Dus als Wilders neergestoken zou zijn zou jij staan te juichen?quote:Op maandag 8 november 2004 12:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Theoretisch is het beter dat er nog een nederland wordt afgemaakt, zo bedoel ik het.
Dat bericht wat ik net las dat wilders neergestoken was maar niet levensgevaarlijk gewond was geraakt, dat zou een toppertje geweest zijn.
Had je iemand speciaal in gedachten? Jezelf misschien? Je buurman? Je moeder?quote:Van Theo baal ik gewoon omdat er gewoon een bijzondere persoonlijkheid is afgeslacht, ik had het beter gevonden als ze een huis tuin en keuken nederlander hadden afgeslacht in naam van allah
Een rotje tegen de deur.quote:Op maandag 8 november 2004 12:50 schreef My_Way het volgende:
#2,5![]()
Ontopic: ik zie vandaag niks anders op tv dan dit onderwerp. Het lijkt CNN wel op 11 september. Persconferenties hier en daar. Praatgroepen zus en zo. Wat een crap. Een paar pubers hebben gewoon een rotje tegen een deur aangegooid en de slachtofferrol viert weer hoogtij![]()
Trektouwtje dan..quote:Op maandag 8 november 2004 12:52 schreef robh het volgende:
Een rotje?
*iets over oogkleppen mompelt*
quote:EINDHOVEN - De gemeente Eindhoven gaat alle islamitische gebouwen in de stad 24 uur per dag bewaken. Dat zei burgemeester Sakkers maandag na de explosie bij de islamitische basisschool Tarieq Ibnoe Ziyad aan de Frankrijkstraat.
Hoeveel gebouwen bewaking krijgen, is nog niet bekend. Eindhoven telt vijf moskeeën.
Bij islamitische school aan de Frankrijkstraat is maandagmorgen rond half vier een ontploffing geweest. Daardoor is de ingang van de school ernstig beschadigd. Ruiten van woningen in de omgeving zijn door de ontploffing gesneuveld.
Omroep Brabant TV zendt om 13.00 uur extra nieuwsuitzending uit.
De politie vermoedt dat de explosie moet worden gezien in het licht van de nasleep van de moord vorige week op filmer en schrijver Theo van Gogh. De woordvoerder zegt dat de politie geen signalen had ontvangen over mogelijke acties tegen islamitische instellingen.
Over de precieze oorzaak van de explosie kan de politie nog niets zeggen. Een technisch onderzoek is gaande. De onderkant van een betonnen staander is beschadigd en de deuren van de ingang hangen eruit, aldus de zegsman. Ook in de school is schade ontstaan door de explosie.
Burgemeester Sakkers van Eindhoven is erg geschrokken van de aanslag maandagochtend. Vanaf vorige week dinsdag, na de moord op Theo van Gogh, hield de politie islamitische gebouwen in de gemeente extra in de gaten. Volgens Sakkers raakte door de explosie niemand gewond. "Maar de buurt is hier wel vreselijk van geschrokken".
Volgens Sakkers worden alle islamitische gebouwen in Eindhoven sinds vorige week dinsdag extra bewaakt. "De politie houdt de gebouwen extra goed in de gaten en buurtbrigadiers hebben de opdracht gekregen extra attent te zijn. En dan kan dit toch gebeuren. Het lijkt wel alsof we voor elk gebouw een politieagent neer moeten zetten."
Eerder doelwit
De islamitische school Tarieq Ibnoe Zyad is zover bekend al drie keer eerder doelwit van een aanslag geweest. Bij die aanslagen op de school aan de Frankrijkstraat raakte niemand gewond.
In 1989 werd een molotovcocktail naar binnen gegooid. Er brak toen geen brand uit, maar wel was er roetschade. In juni vorig jaar werd een brandbom gegooid in het lokaal waar de kleuters les krijgen. Het lokaal liep vooral rookschade op.
Vijf jongeren, 17 tot 23 jaar oud, bleken verantwoordelijk voor de aanslag. Reden voor de aanslag was dat ze een hekel hadden aan buitenlanders.
In juni dit jaar werd weer een klaslokaal in brand gestoken. Er werd ruit ingeslagen en papierwerk in de vensterbank werd in brand gestoken. De leerlingen kregen toen een paar dagen vrij, zodat de schade hersteld kon worden. De brand was op precies dezelfde dag als in 2003.
Oh, was dat 'tquote:Vijf jongeren, 17 tot 23 jaar oud, bleken verantwoordelijk voor de aanslag. Reden voor de aanslag was dat ze een hekel hadden aan buitenlanders.
Onverwacht.quote:Vijf jongeren, 17 tot 23 jaar oud, bleken verantwoordelijk voor de aanslag. Reden voor de aanslag was dat ze een hekel hadden aan buitenlanders.
Waar heb ik die zin 3098141208x eerder gehoordquote:Op maandag 8 november 2004 12:57 schreef MrX1982 het volgende:
Zo'n aanslag valt natuurlijk niet goed te praten en ik keur het ook af. Maar wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
Wat heeft die school, de leerkrachten of de leerlingen 'ons' dan aangedaan?quote:Op maandag 8 november 2004 12:57 schreef MrX1982 het volgende:
Zo'n aanslag valt natuurlijk niet goed te praten en ik keur het ook af. Maar wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
Meteen weer de omgekeerde wereldquote:Op maandag 8 november 2004 13:00 schreef UncleScorp het volgende:
"alle islamitische gebouwen in de stad 24 uur per dag bewaken" ... lol , nou niet gaan overdrijven hé
Inderdaad. En dat het in Brabant gebeurd is verbaast ook niemand. Daarmee gelijk het manco van de CDA bolwerken aantonendquote:Op maandag 8 november 2004 12:57 schreef MrX1982 het volgende:
verwachten.
Hoezo? Wou je ontkennen dat er een aanslag op een islamitische school is gepleegd?quote:Op maandag 8 november 2004 13:01 schreef My_Way het volgende:
[..]
Meteen weer de omgekeerde wereld![]()
Ik keur de actie niet goed, van mij mag de school door overheid direct gesloten worden namelijk.quote:Op maandag 8 november 2004 12:59 schreef Scrutinizer het volgende:
Wat heeft die school, de leerkrachten of de leerlingen 'ons' dan aangedaan?
LEER LEZENquote:Op maandag 8 november 2004 13:02 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hoezo? Wou je ontkennen dat er een aanslag op een islamitische school is gepleegd?
zeker niet, maar om nu te gaan stellen dat alle islamitische gebouwen bescherming moeten krijgen ... beetje overreageren tochquote:Op maandag 8 november 2004 13:02 schreef Scrutinizer het volgende:
Hoezo? Wou je ontkennen dat er een aanslag op een islamitische school is gepleegd?
Ach maakt het nog uit of iemand persoonlijk iets heeft aangedaan? Het gaat meer over de algemene ontwikkeling en polarisatie in dit land. Dat soort speciale Islamitische scholen zijn nou niet echt bevorderlijk voor de integratie van allochtonen.quote:Op maandag 8 november 2004 12:59 schreef Scrutinizer het volgende:
Wat heeft die school, de leerkrachten of de leerlingen 'ons' dan aangedaan?
Iedere dag voor de les begint hun haat tegen Amerika uitsprekenquote:Op maandag 8 november 2004 13:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ze prediken op die school maar kan me voorstellen dat het niet altijd even koosjer is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |