Sorry was nog niet eerder in de gelegenheid om te fokkenquote:Op dinsdag 11 januari 2005 16:58 schreef Alexxxxx het volgende:! Had dat even eerder gezegd... Was ik er naar toe gegaan
Vorige week op omrop Fryslan hadden ze het over een 52'er.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 19:21 schreef Bigs het volgende:
Wat voor trein gaan ze gebruiken in Sneek? De 50'er en 23'er van de VSM zijn erg mooi
Het zou idd om een 52-er en nog een 2200 gaan.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 19:21 schreef Bigs het volgende:
Wat voor trein gaan ze gebruiken in Sneek? De 50'er en 23'er van de VSM zijn erg mooi
Nee, pas vanaf eind 2004 (november ofzo?) omdat NS toen sponsor is geworden van NOC*NSFquote:Op maandag 24 januari 2005 01:47 schreef blup het volgende:
Tot mn grote verbazig was NS 4142 (of was het 4241?)van top tot teen oranje..
"NS Sportief opweg naar Turijn" stodn aan de zeikant..
Afgelopen zaterdag reed ie van Utrecht CS richting leeuwarden geloof ik...
Kheb er fotos van op mn mobiel staan, zijn vrijbrak maja.. kzal ze wel posten zo.
[edit]Hij is altijd al oranej geweest?[/edit]
Ik denk 4241... de 41xx-serie bestaat voorzover ik weet nietquote:Op maandag 24 januari 2005 01:47 schreef blup het volgende:
Tot mn grote verbazig was NS 4142 (of was het 4241?)van top tot teen oranje..
quote:NOC*NSF
Niet lang na het verschijnen van de Kinderboekenweektrein volgde al een tweede kandidaat voor totaalreklame en ook nu was de reklame min of meer voor de NS zelf: vanaf de Olympische Spelen 2004 in Athene tot en met die van 2008 in Peking zullen de NS de NOC*NSF sponsoren, het Nederlands Olympisch Comité * Nederlandse Sport Federatie. Het startschot van deze sponsoring werd netzoals voor de Kinderboekenweektrein gegeven in Amersfoort, en wel op maandag 9 augustus 2004. In aanwezigheid van staatsecretaris van sport Erica Terpstra en president-directeur van de NS, Aad Veenman, vond een feestelijke opening plaats. Met het zetten van een handtekening openden ze samen de NOC*NSF-trein, waarna nog vele Olympische sporters hun voorbeeld zouden volgen.
Echter, een dag na de onthulling van de NOC*NSF-trein werden de logo's van de Olympische Spelen en het NOC*NSF verwijderd, aangezien het contract pas per 1 januari 2005 in zou gaan.
ik kwam die paar maanden geleden ook al tegen op Utrecht CS.quote:Op maandag 24 januari 2005 01:47 schreef blup het volgende:
Tot mn grote verbazig was NS 4142 (of was het 4241?)van top tot teen oranje..
"NS Sportief opweg naar Turijn" stodn aan de zeikant..
Afgelopen zaterdag reed ie van Utrecht CS richting leeuwarden geloof ik...
Kheb er fotos van op mn mobiel staan, zijn vrijbrak maja.. kzal ze wel posten zo.
[edit]Hij is altijd al oranej geweest?
[afbeelding][afbeelding][/edit]
Kerstactie, samen met TPG Post.quote:Op donderdag 27 januari 2005 22:35 schreef Dichterbijer het volgende:
Vandaag toen ik weer aankomen op Groningen CS zag ik een ICM-1 (Das toch een koploper?) met als decoratie sterren op de voorbak (dus bij de deuren voor een volgende trein).
Weet iemand de reden dat die sterren erop zitten?
Ik denk het, want hoewel sommige dingen wat achterhaald zijn, staat er weldegelijke een foto van SGMm, namelijk deze:quote:Op donderdag 27 januari 2005 21:43 schreef SHERMAN het volgende:
staat het dan verkeerd in de op of lees ik verkeerd![]()
Da's toch gewoon een bijgeschilderde Sprinterquote:Op vrijdag 28 januari 2005 01:42 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik denk het, want hoewel sommige dingen wat achterhaald zijn, staat er weldegelijke een foto van SGMm, namelijk deze:
[afbeelding]
Et voila: gele deuren.
En die komen idd omloopmatig tegenwoordig ook in Utrecht.
Ze was laag dus dan denk ik meteen aan een mat64 want veel andere treinen zie ik nooit voorbij komenquote:Op vrijdag 28 januari 2005 05:06 schreef JDude het volgende:
[..]
Da's toch gewoon een bijgeschilderde Sprinter
Dat niet alleen, ze zijn er ook in geslaagd om nog beroerdere stoeltjes te vinden dan in het DD-AR materieel. 't Zit nu net als een Lint, alleen hoor je in plaats van de dieselmotor het zoemen van de chopper. En het rammelen van de draaistellen, want die vallen niet onder het revisieprogramma.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 05:06 schreef JDude het volgende:
[..]
Da's toch gewoon een bijgeschilderde Sprinter
AHa idd, het was de 4444. Ik vind die sterren er best leuk op staan! Van mij mogen ze wel wat meer doen met de buitenkant van treinen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 01:40 schreef MREn het volgende:
[..]
Kerstactie, samen met TPG Post.
Het was maar één stel dat die sterren heeft, de 4444.
Het is geen ICM-1, want dat zijn alleen drietjes, ICM-III's dus.
Om het even wat duidelijker te maken:
ICM-III bestaat uit drie bakken (serie 40xx), ICM-IV bestaat uit vier bakken (serie 42xx en stel 4444)
ICM-0 t/m ICM-4 geeft aan welke batch het is. ICM-0, de prototypes zijn niet meer in dienst. ICM-1 en ICM-2 zijn de drietjes, ICM-3 en ICM-4 zijn de viertjes.
En dat het ding in Groningen staat is logisch, de 4444 (ex-4230(?)) heeft een afwijkend nummer omdat deze 2 A-bakken heeft en 2 B-bakken, tegen 3B en 1A normaal. Deze wordt ingezet tussen Den Haag en Groningen. ('s Morgens naar Den Haag, 's middags naar Groningen).
Ach, ik vind de stoelen nog net wat beter dan die plankjes.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat niet alleen, ze zijn er ook in geslaagd om nog beroerdere stoeltjes te vinden dan in het DD-AR materieel. 't Zit nu net als een Lint, alleen hoor je in plaats van de dieselmotor het zoemen van de chopper.
Nou ja, meer een ander revisieprogramma. Dat van de draaistellen namelijkquote:En het rammelen van de draaistellen, want die vallen niet onder het revisieprogramma.
Ik vind het wel geinig dat sinds die IRMs op Den Haag C - Eindhoven/Venlo rijden, men ineens overal tijd overhoudt in de dienstregeling. In Dordrecht kun je vaak koffie gaan halen en ook het eeuwige te laat komen in Breda lijkt verleden tijd. Kennelijk zijn die ICKs toch een stukje tragerquote:Op vrijdag 28 januari 2005 12:24 schreef SHERMAN het volgende:
Gister in een DD-IRM gezeten die als stop trein reed....lekker treintje hoor
Vind je het gek, IRM heeft veel meer aangedreven assen, en trek dus sneller op dan loc+rijtuigen. Een betere verdelingen van krachten dus, plus het gebruik van meerdere motoren en een relatief laag gewicht doen de rest.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:17 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik vind het wel geinig dat sinds die IRMs op Den Haag C - Eindhoven/Venlo rijden, men ineens overal tijd overhoudt in de dienstregeling. In Dordrecht kun je vaak koffie gaan halen en ook het eeuwige te laat komen in Breda lijkt verleden tijd. Kennelijk zijn die ICKs toch een stukje trager
Wat foto's:quote:Op donderdag 27 januari 2005 22:35 schreef Dichterbijer het volgende:
Vandaag toen ik weer aankomen op Groningen CS zag ik een ICM-1 (Das toch een koploper?) met als decoratie sterren op de voorbak (dus bij de deuren voor een volgende trein).
Weet iemand de reden dat die sterren erop zitten?
Als ze toch aan 't reviseren zijn: kunnen ze gelijk die enorme tarzans onder de koplopers wegslopen. Ik vindt het knap dat ze een blok staal + hoopmensen (wat zou een volgeladen bak wegen?) zo aan 't trillen krijgen. Bij mij staat het garant voor een stevige koppijnquote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat niet alleen, ze zijn er ook in geslaagd om nog beroerdere stoeltjes te vinden dan in het DD-AR materieel. 't Zit nu net als een Lint, alleen hoor je in plaats van de dieselmotor het zoemen van de chopper. En het rammelen van de draaistellen, want die vallen niet onder het revisieprogramma.
Op het traject Den Haag - Groningen/Enschede en het traject Rotterdam - Leeuwarden/Enschede rijden ze ook.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:26 schreef Intxaurraga het volgende:
Op welke trajecten rijden de koplopers eigenlijk vooral? Tussen Roosendaal en Zwolle zie ik ze in ieder geval zelden.
Er komen sowieso nieuwe compressoren onder ICM.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:33 schreef Fixers het volgende:
[..]
Als ze toch aan 't reviseren zijn: kunnen ze gelijk die enorme tarzans onder de koplopers wegslopen. Ik vindt het knap dat ze een blok staal + hoopmensen (wat zou een volgeladen bak wegen?) zo aan 't trillen krijgen. Bij mij staat het garant voor een stevige koppijndat getril.
't Nachtnet.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:26 schreef Intxaurraga het volgende:
Op welke trajecten rijden de koplopers eigenlijk vooral?
Ik ben eerlijk gezegd alleen maar nieuwe dubbeldekkers en gewone sneltreinen (17 serie + ic wagons) tegen gekomen in de keren dat ik tussen Eindhoven en Utrecht reisde.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:28 schreef SHERMAN het volgende:
Ik kom ze dagelijks tegen als ik tussen Geldermalsen en Culemborg fiets, neem aan dat ze dus tussen Utrecht en Den Bosch rijden
Ik mocht het de vorige keer dan wel fout hebben gehad over die mat64 en de sprinter maar hier ben ik 120% zeker vanquote:Op zondag 30 januari 2005 04:10 schreef blieblie het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd alleen maar nieuwe dubbeldekkers en gewone sneltreinen (17 serie + ic wagons) tegen gekomen in de keren dat ik tussen Eindhoven en Utrecht reisde.
Dus koplopers op die lijn??? Kweenie, maar lijkt me sterk.
Maarrrrrrrrrrrrrr misschien pak ik die trein wel net op momenten dat er geen koplopers rijden.
Waar zijn die dingen eigenlijk voor, pneumatiek voor remmen en deuren? Als ik niet beter zou weten zou ik zeggen dat er een brak dieselgeneratortje onder de koplopers hangt.quote:Op zondag 30 januari 2005 03:04 schreef MREn het volgende:
[..]
Er komen sowieso nieuwe compressoren onder ICM.
Sherman heeft het inderdaad 120% goed: ICM rijdt in treinserie 3500. Zij het dat daar in de loop van het jaar trek/duw gaat instromen en de ICM'en weer verdrijft.quote:Op zondag 30 januari 2005 04:10 schreef blieblie het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd alleen maar nieuwe dubbeldekkers en gewone sneltreinen (17 serie + ic wagons) tegen gekomen in de keren dat ik tussen Eindhoven en Utrecht reisde.
Dus koplopers op die lijn??? Kweenie, maar lijkt me sterk
Dit is toch de 300e IRM?quote:Op zondag 30 januari 2005 14:31 schreef RubberDuckey het volgende:
Vandaag reden de Alpen expres treinen eens langs Dordt, door werkzaamheden bij Utrecht.
Foto`s zijn klikbaar:
#7: 8733
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |