor de meeste andere nationaliteiten niet geldt.
ik weet het ook niet. Denk dat meesten mensen denken dat veel marokanen niet geintegreed zijn omdat ze twee paspoorten hebben. want daar gaat dit tenslotte om denk ikquote:Op woensdag 10 november 2004 20:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Zoals mijn Amerikaanse vrouw die de Nederlandse nationaliteit kon aannemen bijvoorbeeld? In hoeverre is er sprake van rechtsongelijkheid in Nederland? Met wat mijn vrouw nog aan rechten heeft in de VS, of wat een Marokkaan nog aan rechten heeft in Marokko daar hebben wij in Nederland toch niets mee te schaften?
Iemand met 1 paspoort of 2 paspoorten krijgt *exact dezelfde rechten* in Nederland. Het enige verschil is, is dat er bij 2 paspoorten ruimte is om er eentje af te nemen op bepaalde gronden, en bij 1 paspoort is dat diplomatiek niet mogelijk.
Ik zie nog steeds niet in hoe dit voor Nederland, de gemiddelde Nederlander een rechtsongelijkheid creeerd?Vinden Nederlanders het niet eerlijk (calimerostemmetje) dat Marokkanen een paspoort kunnen houden ofzo? Wat voor nadeel zouden wij Nederlanders daaraan ondervinden? En wat voor nadeel zouden Nederlanders nou in hemelsnaam kunnen ondervinden aan het feit dat mijn Amerikaanse vrouw tevens tot Nederlandse is genaturaliseerd? Als ik zou komen te overlijden, blijft ze hoe dan ook Nederlander en Amerikaan.
Dit is een heel erg grijze regel. Er zijn heel veel landen die het niet toestaan (en Nederland is er daar eentje van trouwens!) dat een staatsburger staatsloos moet worden voordat deze persoon een andere nationaliteit aan kan nemen.quote:Op woensdag 10 november 2004 09:18 schreef Vhiper het volgende:
- U kunt pas afstand doen van uw oorspronkelijke nationaliteit nadat u bent genaturaliseerd tot Nederlander (dat moet u daarna dan wel doen!).
En daar de grijze regel: Als je eenmaal de Nederlandse nationaliteit hebt verkregen, is het onmogelijk deze weer af te nemen alleen gebaseerd op het feit dat je nog een andere nationaliteit draagt!!. Er zijn wetten die het mogelijk maken de Nederlandse nationaliteit af te nemen in geval van terrorisme, en er zijn voorstellen van Verdonk om dit bij ernstige delicten ook mogelijk te maken. Echter, puur en alleen op basis van het feit dat je nadat de Nederlandse nationaliteit is verkregen de oude niet opzegd is niet strafbaar. En dat kan Diplomatiek gezien ook niet. De regel "dat moet u daarna dan wel doen!" is alleen maar een dreiging, maar is wettelijk niet uit te voeren.quote:(dat moet u daarna dan wel doen!).
Voila. En hier valt iedereen nou over, en dat komt voornamelijk omdat het een Marokkaan is. Als deze regel ook voor Belgen of Duitsers zou gelden zou niemand er om kraaien.quote:- De wetgeving van uw land staat afstand doen van uw nationaliteit niet toe.
Zo is mijn vrouw Nederlandse geworden, en zo wordt ik hopelijk volgend jaar ook Amerikaan.quote:- U bent getrouwd met of u bent de geregistreerde partner van een Nederlander.
Naast de bovengenoemde landen kun je hier denken aan landen als Noord-Korea. Tevens kun je denken aan landen zoals Sudan, Oost-Timor, Somalia, Angola, en diverse andere landen waar de afgelopen 10 jaar een regime verandering heeft plaatsgevonden, en waar ondersteuners van het vorige regime vervolgd worden. Er zijn mensen in Nederland aanwezig die onder het vorige regime legaal naar Nederland zijn verhuisd, en nu niet meer welkom zijn na de regime verandering.quote:- Van u kan niet worden verlangd dat u contact opneemt met de autoriteiten van de staat waarvan u de nationaliteit bezit.
Ik kan me 1-2-3 geen landen bedenken die hier onder zouden vallen..... Althans, niet op dit moment.quote:- U heeft de nationaliteit van een staat die niet door Nederland erkend wordt.
Een heel goed voorbeeld hiervan is Amerika! Als je een niet-Amerikaan bent (of ex-Amerikaan) en je Amerikaanse familie overlijdt en laat jou geld na, dan moet je hierover 60% extra belasting betalen bovenop de 1% tot 3% (afhankelijk per staat) normale erfenisbelasting. Erf je een miljoentje van een rijke oom, dan komt er maar bijv. 380.000 bij jou terecht, en de rest gaat naar Uncle Sam. Een Amerikaan zou zo'n 970.000 krijgen van die miljoen want er bestaat zoals in bijna elk land natuurlijk wel een normale erfenisbelasting. Deze regel bestaat om te voorkomen dat complete fortuinen uit Amerika verdwijnen.....quote:- U zou door afstand van uw nationaliteit te doen bepaalde rechten verliezen. Daardoor lijdt u ernstige financiële schade. Denk aan erfrecht. Dit moet u kunnen aantonen.
Turkije is hier een goed voorbeeld van. Die vragen een flinke som geld (vroeger 10.000 DM omdat de DM goed stabiel was, ik weet niet hoe het nu is) om je dienstplicht af te kopen als je Turk bent. Je kunt zowiezo erg moeilijk de Turkse nationaliteit afstaan, en het is ten strengste verboden de nationaliteit af te staan als je nog in dienst moet. Hoogverraad enzo, je mag dan meteen de bak in als je naar Turkije op vakantie wilt.quote:- U moet uw militaire dienstplicht vervullen (of afkopen) voordat u afstand kunt doen van uw nationaliteit. Dit moet u kunnen aantonen.
Precies, en de integratie van Marokkanen in Nederland ligt denk ik op een heel ander niveau dan of je nu wel of niet twee paspoorten hebt. De meeste Grieken, Fransen en Italianen in Nederland hebben dat ook, en dat zijn ook geen kleine groeperingen natuurlijk.quote:Op woensdag 10 november 2004 20:35 schreef Chillmeister het volgende:
ik weet het ook niet. Denk dat meesten mensen denken dat veel marokanen niet geintegreed zijn omdat ze twee paspoorten hebben. want daar gaat dit tenslotte om denk ik
Alleen is het niet zo makkelijk dankzij onze regering.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:53 schreef Koos Voos het volgende:
Gezien de huidige ' situatie ' zou het natuurlijk wel heel erg zinvol zijn om die gasten die zich met politieke Islam en terreur bezighouden direct op een vliegtuig naar het thuisland te zetten.
Uiteraard Nederlands paspoort inleveren en geen toegang meer tot ons land.
het zal echt niet lang meer duren ..![]()
Ehhh... we moeten even snel een bericht de wereld in sturen dat The Hague een Deense stad is... en dat Amsterdam de hoofdstad van Denemarken is...quote:Op woensdag 10 november 2004 23:01 schreef Diemus het volgende:
Ik denk dat als het zo door gaat we niet lang meer met binnenlandse terroristen groeperingen te maken hebben maar dat ze ook van buitenaf komen.
Als je ziet dat CNN en andere grote niewszenders het al over wat er vandaag in Den Haag is gebeurd hebben.
Dat heeft niets met onze regering te maken. Er zijn internationale diplomatieke afspraken en Geneefse conventies en wat al niet meer die het niet toestaan om de nationaliteit van een ander land af te pakken. Tevens mag je niet de Nederlandse nationaliteit afpakken als de persoon geen andere nationaliteit heeft.quote:Op woensdag 10 november 2004 23:01 schreef Diemus het volgende:
Alleen is het niet zo makkelijk dankzij onze regering.
Criminelen moet je opsluiten, niet de vrijheid geven ergens anders.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:53 schreef Koos Voos het volgende:
Gezien de huidige ' situatie ' zou het natuurlijk wel heel erg zinvol zijn om die gasten die zich met politieke Islam en terreur bezighouden direct op een vliegtuig naar het thuisland te zetten.
Uiteraard Nederlands paspoort inleveren en geen toegang meer tot ons land.
het zal echt niet lang meer duren ..![]()
Yup, heeft dus niets met rechtsongelijkheid te maken (Die is er niet eens), heeft gewoon te maken met lui die men hier blijkbaar niet wenst te hebben, beinvloed door de acties van een klein groepje idioten wil men een hele bevolkingsgroep zoveel mogelijk achterstellen en zo min mogelijk rechten geven en rechten die ze hebben afnemen. Dit zijn de radicalisaties waar we dus niet naar toe moeten.quote:Op woensdag 10 november 2004 20:56 schreef maartena het volgende:
Voila. En hier valt iedereen nou over, en dat komt voornamelijk omdat het een Marokkaan is. Als deze regel ook voor Belgen of Duitsers zou gelden zou niemand er om kraaien.
De volgende landen kunnen geen afstand doen van hun nationaliteit: Algerije, Argentinië, Bangladesh, Colombia, Costa Rica, Dominicaanse Republiek, Ecuador, Griekenland, Iran, Jemen, Libië, Marokko, Mexico, Nauru, Syrië, Tunesië en Uruguay.
Ik zie niemand die er een probleem van maakt van al die Grieken in Nederland die twee paspoorten dragen. De Marokkanen weer wel natuurlijk, want het zijn Marokkanen.![]()
Ach, denk aan Afganistan ten tijde van het Taliban regime. Dat werd niet erkent door Nederland. Denk bijvoorbeeld ook aan Taiwan, wat volgens mij, i.v.m. China, ook niet officieel erkent wordt e.d.quote:Ik kan me 1-2-3 geen landen bedenken die hier onder zouden vallen..... Althans, niet op dit moment.
De huidige tweede generatie Marokkanen hebben allemaal gewoon de NL nationaliteit.quote:Op woensdag 10 november 2004 23:40 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat heeft niets met onze regering te maken. Er zijn internationale diplomatieke afspraken en Geneefse conventies en wat al niet meer die het niet toestaan om de nationaliteit van een ander land af te pakken. Tevens mag je niet de Nederlandse nationaliteit afpakken als de persoon geen andere nationaliteit heeft.
De huidige regering heeft juist de boel aangepast dat nu terroristen de Nederlandse nationaliteit kunnen verliezen, mits ze nog over een andere nationaliteit bezitten. Volgens internationale diplomatieke afspraken mag niemand staatloos gemaakt worden door ze de nationaliteit af te nemen. Daar zitten de Amerikanen ook mee in hun maag omdat ze een terrorist in handen hebben met de Amerikaanse nationaliteit.... Minister Verdonk heeft nu ook een voorstel om hen die een ernstig delict plegen de Nederlandse nationaliteit af te nemen, wederom als de persoon nog een andere nationaliteit heeft.
Als iemand een dubbele nationaliteit heeft kun je er 1 afpakken. En in Nederland hebben we zeggenschap over de Nederlandse. Als iemand alleen de Nederlandse nationaliteit heeft kun je ze nooit meer het land uitzetten, alleen maar op onze belastingcenten gevangen zetten. Zo heeft de dubbele nationaliteit natuurlijk wel weer voordelen voor hen die liever alle Marokkanen zien gaan..... want met 2 paspoorten kun je er 1 afpakken en ze een trap na geven. Met slechts 1 paspoort kun je niets meer als dat het Nederlandse is.
Heb je het nieuws niet gevolgd of zo? Deze hele discussie is ontstaan omdat MB een dubbele nationaliteit heeft. Dat werd meteen al na arrestatie vermeld.quote:Op donderdag 11 november 2004 13:03 schreef Amando het volgende:
Mohammed B. heeft naar mijn weten alleen de Nederlandse nationaliteit?
Wat wil je hiermee gaan doen dan?
Alsof hij met alleen de Nederlandse nationaliteit dit niet gedaan zou hebben...quote:Op donderdag 11 november 2004 16:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb je het nieuws niet gevolgd of zo? Deze hele discussie is ontstaan omdat MB een dubbele nationaliteit heeft. Dat werd meteen al na arrestatie vermeld.
Zeg ik dat?quote:Op donderdag 11 november 2004 16:32 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Alsof hij met alleen de Nederlandse nationaliteit dit niet gedaan zou hebben...![]()
Behalve als ze hun hand ophouden bij het sociale stelsel slimmerd.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:12 schreef maartena het volgende:
Iemand met de dubbele nationaliteit betaald gewoon mee aan het sociale stelsel, belastingen, ziekenzorg etc.....
Dat het op dit moment zo is staat inderdaad vast. Dat het anders moet, omdat de dubbele nationaliteit voor die rechtsongelijkheid zorgt, daar moeten we nou juist vanaf.quote:Jij zegt dat dubbele nationaliteit een rechtsongelijkheid creeerd, en als je zo redeneerd dan is dat inderdaad zo!Iemand met een dubbele nationaliteit heeft exact dezelfde rechten in Nederland als een andere Nederlander. Welke rechten hij in het buitenland extra heeft verworven doet voor Nederland en Nederlanders totaal niet ter zake.
Dat weten we niet he...quote:Op donderdag 11 november 2004 16:32 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Alsof hij met alleen de Nederlandse nationaliteit dit niet gedaan zou hebben...![]()
Dat heeft in principe helemaal niets te maken met het dragen van twee nationaliteiten. Een niet-Nederlander houdt ook z'n hand op bij het sociale stelsel.quote:Op donderdag 11 november 2004 17:38 schreef hace_x het volgende:
Behalve als ze hun hand ophouden bij het sociale stelsel slimmerd.
Welke rechten heeft iemand met twee nationaliteiten meer waar wij ons als Nederlanders echt zorgen over moeten maken? Dat ze in Marokko nog wat kunnen erven? Dat ik in de "makkelijke" rij kan gaan staan als ik de VS binnenkom?quote:Dat het op dit moment zo is staat inderdaad vast. Dat het anders moet, omdat de dubbele nationaliteit voor die rechtsongelijkheid zorgt, daar moeten we nou juist vanaf.
Dacht niet dat dat kon.quote:Op donderdag 11 november 2004 18:17 schreef maartena het volgende:
Dat heeft in principe helemaal niets te maken met het dragen van twee nationaliteiten. Een niet-Nederlander houdt ook z'n hand op bij het sociale stelsel.
Ja, dat verschil.quote:Welke rechten heeft iemand met twee nationaliteiten meer waar wij ons als Nederlanders echt zorgen over moeten maken? Dat ze in Marokko nog wat kunnen erven? Dat ik in de "makkelijke" rij kan gaan staan als ik de VS binnenkom?
Zeg ik dat jij dat zei?quote:Op donderdag 11 november 2004 17:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
Kan ook niet, behalve als je daar eerst aan hebt bijgedragen. Een Niet-Nederlander heeft bijvoorbeeld wel recht op WW, nadat hij heeft voldaan aan de weken en jareneis (Dus 26 uit de laatste 52 weken gewerkt en 4 uit de laatste 5 jaar gewerkt)quote:Op donderdag 11 november 2004 21:36 schreef hace_x het volgende:
[..]
Dacht niet dat dat kon.
Is dat hypocriete gezeik nou nog niet afgelopen?quote:Ja, dat verschil.
Ach, zullen we het hem vragen? Ik wil met jou wel weddenquote:Op donderdag 11 november 2004 17:40 schreef hace_x het volgende:
[..]
Dat weten we niet he...
Wat een domme redenatie. De nationaliteit is maar een papiertje waar je bepaalde voordelen mee hebt. Het gevoel van niet geaccepteerd voelen komt vanuit het hart en heeft echt niks met een Nederlands of Marokkaans paspoort te maken. Daarbij kun je de Marokkaanse nationaliteit nooit afnemenquote:Op dinsdag 9 november 2004 17:35 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat dat in de hand werkt dat deze kids gaan schoppen tegen de maatschappij en het daarom beter is als mensen opgroeien met slechts één nationaliteit, die van het land waar ze wonen. Als ze dan rond hun 25ste een tweede nationaliteit krijgen is dat minder erg, of waarschijnlijk hebben ze daar dan niet meer zo de behoefte aan. In elk geval zal het dan niet meer leiden tot een identiteitscrisis.
Als zelfs de moeders al zeggen dat hun kinderen zich nergens thuisvoelen met zo'n dubbele nationaliteit, dan lijkt het mij duidelijk dat dit niet goed is.
En je bent nog steeds een marokkaan op straat natuurlijk, of jij nou 1 of 4 paspoorten hebt.quote:Op woensdag 10 november 2004 21:32 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik denk dat het meer een symbolische waarde heeft voor veel mensen. Door één enkele nationaliteit geeft je aan dat je dus 100% Nederlander bent.
Kinderen van Marokkanen bijvoorbeeld die hier in Nederland geboren zijn en zich Marokkaan voelen, voelen zich dat op basis van wat? Het feit dat ze uit Marokkaanse ouders zijn geboren? En wat te denken bij een meisje dat hier geboren is uit een Zweedse moeder en een Schotse vader...
Kortom, als je jouw nationaliteit opgeeft voor de Nederlandse nationaliteit geef een teken af dat je je verbonden voelt met Nederland, de Nederlandse rechtstaat en de Nederlandse cultuur met haar vrijheden.
Oh? Nou, mijn vriendin kan gewoon een WW uitkering krijgen, die heeft 2 jaar lang onafgebroken gewerkt hier en die heeft bepaald geen NL paspoort.quote:Op donderdag 11 november 2004 21:36 schreef hace_x het volgende:
Dacht niet dat dat kon.
maar ze kunnen natuurlijk wel je nederlandse paspoort intrekken hé en eerlijk gezegd ben ik daar voor. wil je nederlander blijven? prima maar dan ook alleen een nederlands paspoort, lijkt me niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 12 november 2004 08:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat een domme redenatie. De nationaliteit is maar een papiertje waar je bepaalde voordelen mee hebt. Het gevoel van niet geaccepteerd voelen komt vanuit het hart en heeft echt niks met een Nederlands of Marokkaans paspoort te maken. Daarbij kun je de Marokkaanse nationaliteit nooit afnemen
Overigens heb ik ook 2 nationaliteiten, en ik schik me zekers
Om deze regel is Stomfront heen gebouwd. Wat jij hier stelt is niets anders een goed voorbeeld van rextreem-rechtsquote:Op vrijdag 12 november 2004 12:50 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
maar ze kunnen natuurlijk wel je nederlandse paspoort intrekken hé en eerlijk gezegd ben ik daar voor.
Hoezo ? Je hebt geen enkel argument genoemd !quote:wil je nederlander blijven? prima maar dan ook alleen een nederlands paspoort, lijkt me niet zo moeilijk.
Het gaat mij inderdaad alleen maar om de voordelen. Ik voel me 0,0% Nederlander en voel me 100% Marokkaan. Ik wil de lasten niet, niemand wil dat, maar de lasten die bij wet bepaald zijn doe ik gewoon aan mee (belasting betalen e.d.)quote:jij wil alleen de lusten maar niet de lasten, je zegt zelf dat je je 100% marokkaan voelt, wel heb je de nederlandse nationaliteit, en ALLEEN maar om de voordelen!
Als ik moest kiezen zou ik de Nederlandse nemen omdat ik de Marokkaanse nationaliteit altijd zal houden, of ik wil of niet. Maar als ik zelfs dat kon kiezen en de Marokkaanse nationaliteit kon toch afgenomen worden, dan zou ik kiezen voor de Marokkaanse nationaliteit omdat ik geen binding heb met Nederlandquote:that aint right!!!! en gelukkig begint onze regering dat ook te zien
ten slotte wil ik je vragen: wat als je MOEST kiezen marokkaans paspoort OF nederlands paspoort wat zou jij kiezen ?
Ik vind het een grof schandaal dat je een nationaliteit hebt, nota bene van het land wat je voedt, waar je geen enkele binding mee hebt.quote:Op vrijdag 12 november 2004 13:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Om deze regel is Stomfront heen gebouwd. Wat jij hier stelt is niets anders een goed voorbeeld van rextreem-rechts
[..]
Hoezo ? Je hebt geen enkel argument genoemd !
[..]
Het gaat mij inderdaad alleen maar om de voordelen. Ik voel me 0,0% Nederlander en voel me 100% Marokkaan. Ik wil de lasten niet, niemand wil dat, maar de lasten die bij wet bepaald zijn doe ik gewoon aan mee (belasting betalen e.d.)
[..]
Als ik moest kiezen zou ik de Nederlandse nemen omdat ik de Marokkaanse nationaliteit altijd zal houden, of ik wil of niet. Maar als ik zelfs dat kon kiezen en de Marokkaanse nationaliteit kon toch afgenomen worden, dan zou ik kiezen voor de Marokkaanse nationaliteit omdat ik geen binding heb met Nederland
In principe is de enige binding die ik heb met Nederland dat papiertjequote:Op vrijdag 12 november 2004 14:11 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik vind het een grof schandaal dat je een nationaliteit hebt, nota bene van het land wat je voedt, waar je geen enkele binding mee hebt.
Waarom moet ik ophoepelen ? Ik heb nog nooit één cent accijns betaalt aan het kopen van sigaretten. Ik werk, ik heb een auto v/d zaak, ik betaal belasting. Ik ben nog nooit in aanraking geweest met de politie. Ik spreek de Nederlandse taal. Ik ga bijna dagelijks naar de moskeequote:Afgezien van het feit dat je dan toch beter kunt ophoepelen, moeten ze je dat paspoort afpakken.
Wie kiest er nou voor om te blijven wonen in een land waar je geen enkele binding mee hebt? Je zal het wel zwaar daarmee hebben zeker?quote:Op vrijdag 12 november 2004 14:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In principe is de enige binding die ik heb met Nederland dat papiertje
[..]
Waarom moet ik ophoepelen ? Ik heb nog nooit één cent accijns betaalt aan het kopen van sigaretten. Ik werk, ik heb een auto v/d zaak, ik betaal belasting. Ik ben nog nooit in aanraking geweest met de politie. Ik spreek de Nederlandse taal. Ik ga bijna dagelijks naar de moskee
Waarom zou ik in Godsnaam moeten ophoepelen ? Als mensen als ik al niet welkom zijn, dan ben je die uitkeringstrekkers en criminele jongeren ook liever kwijt dan rijk
Ik vind dat je een vreemd soort fascist bent
Jij wilt iemand z'n nationaliteit afpakken op basis van een gevoel?quote:Op vrijdag 12 november 2004 15:25 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wie kiest er nou voor om te blijven wonen in een land waar je geen enkele binding mee hebt? Je zal het wel zwaar daarmee hebben zeker?
Wat mij betreft ben jij welkom in Nederland als jij inderdaad zo bent als jij hierboven aangeeft, maar dan slechts met de Marokkaanse nationaliteit, dus zonder stemrecht maar met verplichte werkvergunning etc. Ik vind nu eenmaal dat het hebben van een nationaliteit méér behoort te zijn dan alleen een klinische voorzieningenpas. En dat hoeft echt niet in te houden dat je boerenkool eet en Koos Alberts meeblert, maar een soort binding moet je er wel mee hebben. Iets dat jij dus volgens eigen zeggen niet hebt, al lijkt me dat eigenlijk sterk.
Ach ja. waarschijnlijk probeert hij zelf uit alle macht te ontkennen dat ie geen binding heeft, terwijl ie dat natuurlijk op bepaalde gebieden wel heeft. Dat kan volgens mij ook niet anders als je ergens opgroeit. Zo staat hij bijvoorbeeld bekend als een fervente Bergkamp-fan.....quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:09 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Jij wilt iemand z'n nationaliteit afpakken op basis van een gevoel?
Verder: Hij werkt hier, heeft z'n vrienden hier, z'n hele leven speelt zich hier af. Of hij nou wil of niet en of hij het nou voelt of niet, een binding met Nederland heeft ie toch.
En vergeet niet, ook al heeft ie alleen de Marokkaanse nationaliteit, hier blijven doet hij toch wel. Dan heb ik liever dat hij zo veel mogelijk integreert dan dat we hem maar in een hokje gooien met een bordje: "Rechteloos, ongewenst, maar helaas aanwezig", dat zou de maatschappij geen goed doen.
Yep. Zodra je een aantal jaren gewerkt hebt (ik geloof 5 jaar) mag je ook als niet Nederlander gewoon bij de sociale dienst aankloppen voor een uitkeren. Je hebt er dan ook inmiddels 5 jaar aan meebetaald natuurlijk.quote:Op donderdag 11 november 2004 21:36 schreef hace_x het volgende:
Dacht niet dat dat kon.
Wacht even.... jij vindt het "rechtsongelijkheid" dat iemand met een Amerikaans paspoort in de "makkelijke" rij kan gaan staan als ze de VS binnentreden? Of dat men nog iets kan erven in Marokko?quote:Ja, dat verschil.
Geef mij eens 1 reden waarom ik niet de Amerikaanse nationaliteit zou mogen aannemen naast de Nederlandse? Er zitten volgens mij alleen maar voordelen aan het dragen van een tweede nationaliteit, en de enige nadelen die er eventueel aanvast zitten zijn alleen voor de persoon zelf, en zeker niet voor andere Nederlanders.quote:Op vrijdag 12 november 2004 12:50 schreef GewoneMan het volgende:
jij wil alleen de lusten maar niet de lasten, je zegt zelf dat je je 100% marokkaan voelt, wel heb je de nederlandse nationaliteit, en ALLEEN maar om de voordelen!
that aint right!!!! en gelukkig begint onze regering dat ook te zien
Mooi, we komen dus tot de conclusie dat iedereen die hier woont een binding met Nederland heeft, of ie het nu wil of niet. Kunnen we gelijk het hele hoofdstuk "hebben van binding" afsluiten.quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:33 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ach ja. waarschijnlijk probeert hij zelf uit alle macht te ontkennen dat ie geen binding heeft, terwijl ie dat natuurlijk op bepaalde gebieden wel heeft. Dat kan volgens mij ook niet anders als je ergens opgroeit. Zo staat hij bijvoorbeeld bekend als een fervente Bergkamp-fan.....
We hadden net gezien dat iedereen wel een binding heeft, of ie het nou toegeeft of niet.quote:En ik wil hem niks afpakken, ik ben er alleen niet voor om nationaliteiten uit te delen aan mensen die volgens eigen zeggen niks op hebben met het land (tenzij 1 van je ouders nederlander is, dan ben je per definitie Nederlander .Waarbij ik er dan maar van uitga dat die ouder nederlander geworden is door wél een binding te voelen). Dus het probleem doet zich al eerder voor.
Da's jouw keuze, laten we in dit land vooral een ieder zijn eigen keuzes laten maken, net zoals iedereen een recht op zijn eigen mening heeft.quote:Het zou in ieder geval mijn eer (jaja) te na zijn om een nationaliteit te hebben van een land waar ik verder niks mee heb. Ik ben Bart Veldkamp niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |