Het wordt ge-hyped door de media vind ik eigenlijk. Het wordt allemaal zo gedramatiseerd.quote:Op dinsdag 9 november 2004 05:31 schreef Dagonet het volgende:
Ik denk dat het eerder een geval is van elkaar opzwepen, een gevoel dat strenger optreden zeker wel gewenst is maar waar men elkaar voornamelijk op loopt te hitsen.
Helemaal mee eens Nikky, maar ik heb het idee tegen een muur te schreeuwen. Iedereen lijkt zo vatbaar voor de 'Wilders-praat'quote:Op dinsdag 9 november 2004 05:42 schreef nikky het volgende:
[..]
Het wordt ge-hyped door de media vind ik eigenlijk. Het wordt allemaal zo gedramatiseerd.
Mensen denk toch eens na! Het zijn extremisten die fout zijn. Niet iedere moslim.
"vroeger" waren het Christenen en de Katholieken geen haartje beter. En nee niet iedereen was zo.
Different reaces, different religionsquote:Op dinsdag 9 november 2004 05:43 schreef foetre het volgende:
idd we kunnen makkelijk met ze allen 1 nederland zijn.En niet het wij en zeiij het is gewoon ons
Gelukkig leef ik in een land waar je vrij kunt sprekenquote:Op dinsdag 9 november 2004 05:48 schreef Dagonet het volgende:
Je mág trouwens bijna niet eens meer genuanceerd zijn, zodra je ook maar enigszins een nuance aan te brengen hoor je bij de 'linkse kerk', ben je een watje, een gevaar voor de samenleving, een allochtonenknuffelaar en een landverrader die het liefste zou zien dat moslims hier iedere andersdenkende de keel doorzagen.
tja, wij hebben van onze fouten geleerd (hoop ik iig), alleen heb ik weinig zin om nog een paar honderd jaar te wachten voordat die extremisten zo ver zijnquote:Op dinsdag 9 november 2004 05:42 schreef nikky het volgende:
"vroeger" waren het Christenen en de Katholieken geen haartje beter. En nee niet iedereen was zo.
Ja, maar word je niet moe van dat continue provoceren? Zoals Dagonet ook zegt, je kan haast niet genuanceerd zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2004 05:49 schreef nikky het volgende:
[..]
Gelukkig leef ik in een land waar je vrij kunt spreken
Oh waar woon jij dan ??? hier in nl is het iig niet zoquote:Op dinsdag 9 november 2004 05:49 schreef nikky het volgende:
[..]
Die paar extremisten zijn het probleem niet zo, zolang ze geen voedingsbodem hebben. Met gedrag zoals op teletekst staat kweek je die voedingsbodem juist.quote:Op dinsdag 9 november 2004 05:49 schreef Vision het volgende:
[..]
tja, wij hebben van onze fouten geleerd (hoop ik iig), alleen heb ik weinig zin om nog een paar honderd jaar te wachten voordat die extremisten zo ver zijn
-edit-
er even vanuitgaande dat ik een paar honderd jaar oud mag worden
Misschien zien de nieuw-zeelandse autoriteiten nu een hoger aantal hits vanuit Nederland op hun immigratiepagina's.quote:Op dinsdag 9 november 2004 05:53 schreef Stranger het volgende:
Als ik dit soort verontrustende berichten lees, krijg ik gewoon zin om te emigreren.
Het scoort, onheil, bloed, geweld, het levert views, verkopen, kijkcijfers op die weer reclameinkomsten opleveren.quote:Op dinsdag 9 november 2004 05:42 schreef nikky het volgende:
[..]
Het wordt ge-hyped door de media vind ik eigenlijk.
Het gaat mij er vooral om Vision, dat er ook onschuldige mensen hierop worden aangekeken. En dat vind ik jammer. Nederland is een vrij land. Dat er nu mensen zijn die de Islam als geloof hebben bang zijn vind ik een schande voor dit land. Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig?quote:Op dinsdag 9 november 2004 05:49 schreef Vision het volgende:
[..]
tja, wij hebben van onze fouten geleerd (hoop ik iig), alleen heb ik weinig zin om nog een paar honderd jaar te wachten voordat die extremisten zo ver zijn
Mind the PIquote:Op dinsdag 9 november 2004 05:50 schreef Libris het volgende:
[..]
Ja, maar word je niet moe van dat continue provoceren? Zoals Dagonet ook zegt, je kan haast niet genuanceerd zijn.
Eens. En als je dan geen zin meer hebt om met dit soort mensen in discussie te gaan omdat ze met deze termen elke vorm van discussie de nek omdraaien zeggen ze ook nog dat je dat doet omdat je geen punt kan maken. Het zwart-wit (of tegenwoordig wij-zij) denken begint helaas steeds grotere vormen aan te nemen. Beetje jammer.quote:Op dinsdag 9 november 2004 05:48 schreef Dagonet het volgende:
Je mág trouwens bijna niet eens meer genuanceerd zijn, zodra je ook maar enigszins een nuance aan te brengen hoor je bij de 'linkse kerk', ben je een watje, een gevaar voor de samenleving, een allochtonenknuffelaar en een landverrader die het liefste zou zien dat moslims hier iedere andersdenkende de keel doorzagen.
Het is ook een fout van de regering. Zij hebben de haat gezaait door niet kordaat in te grijpen. Dat nu een deel van de bevolking zo reageerd verbaasd me dan ook niets. Maar vind het wel jammer dat men niet verder kijkt dan de mening van hun buurman of de telegraaf.quote:Op dinsdag 9 november 2004 06:08 schreef Vision het volgende:
tis idd diep triest dat onschuldigen erop aangekeken worden, maar ook dat is imho een fout van de regering. Ze hebben dat geetter en gekanker jarenlang doodgezwegen, en afgedaan als incidenten. Tja, dan krijg je idd wel onderbuikgevoelens bij een groot deel van de bevolking. Als ze zien dat bepaalde bevolkingsgroepen met veel meer wegkomen dan jezelf, tja dat zet wel kwaad bloed.
Tis alleen jammer dat (zo'n 40% van) 'het volk' hier de allochtonen de schuld van geeft ipv dat stelletje mongolen in den haag. die elkaar steeds maar weer de hand boven het hoofd houden in de hoop nog een paar jaar langer met hun dikke reet in dat pluche te mogen hangen.
wat mij betreft gooien ze morgen nog een bom op het binnehof zodat er daarna weer een volksvertegenwoordiging komt te zitten. Die apen die er nu zitten hebben decennia geleden al het laatste restje contact met de maatschappij verloren.
Daarom post ik er nu ook. Overdag zul je mij hier niet zien posten.quote:Op dinsdag 9 november 2004 06:14 schreef Libris het volgende:
Het is trouwens wel een verademing dat over het algemeen dat gedeelte van de users 's nachts slaaptIk post eig alleen nog als het nacht is in NL
Het stemt me echt triest dat op een andere forum waar ik vroeger veel kwam en waar het gewoon lekker keten was de stemming is omgeslagen in een haatdragende bende. Ik heb mensen zien veranderen in waarlijk monsterlijke xenofoben.quote:Op dinsdag 9 november 2004 06:02 schreef nikky het volgende:
[..]
Mind the PI
Ik heb het er gewoon niet over. Hier op FoK! niet en met mijn vrienden niet. Soms wel hoor. Maar liever niet. Ik kan me gewoon ontzettend kwaad maken over hoe mensen praten.
Zo ongenuanceert en kortzichtig.
Fok hetzelfde over het algemeen, 2 a 3 moslims die zitten te stoken, 20 a 30 'rechtse' users die zitten te stoken en 200 a 300 users die daarop reageren....quote:Op dinsdag 9 november 2004 06:17 schreef kaatje65 het volgende:
[..]
Het stemt me echt triest dat op een andere forum waar ik vroeger veel kwam en waar het gewoon lekker keten was de stemming is omgeslagen in een haatdragende bende. Ik heb mensen zien veranderen in waarlijk monsterlijke xenofoben.
Overdag is het dan ook niet echt wat je kunt zeggen "leuk" om mee te discussiëren.quote:Op dinsdag 9 november 2004 06:19 schreef Libris het volgende:
[..]
Fok hetzelfde over het algemeen, 2 a 3 moslims die zitten te stoken, 20 a 30 'rechtse' users die zitten te stoken en 200 a 300 users die daarop reageren....
Het is geeeneens discusieren meer... Misschien hadden jullie toch wat bans moeten geven aan de bekende figuren... Ik kan me ook voorstellen waarom jullie het niet doen, maarja. Ik negeer de topics na 8:00 uur wel weer..quote:Op dinsdag 9 november 2004 06:20 schreef nikky het volgende:
[..]
Overdag is het dan ook niet echt wat je kunt zeggen "leuk" om mee te discussiëren.
Ze jagen elkaar op en hebben geen tegengeluid, zitten in een eigen afgesloten wereldje en zeker op internet is het héél gemakkelijk om te radicaliseren.quote:Op dinsdag 9 november 2004 06:17 schreef kaatje65 het volgende:
[..]
Het stemt me echt triest dat op een andere forum waar ik vroeger veel kwam en waar het gewoon lekker keten was de stemming is omgeslagen in een haatdragende bende. Ik heb mensen zien veranderen in waarlijk monsterlijke xenofoben.
Precies, als je vraagt wat ze irl aan het probleem doen is het opeens heel erg stil.quote:Op dinsdag 9 november 2004 06:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ze jagen elkaar op en hebben geen tegengeluid, zitten in een eigen afgesloten wereldje en zeker op internet is het héél gemakkelijk om te radicaliseren.
Op de dag en de dagen nadat theo was vermoord was ik niet aanwezig en weet ook over het algemeen niet wat er allemaal was gebeurd hier. Ik kwam pas op FoK toen we bij deel 25 waren ofzoquote:Op dinsdag 9 november 2004 06:23 schreef Libris het volgende:
[..]
Het is geeeneens discusieren meer... Misschien hadden jullie toch wat bans moeten geven aan de bekende figuren... Ik kan me ook voorstellen waarom jullie het niet doen, maarja. Ik negeer de topics na 8:00 uur wel weer..
true, daarom begrijp ik het ook wel... Maar sommige users mogen van mij echt wel een tijdje wegblijven...quote:Op dinsdag 9 november 2004 06:25 schreef kaatje65 het volgende:
Ach weet je als je met bans gaat strooien word je weer om je oren geslagen dat er op Fok! geen vrijheid van meningsuiting is. Tis dus wel begrijpelijk, maar als ik aan de knopjes zou zitten zou ik het misschien toch doen.
alleen omdat ze een andere mening hebben? fascist!quote:Op dinsdag 9 november 2004 06:28 schreef Libris het volgende:
true, daarom begrijp ik het ook wel... Maar sommige users mogen van mij echt wel een tijdje wegblijven...
Hehe, het is half zeven geweest.. Ik kruip mijn donkere holletje weer in...quote:Op dinsdag 9 november 2004 06:31 schreef Vision het volgende:
[..]
alleen omdat ze een andere mening hebben? fascist!![]()
Moge Strolie!quote:Op dinsdag 9 november 2004 06:31 schreef Strolie75 het volgende:
Gaat het nog over het onderwerp of blijven jullie huilie doen over hoe zwaar jullie het als progressieven wel niet hebben tussen al die enge rechtse mensen op Fok?
Dat superioriteitsgevoel dat er weer vanaf druipt.![]()
Ik denk niet dat deze mening komt na de moord van Theo van Gogh. Dat was eerder de druppel die de emmer deed overlopen. Mensen hebben gewoon schoon genoeg geterroriseert te worden door relmarokkanen en de meest intolerante geluiden uit moskees te horen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 06:37 schreef Libris het volgende:
Moge Strolie!
Wat vind je van die enquete?
Met name op het meer internationale vlak ben ik daar wel bang voor. We hebben op dit moment binnen de westerse inlichtingen diensten vrijwel geen kennis van de moslim cultuur. Dus het sturen van spionnen is dus nu niet mogelijk. Dus dan blijven alleen de volgende methodes over om meer van de extremisten te leren. Te weten Omkoping, afpersing of bedreigen. En met name van het laatste kun je afvragen of dat moreel vernatwoord is. Maar denk niet dat overheden zich daar aan zullen storen. Zeker als het grote algemene publiek daar verder helemaal niets van merkt.quote:Op dinsdag 9 november 2004 05:31 schreef foetre het volgende:
De overheid mag daarbij eigen wetten overtreden???What the fuck krijgen we onze eigen secret service met 'license to kill' ofzo
Je bent niet de enige ; sterker nog, 60% van de nl denk er nog zo over.quote:Op dinsdag 9 november 2004 05:40 schreef Libris het volgende:
Vind het eng, alleen de stelling al: "Ik hoop dat moslims zich niet gewenst voelen". Ik hoop van harte dat ze zich welkom voelen, dat ze tevreden zijn, dat integreren in de samenleving. Met behoud van moskee en hoofddoek.
Maarja, begin me steeds eenzamer in die opvatting te voelen. Een reden te meer om voorlopig te proberen uit Nederland weg te blijven.
Altijd jammer als emoties het winnen van redelijkheid en verstand. Ik ben ook een buitenlander die hiet al jaren woont en werkt. Netjes me premies en belastingen betaal. En nog nooit iemand kwaad heb gedaan.quote:Op dinsdag 9 november 2004 07:07 schreef Landmass het volgende:
Ben ik de enige die hier enthousiast over is?
Hopelijk gaan we binenkort goed de bezem door dit land halen en zijn we van die allochtonen verlost. Het is toch te gek voor woorden. 16 miljoen mensen op zo'n klein stukje land.
Het is hier wel een beetje druk hier he. Het hele immigratie grapje heeft bovendien meer gekost dan opgeleverd.quote:Op dinsdag 9 november 2004 07:14 schreef Toyotomi het volgende:
[..]
Altijd jammer als emoties het winnen van redelijkheid en verstand. Ik ben ook een buitenlander die hiet al jaren woont en werkt. Netjes me premies en belastingen betaal. En nog nooit iemand kwaad heb gedaan.
Waar slaat dat nou weer op.quote:Op dinsdag 9 november 2004 07:17 schreef Toyotomi het volgende:
Daanaast zitten er heel veel Nederlanders in het buitenland. Moeten we die dan weer terugschoppen hier naar toe.
Ah, heerlijk. Zoals N&A ooit bedoeld wasquote:Op dinsdag 9 november 2004 06:19 schreef Libris het volgende:
[..]
Fok hetzelfde over het algemeen, 2 a 3 moslims die zitten te stoken, 20 a 30 'rechtse' users die zitten te stoken en 200 a 300 users die daarop reageren....
Dat is namelijk net zo dom.quote:Op dinsdag 9 november 2004 07:33 schreef Landmass het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op.
Verschil is dat dit ons land is en wat die Nederlanders in het buitenland doen zaak is voor die landen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 07:39 schreef Toyotomi het volgende:
[..]
Dat is namelijk net zo dom.
Persoonlijk vind ik provoceren niet het tegenovergestelde van ongenuanceerd denken. Zelf mag ik graag zo nu en dan een knuppel in een hoenderhok gooien aan de andere kant hou ik er wel degelijk een genuanceerde mening op na. (vind ik, maar ja, wie ben ik )quote:Op dinsdag 9 november 2004 05:50 schreef Libris het volgende:
[..]
Ja, maar word je niet moe van dat continue provoceren? Zoals Dagonet ook zegt, je kan haast niet genuanceerd zijn.
Prachtig stuk tekst, je slaat de spijker helemaal op zijn kop. Jammer dat er evangelisten op dit forum zijn die er helaas heel anders over denken (o.a. JohnDope)quote:Op dinsdag 9 november 2004 07:45 schreef Drugshond het volgende:
- We zijn schijnbaar onze geschiedenislessen (Anna Frank, e.d.) vergeten, en we maken elke blunder weer opnieuw. Daarna beloven we plechtig dat we het nooit meer zullen doen, maar na enkele decenia trappen we weer (doodleuk) in dezelfde maatschappelijke valkuil. -
Ik heb daarom besloten JohnDope net als andere controversiële onderwerpen niet meer als op hetzelfde niveau te plaatsen als de rest van elke respectabele post op dit forumquote:Op dinsdag 9 november 2004 07:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Prachtig stuk tekst, je slaat de spijker helemaal op zijn kop. Jammer dat er evangelisten op dit forum zijn die er helaas heel anders over denken (o.a. JohnDope)
quote:Op dinsdag 9 november 2004 07:45 schreef Drugshond het volgende:
![]()
Lekkere enquete, jemig.
Als deze enquete representatief is voor het gedachtengoed van het volk dan is er iets fundamenteel niet goed in onze samenleving. En de overheid heeft een geweldige balk in hun ogen omdat ze wel durven te spreken over een tollerante gemeenschap maar deze signalen afgegeven door de gemeenschap niet willen herkennen.
Van de ene kant is deze enquete stemmingsmakerij van de bovenste plank. Ik vraag me ook af welke concrete vragen ze de mensen hebben voorgeschoteld. Aan de andere kant kan hier ook geen positief signaal vanuit gaan.
- The only thing we have to fear is fear itself -
Als er iets de laatste tijd duidelijk is geworden : Is dat zowel Mohammed B alsook de burgerbevolking vergeten zijn waar Nederland eigenlijk voor staat. En deze enquete laat e.e.a. gruwelijk pijnlijk zien.
- We zijn schijnbaar onze geschiedenislessen (Anna Frank, e.d.) vergeten, en we maken elke blunder weer opnieuw. Daarna beloven we plechtig dat we het nooit meer zullen doen, maar na enkele decenia trappen we weer (doodleuk) in dezelfde maatschappelijke valkuil. -
Van gekkigheid wil ik bijna voorstellen om een Rammadam voor alle Nederlanders verplicht !! in te voeren, om een moment van bezinning te nemen waar we in godsnaam mee bezig zijn. Soms lijkt dat laatste hard nodig.
- Je zult maar een moslim zijn en het beste met onze samenleving voorhebben en je wilt werken aan een gezamelijke toekomst. Terwijl dit soort van enquetes je de oren om vliegen, dan ga je toch ook eens goed achter je oren krabben van WTF doe ik hier nog ?, en waarvoor en voor wie doe ik het nog eigenlijk ? -
- Vandaag gaan we Theo cremeren, god hebbe zijn ziel. Maar ondertussen hebben we naast Theo
ook een stukje Nederlandse beschaving in deze oven gestopt (wat we ritueel gaan verbranden). -
![]()
Ja, mensen hebben een flinke schop onder hun kont nodig. Natuurlijk moeten we ons hoeden voor moslim-extrimisme, maar men wil op dit moment de nuance niet gebruiken en veegt iedereen die islamiet is op eenzelfde hoop.quote:Op dinsdag 9 november 2004 07:45 schreef Drugshond het volgende:
![]()
Lekkere enquete, jemig.
Als deze enquete representatief is voor het gedachtengoed van het volk dan is er iets fundamenteel niet goed in onze samenleving. En de overheid heeft een geweldige balk in hun ogen omdat ze wel durven te spreken over een tollerante gemeenschap maar deze signalen afgegeven door de gemeenschap niet willen herkennen.
Van de ene kant is deze enquete stemmingsmakerij van de bovenste plank. Ik vraag me ook af welke concrete vragen ze de mensen hebben voorgeschoteld. Aan de andere kant kan hier ook geen positief signaal vanuit gaan.
- The only thing we have to fear is fear itself -
Als er iets de laatste tijd duidelijk is geworden : Is dat zowel Mohammed B alsook de burgerbevolking vergeten zijn waar Nederland eigenlijk voor staat. En deze enquete laat e.e.a. gruwelijk pijnlijk zien.
Van gekkigheid wil ik bijna voorstellen om een Rammadam voor alle Nederlanders verplicht !! in te voeren, om een moment van bezinning te nemen waar we in godsnaam mee bezig zijn. Soms lijkt dat laatste hard nodig.
- Je zult maar een moslim zijn en het beste met onze samenleving voorhebben en je wilt werken aan een gezamelijke toekomst. Terwijl dit soort van enquetes je de oren om vliegen, dan ga je toch ook eens goed achter je oren krabben van WTF doe ik hier nog ?, en waarvoor en voor wie doe ik het nog eigenlijk ? -
- Vandaag gaan we Theo cremeren, god hebbe zijn ziel. Maar ondertussen hebben we naast Theo ook een stukje Nederlandse beschaving in deze oven gestopt (wat we ritueel gaan verbranden). -
![]()
Wat ik bedoel aan te geven is dat het een domme emotionele manier van denken is om echt alle moslims over een kam te scheren.quote:Op dinsdag 9 november 2004 07:43 schreef Landmass het volgende:
[..]
Verschil is dat dit ons land is en wat die Nederlanders in het buitenland doen zaak is voor die landen.
Ik vroeg me al af hoe het kwam dat dit topic zo lekker rustig was en er niet meteen allemaal anti-moslim fokkers op sprongenquote:Op dinsdag 9 november 2004 06:14 schreef Libris het volgende:
Het is trouwens wel een verademing dat over het algemeen dat gedeelte van de users 's nachts slaaptIk post eig alleen nog als het nacht is in NL
klopt inderdaad, maar het nieuws blijft hetzelfde. Nederland is moslims zat, lijkt het, en de regering is daar voor een groot gedeelte schuldig aan geweest. Cohen die de boel bij elkaar houdt, Balkenende die alleen over normen en waarden kan praten, maar niet de effort neemt om deze normen en waarden over te brengen aan de samenleving, een Wilders die alleen maar loopt te schreeuwen... Er is een slappe politieke generatie, de post Bolkesteijn generatie.quote:Op dinsdag 9 november 2004 08:14 schreef Winkelmander het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af hoe het kwam dat dit topic zo lekker rustig was en er niet meteen allemaal anti-moslim fokkers op sprongen![]()
Volgens mij zijn ze alleen nu wel aan het wakker worden...
(naja...t was goed om weer eens en hekle post vol met wat meer genuanceerde meningen te lezen ipv weer een welles nietes gevecht over moslims)
De specialiteit van moslim extremisten.quote:Op dinsdag 9 november 2004 05:48 schreef Dagonet het volgende:
iedere andersdenkende de keel doorzagen.
Tuurlijk. De schuld ligt uiteraard niet bij de moslim extremisten zelf.quote:Op dinsdag 9 november 2004 08:41 schreef Libris het volgende:
[..]
klopt inderdaad, maar het nieuws blijft hetzelfde. Nederland is moslims zat, lijkt het, en de regering is daar voor een groot gedeelte schuldig aan geweest.
Dat is denk ik niet eens echt de essentie. Mensen hopen dat nu ALLE moslims gewoon opzouten - de slechte en ook de goeie ("voor de zekerheid").quote:Op dinsdag 9 november 2004 06:08 schreef Vision het volgende:
tis idd diep triest dat onschuldigen erop aangekeken worden,
LOL. Wat een uitspraak. Blijkbaar dus wel, de eerste moord is inmiddels gepleegd.quote:Op dinsdag 9 november 2004 05:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Die paar extremisten zijn het probleem niet zo
En vergeet niet dat je dan ook maar even het achterwerk van de lokale imam mag gaan kussen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 05:48 schreef Dagonet het volgende:
nou nou geen voedingsbodem, kom komquote:Op dinsdag 9 november 2004 05:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Die paar extremisten zijn het probleem niet zo, zolang ze geen voedingsbodem hebben. Met gedrag zoals op teletekst staat kweek je die voedingsbodem juist.
quote:Op dinsdag 9 november 2004 06:31 schreef Strolie75 het volgende:
Gaat het nog over het onderwerp of blijven jullie huilie doen over hoe zwaar jullie het als progressieven wel niet hebben tussen al die enge rechtse mensen op Fok?
Alsof ik dat superioriteitsgevoel niet terugvind bij andere users, nee, absoluut niet.quote:Op dinsdag 9 november 2004 06:31 schreef Strolie75 het volgende:
Gut gut gut, extreem zeg, een aantal principes opzij zetten. O o oquote:Op dinsdag 9 november 2004 08:46 schreef milagro het volgende:
[..]
nou nou geen voedingsbodem, kom kom
ik lees in een ander topic dat ook bepaalde jonge knullen op Fok vrouwen de hand niet schudden en muziek niet gedraaid mag worden enmeer vd soort extreme standpunten
ze zullen de enige niet zijn, meer dan we denken ws , al blijf thet ms een relatief kleine groep, maar voedingsbodem is er wel degeljjk, hoor, vergis je niet.
Misschien ligt een gedeelte van de schuld inderdaad toch bij de instanties die de boel veel en veel te lang hebben laten doorrotten, de bekende fluwelen-dialoog-knuffel aanpak. Daar zijn mensen kotsbeu van. De uitslag van de enquete verbaast mij geenszins.quote:Op dinsdag 9 november 2004 08:49 schreef Sniper het volgende:
[..]'t is weer duidelijk he.
Het bekende recept ook weer, de schuld ligt uiteraard bij de regering (ik mis eigenlijk de VS als Grote Schuldige Van Alles).
Gelukkig is maar een klein percentage extreem.quote:Op dinsdag 9 november 2004 08:46 schreef milagro het volgende:
[..]
nou nou geen voedingsbodem, kom kom
ik lees in een ander topic dat ook bepaalde jonge knullen op Fok vrouwen de hand niet schudden en muziek niet gedraaid mag worden enmeer vd soort extreme standpunten
ze zullen de enige niet zijn, meer dan we denken ws , al blijf thet ms een relatief kleine groep, maar voedingsbodem is er wel degeljjk, hoor, vergis je niet.
Lees, ik schrijf: de schuld dat Nederlanders zo tegen moslims zijn dat een groot deel van de Nederlanders ze uit NL wil hebben ligt voor een groot deel bij de regering. Natuurlijk zijn moslim extremisten de bron van deze ellende, maar de lakse opstelling van alle partijen maakt het mogelijk dat ze zich kunnen ontplooien.quote:Op dinsdag 9 november 2004 08:43 schreef Sniper het volgende:
[..]
Tuurlijk. De schuld ligt uiteraard niet bij de moslim extremisten zelf.
ik vind vrouwen die hand niet willen schudden tenzij je er nie tonder uit kan (hetgeen jij dan een zwakte noemt van jezelf) wel een uiting van extreme beleving vd Koran ja, het gros vd moslims hier heeft er namelijk geen probleem mee, die houden zich dan niet aan de Koran volgens jou?quote:Op dinsdag 9 november 2004 08:53 schreef Youssef het volgende:
[..]
Gut gut gut, extreem zeg, een aantal principes opzij zetten. O o o![]()
![]()
!
Ik heb altijd al begrepen wat men in het nieuws verstaat onder extremistisch materiaalDe Koran ook?
En daarom zijn er ook heel veel moslims uit bijv. Afghanistan gevlucht voor de Taliban.quote:Op dinsdag 9 november 2004 09:09 schreef milagro het volgende:
[..]
al die andere zalen die je opnoemde idem dito.
iemand die zegt he tleven onder bv onder het Taliban regime nauwelijks een probleem te zullen vinden, noem ik een extreem persoon, ja
Wat ben je toch liev dom he milagro. Misschien dat je je billen eens moet doneren aan hongerlijdend Afrikaquote:Op dinsdag 9 november 2004 09:09 schreef milagro het volgende:
[..]
ik vind vrouwen die hand niet willen schudden tenzij je er nie tonder uit kan (hetgeen jij dan een zwakte noemt van jezelf) wel een uiting van extreme beleving vd Koran ja, het gros vd moslims hier heeft er namelijk geen probleem mee, die houden zich dan niet aan de Koran volgens jou?
Waar staat in de Koran dat je vrouwen de hand niet mag schudden?
je zou je zomaar kunnen vergissen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 08:55 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Gelukkig is maar een klein percentage extreem.
...there's no heaven. 's easy if you try.quote:Op dinsdag 9 november 2004 09:03 schreef gigabitch het volgende:
imagine.....................
Dat bedoel ik nu.quote:Op dinsdag 9 november 2004 09:13 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik kan vele voorbeelden noemen, bijvoorbeeld van alle jongeren die tegenwoordig mp3 spelers hebben om welse muziek te luisteren of alle gladgeschoren wangetjes.![]()
Het is algemeen bekend dat door dit soort zaken mensen het idee krijgen dat een bepaald gebruik niet verkeerd is. Daar had een lezinggever laatst nog een lichtje op laten schijnenVoor het schudden van de hand van een vrouw verwijs ik je vooral naar de Hadith. Misschien dat je ergens een machientje kan vinden op een Hadith site waar je je welse zoekwoordjes in kunt typen.
Ik zie vooruit naar de tijd dat mijn kennis zo groot is dat ik je zo alles kan geven op een presenteerblaadjeNiet te vroeg natuurlijk sterven he, milagrootje
nee, werkelijk.quote:Op dinsdag 9 november 2004 09:11 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
En daarom zijn er ook heel veel moslims uit bijv. Afghanistan gevlucht voor de Taliban.
Voor het geval je het nog niet door had:quote:Op dinsdag 9 november 2004 09:13 schreef Youssef het volgende:
Voor het schudden van de hand van een vrouw verwijs ik je vooral naar de Hadith.
Wat ben je toch onverbeterlijk Milagroquote:Op dinsdag 9 november 2004 09:18 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat bedoel ik nu.
Als je muziek als iets 'heidens' beschouwt ben je zeker gematigd?
Right.
En ik ben bang dat ik dat laatste niet kan beloven, Youssef.
Voor het geval je het nog niet doorhad:quote:Op dinsdag 9 november 2004 09:21 schreef ExTec het volgende:
Voor het geval je het nog niet door had:
Ik kies voor bepaadle principes en overtuigingen, waar heb je het over met je 'onze-cultuur-is-beter' brabbeltjesquote:Precies dit soort misplaatse "onze woestijn-cultuur is beter" gebrabbel begint de gemiddelde nederlanders strontzat te worden :')
quote:Op dinsdag 9 november 2004 05:31 schreef Dagonet het volgende:
Ik denk dat het eerder een geval is van elkaar opzwepen, een gevoel dat strenger optreden zeker wel gewenst is maar waar men elkaar voornamelijk op loopt te hitsen.
die hebben we al: zie Erik O.quote:Op dinsdag 9 november 2004 05:31 schreef foetre het volgende:
De overheid mag daarbij eigen wetten overtreden???What the fuck krijgen we onze eigen secret service met 'license to kill' ofzo
Nee, ik vergis me niet.quote:Op dinsdag 9 november 2004 09:14 schreef milagro het volgende:
[..]
je zou je zomaar kunnen vergissen.
terug willen naar de fundamenten vh geloof, hoef je niet altijd aan de buitenkant te zien natuurlijk.
Mohammed Cheppihm bestuurslid vd school in Eindhoven, die te maken kreeg met een aanslag, is voor invoeren vd Sharia bijvoorbeeld, maar hij loopt niet in een djellaba en heeft geen baard van 15 cm. Hij predikt wel voor de doodstraf op homoseksuelen (mits 4 getuigen) maar helaas is dat nie tmogelijk in een land waar de sharia de wet niet is.
Hij beaamt het enkel als je er specifiek naar vraagt, hoeveel moslims vraag jij naar hun opvattingen over bv het invoeren vd sharia?
quote:Op dinsdag 9 november 2004 09:23 schreef Youssef het volgende:
[..]
Wat ben je toch onverbeterlijk MilagroIk zal de wedervraag aan je stellen "Als je muziek accepteert, ben je dan gematigd?"
Dit is weer typisch meten met twee maten. De islam schrijft alles voor, maar als je een paar regels laat vallen dan ben je gematigd. Nee, dan ben je gewoon zondig milagro, zo noemen we dat!
![]()
kun je nu ook eens gewoon normaal reageren zonder referenties naar een vroege natuurlijke dood mijns persoons, kont, of leeftijd of wat dan ook dat niet terzake dood.quote:Op dinsdag 9 november 2004 09:23 schreef Youssef het volgende:
[..]
Wat ben je toch onverbeterlijk MilagroIk zal de wedervraag aan je stellen "Als je muziek accepteert, ben je dan gematigd?"
Dit is weer typisch meten met twee maten. De islam schrijft alles voor, maar als je een paar regels laat vallen dan ben je gematigd. Nee, dan ben je gewoon zondig milagro, zo noemen we dat!
![]()
En een ieder die niet kritisch naar zichzelf kan kijken als moslim zijnde moet hulp gaan zoeken in de vorm van kennis![]()
Hoe oud ben je eigenlijk milagro? Je gedrag baart me zorgen, en als ik iets serieus en persoonlijk aan je vraag dan zal ik de informatie zeer zeker niet misbruiken.![]()
Met die vroege natuurlijke dood bedoelde ik anders helemaal niets. Ik vroeg me alleen af hoe de relatie in de toekomst tussen ons twee zal zijn. En dan zal ik je zeker als Allah het wil helpenquote:Op dinsdag 9 november 2004 09:35 schreef milagro het volgende:
[..]
kun je nu ook eens gewoon normaal reageren zonder referenties naar een vroege natuurlijke dood mijns persoons, kont, of leeftijd of wat dan ook dat niet terzake dood.
Milagro, als je geloof dat voorschrijft, waarom zou je deze handelingen dan niet volgen? Dan ben je toch, als jij je ook eens verplaatst, niet geheel goed bezigquote:een vrouw de hand niet schudden, muziek niet des Korans vinden, de verplichte baard wel okay vinden is volgens menig moslim ook extreem.
Nope. Niks universeel. Dat is de fundamentalist, die spreekt.quote:Op dinsdag 9 november 2004 09:26 schreef Youssef het volgende:
De islam is universeel
Yup. Nog welquote:en Nederland kent een vrijheid van meningsuiting
Niet cultuur gebonden?!?quote:De islam is niet cultuurgebonden en zodoende treft je dooddoenende uitspraak "ga dan lekker weg" kant noch de aap uit de mouw![]()
Ik heb het erover dat als je de voordelen en de nadelen van verschillende culturen tegenover elkaar zet, let op welke cultuur verder ontwikkeld is, qua technologie enzo, de christelijke culturen ver voorlopen op de islamitischequote:Ik kies voor bepaadle principes en overtuigingen, waar heb je het over met je 'onze-cultuur-is-beter' brabbeltjesheb je je pilletje wel gehad?
![]()
Ook het christendom was vroeger wat extremer. De christelijke (en ook andere gelovigen) mens gingen zich toen wat verder ontwikkelen en veel mensen ontdekten toen (gelukkig) dat het extreme allemaal niet nodig was. De godsdienst werd toen wat aangepast aan de modernere tijden en de mensen namen het allemaal ook wat minder serieus.quote:Op dinsdag 9 november 2004 09:35 schreef milagro het volgende:
[..]
kun je nu ook eens gewoon normaal reageren zonder referenties naar een vroege natuurlijke dood mijns persoons, kont, of leeftijd of wat dan ook dat niet terzake dood.
een vrouw de hand niet schudden, muziek niet des Korans vinden, de verplichte baard wel okay vinden is volgens menig moslim ook extreem.
laat staan naar Westerse maatstaven en daar leven we tenslotte niet in een zandbak van 1500 jaar terug.
Een vrouw is blijkbaar niet gelijkwaardig aan de man.
Je lijkt zo overtuigd te zijn van je standpunten dat je het kennelijk als waarheid aanneemt. Gelukkig heb ik kaas gegeten van beide culturen en kan ik gewoon concluderen dat mijn vader hierheen is gekomen voor werk. Uiteraard verlangt ie weleens terug naar zijn eigen cultuur, dus ik zie het hele minderwaardigheidsprobleem niet.quote:Op dinsdag 9 november 2004 09:43 schreef ExTec het volgende:
T'komt niet bij je op dat jij in NL zit, omdat je ouders blijkbaar door hadden dat je oorspronkelijke cultuur effectief zo matig is, dat het dat cultuurgebied niet lukt om zich te ontwikkelen.
Daar stap je luchtig overheen, lijkt me ook listig om mee te leven, dat minderwaardigheids gevoel.
En in plaats van pas op de plaats te maken, te erkennen dat in je cultuur gebied iets scheef zit, presenteer jij ons een omgekeerd minderwaardigheids complex, je laat geen kans onbenut om te roepen hoe goed je cultuur is
Maar als je cultuur echt zo fantastisch was, zat je hier niet, hadden we deze discussie niet
Blijkbaar lukte 'zijn eigen cultuur' het niet om genoeg werkgelegenheid te creeerenquote:Op dinsdag 9 november 2004 09:53 schreef Youssef het volgende:
... en kan ik gewoon concluderen dat mijn vader hierheen is gekomen voor werk. Uiteraard verlangt ie weleens terug naar zijn eigen cultuur, dus ik zie het hele minderwaardigheidsprobleem niet.
Bijstelling is niet vereist.quote:Ik ken naar mijn idee de meeste Marokkaanse imigranten als mensen die hier zijn komen werken, en niet hier zijn gekomen om te vluchten voor de eigen cultuur. Zo, nu mag je je mening bijstellen![]()
![]()
Denk je ?!quote:Op dinsdag 9 november 2004 09:38 schreef Youssef het volgende:
Milagro, als je geloof dat voorschrijft, waarom zou je deze handelingen dan niet volgen? Dan ben je toch, als jij je ook eens verplaatst, niet geheel goed bezig![]()
![]()
Geldt dat nu ook of lijdt je nu aan een midnerwaardigheidscomplex?quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Blijkbaar lukte 'zijn eigen cultuur' het niet om genoeg werkgelegenheid te creeeren
En onze invloedsfeer wel. Erger nog, wij waren zo goed in alle randvoorwaarden mbt werkgelegenheid creeeren, dat we meer werk hadden dan werknemers
Er is een verschil tussen de wens van het volk en de wens van een Almachtigequote:Op dinsdag 9 november 2004 10:03 schreef Drugshond het volgende:
De verlichting van het geloof (vrijwel over heel Europa) is niet uit het niets ontstaan, het was duidelijke wens van de (gehele) bevolking die zich vrij wilde voelen.
Dat mag je veronderstellen ja, maar durf je het ook nog wel!?quote:Op dinsdag 9 november 2004 05:49 schreef nikky het volgende:
[..]
zekerquote:Op dinsdag 9 november 2004 05:42 schreef nikky het volgende:
[..]
Het wordt ge-hyped door de media vind ik eigenlijk. Het wordt allemaal zo gedramatiseerd.
Mensen denk toch eens na! Het zijn extremisten die fout zijn. Niet iedere moslim.
Hmmzz, waarom kun je een geloof niet wijzigen. Als we het geloof niet zouden hebben gewijzigd dan zou de aarde nog steeds in het centrum van het zonnestelsel zitten. En was ruimtevaart (als vorm van menselijke evolutie) nooit van de grond gekomen. In de westerse wereld heeft de wetenschap (noem het maar de leer van de bewijskunde), vele stellingen ontkrachtigd die betrekking hadden op het geloof.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:07 schreef Youssef het volgende:
Er is een verschil tussen de wens van het volk en de wens van een AlmachtigeKennelijk is de bevolking dan niet overtuigd genoeg van het geloof
Ik vind het een beetje raar hoor wat hier gezegd wordt, als je totaal overtuigd bent van alle eigenschappen van Allah, de Alwetende, de Enige, etc. etc. kun je het geloof niet wijzigen.
Behoorlijk eng hoor, dat je je leven zo laat lijden door een verhaaltje.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:07 schreef Youssef het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen de wens van het volk en de wens van een AlmachtigeKennelijk is de bevolking dan niet overtuigd genoeg van het geloof
Ik vind het een beetje raar hoor wat hier gezegd wordt, als je totaal overtuigd bent van alle eigenschappen van Allah, de Alwetende, de Enige, etc. etc. kun je het geloof niet wijzigen.
Volgens mij zijn al die wetenschappelijke theoriën die je hierboven beschrijft helemaal niet aan de hand van het geloof te bewijzen, zodoende is het geloof ook nooit ontkracht. Tenzij je het specifiek over de bijbel hebt, want die schijnt 2400 keer herschreven en herdrukt te zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:16 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Hmmzz, waarom kun je een geloof niet wijzigen. Als we het geloof niet zouden hebben gewijzigd dan zou de aarde nog steeds in het centrum van het zonnestelsel zitten. En was ruimtevaart (als vorm van menselijke evolutie) nooit van de grond gekomen. In de westerse wereld heeft de wetenschap (noem het maar de leer van de bewijskunde), vele stellingen ontkrachtigd die betrekking hadden op het geloof.
Juist alleen al daarom is het goed dat het geloof geen absolute factor is in ons bestaan. De mensheid heeft recht op een de waarheid (ofschoon niet alles via de wetenschap te verklaren valt, dat is ook een vorm van ironie). Maar zonder deze wetenschap waren we hier nog steeds bezig met de kruistochten en had iedereen een meters dikke plank voor zijn kop.
Daar zou je me van mogen beschuldigen als we in turkije of marokko waren.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:04 schreef Youssef het volgende:
[..]
Geldt dat nu ook of lijdt je nu aan een midnerwaardigheidscomplex?
Zoals ik al zei knul, haat zaaien is haat oogsten. We hebben al tijden geen echte last meer gehad van rechts-extremisten in dit land. Simpelweg omdat ze geen reden hadden en dus ook geen voet aan de grond kregen. Die reden hebben de moslim-extremisten ze nu WEL gegeven.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:10 schreef BansheeBoy het volgende:
De verheven westerse wereld, laat me toch niet lachen. Kijk die extreemrechtse uitingen die iedereen uitlaat.
Erg slim ben je ook niet.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:19 schreef Youssef het volgende:
[..]
Volgens mij zijn al die wetenschappelijke theoriën die je hierboven beschrijft helemaal niet aan de hand van het geloof te bewijzen, zodoende is het geloof ook nooit ontkracht.
De verheven islamitische wereld (een andere dwarsstraat), een land waarbij de bevolking zodanig onder druk wordt gezet dat ze 200 dagen per jaar een rouwdag moeten herdenken om hun slachtoffers de laatste eer te bewijzen. En als je niet meedoet kun je veel ellende verwachten uit je directe samenleving. !!!.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:10 schreef BansheeBoy het volgende:
De verheven westerse wereld, laat me toch niet lachen. Kijk die extreemrechtse uitingen die iedereen uitlaat. Nederland is een verworden tot een vrijplaats waar hooligans, behangers en terroristen gewoon hun gang kunnen gaan
Het staat al sinds tijden vast dat de Koran ook vertaald is, bovendien ontbraken hele zinnen ( gevonden geschriften door de tands des tijds aangetast) en die heeft men naar eigen inzicht aangevuld, maar dat wil je natuurlijk niet horen dus is het niet waar.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:19 schreef Youssef het volgende:
[..]
Volgens mij zijn al die wetenschappelijke theoriën die je hierboven beschrijft helemaal niet aan de hand van het geloof te bewijzen, zodoende is het geloof ook nooit ontkracht. Tenzij je het specifiek over de bijbel hebt, want die schijnt 2400 keer herschreven en herdrukt te zijn.
De vraag is of die theoriën ook werkelijk gestaafd konden worden aan de bijbel destijds. Misschien wel, maar wat ik zeker weet is dat huidige theoriën ook 'gestaafd' kunnen worden adhv de Koran. Kom je een keertje naar de moskee?quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Erg slim ben je ook niet.
Als die theorien gestaafd konden worden aan het geloof, bewees dat immers dat het geloof klopt.
De Koran stimuleert duidelijk de wetenschap, ik vraag me af waar men dit soort verzonnen reacties altijd op basseert?quote:Nu blijft het 'grootse geloof' lekker stilstaan in de middeleeuwen, en wordt het links en rechts ingehaald door de wetenschap
Huh?quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:28 schreef Drugshond het volgende:
[..]
De verheven islamitische wereld (een andere dwarsstraat), een land waarbij de bevolking zodanig onder druk wordt gezet dat ze 200 dagen per jaar een rouwdag moeten herdenken om hun slachtoffers de laatste eer te bewijzen. En als je niet meedoet kun je veel ellende verwachten uit je directe samenleving. !!!.
Nope, dat konden ze niet. Daarom hebben we geleerd die geschriften met een korrel zout te nemen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:30 schreef Youssef het volgende:
[..]
De vraag is of die theoriën ook werkelijk gestaafd konden worden aan de bijbel destijds.
Waar ik dat op baseer? Op de praktijk.quote:De Koran stimuleert duidelijk de wetenschap, ik vraag me af waar men dit soort verzonnen reacties altijd op basseert?![]()
Was een hele mooie (en oprechte docu) op de belgische TV over Iran. Een TV ploeg die toestemming had gekregen om in Iran te filmen en de maatschappij in beeld te brengen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:31 schreef Youssef het volgende:
Huh?
Wat een dooddoener, dat was mijn vraag helemaal niet. Jij insinueert dat de islam helemaal geen wetenschap toestaan en de huidige wetenschappelijke theoriën niet gestaafd kunnen worden met de Koran. En dan zeg ik: Je hebt het misquote:Op dinsdag 9 november 2004 10:34 schreef ExTec het volgende:
Waar ik dat op baseer? Op de praktijk.
Noem 1 uitvinding de afgelopen 50 jaar gedaan, die de kwaliteit van het leven positief beinvloed welke gedaan is in de islamitische invloedsfeer
Helaasch....
kom met een bewijs!!!!quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:37 schreef Youssef het volgende:
[..]
Wat een dooddoener, dat was mijn vraag helemaal niet. Jij insinueert dat de islam helemaal geen wetenschap toestaan en de huidige wetenschappelijke theoriën niet gestaafd kunnen worden met de Koran. En dan zeg ik: Je hebt het mis
door deze uitspraak stel je de islam al achterquote:Op dinsdag 9 november 2004 10:39 schreef Landmass het volgende:
De Islam is in ieder geval tegen rente. Waarschijnlijk ook de oorzaak van hun achtergestelde positie in deze wereld.
Lees de Koran en de Hadithof google is op wetenschap en islam.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:39 schreef heathcliff het volgende:
[..]
kom met een bewijs!!!!
Je kan goed oppervlakkig op iemands uitspraken ingaan en hem/haar wijzen op gedane uitspraken etc. maar je laat feiten die ter zake doen in de eigenlijke discussie achterwege. Waarom ?quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:37 schreef Youssef het volgende:
[..]
Wat een dooddoener, dat was mijn vraag helemaal niet. Jij insinueert dat de islam helemaal geen wetenschap toestaan en de huidige wetenschappelijke theoriën niet gestaafd kunnen worden met de Koran. En dan zeg ik: Je hebt het mis
Omdat ik niet met de feiten boven tafel kan komen tenzij ik Google ga gebruiken. En dat ga ik niet doen, want dat kan je heel goed zelfquote:Op dinsdag 9 november 2004 10:43 schreef Fossa het volgende:
[..]
Je kan goed oppervlakkig op iemands uitspraken ingaan en hem/haar wijzen op gedane uitspraken etc. maar je laat feiten die ter zake doen in de eigenlijke discussie achterwege. Waarom ?
De koran lezen, nee dank je. Ik heb zulke literatuur na de boeken van Grimm en/of Anderson gelaten voor wat het was. Ik kan m'n tijd wel beter besteden dacht ik zo.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:40 schreef Youssef het volgende:
[..]
Lees de Koran en de Hadithof google is op wetenschap en islam.![]()
Ik insinueer niet dat de islam geen wetenschap toestaat.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:37 schreef Youssef het volgende:
[..]
Oh, ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:55 schreef Monidique het volgende:
Er zijn Islamitische kerngeleerden, ja, Chemici, wapenexperts,.
Ik zie echter niet in hoe de stelling [i]"Islam moedigt wetenschap aan" onderuitgehaald kan worden door er op te wijzen dat de Islamitische wereld de laatste tijd nou niet bijzonder productief is geweest.
Welkom in de wondere wereld van duizenden jaren wetenschap.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:59 schreef heathcliff het volgende:
sorry , maar israel en pakistan hebben de kennis voor atoombommen gestolen van amerika
Pakistan uit Nederlandquote:Op dinsdag 9 november 2004 10:59 schreef heathcliff het volgende:
pakistan
Is op zich natuurlijk ook al een eigen topic waard. Net zo goed als al die 'ooggetuigenverslagen' over het leven van Mohammed door mensen die 200 jaar na de profeet leefden, maar die desalniettemin als bron van de religie worden gezien.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:29 schreef milagro het volgende:
[..]
Het staat al sinds tijden vast dat de Koran ook vertaald is, bovendien ontbraken hele zinnen ( gevonden geschriften door de tands des tijds aangetast) en die heeft men naar eigen inzicht aangevuld, maar dat wil je natuurlijk niet horen dus is het niet waar.
Wat spreek je jezelf toch raar tegenquote:Op dinsdag 9 november 2004 10:48 schreef ExTec het volgende:
En 'staven aan de koran' kan al helemaal geen sprake van zijn. Hooguit kan de koran vage uitspraken doen waarin jij wenst te lezen dat wetenschap mag. Zoals ik die ook wel in de bijbel kan vinden als ik zoek.
Ik zie het perfect zitten, youssef.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:05 schreef Youssef het volgende:
[..]
Wat spreek je jezelf toch raar tegenEerder zei je nog dat de platte wereld theorie nog gestaafd kon worden aan de bijbel, maar nu in de Koran lezen we toch maar 'wat we willen'. Vervolgens wil je wel weer een poging doen om die wetenschap van nu te herleiden naar het christendom terwijl je dat weer eerder stellig ontkende omdat 'we' juist zo verlicht waren.
![]()
Zie je het nog wel zitten![]()
Youssef ik heb die foto uit het andere form alweer weggehaald..quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:05 schreef Youssef het volgende:
....
Inderdaad . Het ware gezicht laat zich eindelijk zien.quote:Op dinsdag 9 november 2004 05:28 schreef Calella het volgende:
[afbeelding]
Ik heb meer het gevoel dat die mensen nu eindelijk voor hun ware mening uit durven te komen, onder het mom van: "Nu mag het eindelijk".
Ik vind je discussies eigenlijk totaal niet boeiend en irrelevantquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:15 schreef ExTec het volgende:
Ik zie het perfect zitten, youssef.
Dus: lekker boeie
Eindelik na 20 jaar 'politiek correct; te zijn mogen we als nederlanders eens weer zeggen wat we er van vinden.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Inderdaad . Het ware gezicht laat zich eindelijk zien.![]()
Net zoals ik jouw argument "Moet je de hadtih lezen" niet relevant en zeker niet boeiend vindquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:26 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik vind je discussies eigenlijk totaal niet boeiend en irrelevantJe kaapt een topic voor je eigen ideologieën en dat zie ik niet zitten
![]()
Eindelijk mag je zeggen waar je al die tijd mee bezig was . Moet wel een opluchting zijn voor die 40% .quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:26 schreef heathcliff het volgende:
[..]
Eindelik na 20 jaar 'politiek correct; te zijn mogen we als nederlanders eens weer zeggen wat we er van vinden.
Dit is al veel te lang onderdrukt. Na feminisme,discriminatie en positieven discriminatie en meer van dat soort geitewollensokken politiek gaan we nu weer eerlijk zijn.
Als je graag over feiten wil spreken die voortkomen uit een bepaald geloof moet je wel de correcte gebruiken. Het is dus aan jou de boel te bestuderen als dat je echt boeitquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Net zoals ik jouw argument "Moet je de hadtih lezen" niet relevant en zeker niet boeiend vind
En daarbij ga jij ook helemaal niet in op de argumenten die ik geef.
Youssef, bespaar je de moeite, ik zie dat je oprecht je best doet Extec te onderwijzen en te benuttigen met kennis, alleen jammer genoeg doet hij alsof j het verplicht bent en krijg je geen credits dan wel respect van hem, een soort van trollen zeg maar.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:35 schreef Youssef het volgende:
[..]
Als je graag over feiten wil spreken die voortkomen uit een bepaald geloof moet je wel de correcte gebruiken. Het is dus aan jou de boel te bestuderen als dat je echt boeit
amen to that brotherquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:39 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik hoop dat ze allemaal optiefen !!
Iedereen die hier niet wil zijn, die het niet met onze manier van doen eens is, iedereen die zich een vijand van het westen voelt of noemt moet gewoon optiefen !!
quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:39 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik hoop dat ze allemaal optiefen !!
Iedereen die hier niet wil zijn, die het niet met onze manier van doen eens is, iedereen die zich een vijand van het westen voelt of noemt moet gewoon optiefen !!
Inderdaad, het enige wat ik zie zijn een groot aantal witregels die die probeert te compenseren met vetgedrukte woordenquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar ik hoef denk ik niemand uit te leggen hoe Extec post
De feiten veranderen niet, ook niet als jij er nog een lap koran teksten tegenaan gooit.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:35 schreef Youssef het volgende:
[..]
Als je graag over feiten wil spreken die voortkomen uit een bepaald geloof moet je wel de correcte gebruiken. Het is dus aan jou de boel te bestuderen als dat je echt boeit
Credit where credit due is.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Youssef, bespaar je de moeite, ik zie dat je oprecht je best doet Extec te onderwijzen en te benuttigen met kennis, alleen jammer genoeg doet hij alsof j het verplicht bent en krijg je geen credits dan wel respect van hem, een soort van trollen zeg maar.
Maar ik hoef denk ik niemand uit te leggen hoe Extec post
Leuk betoogquote:Op dinsdag 9 november 2004 12:12 schreef Manono het volgende:
...
Ja, maarquote:We kunnen ons met zijn allen beter richten op gezonde intergatie van de kinderen van dit moment en daarvoor moet er meer communicatie plaatsvinden met verstandige ontwikkelde mensen uit de Moslimgemeenschap of welke andere overtuigingen dan ook.
Het zal je nog tegenvallen. Militairen zijn een stuk toleranter dan de 40% xenofoben die de burgermaatschappij kent.quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nederland is klaar voor een militair bewind!
quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:19 schreef freud het volgende:
Aan de andere kant vind ik ook het wel eens goed dat moslims voelen hoe het is om opgejaagd te worden door een ratioloze tegenstander.
quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:28 schreef Monidique het volgende:
[..].
Waarom op ALLE allochtonen? Turken passen zich behoorlijk goed aan, om maar een groep te noemen. Surinamers ook. Beiden zijn het voorbeelden van groepen die in het begin verguisd werden (het grootste deel van jullie is te jong om het te herinneren, maar in de jaren 70 was de standaarduitdrukking voor een Surinamer "Oe-ij Oe-illen Oe-ee-Oe-ee") en nu door de bank genomen succesvol meedoen aan het maatschappelijk en economisch verkeer. Een heel groot deel van de -vooral beter opgeleide- Marokkanen ook. Het gaat om de gasten die zich niet aan willen passen, en zelfs radicaliseren. De "Kut-Marokkaantjes".quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:19 schreef freud het volgende:
Het is natuurlijk erg dom en triest dat rellende debieltjes willekeurig moskeeen of scholen slopen. Aan de andere kant vind ik ook het wel eens goed dat moslims voelen hoe het is om opgejaagd te worden door een ratioloze tegenstander.
Helaas worden de moslims nu tot elkaar veroordeelt, terwijl het beter zou zijn om de islamitische gemeenschap te helpen om van de schadelijke elementen af te komen. En tja, ik snap nog steeds niet echt waarom iedereen nu ineens zo fel is over moslims, terwijl je de genoemde maatregelen imo toe zou moeten passen op alle allochtonen, dus ook bijvoorbeeld antilliaanse of somalische.
Het lijkt mij een goed idee.quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:25 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het zal je nog tegenvallen. Militairen zijn een stuk toleranter dan de 40% xenofoben die de burgermaatschappij kent.
Hmm.
Nu ik dat zo tik, misschien is je idee zo slecht nog niet.
en wat als ze in Nederland zijn geboren?quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:32 schreef ScotchPad het volgende:
Ik hoop dat ze zich zo onwelkom voelen (wat ze ook zijn) dat ze massaal oppleuren naar waar ze vandaan kwamen.
Voetenspoelen!quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
en wat als ze in Nederland zijn geboren?
bekeren of executeren?
uberhaupt gewoon maar executeren?
gratis laten douchen?
zeker geen militair?quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het lijkt mij een goed idee.
Ik post net dat het nog niet zo'n gek idee is... De democratie een jaartje of 4 buiten werking (door een militaire dictatuur) kan best een helende werking hebben op ALLE bewoners van dit land. Ik vrees aleen dat de linkerzijde van het spectrum daarna weer met het opgestoken vingertje gaat rondlopen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
zeker geen militair?
Ik denk ook dat het goed is voor dit land om het leger te orde een tijdje te laten herstellen. Hoe links er over denkt daar lig ik verder niet wakker van, het moet maar in het belang van dit land.quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:37 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik post net dat het nog niet zo'n gek idee is... De democratie een jaartje of 4 buiten werking (door een militaire dictatuur) kan best een helende werking hebben op ALLE bewoners van dit land. Ik vrees aleen dat de linkerzijde van het spectrum daarna weer met het opgestoken vingertje gaat rondlopen.
helende werking op wat?quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:37 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik post net dat het nog niet zo'n gek idee is... De democratie een jaartje of 4 buiten werking (door een militaire dictatuur) kan best een helende werking hebben op ALLE bewoners van dit land. Ik vrees aleen dat de linkerzijde van het spectrum daarna weer met het opgestoken vingertje gaat rondlopen.
Nee hoor. Gewoon lekker terug naar waar hun ouders vandaan komen. Het gros heeft toch een dubbel paspoort, spreekt, voelt en beschouwd zichzelf als Marokkaan/Algerijn en dergelijke, dus dat moet geen enkel probleem zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
en wat als ze in Nederland zijn geboren?
bekeren of executeren?
uberhaupt gewoon maar executeren?
gratis laten douchen?
eigenlijk zouden we milosevic vrij moeten laten en adviseur van balkenende maken.quote:Op dinsdag 9 november 2004 14:02 schreef ScotchPad het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon lekker terug naar waar hun ouders vandaan komen. Het gros heeft toch een dubbel paspoort, spreekt, voelt en beschouwd zichzelf als Marokkaan/Algerijn en dergelijke, dus dat moet geen enkel probleem zijn.
Mohammed B was ook hier geboren, toch verdiend hij het niet om in dit land te mogen verblijven.
Het eerste goede idee van jouquote:Op dinsdag 9 november 2004 14:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
eigenlijk zouden we milosevic vrij moeten laten en adviseur van balkenende maken.
die heeft nogal praktijkervaring in wat jij voorstelt.
en de zoveelste troll van jouquote:Op dinsdag 9 november 2004 14:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het eerste goede idee van jou
We zullen maar zwijgen over jouw Hitler-opmerking die kant noch wal raaktquote:Op dinsdag 9 november 2004 14:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
en de zoveelste troll van jou
Klopt. De problemen die ze in Yougoslavie al 10 jaar geleden hadden hebben ons nu ook bereikt. Ik weet wel zeker dat Milosevic vandaag zijn betoog zal beginnen met 'zo, het moslimfascistisch geweld heeft Nederland ook bereikt he?'quote:Op dinsdag 9 november 2004 14:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
eigenlijk zouden we milosevic vrij moeten laten en adviseur van balkenende maken.
die heeft nogal praktijkervaring in wat jij voorstelt.
Tja, de moslimfascisten zouden een goede jodenhatende militaire leider wel kunnen gebruiken ja. Mein Kampf schijnt verplichte literatuur onder moslimfundis te zijn.quote:jammer dat Hitler dood is
Het is gewoon fascisme wat die lui doen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 14:33 schreef Pikkebaas het volgende:
Moslimfascisme is op zich een goed dekkende term. Het schept afstand van gematigde moslims en geeft de extremiteit goed aan !
Maar de mens kan wel veranderen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:07 schreef Youssef het volgende:
[..]
eigenlijk denken ze dus precies over niet moslims als jij over moslims denkt?quote:Op dinsdag 9 november 2004 14:42 schreef ScotchPad het volgende:
[..]
Het is gewoon fascisme wat die lui doen.
Puur, haatzaaiend, imperialistisch fascisme. En de niet-moslim is de untermensch volgens hun.
Het NL-leger bedoel jequote:Op dinsdag 9 november 2004 13:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het goed is voor dit land om het leger te orde een tijdje te laten herstellen. Hoe links er over denkt daar lig ik verder niet wakker van, het moet maar in het belang van dit land.
Nee. Want zij willen mij dood hebben en zijn bereid dat in de praktijk te brengen en ik wil hun slechts terug naar waar ze vandaan komen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 14:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
eigenlijk denken ze dus precies over niet moslims als jij over moslims denkt?
ik iig welquote:Op dinsdag 9 november 2004 14:51 schreef sol1tair het volgende:
[..]
Het NL-leger bedoel je![]()
Ben je de afgang in Sebrenica vergeten
maar veel zijn hier geboren?quote:Op dinsdag 9 november 2004 14:54 schreef ScotchPad het volgende:
[..]
Nee. Want zij willen mij dood hebben en zijn bereid dat in de praktijk te brengen en ik wil hun slechts terug naar waar ze vandaan komen.
Wel, iemand begon over het herstellen van de orde door het leger ... vandaar.quote:Op dinsdag 9 november 2004 14:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik iig wel
leg de relevantie is uit?
zag je het vraagteken?quote:Op dinsdag 9 november 2004 15:00 schreef sp3c het volgende:
you nasty!
vandaar wat?quote:Op dinsdag 9 november 2004 15:00 schreef sol1tair het volgende:
[..]
Wel, iemand begon over het herstellen van de orde door het leger ... vandaar.
de gedachte alleen alquote:Op dinsdag 9 november 2004 15:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zag je het vraagteken?
Het moet natuurlijk wel anders aangepakt worden als in Srebrenica, maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken volgens mij.quote:Op dinsdag 9 november 2004 15:00 schreef sol1tair het volgende:
[..]
Wel, iemand begon over het herstellen van de orde door het leger ... vandaar.
Als je kritiek hebt op de islam, dan loop je een aardige kans om geweld op je nek te halen. Als je als moslim kritiek hebt op een willekeurig onderwerp, dan moet dat mogen, en wordt je echt niet fysiek bedreigd. Vanuit die ongelijkheid kan ik me voorstellen dat mensen het niet altijd erg vinden dat de rollen nu eens omgedraaid zijn. Ik gaf ook al aan dat ik het absoluut niet goedkeur, maar dat ik me het gevoel goed voor kon stellen. Dat je gelijk doorslaat, daar kan ik persoonlijk niets aan doen, en zou het prettig vinden als je je overtrokken opvattingen niet te snel op een ander projecteerd.quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:32 schreef sp3c het volgende:indeed
ik kan me niet voorstellen dat 1% van de figuren die dergelijk onzin uitkramen zelf uberhaupt het gevoel hebben dat er op ze gejaagd wordt
gewoon negeren
Omdat ik het bullshit vind om mensen op geloof aan te pakken. Iedereen die hier te gast is en zich niet gedraagd moet daarop gewezen worden. En nee, ik vind iemand die een duaal paspoort heeft geen autochtoon. Of het nou een marokkaan, canadees of somalier is.quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:33 schreef RonaldV het volgende:
Waarom op ALLE allochtonen?
Jammer dat je me dingen in de mond legt. Ik heb het nooit gehad over normaal gedragende mensen. Dat jij dat wel leest zegt imo meer over jou dan over mij. Iedereen die zich fatsoenlijk weet te gedragen is hier welkom. En natuurlijk is het mogelijk om als allochtoon succesvol te zijn, wat dat betreft zijn er gelijke kansen. Het is alleen wel een kwestie van wil en eigen inzet. Als je gebrekkig nederlands spreekt, dan moet je geen hoge baan verwachten bijvoorbeeld. Het ligt op dat vlak meer aan de persoon zelf dan aan mindere kansen imo.quote:Turken passen zich behoorlijk goed aan, om maar een groep te noemen. Surinamers ook. Beiden zijn het voorbeelden van groepen die in het begin verguisd werden (het grootste deel van jullie is te jong om het te herinneren, maar in de jaren 70 was de standaarduitdrukking voor een Surinamer "Oe-ij Oe-illen Oe-ee-Oe-ee") en nu door de bank genomen succesvol meedoen aan het maatschappelijk en economisch verkeer.
Dat zeg ik, gamma...quote:Een heel groot deel van de -vooral beter opgeleide- Marokkanen ook. Het gaat om de gasten die zich niet aan willen passen, en zelfs radicaliseren. De "Kut-Marokkaantjes".
Dubbel paspoort dus geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 9 november 2004 14:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar veel zijn hier geboren?
ik kan me nog herinnern dat bush ooit zei dat binladen hekel heeft aan democratie en dat hij dus alles doet om de democratie en vrijheid in het westen te vernietigen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:03 schreef zodiac het volgende:
Van mij mogen ze alles tappen.
Ik heb toch niks te verbergen.
Ik vraag me af hoe jij weet dat Fok! niet representatief is. Ik wist niet dat daar ooit naar gekeken was. Kan je misschien even aangeven waar je die wijsheid vandaan hebt? Ik heb blijkbaar dit belangrijke feitje over het hoofd gezien.quote:Op dinsdag 9 november 2004 15:10 schreef Jumparound het volgende:
omg, ik ben zo blij dat fok! geen afspiegeling is van de maatschappij is
Iedere geflipte wanabee islamiet met een bom zegt dat hij bij bin laden hoort. De groep van Bin Laden lijkt op deze manier veel uitgebreider dan dat hij volgens mij is. Ik zou hem dus nu niet dit soort achterlijke acties in nederland toeschrijven...quote:Op dinsdag 9 november 2004 15:35 schreef zurich het volgende:
ik kan me nog herinnern dat bush ooit zei dat binladen hekel heeft aan democratie en dat hij dus alles doet om de democratie en vrijheid in het westen te vernietigen.
Nu dat de nederlanders zelf dat ook willen..kan ik nu alleen Binladen feliciteren met zijn vierde overwinning: overwinning op 11/9, overwinning toen de leider van de CIA afstapte zonder binladen te oppakken, overwinning toen hij weer verscheen vlakvoor de amerikaanse verkiezingen en nu de overwinning tegen de democratie....het is hem gelukt om de democratie te beperken en de kern ervan betekenisloos te maken...
Ah, ok, dan begreep ik je verkeerd. Als het inderdaad zo was, dan denk ik dat er inderdaad meer geschreeuw zou zijn. Ik denk niet dat mensen die hun mening zo ventileren op fok, dat ook irl zouden doen. Zeker niet als je met een cultuur te maken hebt die al bewezen heeft extreem geweld niet te schuwen om tegenstanders aan te pakken.quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:03 schreef Jumparound het volgende:
freud, die zuig ik uit mn duim....
Maar als fok WEL een afspiegeling zou zijn geweest dan hadden er nu wel wat meer moskeeen / kerken / moslims in de fik gestaan dan dat er nu doen.
Je hebt het verkeerd denk ik. Ik denk dat dit JUIST de afspiegeling is van real life. Alleen mensen houden zich in real life in omdat ze bang zijn om uitgemaakt te worden als racsist en bang zijn voor fysieke gevolgen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:03 schreef Jumparound het volgende:
freud, die zuig ik uit mn duim....
Maar als fok WEL een afspiegeling zou zijn geweest dan hadden er nu wel wat meer moskeeen / kerken / moslims in de fik gestaan dan dat er nu doen.
De zwakzinnigen in de samenleving hebben alweer een nieuwe held... dit keer een mét haar... (of een pruik). Geert Wilders... of is het Wilde Geert?quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:18 schreef Jumparound het volgende:
Juist, weer zo een lamlul in de politiek die het wel "even" gaat regelen met vrijheidsbeperkende maatregelen, een groep onbetrouwbaar gespuis om zich heen verzameld...
En weer 4 jaar politiek naar de knoppen (LPF, anyone?)
Wat een totale arrogantie om iedereen maar ff voor zwakzinnig uit te maken die een andere politieke voorkeur heeft dan jou. Ik zeg niet dat Geertje zo goed is. Maar je bent i.m.o. nog een grotere zwakzinnige als je op een femke halsema stemt.quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:21 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
De zwakzinnigen in de samenleving hebben alweer een nieuwe held... dit keer een mét haar... (of een pruik). Geert Wilders... of is het Wilde Geert?
dat klopt, dan gaan ze meer sympathie voelen voor moslim-extremisten... want je hoort toch niet bij de nederlanderse samenleving dus liever bij de islamistische.quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:13 schreef ScienceFriction het volgende:
40% van de Nederlandsers hoopt dat moslims zich niet gewenst voelen... hmmm... vind t ik een rigoreuze uitspraak bij een onderzoek onder minder dan 1900 mensen. Ik hoop helemaal niet dat Moslims zich ongewenst voelen. Ik hoop alleen dat ze eens wat normaler aan het politieke debat mee gaan doen.
En als iemand het hier vreselijk vindt in Nederland.. tsja, dan moet je maar gaan emigreren... er zijn zat mensen die dat doen.
Dat klopt... sinds Femke dat haar er af heeft...quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:23 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Wat een totale arrogantie om iedereen maar ff voor zwakzinnig uit te maken die een andere politieke voorkeur heeft dan jou. Ik zeg niet dat Geertje zo goed is. Maar je bent i.m.o. nog een grotere zwakzinnige als je op een femke halsema stemt.
Dan wordt het tijd om het heft in eigen handen te nemen i.p.v. wéér een gek met een grote bek te kiezen als volksleider...quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:21 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Je hebt het verkeerd denk ik. Ik denk dat dit JUIST de afspiegeling is van real life. Alleen mensen houden zich in real life in omdat ze bang zijn om uitgemaakt te worden als racsist en bang zijn voor fysieke gevolgen.
Hier kan iedereen anoniem zeggen wat ie echt denkt. En kijk eens naar peilingen en onderzoeken. 19 zetels als ze nu verkiezingen zouden houden voor groep wilders etc.
ik weet dat je geheugen aangetast is door mohamed, de 'profeet', maar kan jij je die man nog herinneren van vorige week die met een pistool belaagd is waarna zijn keel tot zijn strottehoofd is afgezaagd. misschien snap je dan nu dat het irl niet zo verstandig is om die fijne islamieten kritiek te geven. laat je eens nakijken en kom dan maar weer terug.quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:18 schreef Jumparound het volgende:
Wat voor een zin heeft het om hier zo hoog van de toren te blazen om het irl niet te doen?
Dan staat de mentaliteit van "de moslims" LMFAOme eik meer aan...
Wat? grote bek? *hoek*
omg, ik wordt al net zo triest...
*wegrend*
En maar wijzen... hunnie doen niets aan hun eigen volk, hunnie zijn zooo faut, tering kut kanker marokkanen altijd, opknopen die zooi... Opflikkeren met die gasten... blablabla...
En wat krijgen we dan?
quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:21 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
De zwakzinnigen in de samenleving hebben alweer een nieuwe held... dit keer een mét haar... (of een pruik). Geert Wilders... of is het Wilde Geert?
Er valt weinig heft in eigen handen te nemen. Ik denk dat Nederland al naar de klote is. Weinig meer aan te doen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:34 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd om het heft in eigen handen te nemen i.p.v. wéér een gek met een grote bek te kiezen als volksleider...
Nederland wordt weerbaar, laat je nie gek maken!
Euhm.... ik weet niet of je nu naar mij wijst, zo duidelijk laat je je niet uit, maar goed, ik trek de schoen wel ff aan.quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:18 schreef Jumparound het volgende:
(...)
En maar wijzen... hunnie doen niets aan hun eigen volk, hunnie zijn zooo faut, tering kut kanker marokkanen altijd, opknopen die zooi... Opflikkeren met die gasten... blablabla...
En wat krijgen we dan?
Juist, weer zo een lamlul in de politiek die het wel "even" gaat regelen met vrijheidsbeperkende maatregelen, een groep onbetrouwbaar gespuis om zich heen verzameld...
En weer 4 jaar politiek naar de knoppen (LPF, anyone?)
terwijl je zo stoer doet met je grote bek, doe je precies hetzelfde wat je zelf afkeurt. irl zou je dit niet tegen mij zeggen. geloof me.quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:38 schreef Jumparound het volgende:
Goede mentaliteit Halfgedraaide... daar schieten we wat mee op
Hoppa, iedereen nog ff kankeren op "de" buitenlanders... nog een moord hier of daar...
Niets aan het handje, nederland is toch al naar de klote
lmfao
Ik weet niet wat jij stom loop te lullen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik weet dat je geheugen aangetast is door mohamed, de 'profeet', maar kan jij je die man nog herinneren van vorige week die met een pistool belaagd is waarna zijn keel tot zijn strottehoofd is afgezaagd. misschien snap je dan nu dat het irl niet zo verstandig is om die fijne islamieten kritiek te geven. laat je eens nakijken en kom dan maar weer terug.
je bent een vervelend stokertje met een te grote bek. sjoerd.quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:42 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij stom loop te lullen.
1) Pleur op met je profeet
2) Tuurlijk weet ik dat nog
3) Ja sure, dat waren allen fucking islamieten, te-ge-lijk... heb je het niet gehoord dan... honderden mensen op de dam afgeslacht omdat ze hun mening gaven dat theo vermoord iswas echt een bloedbad
quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
terwijl je zo stoer doet met je grote bek, doe je precies hetzelfde wat je zelf afkeurt. irl zou je dit niet tegen mij zeggen. geloof me.
yepquote:Op dinsdag 9 november 2004 16:43 schreef Jumparound het volgende:
[..]dat denk je
Nee, ik wees niet zo precies naar jou, meer naar die zieke gast die Milosovic adviseur van Balkende wilde makenquote:Op dinsdag 9 november 2004 16:39 schreef RonaldV het volgende:
[..]
-snip-
Durf je dat ook in mn bek de zeggen?quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je bent een vervelend stokertje met een te grote bek. sjoerd.
Hij heeft gelijk als hij zegt dat er problemen zijn met een gedeelte van de Moslims. Hij heeft gelijk dat een gedeelte van de Marokkaanse jongeren keihard aangepakt moeten worden (en ouders verantwoordelijk gesteld moeten worden). Hij heeft geljk als hij zegt dat de (huidige) Islam in Nederland niet goed functioneert.quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:35 schreef ArieDeKnaller het volgende:
OMFG Wat ben jij een simpel zieltje! Wilders krijgt een hoop stemmen omdat heel veel Nederlanders het zat zijn met dat noord-afrikaanse gespuis!
Leg mij nu eens uit, jij als kenner, hoe het komt dat er veel problemen zijn met noord-afrikanen. Japanners, Chinezen, Spanjaarden daar hoor je niets over! Die integreren, passen zich aan.
Ik ben echt benieuwd naar de uitleg!
ja zei ik toch al sjoerd.quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:47 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Durf je dat ook in mn bek de zeggen?
Dan moet je eens beter naar hem luisteren. Hij praat niet uitsluitend over moslims.quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:48 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk als hij zegt dat er problemen zijn met een gedeelte van de Moslims. Hij heeft gelijk dat een gedeelte van de Marokkaanse jongeren keihard aangepakt moeten worden (en ouders verantwoordelijk gesteld moeten worden). Hij heeft geljk als hij zegt dat de (huidige) Islam in Nederland niet goed functioneert.
Geert Wilders baseert zijn nieuwe politieke partij op xenofobe gevoelens. Alles wat anders is, moet weg. Wat verder zijn politieke programma is hoor je hem niet over. Wat is zijn visie ten opzichte van de economie? Het onderwijs? De gezondheidszorg? etc...
Amen, al vind ik dat je zelfs als je op Femke Halsema stemt nog serieus aan het debat mag meenemen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:23 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Wat een totale arrogantie om iedereen maar ff voor zwakzinnig uit te maken die een andere politieke voorkeur heeft dan jou. Ik zeg niet dat Geertje zo goed is. Maar je bent i.m.o. nog een grotere zwakzinnige als je op een femke halsema stemt.
Simpel door dat kut geloof. Die gasten lopen 50+ jaar op ons achter. Meeste van hun passen totaal niet in de cultuur van dit land. Wij zijn westerse varkens en hoeren.quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:54 schreef ArieDeKnaller het volgende:
[..]
Waarom wel problemen met moslims, waarom geen problemen met andere allochtonen (chinezen, spanjaarden etc.)??????
Deze woorden neem ik ter hartequote:Op dinsdag 9 november 2004 16:59 schreef kulandra het volgende:
[..]
Amen, al vind ik dat je zelfs als je op Femke Halsema stemt nog serieus aan het debat mag meenemen.
Het is alleen wel opvallend dat zodra het over de aanhang an wilders gaat, men denkt ineens in vaut nederlands te moeten schrijven alsof je het tegen debielen hebt. dream on. De gevaarlijkste extremisten in deze wereld zijn waarschijnlijk intelligenter dan de gemiddelde fok!user. De domme meelopers zullen hooguit als instrument dienen. Geef je hun een biertje of een glaasje geitenmelk zijn ze hun grootste haat alweer vergeten. Het "intelligente" deel is vele malen gevaarlijker.
Dus stop met het onderschatten van het probleem, stop met het jijbakken, stop met het veranderen van onderwerp en LUISTER eens naar elkaar en beantwoord vragen serieus. Het glijdt hier echt af. Houdt er ook rekening mee dat wat je nu schrijft over 200 jaar misschien wel in een geschiedenisboek zal worden opgenomen dat handelt over de mening van "de gewone mens" ten tijde van het afglijden van de wereld naar WO3.... Zeg dus eens iets verstandigs, of houd je kop.
Heb je wel goed gelezen wat er bedoeld wordquote:Op dinsdag 9 november 2004 17:02 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Deze woorden neem ik ter harte
Tnx
quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:03 schreef Lemmeb het volgende:
Of ze zich nou gewenst voelen of niet, ze gaan toch nooit meer weg.
Antillianen vormen een groter probleem als moslims en daar hoor ik Wilders niet over, of wel?quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:54 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Dan moet je eens beter naar hem luisteren. Hij praat niet uitsluitend over moslims.
Maar ehh, geef eens antwoord op mijn andere vraag. Jij of iemand anders!
Waarom wel problemen met moslims, waarom geen problemen met andere allochtonen (chinezen, spanjaarden etc.)??????
idd!quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:30 schreef HiZ het volgende:
Ik zie trouwens wel een lichtpuntje in de hele situatie; na de moord op Theo van Gogh door Mohammed Bouyeri zie ik eindelijk het besef doordringen bij de 'marokkaanse gemeenschap', dat welwillende onverschilligheid tegenover extremisten niet voldoende is. Ik hoor over bereidheid om de extremisten uit de gemeenschap te stoten vóór ze tot terroristische daden overgaan in plaats van achteraf slachtoffertje te gaan spelen en te praten over hoe de terrorist 'eigenlijk geen moslim' is.
en het probleem daarmee is...?quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:03 schreef Lemmeb het volgende:
Of ze zich nou gewenst voelen of niet, ze gaan toch nooit meer weg.
Nog verder ontwrichte samenleving?quote:Op dinsdag 9 november 2004 20:55 schreef Re het volgende:
[..]
en het probleem daarmee is...?
Mwah...quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:46 schreef Keromane het volgende:
Er valt niets te bagataliseren, extremisme kan niet in Nederland.
mag ik hem ook gewoon een populist en lijkenpikker noemen? ben wel blij met zijn statement van vandaag, dat dan weer welquote:Op dinsdag 9 november 2004 23:02 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Ongelofelijk!!!!!
...
Hou die ogen nu verd$#%$#mme eens open!!!
ach die andere Nederlander dreunde ook even door.quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:30 schreef zoalshetis het volgende:
de hersenvolle nederlanders zullen dit nog lang herinneren en het zal nog lang nadreunen dat die "ene" nederlander omgebracht is.
Lees dan eens die lieve fora door van al die zg ingeburgerde medelanders..quote:Op dinsdag 9 november 2004 05:42 schreef nikky het volgende:
[..]
LoL misschien zijn ze wel bespoten met verdovende chemtrail substantiesquote:Op dinsdag 9 november 2004 23:02 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Ongelofelijk!!!!!
Mensen vergelijken hier Wilders met Hitler, een rascist!![]()
Ik zit nu mederland 3 te kijken naar verborgen opnames uit moskeen, de tranen schieten in mijn ogen!![]()
In ons land wordt haat gepredikt, superieuriteit van de islam?!!?! Verdrijf de ongelovigen! Laat de aarde branden!
Dit is niet normaal!!!
Hoe durven jullie de vergelijking Wilders-Hitler te maken als je de islam met de mantel der liefde bedekt!![]()
Hou die ogen nu verd$#%$#mme eens open!!!
Heb je net zijn interview gezien?quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:05 schreef Re het volgende:
[..]
mag ik hem ook gewoon een populist en lijkenpikker noemen? ben wel blij met zijn statement van vandaag, dat dan weer wel
Je noemt hier ook een zeer geciviliseerd volk op....quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:35 schreef ArieDeKnaller het volgende:
[..]
OMFG Wat ben jij een simpel zieltje! Wilders krijgt een hoop stemmen omdat heel veel Nederlanders het zat zijn met dat noord-afrikaanse gespuis!
Leg mij nu eens uit, jij als kenner, hoe het komt dat er veel problemen zijn met noord-afrikanen. Japanners, Chinezen, Spanjaarden daar hoor je niets over! Die integreren, passen zich aan.
Ik ben echt benieuwd naar de uitleg!
Er zijn er zat in Nederland, maar nooit gezeik ermee!!quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:17 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Je noemt hier ook een zeer geciviliseerd volk op....
![]()
Sorry ik ben het met geen van je standpunten eenschquote:Op dinsdag 9 november 2004 23:11 schreef ArieDeKnaller het volgende:
[..]
Heb je net zijn interview gezien?
Racist? Dacht het niet!
" Ook mensen die islamitische instellingen aanvallen moeten keihard aangepakt worden"
"We moeten niet tegenover elkaar maar naast elkaar staan!"
En dan die griezel van een Wouter Bos. Alleen maar klagen en niet met oplossingen komen, zoals altijd!!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |