abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24520525
Wat voor trein gaan ze gebruiken in Sneek? De 50'er en 23'er van de VSM zijn erg mooi
pi_24529908
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 16:58 schreef Alexxxxx het volgende:
! Had dat even eerder gezegd... Was ik er naar toe gegaan
Sorry was nog niet eerder in de gelegenheid om te fokken volgende keer ben je de eerste!
pi_24529935
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 19:21 schreef Bigs het volgende:
Wat voor trein gaan ze gebruiken in Sneek? De 50'er en 23'er van de VSM zijn erg mooi
Vorige week op omrop Fryslan hadden ze het over een 52'er.
Ik heb wel zin in de 29ste, je maakt het niet elke dag mee dat er een stoomtrein voor je huis langs rijd
T.Z.T plaats ik wel wat foto's
pi_24552107
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 19:21 schreef Bigs het volgende:
Wat voor trein gaan ze gebruiken in Sneek? De 50'er en 23'er van de VSM zijn erg mooi
Het zou idd om een 52-er en nog een 2200 gaan.
pi_24581516
Rijk akkoord met opheffing spoor Stiens
LEEUWARDEN - Het oude spoorlijntje tussen Leeuwarden en Stiens wordt waarschijnlijk een pad voor voetgangers en fietsers. Het ministerie van verkeer en waterstaat wil de spoordijk verkopen aan de gemeenten Leeuwarden en Leeuwarderadeel. Over het gedeelte door bedrijventerrein-West en de vliegbasis in Leeuwarden bestaat nog geen duidelijkheid.

Het restant van het vroegere Dokkumer Lokaaltsje werd tot de jaren negentig nog gebruikt als aardappelspoorlijntje. Daarna kwam het er verwaarloosd bij te liggen. Er zijn al veel onhaalbare plannen gemaakt voor de route, bijvoorbeeld een bus strook of tramlijn. Staatsbosbeheer opperde een fietspad.

Spoorwegbeheerder Prorail gaf vorig jaar het groene licht om het noordelijk deel van het spoortje op te heffen. Het ministerie bevestigde dit in november. ,,We weten nog niet hoeveel het kost en onder welke voorwaarden we de grond kunnen gebruiken'', zegt wethouder Jaap Keizer van Leeuwarderadeel. ,,Maar nu de andere plannen onhaalbaar zijn, ligt het nu voor de hand om het plan van Staatsbosbeheer uit te voeren.''

Deze natuurorganisatie riep eerder de betrokken gemeenten bij elkaar om een wandel- en fietspad aan te leggen op de spoordijk. Hierbij gaat het in ieder geval om het deel tussen Stiens en de weg Leeuwarden- Stiens. ,,Nu het ministerie toestemming geeft, roepen we de gemeenten snel weer bij elkaar'', zegt Sijds Krap van SBB. De organisatie wil zelf geen eigenaar worden van de dijk, maar probeert de ontwikkeling ervan wel te coördineren.

,,We zijn er nog niet uit hoe je zo'n pad moet aanleggen. Het mooiste is wanneer we de ruimte tussen de rails kunnen opvullen met grond. Dan blijft het spoor liggen'', zegt Krap.

Het ministerie wil ook het deel tussen de weg Leeuwarden- Stiens en de Harlingerstraatweg in Leeuwarden kwijt. SBB vindt dit ook geschikt voor een fietspad, maar de vliegbasis ligt hier wel in de weg. Het ministerie van defensie was tot nu weinig happig op een openbare route over zijn terrein. ,,Bij ons zijn op dit moment geen plannen. Er is voor ons ook geen reden om de rails te verwijderen, ze liggen niet in de weg'', zegt voorlichter Kirsten Regnery van de vliegbasis.

De Leeuwarder wethouder Tom van Mourik is vooral geïn teresseerd in opheffing van het zuidelijk spoordeel, tussen de Harlingerstraatweg en het NS- station. Bij het rijk is dit in overweging genomen, maar nog niet goedgekeurd. Van Mourik: ,,Bij de opwaardering van bedrijventerrein Leeuwarden-West willen we af van dat spoor en de kleine aftakkingen.'' De rails zijn vaak overwoekerd door onkruid, terwijl bedrijven de grond goed kunnen gebruiken.

De opheffing zou ook de ontwikkeling van het FEC-gebied een stuk makkelijker maken.

bron: Leeuwarder Courant

erg jammer... dan word het drukker daar, en daar hebben we helemaal geen behoefte aan.. nu kun je ook al lekker over het spoor lopen, de charme is juist dat je dan geen kop tegenkomt, of hel soms iemand met een hond.... Als het straks 'begaanbaar'word, word het drukker, en gaat er een belangrijk stuk spoorgeschiedenis in Friesland verloren...
  zaterdag 15 januari 2005 @ 15:33:42 #106
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_24581609
Ik dacht van de week in Breda even dat het stoomtijdperk weer terug was. Het bleek echter een binnenrijdende DDM met vastgelopen rem of draaistel te zijn
Kwam een aardig smerig ruikende walm vanaf. Heel wat reizigers vluchtten onder de overkapping vandaan om frisse lucht te halen. Vervolgens kwam er wat personeel van NS poolshoogte nemen. Verder heb ik het niet kunnen volgen, ik moest mijn trein naar Nijmegen halen.
pi_24708850
Vos wil goederenvervoer op spoor Leeuwarden-Veendam
LEEUWARDEN - Vos Logistics probeert de spoorlijn Leeuwarden- Veendam (via Groningen) open te krijgen voor goederenvervoer. Bij Prorail ligt een aanvraag voor openstelling. Gemikt wordt op nachtelijk transport met een relatief korte trein, mogelijk eens in de twee weken.

Vos rijdt nu vanuit Leeuwarden alleen op Rotterdam. Minimaal vijf keer per week gaan er goederentreinen op en neer.

De opening van de tweede lijn vanuit Leeuwarden heeft te maken met een nieuwe verbinding die Vos met ingang van dit voorjaar onderhoudt tussen Veendam, Bremerhaven en Hamburg. Deze twee Duitse steden worden belangrijker zodra het zuiderlijker gelegen Duisburg dichtslibt. Dat dit gaat gebeuren, lijdt voor Haan geen twijfel. ,,De toestroom is daar zo groot, dat houden ze niet vol.''

De alternatieve route vanuit Nederland naar de noord-Duitse havensteden kan via Veendam leiden. Goede spoorverbindingen met andere steden in Nederland, zoals Leeuwarden, winnen dan aan belang.

Leeuwarden zal nooit echt een groot knooppunt worden, stelt Haan. Maar de terminal krijgt het wel steeds drukker. Vorig jaar groeide het aantal containers met 7 procent naar 21.492 stuks.

Er werd flink meer vervoerd door Philips (scheerapparaten), Friesland Foods in Leeuwarden (onder meer kindervoeding), Huhtamaki in Franeker en De Halm Karton in Hoogkerk (beide papierindustrie), Douwe Egberts in Joure (koffiepads) en voor verschillende reders.

De laatste maanden is Vos het Leeuwarder terrein aan het herschikken, opdat er soepeler met containers gemanoeuvreerd kan worden. De terminal levert werk op voor acht mensen. De gemeente verdient er aan doordat Vos erfpacht betaalt.
  maandag 24 januari 2005 @ 01:47:41 #108
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_24717122
Tot mn grote verbazig was NS 4142 (of was het 4241?)van top tot teen oranje..
"NS Sportief opweg naar Turijn" stodn aan de zeikant..
Afgelopen zaterdag reed ie van Utrecht CS richting leeuwarden geloof ik...
Kheb er fotos van op mn mobiel staan, zijn vrijbrak maja.. kzal ze wel posten zo.
[edit]Hij is altijd al oranej geweest?

[/edit]

[ Bericht 11% gewijzigd door blup op 24-01-2005 01:54:26 ]
  maandag 24 januari 2005 @ 01:53:31 #109
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_24717195
quote:
Op maandag 24 januari 2005 01:47 schreef blup het volgende:
Tot mn grote verbazig was NS 4142 (of was het 4241?)van top tot teen oranje..
"NS Sportief opweg naar Turijn" stodn aan de zeikant..
Afgelopen zaterdag reed ie van Utrecht CS richting leeuwarden geloof ik...
Kheb er fotos van op mn mobiel staan, zijn vrijbrak maja.. kzal ze wel posten zo.
[edit]Hij is altijd al oranej geweest?[/edit]
Nee, pas vanaf eind 2004 (november ofzo?) omdat NS toen sponsor is geworden van NOC*NSF
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 24 januari 2005 @ 01:55:06 #110
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_24717219
ahw, omdat op google die dus al stonden.. Ik dacht dat dat t net nieuw was
Dit was m eerst:

http://home.hetnet.nl/~rjybema/Sdn4241.html
  maandag 24 januari 2005 @ 01:55:32 #111
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_24717223
quote:
Op maandag 24 januari 2005 01:47 schreef blup het volgende:
Tot mn grote verbazig was NS 4142 (of was het 4241?)van top tot teen oranje..
Ik denk 4241... de 41xx-serie bestaat voorzover ik weet niet
  maandag 24 januari 2005 @ 01:58:22 #112
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_24717247

quote:
NOC*NSF
Niet lang na het verschijnen van de Kinderboekenweektrein volgde al een tweede kandidaat voor totaalreklame en ook nu was de reklame min of meer voor de NS zelf: vanaf de Olympische Spelen 2004 in Athene tot en met die van 2008 in Peking zullen de NS de NOC*NSF sponsoren, het Nederlands Olympisch Comité * Nederlandse Sport Federatie. Het startschot van deze sponsoring werd netzoals voor de Kinderboekenweektrein gegeven in Amersfoort, en wel op maandag 9 augustus 2004. In aanwezigheid van staatsecretaris van sport Erica Terpstra en president-directeur van de NS, Aad Veenman, vond een feestelijke opening plaats. Met het zetten van een handtekening openden ze samen de NOC*NSF-trein, waarna nog vele Olympische sporters hun voorbeeld zouden volgen.
Echter, een dag na de onthulling van de NOC*NSF-trein werden de logo's van de Olympische Spelen en het NOC*NSF verwijderd, aangezien het contract pas per 1 januari 2005 in zou gaan.


[ Bericht 79% gewijzigd door blup op 24-01-2005 02:10:44 ]
pi_24743221

Nou, niet helemaaaaal oranje.. ik kwam hem tegen op station assen. Sorry voor de belabberde foto, maar een minuut later was de trein de andere kant op, en daar moets ik in.... Dus gewoon klik en weer weg...
pi_24769120
Ik kwam van de week deze tussen Culemborg en Geldermalsen tegen


dit is een tvp ja
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_24770450
quote:
Op maandag 24 januari 2005 01:47 schreef blup het volgende:
Tot mn grote verbazig was NS 4142 (of was het 4241?)van top tot teen oranje..
"NS Sportief opweg naar Turijn" stodn aan de zeikant..
Afgelopen zaterdag reed ie van Utrecht CS richting leeuwarden geloof ik...
Kheb er fotos van op mn mobiel staan, zijn vrijbrak maja.. kzal ze wel posten zo.
[edit]Hij is altijd al oranej geweest?

[afbeelding][afbeelding][/edit]
ik kwam die paar maanden geleden ook al tegen op Utrecht CS.
Heb ik me ook over zitten verbazen.
pi_24771588
Leuk om dit topic te lezen (ben namelijk zelf niet echt into treinen, meer in de luchtvaart )
Japan hebben wel erg mooie treinen zeg met hun Shinkansen!

pi_24781582
bestaat er een witte mat64 met gele deuren
want volgens mij zag ik die in utrecht centraal staan
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_24782058
Alleen SGMm en SGM II heeft gele deuren.
pi_24782452
het was zeker geen dubbeldekker
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_24783422
SGM II en SGMm zijn dan ook geen dubbeldekkers (en Mat '64 is dan ook niet wit). Vooruit dan maar: het is SGMm wat er staat.
pi_24786043
staat het dan verkeerd in de op of lees ik verkeerd
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_24787300
Vandaag toen ik weer aankomen op Groningen CS zag ik een ICM-1 (Das toch een koploper?) met als decoratie sterren op de voorbak (dus bij de deuren voor een volgende trein).

Weet iemand de reden dat die sterren erop zitten?
  vrijdag 28 januari 2005 @ 01:40:22 #123
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_24791123
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 22:35 schreef Dichterbijer het volgende:
Vandaag toen ik weer aankomen op Groningen CS zag ik een ICM-1 (Das toch een koploper?) met als decoratie sterren op de voorbak (dus bij de deuren voor een volgende trein).

Weet iemand de reden dat die sterren erop zitten?
Kerstactie, samen met TPG Post.

Het was maar één stel dat die sterren heeft, de 4444.

Het is geen ICM-1, want dat zijn alleen drietjes, ICM-III's dus.
Om het even wat duidelijker te maken:
ICM-III bestaat uit drie bakken (serie 40xx), ICM-IV bestaat uit vier bakken (serie 42xx en stel 4444)
ICM-0 t/m ICM-4 geeft aan welke batch het is. ICM-0, de prototypes zijn niet meer in dienst. ICM-1 en ICM-2 zijn de drietjes, ICM-3 en ICM-4 zijn de viertjes.

En dat het ding in Groningen staat is logisch, de 4444 (ex-4230(?)) heeft een afwijkend nummer omdat deze 2 A-bakken heeft en 2 B-bakken, tegen 3B en 1A normaal. Deze wordt ingezet tussen Den Haag en Groningen. ('s Morgens naar Den Haag, 's middags naar Groningen).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 28 januari 2005 @ 01:42:22 #124
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_24791137
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 21:43 schreef SHERMAN het volgende:
staat het dan verkeerd in de op of lees ik verkeerd
Ik denk het, want hoewel sommige dingen wat achterhaald zijn, staat er weldegelijke een foto van SGMm, namelijk deze:

Et voila: gele deuren.

En die komen idd omloopmatig tegenwoordig ook in Utrecht.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 28 januari 2005 @ 05:06:43 #125
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_24791884
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 01:42 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik denk het, want hoewel sommige dingen wat achterhaald zijn, staat er weldegelijke een foto van SGMm, namelijk deze:
[afbeelding]
Et voila: gele deuren.

En die komen idd omloopmatig tegenwoordig ook in Utrecht.
Da's toch gewoon een bijgeschilderde Sprinter
pi_24792063
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 05:06 schreef JDude het volgende:

[..]

Da's toch gewoon een bijgeschilderde Sprinter
Ze was laag dus dan denk ik meteen aan een mat64 want veel andere treinen zie ik nooit voorbij komen
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  vrijdag 28 januari 2005 @ 09:05:48 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_24792634
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 05:06 schreef JDude het volgende:

[..]

Da's toch gewoon een bijgeschilderde Sprinter
Dat niet alleen, ze zijn er ook in geslaagd om nog beroerdere stoeltjes te vinden dan in het DD-AR materieel. 't Zit nu net als een Lint, alleen hoor je in plaats van de dieselmotor het zoemen van de chopper. En het rammelen van de draaistellen, want die vallen niet onder het revisieprogramma.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_24792667
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 01:40 schreef MREn het volgende:

[..]

Kerstactie, samen met TPG Post.

Het was maar één stel dat die sterren heeft, de 4444.

Het is geen ICM-1, want dat zijn alleen drietjes, ICM-III's dus.
Om het even wat duidelijker te maken:
ICM-III bestaat uit drie bakken (serie 40xx), ICM-IV bestaat uit vier bakken (serie 42xx en stel 4444)
ICM-0 t/m ICM-4 geeft aan welke batch het is. ICM-0, de prototypes zijn niet meer in dienst. ICM-1 en ICM-2 zijn de drietjes, ICM-3 en ICM-4 zijn de viertjes.

En dat het ding in Groningen staat is logisch, de 4444 (ex-4230(?)) heeft een afwijkend nummer omdat deze 2 A-bakken heeft en 2 B-bakken, tegen 3B en 1A normaal. Deze wordt ingezet tussen Den Haag en Groningen. ('s Morgens naar Den Haag, 's middags naar Groningen).
AHa idd, het was de 4444. Ik vind die sterren er best leuk op staan! Van mij mogen ze wel wat meer doen met de buitenkant van treinen.
pi_24795013
En nog een grote collectie plaatjes van treinen + stations uit allemaal verschillende Europeese landen:
http://www.railwaymania.com/imgdb_default.asp
  vrijdag 28 januari 2005 @ 12:05:23 #130
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_24795617
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 09:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat niet alleen, ze zijn er ook in geslaagd om nog beroerdere stoeltjes te vinden dan in het DD-AR materieel. 't Zit nu net als een Lint, alleen hoor je in plaats van de dieselmotor het zoemen van de chopper.
Ach, ik vind de stoelen nog net wat beter dan die plankjes.
quote:
En het rammelen van de draaistellen, want die vallen niet onder het revisieprogramma.
Nou ja, meer een ander revisieprogramma. Dat van de draaistellen namelijk
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_24796045
Gister in een DD-IRM gezeten die als stop trein reed....lekker treintje hoor
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  vrijdag 28 januari 2005 @ 13:17:14 #132
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_24797048
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 12:24 schreef SHERMAN het volgende:
Gister in een DD-IRM gezeten die als stop trein reed....lekker treintje hoor
Ik vind het wel geinig dat sinds die IRMs op Den Haag C - Eindhoven/Venlo rijden, men ineens overal tijd overhoudt in de dienstregeling. In Dordrecht kun je vaak koffie gaan halen en ook het eeuwige te laat komen in Breda lijkt verleden tijd. Kennelijk zijn die ICKs toch een stukje trager
  vrijdag 28 januari 2005 @ 16:05:11 #133
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_24799848
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 13:17 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik vind het wel geinig dat sinds die IRMs op Den Haag C - Eindhoven/Venlo rijden, men ineens overal tijd overhoudt in de dienstregeling. In Dordrecht kun je vaak koffie gaan halen en ook het eeuwige te laat komen in Breda lijkt verleden tijd. Kennelijk zijn die ICKs toch een stukje trager
Vind je het gek, IRM heeft veel meer aangedreven assen, en trek dus sneller op dan loc+rijtuigen. Een betere verdelingen van krachten dus, plus het gebruik van meerdere motoren en een relatief laag gewicht doen de rest.

Loc+rijtuigen is ook zo'n beetje het traagst optrekkende mat. IRM schijnt binnen 65seconden 120 of 140 te kunnen rijden.

Persoonlijk heb ik overigens toch liever ICM of ICRm wegens het hogere comfort.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_24804275
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 22:35 schreef Dichterbijer het volgende:
Vandaag toen ik weer aankomen op Groningen CS zag ik een ICM-1 (Das toch een koploper?) met als decoratie sterren op de voorbak (dus bij de deuren voor een volgende trein).

Weet iemand de reden dat die sterren erop zitten?
Wat foto's:



(http://www.nicospilt.com/)

Heb toen ook nog meegereden. In de trein konden we gratis kerstkaarten versturen. Daarbij kregen we ook nog eens wat drinken en een koek van de NS (ja, de railtender was weer onboard )
pi_24807200
Op welke trajecten rijden de koplopers eigenlijk vooral? Tussen Roosendaal en Zwolle zie ik ze in ieder geval zelden.
pi_24807230
Ik kom ze dagelijks tegen als ik tussen Geldermalsen en Culemborg fiets, neem aan dat ze dus tussen Utrecht en Den Bosch rijden
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_24807317
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 09:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat niet alleen, ze zijn er ook in geslaagd om nog beroerdere stoeltjes te vinden dan in het DD-AR materieel. 't Zit nu net als een Lint, alleen hoor je in plaats van de dieselmotor het zoemen van de chopper. En het rammelen van de draaistellen, want die vallen niet onder het revisieprogramma.
Als ze toch aan 't reviseren zijn: kunnen ze gelijk die enorme tarzans onder de koplopers wegslopen. Ik vindt het knap dat ze een blok staal + hoopmensen (wat zou een volgeladen bak wegen?) zo aan 't trillen krijgen. Bij mij staat het garant voor een stevige koppijn dat getril.
pi_24811581
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:26 schreef Intxaurraga het volgende:
Op welke trajecten rijden de koplopers eigenlijk vooral? Tussen Roosendaal en Zwolle zie ik ze in ieder geval zelden.
Op het traject Den Haag - Groningen/Enschede en het traject Rotterdam - Leeuwarden/Enschede rijden ze ook.
pi_24811798
eindelijk is het zover! zonet reed de 52-er langs mijn huis!!
wat een machtig geluid en gezicht!!

pi_24811828
Ben benieuwd of er mensen waren die de brandweer belden omdat ze die rook zagen
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  zondag 30 januari 2005 @ 03:04:20 #141
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_24827888
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:33 schreef Fixers het volgende:

[..]

Als ze toch aan 't reviseren zijn: kunnen ze gelijk die enorme tarzans onder de koplopers wegslopen. Ik vindt het knap dat ze een blok staal + hoopmensen (wat zou een volgeladen bak wegen?) zo aan 't trillen krijgen. Bij mij staat het garant voor een stevige koppijn dat getril.
Er komen sowieso nieuwe compressoren onder ICM.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 30 januari 2005 @ 04:01:31 #142
67385 ROG
Go on, say it.
pi_24828192
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:26 schreef Intxaurraga het volgende:
Op welke trajecten rijden de koplopers eigenlijk vooral?
't Nachtnet.
pi_24828259
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:28 schreef SHERMAN het volgende:
Ik kom ze dagelijks tegen als ik tussen Geldermalsen en Culemborg fiets, neem aan dat ze dus tussen Utrecht en Den Bosch rijden
Ik ben eerlijk gezegd alleen maar nieuwe dubbeldekkers en gewone sneltreinen (17 serie + ic wagons) tegen gekomen in de keren dat ik tussen Eindhoven en Utrecht reisde.
Dus koplopers op die lijn??? Kweenie, maar lijkt me sterk.

Maarrrrrrrrrrrrrr misschien pak ik die trein wel net op momenten dat er geen koplopers rijden .
pi_24829372
quote:
Op zondag 30 januari 2005 04:10 schreef blieblie het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk gezegd alleen maar nieuwe dubbeldekkers en gewone sneltreinen (17 serie + ic wagons) tegen gekomen in de keren dat ik tussen Eindhoven en Utrecht reisde.
Dus koplopers op die lijn??? Kweenie, maar lijkt me sterk.

Maarrrrrrrrrrrrrr misschien pak ik die trein wel net op momenten dat er geen koplopers rijden .
Ik mocht het de vorige keer dan wel fout hebben gehad over die mat64 en de sprinter maar hier ben ik 120% zeker van
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_24829819
Er stond afgelopen donderdag weer een gloednieuwe dubbeldekker te wachten op Zwolle.

Alleen vind ik die doorgangen wel krap en heb het gevoel dat ik iedere keer mijn kop ga stoten
pi_24830974
quote:
Op zondag 30 januari 2005 03:04 schreef MREn het volgende:

[..]

Er komen sowieso nieuwe compressoren onder ICM.
Waar zijn die dingen eigenlijk voor, pneumatiek voor remmen en deuren? Als ik niet beter zou weten zou ik zeggen dat er een brak dieselgeneratortje onder de koplopers hangt.
pi_24831297
quote:
Op zondag 30 januari 2005 04:10 schreef blieblie het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk gezegd alleen maar nieuwe dubbeldekkers en gewone sneltreinen (17 serie + ic wagons) tegen gekomen in de keren dat ik tussen Eindhoven en Utrecht reisde.
Dus koplopers op die lijn??? Kweenie, maar lijkt me sterk
Sherman heeft het inderdaad 120% goed: ICM rijdt in treinserie 3500. Zij het dat daar in de loop van het jaar trek/duw gaat instromen en de ICM'en weer verdrijft.
  zondag 30 januari 2005 @ 14:31:03 #148
49850 RubberDuckey
de Treinenman
pi_24832772
Vandaag reden de Alpen expres treinen eens langs Dordt, door werkzaamheden bij Utrecht.
Foto`s zijn klikbaar:

#1: 6495, 6502 en 6488


#2: 1837 met de alpen expres


#3: 1846 met de alpen expres


#4: 1621


#5: 454 en 896


#6:


#7: 8733


Mocht je dit te weinig foto`s vinden, op m`n website staan er meer.
pi_24832945
quote:
Op zondag 30 januari 2005 14:31 schreef RubberDuckey het volgende:
Vandaag reden de Alpen expres treinen eens langs Dordt, door werkzaamheden bij Utrecht.
Foto`s zijn klikbaar:
#7: 8733
Dit is toch de 300e IRM?
  zondag 30 januari 2005 @ 14:51:50 #150
49850 RubberDuckey
de Treinenman
pi_24833089
quote:
Op zondag 30 januari 2005 14:42 schreef Carport het volgende:

[..]

Dit is toch de 300e IRM?
Klopt helemaal!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')