Is toch grappig, een bak van een stel Plan U midden op een kruispunt... Die zet je moeilijk even opzij.quote:Op vrijdag 26 november 2004 12:21 schreef MREn het volgende:
[..]
Dan was het toch maar een deel van een plan U op weg naar de sloper.
Er stonden er nog twee in Zwolle die niet meer over het spoor konden.
Dan verwijs ik je door naar www.somda.nl.quote:Op vrijdag 26 november 2004 09:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Geeft niet hoor, misschien dat je de goederenpaden kunt terugvinden via de goederendienstregeling op RolandRail, maar dat is nog best een gepuzzel...
was dus een goederenwagonquote:Op vrijdag 26 november 2004 12:21 schreef MREn het volgende:
[..]
Dan was het toch maar een deel van een plan U op weg naar de sloper.
Er stonden er nog twee in Zwolle die niet meer over het spoor konden.
Behalve het oubollige interieur, valt er qua comfort niet veel aan te merken op ICM hoor. Ik vind het nog steeds heerlijk om mee te reizen.quote:Op zondag 28 november 2004 07:25 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Hopelijk is dit een van de IC's op Amsterdam - Enschede, en krijgen we er een trein voor terug met een iets minder muf interieur.![]()
Ach oubollig... Oranje wordt vanzelf weer mode.quote:Op maandag 29 november 2004 20:45 schreef MREn het volgende:
[..]
Behalve het oubollige interieur, valt er qua comfort niet veel aan te merken op ICM hoor. Ik vind het nog steeds heerlijk om mee te reizen.
Ik neem aan zonder het stukje Rotterdam Centraal en Rotterdam Lombardijen. Of de stopper moet ook ineens harder gaan rijden ofzoquote:Op donderdag 9 december 2004 21:39 schreef ondersoeker het volgende:
<knip>
-Schiphol-Antwerpen (2007, max 300 km/h)
<knip>
Nee, de vraag blijft of er in de praktijk wel ergens de 300 km/u wordt gehaald, wel is het maximaal mogelijk op sommige trajektenquote:Op vrijdag 10 december 2004 18:58 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Ik neem aan zonder het stukje Rotterdam Centraal en Rotterdam Lombardijen. Of de stopper moet ook ineens harder gaan rijden ofzo![]()
Ik bedoel dat de HSL hier op "normaal" spoor rijdt en niet over speciaal aangelegd spoor. Hoe het vanaf Rtd naar Schiphol zit weet ik niet precies. Maar als dus op dat stuk een max wordt gelegd van max 300 km/u, zou ook bijvoorbeeld de IC harder mogen dan 140km/u.quote:Op zaterdag 11 december 2004 10:20 schreef ondersoeker het volgende:
[..]
Nee, de vraag blijft of er in de praktijk wel ergens de 300 km/u wordt gehaald, wel is het maximaal mogelijk op sommige trajekten
Dat heeft vrij weinig met het ontbreken van goede onderdelen te maken. Ze zijn er in twee kleurstellingen en als er eentje net op is dan ga je echt niet een stel één of meer dagen aan de kant laten staan vanwege een andere kleur stoelzitting.quote:Op zondag 12 december 2004 13:45 schreef Bigs het volgende:
Je kunt wel zien dat ze ook steeds minder goeie onderdelen hebben voor Plan V's.. zo zag ik laatst in de 847 bij het uitstappen de volgende twijfelachtige kleurcombinatie:
[afbeelding]
Dat is naar ik aanneem de gedegradeerde 380 7508quote:Op zondag 12 december 2004 17:18 schreef RubberDuckey het volgende:
Leuker is een tweede klas met eerste klas zittingen, was denk ik een oude eerste klas aangezien de beenruimte wat groter was dan bij de normale tweede klas en aan de armleuningen in het midden te zien.
[afbeelding]
De HSL start vanaf Amsterdam, rijdt in normaal tempo naar Schiphol, versneld maximaal, maar moet al gauw weer in de remmen voor Rotterdam, waar hij minder dan 140 km/uur rijdt, dan even buiten Rotterdam weer maximaal versnellen , nu haalt hij misschien 300, en afremmen voor Antwerpen, tussen Antwerpen en Brussel slechts met <160 km/u, dan vanaf Brussel snel tot 200 km/u en al gaauw gaat jet echt los, langdurig 300 km/u naar Parijs.quote:Op zondag 12 december 2004 13:06 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de HSL hier op "normaal" spoor rijdt en niet over speciaal aangelegd spoor. Hoe het vanaf Rtd naar Schiphol zit weet ik niet precies. Maar als dus op dat stuk een max wordt gelegd van max 300 km/u, zou ook bijvoorbeeld de IC harder mogen dan 140km/u.
Ik tel er 4quote:Op woensdag 15 december 2004 13:33 schreef blup het volgende:
http://teletekst.nos.nl/gif/111-01.html dus.
2 nieuwe stations in aankomst.
Ik snap het punt, trein reed net wegquote:Op woensdag 29 december 2004 23:37 schreef Lucske het volgende:
Mooie sluitseinen, afgekapte weerspiegeling in het glas e.d.!
... maar die sneeuw zag er toch niet zo geweldig, want te weinig en geen zonquote:Op woensdag 29 december 2004 23:39 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Ik snap het punt, trein reed net wegen heb daarom net de foto een tikkeltje te snel genomen.
Als ik de kans nog een keer zie, ga ik het goed maken, maar die sneeuw![]()
't Lukt tussen Amsterdam en Utrecht ook best aardig, dus ik zou me daar niet druk om maken!quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:19 schreef Fixers het volgende:
Ach over een jaar of 5 (hopen ze) is Houten-Castellum ook een volwaardig stoptrein station en is dat brakke HTM geval ook geen zorg meer. Ik vraag me alleen af hoe ze die hele spoorverdubbeling voor elkaar willen krijgen. Het oude spoor moet anderhalve meter worden opgekrikt en er moet aan weerszijden een nieuw worden aangelegd. En dat terwijl er minimaal 16 treinen per uur langskomen plus een trammetje wat 4 ker per uur heen en weer tuft tussen houten en houten-castellum
Of Den Haag C. - Eindhoven/Venloquote:Op zondag 2 januari 2005 15:21 schreef Ofyles2 het volgende:
En het is NIET de IC Haarlem-Venlo, maar het is de IC Haarlem-Heerlen waar de VIRM op rijdt.
Of Haarlem - Maastricht.quote:
Er staan wel meer fouten in, o.a. afwijkende koplopers, inzet BDs, DD-AR (DD-AR V heeft nooit bestaan), een treinserie Vl-Hlm e.d..quote:Op zondag 2 januari 2005 15:21 schreef Ofyles2 het volgende:
MREn, ik heb een paar onjuistheden ontdekt. De 1800-serie trekt alleen de DDM-1, maar in het introductiebericht van deze topic staat dat de serie 1800 zowel de DDM-1 en de DD-AR trekt. Verder kun je ook 1800en aantreffen op IC's.
En het is NIET de IC Haarlem-Venlo, maar het is de IC Haarlem-Heerlen waar de VIRM op rijdt.
Er staan wel meer fouten in, o.a. afwijkende koplopers, inzet BDs, DD-AR (DD-AR V heeft nooit bestaan) en een treinserie Vl-Hlm.quote:Op zondag 2 januari 2005 15:21 schreef Ofyles2 het volgende:
MREn, ik heb een paar onjuistheden ontdekt. De 1800-serie trekt alleen de DDM-1, maar in het introductiebericht van deze topic staat dat de serie 1800 zowel de DDM-1 en de DD-AR trekt. Verder kun je ook 1800en aantreffen op IC's.
En het is NIET de IC Haarlem-Venlo, maar het is de IC Haarlem-Heerlen waar de VIRM op rijdt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |