abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 november 2004 @ 12:25:43 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_23586665
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 12:21 schreef MREn het volgende:

[..]

Dan was het toch maar een deel van een plan U op weg naar de sloper.

Er stonden er nog twee in Zwolle die niet meer over het spoor konden.
Is toch grappig, een bak van een stel Plan U midden op een kruispunt... Die zet je moeilijk even opzij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_23587307
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 09:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Geeft niet hoor, misschien dat je de goederenpaden kunt terugvinden via de goederendienstregeling op RolandRail, maar dat is nog best een gepuzzel...
Dan verwijs ik je door naar www.somda.nl.
Even de doorkomststaat zoeken (je moet je wel registreren), Bd (Breda) erbij pakken en je hebt alle tijden. Heel makkelijk als je gaat spotten, weet je alle tijden.
pi_23602130
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 12:21 schreef MREn het volgende:

[..]

Dan was het toch maar een deel van een plan U op weg naar de sloper.

Er stonden er nog twee in Zwolle die niet meer over het spoor konden.
was dus een goederenwagon hoopte stiekem zelf ook dat t een Plan U was, al was het maar omdat dat er ongetwijfeld geweldig uit moest zien zo'n geel gevaarte ineens dwars op de weg
Seriously!?
  zaterdag 27 november 2004 @ 02:44:51 #54
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_23602436


In Bergen op Zoom kan men er ook wat van... nu maar hopen dat ze blijven staan
  zaterdag 27 november 2004 @ 12:24:06 #55
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_23604768
lol wat gingen die doen?
  zondag 28 november 2004 @ 07:25:26 #57
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_23623987
Hopelijk is dit een van de IC's op Amsterdam - Enschede, en krijgen we er een trein voor terug met een iets minder muf interieur.
pi_23625345
Je krijgt er helemaal niks voor terug voorlopig 8)
  maandag 29 november 2004 @ 20:45:07 #59
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_23653097
quote:
Op zondag 28 november 2004 07:25 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Hopelijk is dit een van de IC's op Amsterdam - Enschede, en krijgen we er een trein voor terug met een iets minder muf interieur.
Behalve het oubollige interieur, valt er qua comfort niet veel aan te merken op ICM hoor. Ik vind het nog steeds heerlijk om mee te reizen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 30 november 2004 @ 08:15:55 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_23662399
quote:
Op maandag 29 november 2004 20:45 schreef MREn het volgende:

[..]

Behalve het oubollige interieur, valt er qua comfort niet veel aan te merken op ICM hoor. Ik vind het nog steeds heerlijk om mee te reizen.
Ach oubollig... Oranje wordt vanzelf weer mode.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 3 december 2004 @ 15:12:23 #61
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_23738876
Voor de liefhebbers van kerstmarkten: de 12e kun je gratis van Enschede naar Dortmund (en terug ) omdat er een nieuwe vervoerder komt te rijden (PEG ipv DB Regio).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 3 december 2004 @ 19:09:35 #62
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_23744013
Vandaag ook goed gebruik gemaakt van DB Regio...
De RB van Gummersbach naar Koln, de RB van Koln naar Monchengladbach en de RE van Mgladbach naar Venlo.
Helaas voor de fans, geen foto's...
pi_23864350
Voor degenen die het nog niet weten:

12 december wordt de aangepaste spoorlijn van Hamburg naar Berlijn vrijgegeven voor 230 km/uur. De reistijd tussen dezen miljoenen steden zal 90-95 minuten bedragen, wat neer komt op een gemiddelde snelheid van meer dan 180 km/uur !!

De komende jaren gaat het helemaal los met hogesnelheislijnen in Europa. Zal binnenkort ook wel door de pers eens eindelijk worden opgepakt. Wat komt o.a eraan:

-Schiphol-Antwerpen (2007, max 300 km/h)
-Brussel-Aken (2006, max 200-300 km/h)
-Parijs-Straatsburg (eerste fase 2007, 320 km/u)
-Perpignan-Barcelona (2009, 300 km/ u)
-Nuernberg-Muenchen (2006, 160-300 km/u)
-Mardrid-Barcelona (compleet in 2007, 350 km/u)
-Cordoba-Malaga (200x, 300 km/u)
-Torino-Milaan (2008, 300 km/u)
-Milaan-Napoli (2008, 300 km/u)

Later nog:

Madrid-Lissabon
Lyon-Torino
Zuerich-Milaan (met 250 km/u door de nieuwe gotthard tunnel !!!)
pi_23884395
quote:
Op donderdag 9 december 2004 21:39 schreef ondersoeker het volgende:

<knip>

-Schiphol-Antwerpen (2007, max 300 km/h)

<knip>
Ik neem aan zonder het stukje Rotterdam Centraal en Rotterdam Lombardijen. Of de stopper moet ook ineens harder gaan rijden ofzo
pi_23894743
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 18:58 schreef RubberDuckey het volgende:

[..]

Ik neem aan zonder het stukje Rotterdam Centraal en Rotterdam Lombardijen. Of de stopper moet ook ineens harder gaan rijden ofzo
Nee, de vraag blijft of er in de praktijk wel ergens de 300 km/u wordt gehaald, wel is het maximaal mogelijk op sommige trajekten
pi_23917426
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 10:20 schreef ondersoeker het volgende:

[..]

Nee, de vraag blijft of er in de praktijk wel ergens de 300 km/u wordt gehaald, wel is het maximaal mogelijk op sommige trajekten
Ik bedoel dat de HSL hier op "normaal" spoor rijdt en niet over speciaal aangelegd spoor. Hoe het vanaf Rtd naar Schiphol zit weet ik niet precies. Maar als dus op dat stuk een max wordt gelegd van max 300 km/u, zou ook bijvoorbeeld de IC harder mogen dan 140km/u.
pi_23918237
Ben ik de enige die de oude (kunststof) DD-IRM stoelen lekkerder vindt zitten dan de nieuwe? Als ik in een V-IRM stap ga ik altijd op zoek naar de kunststof stoelen

Je kunt wel zien dat ze ook steeds minder goeie onderdelen hebben voor Plan V's.. zo zag ik laatst in de 847 bij het uitstappen de volgende twijfelachtige kleurcombinatie:


Wel grappig.. nog leuker was dat ik daarna in de 836 zat en het gewoon weer tegenkwam


Sorry voor de brakke telefoonpics, maar had niks anders bij me.
pi_23921254
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:45 schreef Bigs het volgende:
Je kunt wel zien dat ze ook steeds minder goeie onderdelen hebben voor Plan V's.. zo zag ik laatst in de 847 bij het uitstappen de volgende twijfelachtige kleurcombinatie:
[afbeelding]
Dat heeft vrij weinig met het ontbreken van goede onderdelen te maken. Ze zijn er in twee kleurstellingen en als er eentje net op is dan ga je echt niet een stel één of meer dagen aan de kant laten staan vanwege een andere kleur stoelzitting.
pi_23921529
Nou de ene is denk ik niet net op, ik denk dat ze ze gewoon niet meer hebben, je gaat ze niet bijbestellen voor die oude treinstellen. Die paarse zijn net iets nieuwer dan die grijze en daarvoor hebben ze waarschijnlijk nog wel zittingen
pi_23922016
Bestellen wordt bedoeld als bestellen bij het landelijke magazijn.
pi_23922115
K.. neemt toch niet weg dat het een leuk gezicht blijft en toevallig dat ik het twee keer achter elkaar tegen kom Heb ook wel eens een bankje gezien met een paarse armleuning in plaats van een grijze.
pi_23922877
Leuker is een tweede klas met eerste klas zittingen, was denk ik een oude eerste klas aangezien de beenruimte wat groter was dan bij de normale tweede klas en aan de armleuningen in het midden te zien.

pi_23926614
quote:
Op zondag 12 december 2004 17:18 schreef RubberDuckey het volgende:
Leuker is een tweede klas met eerste klas zittingen, was denk ik een oude eerste klas aangezien de beenruimte wat groter was dan bij de normale tweede klas en aan de armleuningen in het midden te zien.

[afbeelding]
Dat is naar ik aanneem de gedegradeerde 380 7508
Die zit nl idd al een tijd in de stam 7407 wat je ook kunt zien in dat blauwe kleine bakje net rechts naast de deur
Pomtiedomtiedom...
  maandag 13 december 2004 @ 14:20:50 #74
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_23941382
Gisteren gratis trein ivm overname Enschede-Dortmund door de PEG:

Als 'echte' Nederlander toch ook maar een gratis ritje gemaakt gisteren. We stonden iets voor tweeën op het perron te Glanerbrug, samen met zo'n tien anderen, maar er kwam niets opdagen. Uiteraard bleef de omroep te Gbr angstvallig stil...

Toen om 14:13 de DB Regio naar Enschede aan kwam rijden, was wel duidelijk dat van de PEG de eerste 45 minuten niet veel meer te verwachten was (Gbr-Es immers enkelspoor). Toen maar een kaartje gekocht voor de terugkerende trein van DB Regio, en in Gronau even rond gekeken en wat plaatjes geschoten.

Daar rond 14:45 de stampvolle PEG Talent zien vertrekken naar Enschede (+10 terwijl hij schijnbaar geen haast had om te vertrekken, mcn had nog tijd voor koffie...).

Toen deze Talent weer terug kwam, mee gereist naar Dortmund, aankomst +5. Onderweg passen en meten, omroep in de trein keurig in Duits en Nederlands. De rol van de mcn was vooral beperkt door keer op keer te vragen of men bij de deuren weg wilde gaan omdat anders niet vertrokken kon worden.
De 150 zitplaatsen allemaal bezet, gangpad stond ook ramvol en op sommige stations zijn mensen maar niet meer ingestapt. Gelukkig na Coesveld kunnen zitten in de 1e klas.

Enorm verschil met de stof-over-plank van de DB Regio stellen! Er is verschil tussen 1e en 2e klas (grote tafel, wat meer beenruimte), fatsoenlijke hoofdsteunen en een gevulde zachte stof, waar het best 2 uur op uit te houden is, dit itt tot Talents van DB. En er is een toilet aan boord, ook wel een vereiste voor een rit van 2 uur.

Na een gezellige kerstmarkt, toch op de laatste trein gegokt (v. 19:52 uit Dortmund). Omdat we geen zin hadden om de hele tijd te staan, waren we al om 19:15 op het station, waar rond 19:30 (+25) de PEG uit Enschede binnen kwam rijden. De Nederlanders op het perron wilden al instappen, de -beschaafde- Duitsers bleven netjes wachten tot het 'nicht einsteigen' van de
CTA verdwenen was. Helaas vertrok de Talent om 19:45 naar het opstelterrein. Inmiddels waren alle CTA's op het station uitgevallen, riep de omroep veel om, maar niets over de West-Munsterland-bahn...

Om 20:10 kwamen eindelijk (warm was het niet bepaald) twee Talents aanzetten, die dan ook en masse bestormd werden. Vetrokken werd er echter nog lang niet, en ook de mcn vond het niet nodig om even iets om te roepen.5 Minuten voor vertrek een bericht over een spoorstoring,
en er werd vertrokken met +40. Het reed allemaal niet van harte, en omdat het traject voor een groot deel enkelspoor is, hadden we in Coesveld +60. Met veel gevloek van reizigers werd omgeroepen dat het tweede stel achter zou blijven.

Gelukkig zaten er nog maar zo'n 100 man in beide stellen. Na veel geboemel en nog meer vertraging (na Gronau werd er een kilometer op wandelsnelheid gereden), werd met +70 dan alsnog Glanerbrug weer bereikt.

Na een bezoek aan de lokale (en zeer goede!) shoarmazaak, werd ons huis weer bereikt, en hadden we omdanks de twee keer 70 minuten vertraging, toch een mooie dag gehad.

Maar of het al met al zo'n goede reclame was voor de PEG is nog maar de vraag...

Een ander punt wat de PEG geen goed zal doen, is dat uit de kaartautomaten te Es, Ese en Gbr alleen maar kaartjes voor de bestemmingen van DB Regio te krijgen zijn. Dus wel Gronau en Munster, maar Coesveld, Lunen en Dortmund kan je vergeten.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_23953598
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:06 schreef RubberDuckey het volgende:

[..]

Ik bedoel dat de HSL hier op "normaal" spoor rijdt en niet over speciaal aangelegd spoor. Hoe het vanaf Rtd naar Schiphol zit weet ik niet precies. Maar als dus op dat stuk een max wordt gelegd van max 300 km/u, zou ook bijvoorbeeld de IC harder mogen dan 140km/u.
De HSL start vanaf Amsterdam, rijdt in normaal tempo naar Schiphol, versneld maximaal, maar moet al gauw weer in de remmen voor Rotterdam, waar hij minder dan 140 km/uur rijdt, dan even buiten Rotterdam weer maximaal versnellen , nu haalt hij misschien 300, en afremmen voor Antwerpen, tussen Antwerpen en Brussel slechts met <160 km/u, dan vanaf Brussel snel tot 200 km/u en al gaauw gaat jet echt los, langdurig 300 km/u naar Parijs.

De IC gaat daar 200/220 rijden en is een nieuwe Italiaanse hogesnelheidstrein die de NS heeft aangeschaft.(vmax= 250 km/u)

Tegen die tijd rijdt de ICE overigens 200 km/u tussen Amsterdam en Utrecht, de IC's met 160 km/u.

n.b: sinds gisteren is de ABS Berlin-Hamburg voor vmax=230 vrijgegeven !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')