abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 november 2004 @ 19:14:58 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23029984
Ik loop me al jaren te ergeren aan de mogelijkheid van een dubbele nationaliteit en het is al eens geopperd in de politiek. Maar zoals wel vaker sneeuwt zo'n idee weer na de verkiezingen. Ik denk dat vandaag bewijst dat dit wellicht iets is om mee te beginnen. Je KIEST ervoor Nederlander te zijn met alle concequenties van dien , of niet.

Ik zou voor stellen om mensen met een dubbele nationaliteit een week bedenktijd te geven en daarna een keuze moeten maken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23030015
Ik ben het zowaar met je eens BHFH
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  dinsdag 2 november 2004 @ 19:16:10 #3
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_23030024
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 19:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik loop me al jaren te ergeren aan de mogelijkheid van een dubbele nationaliteit en het is al eens geopperd in de politiek. Maar zoals wel vaker sneeuwt zo'n idee weer na de verkiezingen. Ik denk dat vandaag bewijst dat dit wellicht iets is om mee te beginnen. Je KIEST ervoor Nederlander te zijn met alle concequenties van dien , of niet.
Eensch.

En de Marokkaanse nationaliteit zou bij de wet verboden moeten worden.
pi_23030190
Ja, hoewel één week erg kort is. Maar je zou bij wijze van spreken van iedereen die een Nederlands pasport krijgt moeten eisen dat ze hun oude identiteitspapieren inleveren zodat ze aan het land van herkomst kunnen worden gestuurd. En iedereen die stiekum weer papieren aanvraagt; per direct het Nederlanderschap ontnemen.
pi_23030192
Inwoners van Nederland hebben de Nederlandse nationaliteit en worden als zodanig berecht. Mensen die hier tijdelijk komen, houden hun eigen nationaliteit (en kunnen bij eventuele misdaden worden teruggezonden naar het land van herkomst) die pas na een bepaald aantal jaren is om te zetten in een Nederlandse nationaliteit, MITS men de Nederlandse wet respecteert. Doet men dat laatste niet, dan wordt hen de Nederlandse nationaliteit alsnog ontnomen. Twee nationaliteiten tegelijk? Verbieden.
  dinsdag 2 november 2004 @ 19:25:06 #6
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23030214
BAH! Mijn vrouw heeft zowel de Nederlandse als de Amerikaanse nationaliteit, en ik ga in Januari naast de Nederlandse nationaliteit ook de Amerikaanse aanvragen.

Waarom? Omdat wij nu twee thuislanden hebben, mijn land, en het land van mijn vrouw. En wij willen gewoon de vrijheid en de keuze hebben om in elk land te wonen zonder een maandenlange, soms jarenlange immigratie procedure te doorlopen. Het was 4 jaar Nederland, nu alweer 2,5 jaar in de VS en ik weet niet wat de toekomst gaat brengen. Wij willen gewoon de vrijheid hebben om naar elkaars land te kunnen reizen en in elkaars land te kunnen vestigen zonder problemen. Is dat nu echt zo verkeerd?

Waarom krijg ik het gevoel dat dit een verkapt "Marokanen en Turken Bash Topic" is?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_23030240
Je schijnt de Marokkaanse nationaliteit niet te kunnen opgeven.
pi_23030252
Niet afschaffen maar wel afnemen en terug sturen na een veroordeling,
pi_23030280
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 19:25 schreef maartena het volgende:
... Waarom krijg ik het gevoel dat dit een verkapt "Marokanen en Turken Bash Topic" is?
Je bent de eerste die in dit topic over Turken begint...
pi_23030281
quote:

Ik zou voor stellen om mensen met een dubbele nationaliteit een week bedenktijd te geven en daarna een keuze moeten maken.
Het is in Nederland verboden om dubbele nationaliteiten te hebben. Echter is het bij de Marrokaanse wet verboden je nationaliteit af te staat. Een Marrokaan die naar Nederland emigreert heeft dus een probleem: hij mag z'n nationaliteit niet houden, maar opgeven kan ook niet. Daarom maakt Nederland een uitzondering voor landen waarin het verboden is om je eigen nationaliteit af te staan.
  dinsdag 2 november 2004 @ 19:27:35 #11
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_23030282
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 19:26 schreef _The_General_ het volgende:
Mee eens
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_23030300
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 19:26 schreef _The_General_ het volgende:
[14.gif]
pi_23030328
quote:
BAH! Mijn vrouw heeft zowel de Nederlandse als de Amerikaanse nationaliteit, en ik ga in Januari naast de Nederlandse nationaliteit ook de Amerikaanse aanvragen.

Waarom? Omdat wij nu twee thuislanden hebben, mijn land, en het land van mijn vrouw. En wij willen gewoon de vrijheid en de keuze hebben om in elk land te wonen zonder een maandenlange, soms jarenlange immigratie procedure te doorlopen. Het was 4 jaar Nederland, nu alweer 2,5 jaar in de VS en ik weet niet wat de toekomst gaat brengen. Wij willen gewoon de vrijheid hebben om naar elkaars land te kunnen reizen en in elkaars land te kunnen vestigen zonder problemen. Is dat nu echt zo verkeerd?

Waarom krijg ik het gevoel dat dit een verkapt "Marokanen en Turken Bash Topic" is?
Daarom!, ik zie ook nog niet dat die dubbele nationaliteit afgeschaft zou moeten worden.
-
pi_23030330
Je kunt helemaal niet de Amerikaanse nationaliteit naast de Nederlandse aanvragen. Als je vrijwillig Amerikaan wordt dan verlies je je Nederlanderschap.

correctie; als je getrouwd bent kan het tegenwoordig wel

[ Bericht 19% gewijzigd door HiZ op 02-11-2004 19:35:35 ]
pi_23030331
Ze moeten het doen zoals in Australie, daar kom je het land niet eens in als je geen geld hebt of de taal niet spreekt
pi_23030373
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 19:26 schreef DennisMoore het volgende:
Je schijnt de Marokkaanse nationaliteit niet te kunnen opgeven.
Dat klopt, maar je kunt het Nederlanderschap wel voorwaardelijk maken. En een van die voorwaarden kan dus zijn dat je op geen enkele manier gebruik maakt van die Marokkaanse nationaliteit.
pi_23030382
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 19:16 schreef BrauN het volgende:

[..]

Eensch.

En de Marokkaanse nationaliteit zou bij de wet verboden moeten worden.
Volgens mij is dit voor het eerst dat ik het volledig met je eens ben.
  dinsdag 2 november 2004 @ 19:32:34 #18
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_23030419
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 19:31 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Volgens mij is dit voor het eerst dat ik het volledig met je eens ben.
Wanneer was je het met mij oneens dan
  dinsdag 2 november 2004 @ 19:34:32 #19
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23030479
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 19:29 schreef HiZ het volgende:
Je kunt helemaal niet de Amerikaanse nationaliteit naast de Nederlandse aanvragen. Als je vrijwillig Amerikaan wordt dan verlies je je Nederlanderschap.
Dan moet jij de wetten er maar eens op nalezen. Er is namelijk een uitzondering gemaakt als je getrouwd bent met een Amerikaanse. (en andersom, getrouwd met een Nederlander). Mijn vrouw mocht daardoor haar Amerikaanse staatsburgerschap behouden, en ik mag het Nederlandse staatsburgerschap behouden. De Verenigde Staten hebben officieel geen beleid op het hebben van een tweede nationaliteit, men verbiedt het zeer zeker niet.

Je bent echter wel verboden om in het leger van een ander land te dienen, dus ik kan na het aanvragen van de Amerikaanse nationaliteit nooit meer het Nederlandse leger in. Maar daar ben ik toch al te oud voor.

Ik zie geen enkel probleem in het hebben van zowel de Nederlandse als de Amerikaanse nationaliteit, en vraag de topicstarter dus wat hij vindt van mijn situatie?
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 2 november 2004 @ 19:36:39 #20
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_23030537
Nationaliteit an sich is al onzin, aangezien het de mensen verdeeld op basis van een louter juridisch criterium, terwijl een feitelijk criterium zoals belastingsplicht veel correcter zou zijn. Als jij je verbonden voelt met de Verenigde Staten, met Nederland, met Turkije of welk land dan ook, dan beleef je die affectieve band maar in je vrije tijd. De staat hoort dat soort gevoelens niet te sanctioneren door er privileges als stemrecht of benoembaarheid tot bepaalde ambten aan te koppelen. Dus: weg met de die onzin, en a fortiori weg met die dubbele onzin.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  dinsdag 2 november 2004 @ 19:39:12 #21
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23030607
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 19:30 schreef HiZ het volgende:
Dat klopt, maar je kunt het Nederlanderschap wel voorwaardelijk maken. En een van die voorwaarden kan dus zijn dat je op geen enkele manier gebruik maakt van die Marokkaanse nationaliteit.
Die voorwaarde kun je niet stellen. Veel landen (waaronder de Verenigde Staten bijvoorbeeld) hebben het beleid dat als je het land binnentreed, dat je dit moet doen met het Amerikaans paspoort als je daarover bezit. Je zal namelijk als illegaal te boek staan als je als toerist de VS binnen treed en nooit meer weggaat terwijl je gewoon een Amerikaans staatsburger bent!

Dat geldt trouwens ook in Nederland..... en ook voor Marroko. Hen die dus naar hun Marrokaanse familie gaan moeten 2 paspoorten meenemen. Het Marrokaanse om Marroko binnen te komen zonder visum en het Nederlandse om Nederland weer binnen te komen.

Ik snap de ophef ook helemaal niet trouwens....... Alleen maar omdat die knakker die Theo neerpafte een dubbele nationaliteit heeft? Ik zie het probleem niet..... Lijkt me toch nog steeds een verkapt topic om marokkanen weer eens onderuit te halen.
-
pi_23030724
laat ook maar, geen zin in gezeik vanwege m'n mening over een bepaalde groep "medelanders".
pi_23030736
quote:

Ik begrijp je, doch moet je kiezen. Het is even door de zure appel heen te bijten. En wat betreft dat laatste, negeer BHFH gewoon. Die is weer bezig voor zijn ego.
  dinsdag 2 november 2004 @ 19:47:57 #24
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_23030870
Zou de moord dan niet hebben plaatsgevonden als de man alleen een Nederlands paspoort gehad zou hebben?
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  dinsdag 2 november 2004 @ 19:49:56 #25
99570 Megzz
Shit happens
pi_23030930
quote:
wat de fuck maakt het nou uit of je van allochtone afkomst bent maar dan de nederlandse nationaliteit hebt...rare dingen gebeuren er altijd, kijk maar naar volkert vd g. sorry hoor maar ik vind het echt achterlijk om er maar vanuit te gaan dat het slecht is als je een andere nationaliteit hebt in dit land, zoals ik al las je kan ook de nederlandse en de amerikaanse nationaliteit hebben bijvoorbeeld, om praktische redenen of wat dan ook. Als iedereen gaat denken dat het probleem in Nederland de allochtonen zijn of wat dan ook dan gaan we nog harder achteruit dan ik al dacht.
En wat bedoel je met 'alle consequenties van dien'...? alsof nederlanders geen misdaden begaan?
En @ BrauN: ze zouden jou af moeten schaffen...van zulke opmerkingen wordt ik misselijk
I'll try to be nicer if you try to be smarter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')