Eensch.quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik loop me al jaren te ergeren aan de mogelijkheid van een dubbele nationaliteit en het is al eens geopperd in de politiek. Maar zoals wel vaker sneeuwt zo'n idee weer na de verkiezingen. Ik denk dat vandaag bewijst dat dit wellicht iets is om mee te beginnen. Je KIEST ervoor Nederlander te zijn met alle concequenties van dien , of niet.
Je bent de eerste die in dit topic over Turken begint...quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:25 schreef maartena het volgende:
... Waarom krijg ik het gevoel dat dit een verkapt "Marokanen en Turken Bash Topic" is?![]()
Het is in Nederland verboden om dubbele nationaliteiten te hebben. Echter is het bij de Marrokaanse wet verboden je nationaliteit af te staat. Een Marrokaan die naar Nederland emigreert heeft dus een probleem: hij mag z'n nationaliteit niet houden, maar opgeven kan ook niet. Daarom maakt Nederland een uitzondering voor landen waarin het verboden is om je eigen nationaliteit af te staan.quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik loop me al jaren te ergeren aan de mogelijkheid van een dubbele nationaliteit en het is al eens geopperd in de politiek. Maar zoals wel vaker sneeuwt zo'n idee weer na de verkiezingen. Ik denk dat vandaag bewijst dat dit wellicht iets is om mee te beginnen. Je KIEST ervoor Nederlander te zijn met alle concequenties van dien , of niet.
Ik zou voor stellen om mensen met een dubbele nationaliteit een week bedenktijd te geven en daarna een keuze moeten maken.
Mee eensquote:Op dinsdag 2 november 2004 19:26 schreef _The_General_ het volgende:
Niet afschaffen maar wel afnemen en terug sturen na een veroordeling,
[14.gif]quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:26 schreef _The_General_ het volgende:
Niet afschaffen maar wel afnemen en terug sturen na een veroordeling,
Daarom!, ik zie ook nog niet dat die dubbele nationaliteit afgeschaft zou moeten worden.quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:25 schreef maartena het volgende:
BAH! Mijn vrouw heeft zowel de Nederlandse als de Amerikaanse nationaliteit, en ik ga in Januari naast de Nederlandse nationaliteit ook de Amerikaanse aanvragen.
Waarom? Omdat wij nu twee thuislanden hebben, mijn land, en het land van mijn vrouw. En wij willen gewoon de vrijheid en de keuze hebben om in elk land te wonen zonder een maandenlange, soms jarenlange immigratie procedure te doorlopen. Het was 4 jaar Nederland, nu alweer 2,5 jaar in de VS en ik weet niet wat de toekomst gaat brengen. Wij willen gewoon de vrijheid hebben om naar elkaars land te kunnen reizen en in elkaars land te kunnen vestigen zonder problemen. Is dat nu echt zo verkeerd?
Waarom krijg ik het gevoel dat dit een verkapt "Marokanen en Turken Bash Topic" is?
Dat klopt, maar je kunt het Nederlanderschap wel voorwaardelijk maken. En een van die voorwaarden kan dus zijn dat je op geen enkele manier gebruik maakt van die Marokkaanse nationaliteit.quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:26 schreef DennisMoore het volgende:
Je schijnt de Marokkaanse nationaliteit niet te kunnen opgeven.
Volgens mij is dit voor het eerst dat ik het volledig met je eens ben.quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:16 schreef BrauN het volgende:
[..]
Eensch.
En de Marokkaanse nationaliteit zou bij de wet verboden moeten worden.
Wanneer was je het met mij oneens danquote:Op dinsdag 2 november 2004 19:31 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Volgens mij is dit voor het eerst dat ik het volledig met je eens ben.
Dan moet jij de wetten er maar eens op nalezen. Er is namelijk een uitzondering gemaakt als je getrouwd bent met een Amerikaanse. (en andersom, getrouwd met een Nederlander). Mijn vrouw mocht daardoor haar Amerikaanse staatsburgerschap behouden, en ik mag het Nederlandse staatsburgerschap behouden. De Verenigde Staten hebben officieel geen beleid op het hebben van een tweede nationaliteit, men verbiedt het zeer zeker niet.quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:29 schreef HiZ het volgende:
Je kunt helemaal niet de Amerikaanse nationaliteit naast de Nederlandse aanvragen. Als je vrijwillig Amerikaan wordt dan verlies je je Nederlanderschap.
Die voorwaarde kun je niet stellen. Veel landen (waaronder de Verenigde Staten bijvoorbeeld) hebben het beleid dat als je het land binnentreed, dat je dit moet doen met het Amerikaans paspoort als je daarover bezit. Je zal namelijk als illegaal te boek staan als je als toerist de VS binnen treed en nooit meer weggaat terwijl je gewoon een Amerikaans staatsburger bent!quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:30 schreef HiZ het volgende:
Dat klopt, maar je kunt het Nederlanderschap wel voorwaardelijk maken. En een van die voorwaarden kan dus zijn dat je op geen enkele manier gebruik maakt van die Marokkaanse nationaliteit.
Ik begrijp je, doch moet je kiezen. Het is even door de zure appel heen te bijten. En wat betreft dat laatste, negeer BHFH gewoon. Die is weer bezig voor zijn ego.quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:25 schreef maartena het volgende:
BAH! Mijn vrouw heeft zowel de Nederlandse als de Amerikaanse nationaliteit, en ik ga in Januari naast de Nederlandse nationaliteit ook de Amerikaanse aanvragen.
Waarom? Omdat wij nu twee thuislanden hebben, mijn land, en het land van mijn vrouw. En wij willen gewoon de vrijheid en de keuze hebben om in elk land te wonen zonder een maandenlange, soms jarenlange immigratie procedure te doorlopen. Het was 4 jaar Nederland, nu alweer 2,5 jaar in de VS en ik weet niet wat de toekomst gaat brengen. Wij willen gewoon de vrijheid hebben om naar elkaars land te kunnen reizen en in elkaars land te kunnen vestigen zonder problemen. Is dat nu echt zo verkeerd?
Waarom krijg ik het gevoel dat dit een verkapt "Marokanen en Turken Bash Topic" is?
wat de fuck maakt het nou uit of je van allochtone afkomst bent maar dan de nederlandse nationaliteit hebt...rare dingen gebeuren er altijd, kijk maar naar volkert vd g. sorry hoor maar ik vind het echt achterlijk om er maar vanuit te gaan dat het slecht is als je een andere nationaliteit hebt in dit land, zoals ik al las je kan ook de nederlandse en de amerikaanse nationaliteit hebben bijvoorbeeld, om praktische redenen of wat dan ook. Als iedereen gaat denken dat het probleem in Nederland de allochtonen zijn of wat dan ook dan gaan we nog harder achteruit dan ik al dacht.quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |