abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23183591

Ik heb meer het gevoel dat die mensen nu eindelijk voor hun ware mening uit durven te komen, onder het mom van: "Nu mag het eindelijk".
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
  dinsdag 9 november 2004 @ 05:31:09 #2
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_23183593
De overheid mag daarbij eigen wetten overtreden???What the fuck krijgen we onze eigen secret service met 'license to kill' ofzo
  dinsdag 9 november 2004 @ 05:31:32 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_23183594
Ik denk dat het eerder een geval is van elkaar opzwepen, een gevoel dat strenger optreden zeker wel gewenst is maar waar men elkaar voornamelijk op loopt te hitsen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 9 november 2004 @ 05:37:38 #4
66186 foetre
pi_23183597
Ja een stuk strenger lijkt me wel goed maar ze kennen het overdrijven een politiestaat lijkt me iets te
  dinsdag 9 november 2004 @ 05:40:09 #5
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23183601
Vind het eng, alleen de stelling al: "Ik hoop dat moslims zich niet gewenst voelen". Ik hoop van harte dat ze zich welkom voelen, dat ze tevreden zijn, dat integreren in de samenleving. Met behoud van moskee en hoofddoek.
Maarja, begin me steeds eenzamer in die opvatting te voelen. Een reden te meer om voorlopig te proberen uit Nederland weg te blijven.
  Milf dinsdag 9 november 2004 @ 05:42:33 #6
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_23183603
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 05:31 schreef Dagonet het volgende:
Ik denk dat het eerder een geval is van elkaar opzwepen, een gevoel dat strenger optreden zeker wel gewenst is maar waar men elkaar voornamelijk op loopt te hitsen.
Het wordt ge-hyped door de media vind ik eigenlijk. Het wordt allemaal zo gedramatiseerd.
Mensen denk toch eens na! Het zijn extremisten die fout zijn. Niet iedere moslim.

"vroeger" waren het Christenen en de Katholieken geen haartje beter. En nee niet iedereen was zo.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 9 november 2004 @ 05:43:23 #7
66186 foetre
pi_23183604
idd we kunnen makkelijk met ze allen 1 nederland zijn.En niet het wij en zij het is gewoon ons

[ Bericht 1% gewijzigd door foetre op 09-11-2004 05:49:23 ]
  dinsdag 9 november 2004 @ 05:46:19 #8
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23183606
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 05:42 schreef nikky het volgende:

[..]

Het wordt ge-hyped door de media vind ik eigenlijk. Het wordt allemaal zo gedramatiseerd.
Mensen denk toch eens na! Het zijn extremisten die fout zijn. Niet iedere moslim.

"vroeger" waren het Christenen en de Katholieken geen haartje beter. En nee niet iedereen was zo.
Helemaal mee eens Nikky, maar ik heb het idee tegen een muur te schreeuwen. Iedereen lijkt zo vatbaar voor de 'Wilders-praat'
  dinsdag 9 november 2004 @ 05:47:49 #9
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23183607
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 05:43 schreef foetre het volgende:
idd we kunnen makkelijk met ze allen 1 nederland zijn.En niet het wij en zeiij het is gewoon ons
Different reaces, different religions
One nation, one people
  dinsdag 9 november 2004 @ 05:48:09 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_23183608
Je mág trouwens bijna niet eens meer genuanceerd zijn, zodra je ook maar enigszins een nuance aan te brengen hoor je bij de 'linkse kerk', ben je een watje, een gevaar voor de samenleving, een allochtonenknuffelaar en een landverrader die het liefste zou zien dat moslims hier iedere andersdenkende de keel doorzagen.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  Milf dinsdag 9 november 2004 @ 05:49:37 #11
16000 nikky
pi_23183610
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 05:48 schreef Dagonet het volgende:
Je mág trouwens bijna niet eens meer genuanceerd zijn, zodra je ook maar enigszins een nuance aan te brengen hoor je bij de 'linkse kerk', ben je een watje, een gevaar voor de samenleving, een allochtonenknuffelaar en een landverrader die het liefste zou zien dat moslims hier iedere andersdenkende de keel doorzagen.
Gelukkig leef ik in een land waar je vrij kunt spreken
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_23183611
quote:

tja, wij hebben van onze fouten geleerd (hoop ik iig), alleen heb ik weinig zin om nog een paar honderd jaar te wachten voordat die extremisten zo ver zijn

-edit-

er even vanuitgaande dat ik een paar honderd jaar oud mag worden :')
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  dinsdag 9 november 2004 @ 05:50:52 #13
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23183612
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 05:49 schreef nikky het volgende:

[..]

Ja, maar word je niet moe van dat continue provoceren? Zoals Dagonet ook zegt, je kan haast niet genuanceerd zijn.
  dinsdag 9 november 2004 @ 05:50:59 #14
66186 foetre
pi_23183613
quote:

[..]

Oh waar woon jij dan ??? hier in nl is het iig niet zo
pi_23183616
Als ik dit soort verontrustende berichten lees, krijg ik gewoon zin om te emigreren.
  dinsdag 9 november 2004 @ 05:53:52 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_23183618
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 05:49 schreef Vision het volgende:

[..]

tja, wij hebben van onze fouten geleerd (hoop ik iig), alleen heb ik weinig zin om nog een paar honderd jaar te wachten voordat die extremisten zo ver zijn

-edit-

er even vanuitgaande dat ik een paar honderd jaar oud mag worden
Die paar extremisten zijn het probleem niet zo, zolang ze geen voedingsbodem hebben. Met gedrag zoals op teletekst staat kweek je die voedingsbodem juist.
  dinsdag 9 november 2004 @ 05:54:43 #17
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23183620
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 05:53 schreef Stranger het volgende:
Als ik dit soort verontrustende berichten lees, krijg ik gewoon zin om te emigreren.
Misschien zien de nieuw-zeelandse autoriteiten nu een hoger aantal hits vanuit Nederland op hun immigratiepagina's.

Voor mij is het echt een reden om langer weg te blijven..
  dinsdag 9 november 2004 @ 05:55:18 #18
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_23183621
quote:

[..]

Het wordt ge-hyped door de media vind ik eigenlijk.
Het scoort, onheil, bloed, geweld, het levert views, verkopen, kijkcijfers op die weer reclameinkomsten opleveren.

Michael Moore, hoewel ik geen fan van hem ben, had zeker wel een punt wat dat betreft in Bowling for Columbine.
  Milf dinsdag 9 november 2004 @ 05:59:40 #19
16000 nikky
pi_23183623
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 05:49 schreef Vision het volgende:

[..]

Het gaat mij er vooral om Vision, dat er ook onschuldige mensen hierop worden aangekeken. En dat vind ik jammer. Nederland is een vrij land. Dat er nu mensen zijn die de Islam als geloof hebben bang zijn vind ik een schande voor dit land. Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig?

De regering moet de extremisten aan gaan pakken en niet alleen "observeren" maar keihard aanpakken. We mogen dit niet accepteren. Maar maak dat maar eens duidelijk aan die flutregering en die schijtbak van een burgemeester van Amsterdam. Allemaal bang voor hun eigen hachje. Dan denk ik bij mezelf "dan had je een andere baan moeten kiezen". Doordat we geleerd hebben van "onze" fouten vroeger zou men moeten kunnen zien wat er nu te doen staat lijkt mij

Btw, over de kerk hier in Nederland. Dat is veel korter geleden dan een paar 100 jaar. Laten we zeggen dat 70 jaar geleden zelfs nog mensen verketterd werden.
  Milf dinsdag 9 november 2004 @ 06:02:26 #20
16000 nikky
pi_23183625
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 05:50 schreef Libris het volgende:

[..]

Ja, maar word je niet moe van dat continue provoceren? Zoals Dagonet ook zegt, je kan haast niet genuanceerd zijn.
Mind the PI

Ik heb het er gewoon niet over. Hier op FoK! niet en met mijn vrienden niet. Soms wel hoor. Maar liever niet. Ik kan me gewoon ontzettend kwaad maken over hoe mensen praten.
Zo ongenuanceert en kortzichtig.
pi_23183635
tis idd diep triest dat onschuldigen erop aangekeken worden, maar ook dat is imho een fout van de regering. Ze hebben dat geetter en gekanker jarenlang doodgezwegen, en afgedaan als incidenten. Tja, dan krijg je idd wel onderbuikgevoelens bij een groot deel van de bevolking. Als ze zien dat bepaalde bevolkingsgroepen met veel meer wegkomen dan jezelf, tja dat zet wel kwaad bloed.

Tis alleen jammer dat (zo'n 40% van) 'het volk' hier de allochtonen de schuld van geeft ipv dat stelletje mongolen in den haag. die elkaar steeds maar weer de hand boven het hoofd houden in de hoop nog een paar jaar langer met hun dikke reet in dat pluche te mogen hangen.

wat mij betreft gooien ze morgen nog een bom op het binnehof zodat er daarna weer een volksvertegenwoordiging komt te zitten. Die apen die er nu zitten hebben decennia geleden al het laatste restje contact met de maatschappij verloren.
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_23183641
quote:
Eens. En als je dan geen zin meer hebt om met dit soort mensen in discussie te gaan omdat ze met deze termen elke vorm van discussie de nek omdraaien zeggen ze ook nog dat je dat doet omdat je geen punt kan maken. Het zwart-wit (of tegenwoordig wij-zij) denken begint helaas steeds grotere vormen aan te nemen. Beetje jammer.
You love me you hate me, you hate to love me you love to hate me||| De nieuwe wereld komt eraan!
  dinsdag 9 november 2004 @ 06:11:48 #23
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_23183644
Ah, de pseudo-tolerante sluier is dan eindelijk afgevallen en de ware aard van het beestje duikt op onder het mom van vrijheid van meningsuiting.

Evil Overlord strikes again.
The Internets, I needs it..
  Milf dinsdag 9 november 2004 @ 06:14:50 #24
16000 nikky
pi_23183649
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 06:08 schreef Vision het volgende:
tis idd diep triest dat onschuldigen erop aangekeken worden, maar ook dat is imho een fout van de regering. Ze hebben dat geetter en gekanker jarenlang doodgezwegen, en afgedaan als incidenten. Tja, dan krijg je idd wel onderbuikgevoelens bij een groot deel van de bevolking. Als ze zien dat bepaalde bevolkingsgroepen met veel meer wegkomen dan jezelf, tja dat zet wel kwaad bloed.

Tis alleen jammer dat (zo'n 40% van) 'het volk' hier de allochtonen de schuld van geeft ipv dat stelletje mongolen in den haag. die elkaar steeds maar weer de hand boven het hoofd houden in de hoop nog een paar jaar langer met hun dikke reet in dat pluche te mogen hangen.

wat mij betreft gooien ze morgen nog een bom op het binnehof zodat er daarna weer een volksvertegenwoordiging komt te zitten. Die apen die er nu zitten hebben decennia geleden al het laatste restje contact met de maatschappij verloren.
Het is ook een fout van de regering. Zij hebben de haat gezaait door niet kordaat in te grijpen. Dat nu een deel van de bevolking zo reageerd verbaasd me dan ook niets. Maar vind het wel jammer dat men niet verder kijkt dan de mening van hun buurman of de telegraaf.

En ja de regering mag van mij ook wel opdonderen. Ze durven geen reet omdat ze bang zijn. Waar the hell is dat salaris dan voor Zij willen het land besturen dan moet je ook niet bang zijn dat je mensen tegen je krijgt. Comes with the job.
  dinsdag 9 november 2004 @ 06:14:57 #25
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23183650
Het is trouwens wel een verademing dat over het algemeen dat gedeelte van de users 's nachts slaapt Ik post eig alleen nog als het nacht is in NL
  Milf dinsdag 9 november 2004 @ 06:15:55 #26
16000 nikky
pi_23183652
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 06:14 schreef Libris het volgende:
Het is trouwens wel een verademing dat over het algemeen dat gedeelte van de users 's nachts slaapt Ik post eig alleen nog als het nacht is in NL
Daarom post ik er nu ook. Overdag zul je mij hier niet zien posten.
Dan lurk ik en verbaas ik me.
pi_23183655
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 06:02 schreef nikky het volgende:

[..]

Mind the PI

Ik heb het er gewoon niet over. Hier op FoK! niet en met mijn vrienden niet. Soms wel hoor. Maar liever niet. Ik kan me gewoon ontzettend kwaad maken over hoe mensen praten.
Zo ongenuanceert en kortzichtig.
Het stemt me echt triest dat op een andere forum waar ik vroeger veel kwam en waar het gewoon lekker keten was de stemming is omgeslagen in een haatdragende bende. Ik heb mensen zien veranderen in waarlijk monsterlijke xenofoben.
You love me you hate me, you hate to love me you love to hate me||| De nieuwe wereld komt eraan!
  dinsdag 9 november 2004 @ 06:19:03 #28
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23183661
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 06:17 schreef kaatje65 het volgende:

[..]

Het stemt me echt triest dat op een andere forum waar ik vroeger veel kwam en waar het gewoon lekker keten was de stemming is omgeslagen in een haatdragende bende. Ik heb mensen zien veranderen in waarlijk monsterlijke xenofoben.
Fok hetzelfde over het algemeen, 2 a 3 moslims die zitten te stoken, 20 a 30 'rechtse' users die zitten te stoken en 200 a 300 users die daarop reageren....
  Milf dinsdag 9 november 2004 @ 06:20:29 #29
16000 nikky
pi_23183664
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 06:19 schreef Libris het volgende:

[..]

Fok hetzelfde over het algemeen, 2 a 3 moslims die zitten te stoken, 20 a 30 'rechtse' users die zitten te stoken en 200 a 300 users die daarop reageren....
Overdag is het dan ook niet echt wat je kunt zeggen "leuk" om mee te discussiëren.
  dinsdag 9 november 2004 @ 06:23:02 #30
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23183673
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 06:20 schreef nikky het volgende:

[..]

Overdag is het dan ook niet echt wat je kunt zeggen "leuk" om mee te discussiëren.
Het is geeeneens discusieren meer... Misschien hadden jullie toch wat bans moeten geven aan de bekende figuren... Ik kan me ook voorstellen waarom jullie het niet doen, maarja. Ik negeer de topics na 8:00 uur wel weer..
  dinsdag 9 november 2004 @ 06:24:11 #31
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_23183676
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 06:17 schreef kaatje65 het volgende:

[..]

Ze jagen elkaar op en hebben geen tegengeluid, zitten in een eigen afgesloten wereldje en zeker op internet is het héél gemakkelijk om te radicaliseren.
pi_23183678
Ach weet je als je met bans gaat strooien word je weer om je oren geslagen dat er op Fok! geen vrijheid van meningsuiting is. Tis dus wel begrijpelijk, maar als ik aan de knopjes zou zitten zou ik het misschien toch doen.
pi_23183681
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 06:24 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ze jagen elkaar op en hebben geen tegengeluid, zitten in een eigen afgesloten wereldje en zeker op internet is het héél gemakkelijk om te radicaliseren.
Precies, als je vraagt wat ze irl aan het probleem doen is het opeens heel erg stil.
Misschien herken je het wel veel schreeuwen maar geen oplossingen.
  Milf dinsdag 9 november 2004 @ 06:27:26 #34
16000 nikky
pi_23183682
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 06:23 schreef Libris het volgende:

[..]

Het is geeeneens discusieren meer... Misschien hadden jullie toch wat bans moeten geven aan de bekende figuren... Ik kan me ook voorstellen waarom jullie het niet doen, maarja. Ik negeer de topics na 8:00 uur wel weer..
Op de dag en de dagen nadat theo was vermoord was ik niet aanwezig en weet ook over het algemeen niet wat er allemaal was gebeurd hier. Ik kwam pas op FoK toen we bij deel 25 waren ofzo . Dan kan beter de dienstdoende FA/ A daar op blijven letten aangezien die helemaal is ingelezen in al die topics.

en daarbij, als ik had moeten bannen bleef er niemand over
Je moet ook rekening houden met emoties van mensen. Die liepen erg hoog op en dan helpt bannen echt niet.
  dinsdag 9 november 2004 @ 06:28:19 #35
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23183685
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 06:25 schreef kaatje65 het volgende:
Ach weet je als je met bans gaat strooien word je weer om je oren geslagen dat er op Fok! geen vrijheid van meningsuiting is. Tis dus wel begrijpelijk, maar als ik aan de knopjes zou zitten zou ik het misschien toch doen.
true, daarom begrijp ik het ook wel... Maar sommige users mogen van mij echt wel een tijdje wegblijven...
pi_23183693
Gaat het nog over het onderwerp of blijven jullie huilie doen over hoe zwaar jullie het als progressieven wel niet hebben tussen al die enge rechtse mensen op Fok?

Dat superioriteitsgevoel dat er weer vanaf druipt.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_23183694
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 06:28 schreef Libris het volgende:

true, daarom begrijp ik het ook wel... Maar sommige users mogen van mij echt wel een tijdje wegblijven...
alleen omdat ze een andere mening hebben? fascist!
  dinsdag 9 november 2004 @ 06:35:20 #38
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23183703
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 06:31 schreef Vision het volgende:

[..]

alleen omdat ze een andere mening hebben? fascist!
Hehe, het is half zeven geweest.. Ik kruip mijn donkere holletje weer in...
  dinsdag 9 november 2004 @ 06:37:20 #39
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23183706
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 06:31 schreef Strolie75 het volgende:
Gaat het nog over het onderwerp of blijven jullie huilie doen over hoe zwaar jullie het als progressieven wel niet hebben tussen al die enge rechtse mensen op Fok?

Moge Strolie!

Wat vind je van die enquete?
pi_23183714
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 06:37 schreef Libris het volgende:
Moge Strolie!

Wat vind je van die enquete?
Ik denk niet dat deze mening komt na de moord van Theo van Gogh. Dat was eerder de druppel die de emmer deed overlopen. Mensen hebben gewoon schoon genoeg geterroriseert te worden door relmarokkanen en de meest intolerante geluiden uit moskees te horen.

Het is natuurlijk fout om alle moslims erop aan te spreken, maar aan de andere kant, ik heb nog niet veel moslims de moord horen veroordelen zonder het woord "maar" te gebruiken. De groep extremisten is misschien klein maar het aantal sympathisanten is een stuk groter.

En dan heb ik het nog niet eens over het gewone tuig dat de straten in de grote steden onveilig maken.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 9 november 2004 @ 06:47:27 #41
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23183725
Ok, ik kan me voorstellen dat mensen gaan generaliseren, maar ik ben benieuwd hoeveel mensen nou werkelijk geterroriseerd worden en last hebben van moskeeen.

Ik schrik van het feit dat 40% hoopt dat moslims zich niet welkom voelen in Nederland. En dat de overheid de wet mag overtreden om meer informatie te vergaren. Waarom hebben we dan nog wetten?
  dinsdag 9 november 2004 @ 06:50:31 #42
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23183734
En daarnaast, dat gewone tuig moet gewoon aangepakt worden, moslim, marokkaan of rasechte Nederlander. Zulke vergrijpen hebben een grote impact op het gevoel van veiligheid.
pi_23183756
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 05:31 schreef foetre het volgende:
De overheid mag daarbij eigen wetten overtreden???What the fuck krijgen we onze eigen secret service met 'license to kill' ofzo
Met name op het meer internationale vlak ben ik daar wel bang voor. We hebben op dit moment binnen de westerse inlichtingen diensten vrijwel geen kennis van de moslim cultuur. Dus het sturen van spionnen is dus nu niet mogelijk. Dus dan blijven alleen de volgende methodes over om meer van de extremisten te leren. Te weten Omkoping, afpersing of bedreigen. En met name van het laatste kun je afvragen of dat moreel vernatwoord is. Maar denk niet dat overheden zich daar aan zullen storen. Zeker als het grote algemene publiek daar verder helemaal niets van merkt.
Okuninushi
  dinsdag 9 november 2004 @ 07:07:43 #44
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_23183776
Ben ik de enige die hier enthousiast over is?
Hopelijk gaan we binenkort goed de bezem door dit land halen en zijn we van die allochtonen verlost. Het is toch te gek voor woorden. 16 miljoen mensen op zo'n klein stukje land.

Nederlander radicaliseert na moord

DEN HAAG Na de moord op Theo van Gogh
is de Nederlander geradicaliseerd in
zijn mening over terreurbestrijding.Van
de Nederlanders pleit nu 90 procent
voor meer vrijheden voor de politie en
de justitie,ook al gaat dat ten koste
van de eigen privacy,blijkt uit een
enquête in opdracht van de GPD-bladen.

Telefoon- en internettaps,huiszoekingen
en invallen in moskeeën vindt de grote
meerderheid geen probleem.De overheid
mag daarbij de eigen wetten overtreden.

Bijna 80% van de 1857 ondervraagden
hoopt dat de moord het integratiebeleid
verhardt en 40% hoopt dat moslims zich
niet meer thuis voelen in Nederland.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_23183787
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 05:40 schreef Libris het volgende:
Vind het eng, alleen de stelling al: "Ik hoop dat moslims zich niet gewenst voelen". Ik hoop van harte dat ze zich welkom voelen, dat ze tevreden zijn, dat integreren in de samenleving. Met behoud van moskee en hoofddoek.
Maarja, begin me steeds eenzamer in die opvatting te voelen. Een reden te meer om voorlopig te proberen uit Nederland weg te blijven.
Je bent niet de enige ; sterker nog, 60% van de nl denk er nog zo over.
40% is nog steeds teveel doh
Volgens mij hebben ze niet helemaal door wat ze aan het doen zijn; ik bedoel dit kabinet en dan dit soort uitspraken van het volk doet mij denken aan een ander "democratisch" land aan de andere kant van de oceaan....
Tis weer duidelijk, Angst regeerd....
pi_23183799
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 07:07 schreef Landmass het volgende:
Ben ik de enige die hier enthousiast over is?
Hopelijk gaan we binenkort goed de bezem door dit land halen en zijn we van die allochtonen verlost. Het is toch te gek voor woorden. 16 miljoen mensen op zo'n klein stukje land.
Altijd jammer als emoties het winnen van redelijkheid en verstand. Ik ben ook een buitenlander die hiet al jaren woont en werkt. Netjes me premies en belastingen betaal. En nog nooit iemand kwaad heb gedaan.
Okuninushi
pi_23183808
Daanaast zitten er heel veel Nederlanders in het buitenland. Moeten we die dan weer terugschoppen hier naar toe.
Okuninushi
  dinsdag 9 november 2004 @ 07:33:05 #48
106056 Landmass
pi_23183855
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 07:14 schreef Toyotomi het volgende:

[..]

Altijd jammer als emoties het winnen van redelijkheid en verstand. Ik ben ook een buitenlander die hiet al jaren woont en werkt. Netjes me premies en belastingen betaal. En nog nooit iemand kwaad heb gedaan.
Het is hier wel een beetje druk hier he. Het hele immigratie grapje heeft bovendien meer gekost dan opgeleverd.

We hebben een achterlijke cultuur geimporteerd en die fout moet hersteld worden.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  dinsdag 9 november 2004 @ 07:33:29 #49
106056 Landmass
pi_23183857
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 07:17 schreef Toyotomi het volgende:
Daanaast zitten er heel veel Nederlanders in het buitenland. Moeten we die dan weer terugschoppen hier naar toe.
Waar slaat dat nou weer op.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_23183875
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 06:19 schreef Libris het volgende:

[..]

Ah, heerlijk. Zoals N&A ooit bedoeld was Alleen zijn die rechtse users een beetje minder leuk geworden en met meer gekomen.

Met X-Ray was het pas dikke pret
pi_23183885
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 07:33 schreef Landmass het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op.
Dat is namelijk net zo dom.
Okuninushi
  dinsdag 9 november 2004 @ 07:43:09 #52
106056 Landmass
pi_23183905
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 07:39 schreef Toyotomi het volgende:

[..]

Dat is namelijk net zo dom.
Verschil is dat dit ons land is en wat die Nederlanders in het buitenland doen zaak is voor die landen.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  dinsdag 9 november 2004 @ 07:45:15 #53
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_23183908

Lekkere enquete, jemig.

Als deze enquete representatief is voor het gedachtengoed van het volk dan is er iets fundamenteel niet goed in onze samenleving. En de overheid heeft een geweldige balk in hun ogen omdat ze wel durven te spreken over een tollerante gemeenschap maar deze signalen afgegeven door de gemeenschap niet willen herkennen.

Van de ene kant is deze enquete stemmingsmakerij van de bovenste plank. Ik vraag me ook af welke concrete vragen ze de mensen hebben voorgeschoteld. Aan de andere kant kan hier ook geen positief signaal vanuit gaan.

- The only thing we have to fear is fear itself -

Als er iets de laatste tijd duidelijk is geworden : Is dat zowel Mohammed B alsook de burgerbevolking vergeten zijn waar Nederland eigenlijk voor staat. En deze enquete laat e.e.a. gruwelijk pijnlijk zien.

- We zijn schijnbaar onze geschiedenislessen (Anna Frank, e.d.) vergeten, en we maken elke blunder weer opnieuw. Daarna beloven we plechtig dat we het nooit meer zullen doen, maar na enkele decenia trappen we weer (doodleuk) in dezelfde maatschappelijke valkuil. -

Van gekkigheid wil ik bijna voorstellen om een Rammadam voor alle Nederlanders verplicht !! in te voeren, om een moment van bezinning te nemen waar we in godsnaam mee bezig zijn. Soms lijkt dat laatste hard nodig.

- Je zult maar een moslim zijn en het beste met onze samenleving voorhebben en je wilt werken aan een gezamelijke toekomst. Terwijl dit soort van enquetes je de oren om vliegen, dan ga je toch ook eens goed achter je oren krabben van WTF doe ik hier nog ?, en waarvoor en voor wie doe ik het nog eigenlijk ? -

- Vandaag gaan we Theo cremeren, god hebbe zijn ziel. Maar ondertussen hebben we naast Theo
ook een stukje Nederlandse beschaving in deze oven gestopt (wat we ritueel gaan verbranden). -

dinsdag 9 november 2004 @ 07:49:27 #54
107187 Irrwisch
Leven is het meervoud van lef
pi_23183916
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 05:50 schreef Libris het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik provoceren niet het tegenovergestelde van ongenuanceerd denken. Zelf mag ik graag zo nu en dan een knuppel in een hoenderhok gooien aan de andere kant hou ik er wel degelijk een genuanceerde mening op na. (vind ik, maar ja, wie ben ik )

Het feit dat 40% van de nederlanders zich de mening laat ontlokken dat moslims niet gewenst zijn stemt me droevig.....
De pen is scherper dan het zwaard....
  dinsdag 9 november 2004 @ 07:51:58 #55
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23183927
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 07:45 schreef Drugshond het volgende:

- We zijn schijnbaar onze geschiedenislessen (Anna Frank, e.d.) vergeten, en we maken elke blunder weer opnieuw. Daarna beloven we plechtig dat we het nooit meer zullen doen, maar na enkele decenia trappen we weer (doodleuk) in dezelfde maatschappelijke valkuil. -
Prachtig stuk tekst, je slaat de spijker helemaal op zijn kop. Jammer dat er evangelisten op dit forum zijn die er helaas heel anders over denken (o.a. JohnDope)

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_23183942
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 07:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Prachtig stuk tekst, je slaat de spijker helemaal op zijn kop. Jammer dat er evangelisten op dit forum zijn die er helaas heel anders over denken (o.a. JohnDope)

Ik heb daarom besloten JohnDope net als andere controversiële onderwerpen niet meer als op hetzelfde niveau te plaatsen als de rest van elke respectabele post op dit forum Uit principe schrijf ik die dus voortaan onder de sub
  dinsdag 9 november 2004 @ 07:56:22 #57
107187 Irrwisch
pi_23183948
quote:

Lekkere enquete, jemig.

Als deze enquete representatief is voor het gedachtengoed van het volk dan is er iets fundamenteel niet goed in onze samenleving. En de overheid heeft een geweldige balk in hun ogen omdat ze wel durven te spreken over een tollerante gemeenschap maar deze signalen afgegeven door de gemeenschap niet willen herkennen.

Van de ene kant is deze enquete stemmingsmakerij van de bovenste plank. Ik vraag me ook af welke concrete vragen ze de mensen hebben voorgeschoteld. Aan de andere kant kan hier ook geen positief signaal vanuit gaan.

Als er iets de laatste tijd duidelijk is geworden : Is dat zowel Mohammed B alsook de burgerbevolking vergeten zijn waar Nederland eigenlijk voor staat. En deze enquete laat e.e.a. gruwelijk pijnlijk zien.

Van gekkigheid wil ik bijna voorstellen om een Rammadam voor alle Nederlanders verplicht !! in te voeren, om een moment van bezinning te nemen waar we in godsnaam mee bezig zijn. Soms lijkt dat laatste hard nodig.

- Je zult maar een moslim zijn en het beste met onze samenleving voorhebben en je wilt werken aan een gezamelijke toekomst. Terwijl dit soort van enquetes je de oren om vliegen, dan ga je toch ook eens goed achter je oren krabben van WTF doe ik hier nog ?, en waarvoor en voor wie doe ik het nog eigenlijk ? -

- Vandaag gaan we Theo cremeren, god hebbe zijn ziel. Maar ondertussen hebben we naast Theo
ook een stukje Nederlandse beschaving in deze oven gestopt (wat we ritueel gaan verbranden). -

dinsdag 9 november 2004 @ 08:12:05 #58
6290 Dr_Crouton
pi_23184030
quote:

Lekkere enquete, jemig.

- Vandaag gaan we Theo cremeren, god hebbe zijn ziel. Maar ondertussen hebben we naast Theo ook een stukje Nederlandse beschaving in deze oven gestopt (wat we ritueel gaan verbranden). -

Ja, mensen hebben een flinke schop onder hun kont nodig. Natuurlijk moeten we ons hoeden voor moslim-extrimisme, maar men wil op dit moment de nuance niet gebruiken en veegt iedereen die islamiet is op eenzelfde hoop.
  dinsdag 9 november 2004 @ 08:12:19 #59
107474 bertuskamphof
meer dan bezorgd
pi_23184032
Theo wilde helemaal niets met van God van doen hebben en zijn ziel, denk ik zo maar ,ook niet.Dat is het probleem geitenneukers en christenhonden pooiers van de pedofiele profeet en farizeeers van Allah /God /Jahweh etc. die een wedstrijdje vroom zijn spelen met al deze gevolgen .Hij wilde niet bij een fictieve God/ Allah/Jahweh horen. Bertus

[ Bericht 0% gewijzigd door bertuskamphof op 09-11-2004 08:20:35 ]
pi_23184035
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 07:43 schreef Landmass het volgende:

[..]

Verschil is dat dit ons land is en wat die Nederlanders in het buitenland doen zaak is voor die landen.
Wat ik bedoel aan te geven is dat het een domme emotionele manier van denken is om echt alle moslims over een kam te scheren.
Okuninushi
pi_23184048
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 06:14 schreef Libris het volgende:
Ik vroeg me al af hoe het kwam dat dit topic zo lekker rustig was en er niet meteen allemaal anti-moslim fokkers op sprongen
Volgens mij zijn ze alleen nu wel aan het wakker worden...

(naja...t was goed om weer eens en hekle post vol met wat meer genuanceerde meningen te lezen ipv weer een welles nietes gevecht over moslims)
  dinsdag 9 november 2004 @ 08:41:43 #62
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23184292
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 08:14 schreef Winkelmander het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af hoe het kwam dat dit topic zo lekker rustig was en er niet meteen allemaal anti-moslim fokkers op sprongen
Volgens mij zijn ze alleen nu wel aan het wakker worden...

(naja...t was goed om weer eens en hekle post vol met wat meer genuanceerde meningen te lezen ipv weer een welles nietes gevecht over moslims)
klopt inderdaad, maar het nieuws blijft hetzelfde. Nederland is moslims zat, lijkt het, en de regering is daar voor een groot gedeelte schuldig aan geweest. Cohen die de boel bij elkaar houdt, Balkenende die alleen over normen en waarden kan praten, maar niet de effort neemt om deze normen en waarden over te brengen aan de samenleving, een Wilders die alleen maar loopt te schreeuwen... Er is een slappe politieke generatie, de post Bolkesteijn generatie.
Het wordt tijd dat de politiek de oorzaak aanpakt, niet de hele moslimbevolking zwartmaakt en het vertrouwen weer hersteld en of dat nou de SP, VVD, PvdA, CU of zelfs Wilders is, maakt me geen reet uit.
  dinsdag 9 november 2004 @ 08:42:23 #63
572 Sniper
Gull Catcher
pi_23184303
quote:
iedere andersdenkende de keel doorzagen.
De specialiteit van moslim extremisten.
  dinsdag 9 november 2004 @ 08:43:39 #64
572 Sniper
Gull Catcher
pi_23184319
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 08:41 schreef Libris het volgende:

[..]

klopt inderdaad, maar het nieuws blijft hetzelfde. Nederland is moslims zat, lijkt het, en de regering is daar voor een groot gedeelte schuldig aan geweest.
Tuurlijk. De schuld ligt uiteraard niet bij de moslim extremisten zelf.
pi_23184320
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 06:08 schreef Vision het volgende:
tis idd diep triest dat onschuldigen erop aangekeken worden,
Dat is denk ik niet eens echt de essentie. Mensen hopen dat nu ALLE moslims gewoon opzouten - de slechte en ook de goeie ("voor de zekerheid").
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
  dinsdag 9 november 2004 @ 08:46:16 #66
572 Sniper
Gull Catcher
pi_23184358
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 05:53 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Die paar extremisten zijn het probleem niet zo
LOL. Wat een uitspraak. Blijkbaar dus wel, de eerste moord is inmiddels gepleegd.
pi_23184365
quote:
En vergeet niet dat je dan ook maar even het achterwerk van de lokale imam mag gaan kussen.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_23184366
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 05:53 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Die paar extremisten zijn het probleem niet zo, zolang ze geen voedingsbodem hebben. Met gedrag zoals op teletekst staat kweek je die voedingsbodem juist.
nou nou geen voedingsbodem, kom kom

ik lees in een ander topic dat ook bepaalde jonge knullen op Fok vrouwen de hand niet schudden en muziek niet gedraaid mag worden enmeer vd soort extreme standpunten
ze zullen de enige niet zijn, meer dan we denken ws , al blijf thet ms een relatief kleine groep, maar voedingsbodem is er wel degeljjk, hoor, vergis je niet.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 9 november 2004 @ 08:49:23 #69
572 Sniper
Gull Catcher
pi_23184401
quote:

't is weer duidelijk he.

Het bekende recept ook weer, de schuld ligt uiteraard bij de regering (ik mis eigenlijk de VS als Grote Schuldige Van Alles).
pi_23184430
quote:

Alsof ik dat superioriteitsgevoel niet terugvind bij andere users, nee, absoluut niet.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_23184467
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 08:46 schreef milagro het volgende:

[..]

ik lees in een ander topic dat ook bepaalde jonge knullen op Fok vrouwen de hand niet schudden en muziek niet gedraaid mag worden enmeer vd soort extreme standpunten
ze zullen de enige niet zijn, meer dan we denken ws , al blijf thet ms een relatief kleine groep, maar voedingsbodem is er wel degeljjk, hoor, vergis je niet.
Gut gut gut, extreem zeg, een aantal principes opzij zetten. O o o !

Ik heb altijd al begrepen wat men in het nieuws verstaat onder extremistisch materiaal De Koran ook?
  dinsdag 9 november 2004 @ 08:54:11 #72
572 Sniper
Gull Catcher
pi_23184471
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 08:49 schreef Sniper het volgende:

[..]

't is weer duidelijk he.

Het bekende recept ook weer, de schuld ligt uiteraard bij de regering (ik mis eigenlijk de VS als Grote Schuldige Van Alles).
Misschien ligt een gedeelte van de schuld inderdaad toch bij de instanties die de boel veel en veel te lang hebben laten doorrotten, de bekende fluwelen-dialoog-knuffel aanpak. Daar zijn mensen kotsbeu van. De uitslag van de enquete verbaast mij geenszins.
pi_23184492
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 08:46 schreef milagro het volgende:

[..]

Gelukkig is maar een klein percentage extreem.
  dinsdag 9 november 2004 @ 08:58:41 #74
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23184539
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 08:43 schreef Sniper het volgende:

[..]

Tuurlijk. De schuld ligt uiteraard niet bij de moslim extremisten zelf.
Lees, ik schrijf: de schuld dat Nederlanders zo tegen moslims zijn dat een groot deel van de Nederlanders ze uit NL wil hebben ligt voor een groot deel bij de regering. Natuurlijk zijn moslim extremisten de bron van deze ellende, maar de lakse opstelling van alle partijen maakt het mogelijk dat ze zich kunnen ontplooien.
pi_23184602
imagine.....................
a woman, who seeks equality to men, lacks ambition!
pi_23184695
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 08:53 schreef Youssef het volgende:

[..]

Gut gut gut, extreem zeg, een aantal principes opzij zetten. O o o !

Ik heb altijd al begrepen wat men in het nieuws verstaat onder extremistisch materiaal De Koran ook?
ik vind vrouwen die hand niet willen schudden tenzij je er nie tonder uit kan (hetgeen jij dan een zwakte noemt van jezelf) wel een uiting van extreme beleving vd Koran ja, het gros vd moslims hier heeft er namelijk geen probleem mee, die houden zich dan niet aan de Koran volgens jou?
Waar staat in de Koran dat je vrouwen de hand niet mag schudden?

al die andere zalen die je opnoemde idem dito.
iemand die zegt he tleven onder bv onder het Taliban regime nauwelijks een probleem te zullen vinden, noem ik een extreem persoon, ja
pi_23184729
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:09 schreef milagro het volgende:

[..]

al die andere zalen die je opnoemde idem dito.
iemand die zegt he tleven onder bv onder het Taliban regime nauwelijks een probleem te zullen vinden, noem ik een extreem persoon, ja
En daarom zijn er ook heel veel moslims uit bijv. Afghanistan gevlucht voor de Taliban.
pi_23184740
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:09 schreef milagro het volgende:

[..]

ik vind vrouwen die hand niet willen schudden tenzij je er nie tonder uit kan (hetgeen jij dan een zwakte noemt van jezelf) wel een uiting van extreme beleving vd Koran ja, het gros vd moslims hier heeft er namelijk geen probleem mee, die houden zich dan niet aan de Koran volgens jou?
Waar staat in de Koran dat je vrouwen de hand niet mag schudden?
Wat ben je toch liev dom he milagro. Misschien dat je je billen eens moet doneren aan hongerlijdend Afrika Maar aniweg, , een gebruik kan makkelijk in de vergetelheid raken. Ik kan vele voorbeelden noemen, bijvoorbeeld van alle jongeren die tegenwoordig mp3 spelers hebben om welse muziek te luisteren of alle gladgeschoren wangetjes.

Het is algemeen bekend dat door dit soort zaken mensen het idee krijgen dat een bepaald gebruik niet verkeerd is. Daar had een lezinggever laatst nog een lichtje op laten schijnen Voor het schudden van de hand van een vrouw verwijs ik je vooral naar de Hadith. Misschien dat je ergens een machientje kan vinden op een Hadith site waar je je welse zoekwoordjes in kunt typen.

Ik zie vooruit naar de tijd dat mijn kennis zo groot is dat ik je zo alles kan geven op een presenteerblaadje Niet te vroeg natuurlijk sterven he, milagrootje
  dinsdag 9 november 2004 @ 09:13:12 #79
105769 Zapp
Pim, Theo...jij?
pi_23184746
gaat de goede kant op dus nu nog oprotten met dat woestijnvolk
Van Aartsen zegt dat nu zichtbaar is geworden waar Hirsi Ali en ook de VVD al zo lang op hebben gewezen. "Ik hoop dat we in Nederland de ontkennende fase voorbij zijn. Wat past bij een weerbare democratie is werkelijk tot actie overgaan."
pi_23184760
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 08:55 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

Gelukkig is maar een klein percentage extreem.
je zou je zomaar kunnen vergissen.
terug willen naar de fundamenten vh geloof, hoef je niet altijd aan de buitenkant te zien natuurlijk.

Mohammed Cheppihm bestuurslid vd school in Eindhoven, die te maken kreeg met een aanslag, is voor invoeren vd Sharia bijvoorbeeld, maar hij loopt niet in een djellaba en heeft geen baard van 15 cm. Hij predikt wel voor de doodstraf op homoseksuelen (mits 4 getuigen) maar helaas is dat nie tmogelijk in een land waar de sharia de wet niet is.
Hij beaamt het enkel als je er specifiek naar vraagt, hoeveel moslims vraag jij naar hun opvattingen over bv het invoeren vd sharia?
  dinsdag 9 november 2004 @ 09:14:38 #81
6290 Dr_Crouton
pi_23184765
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:03 schreef gigabitch het volgende:
imagine.....................
...there's no heaven. 's easy if you try.
pi_23184825
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:13 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik kan vele voorbeelden noemen, bijvoorbeeld van alle jongeren die tegenwoordig mp3 spelers hebben om welse muziek te luisteren of alle gladgeschoren wangetjes.

Het is algemeen bekend dat door dit soort zaken mensen het idee krijgen dat een bepaald gebruik niet verkeerd is. Daar had een lezinggever laatst nog een lichtje op laten schijnen Voor het schudden van de hand van een vrouw verwijs ik je vooral naar de Hadith. Misschien dat je ergens een machientje kan vinden op een Hadith site waar je je welse zoekwoordjes in kunt typen.

Ik zie vooruit naar de tijd dat mijn kennis zo groot is dat ik je zo alles kan geven op een presenteerblaadje Niet te vroeg natuurlijk sterven he, milagrootje
Dat bedoel ik nu.

Als je muziek als iets 'heidens' beschouwt ben je zeker gematigd?

Right.

En ik ben bang dat ik dat laatste niet kan beloven, Youssef.
pi_23184850
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:11 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

En daarom zijn er ook heel veel moslims uit bijv. Afghanistan gevlucht voor de Taliban.
nee, werkelijk.
Ik zie hier een knul die het probleem van dat regime niet zo in ziet.
Kunnen we geen ruil doen, meer gematigde Afghanen hier en zij daarheen?
  dinsdag 9 november 2004 @ 09:21:46 #84
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_23184865
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:13 schreef Youssef het volgende:
Voor het schudden van de hand van een vrouw verwijs ik je vooral naar de Hadith.
Voor het geval je het nog niet door had:

Precies dit soort misplaatse "onze woestijn-cultuur is beter" gebrabbel begint de gemiddelde nederlanders strontzat te worden

En je kunt de grote gemene 'rechtsen' de schuld geven,

Maar jij hangt hier de levende advertentie uit, waarom moslims moeten kassen, niet wij 'grote gemene rechtsen'.

Wij hebben hier immers besloten het anders te doen, met goed gevolg, zulk goed gevolg, dat jij met volle teugen van onze welvaart geniet,

Kun je geen afstand doen van je middeleeuwse normen en waarden?

Ga dan lekker weg
&lt;signature here&gt;.
pi_23184893
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:18 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nu.

Als je muziek als iets 'heidens' beschouwt ben je zeker gematigd?

Right.

En ik ben bang dat ik dat laatste niet kan beloven, Youssef.
Wat ben je toch onverbeterlijk Milagro Ik zal de wedervraag aan je stellen "Als je muziek accepteert, ben je dan gematigd?" Dit is weer typisch meten met twee maten. De islam schrijft alles voor, maar als je een paar regels laat vallen dan ben je gematigd. Nee, dan ben je gewoon zondig milagro, zo noemen we dat!

En een ieder die niet kritisch naar zichzelf kan kijken als moslim zijnde moet hulp gaan zoeken in de vorm van kennis

Hoe oud ben je eigenlijk milagro? Je gedrag baart me zorgen, en als ik iets serieus en persoonlijk aan je vraag dan zal ik de informatie zeer zeker niet misbruiken.
pi_23184933
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:21 schreef ExTec het volgende:
Voor het geval je het nog niet door had:
Voor het geval je het nog niet doorhad:

De islam is universeel en Nederland kent een vrijheid van meningsuiting en religie. De islam is niet cultuurgebonden en zodoende treft je dooddoenende uitspraak "ga dan lekker weg" kant noch de aap uit de mouw
quote:
Precies dit soort misplaatse "onze woestijn-cultuur is beter" gebrabbel begint de gemiddelde nederlanders strontzat te worden :')
Ik kies voor bepaadle principes en overtuigingen, waar heb je het over met je 'onze-cultuur-is-beter' brabbeltjes heb je je pilletje wel gehad?
pi_23184951
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 05:31 schreef Dagonet het volgende:
  dinsdag 9 november 2004 @ 09:28:48 #88
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23184969
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 05:31 schreef foetre het volgende:
die hebben we al: zie Erik O.

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_23185013
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:14 schreef milagro het volgende:

[..]

je zou je zomaar kunnen vergissen.
terug willen naar de fundamenten vh geloof, hoef je niet altijd aan de buitenkant te zien natuurlijk.

Mohammed Cheppihm bestuurslid vd school in Eindhoven, die te maken kreeg met een aanslag, is voor invoeren vd Sharia bijvoorbeeld, maar hij loopt niet in een djellaba en heeft geen baard van 15 cm. Hij predikt wel voor de doodstraf op homoseksuelen (mits 4 getuigen) maar helaas is dat nie tmogelijk in een land waar de sharia de wet niet is.
Hij beaamt het enkel als je er specifiek naar vraagt, hoeveel moslims vraag jij naar hun opvattingen over bv het invoeren vd sharia?
Nee, ik vergis me niet.
  dinsdag 9 november 2004 @ 09:35:51 #90
107187 Irrwisch
pi_23185070
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:23 schreef Youssef het volgende:

[..]

Wat ben je toch onverbeterlijk Milagro Ik zal de wedervraag aan je stellen "Als je muziek accepteert, ben je dan gematigd?" Dit is weer typisch meten met twee maten. De islam schrijft alles voor, maar als je een paar regels laat vallen dan ben je gematigd. Nee, dan ben je gewoon zondig milagro, zo noemen we dat!

Laat ik de islam nu eens niet accepteren als zijnde een wetgevende autoriteit. En wanneer iemand daar problemen mee heeft en dat veroordeeld als zijnde zondig dan noem ik dat onverdraagzaam.
pi_23185072
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:23 schreef Youssef het volgende:

[..]

En een ieder die niet kritisch naar zichzelf kan kijken als moslim zijnde moet hulp gaan zoeken in de vorm van kennis

Hoe oud ben je eigenlijk milagro? Je gedrag baart me zorgen, en als ik iets serieus en persoonlijk aan je vraag dan zal ik de informatie zeer zeker niet misbruiken.
kun je nu ook eens gewoon normaal reageren zonder referenties naar een vroege natuurlijke dood mijns persoons, kont, of leeftijd of wat dan ook dat niet terzake dood.

een vrouw de hand niet schudden, muziek niet des Korans vinden, de verplichte baard wel okay vinden is volgens menig moslim ook extreem.

laat staan naar Westerse maatstaven en daar leven we tenslotte niet in een zandbak van 1500 jaar terug.

Een vrouw is blijkbaar niet gelijkwaardig aan de man.
pi_23185091
4 getuigen?
  dinsdag 9 november 2004 @ 09:37:42 #93
107651 Norman42
X-Winglog.tk
pi_23185102
Ze kunnen net zo goed zetten: De Nederlander is openlijker racistisch na moord...
http://www.x-winglog.tk
pi_23185108
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:35 schreef milagro het volgende:

[..]

kun je nu ook eens gewoon normaal reageren zonder referenties naar een vroege natuurlijke dood mijns persoons, kont, of leeftijd of wat dan ook dat niet terzake dood.
Met die vroege natuurlijke dood bedoelde ik anders helemaal niets. Ik vroeg me alleen af hoe de relatie in de toekomst tussen ons twee zal zijn. En dan zal ik je zeker als Allah het wil helpen !
quote:
een vrouw de hand niet schudden, muziek niet des Korans vinden, de verplichte baard wel okay vinden is volgens menig moslim ook extreem.
Milagro, als je geloof dat voorschrijft, waarom zou je deze handelingen dan niet volgen? Dan ben je toch, als jij je ook eens verplaatst, niet geheel goed bezig
  dinsdag 9 november 2004 @ 09:43:09 #95
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_23185189
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:26 schreef Youssef het volgende:

De islam is universeel
Nope. Niks universeel. Dat is de fundamentalist, die spreekt.
quote:
en Nederland kent een vrijheid van meningsuiting
Yup. Nog wel
quote:
De islam is niet cultuurgebonden en zodoende treft je dooddoenende uitspraak "ga dan lekker weg" kant noch de aap uit de mouw
Niet cultuur gebonden?!?

De islam geeft invulling aan een cultuur, net als dat het christendom dat doet.

Maar als je hier pretendeert te zeggen: "De islam hoort overal thuis " think again.

T'is wat we noemen een import geloof.
quote:
Ik kies voor bepaadle principes en overtuigingen, waar heb je het over met je 'onze-cultuur-is-beter' brabbeltjes heb je je pilletje wel gehad?
Ik heb het erover dat als je de voordelen en de nadelen van verschillende culturen tegenover elkaar zet, let op welke cultuur verder ontwikkeld is, qua technologie enzo, de christelijke culturen ver voorlopen op de islamitische

Daar heb ik het over.

En de daar aan gerelateerde 'kronkel' in jou hoofd.

T'komt niet bij je op dat jij in NL zit, omdat je ouders blijkbaar door hadden dat je oorspronkelijke cultuur effectief zo matig is, dat het dat cultuurgebied niet lukt om zich te ontwikkelen.

Daar stap je luchtig overheen, lijkt me ook listig om mee te leven, dat minderwaardigheids gevoel.

En in plaats van pas op de plaats te maken, te erkennen dat in je cultuur gebied iets scheef zit, presenteer jij ons een omgekeerd minderwaardigheids complex, je laat geen kans onbenut om te roepen hoe goed je cultuur is

Maar als je cultuur echt zo fantastisch was, zat je hier niet, hadden we deze discussie niet
&lt;signature here&gt;.
pi_23185214
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:35 schreef milagro het volgende:

[..]

laat staan naar Westerse maatstaven en daar leven we tenslotte niet in een zandbak van 1500 jaar terug.

Een vrouw is blijkbaar niet gelijkwaardig aan de man.
Ook het christendom was vroeger wat extremer. De christelijke (en ook andere gelovigen) mens gingen zich toen wat verder ontwikkelen en veel mensen ontdekten toen (gelukkig) dat het extreme allemaal niet nodig was. De godsdienst werd toen wat aangepast aan de modernere tijden en de mensen namen het allemaal ook wat minder serieus.

Het is dus puur een kwestie van ontwikkeling. Die tijd komt voor 'de moslims' ook nog wel, tot die tijd moeten 'wij' ze een beetje in het gareel trekken als het mis gaat. Die bekrompen gedachtes houden ze er maar op na in die zandverstuiving in het oosten .. zolang de beschaafde wereld er maar geen last van heeft.
Nu gaan huilen dat er moskeeen bedreigd worden is natuurlijk hypocriet.
Haat zaaien is haat oogsten. Hoe jammer ook !

Ik hoop dat we snel gezellig samen kunnen leven zonder al dat gel*l en gezeik met die godsdiensten.
...
pi_23185362
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:43 schreef ExTec het volgende:
T'komt niet bij je op dat jij in NL zit, omdat je ouders blijkbaar door hadden dat je oorspronkelijke cultuur effectief zo matig is, dat het dat cultuurgebied niet lukt om zich te ontwikkelen.

Daar stap je luchtig overheen, lijkt me ook listig om mee te leven, dat minderwaardigheids gevoel.

En in plaats van pas op de plaats te maken, te erkennen dat in je cultuur gebied iets scheef zit, presenteer jij ons een omgekeerd minderwaardigheids complex, je laat geen kans onbenut om te roepen hoe goed je cultuur is

Maar als je cultuur echt zo fantastisch was, zat je hier niet, hadden we deze discussie niet
Je lijkt zo overtuigd te zijn van je standpunten dat je het kennelijk als waarheid aanneemt. Gelukkig heb ik kaas gegeten van beide culturen en kan ik gewoon concluderen dat mijn vader hierheen is gekomen voor werk. Uiteraard verlangt ie weleens terug naar zijn eigen cultuur, dus ik zie het hele minderwaardigheidsprobleem niet.

Ik ken naar mijn idee de meeste Marokkaanse imigranten als mensen die hier zijn komen werken, en niet hier zijn gekomen om te vluchten voor de eigen cultuur. Zo, nu mag je je mening bijstellen
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:01:29 #98
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_23185535
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:53 schreef Youssef het volgende:
... en kan ik gewoon concluderen dat mijn vader hierheen is gekomen voor werk. Uiteraard verlangt ie weleens terug naar zijn eigen cultuur, dus ik zie het hele minderwaardigheidsprobleem niet.
Blijkbaar lukte 'zijn eigen cultuur' het niet om genoeg werkgelegenheid te creeeren

En onze invloedsfeer wel. Erger nog, wij waren zo goed in alle randvoorwaarden mbt werkgelegenheid creeeren, dat we meer werk hadden dan werknemers
quote:
Ik ken naar mijn idee de meeste Marokkaanse imigranten als mensen die hier zijn komen werken, en niet hier zijn gekomen om te vluchten voor de eigen cultuur. Zo, nu mag je je mening bijstellen
Bijstelling is niet vereist.

Je benadrukt mijn punt alleen maar.

Het lukt de invloedsfeer van afkomst niet om goede omstandigheden te creeeren, mbt werkgelegenheid, en dat niet alleen voor je pa niet, maar voor jou blijkbaar ook niet

Want als je economische ontplooingskansen in je land van herkomst net zo gunstig waren als hier, zat je hier denk ik niet
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:03:06 #99
89730 Drugshond
pi_23185567
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:38 schreef Youssef het volgende:
Milagro, als je geloof dat voorschrijft, waarom zou je deze handelingen dan niet volgen? Dan ben je toch, als jij je ook eens verplaatst, niet geheel goed bezig
Denk je ?!

Vanwege het geloof hebben we kruistochten gehad en hebben we vele miljoenen mensen overal op de wereld over de krim gejaagd. In plaats daarvan hebben we een verlichting van het geloof meegemaakt waarbij bepaalde geloofskernwaarden een andere plaats in de samenleving heeft gekregen. Er worden vanwege het Christelijk geloof geen mensen meer verbrand of verketterd omdat ze geen goede volgelingen zijn (met uitzondering van Amerika = doodstraf/levenslange opsluiting). Het omgekeerde in een andere gradatie komt wel voor in Afganistan, Dafur en vele andere fundi landen.

Hoeveel geloofsconflicten kun je opnoemen in de wereld waarbij de bron van het geweld het geloof is ? Om niet partijdig te zijn noem ik er alvast eentje uit eigen boezem.
  • Oeganda - Een veldheer die middels zware repressie de 10 geboden opnieuw wil invoeren.

Geloof zou een fundament mogen zijn op een levenstijl. Maar niet als een absolute kernwaarde waarbij alle persoonlijke vrijheid tot een absoluut minimum beperkt wordt. En alles wat enigzinds buiten het geloofspectrum valt afkeuringswaardig gejegenen (en daarna handelen).
    Dat laatste is heel duidelijk geworden bij Theo van Gogh.

De verlichting van het geloof (vrijwel over heel Europa) is niet uit het niets ontstaan, het was duidelijke wens van de (gehele) bevolking die zich vrij wilde voelen.
    Met dank aan de emancipatie beweging, provo's, hippies, en nog vele groepjes meer. Dit vrijgevochten ideaal zullen we niet makkelijk opgeven (dat weet ik wel zeker). Niemand zit hier te wachten op een declasering van onze samenleving die weer terug gaat naar de middeleeuwen.

Let wel ik keur een geloof niet af, net zo min als drugs alcohol, sex whatever.
    Maar zoals altijd geldt ook hier het credo. - Geniet maar xxxx met mate -
  • pi_23185590
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:01 schreef ExTec het volgende:

[..]

Blijkbaar lukte 'zijn eigen cultuur' het niet om genoeg werkgelegenheid te creeeren

En onze invloedsfeer wel. Erger nog, wij waren zo goed in alle randvoorwaarden mbt werkgelegenheid creeeren, dat we meer werk hadden dan werknemers
    Geldt dat nu ook of lijdt je nu aan een midnerwaardigheidscomplex?
    pi_23185622
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:03 schreef Drugshond het volgende:
    De verlichting van het geloof (vrijwel over heel Europa) is niet uit het niets ontstaan, het was duidelijke wens van de (gehele) bevolking die zich vrij wilde voelen.
    Er is een verschil tussen de wens van het volk en de wens van een Almachtige Kennelijk is de bevolking dan niet overtuigd genoeg van het geloof Ik vind het een beetje raar hoor wat hier gezegd wordt, als je totaal overtuigd bent van alle eigenschappen van Allah, de Alwetende, de Enige, etc. etc. kun je het geloof niet wijzigen.
      dinsdag 9 november 2004 @ 10:08:02 #102
    21608 Red-Ace
    iNSANE fuckedup
    pi_23185638
    quote:

[..]

Dat mag je veronderstellen ja, maar durf je het ook nog wel!?
    Ik begin er zolangzamerhand wel mijn bedenkingen over te krijgen!
    [b]each time i thought i was free... i discoverd a bigger cage![br][url=http://www.kwakkie.com][i]Red-Ace[/i][/url][/b] <<< My Site.
    pi_23185642
    ik ben voor het invoeren van de sharjah (islamitische wetten) op het moment dat nederland in een woestijn is veranderd.
    Buiten deze woestijjn hebben deze wetten totaal geen zin en zijn totaal nutteloos. Ook de 'wetten' voor de joden berusten op dingen waar de keuringsdiens van waren nu op berust.!!

Als nederlander vertik ik het om door de aanhangers van wat voor geloof, katholiek/prothestant/ islam, behandeld te worden als een 'ONGELOVIGE HOND' want ik een Atheist.
    Kom eens langs en dan kunnen we er eens over praten en kunnen jullie eens horen waarom het vermoorden van mensen die het niet met jullie eens zijn totaal fout is.
    En als we het daar niet over eens worden moeten we het eens worden over het invoeren van de doodstraf voor mensen waar we het niet me eens kunen worden.

BEWIJS MIJ DAT JULLIE GOD BESTAAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik ben een gelover in het bestaan van de macht die jullie allemaal jullie ongelijk zal bewijzen.
    En dat kan ii nu al doen zonder iemand te doden zoals jullie al eeuwen doen, ( kruistochten/jihad, IRA , en verder elke oorlog uit de naam van een god . jehova=jeweh=allah=god= (mijn mening) een loser
    die niet heeft opgelet en niet bestaat.
    pi_23185670
    quote:

[..]

zeker
    het komt zeker door de Media en vooral door de Telegraaf
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
      dinsdag 9 november 2004 @ 10:10:37 #105
    13462 BansheeBoy
    pi_23185676
    De verheven westerse wereld, laat me toch niet lachen. Kijk die extreemrechtse uitingen die iedereen uitlaat. Nederland is een verworden tot een vrijplaats waar hooligans, behangers en terroristen gewoon hun gang kunnen gaan

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    pi_23185765
    Nee!!!!!!

nederland is verworden tot een plaats waar we allemaal ' politiek correct ' moeten zijn

en de drugsdealers met hun 1 gram vrij rond kunnen lopen omdat de jurisprudentie de wetgeving heeft verziekt.
      dinsdag 9 november 2004 @ 10:16:14 #107
    89730 Drugshond
    pi_23185773
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:07 schreef Youssef het volgende:
    Er is een verschil tussen de wens van het volk en de wens van een Almachtige Kennelijk is de bevolking dan niet overtuigd genoeg van het geloof Ik vind het een beetje raar hoor wat hier gezegd wordt, als je totaal overtuigd bent van alle eigenschappen van Allah, de Alwetende, de Enige, etc. etc. kun je het geloof niet wijzigen.
    Hmmzz, waarom kun je een geloof niet wijzigen. Als we het geloof niet zouden hebben gewijzigd dan zou de aarde nog steeds in het centrum van het zonnestelsel zitten. En was ruimtevaart (als vorm van menselijke evolutie) nooit van de grond gekomen. In de westerse wereld heeft de wetenschap (noem het maar de leer van de bewijskunde), vele stellingen ontkrachtigd die betrekking hadden op het geloof.

Juist alleen al daarom is het goed dat het geloof geen absolute factor is in ons bestaan. De mensheid heeft recht op een de waarheid (ofschoon niet alles via de wetenschap te verklaren valt, dat is ook een vorm van ironie). Maar zonder deze wetenschap waren we hier nog steeds bezig met de kruistochten en had iedereen een meters dikke plank voor zijn kop.
    pi_23185775
    quote:

[..]

Behoorlijk eng hoor, dat je je leven zo laat lijden door een verhaaltje.
    ...
    pi_23185814
    geloof is achterhaald
    De 'geleerde geschriften' rammelen aan alle kanten
    wat is nu waar aan 'geloof'????
    pi_23185835
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:16 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Hmmzz, waarom kun je een geloof niet wijzigen. Als we het geloof niet zouden hebben gewijzigd dan zou de aarde nog steeds in het centrum van het zonnestelsel zitten. En was ruimtevaart (als vorm van menselijke evolutie) nooit van de grond gekomen. In de westerse wereld heeft de wetenschap (noem het maar de leer van de bewijskunde), vele stellingen ontkrachtigd die betrekking hadden op het geloof.

Juist alleen al daarom is het goed dat het geloof geen absolute factor is in ons bestaan. De mensheid heeft recht op een de waarheid (ofschoon niet alles via de wetenschap te verklaren valt, dat is ook een vorm van ironie). Maar zonder deze wetenschap waren we hier nog steeds bezig met de kruistochten en had iedereen een meters dikke plank voor zijn kop.
    Volgens mij zijn al die wetenschappelijke theoriën die je hierboven beschrijft helemaal niet aan de hand van het geloof te bewijzen, zodoende is het geloof ook nooit ontkracht. Tenzij je het specifiek over de bijbel hebt, want die schijnt 2400 keer herschreven en herdrukt te zijn.
      dinsdag 9 november 2004 @ 10:19:28 #111
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_23185836
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:04 schreef Youssef het volgende:

[..]

Geldt dat nu ook of lijdt je nu aan een midnerwaardigheidscomplex?
    Daar zou je me van mogen beschuldigen als we in turkije of marokko waren.

Dan had je terecht kunnen zeggen "Wat ouwehoer je nou, dat jullie zoveel beter zijn, als dat zo is, wat doe je hier dan?"

Maar dat zijn we niet.

We zijn in Nederland.

En nee, Nederlanders vergoeilijken middeleeuws gedrag niet met verwijzing naar een of ander sprookjesboek
    &lt;signature here&gt;.
    pi_23185844
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:10 schreef BansheeBoy het volgende:
    De verheven westerse wereld, laat me toch niet lachen. Kijk die extreemrechtse uitingen die iedereen uitlaat.

Zoals ik al zei knul, haat zaaien is haat oogsten. We hebben al tijden geen echte last meer gehad van rechts-extremisten in dit land. Simpelweg omdat ze geen reden hadden en dus ook geen voet aan de grond kregen. Die reden hebben de moslim-extremisten ze nu WEL gegeven.
    We inmiddels al in een dusdanig stadium dat veel mensen al een beetje meer begrip gaan tonen voor de rechts-extremistische acties. En DAT is pas ENG !
    ...
    pi_23185952
    Je zou toch verwachten dat de debielisering bleef hangen boven Engeland, maar nee, ook hier heerst het.
    pi_23185954
    even heel simpel.
    het zijn niet de moslims die op dit moment de boel verzieken in dit land.
    het enige wat ik op dit moment zie zijn buitenlanders (helaas grotendeels allemaal moslim) die hier in mijn stadje drugs staan te dealen.

P.S. coke komt uit columbia (is katholiek)
    heroine komt uit afganistan (moslim)

make your choise!!!!
      dinsdag 9 november 2004 @ 10:26:59 #115
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_23185973
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:19 schreef Youssef het volgende:

[..]

Volgens mij zijn al die wetenschappelijke theoriën die je hierboven beschrijft helemaal niet aan de hand van het geloof te bewijzen, zodoende is het geloof ook nooit ontkracht.
    Erg slim ben je ook niet.

Als die theorien gestaafd konden worden aan het geloof, bewees dat immers dat het geloof klopt.

Nu blijft het 'grootse geloof' lekker stilstaan in de middeleeuwen, en wordt het links en rechts ingehaald door de wetenschap
    &lt;signature here&gt;.
      dinsdag 9 november 2004 @ 10:28:42 #116
    89730 Drugshond
    pi_23185998
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:10 schreef BansheeBoy het volgende:
    De verheven westerse wereld, laat me toch niet lachen. Kijk die extreemrechtse uitingen die iedereen uitlaat. Nederland is een verworden tot een vrijplaats waar hooligans, behangers en terroristen gewoon hun gang kunnen gaan
    De verheven islamitische wereld (een andere dwarsstraat), een land waarbij de bevolking zodanig onder druk wordt gezet dat ze 200 dagen per jaar een rouwdag moeten herdenken om hun slachtoffers de laatste eer te bewijzen. En als je niet meedoet kun je veel ellende verwachten uit je directe samenleving. !!!.

Kom op BSB, welk land of staatvorm gaan we nu zwart schilderen..
    Belgie .. pedofilie.
    Amerika .. hamburger en cola cultuur
    Duitsland .. vanwege hun joden vervolging
    Saudi Arabi .. waar "Don Corleone" met de scepter zwaait
    Rusland .. waar de wodka nog steeds rijkelijk vloeit.
    pi_23186014
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:19 schreef Youssef het volgende:

[..]

Volgens mij zijn al die wetenschappelijke theoriën die je hierboven beschrijft helemaal niet aan de hand van het geloof te bewijzen, zodoende is het geloof ook nooit ontkracht. Tenzij je het specifiek over de bijbel hebt, want die schijnt 2400 keer herschreven en herdrukt te zijn.
    Het staat al sinds tijden vast dat de Koran ook vertaald is, bovendien ontbraken hele zinnen ( gevonden geschriften door de tands des tijds aangetast) en die heeft men naar eigen inzicht aangevuld, maar dat wil je natuurlijk niet horen dus is het niet waar.
    pi_23186017
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

Erg slim ben je ook niet.

Als die theorien gestaafd konden worden aan het geloof, bewees dat immers dat het geloof klopt.
    De vraag is of die theoriën ook werkelijk gestaafd konden worden aan de bijbel destijds. Misschien wel, maar wat ik zeker weet is dat huidige theoriën ook 'gestaafd' kunnen worden adhv de Koran. Kom je een keertje naar de moskee?
    quote:
    Nu blijft het 'grootse geloof' lekker stilstaan in de middeleeuwen, en wordt het links en rechts ingehaald door de wetenschap
    De Koran stimuleert duidelijk de wetenschap, ik vraag me af waar men dit soort verzonnen reacties altijd op basseert? Maargoeed, rechts inhalen mag sowieso niet, dus dat geeft meteen weer aan hoe ik over Michieltje moet denken
    pi_23186035
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:28 schreef Drugshond het volgende:

[..]

De verheven islamitische wereld (een andere dwarsstraat), een land waarbij de bevolking zodanig onder druk wordt gezet dat ze 200 dagen per jaar een rouwdag moeten herdenken om hun slachtoffers de laatste eer te bewijzen. En als je niet meedoet kun je veel ellende verwachten uit je directe samenleving. !!!.
    Huh?
      dinsdag 9 november 2004 @ 10:34:55 #120
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_23186100
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:30 schreef Youssef het volgende:

[..]

De vraag is of die theoriën ook werkelijk gestaafd konden worden aan de bijbel destijds.
    Nope, dat konden ze niet. Daarom hebben we geleerd die geschriften met een korrel zout te nemen.

En zie, wat een welvaart het ons gebracht heeft

Itt die andere gelovigen die ik ken, die nog in de middeleeuwen lijken te leven
    quote:
    De Koran stimuleert duidelijk de wetenschap, ik vraag me af waar men dit soort verzonnen reacties altijd op basseert?
    Waar ik dat op baseer? Op de praktijk.

Noem 1 uitvinding de afgelopen 50 jaar gedaan, die de kwaliteit van het leven positief beinvloed welke gedaan is in de islamitische invloedsfeer

Helaasch....
    &lt;signature here&gt;.
    pi_23186103
    ja!!!!!!! Huh???
      dinsdag 9 november 2004 @ 10:35:16 #122
    89730 Drugshond
    pi_23186110
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:31 schreef Youssef het volgende:
    Huh?
    Was een hele mooie (en oprechte docu) op de belgische TV over Iran. Een TV ploeg die toestemming had gekregen om in Iran te filmen en de maatschappij in beeld te brengen.
    Ik was verbaasd (understatement) over de Iraanse maatschappij, maar omgekeerd zullen ze dat ook wel van ons vinden. Maar het was wel een erg leerzame documentaire. Ik hoop dat ze die ooit nog eens op de Nederlandse TV uitzenden.
    pi_23186119
    Wat we er ook van vinden, we wonen hier nou eenmaal met zijn allen!

Dat is een gegeven waaraan wij - ook de meeste rechtsen onder ons - niks aan veranderen!

Laten we er dan in godshemelsnaam of voor mijn part in allahsnaam het beste van maken met zijn allen! Laten we elkaar in de eerste plaats beschouwen als MENSEN!

(dat laatste vooral tegen de CDA-ers - of betekent die afkorting soms: Christus Deed 't Anders?)
    a woman, who seeks equality to men, lacks ambition!
    pi_23186139
    who the fuck is christus!!!!!!
    pi_23186152
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:34 schreef ExTec het volgende:
    Waar ik dat op baseer? Op de praktijk.

Noem 1 uitvinding de afgelopen 50 jaar gedaan, die de kwaliteit van het leven positief beinvloed welke gedaan is in de islamitische invloedsfeer

Helaasch....
    Wat een dooddoener, dat was mijn vraag helemaal niet. Jij insinueert dat de islam helemaal geen wetenschap toestaan en de huidige wetenschappelijke theoriën niet gestaafd kunnen worden met de Koran. En dan zeg ik: Je hebt het mis
    pi_23186169
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:37 schreef Youssef het volgende:

[..]

Wat een dooddoener, dat was mijn vraag helemaal niet. Jij insinueert dat de islam helemaal geen wetenschap toestaan en de huidige wetenschappelijke theoriën niet gestaafd kunnen worden met de Koran. En dan zeg ik: Je hebt het mis
    kom met een bewijs!!!!
      dinsdag 9 november 2004 @ 10:39:18 #127
    106056 Landmass
    pi_23186170
    De Islam is in ieder geval tegen rente. Waarschijnlijk ook de oorzaak van hun achtergestelde positie in deze wereld.
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
    pi_23186191
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:39 schreef Landmass het volgende:
    De Islam is in ieder geval tegen rente. Waarschijnlijk ook de oorzaak van hun achtergestelde positie in deze wereld.
    door deze uitspraak stel je de islam al achter
    pi_23186192
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:39 schreef heathcliff het volgende:

[..]

kom met een bewijs!!!!
    Lees de Koran en de Hadithof google is op wetenschap en islam.
    pi_23186234
    JULLIE GOD BESTAAT NIET!!!!!!!!
    pi_23186263
    quote:

[..]

Je kan goed oppervlakkig op iemands uitspraken ingaan en hem/haar wijzen op gedane uitspraken etc. maar je laat feiten die ter zake doen in de eigenlijke discussie achterwege. Waarom ?
    ...
    pi_23186277
    het antwoord op
    "DE GROTE VRAAG OVER HET LEVEN, HET HELAL , EN DE REST; is...............

42
    pi_23186285
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:43 schreef Fossa het volgende:

[..]

Je kan goed oppervlakkig op iemands uitspraken ingaan en hem/haar wijzen op gedane uitspraken etc. maar je laat feiten die ter zake doen in de eigenlijke discussie achterwege. Waarom ?
    Omdat ik niet met de feiten boven tafel kan komen tenzij ik Google ga gebruiken. En dat ga ik niet doen, want dat kan je heel goed zelf
    pi_23186319
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:40 schreef Youssef het volgende:

[..]

Lees de Koran en de Hadithof google is op wetenschap en islam.
    De koran lezen, nee dank je. Ik heb zulke literatuur na de boeken van Grimm en/of Anderson gelaten voor wat het was. Ik kan m'n tijd wel beter besteden dacht ik zo.
    TIP: Lees eens wat anders, verken de wereld.
    ...
    pi_23186327
    is het tegen je geloof om GOOGLE te gebruiken ??????????????????
      dinsdag 9 november 2004 @ 10:48:01 #136
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_23186350
    quote:

[..]

Ik insinueer niet dat de islam geen wetenschap toestaat.

Ik constateer alleen dat het de islamieten heden ten dage niet lukt om een factor van belang te zijn in de wetenschap.

Zijn er bv. computerbouwers ergens in de islamitische invloedsfeer?

Vooraanstaande pharmaceutische bedrijven?

Vliegtuigbouwers?

*Anything*?

En 'staven aan de koran' kan al helemaal geen sprake van zijn. Hooguit kan de koran vage uitspraken doen waarin jij wenst te lezen dat wetenschap mag. Zoals ik die ook wel in de bijbel kan vinden als ik zoek.

Tof om hier verlicht te gaan roepen 'dat de islam wetenschap niet uitsluit'.

Wij, de mensen that been there, done that, hebben geleerd dat geloof een rem op ontwikkeling is.

Zeg nou zelf, bij alles wat je niet snapt roepen "Allah's/God's wil" en berusten maakt niet het ideale onderzoeks klimaat.

En hoe dan ook, lekker goedkoop, want de praktijk laat het tegenovergestelde zien van wat jij beweert
    &lt;signature here&gt;.
    pi_23186465
    scheiding van kerk en staat is toch nog steeds te sleutel tot vooruitgang

attaturk had dit al een eeuw geleden begrepen.

hitler ook. Daarom bleef hij hij de kerk steunen en hielp het vatikaan de duitsers in WOII
    pi_23186530
    Er zijn Islamitische kerngeleerden, ja, Chemici, wapenexperts, .

Ik zie echter niet in hoe de stelling [i]"Islam moedigt wetenschap aan" onderuitgehaald kan worden door er op te wijzen dat de Islamitische wereld de laatste tijd nou niet bijzonder productief is geweest.
      dinsdag 9 november 2004 @ 10:58:52 #139
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_23186599
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:55 schreef Monidique het volgende:
    Er zijn Islamitische kerngeleerden, ja, Chemici, wapenexperts, .

Ik zie echter niet in hoe de stelling [i]"Islam moedigt wetenschap aan" onderuitgehaald kan worden door er op te wijzen dat de Islamitische wereld de laatste tijd nou niet bijzonder productief is geweest.
    Oh, ongetwijfeld.

Maar dan komen we ook weg met 'Christendom moedigt wetenschap aan' weg.

Hell, wij hebben zelfs de techniek om het te bewijzen.

Ik vinet nogal irrelevant, wat een bepaald sprookjesboek zegt.

Ik heb meer op met de praktijk.
    &lt;signature here&gt;.
    pi_23186605
    sorry , maar israel en pakistan hebben de kennis voor atoombommen gestolen van amerika
    pi_23186619
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:59 schreef heathcliff het volgende:
    sorry , maar israel en pakistan hebben de kennis voor atoombommen gestolen van amerika
    Welkom in de wondere wereld van duizenden jaren wetenschap.
      dinsdag 9 november 2004 @ 11:01:12 #142
    41597 IPdaily
    Lekker Nederlands
    pi_23186652
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:59 schreef heathcliff het volgende:
    pakistan
    Pakistan uit Nederland
    pi_23186661
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:29 schreef milagro het volgende:

[..]

Het staat al sinds tijden vast dat de Koran ook vertaald is, bovendien ontbraken hele zinnen ( gevonden geschriften door de tands des tijds aangetast) en die heeft men naar eigen inzicht aangevuld, maar dat wil je natuurlijk niet horen dus is het niet waar.
    Is op zich natuurlijk ook al een eigen topic waard. Net zo goed als al die 'ooggetuigenverslagen' over het leven van Mohammed door mensen die 200 jaar na de profeet leefden, maar die desalniettemin als bron van de religie worden gezien.
    pi_23186746
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 10:48 schreef ExTec het volgende:
    En 'staven aan de koran' kan al helemaal geen sprake van zijn. Hooguit kan de koran vage uitspraken doen waarin jij wenst te lezen dat wetenschap mag. Zoals ik die ook wel in de bijbel kan vinden als ik zoek.
    Wat spreek je jezelf toch raar tegen Eerder zei je nog dat de platte wereld theorie nog gestaafd kon worden aan de bijbel, maar nu in de Koran lezen we toch maar 'wat we willen'. Vervolgens wil je wel weer een poging doen om die wetenschap van nu te herleiden naar het christendom terwijl je dat weer eerder stellig ontkende omdat 'we' juist zo verlicht waren.

Zie je het nog wel zitten
    pi_23186851
    de wereld is plat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      dinsdag 9 november 2004 @ 11:15:12 #146
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_23186983
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 11:05 schreef Youssef het volgende:

[..]

Wat spreek je jezelf toch raar tegen Eerder zei je nog dat de platte wereld theorie nog gestaafd kon worden aan de bijbel, maar nu in de Koran lezen we toch maar 'wat we willen'. Vervolgens wil je wel weer een poging doen om die wetenschap van nu te herleiden naar het christendom terwijl je dat weer eerder stellig ontkende omdat 'we' juist zo verlicht waren.

Zie je het nog wel zitten
    Ik zie het perfect zitten, youssef.

Overigens heb ik het niet over de platte wereld gehad, dat was iemand anders.

Jij loopt hier heel 'verlicht' te verkondigen dat de islam niet perse tegen wetenschap is,

Ik denk dat de islam net zo'n rem is als dat het christendom dat was. En; nogmaals: er zullen genoeg zinssneden in de bijbel te vinden zijn die ik ook kan kapen en me eigen invulling aan kan geven, en dan ook kan roepen 'dat het christendom wetenschap ondersteund'.

Alleen ik ben niet zo hypocriet.

Jij wel, want jou 'grootse geloof' kan immers niet mis doen.

Die platte aarde, is al een stukje realisme, dat je van ons mensen krijgt te horen, niet uit dat boek ofzo.

Dat is ook logisch, zie m'n eerdere analogie over wat je niet snapt toeschrijven aan een god, en vervolgens berusten.

Maar als jij jezelf wilt vertellen dat jou geloof 'voor de verandering ' weer superieur is, ga je gang.

Je leuke propaganda ten spijt, loopt de islamitische wereld schrikbarend achter op de christelijke.

Dus: lekker boeie
    &lt;signature here&gt;.
      dinsdag 9 november 2004 @ 11:16:06 #147
    89730 Drugshond
    pi_23187003
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 11:05 schreef Youssef het volgende:
    ....
    Youssef ik heb die foto uit het andere form alweer weggehaald..
    Was een grapje
    pi_23187127
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 05:28 schreef Calella het volgende:
    [afbeelding]

Ik heb meer het gevoel dat die mensen nu eindelijk voor hun ware mening uit durven te komen, onder het mom van: "Nu mag het eindelijk".
    Inderdaad . Het ware gezicht laat zich eindelijk zien.
    pi_23187212
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 11:15 schreef ExTec het volgende:

Ik zie het perfect zitten, youssef.

Dus: lekker boeie
    Ik vind je discussies eigenlijk totaal niet boeiend en irrelevant Je kaapt een topic voor je eigen ideologieën en dat zie ik niet zitten
    pi_23187216
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 11:22 schreef Chadi het volgende:

[..]

Inderdaad . Het ware gezicht laat zich eindelijk zien.
    Eindelik na 20 jaar 'politiek correct; te zijn mogen we als nederlanders eens weer zeggen wat we er van vinden.

Dit is al veel te lang onderdrukt. Na feminisme,discriminatie en positieven discriminatie en meer van dat soort geitewollensokken politiek gaan we nu weer eerlijk zijn.
      dinsdag 9 november 2004 @ 11:31:52 #151
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_23187341
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 11:26 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik vind je discussies eigenlijk totaal niet boeiend en irrelevant Je kaapt een topic voor je eigen ideologieën en dat zie ik niet zitten
    Net zoals ik jouw argument "Moet je de hadtih lezen" niet relevant en zeker niet boeiend vind

En daarbij ga jij ook helemaal niet in op de argumenten die ik geef.
    &lt;signature here&gt;.
    pi_23187366
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 11:26 schreef heathcliff het volgende:

[..]

Eindelik na 20 jaar 'politiek correct; te zijn mogen we als nederlanders eens weer zeggen wat we er van vinden.

Dit is al veel te lang onderdrukt. Na feminisme,discriminatie en positieven discriminatie en meer van dat soort geitewollensokken politiek gaan we nu weer eerlijk zijn.
    Eindelijk mag je zeggen waar je al die tijd mee bezig was . Moet wel een opluchting zijn voor die 40% .
    pi_23187412
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 11:31 schreef ExTec het volgende:

[..]

Net zoals ik jouw argument "Moet je de hadtih lezen" niet relevant en zeker niet boeiend vind

En daarbij ga jij ook helemaal niet in op de argumenten die ik geef.
    Als je graag over feiten wil spreken die voortkomen uit een bepaald geloof moet je wel de correcte gebruiken. Het is dus aan jou de boel te bestuderen als dat je echt boeit
      dinsdag 9 november 2004 @ 11:39:30 #154
    34163 Pikkebaas
    Corporate Overlord
    pi_23187496
    Ik hoop dat ze allemaal optiefen !!

Iedereen die hier niet wil zijn, die het niet met onze manier van doen eens is, iedereen die zich een vijand van het westen voelt of noemt moet gewoon optiefen !!
    Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
    Van vreemde smetten vrij,
      dinsdag 9 november 2004 @ 11:40:06 #155
    13462 BansheeBoy
    pi_23187505
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 11:35 schreef Youssef het volgende:

[..]

Als je graag over feiten wil spreken die voortkomen uit een bepaald geloof moet je wel de correcte gebruiken. Het is dus aan jou de boel te bestuderen als dat je echt boeit
    Youssef, bespaar je de moeite, ik zie dat je oprecht je best doet Extec te onderwijzen en te benuttigen met kennis, alleen jammer genoeg doet hij alsof j het verplicht bent en krijg je geen credits dan wel respect van hem, een soort van trollen zeg maar.

Maar ik hoef denk ik niemand uit te leggen hoe Extec post

pi_23187508
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 11:39 schreef Pikkebaas het volgende:

Iedereen die hier niet wil zijn, die het niet met onze manier van doen eens is, iedereen die zich een vijand van het westen voelt of noemt moet gewoon optiefen !!
    amen to that brother
      dinsdag 9 november 2004 @ 11:42:03 #157
    29421 The-Chosen1
    take your shirt off
    pi_23187554
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 11:39 schreef Pikkebaas het volgende:

idd
    raise up !!
    pi_23187573
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 11:40 schreef BansheeBoy het volgende:
    Inderdaad, het enige wat ik zie zijn een groot aantal witregels die die probeert te compenseren met vetgedrukte woorden Het enige wat ik eraan over houd is een onvoldoende voor mijn proefwerk
    pi_23188038
    sorry, dit kan hier niet. (daarbij is het nep..)

[ Bericht 64% gewijzigd door Loedertje op 09-11-2004 12:38:25 ]
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_23188069
    Ja, en? Ik vermoed dat dat niet helemaal volgens de policy is, en terecht natuurlijk, ontzettend asociaal, .
    pi_23188111
    Wat ik denk: als je mensen hier naar toe haalt om ongeschoold zwaar werk op te knappen zijn dat niet de mensen met de meeste kansen in hun eigen land. Het zijn primitievere, armere mensen geweest, die niet alleen in de beleving van hun geloof maar in hun hele maatschappelijke ontwikkeling achterlopen. Er wonen hier Moslims die er qua geloofsbeleidenis veel ouderwetsere en primitievere denkbeelden op nahouden dan het in het land van herkomst gebruikelijk is. Hoe komt dat? Ik denk door de achtergestelde positie waaruit ze al begonnen, maar ook doordat ze tientallen jaren naar binnen hebben geleefd zonder werkelijk contact te hebben met onze maatschappij en de vrijheden die wij geleidelijk aan met elkaar hebben verworven. Zij hoefden nooit in te burgeren Dat de oude gastarbeiders tientalllen jaren als angstigvallige schimmen door onze maatschappij bewogen, hebben we lekker op zijn beloop gelaten. Veel van hun kinderen groeiden op met die enorme teweedeling tussen thuis en de straat, als kind van een gastarbeider het gevoel nergens bij te horen maar nog wel met die ouderwetse geloofsnormen thuis. De kleinkinderen zijn meestal al een stuk verder, maar die tweede generatie is over het algemeen vrij kansloos gebleken. Ik denk dat de psychische problemen van die tweede generatie en soms nog de derde zwaar zijn onderschat.

Er is in Nederland jarenlang een vriendelijk geitenwollensokkenbeleid gevoerd, iedereen kon zijn gang gaan. Op zich prima maar tegenlijkertijd had men geen antwoord op grimmiger wordende toestanden in de grote steden en sloot men de ogen voor het feit dat bepaalde dingen een veel kordater optreden vereisten . Na 911 en meneer Fortuyn krijgen we ineens een regering die de VS nablaat en met gespierde taal aan synptoombestrijding doet. Ineens moeten mensen die al 30 jaar hier wonen inburgeren en moeten we in een politiestaat wonen. Dat zijn zouthoudertjes en geen werkelijke oplossingen. Mensen die we al 30 jaar in hun sop hebben laten gaarkoken bereik je daar niet meer mee, noch worden er problemen mee opgelost. Wensen dat alles zomaar vanzelf verdwijnt door harder politieoptreden of de moslims het land uit te gooien is een domme illusie.

We kunnen ons met zijn allen beter richten op gezonde intergatie van de kinderen van dit moment en daarvoor moet er meer communicatie plaatsvinden met verstandige ontwikkelde mensen uit de Moslimgemeenschap of welke andere overtuigingen dan ook. Tegelijk moeten dubieuze organisaties en verenigingen zonder omhaal hard worden aangepakt. Aanslagen op scholen zijn iig niet het antwoord.
    Jusqu'ici tout va bien...
    pi_23188443
    Nederland is klaar voor een militair bewind!
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      dinsdag 9 november 2004 @ 12:32:49 #163
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_23188487
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 11:35 schreef Youssef het volgende:

[..]

De feiten veranderen niet, ook niet als jij er nog een lap koran teksten tegenaan gooit.

En die feiten zijn dat de islamitische wereld schrikbarend achterloopt in vergelijking met de christelijke, op het gebied van ontwikkeling.

Dat zijn de feiten die meetbaar zijn, en er toe doen.

En ik ben niet geintresseerd in je sprookjesboek.

Als ik je aanspreek op nadelege gevolgen van je geloof, zou het in een discussie sieren als je erop in gaat.

En verwijzen naar een sprookjesboek is dat niet.
    &lt;signature here&gt;.
      dinsdag 9 november 2004 @ 12:36:54 #164
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_23188564
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 11:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Youssef, bespaar je de moeite, ik zie dat je oprecht je best doet Extec te onderwijzen en te benuttigen met kennis, alleen jammer genoeg doet hij alsof j het verplicht bent en krijg je geen credits dan wel respect van hem, een soort van trollen zeg maar.

Credit where credit due is.

Qua 'onderwijzen' en het 'te benuttigen' met kennis;

Jullie 'brengen' niemand iets bij.

Jullie komen niet verder dan een platitude verwijzend naar je sprookjesboek.

Voor een fundi zal allahs woord genoeg zijn, maar blijkbaar hebben jullie niet door dat een Nederlander geen boodschap heeft aan allah's woord.

Een nederlander zul je moeten overtuigen.
    &lt;signature here&gt;.
      dinsdag 9 november 2004 @ 12:42:16 #165
    89730 Drugshond
    pi_23188671
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 12:12 schreef Manono het volgende:
    ...
    Leuk betoog
    quote:
    We kunnen ons met zijn allen beter richten op gezonde intergatie van de kinderen van dit moment en daarvoor moet er meer communicatie plaatsvinden met verstandige ontwikkelde mensen uit de Moslimgemeenschap of welke andere overtuigingen dan ook.
    Ja, maar . Wat de doen met die gevallen waarbij intergatie niets uithaald.
    Of anders gezegd voor die mensen die niet kiezen voor de noodzakelijke intergatie/maatschappelijke betrokkenheid.
    - Vallen die weer tussen het wal en het schip, met aan de ene kant de gematigde moslimis gemeenschap en aan de andere kant de overheid -

Je geeft wel aan wat we wel en niet zouden moeten doen, maar een totaal oplossing voor alle verschijningsvormen geef je niet. Of moeten we deze mensen als reddeloos verloren gaan beschouwen ?
      dinsdag 9 november 2004 @ 13:13:46 #166
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_23189426
    "intergratie"
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      FOK!fotograaf dinsdag 9 november 2004 @ 13:19:47 #167
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_23189565
    Het is natuurlijk erg dom en triest dat rellende debieltjes willekeurig moskeeen of scholen slopen. Aan de andere kant vind ik ook het wel eens goed dat moslims voelen hoe het is om opgejaagd te worden door een ratioloze tegenstander.

Helaas worden de moslims nu tot elkaar veroordeelt, terwijl het beter zou zijn om de islamitische gemeenschap te helpen om van de schadelijke elementen af te komen. En tja, ik snap nog steeds niet echt waarom iedereen nu ineens zo fel is over moslims, terwijl je de genoemde maatregelen imo toe zou moeten passen op alle allochtonen, dus ook bijvoorbeeld antilliaanse of somalische.
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
      dinsdag 9 november 2004 @ 13:25:53 #168
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_23189716
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 12:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
    Nederland is klaar voor een militair bewind!
    Het zal je nog tegenvallen. Militairen zijn een stuk toleranter dan de 40% xenofoben die de burgermaatschappij kent.

Hmm.

Nu ik dat zo tik, misschien is je idee zo slecht nog niet.
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
    pi_23189791
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 13:19 schreef freud het volgende:
    Aan de andere kant vind ik ook het wel eens goed dat moslims voelen hoe het is om opgejaagd te worden door een ratioloze tegenstander.
    .
      Moderator dinsdag 9 november 2004 @ 13:31:40 #170
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_23189863
    dan gaat het budget iig omhoog

ik wil 30 extra apache's en 18 lichte helikopters van Eurocopter (modden met Longbow radar erop) ... en 30 nh90tth

de rest boeit me niet

0w en 2x fokker kingbird
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
      Moderator dinsdag 9 november 2004 @ 13:32:43 #171
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_23189885
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 13:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

.
    indeed

ik kan me niet voorstellen dat 1% van de figuren die dergelijk onzin uitkramen zelf uberhaupt het gevoel hebben dat er op ze gejaagd wordt

gewoon negeren
    pi_23189887
    Ik hoop dat ze zich zo onwelkom voelen (wat ze ook zijn) dat ze massaal oppleuren naar waar ze vandaan kwamen.
      dinsdag 9 november 2004 @ 13:33:26 #173
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_23189903
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 13:19 schreef freud het volgende:
    Het is natuurlijk erg dom en triest dat rellende debieltjes willekeurig moskeeen of scholen slopen. Aan de andere kant vind ik ook het wel eens goed dat moslims voelen hoe het is om opgejaagd te worden door een ratioloze tegenstander.

Helaas worden de moslims nu tot elkaar veroordeelt, terwijl het beter zou zijn om de islamitische gemeenschap te helpen om van de schadelijke elementen af te komen. En tja, ik snap nog steeds niet echt waarom iedereen nu ineens zo fel is over moslims, terwijl je de genoemde maatregelen imo toe zou moeten passen op alle allochtonen, dus ook bijvoorbeeld antilliaanse of somalische.
    Waarom op ALLE allochtonen? Turken passen zich behoorlijk goed aan, om maar een groep te noemen. Surinamers ook. Beiden zijn het voorbeelden van groepen die in het begin verguisd werden (het grootste deel van jullie is te jong om het te herinneren, maar in de jaren 70 was de standaarduitdrukking voor een Surinamer "Oe-ij Oe-illen Oe-ee-Oe-ee") en nu door de bank genomen succesvol meedoen aan het maatschappelijk en economisch verkeer. Een heel groot deel van de -vooral beter opgeleide- Marokkanen ook. Het gaat om de gasten die zich niet aan willen passen, en zelfs radicaliseren. De "Kut-Marokkaantjes".
    - Privacy Matters
    pi_23189918
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 13:25 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het zal je nog tegenvallen. Militairen zijn een stuk toleranter dan de 40% xenofoben die de burgermaatschappij kent.

Hmm.

Nu ik dat zo tik, misschien is je idee zo slecht nog niet.
    Het lijkt mij een goed idee.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      Moderator dinsdag 9 november 2004 @ 13:34:41 #175
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_23189929
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 13:32 schreef ScotchPad het volgende:
    Ik hoop dat ze zich zo onwelkom voelen (wat ze ook zijn) dat ze massaal oppleuren naar waar ze vandaan kwamen.
    en wat als ze in Nederland zijn geboren?

bekeren of executeren?
    uberhaupt gewoon maar executeren?

gratis laten douchen?
      dinsdag 9 november 2004 @ 13:35:22 #176
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_23189939
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 13:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

bekeren of executeren?

gratis laten douchen?
    Voetenspoelen!
    - Privacy Matters
      Moderator dinsdag 9 november 2004 @ 13:35:24 #177
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_23189941
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 13:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het lijkt mij een goed idee.
    zeker geen militair?
      dinsdag 9 november 2004 @ 13:37:49 #178
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_23189981
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 13:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

zeker geen militair?
    Ik post net dat het nog niet zo'n gek idee is... De democratie een jaartje of 4 buiten werking (door een militaire dictatuur) kan best een helende werking hebben op ALLE bewoners van dit land. Ik vrees aleen dat de linkerzijde van het spectrum daarna weer met het opgestoken vingertje gaat rondlopen.
    - Privacy Matters
    pi_23190130
    In nederland gedraag je je, naar de normen en waarden van hier, zo niet dan kijk je verder naar een plek waar je deze normen en waarden beter bevallen.
    Dat betekend dus niet dat je met geweld en dreiging anderen naar jou hand kan gaan zetten,mensen die dit doen, moeten gewoon vertrekken!
    joure dead
    pi_23190194
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 13:37 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik post net dat het nog niet zo'n gek idee is... De democratie een jaartje of 4 buiten werking (door een militaire dictatuur) kan best een helende werking hebben op ALLE bewoners van dit land. Ik vrees aleen dat de linkerzijde van het spectrum daarna weer met het opgestoken vingertje gaat rondlopen.
    Ik denk ook dat het goed is voor dit land om het leger te orde een tijdje te laten herstellen. Hoe links er over denkt daar lig ik verder niet wakker van, het moet maar in het belang van dit land.
      Moderator dinsdag 9 november 2004 @ 13:49:44 #181
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_23190286
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 13:37 schreef RonaldV het volgende:

[..]

helende werking op wat?

Nederland is niet ziek of kapot ... enige reden dat het slecht gaat momenteel is de economie en dat is niet geheel afhankelijk van Nederland.

Het zou wel kunnen werken als we daarbij gelijk Belgie of het ruhrgebied innemen en leegpompen ... of de defensieindustrie carte blanche geven (en zelf ook flink gaan aanschaffen) maar daar heb je geen militair bewind voor nodig
    pi_23190574
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 13:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

bekeren of executeren?

gratis laten douchen?
    Nee hoor. Gewoon lekker terug naar waar hun ouders vandaan komen. Het gros heeft toch een dubbel paspoort, spreekt, voelt en beschouwd zichzelf als Marokkaan/Algerijn en dergelijke, dus dat moet geen enkel probleem zijn.

Mohammed B was ook hier geboren, toch verdiend hij het niet om in dit land te mogen verblijven.
      Moderator dinsdag 9 november 2004 @ 14:06:25 #183
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_23190653
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 14:02 schreef ScotchPad het volgende:

[..]

Nee hoor. Gewoon lekker terug naar waar hun ouders vandaan komen. Het gros heeft toch een dubbel paspoort, spreekt, voelt en beschouwd zichzelf als Marokkaan/Algerijn en dergelijke, dus dat moet geen enkel probleem zijn.

Mohammed B was ook hier geboren, toch verdiend hij het niet om in dit land te mogen verblijven.
    eigenlijk zouden we milosevic vrij moeten laten en adviseur van balkenende maken.

die heeft nogal praktijkervaring in wat jij voorstelt.

jammer dat Hitler dood is
    pi_23190677
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 14:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

eigenlijk zouden we milosevic vrij moeten laten en adviseur van balkenende maken.

Het eerste goede idee van jou
      Moderator dinsdag 9 november 2004 @ 14:07:57 #185
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_23190685
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 14:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het eerste goede idee van jou
    en de zoveelste troll van jou
    pi_23190711
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 14:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

en de zoveelste troll van jou
    We zullen maar zwijgen over jouw Hitler-opmerking die kant noch wal raakt
      Moderator dinsdag 9 november 2004 @ 14:09:14 #187
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_23190718
    doe maar
      dinsdag 9 november 2004 @ 14:20:33 #188
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_23190968
    verkapt "ik heb zin om dronken te worden" topic?
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
    pi_23191009
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 14:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

Klopt. De problemen die ze in Yougoslavie al 10 jaar geleden hadden hebben ons nu ook bereikt. Ik weet wel zeker dat Milosevic vandaag zijn betoog zal beginnen met 'zo, het moslimfascistisch geweld heeft Nederland ook bereikt he?'
    quote:
    jammer dat Hitler dood is
    Tja, de moslimfascisten zouden een goede jodenhatende militaire leider wel kunnen gebruiken ja. Mein Kampf schijnt verplichte literatuur onder moslimfundis te zijn.
    pi_23191031
    En nu maar hopen dat een een aantal lieden er hun conclusies uittrekken.
      dinsdag 9 november 2004 @ 14:33:41 #191
    34163 Pikkebaas
    Corporate Overlord
    pi_23191301
    Moslimfascisme is op zich een goed dekkende term. Het schept afstand van gematigde moslims en geeft de extremiteit goed aan !
    Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
    Van vreemde smetten vrij,
    pi_23191567
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 14:33 schreef Pikkebaas het volgende:
    Moslimfascisme is op zich een goed dekkende term. Het schept afstand van gematigde moslims en geeft de extremiteit goed aan !
    Het is gewoon fascisme wat die lui doen.

Puur, haatzaaiend, imperialistisch fascisme. En de niet-moslim is de untermensch volgens hun.
      dinsdag 9 november 2004 @ 14:43:56 #193
    6290 Dr_Crouton
    pi_23191604
    quote:

[..]

Maar de mens kan wel veranderen.
      Moderator dinsdag 9 november 2004 @ 14:44:18 #194
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_23191615
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 14:42 schreef ScotchPad het volgende:

[..]

Het is gewoon fascisme wat die lui doen.

Puur, haatzaaiend, imperialistisch fascisme. En de niet-moslim is de untermensch volgens hun.
    eigenlijk denken ze dus precies over niet moslims als jij over moslims denkt?
    pi_23191837
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 13:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het goed is voor dit land om het leger te orde een tijdje te laten herstellen. Hoe links er over denkt daar lig ik verder niet wakker van, het moet maar in het belang van dit land.
    Het NL-leger bedoel je
    Ben je de afgang in Sebrenica vergeten
    pi_23191908
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 14:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

eigenlijk denken ze dus precies over niet moslims als jij over moslims denkt?
    Nee. Want zij willen mij dood hebben en zijn bereid dat in de praktijk te brengen en ik wil hun slechts terug naar waar ze vandaan komen.
      Moderator dinsdag 9 november 2004 @ 14:56:11 #197
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_23191971
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 14:51 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Het NL-leger bedoel je
    Ben je de afgang in Sebrenica vergeten
    ik iig wel

leg de relevantie is uit?
      Moderator dinsdag 9 november 2004 @ 14:56:34 #198
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_23191981
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 14:54 schreef ScotchPad het volgende:

[..]

Nee. Want zij willen mij dood hebben en zijn bereid dat in de praktijk te brengen en ik wil hun slechts terug naar waar ze vandaan komen.
    maar veel zijn hier geboren?
      dinsdag 9 november 2004 @ 14:59:38 #199
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_23192065
    dan moeten ze dus weer terug hun mamma in?
      Moderator dinsdag 9 november 2004 @ 15:00:18 #200
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_23192083
    you nasty!
    pi_23192102
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 14:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik iig wel

leg de relevantie is uit?
    Wel, iemand begon over het herstellen van de orde door het leger ... vandaar.
      dinsdag 9 november 2004 @ 15:05:18 #202
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_23192231
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 15:00 schreef sp3c het volgende:
    you nasty!
    zag je het vraagteken?
      Moderator dinsdag 9 november 2004 @ 15:07:11 #203
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_23192285
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 15:00 schreef sol1tair het volgende:

[..]

vandaar wat?
      Moderator dinsdag 9 november 2004 @ 15:07:42 #204
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_23192302
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 15:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zag je het vraagteken?
    de gedachte alleen al
    pi_23192306
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 15:00 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Het moet natuurlijk wel anders aangepakt worden als in Srebrenica, maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken volgens mij.
      FOK!fotograaf dinsdag 9 november 2004 @ 15:08:28 #206
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_23192327
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 13:32 schreef sp3c het volgende:
    indeed

ik kan me niet voorstellen dat 1% van de figuren die dergelijk onzin uitkramen zelf uberhaupt het gevoel hebben dat er op ze gejaagd wordt
    gewoon negeren
    Als je kritiek hebt op de islam, dan loop je een aardige kans om geweld op je nek te halen. Als je als moslim kritiek hebt op een willekeurig onderwerp, dan moet dat mogen, en wordt je echt niet fysiek bedreigd. Vanuit die ongelijkheid kan ik me voorstellen dat mensen het niet altijd erg vinden dat de rollen nu eens omgedraaid zijn. Ik gaf ook al aan dat ik het absoluut niet goedkeur, maar dat ik me het gevoel goed voor kon stellen. Dat je gelijk doorslaat, daar kan ik persoonlijk niets aan doen, en zou het prettig vinden als je je overtrokken opvattingen niet te snel op een ander projecteerd.
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 13:33 schreef RonaldV het volgende:
    Waarom op ALLE allochtonen?
    Omdat ik het bullshit vind om mensen op geloof aan te pakken. Iedereen die hier te gast is en zich niet gedraagd moet daarop gewezen worden. En nee, ik vind iemand die een duaal paspoort heeft geen autochtoon. Of het nou een marokkaan, canadees of somalier is.
    quote:
    Turken passen zich behoorlijk goed aan, om maar een groep te noemen. Surinamers ook. Beiden zijn het voorbeelden van groepen die in het begin verguisd werden (het grootste deel van jullie is te jong om het te herinneren, maar in de jaren 70 was de standaarduitdrukking voor een Surinamer "Oe-ij Oe-illen Oe-ee-Oe-ee") en nu door de bank genomen succesvol meedoen aan het maatschappelijk en economisch verkeer.
    Jammer dat je me dingen in de mond legt. Ik heb het nooit gehad over normaal gedragende mensen. Dat jij dat wel leest zegt imo meer over jou dan over mij. Iedereen die zich fatsoenlijk weet te gedragen is hier welkom. En natuurlijk is het mogelijk om als allochtoon succesvol te zijn, wat dat betreft zijn er gelijke kansen. Het is alleen wel een kwestie van wil en eigen inzet. Als je gebrekkig nederlands spreekt, dan moet je geen hoge baan verwachten bijvoorbeeld. Het ligt op dat vlak meer aan de persoon zelf dan aan mindere kansen imo.
    quote:
    Een heel groot deel van de -vooral beter opgeleide- Marokkanen ook. Het gaat om de gasten die zich niet aan willen passen, en zelfs radicaliseren. De "Kut-Marokkaantjes".
    Dat zeg ik, gamma...
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      dinsdag 9 november 2004 @ 15:10:08 #207
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_23192383
    omg, ik ben zo blij dat fok! geen afspiegeling is van de maatschappij is
    Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
    Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
    Ecosia
    ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
    pi_23193090
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 14:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar veel zijn hier geboren?
    Dubbel paspoort dus geen enkel probleem.
    pi_23193140
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 11:03 schreef zodiac het volgende:
    Van mij mogen ze alles tappen.
    Ik heb toch niks te verbergen.
    ik kan me nog herinnern dat bush ooit zei dat binladen hekel heeft aan democratie en dat hij dus alles doet om de democratie en vrijheid in het westen te vernietigen.
    Nu dat de nederlanders zelf dat ook willen..kan ik nu alleen Binladen feliciteren met zijn vierde overwinning: overwinning op 11/9, overwinning toen de leider van de CIA afstapte zonder binladen te oppakken, overwinning toen hij weer verscheen vlakvoor de amerikaanse verkiezingen en nu de overwinning tegen de democratie....het is hem gelukt om de democratie te beperken en de kern ervan betekenisloos te maken...

FOK!fotograaf dinsdag 9 november 2004 @ 16:00:37 #210
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_23193880
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 15:10 schreef Jumparound het volgende:
    omg, ik ben zo blij dat fok! geen afspiegeling is van de maatschappij is
    Ik vraag me af hoe jij weet dat Fok! niet representatief is. Ik wist niet dat daar ooit naar gekeken was. Kan je misschien even aangeven waar je die wijsheid vandaan hebt? Ik heb blijkbaar dit belangrijke feitje over het hoofd gezien.
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      dinsdag 9 november 2004 @ 16:03:26 #211
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_23193950
    freud, die zuig ik uit mn duim....
    Maar als fok WEL een afspiegeling zou zijn geweest dan hadden er nu wel wat meer moskeeen / kerken / moslims in de fik gestaan dan dat er nu doen.
    Ecosia
      FOK!fotograaf dinsdag 9 november 2004 @ 16:06:26 #212
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_23194036
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 15:35 schreef zurich het volgende:
    ik kan me nog herinnern dat bush ooit zei dat binladen hekel heeft aan democratie en dat hij dus alles doet om de democratie en vrijheid in het westen te vernietigen.
    Nu dat de nederlanders zelf dat ook willen..kan ik nu alleen Binladen feliciteren met zijn vierde overwinning: overwinning op 11/9, overwinning toen de leider van de CIA afstapte zonder binladen te oppakken, overwinning toen hij weer verscheen vlakvoor de amerikaanse verkiezingen en nu de overwinning tegen de democratie....het is hem gelukt om de democratie te beperken en de kern ervan betekenisloos te maken...
    Iedere geflipte wanabee islamiet met een bom zegt dat hij bij bin laden hoort. De groep van Bin Laden lijkt op deze manier veel uitgebreider dan dat hij volgens mij is. Ik zou hem dus nu niet dit soort achterlijke acties in nederland toeschrijven...
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      FOK!fotograaf dinsdag 9 november 2004 @ 16:08:19 #213
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_23194090
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:03 schreef Jumparound het volgende:
    Maar als fok WEL een afspiegeling zou zijn geweest dan hadden er nu wel wat meer moskeeen / kerken / moslims in de fik gestaan dan dat er nu doen.
    Ah, ok, dan begreep ik je verkeerd. Als het inderdaad zo was, dan denk ik dat er inderdaad meer geschreeuw zou zijn. Ik denk niet dat mensen die hun mening zo ventileren op fok, dat ook irl zouden doen. Zeker niet als je met een cultuur te maken hebt die al bewezen heeft extreem geweld niet te schuwen om tegenstanders aan te pakken.
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      dinsdag 9 november 2004 @ 16:13:30 #214
    86972 ScienceFriction
    Kobe Bryant # 24
    pi_23194227
    40% van de Nederlandsers hoopt dat moslims zich niet gewenst voelen... hmmm... vind t ik een rigoreuze uitspraak bij een onderzoek onder minder dan 1900 mensen. Ik hoop helemaal niet dat Moslims zich ongewenst voelen. Ik hoop alleen dat ze eens wat normaler aan het politieke debat mee gaan doen.

En als iemand het hier vreselijk vindt in Nederland.. tsja, dan moet je maar gaan emigreren... er zijn zat mensen die dat doen.
      dinsdag 9 november 2004 @ 16:18:49 #215
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_23194376
    Sure, ik denk dat sommige mensen op internet denken dat ze zomaar de oplossing te weten met extreem geweld (lees alleen al in dit topic.. mensen eruit schoppen? etnische zuivering? moord?) maar zodra ze weer in de echte wereld zijn zich opeens realiseren dat het niet de oplossing is...
    Of al die tijd al weten, maar gewoon zin hebben om te trollen...

Wat voor een zin heeft het om hier zo hoog van de toren te blazen om het irl niet te doen?
    Dan staat de mentaliteit van "de moslims" LMFAO me eik meer aan...
    Wat? grote bek? *hoek*

omg, ik wordt al net zo triest...
    *wegrend*

En maar wijzen... hunnie doen niets aan hun eigen volk, hunnie zijn zooo faut, tering kut kanker marokkanen altijd, opknopen die zooi... Opflikkeren met die gasten... blablabla...
    En wat krijgen we dan?

Juist, weer zo een lamlul in de politiek die het wel "even" gaat regelen met vrijheidsbeperkende maatregelen, een groep onbetrouwbaar gespuis om zich heen verzameld...
    En weer 4 jaar politiek naar de knoppen (LPF, anyone?)
    Ecosia
    pi_23194450
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:03 schreef Jumparound het volgende:
    Je hebt het verkeerd denk ik. Ik denk dat dit JUIST de afspiegeling is van real life. Alleen mensen houden zich in real life in omdat ze bang zijn om uitgemaakt te worden als racsist en bang zijn voor fysieke gevolgen.

Hier kan iedereen anoniem zeggen wat ie echt denkt. En kijk eens naar peilingen en onderzoeken. 19 zetels als ze nu verkiezingen zouden houden voor groep wilders etc.
      dinsdag 9 november 2004 @ 16:21:56 #217
    86972 ScienceFriction
    Kobe Bryant # 24
    pi_23194477
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:18 schreef Jumparound het volgende:
    Juist, weer zo een lamlul in de politiek die het wel "even" gaat regelen met vrijheidsbeperkende maatregelen, een groep onbetrouwbaar gespuis om zich heen verzameld...
    De zwakzinnigen in de samenleving hebben alweer een nieuwe held... dit keer een mét haar... (of een pruik). Geert Wilders... of is het Wilde Geert?
    pi_23194544
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:21 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

De zwakzinnigen in de samenleving hebben alweer een nieuwe held... dit keer een mét haar... (of een pruik). Geert Wilders... of is het Wilde Geert?
    Wat een totale arrogantie om iedereen maar ff voor zwakzinnig uit te maken die een andere politieke voorkeur heeft dan jou. Ik zeg niet dat Geertje zo goed is. Maar je bent i.m.o. nog een grotere zwakzinnige als je op een femke halsema stemt.
    pi_23194630
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:13 schreef ScienceFriction het volgende:
    40% van de Nederlandsers hoopt dat moslims zich niet gewenst voelen... hmmm... vind t ik een rigoreuze uitspraak bij een onderzoek onder minder dan 1900 mensen. Ik hoop helemaal niet dat Moslims zich ongewenst voelen. Ik hoop alleen dat ze eens wat normaler aan het politieke debat mee gaan doen.

En als iemand het hier vreselijk vindt in Nederland.. tsja, dan moet je maar gaan emigreren... er zijn zat mensen die dat doen.
    dat klopt, dan gaan ze meer sympathie voelen voor moslim-extremisten... want je hoort toch niet bij de nederlanderse samenleving dus liever bij de islamistische.
    misschien krijgen we net als in amerika, bepaalde plaatsen met moslims en bepaalde plaats met nietmoslims. In amerika spreek je van zwart en wit.
      dinsdag 9 november 2004 @ 16:30:25 #220
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_23194735
    ohgod, kan het zwakzinnigedebat a.u.b. ergens anders plaatsvinden ofzo?
    Ecosia
      dinsdag 9 november 2004 @ 16:32:43 #221
    86972 ScienceFriction
    Kobe Bryant # 24
    pi_23194791
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:23 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Wat een totale arrogantie om iedereen maar ff voor zwakzinnig uit te maken die een andere politieke voorkeur heeft dan jou. Ik zeg niet dat Geertje zo goed is. Maar je bent i.m.o. nog een grotere zwakzinnige als je op een femke halsema stemt.
    Dat klopt... sinds Femke dat haar er af heeft...
      dinsdag 9 november 2004 @ 16:34:04 #222
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_23194826
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:21 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Je hebt het verkeerd denk ik. Ik denk dat dit JUIST de afspiegeling is van real life. Alleen mensen houden zich in real life in omdat ze bang zijn om uitgemaakt te worden als racsist en bang zijn voor fysieke gevolgen.

Hier kan iedereen anoniem zeggen wat ie echt denkt. En kijk eens naar peilingen en onderzoeken. 19 zetels als ze nu verkiezingen zouden houden voor groep wilders etc.
    Dan wordt het tijd om het heft in eigen handen te nemen i.p.v. wéér een gek met een grote bek te kiezen als volksleider...

Nederland wordt weerbaar, laat je nie gek maken!
    Ecosia
      dinsdag 9 november 2004 @ 16:34:59 #223
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_23194846
    quote:

Wat voor een zin heeft het om hier zo hoog van de toren te blazen om het irl niet te doen?
    Dan staat de mentaliteit van "de moslims" LMFAO me eik meer aan...
    Wat? grote bek? *hoek*

omg, ik wordt al net zo triest...
    *wegrend*

En maar wijzen... hunnie doen niets aan hun eigen volk, hunnie zijn zooo faut, tering kut kanker marokkanen altijd, opknopen die zooi... Opflikkeren met die gasten... blablabla...
    En wat krijgen we dan?
    ik weet dat je geheugen aangetast is door mohamed, de 'profeet', maar kan jij je die man nog herinneren van vorige week die met een pistool belaagd is waarna zijn keel tot zijn strottehoofd is afgezaagd. misschien snap je dan nu dat het irl niet zo verstandig is om die fijne islamieten kritiek te geven. laat je eens nakijken en kom dan maar weer terug.
    pi_23194856
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:21 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

OMFG Wat ben jij een simpel zieltje! Wilders krijgt een hoop stemmen omdat heel veel Nederlanders het zat zijn met dat noord-afrikaanse gespuis!
    Leg mij nu eens uit, jij als kenner, hoe het komt dat er veel problemen zijn met noord-afrikanen. Japanners, Chinezen, Spanjaarden daar hoor je niets over! Die integreren, passen zich aan.
    Ik ben echt benieuwd naar de uitleg!
    pi_23194893
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:34 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Dan wordt het tijd om het heft in eigen handen te nemen i.p.v. wéér een gek met een grote bek te kiezen als volksleider...

Nederland wordt weerbaar, laat je nie gek maken!
    Er valt weinig heft in eigen handen te nemen. Ik denk dat Nederland al naar de klote is. Weinig meer aan te doen.
    Te klein land, te veel bewoners, te veel culturen: moest toch gewoon een keer verkeerd gaan. Daar kan geen politicus voorlopig iets aan veranderen.
      dinsdag 9 november 2004 @ 16:38:52 #226
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_23194948
    Goede mentaliteit Halfgedraaide... daar schieten we wat mee op
    Hoppa, iedereen nog ff kankeren op "de" buitenlanders... nog een moord hier of daar...
    Niets aan het handje, nederland is toch al naar de klote

lmfao
    Ecosia
      dinsdag 9 november 2004 @ 16:39:24 #227
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_23194966
    quote:
    (...)

En wat krijgen we dan?

Euhm.... ik weet niet of je nu naar mij wijst, zo duidelijk laat je je niet uit, maar goed, ik trek de schoen wel ff aan.
    Mijn post over het 4 jaar opschorten van de democratie was gericht tegen ALLE Nederlanders. Ik wil je vragen om even in Amsterdam Oost te gaan kijken bij het Oosterpark. De politie heeft daar al een week de grootste moeite om de gemoederen in bedwang te houden. Iedereen, auto- en allochtoon, links- of rechtsdenkend, staat daar zijn mening op het scherpst van de snede te ventileren. Om te voorkomen dat er daar rellen uitbreken worden mensen die het te bont maken tijdelijk aangehouden om ze af te laten koelen. Als je nu verkiezingen houdt worden de PvdA, Groen Links en de SP van de politieke kaart geveegd. We zouden dan de meest rechtse regering ooit krijgen, en ik weet niet of dat zo'n goede ontwikkeling zou zijn, met het gedachtengoed van Wilders (die wel erg op het randje opereert) in het achterhoofd.

Daarom postte ik dat het opschorten van de democratie -noem het staatsgreep, noem het staat van beleg- misschien wel te prefereren is. Militairen zijn gedisciplineerd genoeg om het land rustig te houden en niet een schuiver naar uiterst rechts te laten maken (naar links is geen militaire traditie, dus die optie sluit ik maar even uit).

Misschien dat na die 4 jaar de zaken weer een beetje terug zouden zijn naar "normale" proporties.
    - Privacy Matters
      dinsdag 9 november 2004 @ 16:40:17 #228
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_23194996
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:38 schreef Jumparound het volgende:
    Goede mentaliteit Halfgedraaide... daar schieten we wat mee op
    Hoppa, iedereen nog ff kankeren op "de" buitenlanders... nog een moord hier of daar...
    Niets aan het handje, nederland is toch al naar de klote

lmfao
    terwijl je zo stoer doet met je grote bek, doe je precies hetzelfde wat je zelf afkeurt. irl zou je dit niet tegen mij zeggen. geloof me.
      dinsdag 9 november 2004 @ 16:42:02 #229
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_23195048
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik weet dat je geheugen aangetast is door mohamed, de 'profeet', maar kan jij je die man nog herinneren van vorige week die met een pistool belaagd is waarna zijn keel tot zijn strottehoofd is afgezaagd. misschien snap je dan nu dat het irl niet zo verstandig is om die fijne islamieten kritiek te geven. laat je eens nakijken en kom dan maar weer terug.
    Ik weet niet wat jij stom loop te lullen.
    1) Pleur op met je profeet
    2) Tuurlijk weet ik dat nog
    3) Ja sure, dat waren allen fucking islamieten, te-ge-lijk... heb je het niet gehoord dan... honderden mensen op de dam afgeslacht omdat ze hun mening gaven dat theo vermoord is was echt een bloedbad
    Ecosia
      dinsdag 9 november 2004 @ 16:43:08 #230
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_23195081
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:42 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij stom loop te lullen.
    1) Pleur op met je profeet
    2) Tuurlijk weet ik dat nog
    3) Ja sure, dat waren allen fucking islamieten, te-ge-lijk... heb je het niet gehoord dan... honderden mensen op de dam afgeslacht omdat ze hun mening gaven dat theo vermoord is was echt een bloedbad
    je bent een vervelend stokertje met een te grote bek. sjoerd.
      dinsdag 9 november 2004 @ 16:43:24 #231
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_23195087
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

terwijl je zo stoer doet met je grote bek, doe je precies hetzelfde wat je zelf afkeurt. irl zou je dit niet tegen mij zeggen. geloof me.
    dat denk je
    Ecosia
      dinsdag 9 november 2004 @ 16:45:19 #232
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_23195130
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:43 schreef Jumparound het volgende:

[..]

dat denk je
    yep
      dinsdag 9 november 2004 @ 16:46:37 #233
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_23195162
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:39 schreef RonaldV het volgende:

[..]

-snip-
    Nee, ik wees niet zo precies naar jou, meer naar die zieke gast die Milosovic adviseur van Balkende wilde maken
    Ecosia
      dinsdag 9 november 2004 @ 16:47:18 #234
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_23195178
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je bent een vervelend stokertje met een te grote bek. sjoerd.
    Durf je dat ook in mn bek de zeggen?
    Ecosia
      dinsdag 9 november 2004 @ 16:48:39 #235
    86972 ScienceFriction
    Kobe Bryant # 24
    pi_23195214
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:35 schreef ArieDeKnaller het volgende:
    OMFG Wat ben jij een simpel zieltje! Wilders krijgt een hoop stemmen omdat heel veel Nederlanders het zat zijn met dat noord-afrikaanse gespuis!
    Leg mij nu eens uit, jij als kenner, hoe het komt dat er veel problemen zijn met noord-afrikanen. Japanners, Chinezen, Spanjaarden daar hoor je niets over! Die integreren, passen zich aan.
    Hij heeft gelijk als hij zegt dat er problemen zijn met een gedeelte van de Moslims. Hij heeft gelijk dat een gedeelte van de Marokkaanse jongeren keihard aangepakt moeten worden (en ouders verantwoordelijk gesteld moeten worden). Hij heeft geljk als hij zegt dat de (huidige) Islam in Nederland niet goed functioneert.

Geert Wilders baseert zijn nieuwe politieke partij op xenofobe gevoelens. Alles wat anders is, moet weg. Wat verder zijn politieke programma is hoor je hem niet over. Wat is zijn visie ten opzichte van de economie? Het onderwijs? De gezondheidszorg? etc...
      dinsdag 9 november 2004 @ 16:49:02 #236
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_23195224
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:47 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Durf je dat ook in mn bek de zeggen?
    ja zei ik toch al sjoerd.
      dinsdag 9 november 2004 @ 16:49:46 #237
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_23195237
    Stoer
    en wie ben jij?
    Ecosia
      dinsdag 9 november 2004 @ 16:53:18 #238
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_23195324
    forget about me sjoerd.
    pi_23195354
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:48 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk als hij zegt dat er problemen zijn met een gedeelte van de Moslims. Hij heeft gelijk dat een gedeelte van de Marokkaanse jongeren keihard aangepakt moeten worden (en ouders verantwoordelijk gesteld moeten worden). Hij heeft geljk als hij zegt dat de (huidige) Islam in Nederland niet goed functioneert.

Geert Wilders baseert zijn nieuwe politieke partij op xenofobe gevoelens. Alles wat anders is, moet weg. Wat verder zijn politieke programma is hoor je hem niet over. Wat is zijn visie ten opzichte van de economie? Het onderwijs? De gezondheidszorg? etc...
    Dan moet je eens beter naar hem luisteren. Hij praat niet uitsluitend over moslims.

Maar ehh, geef eens antwoord op mijn andere vraag. Jij of iemand anders!
    Waarom wel problemen met moslims, waarom geen problemen met andere allochtonen (chinezen, spanjaarden etc.)??????
    pi_23195380
    Willen jullie zo vriendelijk zijn om wat minder op de man te spelen.

Dank.
      dinsdag 9 november 2004 @ 16:59:58 #241
    76525 kulandra
    Rondom 10 rules
    pi_23195492
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:23 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Amen, al vind ik dat je zelfs als je op Femke Halsema stemt nog serieus aan het debat mag meenemen.
    Het is alleen wel opvallend dat zodra het over de aanhang van wilders gaat, men denkt ineens in vaut nederlands te moeten schrijven alsof je het tegen debielen hebt. dream on. De gevaarlijkste extremisten in deze wereld zijn waarschijnlijk intelligenter dan de gemiddelde fok!user. De domme meelopers zullen hooguit als instrument dienen. Geef je hun een biertje of een glaasje geitenmelk zijn ze hun grootste haat alweer vergeten. Het "intelligente" deel is vele malen gevaarlijker.

Dus stop met het onderschatten van het probleem, stop met het jijbakken, stop met het veranderen van onderwerp en LUISTER eens naar elkaar en beantwoord vragen serieus. Het glijdt hier echt af. Houdt er ook rekening mee dat wat je nu schrijft over 200 jaar misschien wel in een geschiedenisboek zal worden opgenomen dat handelt over de houding van "de gewone mens" ten tijde van het afglijden van de wereld naar WO3.... Zeg dus eens iets verstandigs, of houd je kop.
    Fok! Groentje
    pi_23195526
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:54 schreef ArieDeKnaller het volgende:

[..]

Waarom wel problemen met moslims, waarom geen problemen met andere allochtonen (chinezen, spanjaarden etc.)??????
    Simpel door dat kut geloof. Die gasten lopen 50+ jaar op ons achter. Meeste van hun passen totaal niet in de cultuur van dit land. Wij zijn westerse varkens en hoeren.
      dinsdag 9 november 2004 @ 17:02:27 #243
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_23195567
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:59 schreef kulandra het volgende:

[..]

Amen, al vind ik dat je zelfs als je op Femke Halsema stemt nog serieus aan het debat mag meenemen.
    Het is alleen wel opvallend dat zodra het over de aanhang an wilders gaat, men denkt ineens in vaut nederlands te moeten schrijven alsof je het tegen debielen hebt. dream on. De gevaarlijkste extremisten in deze wereld zijn waarschijnlijk intelligenter dan de gemiddelde fok!user. De domme meelopers zullen hooguit als instrument dienen. Geef je hun een biertje of een glaasje geitenmelk zijn ze hun grootste haat alweer vergeten. Het "intelligente" deel is vele malen gevaarlijker.

Dus stop met het onderschatten van het probleem, stop met het jijbakken, stop met het veranderen van onderwerp en LUISTER eens naar elkaar en beantwoord vragen serieus. Het glijdt hier echt af. Houdt er ook rekening mee dat wat je nu schrijft over 200 jaar misschien wel in een geschiedenisboek zal worden opgenomen dat handelt over de mening van "de gewone mens" ten tijde van het afglijden van de wereld naar WO3.... Zeg dus eens iets verstandigs, of houd je kop.
    Deze woorden neem ik ter harte
    Tnx
    Ecosia
      dinsdag 9 november 2004 @ 17:03:06 #244
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_23195586
    Of ze zich nou gewenst voelen of niet, ze gaan toch nooit meer weg.
    Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
    "I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
    pi_23195606
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 17:02 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Deze woorden neem ik ter harte
    Tnx
    Heb je wel goed gelezen wat er bedoeld word
      dinsdag 9 november 2004 @ 17:11:06 #246
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_23195790
    Ja
    Ik hou er rekening mee dat wat ik nu schrijf over 200 jaar in de geschiedenis boeken staat...
    Ecosia
      dinsdag 9 november 2004 @ 17:14:32 #247
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_23195878
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 17:03 schreef Lemmeb het volgende:
    pi_23196135
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:54 schreef ArieDeKnaller het volgende:

Dan moet je eens beter naar hem luisteren. Hij praat niet uitsluitend over moslims.

Maar ehh, geef eens antwoord op mijn andere vraag. Jij of iemand anders!
    Antillianen vormen een groter probleem als moslims en daar hoor ik Wilders niet over, of wel?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2004 17:28:53 ]
    pi_23197494
    Ik zie trouwens wel een lichtpuntje in de hele situatie; na de moord op Theo van Gogh door Mohammed Bouyeri zie ik eindelijk het besef doordringen bij de 'marokkaanse gemeenschap', dat welwillende onverschilligheid tegenover extremisten niet voldoende is. Ik hoor over bereidheid om de extremisten uit de gemeenschap te stoten vóór ze tot terroristische daden overgaan in plaats van achteraf slachtoffertje te gaan spelen en te praten over hoe de terrorist 'eigenlijk geen moslim' is.
    pi_23200847
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 18:30 schreef HiZ het volgende:
    Ik zie trouwens wel een lichtpuntje in de hele situatie; na de moord op Theo van Gogh door Mohammed Bouyeri zie ik eindelijk het besef doordringen bij de 'marokkaanse gemeenschap', dat welwillende onverschilligheid tegenover extremisten niet voldoende is. Ik hoor over bereidheid om de extremisten uit de gemeenschap te stoten vóór ze tot terroristische daden overgaan in plaats van achteraf slachtoffertje te gaan spelen en te praten over hoe de terrorist 'eigenlijk geen moslim' is.
    idd!

hoe vaak werd er wel niet gezeg dat de gematigde 'goeie' moslims niet van zich lieten horen. Nou, ik hoor ze nu wel
      dinsdag 9 november 2004 @ 20:55:00 #251
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_23201383
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 17:03 schreef Lemmeb het volgende:
    en het probleem daarmee is...?
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
    pi_23201475
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 20:55 schreef Re het volgende:

[..]

en het probleem daarmee is...?
    Nog verder ontwrichte samenleving?
    1+1=2
    Is toch niet zo moeilijk?
    pi_23202243
    Ik heb helemaal niets tegen de islam als geloof maar er moet nog een verlichting plaatsvinden. Daarmee bedoel ik dat er meer rationeel gedacht moet worden binnen de islamitische samenleving (voornamelijk doel ik dan op de Islam in Nederland). Er moet een afweging plaatsvinden tussen dingen uit hun heilige teksten en het gezonde verstand van mensen. De wereld verandert gelukkig, het christendom is (grotendeels) meegegaan hierin. De Islam een stuk minder.
    De islamitische cultuur, is naar onze maatstaven, achterlijk. Ik vind dat we hier niet over mogen oordelen tot op een bepaalde hoogte. Culturen kunnen niet "fout" zijn. Maar als deze cultuur deels in Nederland komt, kunnen we wel meer inzitten over zulke zaken en onze idealen, waardoor ons land geworden is wat het nu is, verdedigen. Een van deze idealen is tollerantie van minderheden. Homo's paraderen hier openbaar, Moslims mogen hun eigen moskeën starten en zelf, tot een bepaalde hoogte, prediken wat ze zelf willen. Maar er moeten grenzen gesteld worden. Door onze tollerante opstelling is er een klimaat ontstaan waarin alles lijkt te kunnen. Na jaren land "kop in het zand steek" politiek is het nu tijd om het etnisch mozaïek te doorbreken en echt aan de intergratie te werken. De multiculturele samenleving lijkt wel een illusie geworden. Intergratie betekend niet meteen 100% aanpassen aan ons maar meer jezelf goed laten functioneren binnen onze samenleving en elkaar respecteren. Niet vreedzaam naast elkaar leven maar SAMENLEVEN! Tollerantie is ook vrijheid van meningsuiting, wederom tot bepaalde hoogte. Homo's van flats afgooien (wat geschreven wordt op de Nederlandse Islam website Elqalem.nl) gaat stappen te ver. Hiermee ga je ver weg van de Nederlandse idealen. Daarna wordt het natuurlijk erg makkelijk om Theo van Gogh aan te vallen. Mohammed een Kinderneuker... Tja hij was pedofiel, dit is gewoon algemeen bekend, maar als je dat op zo'n manier brengt, kan er een discussie ontstaan. In die cultuur was het vrij normaal, 3/4e van de meisjes die daar geboren werd, werd leven begraven omdat ze niet nuttig waren. Naar onze maatstaven een achtelijke cultuur maar toen heel normaal. Maar dat verandert niets aan het feit dat Mohammed een pedofiel was. Dit mag Theo van Gogh best zeggen, hij mag van mij zijn woordkeuze ook zelf kiezen. Als je het er niet mee eens bent begin dat een discussie, en wordt niet boos en zwaar aggresief. Dit deden veel moslims wel (zie o.a. maroc.nl)

Het steeds zo boos worden door de moslims zit in hun bloed. De zuidelijke culturen zijn simpelweg veel meer zo opgebouwd. Op mijn studie zit een Israeliër dit vind het ook moeilijk om zich aan te passen. Als je in Israel boos bent laat je dat gewoon goed duidelijk merken, je gaat vloeken, tieren, en dat wordt als normaal ervaren. Een van onze idealen is ook de kracht van de discussie. Wij Nederlanders worden niet snel op zo'n manier boos. Wij gebruiken liever argumenten om iemand te overtuigen.

Het gaat de Verkeerde kant op met ons land. 1 Marokaans-Nederlandse Moslim vermoord 1 Nederlander. x aantal hersenloze Nederlanders zien dit als reden om Moskees en andere Moslimgebouwen te bekladden. Nu zijn er door een paar moslims weer 2 kerken in de fik gezet. Een internationale moslim organisatie die al aanslagen in Egypte heeft gepleegd bedreigd nu ook Nederland. Wilders wordt al geadviseerd om te stoppen met de politiek naar aanleiding van de bedreigingen (Wilders ziet de problemen als de beste maar geeft geen oplossingen).
      dinsdag 9 november 2004 @ 21:30:11 #254
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_23202431
    de hersenvolle nederlanders zullen dit nog lang herinneren en het zal nog lang nadreunen dat die "ene" nederlander omgebracht is.
      dinsdag 9 november 2004 @ 21:42:31 #255
    5816 GODFLESH
    Die laughing...
    pi_23202805
    Ik denk dat dit hoofdstuk snel vergeten zal zijn..
    Amiga Emulation Nation:For All Amiga Emu Fans! We keep your memories alive...
    pi_23202919
    Extremisme en onverdraagzaamheid. Exact hetgene waar van Gogh tegen ageerde. Extremisme en onverdraagzaamheid. Tegenwoordig omarmd door mensen die heel hard roepen tegen extremisme en onverdraagzaamheid te zijn. Tja. Nou maar wachten op een helder moment van zelfreflectie. Liever geen Fortuyn effect met als gevolg een rariteitenkabinet met allerlei proefballonnetjes.

FYI: (ideologische) aanslagen op mensen/gebouwen is niet nieuw. Haatpreken in kerken/moskeeen/gebedshuizen zijn niet nieuw. Vandalisme is niet nieuw. Rellen zijn niet nieuw. Gijzelingen zijn niet nieuw. Helaas. Of het nu vrijheidstrijders, wereldverbeteraars of eenvoudig gestoorde gekken zijn. Even vervelend.

Ontwrichte samenleving my ass. Ik zie oprecht verontruste mensen en hier en daar joelende reljongeren. Achter de schermen zien enkelen hun kans alweer schoon en wrijven in de handen.

Er valt niets te bagataliseren, extremisme kan niet in Nederland.
    pi_23205615
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 21:46 schreef Keromane het volgende:
    Er valt niets te bagataliseren, extremisme kan niet in Nederland.
    Mwah...
    pi_23205702
    Ongelofelijk!!!!!
    Mensen vergelijken hier Wilders met Hitler, een rascist!

Ik zit nu mederland 3 te kijken naar verborgen opnames uit moskeen, de tranen schieten in mijn ogen!
    In ons land wordt haat gepredikt, superieuriteit van de islam?!!?! Verdrijf de ongelovigen! Laat de aarde branden!
    Dit is niet normaal!!!
    Hoe durven jullie de vergelijking Wilders-Hitler te maken als je de islam met de mantel der liefde bedekt!

Hou die ogen nu verd$#%$#mme eens open!!!
    pi_23205767
    wat een dommem mensen wonen er toch in nederland
    ...drop it like it's hot...
      dinsdag 9 november 2004 @ 23:05:29 #260
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_23205809
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 23:02 schreef ArieDeKnaller het volgende:
    Ongelofelijk!!!!!
    ...
    mag ik hem ook gewoon een populist en lijkenpikker noemen? ben wel blij met zijn statement van vandaag, dat dan weer wel
      dinsdag 9 november 2004 @ 23:07:43 #261
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_23205888
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 21:30 schreef zoalshetis het volgende:
    de hersenvolle nederlanders zullen dit nog lang herinneren en het zal nog lang nadreunen dat die "ene" nederlander omgebracht is.
    ach die andere Nederlander dreunde ook even door.

De polaristatie gaat verder en sommigen varen daar zeer wel bij
    pi_23205931
    quote:

[..]

Lees dan eens die lieve fora door van al die zg ingeburgerde medelanders..
    DAAR zou ik als regering een stokje voor steken..
    maar dat gebeurd niet, alles mag hier nml...
    "Goeien daargelaten hoor, niks op tegen!!!Totaal niet zelfs
    //Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
    pi_23206015
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 23:02 schreef ArieDeKnaller het volgende:
    Ongelofelijk!!!!!
    Mensen vergelijken hier Wilders met Hitler, een rascist!

Ik zit nu mederland 3 te kijken naar verborgen opnames uit moskeen, de tranen schieten in mijn ogen!
    In ons land wordt haat gepredikt, superieuriteit van de islam?!!?! Verdrijf de ongelovigen! Laat de aarde branden!
    Dit is niet normaal!!!
    Hoe durven jullie de vergelijking Wilders-Hitler te maken als je de islam met de mantel der liefde bedekt!

LoL misschien zijn ze wel bespoten met verdovende chemtrail substanties
    Geintje
    //Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
    pi_23206048
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 23:05 schreef Re het volgende:

[..]

mag ik hem ook gewoon een populist en lijkenpikker noemen? ben wel blij met zijn statement van vandaag, dat dan weer wel
    Heb je net zijn interview gezien?
    Racist? Dacht het niet!
    " Ook mensen die islamitische instellingen aanvallen moeten keihard aangepakt worden"
    "We moeten niet tegenover elkaar maar naast elkaar staan!"

En dan die griezel van een Wouter Bos. Alleen maar klagen en niet met oplossingen komen, zoals altijd!!
    pi_23206252
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 16:35 schreef ArieDeKnaller het volgende:

[..]

Je noemt hier ook een zeer geciviliseerd volk op....
    pi_23206506
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 23:17 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Je noemt hier ook een zeer geciviliseerd volk op....
    Er zijn er zat in Nederland, maar nooit gezeik ermee!!
    pi_23207799
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 23:11 schreef ArieDeKnaller het volgende:

[..]

Heb je net zijn interview gezien?
    Racist? Dacht het niet!
    " Ook mensen die islamitische instellingen aanvallen moeten keihard aangepakt worden"
    "We moeten niet tegenover elkaar maar naast elkaar staan!"

En dan die griezel van een Wouter Bos. Alleen maar klagen en niet met oplossingen komen, zoals altijd!!
    Sorry ik ben het met geen van je standpunten eensch
    Maar idd die Wouter Bos maakte zich vanavond niet populair bij mij met z'n "ze lopen te zwarten pieten voordat ie is gecremeert" Wat is dat dan?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')