quote:
Op maandag 20 december 2004 14:53 schreef Sigmund_Freud het volgende:[..]
Hee Ali Salami misschien kun je met helpen..
Ik twijfel tussen rondreizen door peru of mexico dit jaar.. Mag ik vragen wat je kwijt was in mexico en hoe lang je daar geweest bent. Was je via een reisbureau of met alleen met een backpack en de lonely planet in de hand !
Daar kan ik je ook wel antwoord op geven, ben er zelf ook net geweest.
Wat voor een maand Mexico, Guatemala en Belize in totaal 1800 euro kwijt. Inclusief souvenirs, tickets, eten en overnachtingen.
Een fasoenlijke hotelkamer voor 2 personen kost over het algemeen tussen de 10 en 20 euro voor 2 personen. Dan heb je wel een eigen douche en toilet.
Eten is niet zo heel duur, kun je eigenlijk net zo duur maken als je zelf wilt. Voor een euro of 5 heb je een fatsoenlijke maaltijd over het algemeen.
Vervoer met Ado eerste klas bussen is ook goed te betalen en je hebt voldoende beenruimte. Tarieven weet ik niet precies.
Ruines en musea kosten over het algemeen niet meer dan 38 pesos, behalve Chichen Itza en Uxmal, die zijn 88 pesos.
Ik heb met een vriend gereisd in gezelschap van mn lonely planet. En we hebben absoluut niet low budget gedaan. We wilden namelijk ook nog wat comfort.
![]()
Wij waren overigens 630 euro kwijt voor een ticket Amsterdam - Frankfurt - Mexico City - Cancun en weer via diezelfde route terug. En we hebben voor dat geld ook nog een paar dagen Belize gedaan (wat redelijk duur is) en 3 dagen een auto gehuurd. Owja, en ik had heel veel souvenirs!